Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 21:31
Onderwerp: Deo Volente = leven of niet leven???
|
|
|
JILL658 schreef: | God wil er voor ons zijn en niet wij voor God.................
Jezus en God de Vader dienen ons, wij kunnen niks verdienen........ |
Ja Jill, leg eens uit .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 21:26
Onderwerp: verbeter punten op cm
|
|
|
RELLOK036 schreef: | nah imre denk dat er toch het ene andere beter kan.... oa sfeer nog oke is al beter dat wel. Maar euhm bv een roombeheerder zou denk ik op de chat niet mis staan...maar das mijn bescheide mening |
een roombeheerder die ervoor moet zorgen dat de room niet zuur wordt ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 21:25
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
IMRE695 schreef: | Zijn er nog meer topics waar gezoend wordt dan?
Anders is het 100 (hier) tegen nul (andere topics). |
kijk voor de aardigheid eens in het knuffelhoekje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 21:21
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
GRACE585 schreef: | hannah is bij mij geweest jill hahahaha hannah beetje van slag, komt van al het geplaag dan weet ze t ff niet meer |
Hannah beetje van slag.....
Of Hannah haar pc daardoor een beetje van slag..... al die dubbelle postings door mevroUUUUUwtje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 23:14
|
|
|
RELLOK036 schreef: | euhm je kan branden met ene brander maar dan kans op brand vlekken... je kan met ene verf fhön maar das bijna het zelfde allen minder hard met brandvlekken en je kan met afbijtmiddel aan de slag... bij afbijtmiddel zou ik handschoenen gebruiken en oude goedkope wegwerpkwasten... die afbijtmiddel is niet zo goed vor de kwast nl |
en met glas Rell ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 maart 2010, 23:46
Onderwerp: Ik verkies de Hemel.
|
|
|
JILL658 schreef: | Hebben wij toch allemaal niet verdient, gelukkig heeft Jezus voor ons de weg naar de Vader in de Hemel voorbereid. Nu kun je al in het Koninkrijk leven hoor, Rinus. Gewoon door gaan om dicht bij de Vader te komen. Shaloom Jill |
Niet door eigen werk, maar door Zijn Werk Jill, Amen !!!!
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zondag 14 maart 2010, 23:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 maart 2010, 23:36
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Ik wist het wel, jullie zijn echt aardig en leuk! Dat is het geld dubbel en dwars waard! |
Tuurlijk zijn wij, en ik natuurlijk al helemaal, aardig......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 14 maart 2010, 14:13
Onderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
|
|
|
RELLOK036 schreef: | waat haase now gezag? ik verstoan der nieks vanne... kiek ich bin genne oet ut noorde he ich blief eine echte zuuderling,det blief ze en zal noets verandere... |
Nee wie binnen van knieperd oafbleven. We hebben niet gedronken op andermans kosten...... (knieperd = gierig (in het drents))
t Was n houle schiere oavend, supergezelli! n Bult schiere luu hier op CM, kin je gerust mit op stap goan. Het was een hele leuke/mooie avond, supergezellig! Veel leuke mensen hier op CM, daar kun je gerust mee gaan stappen
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zondag 14 maart 2010, 14:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 18:13
Onderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
|
|
|
Veel plezier stappers, moak der moar un schier feest va'n, en neit al te veul op de knieperd goan zit'n .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 18:00
|
|
|
MARY052 schreef: | Di t vind ik de beste tip tot nu toe. |
Zeker omdat het zo off-topic is. Ik hou van "alle" vrouwen........., of is dat on-topic gezien de CM-opzet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 13:08
Onderwerp: Hoe word ik behouden?
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Bedankt Crossroad voor deze bijdrage: Here Jezus, ik geloof met geheel mijn hart, dat U voor mij bent gestorven, en bent opgestaan. U heeft voor mij de dood overwonnen en U Leeft. Uw bloed reinigt mij van alle zonden, Heer ik wil een kind van U genoemd worden, laat mijn naam geschreven worden in het boek des Levens. Niet door eigen werk Here Jezus, maar het is alleen door Uw genade, AMEN.
