Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 18:46
Onderwerp: The Passion
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Persoonlijk vind ik het allerbelangste dat je in wat voor gesprek dan ook je laat leiden door de Heilige Geest. En dit soort reclame is daarvoor niet nodig. In mijn ogen doet het alleen maar afbreuk aan het evangelie, temeer ook omdat de hoofdrolspelers niet leven zoals de Heer het zou willen.Een tweede aspect is, dat je geloofwaardig bent. En dat heeft heel sterk te maken met je karakter en je daden. Nu lijkt het alsof mensen die zelf niet bereid zijn hun leven aan te passen, aan anderen zouden moeten zeggen dat ze zich zouden moeten bekeren. Geneesheer genees uzelf, zou ik zo zeggen. |
Doen de zangers en zangeressen die de officiële Mattheüs Passion zingen dat wel dan?? Wat weten wij van hun levensstijl .....??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 14:21
Onderwerp: Doel van CM-forum
|
|
|
MAJARO438 schreef: | C/M ? hihihi waar ken ik die afkorting van??? |
Ik weet het ......... Crhristian Match........
ja toch of toch van iets anders.........
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op woensdag 27 april 2011, 14:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 13:33
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ja wij, als hele slimme Belgen, kennen dat ook. Maar wat verzwijgen M en C dan? Wat moeten nu gaan denken door hun geheimzinnigheid? |
geen idee Frank.....ik pieker me suf.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 13:11
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hoi Thomas, ook vanuit de mooiste provincie van Nederland, natuurlijk Drenthe van harte gefeliciteerd. |
En vanuit de allermooiste mooiste provincie van Nederland..natuurlijk Overijssel/Twente/Vjenne....
Van harte gefeliciteerd !!
hele fijne dag gewenst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 april 2011, 13:03
|
|
|
MAJARO438 schreef: | |
Frank......hier in Nederland hebben we een spreekwoord dat zegt
....wie zwijgt stemt toe..
kennen jullie dat ook??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 21:48
Onderwerp: Wandeling op 29 mei
|
|
|
Op zondag 29 mei willen we een wandeling maken op de Holterberg. We willen een route van 10 km. lopen, maar 5 km kan ook. Bij regenachtig weer kunnen we eventueel een bezoek brengen aan het Natuurdiorama Holterberg. Na de wandeling kunnen we gezellig een bakkie koffie drinken bij Woody’s. Verzamelen om 14.00 uur bij Woody’s, Holterbergweg 11 7451 JL Holten
Als je mee gaat geef je dan op door je naam op de lijst te zetten.
Willemijn 232 Imke 917
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 17:59
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Helemaal mee eens Frank en wat ook helpt de buitenlucht opzoeken en een strandwandeling ...heerlijk en je krijgt weer een heldere blik. Dus nu maar weer on-topic |
Mag het ook op de hei of in het bos zijn strand is zo verweg.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 10:00
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | oei, ik deed weer wat fout...sorry...het gaat weer lekker vandaag. |
Komt allemaal goed Frank
Leuke foto trouwens Marylien!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:50
|
|
|
FRANKT627 schreef: | wie op de foto is je zoon?
moest ik vragen van Imke |
nou ja zeg Frank...zomaar mijn naam ijdelgebruiken....
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op dinsdag 26 april 2011, 09:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:17
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Zo, van harte proficiat Marylien zowel met de diamanten bruiloft als met de verjaardag van je zoon. Twee heugelijke momenten. Je ouders kregen 28 jaar geleden bijna een kleinkind cadeau.
Ons Martine, mijn zus, wordt vandaag 46 jaar. |
Frank, ook gefeliciteerd met de verjaardag van je zus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:16
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Gisteren was het familiefeest, mijn ouders 60 jaar gehuwd,
en vandaag is mijn zoon jarig 28 jaar! |
Gefeliciteerd Marylien met de beide feesten !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:13
Onderwerp: vreemd
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja...ik kreeg een dezer dagen dezelfde mail...van een broer. Heel erg mooi om te lezen en het zet je aan het denken. Maar juist goed dat je dan na gaat denken.
Zo stuurde die broer me een mail over een mobiele telefoon en de Bijbel.
