ChristianMatch

Forum

Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 ... 71 72 73 74 75 76 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 20:49
BerichtOnderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?

SHANITA130 schreef:
Komt bij, ik blijf niet in ellende hangen ga juist vooruit.....

Dingen die ik herkende van Altje stipte ik ff aan, zo van je bent niet de enige...

En dat wordt door haar geïnterpreteerd alsof ik in mijn ellende blijf hangen, ja, tis goed zo.

Dank Willemijn dat je voor me opkwam!

Die indruk heb ik ook, dat je niet in je ellende blijft hangen, er zijn inderdaad wat dingen verkeerd geïnterpreteerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 20:30

Hier wil ik het maar even bij laten zegen jouw in Jezus naam dat demonen van je vlieden je rein word van alle kwaad dat in je heerst,
en je rust zult vinden aan het VADERHART.

Anita

beetje ongelukkig geformuleerd gebed, hoe moeten we dat lezen? als of Shanita word beheerst door kwaad? demonen?
Zo komt Shanita niet op mij over, je zal het wel goed bedoelen, maar lijkt mij niet leuk om te lezen voor Shanita
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 17:37

ALTJE848 schreef:
Sorry zoeker

Maar ik denk dat ik niet kan vertrouwen maar gewoon vertrouw vanaf nu .
Want dat ervaar ik ik leef ik geniet ik voel zijn aanwezigheid in mij.
Alles word nieuw ja vroeger zongen we een liedje stil maar wacht maar alles word nieuw de hemel en de aarde stil maar wacht maar alles word nieuw de hemel en de aarde
verder weet ik het even niet meer zooo lang geleden
Maar ja daar mogen we naar uit kijken en als jij dan klaar bent met je snavel slijpen hihi dan mag je uitvliegen in je bestemming wau
Dan Laat God je zien wie je bent en nu in wording van zijn liefde en kracht die Hij je geeft.
Mijn dooptekst is jesaja 40 wil het graag met je delen naar aanleiding van je vraag ook?

Maar wie de HEERE verwachten , zullen hun kracht vernieuwen ,
zij zullen hun vleugels uitslaan als arenden,
zij zullen snel lopen en niet afgemat worden,
zij zullen lopen en niet moe worden.

groet Anita

Je verleden is voorbij, je word helemaal nieuw, jezus gaat niet de scherven bij elkaar rapen, maar je wordt helemaal nieuw. Hij heeft zijn armen om je heen. Woorden die ik ooit van jezus kreeg en waarvan ik weet dat ze ook voor jou bestemd zijn.

psalm 34:19
gebroken mensen is de heer nabij, hij redt wie zwaar wordt getroffen.

liefs
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 17:31

JOANNIE702 schreef:
24-12-2009

ze lag op bed, haar benen wilde niet zo erg meer, veel pijn en zakte zomaar in elkaar!
En nu kreeg ze van de Heer zo te horen dat ze moest gaan, iemand op halen die heel erg ziek was en alleen zij kon hem helpen, sta op zei de Here en ga..............
Ja Here hoe ?
Die pijn ik kan niks hoe wilt U dat dan?
Met de woorden die ze zei, trok een warme gloed door haar benen, de pijn trok weg!
ze stond op en vroeg aan de Here, Vader laat mij zien dat het van U is en wijst mij de weg en ga met mij mee!
Ze maakt zich eigen klaar voor de reis, een reis van bijna 2 uur rijden, het was donker buiten ze keek om hoog en daar boven stond een prachtige grote ster, zo groot had ze nog nooit gezien!
En ze wist dat dit van de Here was , de ster ging mee tot het einde van de reis!
Aangekomen in de woning van haar dierbare vriend, het was donker en ze pakte de tas en deed de kleren in, die van hem waren!
plotseling ging de deur open een lijkbleke man stond daar, zweet op zijn voorhoofd, verbazend keek hij haar aan!
De Here zei dat ik jou moet ophalen en jij gaat met mee, vraag niet waarom doe het maar!

Hij ging mee, thuis gekomen op de plaats waar ze woonde, het was 12 uur in de nacht!
hij was aan het stikken, geen lucht bijna meer, ze belde de ziekenhuis, alleen de arts was net weg geroepen, ze wist dat ze niet kon wachten en met moeite kreeg ze hem in de auto, daar aangekomen werd hij direkt geholpen......................................

Maand later........zijn eigen huisarts vertelde tegen deze man, als dat vrouwtje jou niet had opgehaald................dan had je niet meer kunnen na vertellen, dan was jij die avondt gestikt!

