Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:20
Onderwerp: inzegening tweede huwelijk
|
|
|
GERRIT084 schreef: | goedkoop zeg, ik heb het over praktijk, maar je kan overal wel je voor op zetten, en dan kan en mag wel alles, voor als het mij eens zou kunnen overkomen, maar dat heet in een glazen bol kijken. |
Onzin.....en ik ben geen vrijgezel vanaf mijn wieg dus ik ben wel een ervaringsdekundige....... He t is zo makkelijk overal een mening over te hebben als je het zelf niet bij de hand hebt gehad of hebt........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:17
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Geen idee wat ik eet mag mijn benen weer onder de tafel van een anders schuiven |
En ik ga uit eten, ook niet verkeerd.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:02
Onderwerp: inzegening tweede huwelijk
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Nou, dat ben ik beslist niet met je eens, dat de verleiding er is wel, en dat niet iedereen er aan toe geeft, is ook weer iets. En als ongetrouwd mens kan ik u verzekeren, dat het vlees ook geduldig kan zijn. En dat zeker in de tijdsgeest waarin wij tegenwoordig leven, mag het vlees zwak zijn, daar ben ik het niet mee eens. En juist omdat het vlees soms zwak kan zijn binnen een huwelijk, gaan er heel wat naar de bliksem. Er wordt dan wel heel veel gesproken over het is ons vergeven, een scheiding. Maar hebben zij dan ook elkander vergeven? Wand hoe was het ook alweer, vergeef ons onze schuld, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren. Ook binnen een huwelijk kan mag men elkaar vergeven, en dat doet pijn, of het kan soms pijn doen.
Gerrit, de praktijk is meestal wat weerbarstiger dan de theorie......je kan het allemaal in theorie wel vertellen maar als het op je pad komt gaat het meestal toch wel anders....... Maar ik heb misschien makkelijk praten, ik ben al heel lang vrijgezel, zo ongeveer vanaf me wieg. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:50
Onderwerp: Engelse taal op het forum.
|
|
|
THOMAS968 schreef: | In de jaren 50 emigreerde een man naar Canada en die kwam een paar jaar later terug om een vrouw uit Nederland te halen. Ze ging mee en vanaf dag1 in Canada sprak hij Engels met haar, terwijl hij echt het Nederlands wel beheerste. Canada is een land met mogelijkheden maar in die tijd was de enige sociale voorziening de kerk, waar je via relaties aan een baan kon komen. Wie geen Engels sprak, kwam niet ver. Hard? Zeker, maar je hand ophouden was zinloos want er kwam niks in. Als je uit een arm land komt, onderontwikkeld voor Nederland bent en je krijgt meteen het minimumloon zonder te werken tsja, dat moet wel mis gaan. De helft van de sociale bijstand gaat nu naar mensen met een derdewereldachtergrond. Zoals de meeste mensen weten, ben ik een voorstander van goede sociale voorzieningen maar deze politiek werkt nu eenmaal niet.
Thomas |
Ik denk dat je niet de fout moet begaan om terug te kijken naar vroeger, maar een beetje in de realiteit van nu te leven en te kijken. Vroeger was misschien alles beter of slechter maar daar hebben we nu niets aan. Wat de verengelsing betreft waar dit topic over gaat: persoonlijk-maar dat ik bekend- heb ik er een hekel aan dat alles zo verengelst wordt, praat je eigen taal......flow is ook zo'n mode woord, stroming is toch ook mooi..... Maar wat ik wel signaleer is dat voor jongeren engels gewoon een tweede taal is geworden die ze net zo vlot spreken als nederlands.....en voor de oudere garde is dat wennen natuurlijk....en we moeten er toch aan geloven.....maar toch: spreek dan engels of nederlands zou ik zeggen, niet zo'n mengelmoes. Tja, en wat andere landen doen? Is dat belangrijk? We leven toch in Nederland........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 16 januari 2012, 10:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 17:08
Onderwerp: Zondagsheiliging
|
|
|
MOMO697 schreef: | Waarom kan je dat dan wel op de zondag maar niet op andere dagen? Daar ben je toch ook zelf bij? Voor mij klinkt het tegenstrijdig. |
