Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:22
Onderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
|
|
|
JOL252 schreef: | even tussen de luchtbellen in die nu uit mijn oren komen.. ik ben ook voor rechtvaardige straffen, en ik ben het ook eens dat vaak voor slachtoffers en omgeving cq nabestaanden de straf niet in verhouding staat tot wat de dader heeft uitgevreten. Ik heb alleen zowel binnen mijn werk als in privé sfeer teveel voorbeelden van mensen die voor wat zij uitvraten de doodstraf in de zin zoals hier beschreven verdienen. Zij hebben wel God gevonden versus God vond hen en er zijn geen gewetensvollere mensen dan zij. Mijn maag draait om bij de gedachte dat wanneer deze kostbare mensen die straf ondergaan hadden zij gemist hadden wat God hen nog op aarde wilde leren en geven. En hier wordt zomaar even de vloer daarmee aangeveegd voor mijn idee (laat ik het maar niet over mijn gevoel hebben want dat kun je niet eten). |
en jij denkt dat als God de bedoeling heeft dat die persoon nog tot bekering komt, Hij dit niet voor het executiemoment zal laten gebeuren?? denk jij echt dat als die persoon voor de rechterstoel komt dat God zegt: ow zonde dat ze je al geexecuteerd hebben... Ik had nog n ander plan met jou...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:18
|
|
|
JOL252 schreef: | okay I change my view. Voortaan is de doodstraf net als in de USA hip en kunnen we net als in de rechtse politiek aldaar ook hier toepassen met God in onze broekzak. Over genade en vergeving hebben we het dan al niet meer, dat is er niet.
Ik ga vanavond aan de zuup |
neem maar een dubbelle dan
de doodstraf word wereldwijd vooral in landen met linkse politiek uitgesproken.. met het maoistische China voorop...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:46
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | AMEN Had niet verwacht het ooit nog eens zo hardgrondig met je eens te zijn |
mooizo!! daten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:45
Onderwerp: poesjes
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Je-weet-wel-katers. En omdat een kat zeven levens heeft en dus reïncarneert en omdat het huidige leven invloed heeft op het volgende leven van een kater, zal hij ook in zijn volgende leven geen groot minnaar zijn. Maar ja, jullie vrouwen lijken er genoegen aan te beleven wat jullie die arme beestjes aandoen! Zo van, ik wil wel een man maar het moet geen echte zijn. Maar boontje komt om zijn loontje, just you wait!
SHAME ON YOU, GEEN WONDER DAT MANNEN WEGLOPEN ALS ZE VAN DEZE VRESELIJKE MISDAAD HOREN!
Vrij naar Jan Jans en de kinderen.
Thomas, geholpen noemen de dames dat nog wel, grrrrrrrrrrrrrrrr |
Wel grappig... hier in huis noemen we je-weet-wel-katten gewoon CM-katten.
Achterliggende reden hiervoor is dat ik er van uit ga dat die huisdieren gesterriliseerd worden onder het motto: ik mag (als vrijgezel) geen sex hebben, dus mn huisdier OOK niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:40
|
|
|
SVEN797 schreef: | Het nieuwe Testament laat zien dat het ook anders kan. |
klopt... waren het niet Ananias en Safira die wegens liegen over een gift dood ter aarde storten?
Het grote verschil tussen oude en nieuwe testament is dat het oude testament voornamelijk de koningen en andere leiders ( profeten, richters ) beschrijft. Deze hadden het mandaat om in hun regering de doodstraf uit te spreken. Het nieuwe testament gaat over het oprichten en uitdraaien van een nieuwe religie. En tja... kerken in opbouw hebben geen mandaat tot doodstraf.
Laat je nou niet in de maling nemen door die geitewollensokkenleraars... de wetten en zienswijze van GOD zijn door de eeuwen heen dezelfde gebleven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:27
Onderwerp: Raadsels
|
|
|
GERRIT603 schreef: | geel is niet zo moeilijk, maar 97 pootjes
een kanariegele zevenennegentigpoot |
MIS!!!
het juiste antwoord: 40 kanaries en 17 glaasjes advocaat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 22:52
Onderwerp: Am Yisraeel Chai
|
|
|
PIETER619 schreef: | Ik vraag: "Zou jij in Gods naam, als beul, iemand het leven van iemand willen beroven als dat tegen Gods wil is, maar wel de wil van het volk?"
Het antwoord is :
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 19:09 Ja Pieter ... Het is zelfs zo dat een ter dood veroordeelde aan de familie van het slachtoffer om vergiffenis moet vragen , wil hij/zij een kans maken op gratie.
en als die familie het niet wil ......
