ChristianMatch

Forum

Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 00:27
BerichtOnderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst

ROELTJE813 schreef:
-------------------------------------------------------------------------------------

hoe zie je mij dan? een tollenaar een farizeeer een hoer een leugenaar?

Nou...ehhh...ik ken je niet, dus moeilijk voor mij te zeggen....maar ergens anders dacht ik van je te lezen, dat je vond, dat je van binnen nog erg zwart was....dus het lijkt mij, dat je op de tollenaar lijkt.....

Je presenteert jezelf niet als een ""goed mens"" en je geeft je daarbij ook niet af op een ander met kwalificaties als, dat iemand hypocriet zou zijn of iets dergelijks........en dat je je zou schamen voor bepaalde mede forum genoten.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 00:11
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?

ROELTJE813 schreef:
-------------------------------------------------------------------------------------
je moet het wel aan kunnen om zulke dingen te lezen, als je weet dat het niet geod is, waarom zou je dan bewust het kwade opzoeken? of speel je graag met vuur?

Wie heeft het hier over BEWUST HET KWADE OPZOEKEN.....? Dat is totaal niet van toepassing hier door dit stuk, dat op een christelijke site staat, te lezen.....

Het dient juist ter waarschuwing........en dat lijkt mij alleen maar goed.! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 22:51
BerichtOnderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst

ROELTJE813 schreef:

schaam je je ook voor mij?

Trek het je niet aan.

Farizeeers zijn mensen, die blij zijn, dat ze niet zo zijn als die ander hier of daar .... en dat ook uitspreken..... Alleen de Tollenaar...achter in de tempel, die zich zo zondig voelde, dat hij zijn hoofd zelfs niet durfde op te heffen en zich alleen maar op de borst kon slaan onder het uitroepen van:
HEER WEES MIJ ZONDAAR GENADIG........die alleen ging geerechtvaardigd naar huis. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 22:38

WILLEMIJN232 schreef:
Hallo Chat,

Ik vind het juist heel positief dat we de dogmatische dwang een beetje gaan verlaten. de nadruk lag misschien wel te veel op het Woord, is historisch wel te verklaren maar de kerken zijn nu een beetje aan het zoeken naar een nieuw evenwicht denk je niet?
Hoe dat allemaal gaat worden weetik natuurlijk ook niet, maar het is wel
een feit dat er een verlangen is naar beleving van het geloof in het hart en niet vanuit het hoofd.
En kijk naar een kerkdienst, daar is toch ook ruimte voor meditatie en gebed en wat denk je van de opwekkingsliederen waar mensen in overgave zijn?
Hoe wil je dat dan noemen?
Ik denk dat hetjuist belangrijk is om stil te worden in jezelf, om geconcentreerd aandachtig en open te zijn. Waarin je de aanwezigheid kan ervaren van een God in wie wij"leven en bewegen".
Wat het Thomasevangelie treft; dat moet je niet verwarren met een Thomasviering. in een Thomasviering is ruimte voor een persoonlijke zegen, zingen, schilderen of een gesprek.

WILLEMIJN232 schreef:
Hoe dat allemaal gaat worden weetik natuurlijk ook niet, maar het is wel
een feit dat er een verlangen is naar beleving van het geloof in het hart en niet vanuit het hoofd.

Er staat anders in de bijbel, dat je de Heer moet liefhebben zowel met je hoofd, je verstand dus, als met je hart, met heel je ziel en met heel je kracht........ Knipoog smiley

Marcus 12 :

28 Een van de schriftgeleerden die naar hen geluisterd had terwijl ze discussieerden, en gemerkt had dat hij hun correct had geantwoord, kwam dichterbij en vroeg: ‘Wat is van alle geboden het belangrijkste gebod?’

29 Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer; 30 heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.” 31 Het op een na belangrijkste is dit: “Heb uw naaste lief als uzelf.” Er zijn geen geboden belangrijker dan deze.

32 De schriftgeleerde zei tegen hem: ‘Inderdaad, meester, wat u zegt is waar: hij alleen is God en er is geen andere god dan hij, 33 en hem liefhebben met heel ons hart en met heel ons inzicht en met heel onze kracht, en onze naaste liefhebben als onszelf betekent veel meer dan alle brandoffers en andere offers.’ 34 Jezus vond dat hij verstandig had geantwoord en zei tegen hem: ‘U bent niet ver van het koninkrijk van God.’ En niemand durfde hem nog een vraag te stellen.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 21:59
BerichtOnderwerp: kreet van de week

PIETER649 schreef:
veel plezier nog op cm, ik ben weer ff weg Coole smiley met zonnebril

en hou goede hoop, zelfs ik kwam hier aan een partner Lachende smiley

God bless you Annette en Pieter..... Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 21:50

HENK030 schreef:
broeders en zusters wil je dit vertellen ga niet in de waarzegenrij of naar een paranos je maak alles kapot in je .wil je dit vertellen toen ik nog geen chisten was had ik hier een praktijk .De mensen wie hier kwamen misten wat in hun leven ze zochten naar hun ik of ze haden pijn en zochten genezing of naar andwoorden.Hier in mijn huis moest alles gezuiverd woorden maar ook bij mijn zelf .Jezus is de weg HIJ geef je de andwoorden en genees je en geef je liefde .Dus ga niet naar vreemde praktijken wand dan heeft de duivel vrij spel

Geweldig getuigenis Henk.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 20:58

RELLOK036 schreef:
euhm een vraagje over mediteren.... is bidden vasten en je bijbel lezen ook niet ergens een vorm van meditatie? je legt je dan compleet toe op naar het luisteren naar God dacht ik zo even....

