ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 72 73 74 75 76 77 78 ... 167 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 12:01
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Toscane here we comes:

http://www.youtube.com/watch?v=adN_mak-jzY
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 00:11
BerichtOnderwerp: kreet van de week

When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return. ~ Leonardo Da Vinci
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 23:59
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

VISSER278 schreef:
Kan jij niet gewoon Frank voor de rest van de dag koest houden Smiley met dichtgeplakte mond

En morgen ook Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 21:37
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Vrijdag 8 juli, Mth. 5: 38-48; Meer dan het gewone.

Het gewone. Wat dat is, dat weten we wel zo’n beetje. Als iemand jou slaat, dan sla je hem gewoon terug. Dat is toch gewoon? Je naaste liefhebben, natuurlijk – dat spreekt vanzelf. Dat is gewoon. En dat je je vijand haat, dat is ook vanzelfsprekend, dat is nu eenmaal zo, dat is ‘gewoon’.
Ja, wat is ‘gewoon’ is, dat weten we wel. Maar Jezus is nu juist gekomen om onze ogen te openen voor het ongewone, voor wat niet gebruikelijk is.
Laten we eerlijk zijn: wie doet dat nu? Als iemand je op de ene wang slaat, zeg toch niet: sla maar op mijn andere wang? En als iemand je afperst, geef je toch niet méér dan die afperser vraagt.
En toch is dat nu juist een regel in het Koninkrijk van God: meer doen dan het gewone. Niet alleen goed zijn voor de aardige mensen, maar ook voor hen die niet zo vriendelijk zijn. Als je dat doet, dan heb je pas echt iets van God begrepen. Want zo doet God zelf óók! Kijk maar naar de zon. Schijnt die soms alleen voor goede mensen? Nee, iedereen krijgt licht en warmte. God maakt geen verschil. Hij is goed voor wie niet goed is. Hij heeft liefde voor de mensen die haten.
Meer dan het gewone. De wereld zou er anders uit zien wanneer we daar aan dachten. De politiek, de economie, alles zou veranderen. Laten wij maar heel dicht bij huis beginnen: meer doen dan wat gewoon is. En wie niet weet dat betekent, moet maar eens goed naar Jezus kijken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 20:50
BerichtOnderwerp: Sauna!

CHATULIEM619 schreef:
Waarom wil je iemand zo graag in zn blootje zien? We kunnen het combineren met Harry Potter, zondigen we tenminste op één dag, is gemakkelijker om vergeving te vragen...

Dit slaat nergens op.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 20:33

THOMAS968 schreef:
Het topic opzoeken en de link die dan in de adresbalk staat kopiëren, die link selecteren en op url klikken, rechts bovenaan.

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1777

Thomas.

Ik was je voor Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 20:32
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

VISSER278 schreef:
Ja....Floshke , je weet wel , die kat van Frank, die heeft gejongd.
De eerste die ter wereld kwam was toevallig een vrouwtje en Frank heeft die poes vernoemd naar je raadt het al......W-tje. Smiley met dichtgeplakte mond

Ik mocht het eigenlijk niet doorvertellen maar als je het goed begrijpt......eigenlijk is het best verheugend nieuws. Lachende smiley

Als er twee vrouwtjes waren geboren was de andere die andere van de Veluwe geworden. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 20:27

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1777
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 20:23
BerichtOnderwerp: ga je mee op 2 juli? picknick op de hei in ede; evt met bbq

PIETER649 schreef:
ik verkeerde inderdaad in de veronderstelling dat jij, op het tijdstip waarin je dit geplaatst hebt, in mijn 2e fabriek hard aan het rubber plakken was... Boze smiley
zo blijkt maar weer... een personeelslid kan niet zonder toezicht Woedende smiley

Volgende keer aan de lijn Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 20:18
BerichtOnderwerp: BBQ met Belgische chr. singles. BEMOEDIG HEN!