De beller is erg kritisch zoals gezegd. Hoewel ik al jullie reacties waardeer en onderstreep, zijn concrete vraag is welke bijbelteksten hem vertellen wat bekering nu wel en niet inhoud. Hij is bekend met bijbelse verhalen, maar wil eigenlijk gewoon een opsomming van bijbelverzen die hem bewijzen dat het zo moet. Dat je in de ene kerk moet biechten en in de andere weer niet, terwijl ze dezelfde bijbel hebben, dat doet hem erg wantrouwend zijn tegen alle menselijke woorden. Daarom, wat zegt de bijbel en waar over dit onderwerp? Met vriendelijke groet
Dennis |
Hoi Dennis,
De beller mag ook kritisch zijn, daarom zou ik, zoals ik al aangaf, Joh. 3:16 aanhalen en daar eerst met hem/haar over doorpraten. Daarna pas zou ik vragen of hij/zij dat met geheel het zijn/haar hart geloofd, en dan vragen of hij/zij mij wil na-bidden Voor mij is het sleutelvers dus Joh. 3:16, vanwaaruit je de Liefde van Jezus Christus kunt duidelijk maken.
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 12 maart 2010, 13:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 11:12
Onderwerp: ingekakte cake
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Dank jullie wel!
De bakmixen zijn weer ingeslagen, we kunnen weer oefenen. |
Misschien beter dat je het deze keer helemaal zelf doet, dus ook de mixer zelf bedienen...... Dan kan vriendjelief later de breipen wel in de cake prikken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 01:18
Onderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Crossroad,
Jammer dat als je adviezen geeft om je een mening over een onderwerp te vormen je dan alleen sites aangeeft waar ze er negatief overdoen. Als je je een gedegen mening wilt vormen moet je m.i. verder kijken dan je eigen blik van kijken......
Hoi Willemijn,
Ten eerste gaf ik iets weer over de oorsprong van yoga, zoals je had kunnen lezen in een eerdere posting van mij. http://www.abc-van-yoga.nl/algemene-informatie/yoga-geschiedenis.asp Dit is zelfs een site in beheer van de yoga vereniging nederland, hierin wordt uitgelegd wat de herkomst is van yoga. Als jij dat een site vind die alleen maar negatieve info weergeeft over yoga, welke site zou dan wel objectief zijn ?? (of heb je niet eens gekeken op de site??) Als ze zelf aangeven dat yoga ± 5000 geleden is ontstaan door het sjamanisme, dan weet zelfs jij dat het occult is. Ik neem aan dat je weet wat sjamanisme is ?? http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjamanisme
En als je weet dat het occult is dan geef ik je alleen, en niet alleen jou, maar iedereen die meer wil weten over de (gevaren) geheime wereld achter het occultisme de tip om de bijbelstudie van Wilkin van der kamp eens te gaan beluisteren (of te lezen, want het is ook in boekvorm verschenen)
Als je dus zegt "Als je je een gedegen mening wilt vormen moet je m.i. verder kijken dan je eigen blik van kijken......" dan wil ik jou uitdagen om dit ook te doen....... en niet blindelings op je gevoel afgaan van "het voelt goed, dus wat kan er fout aan zijn??"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 00:52
Onderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
|
|
|
JILL658 schreef: | Sorrij hoor Chat, maar nu leg je de verkeerde gedachten van de mannen bij de vrouwen neer. Als ik het omdraai en bijv zegt een meisje in een korte rok fiets langs de weg. En een man ziet dat en krijgt verkeerde gedachtens en verkracht dit meisje dan heeft het meisje dat gedaan, Want zij heeft hem verleid met haar kleren.
Ik denk dat mannen net zo goed rein van gedachten moeten zijn, even als vrouwen, Chat. Als een man dat niet kan, kan hij bidden en vragen aan God of Hij zijn ogen met ogenzalf wil zalven om rein te blijven en te zien wat God ziet in die vrouw of meisje. Zoals Job dat ook vroeg aan God.