Dacht ik ook Rel....ben het volkomen met je eens Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 18:42
BerichtOnderwerp: Té tolerant?

VINCENT394 schreef:
Chatuliem,

Allereerst, complimenten voor je bijdragen. Ik vind hem sterk onderbouwd en opbouwend. Dank je.

Dan inhoudelijk:
Ik snap dat jij, en met jou vele anderen, bang zijn om het Evangelie te laten kleuren door de tijdsgeest. God’s woord is te belangrijk om met alle winden mee te laten waaien.

Echter, ik stel vast dat hoe God bij ons in NL beleden wordt (ik heb het dus niet over God’s woord) juist heel erg gekleurd is door de tijdsgeest.

Afhankelijk van in welke kerk je gaat, kan het heel erg wisselen welke tijdsgeest dit is. Zo is bijvoorbeeld de definitie van ‘zonde’ heel erg verschillend van gemeente tot gemeente. (ikzelf houd vast aan de letterlijke vertaling; zonde=je doel missen, maar ik dwaal af van wat ik wil vertellen)

Wat ik hiermee probeer te zeggen, is dat zolang ikzelf er van overtuigd ben dat iemand god’s woord naleeft, ik geen oordeel wil vellen over diens interpretatie hiervan. Ik voel mezelf dan ook niet geroepen om anderen te corrigeren. Maar misschien dat dit een verschil is tussen onze rol, jij als voorganger en ik als gemeentelid.

Je tweede punt is over mensen die (willens en wetens) God’s wet overtreden. Ook hier spreek ik niet namens een gemeente, maar uitsluitend als persoon. Bij hen probeer ik liever mensen God’s liefde te leren kennen dan hen te houden aan een wet die hen (blijkbaar) niet genoeg prikkelt om zich aan te houden.

Om eens heel erg ego-centrisch (dus vanuit mezelf) te redeneren: Ikzelf heb een opdracht van Jezus, namelijk om de hele wereld Zijn naam te onderwijzen, Zijn liefde te leren kennen. Of de hele wereld zich aan Zijn wetten houdt, is om heel eerlijk te zijn tussen hèn en tussen God.

Ikzelf ben namelijk van mening dat als iemand Hem leert kennen, dat deze persoon uit liefde naar Hem toe zich aan Zijn wetten zal houden. Zo heb ik Hem leren kennen, niet als een strenge politieagent maar als een liefdevolle onderwijzer. Zijn wetten zijn namelijk niet gemaakt om ons te pesten, maar om ons te beschermen.

Vincent

Dan een korte reactie op sex voor het huwelijk, ondanks dat je heel terecht opmerkt dat dit niet de plaats is.

Ik propagandeer niet dat iedereen maar moet doen waartoe zijn/haar lusten hem drijven. Omdat het gaat om intimiteit, is het belangrijk om voorzichtig te zijn met sexuele contacten en vooral de gevoelens van de partner. Om nog maar niet te spreken over de risico’s van (onbeschermde) sex.

Echter, ik denk dat het overgaan tot een huwelijk voordat je er samen klaar voor bent veel meer risico’s heeft.

VINCENT394 schreef:
Echter, ik denk dat het overgaan tot een huwelijk voordat je er samen klaar voor bent veel meer risico’s heeft.

Ja, dat is buitenkijf zo.......Ik weet eigenlijk niet wat je met deze opmerking wil? Bedoel je soms, dat je vindt, dat je dan voor je huwelijk ook de gelachtsdaad moet verrichten of zo????

Wanneer ben je volgens jou dan....KLAAR VOOR EEN HUWELIJK? Mensen trouwen m.i. zo wie zo MEESTAL te vroeg en men neemt m.i. niet de tijd om elkaar op velerlei gebieden te leren kennen.....het sexuele gebied is daarbij volgens mij mety name HET GEBIED, waar men al zeer snel toe overgaat......dat is trouwens ook niet verwonderlijk, maar het is niet het enige gebied, wat belangrijk is voor een GOED huwelijk.

Het gekke is juist, dat wanneer men te snel geslachtelijke omgang met elkaar heeft en zich daar met name alleen maar op focussed voor het huwelijk, dat het dan zeer vaak juist fout gaat, gewoon omdat men elkaar niet kent op die andere gebieden, die in een huwelijk nu eenmaal dan gaan opspelen, als je elkaar dagelijks meemaakt. Dan blijkt dat men eLkaar te weinig kent op die andere gebieden, die dan toch blijken erg belangrijk te zijn in het omgaan met elkaar, want je kunt nu eenmaal niet, normaliter, met elkaar de hele dag sex bedrijven...lijkt me zo.

En wat betreft je reactie op Chatuliem....niet iedereen heeft dezelfde roeping en talenten gekregen van God..... Niet iedereen is dezelfde en hetzelfde....

