ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 ... 167 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 22:04
BerichtOnderwerp: Het weer

VISSER278 schreef:
Hier 15 mm. Zeeland. Nu is het gestopt met regenen.
Het kán wat meer zijn, dat weet ik niet want die regenmeter stopt altijd bij 15. Eens goed bekeken en ja hoor .....ook last van lekkage.
Het lijkkt wel één of ander virus, al die lekkages.

Kun je je vinger er niet in stoppen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:29
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=QNsbTEjLpWU Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:21
BerichtOnderwerp: Ramp

ANNETTE792 schreef:
Als je honger hebt mag je best komen eten hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

gezellig Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 21:13
BerichtOnderwerp: Ramp

ANNETTE792 schreef:
Ow, dat lag dus niet aan mij. Voor mijn gevoel was er mijn kinderjaren (jaren 80 dus)vreselijk veel hongersnood in afrika? Het eerste wat in mn hoofd schiet bij het woord Ethiopie is hongersnood, en beelden met uitgemergelde kindertjes met opgezwolle buikjes, vol met vliegen, dat zag je toen zo vaak op tv.
Wat ik ook vaak hoor van mn leeftijdsgenoten waren de opmerkingen van moeders als je je bord niet leeg at: de kindertjes in afrika zouden dolblij zijn met zo'n bord eten (nou weet je wat mam, stuur het op!)

Ik geloof best dat er voedseltekorten zijn, die zijn daar vrijwel altijd.
Ik wil ook nog wel geloven dat er meer hulp nodig is.
Maar de ergste in 60 jaar wil er hier niet helemaal in.
En giro 555....staat daar niet nog heel veel geld op wat mensen hebben gegeven voor de tsunami in azie en de aardbeving in Haiti?
Als ik geld geef wil ik wel dat het besteeds wordt voor waar ik het aan geef. Geef ik voor Azie, wil ik ook dat het in Azie uitgegeven wordt.
Als ik geef voor Haiti, wil ik dat het daar gebruikt wordt, en niet dat 3/4 van het bedrag op een rekening blijft staan.
Eerlijk gezegt ben ik mn vertrouwen in die organisaties zo kwijt dat ik echt niet zou weten waar ik nog wel met een gerust hart geld aan kan geven.

Aan mij Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 19:37
BerichtOnderwerp: Het weer

Errug slecht weer in 0180. Gelukkig over twee daagjes naar Italie.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juli 2011, 18:52
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Dinsdag 12 juli, Math. 7: 13-23; De enge poort.

In Bethelem staat nu een kerk die de Geboortekerk wordt genoemd. In die kerk is een donker gewelf waar – naar men zegt – de plaats is waar Jezus werd geboren. Als je die kerk in wilt gaan moet je diep bukken. Eén van de oorspronkelijke grote ingangen is bijna helemaal dichtgemetseld uit veiligheidsoverwegingen, eeuwen geleden al. Alleen als je diep bukt en buigt kun je door een smalle ingang de kerk binnengaan.
Eng is de poort, zegt Jezus, en smal de weg die naar het leven leidt. Denk niet dat het gemakkelijk is om Mij te volgen. Je kunt pas werkelijk iets van Mijn boodschap begrijpen, iets van de betekenis van Mijn geboorte verstaan, als je diep wilt bukken en buigen. Dat enge poortje in de Geboortekerk in Bethlehem is eigenlijk een soort gelijkenis!
Zeker, er zijn mensen genoeg die zéggen dat ze Jezus volgen of dat ze van God houden, maar kijk eens goed naar hun daden, naar hun vruchten! Zéggen dat je van God houdt, dat is gemakkelijk genoeg. Hem werkelijk liefhebben, dat is iets anders. Dat is ook veel moeilijker. Dat is een enge poort en een smalle weg.
Het verschil tussen die twee poorten en die twee wegen? De brede loopt uit op de ondergang. De smalle op het leven, de vreugde, het Koninkrijk!
Waar die enge poort en die smalle weg te vinden zijn? De vier evangelisten hebben de weg in kaart gebracht. Zij zijn de wegwijzers naar het Vaderhuis. En de weg zelf? Heeft Jezus niet gezegd dat Hij zelf de weg wilt zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:55
BerichtOnderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!

YELNIN491 schreef:
o ja, ben ik dat dan???

http://www.youtube.com/watch?v=sst4Qafhk-Q
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:36

YELNIN491 schreef:
o ja, ben ik dat dan???

Mijn naam is haas, ik weet van niets.................................
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:04
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

Dit is bericht 2800 van mij.

Laatst aangepast door
MARIO216
op maandag 11 juli 2011, 21:04
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 21:03

YELNIN491 schreef:
vandaag een extra dikke knuf en kus voor Frank Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley
heb je wel nodig!!!

Wanneer is de bruiloft Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:31

Maandag 11 juli; Math. 7: 1-6; Splinters en balken.