Shaloom Jill |
Klip en klaar, Jill
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 00:45
Onderwerp: De twaalf artikelen
|
|
|
HENK710 schreef: | - Ouders zijn ook gewoon mensen...en dus per definitie veranderlijk
Ouders zijn veranderlijk, maar het zijn je ouders door geboorte, je hebt ze niet voor het uitkiezen. Dus onveranderlijk (en dan ga ik niet op adoptie ouders, hoewel je daar als kind ook geen keuze in hebt)
- Tijd is continu in beweging, dus verandert ook. En soms kan het ineens omslaan...
Tijd is in beweging, alleen de tijd waarin je leeft niet. Je kunt geen eeuw vroeger of later gaan leven. Dus niet veranderlijk
- Ras is inderdaad niet te veranderen.
- Van nationaliteit kun je wisselen onder bepaalde omstandigheden.
Van nationaliteit kun je wisselen, alleen door geboortje ben je Nederlander of welke nationaliteit dan ook. Daar zit je gewoon aan vast. Dus niet veranderlijk, alleen in je paspoort misschien......
- Een ombouw schijnt tegenwoordig zo gedaan
Yep een ombouw, geslachtsverandering is zo gedaan, maar vanaf je geboorte (of eigenlijk al ver voor de grondlegging der wereld, zie de aangehaalde teksten) was al bepaald of je J/M zou worden. Je uiterlijke kenmerken kun je dan aanpassen, je bent van geboorte J/M. Dus niet veranderlijk
- Je plaats in de kinderrij is in zekere zin wel vast, al kun je wel opschuiven agv overlijden etc als je enkel kijkt naar de nog aanwezigen op aarde.
Er kan natuurlijk altijd iets gebeuren in het gezin van herkomst, maar je zult je plaats in de kinderrij behouden. Voor je ouders en ook voor jezelf schuif je echt geen plaatsje op in de rij. Dus niet veranderlijk.
- Net als ouders, zijn ook broers en zussen gewoon mens en dus per definitie veranderlijk. Ook kun je er broers en/of zussen bij krijgen, wat ook een verandering te noemen is.
Net als je ouders, kun je ook je familie, broers of zussen niet uitkiezen. Staat gewoon vast, dus onveranderlijk.
- Naast de bij geslacht al genoemde verandering kun je lichamelijk letsel oplopen, waardoor er dus wel verandering optreedt, soms tijdelijk, soms structureel.
Zelfs dan is het onveranderlijk. De kenmerken die je op dat moment hebt, daar kun je zelf niets aan veranderen. Dus ook hier, niet veranderlijk.
- Intelligentie kun je voor een deel ontwikkelen, dus is zeker veranderlijk.
Neen, kennis kun je vergroten, je intelligentie niet dat ligt vast. Dus ook hier onveranderlijk.
- En hier hebben we volgens mij de tweede onveranderlijke, al hangt het wel weer samen met je definitie van doodgaan
Ook op dit punt ga ik niet met je mee, een gevolg van ouder worden is doodgaan. Ik denk zelfs dat er in dit verband geen andere definitie is te bedenken voor doodgaan
Wat een geweldig God hebben we toch! | Twijfelde je daar aan dan ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 15:46
Onderwerp: De twaalf artikelen
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Tsja Wilma, dat is cm he, stikt hier van de gratis psychologen |
de eerste gratis les kun je krijgen ......
Tien onveranderlijke factoren in je leven.
1 Je ouders 2 De tijd waarin je leeft 3 Ras 4 Je nationaliteit 5 Je geslacht 6 Plaats in de kinderrij 7 Je broers en zussen 8 Onze lichamelijke kenmerken 9 Je intelligentie 10 Ouder worden en doodgaan
Tien onveranderlijke factoren in je leven. Als we dan lezen in Jeremia 1:5 "Eer ik u vormde in de moederschoot, heb ik u gekend....."(NBG51) Of in psalm 139:13 Want Gij hebt mijn nieren gevormd, mij in de schoot van mijn moeder geweven. 14 Ik loof U, omdat ik gans wonderbaar ben toebereid, wonderbaar zijn uw werken; mijn ziel weet dat zeer wel. 15 Mijn gebeente was voor U niet verholen, toen ik in het verborgene gemaakt werd, gewrocht in de diepten van het aardrijk; 16 uw ogen zagen mijn vormeloos begin; in uw boek waren zij alle opgeschreven, de dagen, die geformeerd zouden worden, toen nog geen daarvan bestond. (NBG51)
Dan mag je weten dat God je kent, en jou aanvaardt hoe je ook bent, je bent voor Hem UNIEK !!!!! Ook al ben je niet "tevreden of blij" met jezelf, het je een geestelijke of lichamelijke beperking, God kan en wil binnen jouw mogelijkheden werken.
