Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 22:58
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ja maar haar ex mag dus niet hertrouwen......... |
Das zijn probleem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 januari 2011, 22:55
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Euh.........dus ze zijn beide fout,de vrouw mag alleen hertrouwen als haar ex eerst hertrouwt en die pleegt daarmee dus een zonde maar de vrouw is dan vrij om te hertrouwen.........mits haar man geen zonde heeft begaan door een ex zonder overspel de deur te wijzen.........pffffff |
Ik lees het zo;
de weggezonden vrouw pleegt overspel als ze hertrouwt. ook was zij niet schuldig aan overspel in haar eerste huwelijk. ze mag alleen hertrouwem met haar eerste man. maar dan moet ie eerst scheiden van zijn 2de vrouw.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op donderdag 20 januari 2011, 22:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 22:54
Onderwerp: kanker
|
|
|
kunnen we doen, maar dan bij topic piekie lijkt mij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 21:54
Onderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
|
|
|
SILVER916 schreef: | wanneer ik iemand oudewets en preuts vind ? als iemand zegt dat dit niet kan in een forum van christenmatch |
laat mij dan maar ouderwets en preuts zijn. dit is tenslotte geen pronsite
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 21:09
Onderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
|
|
|
SILVER916 schreef: | Ik ben het met je eens anita , ik vind dat je op een normale mannier bespreekbaar moeten maken .
Tis zo jammer dat sommige mensen zich voor schamen en dan maar zwijgen maar stiekem onder tussen wel doen . |
Wil jij er kijkers bij dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 16:38
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 januari 2011, 09:14
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Het 2de huwelijk tussen mijn trust muis en acer laptop is vandaag ontbonden. Het vorige huwelijk had ook geen lange levensduur. Dat huwelijk duurde slechts een week of 4. Dit huwelijk heeft maar 3 weken geduurd. Mijn acer zegt dus:
VERTROUW NOOIT EEN TRUST MUIS.
Zelfs met een nieuwe trust muis wil de laptop geen huwelijk aan gaan.
Of zou het aan aan acer liggen?
Na 10 minuten heel lief gesproken te hebben met de laptop en de muis, zijn ze samen gaan werken. Ik zal dit keer weer het bonnetje en doosje netjes bewaren... Wie weet krijg ik de volgende keer er weer een mee
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 19 januari 2011, 12:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 20:33
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
LIELIE304 schreef: | Heeele lieve mensen! Komende 27 januari loopt mn abo af hier. Ik ga niet verlengen. De afgelopen maand was ik niet meer zo veel hier aanwezig als een aantal maanden geleden maar ik heb het druk met van alles. De komende 4 maanden ga ik naar Engeland en heb dan toch geen tijd voor jullie Toch ga ik sommige van jullie wel missen hoor!! Dikke knuffel! Lielie (alias: Lelie)
|
Een hele fijne tijd in Engeland. We zullen je missen.
ook de groetjes van Muischje Muisch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 16:49
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | hoog tijd dat mijn Saabje belastingvrij wordt. scheelt me in elk geval 50 euro in de maand. da's toch weer 25 liter Euro95/20 liter Euro98
helaas duurt dat nog een half jaar
dus dan nog maar even met de zwarte doorrijden...wat absoluut geen straf is, kan ik je zeggen. |
Ach als ze maar rijd toch? En die 3 witte krasjes... ach.. een schoonheidsfoutje zeggen we maar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 13:05
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik krijg nu eenmaal de kriebels van bepaald gedrag van mensen hier op de site. En ja, je mail ben ik aan het lezen, je krijgt vandaag antwoord. |
En zo zijn er mensen die kriegelig worden van jou gedrag chat. Ik krijg het idee dat jij wilt bepalen hoe er gediscussieerd moet worden. Helaas, ik discussier op mijn manier. En een ander weer op een andere manier.
En stop ajb met je vaste regel onder ieder bericht. Daar word men ook kriegelig van.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 18 januari 2011, 13:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 januari 2011, 08:48
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | je info klopt niet, mariska, er gaat geen andere site meedoen. die hele groep van een andere datingsite bestaat uit één persoon. mocht die persoon ook een fijne zaterdagmiddag willen, dan zal ik die introduce noemen.
en wat je zegt; laat "hun hun eigen picknicks organiseren" vind ik niet echt een terechte opmerking als ik eerlijk ben. in de hele groep van ruim veertig personen, is er ook geen "hun" die iets heeft georganiseerd; dat heb ik persoonlijk gedaan, als ik zo vrij mag zijn. het enige dat "wij" hebben gedaan om "onze" picknicks te organiseren is jezelf opgeven. en als iemand een introducee wil meenemen, ga ik geen mensen buitensluiten die óók graag andere mensen willen ontmoeten. |
Op die site staat een oproep om mee te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:57
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik heb gehoord en gelezen dat er een andere datingsite meegaat doen met de picknick.