We zijn als kinderen gods elkaar tot aanvullng..Ieder lid van het lichaam heeft weer een andere funktie.....de arm is het been niet, etc....

In de bijbel staat.....MET ELKAAR zullen we kennen de hoogte en de diepte en de wijdte van het Koninkrijk van God.
Knipoog smiley

`
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 18:10

CHATULIEM619 schreef:
Mieke, ik ben me heel goed bewust van wie ik ben. En in sommige gevallen is het idd zwart wit. Ik heb geleerd wat grenzen zijn in het geloofsleven. Ik geloof dat Jezus de enige weg tot de Vader is. En dan kunnen veel zgn wijze mannen wel andere dingen beweren, maar als de Bijbel duidelijk is, dat Hij de enige weg is, dan zoek ik ook geen andere.
Als je gelooft dat er meerdere wegen tot God zijn, was het offer van Jezus immers niet nodig geweest. Dan was zijn sterven zinloos en was Hij niet opgestaan uit de dood. Nu weet ik niet of je gelooft dat Hij is opgestaan, maar ik geloof dat wel.
Ik geloof niet dat het ons doel is om onszelf te realiseren. Ik denk eerder dat we mogen afleggen wat niet goed is om God te dienen. Het gaat niet om mij, of wat ik voel of wat ik denk. Het gaat erom dat ik met mijn leven Hem kan dienen. Want God dienen is het hoogste doel voor mij.

Vind ik goede opmerkingen Chat. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 02:09
BerichtOnderwerp: ingekakte cake

INKA401 schreef:
oké zal het eens met een brijnaald proberen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar voorzichtig hoor Inka....... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 01:48

MIEKE364 schreef:
kwantiteit is nog geen kwaliteit, Solafide.

Smeer jij nou maar eens ogenzalf op je ogen Mieke, die je van de Here Jezus kunt kopen, opdat je ziende moge worden. Je bent GEESTELIJK zo blind als een mol...........en voor de rest zal ik geen woord meer aan je verspillen.......ik heb genoeg gezegd......als onwillige mensen iets niet willen zien, dan is daar verder geen garen mee te spinnen.

En voor je primaire bravourtaal ben ik totaal niet bevattelijk......ik heb eerder met je te doen dan wat anders. Wat jij zegt, slaat ALLEMAAL als een tang op een varken....je lijkt eerder op een onwillige puber dan op een volwassen iemand.

Gods zegen Mieke....ik hoop dat eens je ogen open zullen gaan en daar laat ik het dan nu maar bij.

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 9 maart 2010, 01:58
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 01:36

MIEKE364 schreef:
Je hebt gelijk, Jonathan, een onverkwikkelijke vertoning waar ik normaal gesproken niet in verzeild raak en waarover ik me steeds weer verbaas dat het me overkomt, me erin laat meezuigen.

Wordt eens bewust van je onderbewustzijn....misschien helpt dat? Je verweet het wel Chatuliem, maar m.i. begrijp je er zelf niet veel van............ Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 9 maart 2010, 01:44
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 01:24

.-.-.-.-.-.

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op dinsdag 9 maart 2010, 01:46
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 00:27
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel

HANNAH810 schreef:
ik denk dat je t zo kunt zien mar;
alle geboden zijn even belangrijk; als je één gebod overtreedt, tast dat net zoveel van Gods eer aan, als dat je ze allemaal overtreedt.
vanuit God gezien, is het dus om t even of je een koekje bietst bij de bakker, of dat je de juwelierszaak leeghaalt.
(mocht je t overwegen; de juwelierszaak levert meer euro's op.... Clown smiley)

in diezelfde lijn zie ik de twee geboden waar jij je vraag bij stelt;
alle geboden zijn gelijk(in waarde)
maar niet in belangrijkheid.
ik denk dan aan de bijbeltekst; wie vader of moeder, (.........) liefheeft BOVEN Mij, is Mij niet waardig.
dus wanneer de twee geboden strijden met elkaar, in bepaalde situaties,
dan heeft de liefde voor God prioriteit.

t is nog best lastig uit te leggen, als je dit duidelijk op wilt schrijven;
misschien is er nog iemand, die dit leest; die ofwel een andere mening is toegedaan, ofwel duidelijker kan verwoorden?
(sola, jij kunt soms duidelijk uit de hoek komen.....iets voor jou?)

of is t je duidelijk nu, mar?

Nou...daar kijk ik van op hoor Hannah, dat jij vindt, dat ik soms duidelijk uit de hoek kan komen......maar het zet volgens mij absoluut geen zoden aan de dijk....mijn tong hangt voorlopig op mijn schoenen en ik heb er nu even genoeg van......Voor je het weet, zit je weer midden in een gekrakeel....ff niet dus.... Clown smiley Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 00:09

ANNETTE792 schreef:
euh....ja...maar die heb ik niet, ik kan niet breien Verlegen lachende smiley
Ongeschikt als deugdelijke huisvrouw dus Clown smiley

Ach...jij kunt tenminste nog kinderen baren....die tijd is voor mij helemaal voorbij..... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 22:22

ANNETTE792 schreef:
Te vroeg uit de oven gehaald? (dat had ik vorige week ook Knipoog smiley )

Volgende keer als ze goed lijken te zijn, even een sateprikker erin steken, komt hij er schoon uit zijn ze goed, zit er iets aan dan moeten ze nog eventjes.