Deze man kreeg een nieuwe leven van de Here, deze man begon te evangeliseren en hielp mensen, gebed op straat, kwam voor de zwakken op!
Een man die zijn leven in Gods handen legde!
Een man die veel voor de mede mens overhad!

mooie getuigenis Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 15:44

ZOEKER064 schreef:
Lieve Anita, natuurlijk mag je dat hier schrijven, want je raakt hier de kern van vertrouwen! Alle angst aan Hem geven omdat je vertrouwt dat Hij weet wat je nodig hebt. Vandaag en morgen.
Ik weet hoe moeilijk dat is maar stop met denken aan morgen, aan de toekomst, leg dat in Zijn hand. Je hebt je handen vol aan vandaag.
Vandaag ben je de kinderen nog niet kwijt. Dat is de werkelijkheid. Geniet van de mogelijkheden die je nog hebt.
Vertrouw God als Hij zegt, maak je geen zorgen voor de dag van morgen.
Laat niet je kinderen los, maar laat de zorgen over de kinderen los. Dat is een wereld van verschil.
Als je dat doet verwacht ik vandaag of morgen grote verhalen over hoe dingen in je leven positief zijn veranderd. Hoe God jou wonderlijk heeft voorzien van het goede. Zoals Petra dat heeft beschreven...
Dat wil God ook voor jou!

In eenzelfde situatie zei Jezus tegen mij:
Begrijp je iets van wat ik heb meegemaakt? Denk je dat ik niet precies weet hoe jij je voelt? Geef die pijn nu aan mij! Ik maak je vrij.
Awesome! Ik hoef het kromme niet recht te maken. Dat doet Hij.

Ik vind dat je niet de zorgen van de kinderen moet loslaten, maar aan god moet geven, dat doe ik ook en niet dat ik dan passief blijf zitten en wacht tot god alles doet, zelf onderneem ik natuurlijk ook actie. Bv toen lazerus uit het graf werd opgewekt, moest er wel iemand effe de steen wegrollen, waarom moest iemand dat doen? Ik denk om ons uit het verhaal te leren dat we niet passief moeten worden, samen met god in actie moeten komen. Sorry zoeker , voor commentaar op je w oorden, tenminste zie het niet als echt commentaar, maar vond dat er nog iets bij moest.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 15:38

ALTJE848 schreef:
Tranen in mijn ogen wat mooi om te lezen de Heer is echt bewogen.
Jij hebt gewonnen ik heb verloren en toch mag ik bij de kudde horen
Ben ik ook een schaapje van HEM luister ik naar Zijn stem.
Een beetje denk ik nu wat doe ik dan niet goed en jij wel , maar mensen zien wie ik ben veranderd door de HEER , maar van jeugdzorg mag ik niet meer
kreeg eergisteren een bericht als gezag word afgenomen ik de rekening naar jeudzorg mag sturen van de ortho van zoontje.
Nu heb ik antwoord die de raad niet kon geven ,
Jeugdzorg word gezaghebbende van MIJN KIND
Ik zie jou zegeningen en tranen in mijn ogen ik kan het niet geloven
wat hier gebeurd , ja ook ik krijg die antwoorden en woord van God
En toch de wereld gaat door en ik ja ik die alles verloor alles heb gegeven aan de HEER
En ik weet ik ben geborgen in zijn Hand tot ik mag zijn in het Vaderland.

Sorry zoeker ik hoop dat ik dat hier mag schrijven en hoop dat velen bidden dat gebed alles omdraait en de boze doet verdrijven in dit gezin
Dat we één kunnen worden in zijn naam .
Ik verlang ik weet ook Hij gaf me inzicht maar de Pijn
Ik ga zo naar boven om te bidden stil te zijn voor zijn aangezicht.
Want wil al mijn angsten nu geven aan HEM want Hij weet en heeft mijn toekomst al voorbereid .
Ik weet ook dat gezag me door wereldse mensen word afgenomen maar dromen zijn
En ik ik weet mijn kinderen komen terug hoe dan ook al is het na mijn dood enmaal zal ik herenigd worden en de zon zien schijnen leven in vreugde en zonder pijn wat zal dat fijn zijn .
zal nu stoppen want het word me te veel

Gods zegen op de weg voor een ieder die dit leest en dat God al je krankheden en gemis van alleen zijn wat ever geneest.

