Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 7 maart 2010, 21:58
|
|
|
In het Terdege,las ik het verhaal,van Ds Toes. Het baard scheren en tandepoetsen ,was op zaterdag. Alles wat niet nodig is op die dag,moet gelaten worden dus. Door de weeks mocht hij ook niet fietsen,van de Kerkraad,alles lopend in die ambt. Later ging hij wel op de fiets in de week,maar op zondag altijd lopend.
Maar? ik heb wel verder gelezen,van die Dominee. Wel een Godsman Puur Sang,goudeerlijk,voor behoeftigen,en geld intreseerde hem niets.
Kijk de synode,gaf hem orders,in die macht,en van kerkraden.
Het was een Biddend Predicant,ondanks het wethisisme,van kerkelijke systemen,een warm hart schuilde er in,voor zijn gemeente,in predeking. Het was een mens,die Jezus volgde,in zijn Ambt. Waren er maar meer van die mensen. Dan maar lopend naar de kansel,God vergeeft dat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 17:27
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | In het Terdege,las ik het verhaal,van Ds Toes. Het baard scheren en tandepoetsen ,was op zaterdag. Alles wat niet nodig is op die dag,moet gelaten worden dus. Door de weeks mocht hij ook niet fietsen,van de Kerkraad,alles lopend in die ambt. Later ging hij wel op de fiets in de week,maar op zondag altijd lopend.
Maar? ik heb wel verder gelezen,van die Dominee. Wel een Godsman Puur Sang,goudeerlijk,voor behoeftigen,en geld intreseerde hem niets.
Kijk de synode,gaf hem orders,in die macht,en van kerkraden.
Het was een Biddend Predicant,ondanks het wethisisme,van kerkelijke systemen,een warm hart schuilde er in,voor zijn gemeente,in predeking. Het was een mens,die Jezus volgde,in zijn Ambt. Waren er maar meer van die mensen. Dan maar lopend naar de kansel,God vergeeft dat. |
Lijkt me ook Alfa.....
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|