Met een breinaald kan het ook. Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 22:17
BerichtOnderwerp: kreet van de week

GEERT683 schreef:
Sta ik vanochtend op de tramhalte, komt er zo'n meneer naar me toe. Die vraagt me: 'Weet u of de tram al bijna komt?'
Ik zeg zo tegen hem: 'De rails ligt er al, dus het kan nooit lang meer duren...'

Die is echt leuk......ha ha....haaa
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 21:33

MIEKE364 schreef:
Beetje over de top, Solafide, je mag wat minder hysterisch reageren, hoor, denk aan je hart.....

Zoals je oordeelt over een ander, ben jezelf

Jezus houdt van je Mieke Verliefde smiley

Gods zegen Lachende smiley

Hierbij nog een keer de link van Jonathan en daaronder geef ik je dan in tekst, de conclusie van dat artikel:

http://www.stichting-promise.nl/artikelen/lichaamswerk--occultisme-en-genezing/yoga.htm

Conclusies:
1) in de yoga hebben we niet te maken met gymnastiek- of ademhalings¬oefeningen.
2) yoga is in wezen een godsdienst; het aanbidden van (vele) andere goden, met als doel zelfverlossing.
3) sommige yoga-houdingen (asana's) zijn bedoeld om bepaalde hindoe¬goden te aanbidden.
4) de geest wordt leeggemaakt en opengesteld voor het bovennatuurlijke, met name het demonische.
5) het bewustzijn wordt verminderd of uitgeschakeld.
Oefen-therapeutische bezwaren tegen Yoga-oefeningen
(G. Feller)
Het belangrijkste bezwaar is dat de ademoefeningen fysiologisch niet
juist zijn.
a) Men zegt dat de ademhaling zich niet tot de longen beperkt, maar dat de adem door de verschillende organen en ledematen zou stromen, (ver¬keerd denkkader van oefenen, autohypnose, autosuggestie)
b) Tijdens de ademoefeningen wordt voornamelijk de "buikademhaling" (diafragmaal middelste deel) benadrukt, er is geen fysiologische over¬vloeiende buik-flank borstademing.
c) De adempauzes worden onnatuurlijk lang vastgehouden, geen reke¬ning houdende met de adembehoefte. (individueel en afhankelijk van de belasting!).
d) De verkeerde ademhaling wordt bovendien alleen statisch aangeleerd, (niet functioneel).
e) Doel is niet bijvoorbeeld een vergroting van de vitale capaciteit van de longen, maar een demping van het vegetatieve, hetgeen de patiënt in een labiel evenwicht brengt (parasympaticus-sympaticus).
f) De patiënt heeft geen goed bewustzijn/gevoel van inhoud en verloop van de ademing, en zal er dus ook geen praktisch (dagelijks) profijt van hebben. Het wordt een kunstoefening, geen dagelijkse vaardigheid.
g) Ook de uitgangshoudingen (statisch) hebben niet tot doel de adem-functie te bemoeilijken of vergemakkelijken, maar hebben hun functie in astrologische overwegingen met het doel onnatuurlijk dempen van het vegetatieve.
h) Tenslotte zijn de yoga-ademtechnieken zelfs gevaarlijk te noemen bij tal van longziektes en circulatoire klachten, mede ten gevolge van het vaak optredende "persen" tijdens het oefenen.
Asana's lichaamsoefeningen
Ook hier is het belangrijkste bezwaar dat de oefeningen niet fysiologisch zijn opgebouwd. Ook hier spelen astrologische overwegingen een belang¬rijke rol. De asana's, de houding en zijn statisch (isometrisch) waarbij mede door de lange tijdsduur het houdings- en bewegingsapparaat over¬belast wordt.
Vooral kapsel- en bandlaesies, maar op den duur ook door de eenzijdige belasting, kans op versnelde artrose en chondropathieën.
Verschillende delen van de fysiologische bewegingshouding worden niet gecoördineerd geoefend. Er wordt geen rekening gehouden met indivi¬duele spierevenwichten, of houding/bewegingsproblematiek.
De oefeningen hebben alleen het doel het lichaam in een dusdanige "kramp" te brengen zodat men door middel van meditatie gemakkelijker "uit het lichaam kan treden".
Ook statisch lang volgehouden, isometrische oefeningen zijn vaak een belasting voor het circulatoire systeem.
Persen met verhoogde bloeddruk komt voor, evenals een collaps door een vagusverschuiving bij het ademhalen. Ook de "kopstand" is berucht, vaak wordt deze onverantwoord uitgevoerd.
Mensen met (sluimerende) klachten aan houdings/bewegingsapparaat zullen door eenzijdig oefenen, (vaak zonder correctie) blessures krij¬gen. De hierboven beschreven gevaren gelden voor de "echte yoga-oe-feningen". Vele yogaleraren vermengen hun oefeningen echter met veel "westerse" oefeningen.

