Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:34
Onderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dan kan wel als men weet wat goed en kwaad is. Als je niet weet wat vuur is hoe kan je dan weten dat jij je verbrand aan vuur? Hoe kan een kind van 1 jaar weten dat het verdrinkt wanneer het in een vijver valt? |
Het enige dat ik je tracht uit te leggen is dat je de boel in zijn verband moet zien en gevoel niet kunt uitbannen als "verkeerd" "onheilig of ongeestelijk" maar plaatsen in de context. Het geloof is uit het horen en het verstaan van Zijn woord. Ja. Daarnaast geloof ik ook in een ongelooflijke prachtige en liefdevolle aantrekkingskracht van Zijn persoon die mensen ook zonder het volledig verstaan (wie kan dat?) van Zijn woord aantrekt en overtuigd van Zijn waarheid. Denk alleen maar aan de gezichten die moslims in verboden landen krijgen in de nacht en Jezus zien zonder het woord uitgelegd te krijgen maar wel weten dat ze naar Hem op zoek moeten gaan als de weg, de waarheid en het leven.
Relatie met God is leven met Hem vanuit Zijn volheid en gevuld in alle opzichten en aspecten van je leven. Dus daarin heeft gevoel een plek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:14
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Relegie begint met intreprettatie, het vinden van, omdraaien naar enz. Alles, behalve het verklaren door God zelf (het Woord van God). Daarvoor hebben we de bijbel, alle antwoorden zijn daarin te vinden, los van ons menselijk gevoel. |
God heeft ons niet bedoeld als robotten. Gevoel komt er zeker bij maar niet los van. De Schepper heeft ons ook ingebouwde gevoelens gegeven om ons niet te branden aan vuur, een onbestemd gevoel bij onraad waarbij je als vanzelf zoekt naar veiligheid en beschutting. Om dat te scharen onder: gevoel hoort onder religie thuis is behoorlijk afwijzend naar datgene wat Hij in mensen heeft gelegd. Als je alles gaat ophangen aan "ons begrijpen" van Zijn woord ga je uiteindelijk mank als dat verheven wordt tot hoogste goed. Ons kennen en ons begrijpen is onvolkomen, staat er overigens.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 1 januari 2013, 20:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:05
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Simpel:
Luk 3:2 Onder de hogepriesters Annas en Kajafas (dat was de kerk van toen), geschiedde het woord Gods tot Johannes enz....
Het waren de fariseers, schrifgeleerden en wet geleerden welke de geschriften kenden!!! Dat de kerk van God behoorde te zijn. Daar waren de wegen van God al scheef. De kerken van nu zijn daarvan afkomstig geschiedkundig. Dat zijn de zeven gemeenten welke in openbaringen over gesproken wordt. Daarin vind je ook dat deze "geementen" de geboden van God omgezet hebben naar hun eigen geboden. Daarin leven wij nu. Het gaat niet meer om wat zegt God, maar wat zegt mijn gevoel in relatie met???. |
Fijn dat je toch nog wat uitleggen wilt. Zo blijft de discussie helder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:03
|
|
|
MAT170 schreef: | Voor mij is dat het naamchristendom. |
Religie is ook op andere godsdiensten van toepassing.
Er zijn ook mensen die zich religieuzen noemen en in vuur en vlam staan voor Jezus, zoals een moeder Teresa.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:01
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Klopt, ben ik mee eens. Het wordt anders wanneer er iemand heet of koud is in Het Geloof. Deze wordt niet begrepen en verstaan door de kerkgangers. Het gevoel welke men erbij heeft bepaald of het van God is of niet. Het Woord van God is daarin niet meer belangrijk als leidraad. De lauwheid ontstaat juist omdat het om ons menselijke(vleselijke) gevoelens gaat. |
Ik ben het zonder meer met je eens dat het woord van God leidraad is voor ons leven en onze relatie met God. Toch hoeft gevoel niet weg gesplitst te worden of gezien te worden als niet-geestelijk. God wil ook dit deel van ons leven vullen en gebruiken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:42
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dat begrijp ik, vind dat ik genoeg gezegd heb. |
Toch vind ik niet dat je erg duidelijk bent en als ik Jans zo lees kan zij er ook geen chocola van maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:33
|
|
|
Niet zo vriendelijk... ik vraag je gewoon om verduidelijking van jouw teksten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:28
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Het zit hem niet in gevoelsmatigheid. Vandaar dat het lauw is. |
Kun je even concreet maken wat je onder gevoelsmatigheid verstaat in de context van deze discussie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:14
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Het antwoord is te vinden bij Roelande haar reactie. Zij verstaat het wel. |
dus jij zegt hiermee dat ik het niet snap. Lees nog maar eens goed en probeer een andere interpretatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:12
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Nee maar in een liefdesrelatie staat die Ander ook niet buiten, dus hoef je voor het bovenstaande ook niet bang te zijn. |
Dat is exact wat ik er mee wil zeggen. Dank je wel voor de aanvulling.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:03
|
|
|
JANS221 schreef: | Waar haal jij die stelligheid vandaan dat de kerk van God, nog koud noch heet is in deze tijd? Wie/wat bedoel jij met de kerk van God? Iedere gelovige? Mogen die voor zichzelf spreken i.p.v. dat jij al voor ze uitmaakt dat ze koud noch heet zijn? |
Waarom raden wij tegelijkertijd elkaars gedachten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:02
|
|
|
MAT170 schreef: | Dit is wat Jezus zegt in openbaring3vers14 En schrijf aan de engel der gemeente te Laodicea:
Dit zegt de Amen, de getrouwe en waarachtige getuige, het begin der schepping Gods: 15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet. Waart gij maar koud of heet! 16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen.