Daar kan Jezus over meepraten: over splinters eb over balken! Ik denk dat Hij in de timmerwerkplaats van Jozef in Nazaret heel wat keren een splinter in de vinger gekregen heeft; en Hij zal ook wel eens een balk hebben weggebracht naar een klant hier of daar. Dat is nog niet zo eenvoudig: voor je het weet bots je met zo’n grote balk tegen iemand op in de smalle straatjes van de stad.
Jezus vertelt. Over splinters en balken. Je ziet het voor je: iemand die bij een ander een splinter uit het oog verwijdert, maar niet ziet dat in zijn oog een hele balk terechtgekomen is…
Zo is iemand die een ander oordeelt zonder zich zelf te oordelen. Zo iemand is een huichelaar. En, laten we eerlijk zijn, maar al te vaak gaan wij op die manier met elkaar om. Het is waar: je ontkomt er niet aan andere mensen te beoordelen. Jezus zelf doet dat ook. Denk maar aan Zijn woorden over de Schriftgeleerden! Nee, Jezus wil niet zeggen dat je nooit een oordeel over anderen mag uitspreken. Hij wil alleen zeggen dat je altijd jezelf met een gelijke maat moet meten. En wie dat eerlijk doet, houdt altijd zijn mond. Wie de balk in zijn eigen oog ontdekt, ziet steeds minder splinters in de ogen van zijn medemensen. Daar heb je eigenlijk je leven lang werk aan: die balk uit je eigen oog te verwijderen…
Splinters en balken. Ach, de splinters, die zien we wel. De nare eigenschappen van je vader, je moeder, je broer of zus, je man of je vrouw. Maar die balk in je eigen oog… Pas als je die hebt ontdekt, kun je de ander met z’n splintertje misschien een beetje helpen…
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 11 juli 2011, 20:26

Coole smiley met zonnebril

http://www.youtube.com/watch?v=mzgjiPBCsss

Laatst aangepast door
MARIO216
op maandag 11 juli 2011, 20:26
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 21:41
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

YELNIN491 schreef:
zeker voor groente dat moe is van het wachten Smiley met dichtgeplakte mond

Leg eens uit........
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 21:07
BerichtOnderwerp: Wat is nou eigenlijk een datingsuitje?

MARIA576 schreef:
een man! Smiley met dichtgeplakte mond dus nu heb ik een date? dat heb ik dan weer goed geregeld! Boze smiley Waar is die gebruiksaanwijzing van 500 pagina's van C.M? Dan wil ik 'm NU hebben Huilende smiley, smiley in tranen

http://www.christianmatch.nl/datingtips.php Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
MARIO216
op zondag 10 juli 2011, 21:08
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 21:03
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

VISSER278 schreef:
Eén of ander raar virus is heel mn %%%%% om zeep aan het helpen. Woedende smiley

En je had net een nieuwe Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 16:48

YELNIN491 schreef:
of groepsdaten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Ik ga vrijdag op vakantie en heb bijna iedere nog nooit gezien, incl. de vrouwelijke reisleiding. Heb ik gelijk een groepsdate.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 15:53

VISSER278 schreef:
Het is allemaal wel heel erg overdreven vind ik.
Stel dat jij , W-tje , in Zeeland op vakantie gaat, ik nodig je uit om een keer op de koffie te komen, of als je onderweg bent naar je bestemming.....is dat dan ook gelijk een date?

Ja, als het voor de eerste keer is wel
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 15:32

http://www.youtube.com/watch?v=jRx5PrAlUdY
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 10:59

http://www.youtube.com/watch?v=A3btxIaIcPA
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 10:54

Zondag 10 juli, Math. 6: 25-34; Eerst.

Heel vaak moet je in het leven kiezen. Wat zet je bovenaan de verlanglijst… Ga je sparen voor een fiets of voor een horloge… Prioriteiten, zo noemen we met een deftig woord die dingen die wij van het grootste belang achten. Die dingen die je het eerst wilt doen en waaraan je de meeste aandacht schenkt.
Als je Jezus vraagt, is er eigenlijk maar één prioriteit, één ding dat van het grootste belang is. Het Koninkrijk van God. Natuurlijk, er zijn duizend-en-één dingen die ook gedaan moeten worden. De vogels zaaien dan wel niet en maaien doen ze ook niet, maar ze gaan er wel op uit om voedsel te zoeken. Toch kun je van de vogels en de bloemen leren: ze zijn niet bezorgd. Ze zitten niet stil in een hoekje zich suf te piekeren over van alles en nog wat. Ze vragen zich niet af: hoe moet dit en hoe moet dat. Ze leven het leven, ze fladderen en vliegen, ze groeien en bloeien – maar verder ook niet. En daar – zo zegt Jezus tegen Zijn discipelen – daar moeten jullie een wat meer op lijken! Leef als de vogels, leef als de bloemen en vertrouw er op dat God voor je zorgt!
Eerst. Eerst het Koninkrijk van God en zijn gerechtigheid. Wat dat betekent? Denk maar weer aan de Zaligsprekingen. Zalig zijn – nee, niet de mensen met de volle schuren en de dikke portemonnees-, zalig zijn zij die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid, de barmhartigen, de reinen van hart. Dat zou bovenaan ons verlanglijst moeten staan: zó te leven, zó een kind van het licht te zijn!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 00:08
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Dennis gefeliciteerd met je verjaardag !