Literatuur:
1) Understanding alternative medicine, Roy Livesay ISBN O 551 012358
2) De goeroe is dood, Rabi Maharaj ISBN 90 324 9503 8
3) Het vaderhart van God, Floyd McClung ISBN 90.60.67.3379
4) Vader wie ben ik? Henk Rothuizen ISBN 90.6067 397.2
5) This present Darkness, Frank E Peretti ISBN O 89107 390.6 De duisternis aanwezig (NL) ISBN 90 6318.043.8
I Thessalonicenzen 5: 23 en 24.

Bert v.d. Berg, fysiotherapeut te Groningen. 1991

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 8 maart 2010, 21:54
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 21:27

MIEKE364 schreef:
Je ontbeert kennelijk een vrouw, Chatuliem, en ziet de vrouw graag vernederd, dat is triest voor je, kerel. Ik kan er niets aan doen en voel me derhalve niet aangesproken door je zielige haat. En de bijbel heeft het niet over yoga, dat is wel duidelijk. Het is jouw eigen haatdragende, wraakzuchtige geest die probeert yoga in een kwaad daglicht te stellen en de tekst die er in de verste verte niets mee te maken heeft als teken te stellen, nogmaals: triest.

je zei geloof ik gisteren: en wat je een ander verwijt ben jezelf...toch?

Wat jij hier beweert zegt alleen maar iets over jezelf...de kwaliteit van je eigen gedachtengoed.....is dat het niveau, dat je met je yoga tot nu toe hebt bereikt? Nou....niet erg aantrekkelijk gewoon, het spijt me......

Ik verwacht tenminste van jou wel, dat je je niet meer laat verleiden tot dergelijke lelijke woorden, die jij hier te pas en te onpas gebruikt. Je trapt hier alleen maar wild om je heen.....Jammer hoor....
Je straalt geen liefde uit en ook geen rust.....zouje toch wel van een yogelerares mogen verwachten.....ik krijg nou niet de indruk, dat ik van jou iets kan leren.....

Jezus zei, dat je zelfs je vijanden moet liefhebben....nou...daar ben jij nog niet aantoe....zo te lezen en je wijsheid.......die is volgens mij ook ver te zoeken ....ik kan het bij jou in ieder geval niet ontdekken.

De Heer zei ook.....leer van mij, want mijn juk is zacht en mijn last is licht
en Hij is nederig van hart........
Ik heb eigenlijk alleen maar met je te doen.......Maar je mag weten, dat Jezus Christus voor zondaren is gekomen......Hij houdt van je en bij Hem alleen kun je ECHTE rust vinden Mieke........

Dit is pas echte rust, wat uit onderstaande tekst spreekt......op dit forum elders neergezet in de categorie "Christelijk leven" onder de topic "bemoediging" door YOLANDE556 (32)

Ik zorg altijd voor je.

Als je door het duister moet gaan
hou Ik je nog steviger vast!

Ik laat alles meewerken ten goede.

De diepste pijn en strijd doe ik
meewerken ten goede voor je.
Ik keer het om en breng zegen voort
uit de strijd.

Doe alles vanuit mijn rust.

Vanuit mijn rust zal Mijn Geest
heel sterk gaan werken.

Laat je nooit opjagen!

Ik ben een eeuwige God
en jij hebt het eeuwige leven.
Ik heb alle tijd die er is.

Ik ben nooit opgejaagd of gehaast.

Ik ben eeuwig.

Dus rust en ontspan in Mij.
In mijn rust komt de kracht
veel meer tot uiting.

Er zijn kleine dingen
die voor mensen onbelangrijk lijken
maar juist daardoor werk Ik heel krachtig
zonder uiterlijk vertoon.

-einde citaat-

Gods zegen Mieke........ Lachende smiley Jezus houdt van je Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 18:12

WILLEMIJN232 schreef:
Je hebt gelijk maar is het tegelijkertijd niet zo dat in de christelijke traditie een nieuwe stroming is die deze vormen van meditatie in elkaar op laat gaan. je hebt niet voor niets kloosters die aan zenmeditatie doen en ook binnen de kerken heb je steeds meer vormen van meditatie, kijk naar onderdelen van een thomasviering bv, meditatieve momenten ein de veertig dagen tijd enz.
De een kiest voor een vorm van aanbidding met opwekkingsliederen en de ander voor meditatie. En wat is goed en wat is fout? Is het niet het belangijkste dat we met ons geloof bezig zijn?

Willemijn

De woorden van Jezus Christus overdenken en je daarbij laten leiden door de Heilige Geest om Jezus Christus te verheerlijken is de enig juiste meditatie voor een Christen, die er m.i. inziens toe doet. Lachende smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 8 maart 2010, 18:15
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 17:43
BerichtOnderwerp: Een deugdelijke vrouw!

ANNETTE792 schreef:
Tsja....s avond naar bed gaan en s morgens bevallen......is ook niet echt alles denk ik.
Beter toch maar de 7 maanden die ik nog te gaan heb uitzitten Knipoog smiley

Gefeliciteerd.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 17:34
BerichtOnderwerp: Bemoediging

YOLANDE556 schreef:
Ik zorg altijd voor je.

Als je door het duister moet gaan
hou Ik je nog steviger vast!

Ik laat alles meewerken ten goede.

