Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 10:17
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
[quote=ZEELAND736]Ik zeg altijd tegen mijn kinderen: je moet altijd naar je moeder luisteren....! Doen ze ook altijd uiteraard....
Maar mijn moeder zei vroeger altijd: honger, kinderen in Biafra hebben honger, jij niet.....vreselijke opmerking vond ik dat.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 28 december 2011, 10:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 06:35
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | dat was in algemene termen gesproken... |
Dus voortaan eerst Crossroad op de hoogte houden van je romances Frank, anders is hij niet op de hoogte..... Dacht dat alleen vrouwen nieuwsgierig waren......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 december 2011, 06:32
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
[quote=FRANKT627] ik had het helemaal niet over iemand uit Drenthe. W-tje zal wel weten wie ik wel bedoel...[/quote
Ik heb wel zo'n idee Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 18:55
Onderwerp: Ben ik sexverslaafd
|
|
|
MARRY942 schreef: | Eh...willemijn je bedoeltet vast goed.....maar ik had het effe nie tegen jou |
Maar ik wel tegen jou...... heerlijk toch zo'n forum waar je overal op mag reageren.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 17:51
|
|
|
MARRY942 schreef: | ik stel voor hiermee te stoppen: jullie doen ELKAAR al zo'n pijn.... |
Elkaar? Hoe bedoel je? Ze zijn het niet met elkaar eens, dat kan toch? Dan doe je niet gelijk iemand pijn hoor.....niet zo dramatisch Marry....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 17:49
Onderwerp: kerst en nieuwjaarswensen
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Helaas denk veel te veel |
Maar dan kan je niets meer leuk vinden, dronken mensen rijden ook auto en veroorzaken ongelukken, slaan ook mensen in elkaar en komen in een coma als ze veel te veel op hebben....en ga zo maar door... Maar daar zijn wij niet verantwoordelijk voor, dan zou je ook niet meer je glaasje wijn kunnen drinken...... Zo is het dan met vuurwerk toch ook? Ik ga er lekker van genieten.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 16:21
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wij bedoelde eigenlijk M (A) uit E... |
Jullie zijn wel lekker aan het slow chatten......met de nadruk op jullie Hopelijk heeft Judith kerstvakantie.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 16:11
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik proef in deze opmerking iets van..........ja, wat is het nou??
Moet je toevallig binnenkort gaan gourmetten met die andere vrouw van de Veluwe, W-tje? |
Jij bent wel erg stil over je vangst vandaag Visser..... Gelukkig wonen er op de Veluwe meer dan twee vrouwen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 15:58
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nog eentje van gisteren. Buurman komt even aan , he zit jij alleen thuis? Ja. kom dan onmiddelijk even naar ons , wij zijn nog aan het gourmetten en krijgen niet alles op . Visser , die niet te beroerd is om iemand anders te helpen , voelde zich weer de redder in nood. |
Wat heb jij toch altijd veel voor een ander over Visser.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 15:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | dus, omdat ik met rotjes gooi, kirjg ik meteen een ongeluk...vreemde redenatie. Als je in het vliegtuig stapt stort je dus neer. Zet de percentages eens naast elkaar neer: zoveel gebruikers van vuurwerk versus zoveel ongelukken. Ik durf te stellen dat het nog niet eens één promille is van het geheel wat in het ziekenhuis belandt en blijvende schade heeft. En statistisch gezien is de kans op een ongeluk met een vliegtuig groter dan met een rotje... |
Vrouwen overdrijven graag Chatuliem, dat moest je toch weten...... Trouwens , mijn zoon heef tin zijn hele jonge jaren wel eens een ongeluk gehad met een rotje dat hij in een pvc buis af liet gaan.(slechte dingen hebben ze toch altijd van de vaders ) dus die liep met een hand in zijn verband en een mitella om en vond het eignelijk nog wel stoer en jammer dat hij vakantie had want je scoort wel op school natuurlijk....hij was toen een jaar of zeven, acht....Hou me hart vast voor de tweeling over acht jaar..... Dus Zeeland het zit in de genen denk ik....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 27 december 2011, 16:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 13:10
Onderwerp: Born To Die
|
|
|
LISA610 schreef: | Laten we dit ff bekijken vanuit een ander perspectief om te voorkomen dat het te persoonlijk wordt:
Born to die - The true story of christmas is de titel van een you tube clip. LJ zegt niet dat hij zelf graag wil sterven, alleem maar dat hij deze clip mooi vind omdat daarin naar voren komt dat Jezus is geboren om voor ons te sterven. Dat deed Hij opdat wij mochten leven:
http://www.youtube.com/watch?v=-vPlNX9HlVM&feature=related
Chris Tomlin - Born that we may have life
Lisa, also born to life forever |
Misschien kan LJ even uitleggen wat hij nu precies bedoelt? Nu vullen we het allemaal naar eigen eer en geweten in, ik ook.... Je kan er van alles bij bedenken maar is dat ook zijn bedoeling?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 13:08
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Voor het eerst sinds een jaar om 06.00 uur opgestaan om naar mn werk te gaan. Daar twee uur vertoefd medicatie gedeelt en wat hand en spandiensten Nu eerst maar eens wat in huis doen de kaboutertjes doen het namelijk nog steeds niet |
Sommige dingen wennen nooit en daar is vroeg opstaan er één van.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 13:07
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Gaat een boer zijn koeien verdoven voor het vuurwerk? |
Ik heb geen idee Chatuliem, ik ben niet zo op de hoogte van het wel en wee van koeien........ Toch maar eens meedoen aan BZV
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 12:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Kerst is toch afgelopen, nu gaan we naar oud en nieuw toe. Nog even wat betreft de huisdieren. Mijn ervaring is, dat de baasjes zich er drukker over maken dan de dieren zelf. Als hier wat geknald wordt negeer ik het bewust en dan zijn de honden een stuk rustiger. Als ik op iedere knal ga reageren, worden zij ook bang en dan kom je in een vicieuze cirkel terecht. Ik neem zelfs mn bouvier mee naar buiten als ik een vuurpijl afschiet, en hij vindt het gewoon hartstikke leuk.
