Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 augustus 2011, 20:52
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
HANNAH810 schreef: | grrrrrrrr
heb ik net een nieuw topic gemaakt voor het stranduitje, en moet nog even een laatste regel typen, VALT MIJN LAPTOP UIT!!
gona start again........
(ik hoor NIEMAND lachen, hoop ik!! ) | zou dat niet een teken zijn Hannah????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 augustus 2011, 12:57
Onderwerp: Project LUCID
|
|
|
ROADY641 schreef: | Hmm oke Eric, je noemt een paar punten waarin je gelijk hebt.
Wat de antichrist gaat doen, dat staat reeds beschreven in Openbaringen. Gods plan wordt toch wel uitgevoerd. Voor een ieder die behouden wil worden, die kan lering uit LUCID trekken, en zich terdege voorbereiden. Ik denk dat we het daar over eens kunnen zijn. | Nee Roady, ben ik niet met je eens. Het complot gehalte van dit gedoe is mij te hoog en te ongeloofwaardig. Zelf denk ik dat je je als christen het beste kan voorbereiden door je relatie met God te onderhouden, niet met het speculeren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 augustus 2011, 10:47
Onderwerp: Het weer
|
|
|
tjonge, wat zijn jullie diep gezakt zeg. Te denken dat deodorant geur van God betekent..
Het woord bestaat uit twee onderdelen: dé (Latijn) betekent weg, af. en odor wat geur betekent. Dus het woord betekent gewoon weg geur....als je nog preciezer wilt zijn, neem je de uitgang ant en dan kom je tot de volgende vertaling: datgene wat de geur verdrijft...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 31 augustus 2011, 10:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 20:03
Onderwerp: Hoogmoed en nederigheid.
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Dit is JOUW mening! Ik denk dat een ieder persoon een andere basis heeft in zijn relatie met God.
Kijk naar het dagelijkse leven, en neem een familie voor de geest.
De vader:
De zoon heeft een heel andere basis in zijn relatie tot zijn vader, als de moeder, namelijk onderdanige liefde
De moeder heeft een andere basis, namelijk gelijkwaardige liefde
Een vriend van de vader heeft als basis vriendschap en vertrouwen Een schuldenaar van die vader heeft als basis zijn schuld bij hem Een personeelslid van die vader heeft als basis respect etc etc.
Wat ik wil aangeven is dat ik denk dat onze basis met onze relatie tot God ook verschillend kan en mag zijn. Voor de een is dit het verlossende werk van Jezus(geloof & dankbaarheid)), voor de ander is dit zijn zondenbesef als zijnde schuldenaar(Ellendekennis), voor een derde is de basis de hoop dat Jezus ook voor hem stierf( de hoop), maar die mist (Nog) de genade om te geloven dat het werkelijk zo is. En voor weer een ander is de basis pure liefde tot zijn God.
Je kunt op de basis niemand beoordelen, want ze kunnen allen goed zijn | Er is maar één basis Jezus. Door Jezus kunnen we bij de Vader komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 19:07
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Dat neemt niet weg dat déze tollenaar een kind van God was die diep gebogen ging onder zijn schuldbesef, ook al was Jezus voor hem gestorven. Eén die volgens jou bleef hangen in de gedachte dat hij alleen maar zondaar was, terwijl hij ook een kind van de Allerhoogste, verlost van de veroordeling, levend in de vrijheid die Christus hem gaf.