Anita

Anita ik ken jouw verhaal met jeugdzorg niet, heb het ergens in een draadje geschreven hier dan kan ik het effe nalezen ?
Mijn verhaal is dat ik gewonnen had, maar ik heb ook een verhaal waarin ik verloor. Moet me denken aan petrus in de gevangenis, de andere dicipelen bidden voor hem en ze bidden trouwens best met beetje twijfel, want als er een engel komt, petrus word bevrijd uit de gevangenis en petrus gaat naar ze toe zijn ze verbaasd hem te zien.
vervolgens gaat jacobus(die was het dacht ik) na de gevangenis en word daar onthoofd . zeker weten dat de disipelen weer hadden gebeden, nu zelf met meer vertrouwen, maar nee jacobus word onthoofd. warom Smiley die vol vragen zit

het verhaal waarin ik verloor:
Mijn dochter raakte in verwachting van een meisje, ze kreeg mijn naam, ik was zo blij, een kleindochter die vlak bij me zou wonen, dus ik droeg haar op aan jezus en bad voor haar en me dochter, vlak voor de uitgerekende dag, stopte het hartje ermee, mijn dochter heeft een dood kindje moeten baren, perfect zag ze er uit, oorzaak nooit gevonden. Warom zeiden sommigge kinderen tegen mij? Warom god, en sorry voor anderen dat ik nu in herhaling val met een verhaal. het warom weet ik niet, wel is mijn vertrouwen in god niet beschadigt.
Ze werd gecremeerd in een mandje, ik had een medaillon voor haar gekocht van goud, het lag op haar borstje, de ouders hebben haar na d e oven gedragen, op de band gelegd, gezien hoe het de oven inging, in het vuur, de oven ging weer dicht en ze zijn gegaan. later gingen ze de as ophalen en er zat wat in, de medaillon helemaal zwart door het vuur, we hebben het schoongemaakt en het zag er perfect weer uit, zelfs de inkervingen,
in het medaillon zat een briefje met daarop een gedichtje voor me kleindochtertje waarin ik schreef dat ik haar in de hemel weer zou zien, op de achterkant droeg ik haar op in jezus naam. Ik heb alles nagezocht, hoe heet de oven ze doen met een klein kindje, wat dat voor gevolgen heeft voor goud, het had moeten smelten, ook zijn er wetten bij het crematorium dat restjes goud en zilver verplicht door het crematorium moet worden verzameld en word ingeleverd bij een goed doel. Ook zaten er meerdere sieraden bij , bij mijn kleindochtertje, die waren wel weg. Ik zie het als een wonder van god, het waarom, mijn gebed niet werd verhoord, me kleindochter niet gezond op de wereld kwam, daar heb ik geen antwoord op, wel vertrouwen in god , door het wonder wat hij deed met de medaillon, heb ik een bevestiging, er is echt een hemel, jezus heeft echt de dood overwonnen en hij leeft met ons mee met ons verdriet, want wat een troost dat wonder wat hij voor ons deed. Mijn dochter draagt nu het medaillon.
Cristenen vragen vaak waarom? warom geneest de een en de ander niet? waarom werd mijn gebed niet verhoord, ik heb de antwoorden niet, niemand niet ,wel een weten een vertrouwen dat god als een liefdevolle vader voor ons zorgt en ik denk dan, ik leg me zoontje die nog een kleuter is niet alles uit in de wereld, hij kan die informatie niet aan, zo doet god het met ons ook.

liefs en veel sterkte toegewenst, misschien heb je wat aan me woorden, petra die door dit voorval het verhaal in het o.t. van de mannen in d e oven snel nog es een keer ging lezen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 14:10

ach en als ik toch al bezig ben;
na antibiotica kuur nog steeds koorts dus moest na de dokter een sterkere halen en dacht ik ga na de kerk, vraag of eimand voor me wil bidden, me ziek na de kerk gesleept, en ik had nog geneens niet gevraagd of iemand voor me wou bidden en ik genas spontaan. ( eh wel ook altijd na de dokter gaan hoor)

en soms bid ik tot god en is het als of de hemel open is, voel ik me zo dicht bij jezus en god, ooit kwam daarbij een waterval over me heen , hele mooie van soort diamanten, me kinderen zeiden dat ik straalde, sindsdien weg traumatische stress, stom genoeg ben ik nog wel es onzeker zou ik echt genezen zijn? Maar dat word steeds minder en dat terwijl deskundiggen beweerden dat ik niet zou genezen zonder medicijnen omdat ik te zwaar getraumatiseerd was, dus medicijnen en er maar mee leven, medicijnen heb ik nooit genomen, maar gods woord als medicijn Lachende smiley

enfin ik zou ophouden, maar jezus is er echt, de bijbel is een woord van waarheid en jezus houd van ons met een onvoorwaardelijke liefde, we hoeven niet eerst een perfecte cristen te zijn om zijn liefde te krijgen, daar ben ik bewijs van.