Op de andere dagen wordt ik 's morgens nog ergens verwacht tot vaak laat in de middag.......ook wel werken genoemd......Zondag is voor mij toch vaak een dag met kerkgang en tijd voor bezinning.... zie ik me doordeweeks ook niet doen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 16:05
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Er worden hier goede punten naar voren gebracht vind ik. Wat ik nog verder benadrukken wilde is het volgende. Ik kan me niet voorstellen op wat voor rigide manier er met de zondagsheiliging omgegaan wordt in sommige kerken. Je zou verwachten dat als men werkelijk Gods woord als zo absoluut zien, dat ze ook gewoon de sabath zouden houden. Temeer daar er geen enkele reden is, om dat niet te doen. Verder merk ik dat ze die zondagsheiliging eigenhandig hebben ingevuld zonder dat daar een daadwerkeliijke basis voor te vinden is in de Bijbel. Mogen joodse kinderen buiten spelen op sabbath? Gods wetten zijn altijd doordacht en redelijk en menselijk. Als mensen zelf hun wetten gaan maken worden ze onredelijk en wreed. bv. De islam kent het vasten, maar dat is op een onredelijke wrede manier. Bovendien richt het de mens niet op God, maar op zichzelf. Zoals ik sommige bijdrages van jullie lees, vind ik dat er menselijke wrede wetten genoemd worden, die volgens mij eerder de vreugde van de rustdag belemmeren dan dat ze die vreugde stimuleren.... |
Ik vind je nu een beetje tekort door de bocht......een ieder is er zelf bij om op wat voor manier de zondag te vieren....dat kan je wreed noemen maar wie ben jij om dat zo te noemen? Er zijn mensen die dat zo met volle overtuiging doen. Jij heb tnu eenmaal een vreugdevol geloof maar vergeet niet dat er anderdenkenden zijn die dat niet hebben en dat ook niet willen.....dat kan je onredelijk en wreed vinden......maar is dat dan een christelijke gedachtengang? Iemand die anders denkt veroordelen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 15:41
|
|
|
MOMO697 schreef: | Natuurlijk kent God ons als geen ander en weet Hij dat we die rust nodig hebben. Voor mij zit dat alleen niet in 1 dag. Bovendien geloof ik niet in verplichtingen opgelegd door God. Wel in instructie, raadgeving, wijsheid van Zijn kant.
En als je 1 dag leeft zoals God zou willen, waarom dan niet alle dagen? Ik wil doordrenkt zijn met Hem zodat er geen verschil is in welke dag dan ook. Want ik geloof dat we elke dag om de armen moeten denken, elke dag rusten (en werken), elke dag onze gedachten aan Hem weiden. En ik denk dat dat mogelijk is doordat wij de Heilige Geest hebben ontvangen. Als een levenskracht voor elke dag. Wel hebben we ook te maken met onze eigen ikkie. Maar hoe meer je je naar Hem uitstrekt, hoe minder je eigen ikkie de regie heeft. |
Praktisch gezien lijkt me het niet mogelijk om alle dagen zo te leven als God zou willen. Dan moet je toch echt in een klooster gaan......Ik vind de zondag wel een speciale dag......even uit de sleur en hectiek van de hele week en even rust.....Als je onregelmatig werkt is de kans groot dat je continu doorgaat en niet even zo'n rustdag hebt.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:48
Onderwerp: Retraite
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hmm zou niet eens zo'n gek idee zijn; zouden kinderen ook welkom zijn, denk je, erika? |
Ik ben eens in een weekend retraite geweest daar mocht je alleen bij de recreatie even praten.....dat viel mij wel erg zwaar dat stil zijn want ik was met een leuk groepje en ik praat graag..... Wie weet zijn kinderen welkom maar dat moeten dan wel super brave stille kinderen zijn.......(zoiets als die van mij )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:27
Onderwerp: Profetische beleving
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Al ben ik het niet eens met Hermans manier van uitlaten over LJ, toch kan ik hem wel enigszins begrijpen. LJ's reacties bruisen van hoogmoed, en als de bijbel iets afkeurt is het toch wel hoogmoed, of niet soms? |
LJ beleefd zijn geloof anders maar om dan gelijk van hoogmoed te spreken? Vanuit een refo gedachte kan het hoogmoedig overkomen dat is wel zo maar een andere geloofsvorm kan toch ook prima?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 21:36
Onderwerp: belangstelling???