Als dit niet een totale afwijzing is dat Jezus ze uit hun mond spuwt. In eerste instantie moest ik aan mezelf denken er is namelijk een gevaar om in die situatie te eindigen. Ik geloof Jezus volgen is niet iets van een enkele beslissing maar iets om elke dag te doen.
in vers19 Allen, die Ik liefheb, bestraf Ik en tuchtig Ik; wees dan ijverig en bekeer u.
Jezus die ze oproept om zich te bekeren.
In vers20 Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij.
Dit vers maakt duidelijk waar Jezus staat namelijk buiten en niet binnen. Hij klopt en hij blijft kloppen maar hij staat buiten.
vers17 Omdat gij zegt: Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek, en gij weet niet, dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte,
We leven in een rijk land in Nederland over de gehele wereld gezien en helaas kunnen mensen daarop hun vertrouwen stellen en niet meer hun afhankelijkheid van God zien. |
In een liefdesrelatie is geen plaats voor angst en dreigende totale afwijzing ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 18:57
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dat wat de Here Jezus zegt, wordt gezegd tegen diegene welke zeggen van Hem te zijn. Een waarschuwing omdat de kerk van God, nog koud en heet is in deze tijd..... |
De "hele kerk"? Dat is nogal een oordeel dan toch? Dan hoor jij en dan hoor ik daar ook bij... Ik ken, o.a. hier op CM, hele "warme" gelovigen!
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 1 januari 2013, 18:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 10:04
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
... ik vanmorgen dacht tijdens een rondje door de wijk... met de kracht waarmee de stad vannacht explodeerde had een leger kunnen worden overwonnen.. of een hongerend land gevoed. En ik kon het niet helpen, ik hoorde mezelf hardop zeggen .. en vergeef ons onze schulden. Waarna ik in mijn warme bad kon dobberen maar het gevoel dat het niet klopt vandaag blijft.
( )
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 1 januari 2013, 10:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 09:03
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANNA415 schreef: | Heerlijk door de jaarwisseling heen geslapen
Heb ik wat gemist? Echt niet dus!
Wat zal ik vandaag eens gaan doen? |
Niets?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 05:42
Onderwerp: Ik heb jou lief....mijn lief......
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Ik heb jou lief.. mijn lief...... wachtend op jou te weten dat ik jou nooit meer zal zien
Mijn hart doet pijn ik mis je mijn lief Ik heb jou losgelaten ooit zal ik jou weer tegen komen ik weet je bent dicht bij Heer en ik .....mijn lief ik mis je zo mijn lief.....!
Vooral nu de eerste nacht de eerste dag van het nieuwe jaar straks kom ik even bij jou mijn lief en steek een kaarsje op jou graf!
Ik mis je...............mijn lief, vooral nu! |
..... Geen woorden voor dit gemis....
Sterkte.
X Jo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 23:11
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
FRANKT627 schreef: | er wordt hier al dagen geknald. Het is net of ik in een oorlogsgebied zit. Vuurwerk dat vele euro's kost waarvan je makkelijk eens met een tros vrouwen mee kan gaan wokken. Ik hou niet van dat onnodig geknal. Ben ik nu ouderwets? |
Ik hoorde het vanavond mijn moeder zeggen: "Het is alsof ik weer in WOII zit, al dat schieten lijkt precies hetzelfde..." ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 31 december 2012, 23:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 21:27
Onderwerp: Top 2000
|
|
|
jaaaa! supernummer, timeless.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 20:23
Onderwerp: Top 2000
|
|
|
JANS221 schreef: | ach.....van toen we nog jong waren....en wat is oud of te oud? |
.. in wat? de liefde?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 19:41
Onderwerp: het geven van tienden
|
|
|
HANS909 schreef: | Als je bedenkt dat Hij zegt dat dit leven een ademtocht is op de eeuwigheid, en ik zou hier alles kwijtraken... dan raak ik Hem niet kwijt! ;) |
Klopt ... en Hij mij niet. Soms zeg ik wel es: als dit een test is dan heeft U al verloren. Ik ben er nog steeds.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 15:27
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | mijn abo loopt op 11 januari af en dan ga ik niet verlengen |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 13:56
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik ga de redactie vragen om me onlid te maken...ik kan niet op tegen jullie... |
Is dit een andere reactie voor: Fijn dat ik zo gewaardeerd ben?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 12:41
Onderwerp: Hoe belangrijk zijn foto's voor mij?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | met de buitenkant van Frank is niks mis mee. Prima buitenkant kan je gerust mee voor de dag komen En de binnenkant is volgens mij ook top |
Als je dat maar weet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 december 2012, 12:40
Onderwerp: Hoe belangrijk zijn foto's voor mij?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | dank je wel dames...ik weet dat mijn looks voor de meesten niet voldoen maar ik was wel een echte monnik en ja, ik ben ook werelds en een goede monnik is ook werelds maar jullie vooroordelen (de ergste discriminatie die er is) komen hard aan...ik hoop dat jullie nooit slachtoffer worden van vooroordelen...zo goed en lief ben ik dan weer...ondanks mijn uiterlijk |
ohw kreun... Frank, er is NIETS mis met jou! Gebruik even die spiegel voor het okay-effect.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 22:23
|
|
|
ERIKA129 schreef: | |
Zo herkenbaar. Bij mij zit ie soms gewoon in mijn schoudertas en kijk ik erover heen. Ik bel wat af naar mezelf.
Jol.. elke dag jollig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 21:56
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb de gsm gevonden, Jol heeft me geholpen...hij zat in mijn fietstas... |
Toch weer een goeie daad verricht ...
|
|
Naar boven |
|
|