De gsm die we maar niet kunnen missen..we willen bereikbaar zijn. Hebben we die Bijbel trouwens ook in ons broekzak??? Een mobiel vergeten we niet!!!!NOOIT!!! Als we die net zo veel gebruiken als de Bijbel??? We willen bereikbaar zijn...oke... Maar ook bereikbaar voor God??
Ik had hem graag hier geplaatst maar kon hem niet meer terug vinden...Maar deze is ook heel mooi!!!!! |
Die staat al bij gedichten Zeeland. Ff zoeken want het is al een tijdje geleden dat ik hem plaatste. Idd heel mooi. Net als deze overigens.
Alleen krijg ik altijd de kriebels van die laatste regels.........voor mij een reden om deze dingen juist niet door te sturen
Laatst aangepast door
|
IMKE917
|
op dinsdag 26 april 2011, 09:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 13:48
|
|
|
DAVID923 schreef: | dit is erg vergezocht..En deze invulling staat niet in het lied. En dan nog...Jezus is geen hemelse psychoterapeut. Hij is er niet om ons goed te laten voelen en levensproblemen op te lossen. In de eerste plek is Jezus gekomen om voor de zonde aan het kruis te gaan. Om mensen te redden van de komende toorn, en plaatvervangend zijn bloed te laten vloeien aan het kruis.
|
Kijk nu gewoon nog eens naar dat lied David. Je hebt gelijk Jezus is gekomen tot redding van mensen, daarvoor was zijn kruisdood nodig. Maar Jezus geeft zelf ook aan onze vriend te willen zijn. En Hij zegt komt allen tot Mij die vermoeid en belast zijn en ik zal je rust geven. En dat is denk ik wat het lied verwoordt, een onderdeel van je relatie met Jezus, dat is wat Hij wil, een relatie met ons. In een relatie ga je groeien aan elkaar en helemaal in een relatie met Jezus! Gaat het lied daar niet veel meer over?? Geef alles maar aan Hem, Hij geeft je iets veel mooiers terug! Jij roept wel vaker, dat Jezus geen hemelse psychotherapeut is. Als dat zo is waar moeten mensen dan naar toe die gevangen zitten in hun pijn en verdriet en hun zonde?? Zegt Hij niet zelf, ik ben de Heelmeester/ geneesheer? Welke hoop kun je mensen geven die vast gelopen zijn in hun leven? Toch alleen de hoop die Jezus geeft, dat Hij je bevrijd van de banden van de dood?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 11:21
|
|
|
LISA610 schreef: | Zou het kunnen dat er even twijfel werd gezaaid, juist om mensen aan het denken te zetten? Voor mij was het overduidelijk dat die twijfel werd weg genomen door Syb als slotlied "geef mij nu je angst" te laten zingen.
Juist doordat mensen aan het denken worden gezet komen gesprekken op gang. In plaats van negatief en veroordelend naar de Passion te kijken, is het misschien beter om te kijken naar de kansen die hiermee gegeven worden. Feit is immers wel dat er ontzettend veel mensen naar gekeken hebben en dat er ontzettend veel over gesproken wordt. Juist die gesprekken bieden kansen om te vertellen over God's enorme liefde en genade, over waarom Jezus aan het kruis is gegaan en wat Hij daarmee heeft volbracht. Het is nu aan alle christenen om nadere uitleg te geven aan de mensen die de Passion hebben gezien, die vragen hebben die niet beantwoord zijn, die het niet (goed) begrepen hebben. En als je daarover in gesprek raakt met iemand, pak die kans dan ook en kraak de Passion niet meteen af door een hele theologische verhandeling te geven over wat er allemaal niet klopt. Dat komt later wel. Wees eerst maar een richtingaanwijzer, een instrument in Gods handen om mensen op de juiste weg te brengen. Begin bij het begin en verwacht niet dat een pasgeboren baby meteen een marathon kan lopen.... |
Helemaal mee eens Lisa !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 11:17
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Heb jij op je werk ook een date-site |
Op mijn werk lijkt het er af en toe wel op..........pfffff
en dan weer proberen al die uitingen van jaloezie in goede banen te leiden, ik heb er bijna een dagtaak aan....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 april 2011, 11:01
|
|
|
@Lisa, dank je wel dat je dit zo prachtig kunt verwoorden. Het lukte mij niet maar het is precies wat ik bedoelde toen ik schreef dat ik bij die tekst/lied vaak Jezus in gedachten heb.