De diepste pijn en strijd doe ik
meewerken ten goede voor je.
Ik keer het om en breng zegen voort
uit de strijd.

Doe alles vanuit mijn rust.

Vanuit mijn rust zal Mijn Geest
heel sterk gaan werken.

Laat je nooit opjagen!

Ik ben een eeuwige God
en jij hebt het eeuwige leven.
Ik heb alle tijd die er is.

Ik ben nooit opgejaagd of gehaast.

Ik ben eeuwig.

Dus rust en ontspan in Mij.
In mijn rust komt de kracht
veel meer tot uiting.

Er zijn kleine dingen
die voor mensen onbelangrijk lijken
maar juist daardoor werk Ik heel krachtig
zonder uiterlijk vertoon.

Geweldig goede bijdrage Yolande. Thnx Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 17:27
BerichtOnderwerp: Vervolg,op Zondag van Pieter.

ALFAROMEO918 schreef:
In het Terdege,las ik het verhaal,van Ds Toes.
Het baard scheren en tandepoetsen ,was op zaterdag.
Alles wat niet nodig is op die dag,moet gelaten worden dus.
Door de weeks mocht hij ook niet fietsen,van de Kerkraad,alles lopend in die ambt.
Later ging hij wel op de fiets in de week,maar op zondag altijd lopend.

Maar? ik heb wel verder gelezen,van die Dominee.
Wel een Godsman Puur Sang,goudeerlijk,voor behoeftigen,en geld intreseerde hem niets.

Kijk de synode,gaf hem orders,in die macht,en van kerkraden.

Het was een Biddend Predicant,ondanks het wethisisme,van kerkelijke systemen,een warm hart schuilde er in,voor zijn gemeente,in predeking.
Het was een mens,die Jezus volgde,in zijn Ambt.
Waren er maar meer van die mensen.
Dan maar lopend naar de kansel,God vergeeft dat.

Lijkt me ook Alfa..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 17:17

CHATULIEM619 schreef:
Een synoniem voor het woord meditatie is overdenking. Allereerst denk ik dat ik de Bijbel maar eens ter hand neem. Er is nl. ook een brief over geschreven. Paulus vond het dermate belangrijk dat hij in zijn brief naar de Kolossenzen ruim aandacht aan besteedde. Hier besprak hij het zgn. gnositcisme, de toenmalige versie van New Age. In de kern heeft het dezelfde basis. Meditatietechnieken bestonden toen ook al. Men probeerde een hogere geestelijke status te bereiken door ontzegging van voedsel, waardoor men uiteindelijk een status van openbaringen bereikte.
Het woord mysterie, gevleugeld woord wordt diverse keren door Paulus gehanteerd, en hij duidt erop dat het mysterie waar mensen naar op zoek zijn ligt niet in de mensen zelf, maar in een Persoon, Jezus Christus.

En daarmee heb je meteen het verschil tussen christelijke meditatie en andere meditatie. Je moet je nl. richten op Christus, het andere is aards en vergaat.

Zeer goede opmerkingen Chat.

Als je toch alleen maar oefeningen doet of wil doen, waarom noemt iemand het dan gewoon niet "òefeningen doen"? Waarom noem je het dan yoga...als je in feite niet met yoga wil bezighouden, tenminste met de zaken en entiteiten, die achter die yoga staan dan en yoga tot yoga maken.

In Jezus Christus krijgt ieder mens een NIEUWE MENS en wordt ieder mens OPNIEUW geboren

De NIEUWE MENS kan alleen maar verkregen worden door geloof in Jezus Christus en alleen door je toe te wijden aan Jezus Christus kan de NIEUWE MENS doen groeien.......door die zaken, die alleen door Jezus Christus en Zijn Heilige Geest gegeven kunnen worden.

De enig echte rust wordt verkregen door je toe te wijden aan Jezus Christus en om naar die dingen te zoeken, die er voor Hem toe doen en dus ALLEEN maar EEUWIGHEIDSWAARDE bezitten. De enig echte rust wordt m.i. verkregen door God de Vader te AANBIDDEN in Geest en Waarheid en naar Zijn waarheid te zoeken....door bezig te zijn met de DINGEN VAN BOVEN

Sleutelen aan je VLEES kan voor God total niets bijdragen aan je NIEUWE MENS.........

Rust, verkregen door lichamelijke oefeningen, zet voor God geen zoden aan de dijk; dat is sleutelen aan je vlees en je VLEES heeft voor God de Vader en Jezus Christus totaal geen WAARDE, want het VLEES is totaal verrot want als je in Jezus Christus gelooft, ben je NIET MEER IN JE VLEES, maar in JEZUS CHRISTUS .

Rust verkregen door je toewijding aan Jezus cCjhristus en door naar Zijn woorden te luistreren en Hem steeds groter te laten worden in je leven, dat zet pas zoden aan de dijk voor je NIEUWE MENS en alleen dat is van EEUWIGHEIDSWAARDE.

Als mensen zich dus bezighouden met het vlees, dat wat voor een Christen er totaal niet meer toe doet, dan verspil je alleen maar je tijd, want het zal gewoon met je vlees ten gronde gaan. Het is je bezighouden met die dingen, die voor God totaal geen waarde hebben.

