ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 6 februari 2011, 19:33
BerichtOnderwerp: 'Geen kinderen voor falende ouders'

IMKE917 schreef:
Deze moeder was in contact met de kinderbescherming en bekend met instanties.
Blijkbaar werken gesprekken en sturing niet voldoende in veel gevallen.
Misschien moet er veel meer begeleiding zijn in zulke gezinnen en dan nog kun je soms de veiligheid van kinderen niet garanderen....helaas.

De manier van begeleiden is inderdaad zeer bepalend. En die begeleiding denk ik ook aan bij sturing en gesprekken. Helaas gebeurt het nog wel eens dat men een steekje laat vallen. Het trieste is dan in dit geval wel dat er altijd tenminste een kind de dupe wordt...

De beste manier waarop de dingen nog beter zouden kunnen blijft toch het punt samenwerking en totaalaanpak. Niet alleen als instantie zelf alles op willen lossen en tegelijk een probleem wel in het totaalplaatje beschouwen om te voorkomen dat er enkel aan symptoombestrijding gedaan wordt of deelprobleempjes worden aangepakt die niet tot de kern komen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 6 februari 2011, 19:29

MIEKE364 schreef:
Henk, je bijdragen waardeer ik zeer. Nu ben ik het echter niet helemaal met je eens. Als het stadium van het toedienen van de prikpil aan de orde is zijn er al wel een paar goede gesprekken geweest.
Ik snap dat een beslissing van de prikpil veelal niet zomaar genomen wordt. Echter in de plannen die er nu liggen, is dit dus wel aan de orde. En daar heb ik echt moeite mee.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 6 februari 2011, 19:22
BerichtOnderwerp: Getrouwd zijn en lid zijn van CM moet kunnen

IMKE917 schreef:
Dat zeg ik niet Henk........!!!???
Ik geef juist aan dat ik het leuk vind om te zien hoe hier stelletjes zijn ontstaan....die dan blijven 'hangen'.

Ik zeg ook niet dat jij dat zegt, Imke, maar dat wordt dus wel gezegd door een enkeling hier op CM... Sorry als het leek alsof ik jou daarop aansprak.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 6 februari 2011, 19:18

IMKE917 schreef:
Maar ik wil wel een ander punt aan snijden.......
Ik heb het hier op CM nooit mee gemaakt, maar wel op een andere christelijke site. Dat getrouwde mannen, zonder mede weten van hun vrouw, op een 'datingsite' zitten met de intentie om contacten te maken met vrouwen. Wat daaruit voort vloeid laten ze open...
Deze mannen, christenen, zijn heel bewust bezig om een overspelige relatie aan te gaan, ze zoeken het in feite bewust op.

Met dit gegeven in het achterhoofd kan ik me voorstellen dat iemand er moeite mee heeft dat er getrouwde mensen op de site staan.

Imke, dat geeft inderdaad wel een dubbel gevoel, dat snap ik. Maar om dan meteen maar te gaan verlangen dat zo iemand niet meedoet aan een gesprek op forum of in chat, dat gaat me echt te ver... Ook gaat het me te ver om dan elke getrouwde persoon meteen liefst weg te kijken (waar de meeste getrouwde mensen hier op de site juist CM-setje vormen).

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 6 februari 2011, 19:19
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 22:36
BerichtOnderwerp: Vrije tijd

JOOST764 schreef:
Ik werk een uurtje of 60 in de week en haal uit mijn werk erg veel voldoening. Maar dan komt het weekend.

Het weekend dat ik mijn kinderen niet heb verveel ik mezelf echt rot.

Vandaar de vraag: hoe vullen jullie je vrije tijd in? Alle suggesties welkom!

Leren rust te ervaren en ervan te genieten is inderdaad best lastig. Toch is het zeker de moeite waard. Suggesties? Waar houd je van? Maar als ik even ga brainstormen: wandelen, fietsen, vrienden bezoeken, lezen, lekker hangen op de bank...en denk dat er nog wel meer te bedenken is... maar dat zal mee afhangen van de dingen waar jij van houdt...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 22:32

De eerste vraag die bij me opkomt: hoe laat je blijken het niet aan te kunnen? Wie bepaalt wanneer je over bepaalde grenzen heen gegaan bent?

Ik vind wel dat er zeker meer aandacht mag zijn voor moeite in de opvoeding. Maar dan denk ik ook dat een meer openstaande zorg nodig is. Niet terechtwijzend, maar directief helpend. Niet teveel vanuit de gedachte 'wij weten het allemaal beter', maar zoekend naar toenadering, aangezien de afstand nu geregeld als groot ervaren wordt door ouders...