Zoals Klei In De Hand Van De Pottenbakker Tekst & Muziek: Elly & Rikkert Zuiderveld
Zoals klei in de hand van de pottenbakker Zo ben jij in mijn hand, zegt de Heer Zoals klei in de hand van de pottenbakker Zo maak Ik jou een vat tot Mijn eer
Kneed mij, Here God Ook als het soms wel eens pijn doet Kneed mij, Here God U weet precies hoe ik zijn moet
Zoals klei in de hand van de pottenbakker Zo ben jij in mijn hand, zegt de Heer Zoals klei in de hand van de pottenbakker Zo maak Ik jou een vat tot Mjin eer
Kneed mij, Here God 'k Wil mij opnieuw aan U geven Kneed mij, Here God U maakt iets moois van mijn leven
Zoals klei in de hand van de pottenbakker Zo ben ik in Uw handen, O Heer Zoals klei in de hand van de pottenbakker Zo maakt U mij een vat tot Uw eer
http://www.youtube.com/watch?v=JFFDnFPvVGk
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 11 maart 2010, 15:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 15:08
Onderwerp: Stappen in Arnhem vrijdag 19 maart
|
|
|
Nog maar even een kopietje van wat ik al eerder schreef in dit topic.
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 00:35 Ik had aangegeven een busje te willen huren indien er genoeg aanmeldingen voor waren. Dit kan niet doorgaan, de kosten voor het huren van een personenbusje zijn dermate hoog, dat het zou uitkomen op ± € 50,- pp.
Ik kan 3 mensen meenemen, 2 plaatsen zijn al voor Chatuliem en Susannah......
Ik hoor het wel wie allemaal mee willen rijden, kan eventueel wel een busje huren, maken we er een gezellige rit van
Dus mensen die dichtbij de A28 of de A50 wonen ...... Maar ook mensen die naar Ede toe willen komen om vanaf daar mee te rijden kunnen zich melden
Kosten van het huren van het busje moeten we dan maar delen (voorwaarde is wel, vooraf meebetalen aan de huur) .....
De plaatsing van dit stukje was 2 maart, de eerste die zich daarna melde heb ik beloofd dat ze mee kon rijden. Die aanmelding kwam niet via het forum maar per mail ..... Vind het jammer voor degenen die nu niet mee kunnen naar Arnhem, maar ik kan helaas niet meer mensen meenemen dan 3. En vol is toch echt vol.
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 11 maart 2010, 15:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 14:57
Onderwerp: In gedachte
|
|
|
JILL658 schreef: | Wat bedoel je met de puntjes Cross? |
Ik had iets geschreven, wat bij nader inzien niet tactisch was. Dus vandaar weggehaald en .. ervoor in de plaats gezet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 01:49
Onderwerp: Hoe word ik behouden?
|
|
|
DENNISS669 schreef: | Stel: Je zit thuis en wordt opeens gebeld. Aan de telefoon is iemand die je niet kent, maar jou de volgende vraag stelt: "Hoe word ik behouden?" Diegene verteld dat hij gehoord heeft dat jij christen bent, en hoopt dat jij hem verder kunt helpen. Maar diegene is ook kritisch, alles moet vanuit de bijbel precies uit te leggen zijn. Diegene heeft namelijk ook slechte ervaringen gehad met andere religies.