Het is een voorbeeld om aan te tonen dat ook christenen die als basis schuld en zondenbesef hebben, een juiste relatie met God kunnen hebben. En als Jezus Zelf dit voorbeeld gaf van hoe Hij het liefst zag dat de relatie tussen God en mens was, dan denk ik toch dat jij er naast zit met je mening Chat, want die is compleet tegenovergesteld als Jezus voorbeeld. | Ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel. Vaak wordt een tollenaar afgeschilderd als iemand, die in volle besef naar Jezus kwam voor vergeving. De waarheid echter is dat enkele tollenaars naar Jezus gingen voor vergeving.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 16:04
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Een kind van God is wel mooi, of je inderdaad trots bent als kind van God dat hangt af van je eigen mening. Tollenaar, die achterin in de tempel stond, werd door God geroepen en bekeert. Hij gaat niet met blijdschap naar de tempel maar met droefheid. Die werkt onberouwelijke bekering tot zaligheid. Tollenaar wilt niet erkennen als kind van God maar als zondaar. Hij voelt zichzelf vernederd. Wat doe je als kind van God? Ben je dan hoogmoedig of liever vernederd? Bijbel onder de arm en je loopt naar de kerk alsof je denkt dat ik word gezien door de omstanders dat ze kunnen je herkennen als kind van God bent. | Tollenaars waren afpersers, parasieten, mensen die leefden van geld van de ander. Stel je nu niet voor dat tollenaars zulke lieverdjes waren. Er zijn maar een paar die tot bekering kwamen, maar dat maakt niet meteen iedere tollenaar goed.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 30 augustus 2011, 16:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 15:57
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
Ik ben blij dat ik geen arts ben. Deze beslissingen moeten ze regelmatig nemen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:33
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik zoek geen ruzie,maar ik ergerde me aan die opmerking van je. | Dat doe je snel, dat doe je bewust.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:27
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Mijn moeder is dementerend, heeft in het najaar vaak last van brochitus, dankzij de griepprik heeft ze het niet in erge mate.
Als wij kinderen zouden zeggen ma, doe de prik maar niet, dan vrees ik het ergste.
Moeders heeft jaren lang voor ons gezorgd, nu nemen wij een deel van de verzorging op ons, oa haar gezondheid.
Is het dan verkeerd om haar de griepprik te geven? | Er zijn natuurlijk gradaties in dementie. Ik heb het over de laatste fase, waarbij men zich niet meer bewust is van de omgeving.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 augustus 2011, 10:04
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Er zijn vele cm leden waarvan 1 van de ouders dementerend is. Met jouw opmerking wens je in feite dat ze zo snel mogelijk maar sterven.
Als je vind dat we de natuur zijn gang maar moeten laten gaan, waarom dan nog medicijnen slikken/spuiten?
In feite is het niet geven van een griepprik al een vorm van euthanasie. | Dan moeten ze maar beter lezen en niet meteen alles zo negatief invullen...Mariska ik ben een beetje zat van je ruzie willen maken. Je weet net zo goed als ik dat ik niet iedere demente bejaarde dood wil hebben. Maak dan ook niet zulke uitdagende opmerkingen..
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 30 augustus 2011, 10:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 21:21
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Die mensen moeten dus maar doodgaan aan een griepje, terwijl het te voorkomen was?
Iedereen heeft recht om gezond te zijn. En je mag zulke mensen het recht niet ontnemen.
Waar leg de de grens?
K-patienten ook maar niet, koste de maatschappij veel geld? Gehandicapten ook maar niet, koste de maatschappij ook veel? Suikerpatienten ook maar niet, kost ook veel? Hartpatienten? Nierpatienten? Mensen met obesitas, hadden ze maar gezonder moeten leven? (Niet dat alle obesitas door ongezonde levenstijl komt.) | Zoals Does opmerkte is onze gezondheidszorg er altijd op gericht om mensen in leven te houden. Terwijl dood gaan ook een onderdeel van leven is. Vroeger was griep een van de belangrijkste doodsoorzaken. Het heeft lange tijd op de derde plaats gestaan. En dan ging het vaak om bejaarden die al in een sterke mate verzwakt waren. Waarom zouden we de natuur niet op zn beloop laten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 21:11
Onderwerp: Trinity 22 oktober 2de Exloërmond
|
|
|
Zullen we nu weer on topic gaan? Wie wil naar het concert van Trinity:
Cross Billy ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 20:48
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Even een hersenspinsel van mij.... Is het niet zo dat we tegenwoordig het leven veel en veel langer kunnen rekken dan vroeger? En wanneer is leven dan nog leven? Als je enkel en alleen door " machines" in leven wordt gehouden, is dat dan nog daadwerkelijk leven? Is het niet zo dat we doordat we het leven willen rekken het lijden juist verhogen? En is het niet als leven lijden wordt sterven een verlossing kan zijn? Verder denk ik dat er ook een heel groot verschil is tussen pasive en active euthanasie. | Je hebt gelijk. Ik vind het ook vreemd om zwaar demente bejaarden een griepprik te laten geven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 20:46
Onderwerp: Spijt!!!!