|
|
|
MARRY942 schreef: | De omstandigheden van Momo...Willemijn.....zijn anders dan anderen....ook de mijnes maar daar gaan we ut nu maar effe nie over hebben...Hebt oog voor een ander....leef mee met een ander...hebt uw naaste lief als uzelf.... Iedere CMer is een schepsel van God...hoe je ook over iemand denkt...Geschapen naar Zijn beeld... |
Iedereen heeft zijn eigen beroerde omstandigheden denk ik......op zijn tijd..... Wie weet zijn mijn omstandigheden wel beroerder?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 8 januari 2012, 21:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 19:53
|
|
|
MOMO697 schreef: | Ik zet mezelf daarmee helemaal niet in een zielige positie. Soms is het gewoon zoals het is en dat is niet zielig. Waarom zou een beroerde situatie je zielig maken? Ik vind dat een conclusie die niet opgaat. Ik ben helemaal niet zielig en wil ook niet zielig gevonden worden. Maar ik ga ook niet net doen alsof alles koek en ei is in mijn leven als iemand vraagt hoe het met me gaat. En als je niet wilt weten hoe het met de ander gaat dan moet je het ook niet vragen. Zeg dan iets als, hey wat leuk om je te zien. Nog wat leuks gedaan vandaag? Bovendien vind ik het fijn als mensen gewoon zichzelf durven te zijn zonder zich beter voor te doen. |
Als je zegt : je omstandigheden zijn beroerd, wat is dat op dat moment voor meerwaarde? Iemand vraagt hoe het met jou-dus als mens- gaat.....dat is toch heel wat anders? Dat heeft niets te maken met zich beter voordoen......het kan met jou als mens wel goed gaan ondanks dat je in beroerde omstandigheden zit....... Tja, en wat zijn beroerde omstandigheden? Iedereen heeft zijn leed he?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 8 januari 2012, 21:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 13:52
Onderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!
|
|
|
DANIEL777 schreef: | weer afgekeken bij ander willemijn deze opmerking |
Nee hoor, kwam spontaan bij me op..... kattig type.... En weer? Wat bedoel je? Misschien hebben meer mensen dezelfde mening? Ook een optie toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 13:04
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je kunt hiermee twee kanten op. Als ik zo kijk naar sommige reacties, dan denk ik: die weten niet wat wedergeboorte is. Voor hen is dat een compleet raadsel wat dat nu eigenlijk inhoudt. Aan de andere kant lees ik ook reacties van mensen, waarbij de wedergeboorte een proces geweest is, een leven van toewijding en liefde en geloof. Wij hebben als teken de doop, temeer omdat dat een duidelijk afgebakend punt is in je leven. Bij het ontbreken van dit teken, wordt alles veel vager. Een reden temeer om mensen te stimuleren de stap tot doop te nemen. |
Dus ip kan een geloofsbelijdenis ook een wedergeboorte zijn> En als je je leven lang een leven van toewijding, liefde en geloof hebt(ik denkl trouwens dat je dat sowieso als christen moet hebben) dan heb je he tproces van de wedergeboorte? Dat klopt toch niet Chatuliem?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 12:58
Onderwerp: Vader wat zouden we zonder U doen ...
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Een gebed tot de Heilige Geest.
Present, Heer, Heilige Geest, wij zijn present, geboeid weliswaar door vele zonden, maar toch uitdrukkelijk in uw naam bijeen.
Leer Gìj ons, wat te doen en hoe te gaan. Toon Gìj ons, hoe te handelen, om met uw hulp in alles aan uw wensen te voldoen. Wees Gìj alleen èn voorstel èn besluit van ons beraad. Gìj die alleen met God Vader en diens Zoon de glorierijke naam hebt.
Gij, minnaar van het hoogste recht, laat niet toe dat wij de rechtvaardigheid verkrachten; laat domheid ons geen verkeerde wegen wijzen; laat gunst noch afgunst ons doen buigen; laat ons niet corrupt worden om steekpenningen of aanzien des persoons. Maar bind ons vast aan U, en stevig, door uw genadegave alleen, opdat wij samen één zijn in U en in niets afwijken van het ware.