XABIA794 schreef:
jaja Coole smiley met zonnebril het is de bedoeling voor bij mij xabia (of zoals sommige nog beter weten bij lien in belgie ) ene BBQ en als de regen zou komen doen we't in de grote plek binnen ... meer nieuws volgt nog ... nederlanders zijn ook welkom Coole smiley met zonnebril Lachende smiley
grtjs lien de belg alias xabia

@Frankt, niet voor jouw, hoef je eindelijk niet zo ver te rijden en kun je het zonder die ellendige TomTom doen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 20:17
BerichtOnderwerp: Bijbelstudiegroep omg. Rdam

THEO008 schreef:
Weet of kent iemand nog mensen, in of nabij R'dam, waar nog wel serieus wordt nagegaan en bestudeerd wat de Bijbel zegt ipv de menselijke of kerkelijke opinie daarop?
Hoor graag!

Snap ik niet, regio 0180 is een vrij vast bijbelvaste regio
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juli 2011, 20:14

FRANKT627 schreef:
Ze kan natuurlijk ook erg vereerd zijn...maar laten we inderdaad maar niet zeggen dat je iets een naam gegeven hebt... Knipoog smiley

Heb ik iets gemist Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juli 2011, 21:17

Visser, ik heb het na een kwartier cm gezien, je bent jarig. Stom, stom stom. Gefrustreerde smiley

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog hele goede jaren toegewenst!

Dennis, jij ook hé, gefeliciteerd met je vader!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juli 2011, 21:14
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

CHATULIEM619 schreef:
Ik vraag me echt af waarom je die man hier nu moet citeren. Een van de grootste antichristelijke mensen van NL....

Hierover ga ik niet in discussie het is maar een citaat wat me heeft gestemd tot nadenken.

Mario, die vindt dat sommige dingen wel eens door de vingers mag worden gezien.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juli 2011, 21:05
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=dhudMc0jfsc
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juli 2011, 21:01

HANNAH810 schreef:
lekker, he, mario? IJS!!
doe mij maar twee bolletjes mokka asjeblieft.......... Clown smiley

(volgens mij kunnen anderen niet zien welke profielen jij bezoekt? Knipoog smiley )

Doet mij denken aan hoe Maarten 't Hart deze zinnen (in een psalm) vertaald in "Een vlucht regenwulpen"

"Ik zal mij buigen op uw eis, naar Uw paleis, het hof der hooven". Daar schrijft hij dat hij op een ijs-vloer midden in de winter moet buigen en dan komt hij bij een paleis met allemaal korenschoven ervoor."
Zoiets dus. Als ik deze psalm zing in de kerk, tijd geleden trouwens, moet ik daar altijd aan denken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juli 2011, 20:54

Donderdag 7 juli, Math. 5: 13-16; Zout en licht.

Zout dat weggeworpen wordt om vertrapt te worden door de mensen? Ja, dat kennen we: in de winter, als het gesneeuwd of geijzeld heeft – dan strooien we zout op de stoep, om het lopen wat gemakkelijker te maken. Maar Jezus denkt waarschijnlijk aan wat in Zijn tijd gebeurde in Jeruzalem.
Daar bleek een grote partij zout zijn kracht te hebben verloren en om de Joden te plagen werd dat zout toen maar in de tempel uitgestrooid. Waardloos!
Zo moeten die dicipelen niet zijn! Geen zout zonder smaak. Geen lamp onder een korenmaat. Om te begrijpen wat Jezus daar mee bedoelt, moet je weten dat na de oogsttijd de korenmaten, grote vaten waarin het koren werd afgemeten, omgekeerd werden als tafel gebruikt. Zette je nu een olielamp onder die omgekeerde korenmaat, dan kon je er zeker van zijn dat die lamp uitging. Zuurstog gebrek! Nee, zo moet het niet! De discipelen zullen geen zout zijn zonder smaak, geen lamp onder de korenmaat. Zij zullen het zout der aarde zijn! Het licht der wereld!
Wanneer je als toerist Israël bezoekt, en je aan het begin van de avond op het vliegveld landt en met de bus naar Jeruzalem rijdt, zie je overal op de heuvels de lichten van de huizen, de dorpen en de steden. In zo’n heuvelachtig landschap kan een stad op een berg niet verborgen blijven! Zo zal de wereld de boodschap van het evangelie zien, horen, próeven! De discipelen zijn het zout der aarde, het licht der wereld. Overal kom je ze tegen, in hun woorden en in hun werken herken je ze: de mensen van de zaligsprekingen, de zachtmoedigen, de barmhartigen, de vredesstichters. Zout en licht! En waartoe? Opdat de mensen onze Vader, die in hemelen is, verheerlijken!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 21:05
BerichtOnderwerp: Het weer

MARISKA601 schreef:
Als die tekst niet christelijk is waarom dan wel plaatsen?

