Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 20:58
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
HARALD940 schreef: | Welke firewall heb jij dan? Internet blijft dan wel gewoon werken, of heb je dan geen internet? |
Ik heb wel gewoon internet en hoe weet ik wat voor Firewall ik heb?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 17:01
Onderwerp: vergeven
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Vergeving is niet eens zozeer voor de ander. Het is goed voor jezelf. Als je vergeeft, leef je niet in wrok, ben je niet boos en haat je niet. Al die dingen zijn slecht voor je. Als je vergeeft leef je gelukkiger. En de ander ook als hij het weet.
De essentie van de opmerking van Djes lees ik ook anders. Als er iets te vergeven valt, gaat het ook wel ergens over en dat blijft in je geheugen hangen. Vertaal vergeten in dit geval met iets van dat je er geen last meer van hebt.
Thomas, wrok maakt ziek, vergeving heelt maar moet wel echt zijn. |
Kom ik weer even aan met mijn film Troubled Water, die gaat over een kindermoordenaar die zijn straf uitgezeten heeft en kerkorganist wil worden....Hij krijgt een tijdelijke aanstelling in de kerk waar ook de ouders van de vermoorde jongen kerken....De kerkleiding vergeeft hem en kijkt voorut maar waar de film over gaat is hoe moeilijk dat proces voor iedereen is,en dan zie je toch dat echt vergeven soms gewoon niet lukt.....in alle oprechtheid
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 20 januari 2012, 17:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 16:58
Onderwerp: eten in Duitsland 21 jan
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | ow...ik dacht met centimeters |
Annette
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 16:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In mijn ogen is het gewoon aandacht vragen... |
Dat is geen charmante reactie Chatuliem..... Mannen doen dat door stoere praatjes toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 16:17
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Zo te zien blokeerd je hele FW je internet verkeer. En blijkbaar geeft je pc daarbij het piepgeluid.
( het kan ook zijn dat er een muis bij de vuurmuur staat en piept dat ie bij het vuur weg wilt, maar dat kan ik mij niet voorstellen.) |
Enne wat is je FW??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 16:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed, na deze vrouwelijke opmerkingen, nu graag weer to the point... |
Mannen zeuren niet zo bedoel je dat nu te zeggen?????
Je hebt wel een heeeel klein beetje gelijk Chatuliem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 16:12
|
|
|
Kan iemand mij vertellen wat het betekent als je rechtsonderin Firewall blocked network traffic betekent?????? En je steeds gepiep hoort???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 16:03
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARRY942 schreef: | Mijn spaarvarken is een uitgemergeld beessie Pietje, ik zou graag wat kilootjes aan hem afstaan, ik heb zat! |
je doet nu wel een beetje sneu Marry, ik hoorde deze week nog in de chatbox dat je op vakantie naar griekenland ging.....dus je opmerking is niet echt op zijn plaats denk ik....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 15:36
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Vergeving is ook niet zomaar even wat woorden de wereld insturen. Het is een proces wat de ene keer, naargelang de begane fout van de andere, vlug kan gaan en de andere keer duurt het jaren. Ik heb me al suf zitten piekeren of hele oprechte vergeving altijd kan of moet geschieden. Het is inderdaad wel zo dat het ons woord aangeleerd in de Bijbel maar het uiteindelijk héél oprecht doen is toch weer wat anders. Het stukje ziel dat de andere beschadigd heeft kan wel eens onherstelbaar zijn. |
Ben ik met je eens Frank....vergeven is een heel intens proces en soms gewoon een brug te ver....Maar je ziet dat sommige evangeliegemeentes daar wel makkelijk mee omgaan en doen of het zo simpel is....zo ervaren zij het maar de realiteit is denkl ik wel anders....Je kan zo onherstelbaar beschadigd zijn dat er altijd een litteken blijft....dan geef je het een plekje maar echt vergeven is dan-voor jou- een brug te ver......En als je dat bij God neerlegt kan ik me niet voorstellen dat het dan niet goed is....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 11:45
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
MOMO697 schreef: | Voor mij is het achteraf-gras vertrapt en dor.