Laat ons, verzameld in uw Naam, in alles gerechtigheid en godsvrucht en wijsheid betrachten, opdat ons oordeel nu in niets afwijke van het uwe en het eeuwig loon straks ons wachte voor wat we goed gedaan hebben.
Amen.
(Isidorus van Sevilla) |
Is dit nu familie van Teresa? Serieuze vraag hoor....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 00:51
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vraag me af wie je dit geleerd hebt. De wedergeboorte heeft niks met een lichamelijke staat te maken. De wedergeboorte is, dat je een nieuwe gerichtheid krijgt, nl. dat je je richt op God. Dat je Hem Heer van je leven laat zijn. Dat geldt vanaf het moment van wedergeboorte. Waren we eerst op zoek naar ons zelf en onze vleselijke begeertes, vanaf onze wedergeboorte is dat compleet veranderd. Twee opmerkingen hierover: bij de ene is de wedergeboorte een veel heftiger proces, terwijl het bij de ander een geleidelijk proces. Ten tweede: deze nieuwe gerichtheid kan op een gegeven moment wat gaan afvlakken of zelfs verdwijnen. Maar dat wil niet zeggen dat de wedergeboorte niet echt was, |
Maar je geeft nu nog geen antwoord op de vraag wat als je je leven lang al christen bent? Dan hoef je toch niet wedergeboren te worden? Dan richt je je leven lang toch al op God?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 16:06
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nee, Harald als christen ben je wedergeboren: Jezus stelt zelf de wedergeboorte als voorwaarde tot het binnengaan, niet als resultaat. |
Nu zeg je dat je als christen bent wedergeboren.....Maar waarom moet je je dan nog laten dopen in bepaalde gemeentes om wedergeboren te worden? Ik ben mijn leven lang al christen maar als ik naar een evangelie gemeente zou gaan zou ik me weer moeten laten dopen voor de wedergeboorte???? Hoe zit dat dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 13:48
|
|
|
MOMO697 schreef: | mijn antwoord is meestal: met mij gaat het prima maar mijn omstandigheden zijn beroerd. heeft iemand werkelijk belangstelling dan komt er vanzelf een gesprek. ik heb geen zin in een gesprek met iemand die niet oprecht belangstelling toont. |
Ik zou dan denken, gaat iemand nog niets aan dat mijn omstandigheden zo beroerd zijn.........Dan zet je jezelf al in zo'n zielige positie......en wil je dat? Het gaat toch om jou? Niet om je omstandigheden? En eerlijk gezegd, ik hoef dat ook niet gelijk van een ander te weten......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 20:00
Onderwerp: On-topic topic.
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Je kunt je dan medeschuldig voelen, maar het is begrijpelijk taal en zo denk ik er precies hetzelfde over.... Ook is er zoveel kinderlijk gedrag.....ben ik de enigste die zich daar aan ergert??? We zijn toch volwassen???? |
Wat is kinderlijk gedrag? dat is heel persoonlijk natuurlijk en kan je voor de ander niet invullen....Wij zitten hier allemaal met een ander niveau, gedrag en gevoel voor humor, dus het blijft toch altijd een beetje schipperen.....De één komt voor de serieuze onderwerpen en de ander om even lekker te neuzelen....lijkt me wel handig om daar de desbetreffende topics voor te houden.....En wat het ruzie maken betreft, ach....mensen vatten het ook al gauw op als ruzie als je het een keer niet met iemand eens bent of wat te direct bent....De tenen zijn over het algemeen vrij lang op CM...... En Zeeland wanneer praat je over volwassen gedrag? Daar is niet echt een definitie voor denk ik......We praten zoals we zijn en we zijn nu eenmaal vogels van diverse pluimages......Mij boeit het nu werkelijk niet wat de gemiddelde CMMer eet maar jij vind dat misschien wel weer leuk.....is dan dat topic onzin??? Nee, maar ik sla het over....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op donderdag 5 januari 2012, 20:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 10:45
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Mee eens, wat is half dood? wie bepaald dat? logisch dat patient/ familie/ omstanders geschrokken zijn.... Mijn ervaring is dat ze juist (soms) teveel onderzoeken doen om dingen uit te sluiten....