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | @Lady,
Ik weet natuurlijk niet wat jou tatoo voorstelt, Maar ik denk niet dat je je hoeft te schamen als je christen bent en een tatoo hebt, Je zou je tatoo natuurlijk ook afkunnen maken door er iets anders van te maken wat de oorspronkelijke bedoeling was, ( je zou het eens kunnen overleggen met de gene die hem zet, die mensen kunnen meestal waanzinnig creatief denken) en zo jou je je heden met je verleden samen laten komen als het ware... Ik ben ook christen en heb meerdere tatoos waar ik me absoluut niet voor schaam, IK weet waar ze voorstaan en ze horen bij mij, Om nu te zeggen een christen hoort geen tatoos te hebben, gaat mijn inziens een beetje te ver... In mijn ogen staat dan ook nergens in de bijbel dat je geen tatoo zou mogen hebben. Wou ik toch ff kwijt | Ik denk dat iedereen dat toch anders beleeft en een plaats moet geven. Het is ook geen discussie over tattoes, het ligt dieper. Wat moet je doen met de littekens van je oude leven. Voor haar zijn die tattoos littekens van een leven dat ze achter zich gelaten heeft. En dat vind ik moet je ook respecteren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 16:18
Onderwerp: operatie
|
|
|
HERMAN388 schreef: |
NIET GLUREN FRANK!!!! | Eerlijk gezegd vind ik je nu te ver gaan Herman. Je zit te geinen over iets waar iemand als een berg tegenop ziet. Dit getuigt totaal niet van respect...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 16:16
|
|
|
RENATE619 schreef: | Maar op deze manier lijkt het alsof hij over de dood van een gemeentelid zijn punt wil maken. In mijn ogen is dat niet de manier. Zou het niet beter zijn, als hij kenbaar maakt niet achter de beslissing te staan van het gemeentelid, maar wel de uitvaart begeleid voor de nabestaanden en het iets tussen God en de betreffende persoon laat zijn? | De vraag van Mariska was of het mocht, en het antwoord was natuurlijk ja. Een tweede vraag is, of je het ook zou doen. Meestal heb je al een band opgebouwd met het gezin en is de dood geen verrassing. Natuurlijk laat je mensen niet vallen, maar steun je ze.
Een andere vraag van mijn kant. Iemand in mijn omgeving was alfa hulp. Ze kwam bij iemand die haar vertelde dat hij op een bepaalde datum zelfmoord zou plegen. Hij was daar heel stellig in. Ze wist niet wat ze in die situatie moest doen. Was ze verplicht de familie op de hoogte te stellen? Was ze verplicht om de politie te waarschuwen. Was ze verplicht hem van deze daad te weerhouden? En wat moest ze doen als die poging mislukte en de artsen kwamen erbij, moesten ze hem dan weer beter maken????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 11:38
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het zijn volgens bepaalde leren vaste definities he? Misschien is de bedoeling ervan wel een heel andere..........of kan je het anders opvatten dan het er staat...... En uiteraard kan je dankbaar zijn voor bepaalde gaves maar je moet ook realistisch blijven kijken en mens kunnen zijn......en enthousiast mogen zijn over zaken waar je goed in bent........ En natuurlijk ben je dankbaar voor de zaken die je kunt maar buiten de hoogmoed en nederigheid die mensen tentoonstellen(je weet tenslotte nooit wat er zich in de krochten van de ziel van die mensen afspeelt) is het belangrijk denk ik dat je als christen hoop, moed en vertrouwen in een betere wereld uitstraalt, dat je omziet in liefde naar de ander, niet roddelt over de ander en vooral de ander heel laat in zijn mens zijn met zijn minnen en zijn plussen......En dat dat al een hele klus is hoef ik hier eigenlijk niet te vermelden denk ik....... | Wat een woord, krochten....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 29 augustus 2011, 11:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:55
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als je zonden niet erkend dan ben je ook hoogmoedig. | Dit antwoord is voor mij exemplarisch voor dat soort denken. En het is een vorm van hoogmoed. Natuurlijk moet je erkennen dat je zondig bent, maar het zou niet de basis moeten zijn voor je relatie met God. De basis is immers Christus die onze zonden vergeven heeft. Waarom blijft men dan hangen in de gedachte dat we alleen maar zondaars zijn? We zijn ook kinderen van de Allerhoogste, verlost van de veroordeling, levend in de vrijheid die Christus ons geeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 10:20
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Maar neen Chat, natuurlijk moet je niet ontkennen dat je iets kan. Je moet dat niet verbergen. Het is alleen de houding die voor hoogmoed kan zorgen. Als je gaat opscheppen of de andere gaat vernederen omdat die persoon die kwaliteiten niet heeft. Of jezelf zo gaat ophemelen en daar naar gaat handelen alsof om je eigen persoon draait. | Ik denk niet dat het aan je houding ligt, maar veel meer aan je motivatie. En dat is denk ik het moeilijkste. Je kunt niet van de buitenkant zien hoe bepaalde dingen beleefd worden. Iemand die voortdurend zielig doet, omdat hij/zij niks kan, kan aan de buitenkant heel nederig overkomen, maar wat speelt er zich van binnen af? Het kan best wel zijn dat dit een soort manipulatie is. En een directeur kan iedere dag voordat hij begint op zijn knieën gaan om Gods leiding te vragen.