Wat zouden jullie antwoorden?
groetjes, Dennis |
Als hij/zij met de vraag zou komen "hoe word ik behouden" dan zou dat inhouden dat hij/zij al heeft gehoord van Jezus Christus..... Persoonlijk zou ik hem/haar nogmaals aan de hand van Joh. 3:16 uitleggen wat Jezus Christus heeft gedaan voor ons. Ik zou hem/haar vragen of hij/zij dit ook echt geloofd en zou daarna vragen of hij/zij mij wil na-bidden. Het gebed zou dan ongeveer dit kunnen zijn..... Here Jezus, ik geloof met geheel mijn hart, dat U voor mij bent gestorven, en bent opgestaan. U heeft voor mij de dood overwonnen en U Leeft. Uw bloed reinigt mij van alle zonden, Heer ik wil een kind van U genoemd worden, laat mijn naam geschreven worden in het boek des Levens. Niet door eigen werk Here Jezus, maar het is alleen door Uw genade, AMEN.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 00:27
|
|
|
VINCENT394 schreef: | Hoewel ik normaal heel erg open sta voor verschillende meningen en erg voor vrijheid ben, heb ik heel veel moeite met waarzeggers en/of occulte zaken.
Om heel eerlijk te zijn, als het bovennatuurlijk is en het is niet God, wil ik er niets mee te maken hebben. Dit heeft te maken met angst om ergens in verzijld te raken wat ik niet begrijp en waar ik mogelijk te maken krijg met entiteiten die niet God's liefde hebben.
Ook God begrijp ik niet, maar ik Vertrouw op Zijn liefde. Voor de rest heb ik graag een goeie verklaring voor wat er speelt.
Ik heb geen behoefte aan mysticisme in mijn dagelijks leven, dan kijk ik wel een film of lees ik een spannend boek, dank u wel.
Vincent |
Ik wil jullie allemaal graag attent maken op een bijbelstudie van Wilkin van der Kamp over occultisme. Het gaat om 4 audio cd's met als titel "De geheime wereld achter occultisme" http://www.bevrijdingspastoraat.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=51&category_id=12&option=com_virtuemart&Itemid=321
Uitgave via Crosslight media Postbus 32 7120 AD Aalten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 00:02
Onderwerp: In gedachte
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 11 maart 2010, 01:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 00:00
Onderwerp: Koning Jezus, nu of toekomende tijd ??
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | en wat vind je nu zelf?? |
Jezus is Koning in mijn hart, en in mijn leven. Geloof niet dat Hij al Koning op aarde is, tenminste niet in bestuurlijke zin. Wij zijn Zijn afgezanten/ambassadeurs (het zout) hier op aarde, en tot Hij weerkomt, (en wij hier niet meer zullen zijn) zal satan de wereld overheersen. We hebben echter wel de Heilige Geest gekregen om ons te bemoedigen en te troosten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 10 maart 2010, 09:17
Onderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
|
|
|
WILMA729 schreef: | Ik ontwricht de bijbel niet, ik geef alleen antwoord op je vraag. Wat de achterliggende gedachte is van het dragen van een hoedje. Ik voeg er alleen een stukje achtergrond aan toe. De reden van de brief van Paulus aan die gemeente. Ik zet gewoon een feit neer. Is dat de Bijbel ontwrichten?? Ik denk eerder dat dat verdiepen is. Als je dit Bijbelgedeelte dan maar gewoon wist uit je bijbel, zou het inderdaad verschrikkelijk zijn. Maar dat doe ik niet in mijn antwoord op je vraag. Kan zijn dat het zo overkomt, maar zo bedoel ik het dus niet.
Ik geef toe, mijn ervaring die ik eerder neer had gezet, kleurt mijn mening wel over het nut van deze manier van onderscheiden van "de wereld", maar denk dat je dat wel begrijpt.
Als ik nu in deze tijd in een hoeren-outfit, zoals je die op de wallen tegenkomt, de kerk binnen zou lopen, zou de brief van Pualus er anders uitzien. Het gaat naar mijn idee om de boodschap erachter. Je onderscheiden als christelijke gemeente,van de andere culturen. En naar mijn mening kan dat ook zonder hoedje. |
Samen met je eerdere bijdrage over dit onderwerp, ben ik het helemaal met je eens. Sommige dingen moet je zien in de tijd en cultuur waarin ze zijn geschreven, en vanuit die wijsheid kun je het toepassen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 13:49
Onderwerp: Terecht.
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Lieve allemaal.
Terecht gaf de Moderator,mij te kennen,minder verwardend te zijn. Ook andere citaten van mij,is te veel op mijn persoonlijk leven gericht.