Jolan, werd dat niet geregeld dan? Volgens mij heeft ieder ziekenhuis personeel in dienst (Transfer) die dat regelt. Als je er tenminste voor in aanmerking komt... |
Ben het helemaal met je eens Cootje....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 10:43
|
|
|
[quote=JOLAN931]Het is een beeld wat mensen hebben he? En dat is zo jammer..... Als jij het psychisch niet red thuis is dat dan een probleem van het ziekenhuis? nee, dan heb jij een probleem.....en niet het ziekenhuis.... Maar dan zegt men: nou, hij werd ook maar zo naar huis gestuurd..... Lees nu ook weer zoiets in het forum...Het ziekenhuis is voor een specifieke behandeling dat wordt nog weleens vergeten....het is geen rusthuis... Maar gevoelsmatig ligt dat vaak anders maar om dan het ziekenhuis de schuld te geven en te constateren: patienten kosten geld en daarom moeten ze snel weg??? Het zijn ook onze inkomsten .... En wat ik nu aan deze discussie zo jammer vind is dat je zo'n verkeerde beeldvorming krijgt.....want zo gaan de verhalen rond.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 4 januari 2012, 11:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 09:36
|
|
|
[quote=FRANKT627]Niet in Nederland Frank, de vader van een vriendin werd 4 dagen na het verwijderen van een hersentumor ook gewoon naar huis gestuurd. Patienten kosten geld he......
Ligt kwaliteit dan in de lengte van je ziekenhuisopname? Vroeger bleef je een week in het ziekenhuis als je een blindedarm operatie had......Nu wordt je behandeld en vertrek je weer.....als het kan..... Jullie doen nu net of je half dood naar huis wordt gestuurd......niets is minder waar......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 22:29
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik WIL al helemaal niet meer Martin. |
Visser, als ik het mag zeggen.....ze doen wel een beetje lelijk tegen je........trek het je niet aan..... ik kom wel voor je op!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 22:42
Onderwerp: De klik...
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Oeioeioei, is dat nou een indirect aanzoek, Frank? En ehm....wat is je antwoord, Willemijn??
(feestjes......altijd leuk ) |
Je kan beter vragen wat is zijn antwoord.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 22:20
Onderwerp: eten in Duitsland 21 jan
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Heb ik geen last van.....Mijn leven begon pas bij 50!!! |
Dat zijn nu net de seniorenmomenten.....dan denk je dat je nog twintig bent terwijl dat niet meer zo is......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 22:16
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Die had een bril nodig!!!!!!!!!!!!! |
Wordt ook een dagje ouder Zeeland.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 22:12
|
|
|
PIETER649 schreef: | tsss je lijkt wel n zeeuw |
Een klein-niet onbelangrijk detail.....wanneer is het?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 22:01
Onderwerp: 7 januari nieuwjaarsborrel
|
|
|
MARRY942 schreef: | Na de chatbox van vanavond voel ik me zo aangevallen...zo "niet welkom" dat ik mijn plaatse aan de volgende cm -er afsta |
Misschien voelde je je aangevallen en was het jouw beleving???? Je mag toch wel eens kritisch naar elkaar toe zijn zonder je gelijk aangevallen te voelen......Soms heb je als mens niet door hoe je doet en dan ga je zelfs het abnormale normaal vinden......Wees dankbaar dat mensen je er op aanspreken, het is vaak zo goed bedoeld....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 18:38
Onderwerp: Nog even.....
|
|
|
MARRY942 schreef: | Gelukkig mag ik volgens het CM regelement nog wel zelf bepalen tegen wie ik praat, en ook als ik iets op het forum kwijt wil...ja toch offe niet |
Ik probeerde alleen maar aan te geven dat ik werkelijk niet snap dat jij overal wat negatiefs inziet.......is het niet over jezelf is het wel over een ander.......zie je alweer hoe je nu reageert, ik bedoel het helemaal niet kwaad.... Maar ja, moet je ook helemaal zelf weten...ik zou zeggen klaag en mopper lekker verder....en inderdaad dat mag op een forum, heb je helemaal gelijk in....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 18:33
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en de tuin dan, leanne?? dat mag ook wel een beetje meetellen toch? |
Maar volgens mij is het geen man die er echt voor vecht.....dat zullen jullie toch met me eens zijn? Vertelde hij trouwens zelf ook.....
Hoe vonden jullie Johannes, wat schattig he?
|
|
Naar boven |
|
|