Ik haak hierbij dus af. ik vind dat het een cm uitje is georganiseerd door cm leden, en dan vind ik dat er leden van een andere site er niet bij horen. Wie ook lid is van die site dat is dan nog daaraan toe.
Laten hun hun eigen picknicks organiseren.
het verhaal van muischje muisch gaat wegens deze omstandigheden niet door. |
Het gaat dus om de site opzoek naar jou.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:48
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
HENK710 schreef: | Weer even omhoog dit topic. Want wat doen setjes (nog) op CM?
Een vraag die weer eens voorbij kwam vandaag... Waarom zou een setje niet op een ontmoetingssite mogen komen? En waarom zouden de partners niet met andere mensen op deze site mogen praten via forum/chat? Zijn setjes melaats voor CM of zo? |
Een single zoals ik kan een hoop leren van de stelletjes die hier onstaan zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:43
|
|
|
Deelnemers aan de picknick:
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar
Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar tári 38 jaar + maranwë 5jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 dayspring826, mits zij vervoer kan regelen; wie kan haar meenemen vanuit regio 038?
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, evt met vriend Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, op die datum ben ik net 49 jaar marcowaal200 39 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby167 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 21:17
|
|
|
Ik heb gehoord en gelezen dat er een andere datingsite meegaat doen met de picknick.
Ik haak hierbij dus af. ik vind dat het een cm uitje is georganiseerd door cm leden, en dan vind ik dat er leden van een andere site er niet bij horen. Wie ook lid is van die site dat is dan nog daaraan toe.
Laten hun hun eigen picknicks organiseren.
het verhaal van muischje muisch gaat wegens deze omstandigheden niet door.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 18:04
Onderwerp: Afwezig op Christianmatch.
|
|
|
HAAS141 schreef: | begrijp soms mezelf niet eens meer hihi |
het mooie is, ik heb mezelf nooit begrepen. als ik ik is, dan ben ik niet muis. maar als ik muis is, is ik niet ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 17:15
Onderwerp: Mannen van het forum, verenigt u
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed die mannenclub was iets te zot, was ook niet mijn idee. Maar hoe kunnen de mannen vrouwen overtuigen dat ze wel ok zijn. Daar gelaten dat ze dat ook oprecht zijn...Vaak worden we opgezadeld met een beeld van onbetrouwbaar...hoe kunnen we dat doorbreken. Als wij roepen wij zijn ok! dan zingen de vrouwen in koor mee. Maar hoe kunnen we de harten van de vrouwen heroveren??? |
Je bent dit topic wel begonnen. En overtuigend zijn....wees gewoon jezelf. Jij loopt rond met de gedachte van onbetrouwbaar zijn.. en jij vraagt je af hoe je dat kan doorbreken. Ieder heeft zijn eigen manier van harten veroveren.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 17 januari 2011, 17:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 10:27
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 januari 2011, 10:25
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Helaas, hier heeft ook onze cultuur weer invloed op ons gedrag. Zodra je een mening hebt, word je meteen verweten dat je geen respect hebt voor anderen. Bij een discussie over zulke onderwerpen is dat een vanzelfsprekendheid dat hoewel je het niet met elkaar eens bent, dat je respect voor elkaar als persoon hebt. Geef mij maar de Joodse traditie, die polemiek hoog in het vaandel had staan. Of de Britse politiek, waar men elkaar fel durft te bestrijden in het parlement. Of zoals een Amerikaan zei: ik ben tegen alles wat je zegt, maar ik zal mijn uiterste best doen om te zorgen dat jij mag blijven zeggen wat je wilt.
Hoe lang zijn bewegingen die de volwassendoop predikten niet genegeerd? Is dat dan respect? Hoe lang is er laatdunkend gedaan over mensen die zich volwassen wilden laten dopen? Mensen zijn er door de kerk uitgezet, uit hun ambt gezet....
Ik heb de Dordtse leerregels doorgelezen. Wat een respect voor andersdenkenden zeg...ze worden verketterd en aan de duivel uitgeleverd.