Iets doen wat niet mag is leuk Clown smiley

En nu weer on-topic. Nog steeds een blauwe lucht in 0180 en de zon is weg.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 20:19

Woensdag 6 juli, Math. 5: 1-12; Gefeliciteerd.

Zalig, welgelukzalig! Gefeliciteerd! Werkelijk gelukkig zijn de ongelukkigen, want zij zullen het geluk vinden!
Zo begint Jezus Zijn preek. Het is een vreemde preek. Het lijkt wel alsof in het Koninkrijk van God alles op de kop zet staat. Wat voor mensen belangrijk is, is onbelangrijk voor God. Waar wij tegen op kijken, daar ziet God op neer. Zalig… Wie? De mensen die alles weten en alles kunnen hebben? De mensen die altijd blij zijn? De mensen die het goed hebben in het leven?
Nee, die mensen hebben het geluk al gevonden. Jezus is juist gekomen om de ongelukken te troosten, om hen die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid eten en drinken te geven, moed voor de toekomst.
Is het dan niet belangrijk dat wij zorgen voor goede ontwikkelingshulp en dat we hard werken aan de vrede? Is het geloof dan alleen maar een kwestie van toekomstmuziek: Stil maar, wacht maar alles wordt nieuw, de hemel en de aarde? Ja en nee. Gelukkig zijn zij, die naar dit Koninkrijk verlangen! Maar tegelijkertijd geven de zaligsprekingen ons de kracht om nu op een andere manier te leven, op een manier die past bij Gods Koninkrijk. Gelukkig ben je, wel-gefeliciteerd, als je vandaag zó leeft, met het oog op die toekomst!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 20:15
BerichtOnderwerp: Het weer

[quote=SUSANNAH475]Onderstaand de tekst van Bohemian Rapsody... je staat er niet zo bij stil altijd, maar het helpt wel eens als je weet wat je zingt en dan vind ik persoonlijk dat je niet alles maar zo kan meeneurien.

Zo nog meer met de groep KISS, weet je dat de laatste letters staan voor servants of satan ? sinds ik me daarvan bewust ben vind ik dat niet passen in mijn christen zijn...

Kiss ook ik mag er van genieten, van één nummer: I was made for loving... Dat mag ik me wel veroorloven.............vind ik.

Mario, die vindt dat we weer over het weer moeten praten. Het weer is mooi. Heldere lucht en de laatste zonnestralen beschijnen de regio 0180
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juli 2011, 19:32

Weet je nu wat ik nu niet begrijp, dat W'tje kon zien wat er geschreven stond terwijl ze niet eens op mijn profiel was geweest. IK EIS UITLEG

Hetzelfde geldt voor Hannah
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 22:08

FRANKT627 schreef:
Verdorie ik heb dus weer wat gemist Gefrustreerde smiley Ik vraag me wel af wat hij met die blauwe meloen van plan is... Smiley die vol vragen zit

Naar België gooien Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 21:01

WILLEMIJN232 schreef:
Nu zie ik waar het is, maar net had je er alleen maar acadabra staan Verraste, verbaasde smiley

Thanks to Hannah
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 20:48

Dinsdag 5 juli, Joh. 2: 1-11; Het feest gaat door!