En of je direct met een prikpil moet beginnen...Begin eerst eens met een paar goede gesprekken en reik praktische handvatten in het omgaan met bepaalde zaken! Daar win je in mijn ogen meer mee.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 21:17
BerichtOnderwerp: knuffer de KNUF

Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 februari 2011, 19:53

LEONARD480 schreef:
Er is helemaal niks mis mee als je een relatie hebt om voor extra vriendschappen op deze site te blijven... Knipoog smiley

...als je maar niet meedoet aan de discussies op het forum en in de chat Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

He, foei, doe ik het alweer Clown smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 22:22
BerichtOnderwerp: De juiste volgorde in de liefde.

MAR907 schreef:
Sorry, maar het zegt mij niks....
Iets zoeken datgeen dat je al hebt gevonden....LIEFDE...God is liefde....

Het is en blijft wel een WERKwoord: liefhebben!
Als je iets vindt, moet je er zuinig op zijn, je moet het koesteren en het door laten groeien. Dat is wat God ons in mijn ogen leert in Zijn Woord.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 22:08

RENSKE067 schreef:
pffff wat gaan jullie er weer een nutteloos moelijk verhaal van maken Gefrustreerde smiley
helaas is dat vaak het verhaal hier op cm om overal het negatieve uit te halen en te belichten
relax en geniet eens van de leuke kanten Coole smiley met zonnebril

Dat heet nu leven vanuit het hart Knipoog smiley
En ja, dat doe ik volop! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:42
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.

MAR907 schreef:
Ga je mij weer in een hoekje gooien ....

Ga zelf daar zelf heen a.u.b .....

Blijkbaar als iemand niet eens is met jullie, wordt het als een sneer gezien???

1 Wie is jullie? Ik ben Henk (en verschuil me niet)
2 Jij roept meteen dat ik iets nietszeggends zeg...

Maar nogmaals: TNO (TERUG NAAR ONDERWERP)!

HENK710 schreef:
Een aardige aanvulling op de DSM-IV:
het plaats-een-reactie-met-een-wat-minder-positieve-lading-en-haal-deze-na-verloop-van-tijd-weer-weg-om-zo-een-topic-geheel-om-jou-te-laten-draaien-in-plaats-van-het-eigenlijke-onderwerpsyndroom Clown smiley
(ze moeten toch maar een groter scrabblebord uitvinden, al zal dit woord wellicht niet mogen vanwege alle noodzakelijke tussenstreepjes Lachende smiley )

Maar nu weer even naar CM ipv de DSM Knipoog smiley

Ja, een psychiatrische aandoening zou te maken kunnen hebben met demonie, maar of je persé alles een op een zo kunt bestempelen betwijfel ik. Het haalt mijns inziens ook eerder de aandacht van de eigen rol en mogelijkheden in bepaalde psychische zaken, wat een mogelijk herstel niet echt bevordert.

MAR907 schreef:
Demonie kan iedereen onbewust overkomen zonder dat het in de gaten te hebben, zelfs bij "christenen".

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 4 februari 2011, 21:43
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:38

MAR907 schreef:
Ga je mij weer in een hoekje gooien ....

Ga zelf daar zelf heen a.u.b .....

Dank voor de uitnodiging, maar ik ga geen sneren uitdelen...
in tegenstelling tot bepaalde andere mensen die blijkbaar iets anders zien

Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar laten we nu maar weer gewoon bij het onderwerp blijven!
(Hoeft Judith niet direct in actie te komen Lachende smiley)

HENK710 schreef:
het plaats-een-reactie-met-een-wat-minder-positieve-lading-en-haal-deze-na-verloop-van-tijd-weer-weg-om-zo-een-topic-geheel-om-jou-te-laten-draaien-in-plaats-van-het-eigenlijke-onderwerpsyndroom Clown smiley
(ze moeten toch maar een groter scrabblebord uitvinden, al zal dit woord wellicht niet mogen vanwege alle noodzakelijke tussenstreepjes Lachende smiley )

Ja, een psychiatrische aandoening zou te maken kunnen hebben met demonie, maar of je persé alles een op een zo kunt bestempelen betwijfel ik. Het haalt mijns inziens ook eerder de aandacht van de eigen rol en mogelijkheden in bepaalde psychische zaken, wat een mogelijk herstel niet echt bevordert.

MAR907 schreef:
Demonie kan iedereen onbewust overkomen zonder dat het in de gaten te hebben, zelfs bij "christenen".

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 4 februari 2011, 21:40
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:31

MAR907 schreef:
Tja, je laat alle kanten weer open, waar niemand iets mee kan in je reactie...