Alleen DE NIEUWE MENS IN JEZUS CHRISTUS heeft voor God waarde en is EEUWIG; het vlees, DE OUDE MENS, is al veroordeeld IN JEZUS CHRISTUS........
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 03:33

weg

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 8 maart 2010, 03:58
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 01:08

WILLEMIJN232 schreef:
Ik zit al jaren op yoga en geloof al jaren in God....
Gaat prima samen is mijn ervaring.
Jammer dat mensen die niet aan yoga doen en er alleen maar een mening over hebben ( een veroordelende mening) niet weten wat ze missen!
Goed voor je lijf en goed voor de geest!

Ja joh....gezellig hoor....zo lust ik er nog wel een paar! Clown smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Missen?..Ik mis niets...ik heb aan Jezus Christus meer dan genoeg......alles wat buiten Hem omgaat, daar wil ik me totaal niet mee inlaten. Dank je feestelijk.

En leer eens het verschil tussen oordelen in de betekenis van beoordelen, een mening hebben en veroordelen, hetgeen Jezus later zal doen als Hij op de rechterstoel zit. Dat is heeeeel wat anders. Er wordt hier te pas en te onpas woorden gebruikt, die kant noch wal raken.

Veroordelen is iets dat alleen aan God toekomt en niet aan mensen.

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 8 maart 2010, 01:19
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 00:43

MIEKE364 schreef:
Ook jij weet niet waar je het over hebt, Chat. Jullie veroordelen zonder je te hebben geïnformeerd. Goedkope geldingsdrang.....meer niet. Ik ga me ook niet tegenover jullie verdedigen. Ik kan het niet iedereen naar de zin maken. Ik zal er één zin over vuil maken om jullie ter wille te zijn de informatie te geven die jullie zelf te lui zijn om in te willigen en te onderzoeken. Maar wel oordelen vanuit niet weten, typisch.

Yoga is een weg naar God zoeken die alleen mocht worden beoefend door wijze mannen. Als je er iets over wilt weten lees dan eens iets van Vivekananda. Je kunt op zijn naam googlen.
En waan je niet wijzer dan God Chatuliem en Solafide, jullie denken de wijsheid in pacht te hebben. God zelf is de Schepper van hemel en aarde, niet jullie. Jullie zijn niet groter dan Hij maar andersom. Jullie bepalen niet wat God denkt maar Hij.

"Want Mijn huis heeft vele woningen".

We veroordelen niet, maar we oordelen, in de betekenis van....een mening hebben over iets, inzicht hebben...beoordelen of iets juist is of niet en daar roept ons de bijbel zelfs voor op, zie onderstaand citaat.

Veroordelen is iets, dat alleen aan God is en Zijn taak..... wij mensen kunnen nu eenmaal niet veroordelen.

Maar de bijbel roept wel op om tot een geestelijke volwassenheid te komen...om inzicht te krijgen wat wel of niet juist is......
Daar heb je als mens verstand voor gekregen en geestelijk inzicht....Waar dient het dan anders toe om de bijbel te bestuderen en tot inzicht te komen over hoe God wil, dat wij zullen leven en meer kennis over God te krijgen........anders ben je m.i. onzinnig bezig.

1 Korintiërs 5 :

6 U hebt geen enkele reden om zo zelfvoldaan te zijn. Weet u niet dat al een beetje desem het hele deeg zuur maakt? 7 Doe de oude desem weg en wees als nieuw deeg. U bent immers als ongedesemd brood omdat ons pesachlam, Christus, is geslacht. 8 Laten we daarom het feest niet vieren met de oude desem van kwaad en ontucht, maar met het ongedesemde brood van reinheid en waarheid. 9 Ik heb u in mijn vorige brief gezegd dat u niet moet omgaan met ontuchtplegers, 10 maar dat betekent niet dat u alle ontuchtplegers die er in de wereld zijn, of alle geldwolven, uitbuiters en afgodendienaars moet mijden. Dan zou u de wereld moeten verlaten. 11 Wat ik bedoel is dit: u mag niet omgaan met iemand die zichzelf een broeder of zuster noemt, maar in feite een ontuchtpleger is, een geldwolf, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard of uitbuiter. Met zo iemand mag u beslist niet eten. 12 Waarom zouden we over buitenstaanders oordelen? U hoeft toch alleen te oordelen over leden van de gemeente? 13 Over de buitenstaanders zal God oordelen. Maar binnen de gemeente geldt: ‘Verwijder wie kwaad doet uit uw midden.’

De Nieuwe Bijbelvertaling
© 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 8 maart 2010, 01:06
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 23:03

SOLAFIDE630 schreef:
Hou eens op met deze blauw gemaakte kwalificaties thomas........Druk je a.u.b. in het vervolg iets voorzichtiger uit, als het kan.

En mag ik jou eens vragen....heb jij ervaringen met deze zaken? Heb jij ervaringen met duistere geesten gehad? Nou ik wel.....

Ik denk eerder Thomas dat jij niet weet, met al jouw veronderstelde verstand, waar jij het over hebt.
Het spijt me zeer dit te moeten zeggen.