Dus niets zo fijn als een relatie met jezus hebben, zo veilig als hem vertrouwen en je leven aan hem geven, hoe de omstandigheden ook zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 13:54

ANNETTE050 schreef:
Het zou zo fijn zijn als in dit topic getuigenissen zouden komen van christenen, die helemaal stuk zaten en hebben ervaren dat de Heere God hen uit een valstrik, of uit een moeilijke situatie, of vul maar in, geleid heeft.
Zoals in psalm 23 staat, de goede herder die het lam dat verstrikt was geraakt in een struik, echt hopeloos verstrikt, dat de goede herder dit lam terug heeft gebracht naar een grazige weide, naar de juiste kudde, beschermt door de Heere Jezus zelf.
Waar geen wolf in schaapskleren meer naar binnen kan, dan alleen langs de Here Jezus zelf.

Niet vitten op elkaar, of iemand die verwond is nog verder naar beneden trappen, maar gewoon even een topic met rust en bemoedigende getuigenissen over Gods Trouw toen jij even helemaal niet meer verder kon.

ik heb al es dingen over me leven geschreven dus dan zou ik in herhaling vallen. Dit voorval heb ik nog nooit geschreven, na me scheiding, toen ik nog niet met god was raakte ik in verwachting van een man, perongeluk. Ik kon het niet laten weghalen. Nu kan ik goed met hem, maar heb veel bedreigingen gehad dat hij me kind van me zou weghalen. En ik stond zwak als moeder, had last van herbelevingen door traumatische ervaringen, daardoor straatangst en daar kwam jeugdzorg en exvriendje met allerlei leugens tegen jeugdzorg die perfect over kwam. inmiddels had ik god leren kennen en vertelde al die dingen tegen god, toen sloeg ik d ebijbel open en las ik,
deutotom 7 7-8 De here zal uw vijanden die tegen u opstaan, verslagen aan u overleveren. Langs een enkele weg zullen zij tegen u optrekken, maar langs zeven wegen voor u vluchten.
psalm 55-23 leg uw last op de heer en hij zal u steunen, nooit zal hij dulden dat een rechtvaardigge ten val komt
jesaja 49- 25 ik zelf zal strijden tegen uw bestrijders en ik zelf zal uw zonen redden.

Ik heb die woorden opgeschreven en me daar vaak aan vast gehouden, hoe de omstandigheden ook waren, en die waren gemeen, oneerlijk, om het maar kort te omschreven. Op een gegeven moment bad ik voor verwarring van me tegenstanders, wat echt dus gebeurde, waardoor de waarheid boven de tafel kwam.

Nu is dit allemaal geschiedenis, volgens jeugdzorg hoef ik nooit meer bang te zijn dat iemand me kind bij me weg wil halen, ik bewezen heb tegen over hun dat ik een goede moeder ben, hoe de omstandigheden ook zijn.
Om een beetje me prive te beschermen heb ik het verhaal beetje kort omschreven, maar geloof me, het was een heftig gebeuren, zonder god had ik het niet aangekund. De leugens waren gemeen, als of de duvel een valkuil voor je graaft.

en moeilijke omstandigheden, ja met 7 kids, agressieve ex en getraumatiseerd, daar heeft god me uit gered

aan tafel zitten met kids bidden voor eten, ook verhoord

met kids bidden voor een woning, omdat we die niet konden krijgen, ook verhoord

eerlijk gezegd zou ik er een boek over kunnen schrijven over gods genade en liefde voor ons en hoe we hem rustig kunnen vertrouwen en dat terwijl ik helemaal niet zon goede cristen ben, hij houd van ons onvoorwaardelijk.

vreemdste ervaring was dat er echt een demoon door me raam naar binnen liep, ik dacht help, dit word me dood, durfde hem noggeneens niet weg te sturen in jezus naam, zo angstig was die en ik verlamde van angst.
toen kwam er een prachtig mooi wit licht en hoorde ik boven em een stem die zei, ik ben bij je, zoef ding weg, nooit meer gezien.

En soms op hele moeilijke momenten heb ik een engel gezien, ik denk dat god dat deed om me te laten zien, kijk niet bang zijn, ik ben echt bij je, en zelf engelen zijn bij jou.

Laatst aangepast door
PETRA373
op vrijdag 18 januari 2013, 14:20
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 07:37
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben

KEITH722 schreef:
petra, ik schrijf niet structureel respectloos over de gemiddelde cm-er! (de gemiddelde cm-ers die me beter kennen weten wel beter) en als je beter piano speelt dan mij, mij best, mijn zegen heb je, muziek maken is leuk, het gaat mij alleen maar om het plezier in muzieka

je schrijven kwam op mij zo over, maar dan is het goed als ik dat verkeerd begrepen heb. En daar gaat het bij mij ook om, om het plezier wat je krijgt met de piano Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 23:24
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

School van me zoon die belde dat hij een ongelukje had gehad in het praktijklokaal. Hij zit bij autotechniek en werd er effe niet goed van, soms gebeuren daar best gemene ongelukjes, gelukkig viel het mee, zijn vinger tussen iets en oppervlakkige schade. maar het moment dat die man belde en ik nog niet wist precies hoe of wat. Nu is de dag voorbij en besef me weer es hoe blij we moeten zijn als we gezond zijn.