Gaan we weer met gesneer Boze smiley (ga dan aub naar dat andere topic)

Ik geef enkel aan dat het zeker wel kan, dus ontken het niet. Er is echter ook een deel psychi(atri)sche problemen die niet direct iets met demonen te maken hoeven hebben...tenzij je jezelf of je omgeving ook direct als demonen af wilt schilderen Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 4 februari 2011, 21:32
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:28

MAR907 schreef:
Het hart zoekt de liefde van zijn schepper...
De persoon zoekt zijn eigen liefde Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

Een mens is een wezen die leeft met het hart als hij dichtbij zijn oorspronkelijke bedoeling blijft. En ja, dan zoek je, of je de schepper nu erkent of niet, liefde vanuit het hart.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 21:04

MAR907 schreef:
Ergens begrijp ik iets niet niet. Smiley die vol vragen zit
Iemand hoort zichzelf lief te hebben zoals dat hier vertaald wordt, terwijl "de liefde zichzelf niet zoekt".???

Liefde zoekt zichzelf niet, maar de persoon/het hart

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 18:32

Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 18:24

RENSKE067 schreef:
ik heb het liedje 1000 keer voor me eige gezongen en toen ging het weer een beetje met me eige
probeer het maar eens Knipoog smiley

Ik denk dan ben ik buiten adem Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 februari 2011, 18:22
BerichtOnderwerp: hoelang ben jij vrijgezel ?

CROSSROAD317 schreef:
Oftewel, dat er een huwelijk uit voort mag komen Knipoog smiley

Vul jij je wasmachine dan niet? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 21:33
BerichtOnderwerp: Onze last te zwaar???

Het mogen weten is een geschenk op zich. Maar zoals Robbedoes al aangeeft, soms voelt het zo anders. En ja, dan vraag je je wel eens af of er ooit een eind komt aan bepaalde ellendige dingen in je leven, of je ooit een keer echt rust zult vinden in bepaalde situaties. Op dat soort momenten kan er, ondanks dat je wel weet dat het anders is, God best ver weg voelen. Niet dat Hij dat dan ook is, maar zo voelt het dan wel.

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 3 februari 2011, 21:33
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 3 februari 2011, 21:30

God liefhebben boven alles en je naaste liefhebben als jezelf. Welke volgorde staat hier? Op 1 staat God, dat is duidelijk. Maar dan? In tekstvolgorde staat de naaste op 2, maar is dat ook zo? Liefhebben als jezelf betekent eigenlijk dat er voor het liefhebben van je naaste nog iemand zit, namelijk jij!

Betekent dit, wat hier toch wel al geregeld is aangestipt dat je eerst jezelf moet liefhebben voor je een ander kan liefhebben? Nee en ja. Je hoeft niet te wachten tot je jezelf volkomen liefhebt, want dan kun je eventueel wachten tot je een ons weegt. Knipoog smiley Je kunt dus inderdaad, zoals een aantal heeft genoemd, prima van anderen houden zonder dat je jezelf volledig liefhebt. Je mag balen van dingen bij jezelf, zoals je dat ook mag van dingen bij anderen. Maar dit betekent niet dat je totaal geen liefde zou hebben voor jezelf of voor je naaste. Verre van dat zelfs. Balen van jezelf is, zo durf ik te stellen, ook een vorm van liefhebben... Coole smiley met zonnebril

Maar ik wil nog even terug naar de beginspreuk. Want staat daar eigenlijk wel dat je van je naaste moet houden zoals je van jezelf houdt? Het is denk ik maar net wat je daaronder verstaat. Ik heb ooit eens een uitleg gehoord die me altijd is bijgebleven en die mijn beeld van liefde wel heeft gevormd. De door ons veelal aangehouden vertaling doet de eigenlijke tekst ergens wat tekort. Eigenlijk geeft de tekst weer dat je van je naaste mag houden zoals jezelf wordt geliefd door God. Dan kom jij dus wel in de volgorde tussen God en je naaste in te staan, maar niet als liefhebber, maar als geliefde Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 februari 2011, 22:37

LEONARD480 schreef:
dat geloof je toch zelf ook niet....haha

En waarom zou dat niet kunnen????
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 februari 2011, 22:32
BerichtOnderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?

CHATULIEM619 schreef:
Als het alleen maar gaat om het gebed en de opdracht de kinderen op te voeden naar Gods wil, hoeft dat ten eerste niet gepaard te gaan met dat ritueel. Dat ritueel schept in mijn ogen nl. verkeerde verwachtingen: opgenomen worden in het verbond, predestinatie en vergeving van zonden...dat zijn dingen waar de doop niet voor bedoeld is en toch wordt het ervoor gebruikt.

Dat is wat volgens jou niet de bedoeling is. Zoals al zo vaak is aangegeven, is die andere kant ook prima met de Bijbel als basis te verdedigen, waarmee direct je slotvraag al is beantwoord.