En de katten: meestal verstoppen ze zich tijdens het vuurwerk en liggen ze op de slaapkamer. Maar de dag daarop zijn ze weer vrolijk en is er niks aan de hand. Ze verdoven vind ik zielig en onnodig en dat grenst naar mijn idee aan dierenmishandeling. Want onnodig medicijnen voorschrijven is in mijn ogen ook een misdaad. Je geeft je opa toch ook geen slaappil als hij lastig wordt? Geloof me, het allerbelangrijkste is hoe jij je opstelt tijdens het vuurwerk. Als jij je nergens van aantrekt, doen je dieren het ook niet.
chat, die na vijftig jaar ervaring echt wel weet hoe je het beste met dieren om kunt gaan...en die vindt dat de dieren teveel gepamperd worden. |
Nu ben ik het niet vaak met je eens Chatuliem, maar deze keer toch wel.....Als jij het vuurwerk als normaal beschouwd doet een beest dat meestal ook wel.....Ik zeg ook meestal want er zijn natuurlijk uitzonderingen..... Beesten worden tegenwoordig een beetje als kinderen beschouwd.....ze gaan naar de hondencreche met een rustuurtje tussen de middag.....als ze dan niet stil zijn worden ze in een hokje apart gezet....Ik liet mijn hond vroeger gewoon thuis....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 11:55
Onderwerp: Born To Die
|
|
|
Ik zou zeggen : een beetje down to earth LJ..... Het komt mij allemaal wat zweverig over als ik het mag zeggen.... Je leeft ook in het nu en daar mag je toch ook van genieten......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 09:31
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Oh, die vraag van jou wie hij of hoe hij is heb ik niet gelezen.
Nouja, hij kwam praten over zijn boek: De hemel begint in jezelf'. Het is een boek dat verwijst naar de woestijnvaders, de woestijnvaders zijn erg interessant om te lezen, en de hedendaagse toepassing van die teksten.
Ik weet niet of hij abt is. Destijds was hij de econoom van zijn klooster. Hij hield zich ook destijds bezig met Oostere meditatietechnieken en had daarom min of meer een link met de abdij van Zundert. Hij is een rustige maar vooral wijze man en heeft een enorme energie. Van een burn-out weet ik niets hoor. Ik vind het gewoon aardig en zijn conferenties waren goed...wel in het Duits ...Eigenlijk kan ik over zijn persoonlijkheid veel vertellen. |
Mooie titel: de hemel begint in jezelf..... Wat heerlijk dat een mens zoveel energie heeft, daar kan ik echt jaloers op zijn....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 07:40
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Inderdaad W-tje...toch één iemand die clever is... |
Dat je het maar weet.... Maar je hebt nog niet gezegd hoe Anselm Grun in het echt is.....Ik verbaas me nl altijd over die man, hij schrijft boeken aan de lopende band, is abt van een groot klooster, geeft veel lezingen...hij moet toch eens een burn out krijgen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 december 2011, 00:48
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Is dit een vuurwerktopic??? |
Lijkt er wel op Zeeland.....Als we na Oud en Nieuw niets meer van Chatuliem horen moeten we maar even met de pet rond voor een bloemetje in het ziekenhuis......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 21:51
|
|
|
MOMO697 schreef: | voor of na het huwelijk ??? wat dacht je van tijdens het huwelijk ... |
1-0 voor jou........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 21:37
|
|
|
MOMO697 schreef: | hallooo zeg, gaat toch niet over mij persoonlijk ga ik hier toch niet neer zetten als het over mij zou gaan k wil gewoon de absurditeit laten zien hoe bekrompen we hier met sex omgaan |
Ik vind dat een ieder maar zelf moet weten hoe hij of zij met sex omgaat......je kan hier wel mooie woorden schrijven over hoe het allemaal zou moeten maar het gaat me eigenlijk niets aan of men het voor of na het huwelijk of na een eerste date doet...... De praktijk is vaak toch wat weerbarstiger dan al die mooie geschreven woorden hier hoe het allemaal wel /niet moet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 21:30
|
|
|
MOMO697 schreef: | ok en nu hetzelfde verhaal maar dan met als onderwerp sex
ik heb veel s**, ben ik dan verslaafd?, k denk t niet het is voor mij een manier om de wonden uit het verleden te laten genezen en m'n hoofd te ordenen.