Een mooi moment door het slechte moment was om te zien hoe de andere kids bezorgd waren voor hun broer, elkaar helpen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 22:58

KEITH722 schreef:
het ging helemaal niet over jou in mijn posting Petra, het was een op zichzelf staand bericht van mij n.a.v. Franks posting, niet meteen zo aangebrand zijn joh, het was trouwens ook nog 'n beetje een reactie op de gistende-vuilnisbakken-taal van heel andere mense die ik soms naar mn hoofd krijg geslingerd in de chatroom, word daar dan eerst maar eens boos over en weet je!, lachen mag van God, boos worden ook (boos blíjven weer niet gelukkig) Knipoog smiley
a

je schrijft over het gemiddelde nivaue op cm, schrijft respectloos over de gemiddelde cm er, beter reageer je dan op die mensen waarvoor het bedoeld was in de chatroom en kom je hier op het forum met respect over op alle mede cmers. Minder hoog peil dan jou voel ik me niet hoor, wie weet speel ik zelfs wel beter piano dan jij doet Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 22:47

FRANKT627 schreef:
Petra, jouw bijdrages zijn evenveel waard als de bijdrages van de anderen. Je hoeft je ook niet zo direct aangesproken te voelen. Jij hebt ook jouw meningen en vragen en uitspraken en daar reageren andere daar weer op. Dat is zo wat het doel van een forum. Als je je dan even in het nauw voelt gedreven moet je niet gaan dreigen (ja, ik weet het, dat is misschien nogal sterk gesteld) met het feit dat je je gaat terugtrekken van CM. Dat deed je in het verleden ook. Zo kan het bij ons overkomen dat we jou eigenlijk altijd maar moeten gelijk geven of dat we maar beter niet reageren op jou. Nou, ik weet zeker dat we niet zouden reageren op jouw bijdrages dat je ook weer gaat zeggen dat je even minder op CM moet zijn.

Blijf maar gewoon lekker op het forum wat kletsen...het mag ook over gehaktballen gaan waar het kwaad is ingeschoten... Knipoog smiley

De reden dat ik flipte is niet dat ik me persoonlijk voel aangesproken door keiths schrijven, maar flip dat iemand zo minachtend over andere leden schrijft, als je iets tegen iemand hebt, zeg dat tegen die persoon. als er een ziekelijke sfeer hier na elkaar hangt, ja dan heb ik zin om me terug te trekken, heeft niets met gelijk te maken. Discussiëren is nou net boeiend om ander mans meningen te lezen, daar kan je wat van leren, maar wanneer iemand zo minachtend over medemensen hier op cm schrijft ga ik flippen. verder weten sommige leden hier heel goed dat ik echt niet iemand ben die altijd haar gelijk moet hebben. is het zo moeilijk om een ieder hier als een waardevol persoon te behandelen? inplaats van elkaar met woorden na beneden te halen? triest, vooral voor een christelijke site, hebben we daar niet net een topic over? over de kracht van woorden, geld ook voor geschreven woorden.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 13:47

MARITIME853 schreef:
Een flipperkast dat op tilt raakt??

nee, gewoon een huisvrouw die er op flipt als ze de indruk krijgt als andere mensen op mensen neer kijken omdat ze niet op zo,n hoog peil communiceren. En het dan niet kan laten om te reageren en zich beter dan effe terug kan trekken.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 13:41

LYDIA448 schreef:
praten... we hebben net een relatietherapie afgesloten waarin ook de therapeute moest concluderen dat de verbinding die we zochten door en via gesprek, niet gelukt is.
dus praten met mn man?
dát wordt em niet..

sterkte Lydia , dan heb ik ook geen advies voor je en kan alleen met je meeleven.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 13:36

KEITH722 schreef:
prima gezegd Frank! is even puntje van aandacht voor mij ook, ik bedoel dat ik ook moet opletten de lat niet te hoog te leggen om nog wel te kunnen communiceren op het gemiddelde peil hier op CM om een "gateway" te blijven houden en en in contact te blijven met anderen die ook wel weer voldoende geestelijke bagage hebben om wél op een iets hoger peil van gedachten te wisselen, nou ja, zoiets Verlegen lachende smiley

ga zo door Frank! (en je zult spinazie wokken) Knipoog smiley ps dit was m'n laatste wokgrapje! wat mij betreft kun je opgelucht ademhalen daarover

a

gelukkig, ik persoonlijk vind het op een zeer hoog peil van gedachten wisselen, dat er nog steeds wok grapjes worden gemaakt na frank, vraag me af of hij dat wel echt kan waarderen.