k Vind het nu stukken groener, gelukkig wel ... |
dat klinkt een beetje bitter Momo.....zonde....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 10:55
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Waar baseer je deze stelling op? Als mens met verstand en geheugen is dit namelijk niet mogelijk |
Ik ben er van overtuigd dat vergeven soms een brug te ver kan zijn.......hoeveel mooie woorden er ook van in de Bijbel staan....... Ik zag recent een prachtige film over vergeven: Troubled Water......en als je die ziet merk je inderdaad dat het soms gewoon niet kan......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 10:50
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Wat is leerrijk? Willemijn heeft wel gelijk. 20 is inderdaad de leeftijd dat je alles denkt te weten. Zo ook ik, er is een ding waar ik spijt van heb dat ik dat al op mn 20ste heb gedaan, en dat is trouwen. Je DENKT dat je klaar bent voor het leven, maar niets blijkt minder waar te zijn achteraf |
Achteraf is het gras altijd groener he? Als ik terug kijk op mijn leven zou ik ook zeker een aantal dingen anders gedaan hebben. Maar toen was ik van overtuigd dat dat het beste was..... Ik denk nu dan maar: al die ervaringen maken je ook tot wie je bent, je kan er ook door groeien......alleen is de prijs soms wat (te) hoog.... Het mooie is dat ik nu me tmijn volwassen kinderen hetzelfde zie: staan volop in het leven en denken dat ze alles weten....het moeilijke als ouder is dan om ze hun eigen neus te laten stoten en niet jouw neus.....want ook daar groeien ze weer door in volwassenheid.....maar je ziet het soms gebeuren......
Oeps....helemaal off topic......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 20 januari 2012, 10:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 10:29
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik vind dat je gelijk hebt momo!
20... je hoeft zo iemand niets wijs te maken over wat je doet NA EEN HUWELIJK. Je hebt dan nog niet eens de kans gehad om IN het huwelijk te kijken. |
Maar is wel een leeftijd dat je denkt dat je het weet toch? En ik vind het wel weer verfrissend om te lezen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 23:03
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dan zou het wel eens een slecht moment kunnen zijn als het idd. tòch zo was. |
Dat is maar net hoe je dat zelf beleefd Visser
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 22:58
Onderwerp: Vergoeding homotherapie uit het ziekenfonds
|
|
|
Zijn jullie nu niet een beetje off topic??????
De vraag is en was of therapie tegen je sexuele geaardheid vergoed moet worden????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 19:36
|
|
|
PIETER649 schreef: | .... pedo ook? en niet stuiteren nu he... in HUN BELEVING is daar niks mis mee |
Ahum, ik had het er niet over dat belevingen vervelend zijn......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 18:14
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Daar gaat de discussie gezien het openingstopic van Annette wel degeljk over. Ik stel nadrukkelijk dat het niet vergoed moet worden omdat het mensen die homofiel zijn ten onrechte als ziek neerzet. En vooral omdat het het imago van christenen nog verder verslechtert. Ik vind wel dat we moeten waken dat dit topic daar ook daadwerkelijk over gaat. Een (nieuwe) homodiscussie hoort in een ander topic. Ik kreeg wel een paar mailltjes dat mensen me veel feller vonden dan ze van me gewend waren en dat was ook wel zo. Ik maak me hier inderdaad kwaad over en heb voldoende beargumenteerd waarom. En of ik kort door de bocht reageer of niet dat laat ik toch echt voor jouw rekening. Persoonljk heb ik een beetje een hekel gekregen aan de term beleving. Omdat we in het onderwijs kenneljk steeds dommer worden, volgen we de zoveelste bijscholingscursus management waarbij ronduit wordt gesteld dat je van een probleem het beste een persoonlijke beleving kunt maken - want dan hoef je er niks mee te doen. Het gaat dan immers niet om feiten maar om een beleving en ja , die is persoonlijk he. Je stelt er gewoon een andere 'beleving' tegenover en kat in het bakkie. Om over verspilling van overheidsgeld maar vooral over dedain voor mensen te spreken. Het zou me niet verbazen als er CM-ers zijn die op die manier in hun beroepsleven zijn gepakt. Beetje offtopic maar mogelijk heeft iemand er wat aan.