Al het negatieve gepraat hierover (en hoevaak praten we niet negatief over een ander, zelfs over de dominee wanneer we het niet helemaal eens zijn met wat hij heeft gepreekt, dan kunnen we hem tot aan de grond toe afkraken) maakt mij ook een beetje verdrietig. Het klopt jullie hebben gelijk wanneer je zegt dat niet de hele boodschap is overgebracht. en ik vond ook het twijfel trekken door de verteller van de opstandig heel naar. Maar welke mensen weten nu nog van het evangelei. DIt kan een goed hulp middel zijn om er met mensen in je omgeving over te praten zoals gisteren op mijn werk al gebeurde. Het is aan ons om de werkelijke boodschap te vertellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 21:34
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ja Dini heeft een scheer-fobie...ik hou het bij borstelen van haar. Waartoe Sus me min of meer verplichtte. Wat ik dan ook heel graag wil doen op de volgende picknick. Ze heeft zelfs speciaal heel haar huisje overhoop gehaald om haar sjaaltje te zoeken waarmee ik een staartje moet maken. Die Sus toch.
Het andere goed nieuws is, is dat Visser mijn loods wilt zijn op de terugweg. Wat me vooral veel kilometers en bezine gaat besparen. Nouja, hij mag alleen mijn loods zijn wanneer hij een bolus meebrengt
Oja, Imke zal je voeten wel onder handen nemen, Erika Waar een picknick al niet goed voor is. |
Frank, jij neemt dat vast wel van me over ....... Ik kan er n.l. niet bij zijn de 21ste .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 14:16
Onderwerp: 30 april
|
|
|
LOGITECH577 schreef: | 30 april barst het grote nationale feest weer los. Al jaren vier ik het in Amsterdam, heb dat wel een beetje gehad. Iemand nog leuke suggesties. |
Ik heb me laten vertellen dat Eindhoven ook erg leuk en gezellig schijnt te zijn op 30 april.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 april 2011, 09:36
|
|
|
MARIAN519 schreef: | NOg een keer de Passion gekeken en beluisterd... zeker heel anders dan de Mattheüs Passie en misschien veel minder indrukwekkend, maar om anders/on- gelovigen te bereiken wél zo mooi... |
Ja ik heb het ook bekeken gisteravond en vond het best indrukwekkend. Het lied, geef mij nu je angst, heb ik altijd al beluisterd alsof het door Jezus gezongen kon zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 21:38
Onderwerp: Stilte
|
|
|
Chat schreef: Laten we elkaar dan gaan aanmoedigen met de woorden: Ja, de Heer is opgestaan, Hij heeft de dood zelfs overwonnen!!! Gezegend Pasen..
Amen!! Mooi stukje Chat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 19:51
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Vandaag asperges met biefstuk en gebakken aardappelpartjes in schil ...........en ik kon zo aanschuiven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 april 2011, 19:02
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | hoe zat het ook alweer:
'Laat uw ja ja zijn en uw nee nee'
barst, weer niet gelukt... |
Haha, ik moet wel lachen om jou ..... hoeveel dagen was je weg...??
welkom terug ..... en blijf je nu ook ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 19:42
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | haja, dikkoppekes moeten niet in een jampotje maarja, ons Imke wilde weer eigenwijs doen... Het is lekker weer nu om in de vijver op zoek te gaan naar dikkoppekes. |
Nee, Imke wilde niet eigenwijs doen...........ze wilde educatief doen......weet je nog...??
Nou, ik ben niet de vijver in gegaan, brrrr....toch net ff ietsje te koud. Maar heb wel met en scherp oog gekeken, maar zag echt niets. Morgen wil ik eens proberen of nog iets op kan vissen wie weet......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 14:15
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | mijn kikkerdril en dikkoppekes zijn verdwenen!
Imke, heb jij soms... |
Achgut Frank.......