persoonijk vind ik het ook boeiend om van gedachten te wisselen met verschillende mensen. gelukkig communiceer ik niet alleen met mensen die in mijn ogen een hoog peil van gedachten hebben. ieder mens heeft zo zijn waarde, wat voor nivaue je ook communiceert toch. en ja op jouw bijdrage flip ik wel een beetje. maar misschien vat ik je woorden verkeerd op Smiley die vol vragen zit tijd om es weer minder op cm te gaan als ik ga flippen op bijdrages Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 13:27

FRANKT627 schreef:
Laat ik duidelijk wezen door te zeggen dat ik niet zeg dat je niet aan een relatie toe bent. Die woorden moet je me dus niet in de mond leggen.

Verder wens ik je een fijne man toe uit je omgeving.

Wel ik voelde me aangesproken, omdat je eerder schreef ik veel eis zoiets Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 12:37

En frank ik vind dat ik de lat niet hoog leg voor een man die in me omgeving woont Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 12:36

FRANKT627 schreef:
Soms durven we onze angst om lief te hebben niet toegeven. We zeggen wel eens dat we wel durven lief te hebben én een relatie willen maar dan moet er eerst wel aan een hele hoop voorwaarden worden voldaan vóór dat we het willen proberen. Soms leggen we de lat zo hoog voor de andere dat ze er niet overheen komen maar er wel onderdoor gaan...Eigenlijk wordt die lat niet alleen voor die andere zo hoog gelegd maar ook voor jezelf...en dat kan wel eens een uitvlucht zijn om geen relatie te willen of aan te kunnen...

Misschien is het nog zo slecht niet om eerlijk toe te geven dat je niet toe bent aan een relatie...

ongelooflijk zoals sommigge oordelen dat ik door mijn schrijven niet toe ben aan een relatie, Niet dat ik daar op flip hoor, positieve kritiek kun je van leren, maar kan het er absoluut niet mee eens zijn.
Ik zou mezelf niet zijn als ik voor een man ging verhuizen ver van me woonplaats en me kinderen achter zou laten hier. En ja velen denken, ze zijn groot, uit huis, die redden zich wel, toen mijn dochter uit huis was met haar liefde van haar leven en haar kindje verloor, merkte ik hoe belangrijk is om dicht bij elkaar te wonen, had haar niet zo goed kunnen helpen op 60 km afstand, dan kun je niet iedere dag effe langswippen bij elkaar. heeft niks te maken met niet aan een relatie toe zijn, maar te maken met een moeder zijn van een lading kids die zich hier settelen.
En als je dat van ejzelf weet dat je neit wil verhuizen evr weg voor een man, dan maak je de keuze om niet iets te beginnen met mannen op afstand.
Vind het trouwens egoistisch als een man dat van een vrouw zou verlangen om haar kinderen achter te moeten laten. Ik ben geen puber meer die aan alles kan aanpassen, maar een moeder van 8 prachtigge kids Lachende smiley die ook als ze uit huis zijn, me wel es nog hard nodig hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 10:58

ROADY558 schreef:
Liefde en angst....

Daar gaat dit topic over.
De angst om lief te hebben, terwijl als ik liefheb, ik geen angst meer voel.

Ik kan wel bang zijn voor de liefde, maar ik heb de angst juist NIET lief...

Want die twee verdragen elkaar namelijk niet.
Het zijn elkaars vijanden. Ze strijden voortdurend om de macht. Als angst wint, voel ik me ellendig. Als liefde wint, voel ik me overwinnaar.

Als je uit een nest komt waarin je geen onvoorwaardelijke liefde hebt gekregen, zomaar omdat jij het was, dan ga je een probleem krijgen.
Want waar liefde niet is, zal de angst overblijven.

En angst doet vreemde dingen met mensen, zeker als ze opgroeien.
Het laat ze vluchten, of vechten.
Het wil zich mooier voordoen, gaat stoerdoen, zet een grote bek op.
Het wil onder controle houden, manipuleren, desnoods chanteren.
Angst is ook bang om ontdekt te worden, daardoor doet het krampachtig z'n best om het licht te vermijden...
Angst wil de sterkste zijn, de macht grijpen, onderdrukken...

Gaan bange mensen dat probleem altijd houden?
Nee, zeker niet. God zag de bange mens en zond Zijn Zoon Jezus. Om tussen hen te wandelen en te vertellen dat het koninkrijk van God gekomen was.