CHATULIEM619 schreef:
Ik zou eens een keer een wedervraag stellen als de bijbel er zo duidelijk op is, waarom aanvaarden jullie dat niet? Waarom vind je de leer van de kerk belangrijker dan de leer van de bijbel?

Waarom zou je niet gewoon accepteren dat de Bijbel blijkbaar toch meer ruimte laat voor andere interpretaties dan de jouwe?

CHATULIEM619 schreef:
Zelfs een orthodoxe jood als Nicodemus kreeg te horen, dat het verbond niet voldoende was, dat zelfs een toegewijd leven niet voldoende was, maar dat hij zich moest bekeren, en dan zou hij de wedergeboorte ontvangen....
Nergens wordt beweerd dat het ingelijfd zijn in het verbond voldoende is, ook niet bij de verbondsdoop. Die gearriveerdheidsgedachte leeft wellicht bij een hele kleine minderheid van mensen die de verbondsdoop aanhangen, maar daarmee kun je het nog niet bestempelen als leer van de verbondsdoop.

Nog even terugkerend naar het eerste deel van je reactie:

CHATULIEM619 schreef:
Dat ritueel schept in mijn ogen nl. verkeerde verwachtingen: opgenomen worden in het verbond, predestinatie en vergeving van zonden...dat zijn dingen waar de doop niet voor bedoeld is en toch wordt het ervoor gebruikt.

Waar zie jij een verkeerde verwachting als het gaat om het opgenomen worden in het verbond? God laat ons toch toe tot Zijn verbond. Dat heb je zelf al eerder eens aangegeven...
Wat is er verkeerd aan de predestinatie als het gaat om verwachtingen? De enige verwachting die er is, is dat jij je gered mag weten als je Jezus aanneemt in je leven en Hem volgt met heel je hart en heel je leven. Want dat is wat de predestinatie inhoudt.
En verwacht jij geen vergeving van zonden??? Je gelooft toch wat God beloofd heeft?

De verbondsdoop wil ons laten blijken dat we deelgenoot mogen zijn van Gods Verbond, waarmee we aanspraak mogen maken op Gods beloften (zoals vergeving van zonden) als we Jezus aannemen als Redder van ons leven en ons hart en leven op Hem willen richten. Ben toch wel benieuwd waar dit leerbeginsel de mist in gaat volgens jou, want volgens mij geloof jij hetzelfde, alleen koppel jij het niet aan de verbondsdoop Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 2 februari 2011, 22:07

Ben eerst ruim 29 jaar vrijgezel geweest, gevolgd door nog eens ruim 5 jaar... En ben nu vrij gezellig getrouwd (al is het niet altijd even makkelijk om het gezellig te houden)

Maar eigenlijk mijn leven lang wel vrij gezellig Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 20:55
BerichtOnderwerp: Griekenland

PIMPERNEL883 schreef:
zullen we weer even on topic blijven , dank jullie wel.

Niet zulke moeilijke vragen stellen hoor Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 21:45
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

YES356 schreef:
nee Lean. Alleen maar geef de hoop niet op Knipoog smiley
ben het met je eens dat we aan alleen beloftes niets hebben Twijfelende smiley
heb jij Of iemand anders een beter,ander idee ??????

groetjes

Gewoon netjes met elkaar omgaan. Geen stemmingmakerij, geen onnodig kwetsende opmerkingen, respect voor andermans mening etc etc etc etc
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 januari 2011, 21:22
BerichtOnderwerp: Boos zijn op GOD?

AREND003 schreef:
Huh? Hij heeft ons neergezet om zelf absurd te kunnen zijn? Of heeft hij/zij ons absurd neergezet? Of begrijp ik je verkeerd?

Hij heeft ons hier neergezet...met risico van absurditeit als invulling door onszelf Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 januari 2011, 23:31
BerichtOnderwerp: Boos zijn op GOD?

AREND003 schreef:
Ik heb teveel respect voor God om hem of haar verantwoordelijk te houden voor zo'n absurde wereld! Daarom ben ik ook nooit boos op mijn God!

De absurditeit is inderdaad ook niet aan Hem te wijten. Daar heeft Hij ons voor neergezet

Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 januari 2011, 23:06
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?

MARISKA601 schreef:
als je trouwt woon je toch ook samen? Knipoog smiley

Is niet meer vanzelfsprekend Maris...er zijn andere opties
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 januari 2011, 22:51

MAR907 schreef:
Dat had ik niet anders van verwacht Henk Knipoog smiley grijns....

Hij is je gegund hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 januari 2011, 22:41

MAR907 schreef:
De knuffelbeertjes zeggen mij onderhand niks meer....helaas...

Juist daarom dan toch een knuffel voor jou

Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 71 Volgende
Pagina 9 van 71