Thomas, beleeft het zo, grrrrrr. |
Het blijft dan ook, hoe dan ook je persoonlijke beleving, of je dat nu leuk vind of niet....Op management niveau wordt niet zoveel over belevingenn gesproken, deden ze dat maar vaker zou ik zo zeggen...... Een probleem als een uitdaging beschouwen, dat is wel de taal die daar gesproken wordt...maar wie weet is het onderwijs wat milder....of zoals je zelf al zegt "wat dommer "
Maar om op het onderwerp terug te komen, ik denk dat we er niet zo met een tunnelvisie naar moeten kijken...., een verzekering is nu eenmaal voor iedereen, ook voor mensen die in therapie willen om hun sexuele geaardheid......
Willemijn, ziet het als een uitdaging om het niet als een beleving te zien maar als een vrijheid van handelen voor iedereen.......homo, bi, transeksueel of wat dan ook......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 07:22
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Natuurlijk heb je enige keus maar onzintherapieen vergoeden is grote larie,er zijn ook goede therapieen,lijkt me beter die aan te bieden. Een homoseksueel/homofiel heeft net zoveel recht op hulp als bijv een persoon die anderszins psychisch in de knoop zit.
Verzekeringen bieden speciale pakketten aan maar behandelingen van bepaalde groepen medemensen kun je niet uitsluiten(zou discriminatie zijn) Stukje gekopieerd: Er is een verschil tussen gemoedsbezwaarden en mensen die morele bezwaren hebben tegen bepaalde vormen van zorg. Gemoedsbezwaarden wijzen verzekeringen uit principe af. Mensen die morele bezwaren hebben wijzen alleen bepaalde vormen van zorg af zoals:
•abortus provocatus; •opzettelijk levensbeëindigend handelen; •kunstmatige voortplantingstechnieken waarbij embryo's in vitro tot stand worden gebracht en/of waarbij geslachtscellen van anderen dan de partner worden gebruikt; •geslachtsveranderende ingrepen; •genetisch onderzoek waarbij het doden van een ongeboren vrucht aan de orde kan zijn. Alleen tegen de hierboven genoemde vormen van zorg is moreel bezwaar mogelijk. U kunt ervoor kiezen om een polis te nemen waarin deze vormen van zorg uitgesloten zijn
Dus je hebt de keus.........het zou mijn keuze niet zijn maar daar is ieder vrij in. |
Het is tegenwoordig niet meer mogelijk toch om niet verzekerd te zijn? Mensen die daar uit geloofsbezwaren tegen zijn hebben tegenwoordig ook een verzekering......bij een speciale zeer refo maatschappij, de naam schiet me nu even niet te binnen....Heil tot leven of zoiets...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 07:10
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Inderdaad en ze zijn er ook nog trots op... |
Moeten ze toch helemaal zelf weten? Zullen niet homo's ook wel doen Chatuliem.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 07:07
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Een andere mening is geen veroordeling. Ik beargumenteer waarom ik het vind en onderbouw dat, Geen standpunt innemen en daarmee iedereen te vriend houden, brengt ons ook niet verder. Dat er mensen op CM het met me oneens zijn, is redelijkerwijs wel te veronderstellen en dat is toch prima? Dan heb je tenminste een discussie die ergens over gaat. Als we kijken naar de houding van veel kerkmensen vroeger en soms nu ook nog, kennen we juist dat veroordelende vingertje nog goed genoeg. Met alle ellende voor homofielen van dien. En ik zal daar met overtuiging tegen in blijven gaan. Er is al genoeg leed aangericht door mijn geloofsgenotenop dit punt.