Dat koninkrijk dat bestaat uit liefde, echtheid, eerlijkheid, openheid.
God geeft Zijn Geest van liefde, van kracht.
Waar die Geest is, kan angst eenvoudig weg niet bestaan.
Dit komt, omdat Jezus de duivel en al het kwaad overwonnen heeft.
Daarom benadrukte Jezus ook zo duidelijk: Blijf in Mij! Blijf in Mijn liefde!
Want de duivel is de enige die mensen bang wil maken. Dat is zijn specialiteit. Angst komt van hem. Hij die zelf verloren is.

W
Waar liefde is, kan geen angst bestaan.

In de liefde is geen angst, maar de volmaakte liefde drijft de angst juist uit. Angst houdt verband met straf. Als het goed zit tussen jou en je Vader, hoef je niet meer bang te zijn voor straf. Immers, Jezus heeft die straf gedragen...

Ja maar ik ben bang om gekwetst te worden.
God zegt: kom eerst bij Mij, leer eerst Mij lief te hebben, dan zal ik je wonden genezen.

Ja maar hoe weet ik of ik die volgende man / vrouw zal kunnen vertrouwen?
God zegt: vertrouw Mij, en blijf ALTIJD in Mijn liefde, dan zal Ik je de weg wijzen die je moet gaan.

Ja maar ik ben TE gekwetst om lief te hebben.
God zegt: Juist door lief te hebben, zul je genezing ontvangen. Vertrouw maar op Mij.

Is het niet de allergrootste uitdaging voor iedereen om je naaste lief te hebben, vanuit de veilige relatie die je met God mag hebben?

Wauw mooi geschreven en zo waar Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:29

LYDIA448 schreef:
het slechtste moment van vandaag?
dat mijn man me controleert als ik zeg dat ik met mijn zussen app en hij in zijn tel gaat kijken wanneer ze het laatst online zijn geweest.... Kotsende smiley

Tijd om met hem te praten, leg hem es uit hoe dat op jou overkomt en vraag es waarom. Blijkbaar is hij heel onzeker en bang om jou te verliezen
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:28

LEANNE226 schreef:
Pas als hij iemand het ziekenhuis in mept ondernemen de instanties actie(maar dan is hij voor het eten weer thuis zoals eerder),zolang dat niet gebeurt kan hij zuipen en meppen zoveel hij wil..........
Lang leve de hulpverlening Zieke smiley

Boze smiley Triest allemaal
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:22
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

JOL252 schreef:
Me een breuk geknipt aan luxaflex.

kan je die dingen dan knippen, jee lijkt me een rotwerk. Net zoiets ergs als die dingen schoonmaken Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:17

best interesant om over van mening trouwens te wisselen, zo wijs ik ook bv mannen af die net gescheiden zijn, ik denk dan, zie eerst maar es je scheiding te hebben verwerkt, voor je je meteen weer in een relatie stort.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:12

FRANKT627 schreef:
Petra, dat je je grenzen bewaakt gaf je wel duidelijk aan. Je stelt ook eisen en daar is niets mis mee. Op dat punt weet je wel wat je wilt. Het zou wel eens kunnen zijn dat jouw toch wel best radicale uitspraken mannen kunnen afschrikken.

Anderzijds vraagt of zegt niemand dat jij je volledig moet aanpassen aan een man. In een relatie moet je je beide aanpassen. Het is elkaar dragen en verdragen. Het is afleren en aanleren...het is iets dat van beide kanten moet komen.

In de tekst van leanne zag ik helemaal geen veroordeling. Het was een stelling dat ze weergaf.

Wel dan neem ik toch geen man, heb geduld en alleen is ook oke, natuurlijk met een leuke levenspartner leuker, maar ik weet van mezelf dat ik niet gelukkig ben als ik zou moeten verhuizen weerna een andere woonplaats. wat een man betreft steriliseren, eh echt geen zin meer om in verwachting te raken en is kleine ingreep. en wil een man van rond mijn leeftijd dan nog kinderen?
Ik niet meer. Zijn mijn uitspraken dan zo radicaal???
dat je je aan elkaar moet aanpassen ben ik het mee eens, maar een man die eist dat ik me helemaal weer aanpas, verhuizen van me kinderen, nee dan maar geen man. daarom blijf ik vast wel nog effe vrijgezel Knipoog smiley
Wil dat dan zeggen dat je niet aan een relatie toebent omdat je je niet helemaal wil aanpassen? dat heb ik 20 jaar gedaan met me ex, voortaan blijf ik bij me zelf, al komt er nog zo,n leuke man voorbij.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 09:02