Nou mijn dikkoppies hebben het jampotje niet overleefd helaas...... En nu heb de rest ook maar in de vijver gedaan, maar ik kan het ook niet weer vinden.... Ik zal strakkies nog eens ff goed zoeken.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 april 2011, 00:08
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
DINI968 schreef: | Wat ik mij afvraag is waarom er nog onkruid groeit in mijn tuin? Mijn straf bij de zondeval was dat ik in barensnood mijn kinderen ter wereld moest brengen en dat heb ik gehoorzaam gedaan. Mijn straf was niet om het land te bewerken..................... |
Haha Dini.....lol
Maar ben het wel met je eens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 23:54
|
|
|
MARIO216 schreef: | Zaterdag wordt het herhaald om Ned 3. 's Avonds om kwart voor tien, geloof ik. |
Oke fijn, dank je Mario.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 23:50
|
|
|
Heb alleen een stukje gezien op het journaal vanavond laat. En idd, wat Syb zong als Jezus, geef mij nu je angst ik geef je er hoop voor terug!! Heeeel mooi en o zo waar !!
Misschien nog maar eens kijken op uitzendig gemist
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 09:04
Onderwerp: wie is je vriend of vriendin
|
|
|
Deze man keerde zich naar mij en vroeg : Hoeveel vrienden heb jij? Ik antwoordde : Hoezo? Ik schat zo’n 5 á 10 echte.. en noemde er een paar op. Hij schudde zijn hoofd, keek me aan en zei; dan ben je een heel gelukkig mens dat je zoveel vrienden hebt. Maar denk eens goed na over wat je nu zegt. Een vriend is niet zomaar iemand……………. Een vriend is een zachte schouder waar je zachtjes op kunt huilen, een put waar je al je zorgen in kunt gooien. Iemand die je alles kunt vertellen en die je weer op kan beuren. Een vriend is iemand die je omhoog kan trekken vanuit je wanhoop, vanuit het duister, daar waar al je andere zogenaamde vrienden je achter hebben gelaten. Een ware vriend is je bondgenoot die niet van je zal wijken, die je niet kunt kopen. Een stem die je naam in leven houd als anderen die allang zijn vergeten. Iemand die je voor de 100% kunt vertrouwen, waar je helemaal jezelf kunt zijn. Maar boven alles heeft een vriend een groot hart, een rots waar je altijd op kunt bouwen. Uit het hart van een vriend komt de grootste liefde aller tijden, bereid om voor je te sterven. Dus… denk nog maar eens goed over mijn woorden na, want elk woord wat ik zei is waar. En geef me dan nog eens een antwoord, mijn kind : Hoeveel vrienden heb jij? En daar stond Hij dan en keek me aan, wachtend op mijn antwoord. Ik dacht na en wist nu één ding heel zeker dat ik 1 echte ware vriend heb voor eeuwig.
www.jesuslives.punt.nl
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:01
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Morgen, is het Witte Donderdag. Daarna is het Goede Vrijdag gevolgd door Stille Zaterdag.
Ik vraag me af hoe jullie, niet-katholieken dit beleven? Staan jullie stil bij deze momenten? Zijn er in de kerken bepaalde vieringen? Is er op Goede Vrijdag om 15u een moment dat je stil bent of iets speciaal doet?
Als katholiek en als een ex-kloosterling weet ik hoe het in zijn werk gaat in de abdijen maar hoe beleven Baptisten, Evangelisten en andere strekkingen dit?
Frank |
In mijn gemeente (baptisten) is er op vrijdagavond een dienst waarin ook het avondmaal gevierd wordt. Andere jaren wordt dit wel op witte donderdag gehouden (vind ik ook mooier) en dan is er op goede vrijdag een dienst waarin we de kruisiging (ge)herdenken, en stille zaterdag een samenkomst in stilte. 1e paasdag hebben een echte feestdienst in de sporthal waarvoor het hele dorp is uitgenodigd. Dit jaar worden er ook 3 mensen gedoopt!! Een echte feestdienst dus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 april 2011, 13:12
|
|
|
GRACE585 schreef: | over 6 dagen zal ook mijn acount hier niet meer zijn. vele zal ik missen en sommige als kiespijn ik wens een ieder alvast het beste I'll keep in touch
|
Nah...Grace, was dat nou....
Ik dacht dat jij bij het interieur hoorde
|
|
Naar boven |
|
|