Toch ? dat zet mij te denken. Bijvoorbeeld,soliciatie,is mij onbekend,ik word altijd benaderd,en bij ontslag nemen,wij gaan jou missen,jammer dat je weg gaat. Dat is niet vanwege mijn vakkennis,maar het aanwezig zijn,van mijn persoon. Vrijuit ga ik voor mijn geloof,zonder gene,of schaamte. De inmiddels honderden adressen,nooit ervaren verwarrend te zijn,maar altijd hartelijke begroeting.
Ooit kreeg ik een raad,schrijf alles op,wat het Hart kweld,en wat vreugde is. En een verstandig toehoorder herken dat. Vele op deze site,zitten in een veel grotere Crisis als mijn persoon,waar de tranen over het keybord vloeit,en toch niet geuit word. Chr sites zijn veelal een toevlucht,in een schreeuw om hulp,wat verborgen is,in vraag en antwoord. Zover is mijn inteligentie wel.
Ook ik plaats vraag ,met verlangen naar antwoord,naar de mij onbekende mens,M\V. Op andere Chr sites,huilde ik ook,hoe dom was ik weer bezig,op dat keybord,terwijl mijn persoonlijk leven structuur is,in werk,en omgang. Het is mijn zwakheid,geestelijk,om te profileren,in schrift,het is altijd de afkeuring,van mijn manuscript,van de uitgever,vol taalfouten. Tussen regels door heb ik veel verborgen leed ondekt,op Chr sites. Maar zij bleven wel in fantsoen. En dat is mij niet gelukt. Als een Hart huilt,moet dat nooit verbergd worden.
Voor God kan dat nooit verborgen worden.
Liefs. |
Hoi Alfa,
Je mag dan wat verwarrend schrijven, maar met een beetje moeite is het goed te lezen. En de inhoud van jouw stukjes, niks mis mee. Sommige stukjes vind ik zelfs heel ontroerend, en getuigen van je diepste verlangen om God de Vader beter te leren kennen. Laat je aub niet tegenhouden om te blijven schrijven, want ik, persoonlijk, geniet wel van de meeste van je postings.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 13:40
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Annet toch... gij bent een mooie weet je wat er dan gebeurd? Carien met een kaal hoofd dat wil je mij toch niet aan doen heh? |
Past wel leuk bij dat koppie van Rell
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 21:52
Onderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
|
|
|
HANNAH810 schreef: zou je even aan een waarzegger kunnen vragen, jonathan; weet die t niet; dan misschien een medium raadplegen; ben je er dan nog niet uit, misschien een astrologe inschakelen..... of gewoon de libelle even pakken voor je horoscoop........?.......
JONATHAN890 schreef: | eh.....waarzeggerij....gevaarlijke bezigheid, brengt scheiding aan tussen God en de mens, omdat je ruimte maakt voor demonen en kwaadaardige geesten. Is God vrij duidelijk in. Kijk maar in leven van Saul. Daarna ging t ook niet helemaal goed met hem.
medium.....(betekenis in het midden) dus komt tussen mens en andere machten in te staan. Ik geloof in één ware God, en geloof ook in het kwaad, haal echter mijn kracht bij God vandaan en wil t niet halen bij t kwaad. Medium raadplegen wordt t ook niet.
Astrologe inschakelen.....tja ..... wil deze toch plaatsen in t zelfde rijtje als de andere 2.
Al deze dingen kunnen heel erg de 'waarheid' laten zien, heel veel van jezelf laten zien, omdat t duveltje donders goed weet hoe je denkt, waar je gevoelig voor bent, wat je van God kan brengen.
Allemaal machten die die niet van mijn dimensie zijn, maar van een geestelijke wereld, waar gelukkig iemand anders de strijd voert voor mij. En...... ik weet wie de winnaar is.
Horoscoop.... goedlachse reclame voor andere wereld, vriendelijk verzoek om eens verder te kijken in de verkeerde geestelijke wereld. Horoscoop klopt bijna altijd wel, dus waarom niet eens astrologie gaan doen, is makkelijke volgende stap.
Nee die worden t allemaal niet.