Thomas, die dus vindt dat er niet vergoed moet worden op kosten van de gemeenschap. |
Maar als jij iets hebt mag dat wel op kosten van de gemeenschap vergoed worden? Het is absoluut niet iedereen te vriend houden, dit heet met een brede blik kijken en niet alleen wat je zelf verafschuwt........ Je denkt gewoon een beetje kort door de bocht en dat moe tje helemaal zelf weten, maar ik ben het gewoon niet met je eens...... Dat homo's niet behandeld hoeven te worden van mij moge duidelijk zijn maar daar gaat de discussie niet over ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 22:41
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Dat kun je nooit los van elkaar zien. En je kunt ook niet alles relativeren met een term als hoe je iets beleeft, al geeft een dergelijke term wel rust. Het is aantoonbaar geen ziekte. Daarom is het ook onjuist dat het behandeld wordt, want dat suggereert dat het dat wel is. En daarom kun je niet ingaan op een beleving of zelfs een overtuiging dat het wel 'behandelbaar'zou zijn. Het is wel mijn beleving dat het erg is dat we als christenen in de hoek gedrukt worden door dit soort instellingen en daarom ben ik er ook heel kwaad over. De christelijke standpunten worden in dit land nauwelijks meer serieus genomen door dit soort zaken, ook gelet op de recente schandalen in de kerk. Dat is wel mijn beleving. De suggestie idie hierdoor ontstaat is wel dat alle christenen zo denken als deze homofoben met vermeende ziektebeelden. En dat is een fout beeld van gelovigen, miljoenen christenen in dit land denken helemaal niet zo. Gelukkig maar.
Dat zegt ook niemand dat alle christenen zo denken, dat is wel erg kort door de bocht. Je moet oppassen om niet met hetzelfde veroordelende vingertje klaar te staan als dat sommige christenen doen. Die zijn kwaad en verdrietig om dingen die jij doet en kunnen daar met hun pet niet bij. En dat veroordelende vingertje lees ik nu in jouw stuk alleen vanaf de andere kant........ik denk dat je daar erg voor moet oppassen..... Er zijn bepaalde groeperingen die dat nu eenmaal denken maar is dat strafbaar? Ieder mag zijn eigen mening hebben natuurlijk..... Thomas |
Willemijn, die absoluut niets tegen homo's heeft maar ook niet met dat veroordelende vingertje wil wijzen wat ze zelf bij anderen verafschuwt......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 22:07
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Deze therapie is inderdaad onzin in mijn ogen maar als je naar het totale pakket wilt kijken dan is dat toch een ander topic. Dan krijg je vragen als: Waarom moet je kankerpatienten zonder medisch uitzicht nog gaan behandelen? Als mensen hun hele leven gerookt hebben en longkanker krijgen, wat doe je daarmee? Een diabeet die zich niet aan de voorschriften houdt, weet toch wat er kan gebeuren? Het is echter mijn denkwijze niet, Een zware roker die longkanker krijgt, moet je toch helpen en de diabeet ook. Dat mag nooit van de willekeur van de verzekeraar afhangen die alleen maar een geldelijk belang heeft. De fundamentele discussie is hier een andere, want homofilie is geen ziekte en daarmee ook niet iets wat je gesubidieerd mag 'behandelen'.