Is het hoogmoedig naar God toe, om met Hem om te gaan als Vader? Door sommigen wordt dat ook zo beleefd. God lijkt voor hen zo onbereikbaar en de mens is zo nietig...Maar eigenlijk is dat ook weer een vorm van hoogmoed. Omdat je dan de genade van God niet goed genoeg vindt. Sommige mensen blijven voortdurend klagen dat ze zo slecht zijn. En is dat eigenlijk geen aanklacht tegenover God? Heeft Hij je dan niet de genade gegeven en mag je dan niet leven vanuit genade? Als je die genade niet erkent, ben je hoogmoedig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:57
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ieder mens bezit kwaliteiten. Daar is niets mis mee. Het is zelfs goed of misschien wel noodzakelijk om deze dan ook te gebruiken. Ook daar is weer niets mis. Als men die kwaliteiten gaat gebruiken of misbruiken om je eigen persoontje in de verf te zetten door neer te kijken op anderen die deze kwaliteiten niet hebben is men hoogmoedig. Als men zich meer acht dan de anderen dan is men gewoon verkeerd bezig.
Augustinus schreef dat 'God hoogmoed zozeer haat, dat Hij liever nederigheid in verkeerde daden ziet dan hoogmoed in goede daden.'
Wie groot gaat op eigen kwaliteiten, vol is van eigen prestatities en volmaaktheid, acht zich beter dan anderen. Hij ziet met minachtong neer op anderen neer. (aldus T.J. van Bavel) | Met zulke uitspraken zul je toch je uiterste best doen om alle kwaliteiten die je hebt te ontkennen en te begraven? Want stel je eens voor dat je zegt dat je iets kunt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 augustus 2011, 09:16
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Maar hoe kan je als voorganger/dominee er mee omgaan, als iemand euthanasie gepleegd heeft, en men wenst een uitvaart dienst?
Mag een dominee/voorganger zo'n uitvaartdienst weigeren? | Ja natuurlijk mag hij weigeren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:24
|
|
|
MARISKA601 schreef: | bescheidenheid is een vorm van nederigheid. | bescheidenheid is eerder een vorm van hoogmoed. Je wilt je beter voordoen dan dat je je op dat moment voelt of denkt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:14
|
|
|
MARISKA601 schreef: | En dat siert de mens:nederigheid. | Dat is geen ware oprechte nederigheid. Het is net zo nederig met je talenten te woekeren ook al betekent dat dat je misschien een betere positie in de maatschappij hebt. Het gezegde is bescheidenheid siert de mens, niet nederigheid siert de mens. Deze houding heeft als een vloek gewerkt op de maatschappij. Generaties lang is men opgevoed met de gedachte dat de mens van nature slecht is en dat het streven naar beter zijn slecht is. En het is ook de belangrijkste reden waarom ik uit volle overtuiging VVD stem. Omdat zij staan voor het ontplooien van de mens. Iets goed kunnen is geen vies woord, maar het is een uitdaging, die we met ons allen kunnen aanpakken. En daar zie ik de parallel naar de Bijbel waarin God ons oproept met onze talenten te woekeren.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 28 augustus 2011, 22:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 22:06
|
|
|
IMKE917 schreef: | Ja klopt, dat heeft Chat aangegeven en ik spreek dat toch niet tegen?? Ik geef alleen even een aantal definities van hoogmoed erbij en wat Jezus ons ervan zegt. Dat vind ik n.l. veel belangrijker dan welke norm in ons land ook. | Toch worden beide dingen heel snel met elkaar verward. In tegenstelling tot Amerika waar iedereen aangemoedigd wordt met zijn talenten te woekeren, zijn we hier vaak bezig de ander zoveel mogelijk naar beneden te halen. Onze calvinistische achtergrond heeft daar alles mee te maken. Deze vorm van nivellering is heel hardnekkig. Daarom zeg ik dat voor ons de belangrijkste norm is matigheid. Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg en laat vooral niet zien dat je iets kan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 20:40
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ik oordeel niet. ik constateer alleen wat. en het liedje van peter blanken vind ik niet gepast bij dit topic.