Kijk liever iemand in de ogen, daarin spreekt veel meer... misschien zie ik er dan wel ..... in |
Nu staat mevroUUUUUwtje niet zo vaak met haar mond vol tanden, maar ik denk dat je haar nUUUUU even stil hebt gekregen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 13:46
|
|
|
HANNAH810 schreef: | chat; probeer eens op 1 been te staan en de ander op te trekken, met je armen gespeid; en haal eens diep adem, terwijl je dit doet.... voel je dan bezweringen??? kun je dat waardevrij doen?
ga eens in kleermakerszit zitten, met je handen open op je knieen, en haal diep adem; en blaas langzaam uit......heeeeel langzaam; voel je al bezweringen?
afijn; je doet aan yoga!! gewone, nuchtere yoga oefeningen..... |
Sorry Hannah, maar al die oefeningen die jij hier zo opsomt, hebben tot doel om te ontspannen en tot rust te komen. Stap 2 is dan al snel dat je je gaat richten op het innerlijke, dat je ook daar de rust vind. En als je dan nog een stap verder gaat, dan kun je met enige oefening zelfs "buiten je lichaam" treden. Dus zo onschuldig zijn de oefeningen niet die jij noemt. Je moet verder kijken dan datgene wat zo "onschuldig" lijkt. Kijk eens naar de herkomst van yoga..... en zeg dan nog eens dat het van oorsprong niet occult belast is, dat neem je dus wel mee, bewust of onbewust.
Hieronder een stukje uit het abc-van-yoga.nl
Oorsprong van Yoga Hoewel Yoga gehuld is in mysterie, is er bewijs dat erop wijst dat de Yoga traditie al minstens 5000 jaar bestaat, sinds de opkomst van de beschaving. Geleerden geloven dat Yoga ontstaan is uit het Sjamanisme, in het Stenen Tijdperk. Ze leggen deze link vanwege de culturele overeenkomsten tussen het Moderne Hindoeïsme en de Mehrgarh, een neolithische nederzetting (in wat nu Afghanistan is). Het is zelfs zo dat veel van de hedendaagse Hindoeïstische denkbeelden, rituelen en symbolen hun oorsprong vinden in deze Sjamanistische cultuur in de Mehrgarh. Vroege Yoga en archaïsch Sjamanisme hebben veel gemeen; beiden trachtten ze de menselijke staat te ontstijgen. enz enz enz. http://www.abc-van-yoga.nl/algemene-informatie/yoga-geschiedenis.asp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 maart 2010, 14:46
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Hebben jullie daar wel eens over nagedacht? En hoe komt dat bij jullie over?
Waarzeggerij is volstrekte flauwekul. Termen als occult en duister om het te bestrijden, zijn zelfs helemaal overbodig. Ik schreef het al eerder wat ironisch: voor domheid moet worden betaald. Waarzeggen past in het hoofdstukje horoscooplezen en is niet meer dan een glimlachrubriekje. Een fopmiddel bij onzekerheid. Aardig om te lezen, maar meer ook niet. Als je waarzeggerij serieus neemt, ben je niet goed bij je hoofd.
Thomas, nuchtere diepfries. |
Je vraagt hoe jouw stelling overkomt, nou op mij persoonlijk vind ik je standpunt voor een nuchtere diepfries, niet getuigen van enige (bijbelse)realiteitszin. Oftewel, ik vind je standpunt onbijbels. Lees Handelingen 16 vers 16 maar eens..... 16 Een andere keer, toen we weer op weg waren naar de gebedsplaats, kwamen we een jonge slavin tegen die bezeten was door een geest en zo de toekomst kon voorspellen. Met haar waarzeggerij verdiende ze veel geld voor haar eigenaars. (NBV) En speciaal voor jou Thomas ..... 16 En it barde, do’t wy hinne gyngen ta it gebet, dat in tsjinstfaem ús tomiette kaem, dy’t in wiersizzende geast hie, en mei hjar wiersizzen hjar hearen gâns gewin brocht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 17:52
|
|
|
MARISKA601 schreef: | en vervolgens bruut gaan puzzelen om alles weer op zijn plek te krijgen |
Nee, het hout wat JF, bruut, in mootjes heeft gehakt gaat hij dan verspijkeren tot een stalletje .....
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|