Thomas. |
Jij vind het geen ziekte, maar wat ik probeer aan te geven is dat er mensen zijn die dat wel als een ziekte beleven...Het is dan niet zo interessant wat jij vind.....ALs je homo bent en je hebt de illusie dat je denkt dat het te genezen is is het toch fijn dat die mogelijkheid er is? Het gaat er niet om wat je er persoonlijk van vind, het gaat om het totale plaatje..... Wat je nu ziet is dat mensen hun eigen mening verkondigen over homofilie.....en ik denk dat je het wat breder moet zien en je eigen visie daarover even buiten beschouwing moet laten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 21:43
|
|
|
[quote=MIEKE364]
Het lijkt jou een verkeerd beeld en vele homofielen waarschijnlijkmet jou.....maar daar gaat het niet om....Het gaat er om dat die mogelijkheid er blijkbaar is in ons verzekeringsstelsel.....en dat mensen daar moeite mee hebben, net als met andere dingen die verzekeringen vergoeden...... Een verzekering is er voor iedereen, of je nu van man vrouw wilt worden, homo wil blijven of de illusie hebt dat je er van kan.. genezen.....Of dat je omdat je je lever door drank verwoest hebt je gewoon verzekerd bent van een levertransplantatie, vind je dat niet raar dan??? Ik denk dat er gewoon kritisch naar het hele pakket gekeken moet worden en niet alleen omdat deze therapie nu aan het licht komt.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 21:27
|
|
|
[quote=MIEKE364]
Is het allemaal wel zo dat het eruit moet? Vooropgesteld, ik vind een therapie tegen homofilie onzin, iemand is zoals hij is en daar is niets mis mee...... Maar er zijn toch wel meer dingen die je als zot in het verzekeringspakket kan vinden? Als je niet in antroposofie gelooft en dat wordt vergoed is dat toch ook raar? Als ik op yoga ga voor mijn gezondheid en mijn verzekering vergoed dat zijn er toch ook mensen die dat raar vinden? Een verzekeringspakket is nu eenmaal breed en je zal maar homo zijn en denken en geloven dat het te genezen valt? Dan zal dat niet mogen omdat wij met zijn allen vinden dat je homo mag zijn? Hoewel de persoon in kwestie wel denkt dat het te genezen vind...? Verzekeringen zijn er voor iedereen envoor vele doeleinden......noem maar even een man die vrouw wil worden? Die is daar toch ook verzekerd voor? En dat vinden we dan weer niet raar? Blijft altijd persoonlijk en met wat voor bril je kijkt mensen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 14:00
Onderwerp: New Bible Study
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Er zijn voorbeelden van occulte tongentaal. Alleen, dan moet je wel enorm in het occulte zitten om dat te kunnen. Dit komt niet voor bij een christen die zijn hart aan God toegewijd heeft. Je zou eerder zien, dat een persoon die occult belast is, niet in tongen zou spreken, dan dat ie een occulte tongentaal zou spreken. |
Jaja Chatuliem, is hetzelfde natuurlijk met yoga......en dan vind je het niet ok,,,,,dat is wel een beetje raar.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 13:54
Onderwerp: stapavondje
|
|
|
MOMO697 schreef: | Waar zou dit topic anders over moeten gaan dan Willemijn? |
Je begrijpt me verkeerd Momo, dit topic zou alleen over het stapavondje moeten gaan lijkt mij. En het geneuzel wie wat waar zegt is toch niet boeiend voor forumleden? Chatuliem organiseert het en laat die het regelen......één kapitein op het schip is meestal het handigst.... En als je vind dat hij iets weg moet halen? Mail hem even....hoeven wij niet van dat gekissebis mee te genieten....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 16 januari 2012, 13:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 13:07
Onderwerp: stapavondje
|
|
|
MOMO697 schreef: | Dr is maar 1 iemand die dat bepaald of je een gesprek met Mo hebt of niet en dat is Mo zelf. Daar is hetgeen Griffin doet niet op van invloed.
En je kan altijd ergens anders afspreken, Moet geen probleem zijn lijkt me. |
Gaat dit nog steeds over het stapavondje???? Wat een geneuzel weer als ik het mag zeggen(schrijven).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 13:05
Onderwerp: Engelse taal op het forum.
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dus toch, Nederlands |
Voor jou en mij wel Gerrit........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 11:41
Onderwerp: inzegening tweede huwelijk
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dat had ik toch gezet, dat ik misschien wel makkelijk praten heb, maar recht is recht en krom evenzo |
soms moet je wel eens dealen in het leven Gerrit.....als je alles zwart en wit blijft zien kom je niet ver in het leven.......
|
|
Naar boven |
|
|