De bijbel leert ons om nederig te zijn. En daar getuigd dit liedje absoluut niet van. | Eigenlijk geeft dit liedje perfect aan waar het eigenlijk om gaat. Er zit een heel groot verschil tussen hoogmoed en onbescheidenheid. Het eerste is zonde, het tweede is de norm waar we in ons land mee te maken hebben. Je kunt net zo goed hoogmoedig zijn als je weinig of geen talenten hebt. En als je veel talenten hebt, betekent dat niet meteen dat je hoogmoedig bent. En is jaloezie eigenlijk ook niet een vorm van hoogmoed? Ik denk zelfs dat de aanleiding van dit topic jaloezie is.... Iedereen heeft talenten en gaven van God gekregen. In een gelijkenis hierover lezen we daar ook van. Er waren mensen die 10 talenten hebben gekregen en er waren mensen die maar 5 hadden gekregen en er was iemand die kreeg er maar één. Waarom wordt de 1 met 10 talenten dan verweten dat hij/zij 10 talenten heeft. Vaak juist door mensen met 1 talent. Die met 10 talenten zou even hard moeten werken aan die 10 talenten als die ene met dat ene talent. Niet de hoeveelheid talenten zegt iets, meer wat je ermee doet. God ziet ons allemaal als gelijkwaardig, en uiteindelijk zal Hij oordelen wat we met onze mogelijkheden hebben gedaan. En die opdracht geldt voor zowel de ene met 10 talenten als de ene met 1 talent. Ik ken gezinnen waarbij de ouders de kinderen verhinderen hun intelligentie te gebruiken. Veel hoogbegaafde kinderen worden door hun ouders tegengehouden. Waarom, omdat ze er niet tegen kunnen dat hun kinderen meer kunnen bereiken dan hunzelf. Het ergste voorbeeld vond ik het meisje, dat gewoon door haar vader geestelijk mishandeld werd omdat ze het gymnasium deed. Je kunt de vraag ook omdraaien: vind ik de ander hoogmoedig omdat ik jaloers ben op datgene wat God hem gegeven heeft?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 28 augustus 2011, 20:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 augustus 2011, 12:48
Onderwerp: Het weer
|
|
|
We kunnen wel mopperen op het weer. Maar kijk eens naar Amerika. Op dit moment hebben 3 miljoen mensen geen stroom en het kan dagen duren voordat dat hersteld is. Er zijn overstromingen en ze verwachten dat veel bomen zullen bezwijken. De bodem is al zo doordrenkt dat de bomen geen houvast meer hebben. Het is nog maar de vraag of Wall Street morgen open gaat, de hele economie komt tot stilstand. Dan heb ik liever dit weer, vervelend, maar wel minder bedreigend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:17
|
|
|
MARIA576 schreef: | Weet jij hóélang een lijden kan duren? Nee...? Ik wel (járen!) en het is vréselijk om aan te moeten zien. Mijn broer heeft vreselijk moeten lijden en wilde niets liever dan sterven. Het afschuwelijk...en heeft veel moeite en tranen gekost. Wil je alsjeblieft niet zo snel oordelen Herman? | Vaak weten we in theorie wel wat goed is en wat niet. Maar soms kom je voor vragen te staan, waar elk antwoord een slecht antwoord blijkt te zijn. Ik ben tegen euthanasie, maar ik kan mensen niet veroordelen die geen andere uitweg zien. Ik kan ze er wel op wijzen, verder durf ik niet te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:03
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Stel dat alle kerken die houding hebben, van we begraven niet want deze heeft niet de natuurlijke dood gestorven.
Dat zal me een toestand worden. | Dat is de houding van de kerken jarenlang geweest. Meestal mochten ze niet op het kerkhof begraven worden.
|
|
Naar boven |
|
|