Ook als je niet op CM bent kun je dit lezen, dus je kunt altijd je vader bespioneren
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juli 2011, 00:05

THOMAS968 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=6KxEz1ii8vE

Thomas

Ok Mario, dit waren er weer een heleboel.

Je bent een goeie stand-by dj. Ik onthou het als ik op vakantie ben. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 22:22
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

CHATULIEM619 schreef:
Het ligt natuurlijk aan de symboolwaarde van die persoon. Mensen zouden het niet op prijs stellen als ik hier Nietzsche of Goering zou citeren....

Goering, is dat een vergelijking met Maarten 't Hart? Dus een citaat van Nietsche mag niet bij het topic kreet van de week?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 21:34
BerichtOnderwerp: Ik ga op rei.s (2)

THIRZA120 schreef:
ik hoop binnenkort Zeeland met een bezoekje te vereren.
Dus Visser, mocht je iets bekends zien, Ja, dan ben ik dat Knipoog smiley

En niet W-tje; die gaat richting Griekenland. Sorry W, dat krijg je nu eenmaal van. Smiley met dichtgeplakte mond

Geef maar veel geld uit, dan hoef ik minder geld aan die Grieken te geven.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 19:49

WILLEMIJN232 schreef:
Heren! Hij gaat toch nog op vakantie? Daarna komt hij toch met een leuk verhaal? Of niet als het een saaie vakantie was.......
Jullie zijn gewoon wat ongeduldig....... Boze smiley

In ieder geval wordt het 2x een zwembad bij het hotel Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 17:07

De vakantie begint al of de eersten zijn al weg. Waar ga je naar toe en schrijf er een leuk verhaal over.

Ik ga naar Toscane.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 16:32

WILLEMIJN232 schreef:
Nu spreek je weer Engels...... Boze smiley
Italiaans was meer van toepassing geweest toch? Coole smiley met zonnebril

Effe nageken op Lyrics en er wordt Italiaans gezongen, nu Mario nog Verraste, verbaasde smiley Mama mia

Laatst aangepast door
MARIO216
op zaterdag 9 juli 2011, 16:32
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 16:27

Zaterdag 9 juli, Math. 6: 5-15; Geen omhaal van woorden.

Lang bidden, dat deden ze maar al te graag, de geestelijke leiders van Israël. Als het even kon gingen ze midden in de synagoge staan op of de hoeken van de pleinen, goed zichtbaar voor alle mensen.
Huichelaars, noemt Jezus hen. Ze doen het om op te vallen, om geprezen te worden vanwege hun vroomheid. Maar dat is geen vroomheid. Echte vroomheid treedt niet op de voorgrond. Bidden, zo zegt Jezus, kun je beter in die donkere kamer die elk Joods huis wel heeft, de binnenkamer, die wordt gebruikt om allerlei dingen te bewaren. Ga daar maar zitten, zegt Jezus, en doe de deur maar dicht. En gebruik niet zoveel woorden; denk niet dat God je verhoren zal omdat je zo lang aan het bidden bent! Dat denken de heidenen. Maar ze vergissen zich. God weet wat u nodig hebt, al voor u het Hem vraagt!
Zo spreekt Jezus over het gebed. Hij doet nog meer; Hij leert de discipelen een gebed. Kort en krachtig: Onze Vader. Ja, dat mag je tegen God zeggen: Vader. Eigenlijk gebruikt Jezus hier een woord dat je nog beter zou kunnen vertalen met ‘papa’; het is het woord dat onze kinderen gebruiken als ze hun vader roepen. Zo is God: onze Vader die in de hemelen zijt. Zo leert Jezus ons bidden. Bidden om de heiliging van Gods Naam, om de komst van Zijn Koninkrijk, om het geschieden van Zijn wil. En wie zo is gericht op God, die mag ook vragen om brood, om vergeving en om verlossing van de boze. Nee, veel woorden heb je niet nodig. Bidden is eigenlijk God aan Zijn woord houden. Pappa, Vader, weet U nog wat U beloofd…?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 12:09
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

Wisten jullie dat...........we gelijk weer op de hoogte zijn van de fam. Pieter en Annette.

De duitse damesmanschaft doet het wel heel erg goed Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juli 2011, 12:05
BerichtOnderwerp: kreet van de week

WILLEMIJN232 schreef:
Inderdaad Frank! Je weet dat ik een hekel heb aan die verbastering van de Nederlandse taal in het Engels........ Boze smiley

Net zo iets als in Allo Allo

http://www.youtube.com/watch?v=cLEdD1WPedU

Mario, nu weer on-topic graag.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 71 72 73 74 75 76 77 ... 167 Volgende
Pagina 74 van 167