Wijn. Dat is in Israël, zeker op een bruiloft, niet zo maar een drank, zoals bij ons. Wijn is in Israël het teken van de vreugde. En ook: het teken van her verbond. Het teken van de liefde tussen God en mensen.
In Kan wordt feest gevierd. Maar tot grote schrik van de ceremoniemeester blijkt op een moment: de wijn is op! En dat betekent: de vreugde is verdwenen. Het verbond is stuk, de liefde is op! Verschrikkelijk!
Maar laat nu net op deze bruiloft Jezus aanwezig zijn. Met Zijn moeder, Maria en met Zijn dicipelen. En als niemand meet weet hoe het verder moet met het feest, gaat Jezus naar de keuken. Daar staan zes grote watervaten. Jezus laat ze vullen met water en geeft één van de bedienden opdracht om de ceremoniemeester daarvan te laten proeven. En dan blijkt het water veranderd te zijn in de allerbeste wijn! Hoe is het mogelijk!
Water veranderd in wijn. Want het feest moet dóór gaan! Daar is Jezus voor gekomen. Hij kan het niet hebben dat de liefde verdwijnt en het verbond wordt verbroken. Hij gééft wat wij tekort komen. Hij heeft wat wij niet bezitten. Als je denkt: nu is alles op, alles voorbij – dan komt Jezus. En Hij verandert water in wijn, verdriet in vreugde, dood in leven!
Als alles op is, vroeg of laat,
dan zorgt de Heer er voor
dat toch de vreugde verder gaat – het feest,
het feest gaat dóór!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 20:36

WILLEMIJN232 schreef:
Wat heb jij nu toch onderaan je profiel gezet Mario? Verraste, verbaasde smiley Kan er ook een vertaling bij?

Dat was dus vlakbij waar jij woonde Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 19:56

TINK100 schreef:
nog een 9 dagen werken en dan vakantie!!!!Wat een vooruitzicht!!

Ik een dag eerder Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 21:14
BerichtOnderwerp: Getrouwd zijn en op een datingsite staan .

Daar is al een topic over !!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:59

ANNETTE050 schreef:
ja, leuk idee, vind je 't erg als ik het ook doe?.....

...................'niets'.............................. Knipoog smiley

Maar wel de 6100ste reactie op dit topic.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juli 2011, 20:56

Maandag 4 juli, Math. 4: 18-22; Twee maal twee.

Dat is iets om even op te letten: Jezus kiest twee maal twee broers. Eerst ontmoet Hij aan de oever van het Meer van Galilea Simon en zijn broer Andreas. Even later ziet Hij nog twee broers: Jacobus en Johannes, de zonen van Zebedeüs. Jezus roept hen om mee te gaan. Zij zullen voortaan geen vis meer vangen maar mensen. Vissers van mensen zullen zij zijn. Twee maal twee broers. En dan nog wel vissers… Was dat nu wel zo verstandig? Had Jezus niet beter knappe studenten uit Jeruzalem kunnen uitkiezen? Aanstaande schriftgeleerden of jonge priesters in de tempel? Waarom nu juist viseers in Galilea? Het beroep van visser werd niet hoog aangeslagen en bovendien was iemand die uit Galilea kwam al helemaal en bovendien was iemand die uit Galilea kwam al helemaal niet in tel; halve heidenen waren dat, die Galileëers! Met hun dialect konden ze niet eens fatsoenlijk hun taal spreken!
En dan: twee keer twee broers! Is dat niet vragen om ruzie en narigheid? Het is bij ons zelf verboden dat broers in één kerkeraad zitten! Om problemen te voorkomen… Waarom doet Jezus dat toch?
Ik weet niet het niet zeker, want het staat nergens in de bijbel, maar ik denk dat Jezus het doet om ons te leren dat onze grenzen voor Hem niet belangrijk zijn. Grenzen van families, grenzen van provincies en landen verliezen in Zijn Koninkrijk hun waarde. Zijn wij in Zijn Vaderland niet allen broeders en zusters?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 3 juli 2011, 23:57
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

YELNIN491 schreef:
Weet jij wie die chat stuurde dan??? ik heb geen namen genoemd toch???

Dit is voor mij en voor Judith een heel erg slecht moment van deze dag. Het mag nog, het duurt nog 2 minuten.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 72 73 74 75 76 77 78 ... 167 Volgende
Pagina 75 van 167