LEANNE226 schreef:
Ik denk dat wij meer hetzelfde denken dan het nu lijkt.........het verschil is,denk ik,dat mijn kinderen ouder zijn en over 5 jaar de deur uit zijn dus is het voor mij tijd om mijn verdere leven in te plannen.Tot die tijd houd ik rekening met ze,daarna...........tjaKnipoog smiley

Dan denken we inderdaad veel hetzelfde denk ik, er zijn nu 4 uit huis de andere 3 over ook zon 5 jaar denk ik, dan is er nog 1 tje. maar dan nog wil ik in deze omgeving blijven wonen, om ze te kunnen helpen in het leven, want die kids die uit huis zijn, komen veel langs. En bouwen hun leven in deze omgeving op.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:04

Dankje anita. En morgen jarig? hiep hiep hoera voor jou Lachende smiley Fijne verjaardag toegewenst met een jaar vol met gods zegen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 januari 2013, 00:01
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

SHANITA130 schreef:
Zo.Een uur en een kwartier!!! bezig geweest met de afwas, ff pauze ;)

Pc laat ik aan....nee, daar ligt 't niet aan...Dan zou ik ook mijn bedje 'uit' moeten doen...;)

Ja, ging vaak gewoon weer terug na een half uur ofzo, dacht ik van bekijk 't ff maar.

Nu ff pauze dus. Bakkie koffie.

En strakkies weer verder, de keuken schoonmaken, stofzuigen, douchen, maw, het rijtje afwerken in volgorde van belangrijkheid.

Het geeft me nu al een heerlijk gevoel dat ik die hele afwas heb gedaan, ja, en ik was heel goed af he, grondig en dan naspoelen met heet water...
:)

Die afwas doe je voor jezelf he, omdat je het waard bent om goed voor te zorgen, beetje meer van je zelf houden shanita.
En wat geef je je zelf als je veel van je zelf houd? een schone , leuke omgeving om in te wonen, een mooie dag, je huis opruimen, wandeling in de sneeuw maken. Morgen een fijne dag alvast toegewenst waarin je goed voor jezelf zorgt.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:51

LEANNE226 schreef:
Je hebt gelijk hoor maar waar vind je een ongebonden man die er zo in wil stappen? Knipoog smiley
Het hebben van een nieuwe partner kan ook stabiliteit geven,dat extra steuntje in de rug.

In me eigen woonplaats of een dorpje verderop Smiley die vol vragen zit En dan eerst elkaar es goed leren kennen, latten en later pas trouwen Smiley die vol vragen zit

En stabiliteit heb ik zelf opgebouwd zonder man, heb ik geen man voor nodig.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:46

LEANNE226 schreef:
Je klink nogal stellig "ik pas me niet aan,dat moet hij maar doen" Twijfelende smiley
In een relatie moet je je aanpassen en als je daartoe niet bereid bent dan ben je niet aan een relatie toe........

Altje,leer de man achter de problemen eerst goed kennen,blijf je twijfels houden dan kun je in ieder geval een gedegen beslissing nemen.

Nog effe een reactie leanne, ik vind het egoïstisch zelfs als je je helemaal aanpast aan een man, en daarbij het leven van je kinderen ook teveel overhoop gooit door bv een verhuizing, terwijl ik weet dat me kinderen heel blij zijn dat we eindelijk een huis hebben, waar we niet uithoeven, ze zich kunnen settelen hier.
Of ik aan een relatie toe ben, kan ik zelf beter beoordelen dan jij denk ik.
gelukkig maar, want jij oordeelt wel snel ik niet aan een relatie toe ben, eerlijk gezegd denk ik als je je grenzen niet kan bewaken en je helemaal aanpast aan een man, je niet zo aan een relatie toe bent.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:39

LEANNE226 schreef:
Je klink nogal stellig "ik pas me niet aan,dat moet hij maar doen" Twijfelende smiley
In een relatie moet je je aanpassen en als je daartoe niet bereid bent dan ben je niet aan een relatie toe........

Altje,leer de man achter de problemen eerst goed kennen,blijf je twijfels houden dan kun je in ieder geval een gedegen beslissing nemen.

Klopt leanne. ik ga me niet aanpassen door weer te verhuizen na een andere woonplaats, mijn kinderen bouwen hier hun leven op, zijn al zo,n 8 keer moeten verhuizen, wil ze het niet aan doen weer te moeten verhuizen, hier zijn ze nu gesetteld en daar wil ik blijven. Ook kinderen hebben rechten, op stabiliteit, die gaan bij mij voor, darom zoek ik in mijn omgeving, niet op afstand, aanpassen oke, maar niet tenkoste van me kinderen. dat is mijn grens.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 ... 71 72 73 74 75 76 Volgende
Pagina 74 van 76