Is bikkelhard in onze ogen.
De kogel moet de fam idd betalen. En het lijk ophalen anders wordt het in een naamloos graf gegooid.
Tja .......... |
lees nog eens goed... volgens mij beantwoord hij MIJN bijdrage
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 22:42
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | ooooooh Pietje..dus jij bent zo'n stiekum hondenverstoppertje....waarvan men hopt datter geen controleur an de deur kom.......nou jong...la mij je vertelle....de boetes zijn vet.......doe voorzichtig hoor...voor dat geld kun je met je 3 schatten naar Mc Donalds.... |
Als ik de belasting wil tillen weet ik wel betere en lucratievere manieren dan hondebelasting ontduiken hoor. Ik heb ook al niet stiekum een zwart betaald poetsadresje terwijl ik een uitkering heb...
maar goed... WAAR haal jij de inspiratie van jouw bijdrage vandaan eigenlijk??? ik heb het nergens over honden verstoppen gehad... WEL over de geur van huisdierenstront in huizen waar huisdieren gehouden worden die hooguit achter een glazen ruit mogen zien hoe leuk je buiten kunt spelen..
als ik als kat zo moest leven... levenslange gevangenisstraf, mn ballen eraf omdat zelfs dat pleziertje me niet gegund word en dan nog bij een neuroot in huis... scheet en zeek ik ook de hele hut onder... als wraak voor n verziekt leven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 22:35
|
|
|
Ow sorry visser... was voor n andere Pieter zeker? tja ik zag het omdat je de naam niet met n hoofdletter had geschreven
ik zal t goed maken:
watt is geel met 97 pootjes?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 22:33
|
|
|
VISSER278 schreef: | Oke , maar niet gelijk zeggen als je het weet . Gun pieter ook ff een kans .
Wat is het verschil tussen een dood vogeltje? |
zn ene vleugeltje is even lang
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 22:29
Onderwerp: Am Yisraeel Chai
|
|
|
PIETER619 schreef: | Niet veroordeeld? Moet je voor de aardigheid eens lezen wat je als antwoord op mijn vraag geeft of je de beul wilt wezen, bij de topic over de doodstraf.
Jij wilt dus zelf ook een moordenaar zijn, ondanks dat Jezus zegt "hij die zonder zonde is werpe de eerste steen". Heb je dan helemaal niet in de gaten wat Jezus daarmee bedoelde?
Het aandragen van onderwerpen bij jouw zijn juist wel veroordelend, er staat toch geschreven "oordeel niet opdat gij niet veroordeeld worde. Jij wil de doodstraf weer invoeren omdat jij vind dat een zondaar geen kans op bekering mag hebben, wat misschien wel het geval zou zijn geweest als men daar Bijbelstudies doet in de gevangenis.
Zwaan een schat van een meid (gezien haar reacties) maar die gelijk Sjaoul (die wel op juiste wijze handeld) met onderwerpen komen waarvan de meesten hier en vooral nieuwe leden misschien juist een afkeer krijgen van CM. Ik heb Zwaan ook aangeraden om een eigen weblog te openen, miijn zoon heeft dat ook. Kreeg veel positieve reacties.
De belangrijkste leefregel voor een christen moet zijn, WAT ZOU JEZUS DOEN. Zou Jezus de beul zijn of juist het tegenvergestelde en hem of haar vertellen wie Hij is en waarom Hij gedaan heeft wat Hij heeft gedaan?
Het is goed om onderwerpen aan te dragen maar als je weet, dat ja als een bewust belijdend christen moet leven en gehoorzaam moet zijn aan wat Jezus wil, "doe dan wat u niet wilt dat u geschied zo ook een ander niet".
Helaas geef ik repliek waar jij niet van gediend bent en ga je zo reageren, wat mij betreft een zwaktebod.
Desalniettemin, probeer wat meer als christen (dus wat zou Jezus doen) te leven en niet te veel van de wil van het volk. |
Ik heb voor de zekerheid nog ff gekeken, maar Cortazar geeft jou helemaal geen specifiek antwoord op jouw vraag.
Cortazar geeft niet aan dat hij een mordenaar wil zijn, eigenlijk vind ik dat je dat ietwat beledigend uitdrukt. Hij geeft aan dat hij als officier van justitie in bepaalde gevallen die straf zou vragen. De rechter is nog steeds degene die het uitspreekt en de beul degene die daadwerkelijk executeerd. Daarnaast heeft God de overheid het zwaard gegeven. Wie denk jij dan dat je bent om dat te criminaliseren???