Dergelijke zaken zijn alleen geestelijk te beoordelen, lees nogmaals maar eens \Handelingen 16 : 16 - 18. En als jij dat als hopeloos verouderd aanmerkt nou....dan vraag ik mij af of jij niet behoorijk blind bent, geestelijk gesproken dan.

En nogmaals....ik hoop, dat je je wat beter en voorzichtiger in het vervolg wilt uitdrukken in je kwalificaties, want echt ik krijg er wel een beetje genoeg van, dat mensen zich allerlei slordige opmerkingen hier laten ontvallen, maar meteen in de bovenste tak zitten als ze diezelfde kwalificaties terug ontvangen. Want dan gillen ze meteen moord en brand en wordt je overladen met allerlei felle en verontwaardigde verwijten... Huilende smiley, smiley in tranen

Wordt eens volwassen en geef geen aanleiding....dat is pas verstandig!

Wat je niet wilt, wat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Paulus sprak overigens alleen maar van dingen, die hij zelf had ervaren en niet alleen maar van horen zeggen.

Sorry Thomas, ik heb je hier ergens van beticht, dat niet juist is. Mijn verontschuldigingen.

Ik trek deze reactie van mij hierbij in! Nogmaals mijn excuses hiervoor.

Alhoewel ik wel bij blijf, dat je niet weet, waar je het over hebt, wat betreft het gevaar van de waarzeggerij. Dat is bepaald geen spelletje
.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 22:21

THOMAS968 schreef:
Met ons verstand kunnen we dit soort onzin het beste bestrijden. Je moet mensen duidelijk maken dat alles wat met waarzeggerij te maken heeft in strijd is met gezond verstand. Waarzeggerij en daarin geloven berust nergens op en het is dus volstrekte domheid om er in te geloven. In de bijbelse tijden zal de gemiddelde bevolking in de verste verte niet zo ontwikkeld zijn geweest als nu en zeker in een tijd waarin mensen weinig aan gezondheid konden veranderen en sociale verhoudingen veelal onderdrukkend waren vestigde men de hoop hier wat op. Als mensen dat nu nog steeds doen moet je dat ontkrachten. Het is ronduit belachelijk dat mensen met alle kennis die er nu is, hier nog echt in zouden geloven. Als je hele horoscoopgedoe als een grappig spelletje ziet is er niks aan de hand. Als je het gelooft ben je niet goed wijs. Reclameverkopende televisiebeeldenverkopers zullen er wel op inspelen als er geld aan te verdienen valt. Met verstand schop je al deze onzin zo omver en hoef je niet bang te zijn voor deze commerciele onzin wat het dus in de tijd van handelingen. Wat ik beweer is dat we als we ons verstand gebruiken met zijn allen niet zo bang hoeven te zijn voor deze onzin.

Thomas.

Hou eens op met deze blauw gemaakte kwalificaties thomas........Druk je a.u.b. in het vervolg iets voorzichtiger uit, als het kan.

En mag ik jou eens vragen....heb jij ervaringen met deze zaken? Heb jij ervaringen met duistere geesten gehad? Nou ik wel.....

Ik denk eerder Thomas dat jij niet weet, met al jouw veronderstelde verstand, waar jij het over hebt.
Het spijt me zeer dit te moeten zeggen.

Dergelijke zaken zijn alleen geestelijk te beoordelen, lees nogmaals maar eens \Handelingen 16 : 16 - 18. En als jij dat als hopeloos verouderd aanmerkt nou....dan vraag ik mij af of jij niet behoorijk blind bent, geestelijk gesproken dan.

En nogmaals....ik hoop, dat je je wat beter en voorzichtiger in het vervolg wilt uitdrukken in je kwalificaties, want echt ik krijg er wel een beetje genoeg van, dat mensen zich allerlei slordige opmerkingen hier laten ontvallen, maar meteen in de bovenste tak zitten als ze diezelfde kwalificaties terug ontvangen. Want dan gillen ze meteen moord en brand en wordt je overladen met allerlei felle en verontwaardigde verwijten... Huilende smiley, smiley in tranen

Wordt eens volwassen en geef geen aanleiding....dat is pas verstandig!

Wat je niet wilt, wat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Paulus sprak overigens alleen maar van dingen, die hij zelf had ervaren en niet alleen maar van horen zeggen.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630 (80)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 21:13

MAAIKEA509 schreef:
Jammer dat er zover van het onderwerp wordt afgedwaald. Zo'n discussie lijkt mij niet zo nodig onder dit topic. Om er een bijbeltekst bij te halen: Christus zelf leert ons om eendrachtig te strijden tegen het kwade.

Maar on topic: ik ben heel blij dat ik op een christelijke school werk, waar ik open over God kan en mag vertellen!

MAAIKEA509 schreef:
Christus zelf leert ons om eendrachtig te strijden tegen het kwade.!
Zo is het Maaikea..........

Ja, het is fijn, dat je open over Christus kunt praten in je werk. Heb je op die christelijke school dan van deze dingen geen last of merk je daar ook soms wat van?

Harry Potter is bijv. heel erg populair en misschien wel ook doorgedrongen tot de jeugd in christelijke kringen, hetgeen je natuurlijk niet hoopt...?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SOLAFIDE630
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 Volgende
Pagina 9 van 23