En als nu blijkt dat gewoon door simpel de bijbel te lezen, de argumentatie voor geloofsdoop nu eenmaal veel sterker is, dan die voor kinderdoop, roept men opeens, je moet respect hebben. Eigenlijk een zwaktebod vind ik. Een genant zwaktebod, gezien het verleden...
Jarenlang hebben de reformatorische kerken een air om zich heen gehad dat zij de ware kerk waren en de ware leer hadden. En nog steeds heerst die opvatting bij veel mensen. Waarom hebben ze de kern van het evangelie dan zo verdraaid en iedereen die de doop wil uitvoeren zoals de bijbel voorschrijft zo verketterd? Als je echt van Gods Woord houdt, zoals beweerd wordt, dan luister je toch gewoon naar Zijn Woord, ook op dit gebied?
Draai de discussie eens om. Waarom zou je je niet laten dopen zoals God voorschrijft? Waarom neem je genoegen met het standpunt van de kerk, terwijl je weet dat God iets anders vraagt? Waarom moet de geloofsdoop überhaupt zo verdedigd worden? Het zou binnen de kerk een axioma moeten zijn. De Bijbel schrijft het zo voor, dus we doen het zo....Juist de kerken die de Bijbel zo hoog in het vaandel hebben staan, zouden moeten weten dat ze in dit geval mensen op het verkeerde spoor hebben geleid. Of is hun eigen theologie belangrijker gebleken dan Gods Woord. Het wordt tijd dat men zich daar eens op gaat bezinnen.
Overbodig voor sommigen, maar ik zal het eens zeggen. Hoewel ik anders denk dat een aantal van jullie, respecteer ik jullie wel, bla bla bla, aai over de kop... |
Ik krijg de indruk dat je mensen onderuitprobeert te halen, door de kinderdoop te verketteren. Duik eens in de kerkgeschiedenis. Waarom zijn de dordtse leerregels opgesteld? Tegen wie zijn ze opgesteld?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:10
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Dank je wel maris...waar heb ik dat aan te danken? |
Zoals Herman reageerd, zo doe jij vaak in de chat. Jij word boos omdat Herman iets zegt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 23:08
|
|
|
PIETER649 schreef: | MEDEDELING
Ondanks het feit dat wij op CM forum verketterd gaan worden als heidenen, hebben Annette en ik besloten onze dochter die op 10 oktober 2010 geboren is, binnenkort te laten dopen.
Voor ons heet dit de HEILIGE DOOP en is een bewuste keuze.
Wij hopen dat Esther op volwassen leeftijd zelf de beslissing gaat nemen belijdenis te gaan doen. |
Hartelijk gefeliciteerd met dit besluit. Ik hoop dat het een hele mooie dienst gaat worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:55
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | herman je bent hoogst - irritant!!!! |
Kan je nagaan hoe irritant je zelf soms bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:52
|
|
|
quote gibby:
En inderdaad...het zit mij enorm hoog om steeds weer sneer opmerkingen te lezen. En heb een lijst samengesteld om...als het écht nodig is...naar het kantoor te gaan van Provident. Wat moet dat moet dan maar. Verder trek ik mij terug en kom zo af en toe maar eens kijken en lezen om bij te blijven. Voorzover ik (nog) geen ban krijg opgelegd.
Dit komt bij mij over als een dreigement. Als alles je verder stoort in de chat, en het forum, waarom blijf je er nog? Je bent er vrij in om te komen en te gaan. Dus....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:48
Onderwerp: Dating/vriendschapsite of Bijbel-Discussie site?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Gibby, iedere keer hetzelfde liedje. Je draait een oude plaat die blijft steken bij het zelfde onderwerp. Wanneer luister je nu eens naar wijze raad en accepteer je eens dat dingen nu eenmaal zijn zoals ze zijn.
Wat betreft bijbelstudie...misschien staat het jou niet aan, dat wil nog niet zeggen dat anderen dat niet interessant vinden. Ook hier zie ik weer dat dwingende terug...Laat mensen gewoon in hun waarde en laat ze zijn zoals ze zijn en probeer ze niet om te vormen naar jouw gedachten of meningen. |
Ik ben het een keer met je eens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 16 januari 2011, 21:30
Onderwerp: Ik ga d'r vandoor
|
|
|
Hoi Jolan en Willie,
Heel veel geluk samen na een leuk jaar met jullie op cm.
groetjes ook van Muischje Muisch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|