Cortazar heeft gelijk als hij zegt dat Jezus in bepaalde kringen teveel gezien word als een langharige hippie in geitewollen sokken met sandalen die continu Peace Man! roept. Jezus behoord tot de Heilige 3-eenheid, oftewel ook Jezus was deel van de oudtestamentische God die dat zwaard gaf. Dezelfde God die Israel opdracht gaf om bij de verovering van het beloofde land NIEMAND in leven te laten, zelfs het vee niet. Wellicht moet je je Godsbeeld eens n beetje herzien, waarde Pieter.
Ten slot wil ik je complimenteren met je advies aan Zwaan. Ik heb jou altijd als een betweterig persoon gezien dat bijzonder met zichzelf ingenomen is, nog nooit fouten heeft gemaakt etc etc... Maar het blijkt nu toch maar weer: zelfs jij kan goede adviezen geven!! Top man!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 19:05
|
|
|
JOL252 schreef: | Kijk en dat ben ik met je eens. Natuurlijk moet er een gepaste straf worden toegepast en de maatschappij worden beschermd. Gods koninkrijk bestaat uit recht en gerechtigheid dus naar slachtoffers toe moet er genoegdoening zijn. |
Aan de andere kant.... genoegdoening is leuk en aardig hoor.. maar weet je wat een levenslang gestrafte de samenleving kost eigenlijk? Waarom moet oma in het verpleegtehuis 50 euri betalen voor een wandelingetje terwijl dat gajes graties onderdak heeft.. levenslang?
in china betaald de familie van de ter dood veroordeelde de kogel terug aan de staat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 18:27
Onderwerp: mannen....wat vinden jullie nou woest aantrekkelijk aan een
|
|
|
PIETER619 schreef: | Wat het aantrekkelijkst aan een vrouw is , zit er in, namelijk ik ga voor innerlijke schoonheid. Buitenkant is absoluut niet het belangrijkste voor mij, ik ga dus liever voor eerlijk, oprecht, liefdevol, begrip op kunnen brengen, wat humor hebben hoort er ook bij, moet xo nu en dan ook een schop ondser de kont kunnen geven, wiij mannen hebben soms een beetje stuur nodig, althans ik wel.
Maardesalnieteminnietegenstaandehetfeitdatikmaarzeggenwildatikzeggen wilishieropneerkomend, dat het uiterlijk op de laatste plaats komt, het mag gerust een ietsje meer vrouw zijn dan het zogenaamde streefgewicht, natuurlijk zijn streef of ietsje minder gewicht die wel voldoen aan de innerlijke schoonheidswensen, zelf met een mooi uiterlijk onder de zelfde eisen ook welkom. Zou ik bijna vergeten ze mag atuurlijk geen hekel aan kinderen hebben, ik heb er 4 waarvan 2 met aanhang. |
nobel hoor, om voor de binnenkant te gaan... ik ging gewoon voor n lekker jong ding
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 18:24
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Ach Pietje, jouw hondjes moeten uitgelaten....door weer en wind....s ochtends vroeg en s avonds laat.....enneh....dan moet jij een scheppie en een zakkie mee hebben....(hihi...ik lach niet, klein beetje maar! ) en dan zit ik lekker met mijn poesjes op de bank en kijk naar de windvlagen en regendruppels op de ramen....schenk nog es een lekker warm bakkie koffie in en denk : wat fijn dat mijn poesjes hun eigen wc tje hebben..... |
ik woon niet in een stinkstad met op elke hoek van de straat een milieuambtenaar. ik woon in het buitengebied alwaar mijn hond gewoon in de berm dr behoefte kan doen. in mijn huis stinkt het dus niet naar huisdierenpoep
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 18:21
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Heb je al eens aan hun gevraagd....hoe ze over jouw denken??? |
nee, ik ben niet zo seniel dat ik met katten praat maar laat je door mij niet weerhouden en ga zelf gerust een goed gesprek met je kat aan, wellicht word jij er zelfs nog wijzer van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 18:19
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Hihi....Zeeland....mijn poesjes zijn een beetje bang voor eh...."sabeltijgers" zoals Pietje....Als hij aanbelt....schieten ze onder de bank en je ziet ze die dag niet meer..... |
ik kan mij niet heugen ooit bij jou aangebeld te hebben... das 1 op dit moment ben ik ook niet van zins bij jou aan te bellen... das 2 tevens ontbreekt het mij aan enige lust om in de toekomst bij jou aan te bellen.... das 3
oftewel: Jochebed 3x bellen: nu niet, dan niet en nooit niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 08:42
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | vaak kan je een kitten gratis ophalen bij een particulier |
k ben dr mesjogge!! weinig beesten waar ik zo´n hekel aan heb als aan katten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 oktober 2012, 14:39
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ruzie met mn computer, weet iemand hoe je een duitstalige computer op nederlands kan zetten?? |
nein, leider nicht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 23:53
Onderwerp: Humor
|
|
|
Mn schoonmoeder poetste haar tanden altijd met n ouwerwetse borstel. Dus 2 jaar geleden voor dr verjaardag: een elektrische tandenborstel
Mn schoonmoeder reed altijd op n ouwerwetse fiets. Dus vorig jaar voor dr verjaardag een elektrische fiets.