daanaast is het een grens verleggende bezigheid en daar kick ik op. steeds even verder, en das het mooie erbij.
maar verslaafd. |
Moeten en willen we dit weten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 21:27
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
MARIO216 schreef: | Je zou hier toch maar een paar daagjes zijn |
Is ook zo... een hele maand nog..... Maar dit topic ging over gebedsgenezing.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 26 december 2011, 21:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 21:26
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Wel nee joh het gaat ergens over geloof ik |
Willen jullie mij niet zo plagen?????? Heb ik eens geen moppers en doe ik mee is het weer niet goed..... Mario help me eens....!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 21:24
Onderwerp: KERSTMAAL
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Doe mij maar zoals vandaag Gourmetten |
Vin dik ook gezellig hoor.....gaat om de sfeer he en het gezellig samenzijn.....of dat nu met boerenkool is of met slibtong maakt niet uit voor mij.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 21:23
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Toch niet he gelukkig maar dan zit het bij jou wel goed |
Erika, ik zag jouw naam bij het topci sexverslaafd staan....ik dacht eens even lezen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 21:19
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
FRANKT627 schreef: | zoals wel weet leefde Augustinus in de 4de en 5de eeuw. Hij was een groot schrijver, een wijs man, een bekeerling en zoveel meer. Dat was zijn zicht op vriendschap en daar kan ik me heel goed in vinden. Het heeft niet zozeer te maken met in de realiteit staan maar wel hoe je iets beziet of waar je van droomt. Nu kan je zeggen dat dromen niet realistisch zijn maar je weet best wat ik bedoel.
Anselm Grun heb ik al enkele malen ontmoet, hij is een Benedictijn, en zijn boeken heb ik ook wel eens gelezen, we maakte ooit eens een studie over een boek van hem, maar ik vind het een beetje te zweverig. Soms wekt het irritatie op binnen zijn orde. Hij heeft door zijn uitlatingen al veel last gekend met zijn directe overste en met de abt-generaal. |
Maar wat vind je dan het verschil tussen het schrijven van Anselm Grun en Augustinus......behalve dat Augustinus een wijzer man was.....die ook wel eens strenge dingen schreef.... Enne hoe is Anselm in het echt Ik weet het typisch een vrouwenvraag maar toch...
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 26 december 2011, 21:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 20:46
|
|
|
FRANKT627 schreef: | inderdaad, ik heb al genoeg tegenslagen gekend dit jaar...misschien is een genezingsgebed voor de hopeloze gevallen dan wel aan mij besteed |
Of 2012 wordt jouw jaar......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 19:57
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Je wijd er liever niet teveel over uit????????
MAAR JE DOET HET WEL!!!!!!! |
Hij wijd niet uit over de begrippen die Pieter verward......volgens mij moet je het zo lezen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 19:08
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Zullen we bidden dat ze genezen mogen worden van dat geneuzel? |
Straks breekt jouw sleutel ook, pas maar op.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 december 2011, 18:59
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
FRANKT627 schreef: | In de omgang met vrienden waren er andere dingen die mijn geest nog meer grepen: samen praten, samen lachen en elkaar met voorkomendheid behandelen, samen mooie boeken lezen, samen gekheid maken en ernstig zijn, het soms met elkaar oneens zijn zonder verbittering, zoals men het oneens kan zijn met zichzelf, en dan met die zelden voorkomende onenigheid de haast gestage eensgezindheid kruiden; elkaar iets leren of van elkaar iets leren; afwezigen met tegenzin missen en de komenden met blijdschap ontvangen. Deze en dergelijke dingen die uit het hart komen van mensen die van elkaar houden, waren als brandstoffen die onze harten aaneen smeedden, zodat vele harten tot één samensmolten.
Sint Augustinus |
Mooie woorden Frank, maar weet je wat ik nu altijd een beetje denk? Schrijven dit nu mensen die ook midden in de maatschappij staan of mensen die een religieus leven leiden en denken dat het zo hoort te zijn maar zich niet realiseren hoe de realiteit is? Denk ik ook als ik boeken van bv Anselm Grun lees....Snap je wat ik bedoel?
|
|
Naar boven |
|
|