Mn schoonmoeder zit altijd op een ouwerwetse stoel. Binnenkort is ze weer jarig....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 16:16
Onderwerp: mannen....waar knappen jullie nou op af bij een vrouw ;-))
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Zal vanavond effe kijken wie de broek draagt... Grote kans dat Pieter hem aan heeft maar Annette hem draagt
weet het bijna wel zeker |
welnee joh, Annette hoeft mij niet te dragen, ik loop zelf wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 09:05
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Vandaag ga ik voor n vleesschotel met diverse soorten vlees, daarnaast wat groente en bratkartoffeln.
Zin om mee te eten? Jij bent welkom, kijk even op Agenda bij " etentje Duitsland" en laat je vanavond aangenaam verrassen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 09:00
Onderwerp: ga je mee naar pickick/BBQ in ede op zaterdag 13 oktober?
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Sorry dan voor deze Babylonische spraakverwarring....ik dacht dat eh....aanmelden....zoiets was als : mag ik op de lijst bijgeschreven worden want ik wil graag komen.....excuses als dit verkeerd begrepen werd |
Dit topic is bedoeld voor aanmeldingen en om zaken als bbq´s en partytenten etc te regelen. Niet om dom te l.....
jij snap?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 08:53
Onderwerp: etentje Duitsland
|
|
|
[quote=JOCHEBED148]
Gouda ligt niet in Duitsland... En das maar goed ook, anders moest ik verder trekken naar Polen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 23:57
|
|
|
Vraagje aan de voorstanders van de doodstraf...
Stel dat de doodstraf in nederland nog bestond en de rechter sprak hem uit over een kindermoordenaar, overduidelijk bewijs, dus geen twijfelgeval.
Zou jij de trekker willen overhalen of de strop om de hals willen leggen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 23:42
Onderwerp: etentje Duitsland
|
|
|
[quote=ANNETTE792]Ik heb weer een tafel geboekt bij dat leuke restaurantje in Kranenburg ( Duitsland) Vlak over de grens bij Nijmegen en makkelijk te vinden. Adres: Gasthof zu den Forrellenteich, Dorfstrasse 1 47559 Kranenburg-Nütterden.
http://www.gasthof-forellenteiche.de/home.html
- goede kaart, ruime porties voor lage prijzen - een echte aanrader!! - bei uns ist ALLES großer und beßer...
Datum 13 oktober om 19.00 uur Geen kinderen en geen aanmeldingen onder voorbehoud (plaats genoeg om je aan te melden als je het zeker weet dat je komt) Tafel voor 12 man m/v
Deelnemers:
Pieter649 Annette792 Erika129 Sandra206 Mariska601
quote]
Zoals u ziet hebben chatuliem en bert zich afgemeld... Heren... laat u mij echt alleen met 4 vrouwen aan 1 tafel zitten???? Dames.... als er al 4 vrouwen aan mn tafel zitten, maken de volgende 4 me ook niet meer uit... komt er gerust bijzitten!!
morgen, zaterdagavond, paar kilometer over de grens bij Nijmegen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:07
Onderwerp: de gratie Gods?
|
|
|
voetballers hebben groot gelijk dat ze dat veredelde sinterklaasgedicht niet meezingen
het echte nederlandsche volkslied is " wie Neerlandsch bloed" maarja, dat word erg lastig voor de familie Van Amsberg die geen druppie nederlands bloed hebben... officieel dan he.
doe Hans de groeten maar terug, kun je meteen bewijzen dat je je als keurige dienstmaagd gedragen hebt en de boodschap hebt doorgegeven
|
|
Naar boven |
|
|