Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 september 2010, 00:31
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Zo heb ik het ook geïnterpreteerd. |
Het lijkt me haast ook niet mogelijk het anders te interpreteren.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:46
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
IMKE917 schreef: | Nee Mar, dat klopt het zijn woorden uit de Bijbel, het Woord van God. Maar wat zou je denken.......zouden al die mensen hier die gescheiden zijn deze woorden niet kennen? Zouden ze daar niet mee hebben geworsteld toen ze in een .......nou ja.....welke situatie dan ook, zaten??? Waarom ze nog eens neerzetten?? Waarom de gescheidenen op de site nog eens een trap na geven. Is er al niet genoeg afwijzing geweest bij een scheiding??
Ik wilde in eerste instantie niet reageren omdat ik dezelfde gedachten had als dat Pieter beschreef. Alleen komen te staan doordat je partner overleden is is ook vreselijk. Maar door deze woorden hier, op deze manier, neer te zetten voelt het alsof je alle gescheiden mensen echt een trap na geeft. Jullie zijn fout jullie zijn veroordeelt tot een leven alleen zijn, jullie zijn...... En dat doet pijn Mar!!
Gelukkig weet ik dat ik een liefdevolle God/Vader heb, die net zo hard met mij mee huilt om deze gebrokenheid in de wereld. God, die mijn (ieders) situatie kent, die mij wel troost, steunt en bemoedigd. Daar houd ik me maar aan vast. |
God is liefdevoller dan het grondpersoneel he. De mens ziet wat voor ogen is, maar God kijkt in ons hart. Oordeelt niet opdat ge niet geoordeeld zult worden, maar kennelijk mag het wel als je maar met bijbelteksten je visie of je angst wilt onderstrepen.
Thomas, die zich wel eens afvraagt waarom mensen met de Bijbel in de hand zo hard kunnen oordelen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 10 september 2010, 23:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 16:52
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
Wil een ieder die geen seks heeft gehad voor zijn huwelijk thans opstaan? Heiligheid is goed, schijnheiligheid niet.
Thomas, blijft zitten.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 10 september 2010, 16:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 september 2010, 14:05
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
PIETER649 schreef: | Uit ervaring kan ik ook beamen dat een stalkster erg vervelend, lastig en bedreigend is. |
Dit kwaad beperkt zich echt niet tot mannen. En de methodes die toegepast worden zijn bepaald achterbaks. Het is inmiddels al lang achter de rug en ik kan persoonlijk goed met afwijkend gedrag omgaan. Maar ik wil krachtig bestrijden dat dit soort zaken alleen door mannen plaatsvinden die vrouwen lastig vallen. Stalkende dames spelen het vaak met dezelfde methodes die veelal voor het gedrag van ruziënde vrouwen onderling gebruikt worden, kwaadsprekerij, verdachtmakingen, roddels en kwalijke suggesties. Ik had het geluk dat in mijn omgeving het vertrouwen in me groot genoeg was om de dame in kwestie te ontmaskeren. Maar zonder dat vertrouwen kun je van dit soort vuiligheid met voorbedachte rade toch wel flink last hebben, zeker als je je door je werk in een kwetsbare positie bevindt. Vrouwen lijken vaak extremer in alles. Zijn vrouwen goed dan zijn het soms engelen, maar de foute vrouwen hebben op zijn minst duivelse trekjes. Waarmee ik niets af wil doen van het kwaad door mannen aangericht. Maar het kwaad in verbroken relaties is beslist geen exclusief mannelijke aangelegenheid.
Thomas, die de woorden van Pieter dubbel wil onderstrepen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 9 september 2010, 19:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 september 2010, 14:04
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
dubbel geplaatst
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 9 september 2010, 20:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 19:19
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Deze keer gelopen bij de waddenzee...er is toch maar weinig wat opkan tegen de zon, de zilte zeelucht, een blauwe lucht met hier en daar een wolkje....een paar meeuwen erbij.....God is almachtig en ik voel me dan zo nietig en klein.... |
Het Wad is voor mij niet zo ver en ik heb altijd veel aan wadlopen gedaan. Ik herken ook helemaal wat je zegt, zij het dat ik er niet alleen langs het Wad loop maar er ook op ga. Het is een beetje het Genesisgevoel dat je krijgt als je een paar kilometer uit de kust bent. In tegenstelling tot wat veel mensen denken loop je veelal over een redelijk harde grond die vergelijkbaar is met het natte strand.
En de aarde nu was woest en ledig en God scheidde de wateren en het land. Je ziet het eigenlijk gebeuren. Maar de geuren, de overweldigende stilte, het bijzondere licht en het besef dat je er alleen even zo kort kan zijn als de natuur je toestaat, uniek. Een mens mag er zijn maar heeft er niks te vertellen. Dan ook nog die pure oernatuur om je heen, zover je kunt kijken....
Thomas, voelt je gevoel helemaal.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 7 september 2010, 20:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 22:56
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Het voordeel is, dat je morgenavond wel weer onderweg bent naar je weekend.
Werk ze morgen! |
Als je doet dat het pas maandag is wanneer je wakker wordt, dan is het weekend langer.
Thomas, een beetje nachtrust moet ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 21:35
Onderwerp: Kinderdijk, Biesbosch, Rotterdam, of andere activiteiten
|
|
|
CARIN303 schreef: | Dat is nou een leuke tip, als het wordt georganiseerd ga ik mee ( whoops.....na overlegd te hebben natuurlijk met mijn loverboy ) |
Carin,
Hm, als ik te maken krijg met een leerling die in het loverboy-circuit is terechtgekomen, dan denk ik toch echt aan iets anders dan een variant van Jonathan hoor.
Thomas, geen licht-getinte opmerking deze keer.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 5 september 2010, 21:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:30
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ik heb het altijd zo gelezen in de bijbel.....als je partner overspel pleegt mag jij weer hertrouwen. Maar ja.....in deze tijd zijn er vaak hele andere redenen om uit elkaar te gaan, moeilijk hoor om dan ff zo je mening er over te geven. |
In de Bijbelse tijden was een huwelijk niet altijd een huwelijk uit liefde. Meisjes waren meestal niet zo vrij in hun partnerkeuze. De Bijbel staat daarom ook vol met wetten die de positie van de vrouw nog enigszins beschermden. De beroemde tekst uit Deuteronomium dat een verkrachter de vrouw die hij verkracht heeft dan maar moet huwen (lees verzorgen) vinden wij over het algemeen krankzinnig maar in die tijd was het sociaal. Wat ook wel iets zegt van die samenleving. Wat de verkrachte vrouw ervan vond was kennelijk niet zo relevant, maar die zal het gevoelsmatig niet zo fijn gevonden hebben, schat ik zo. Een vrouw was toen het bezit van de man en dat gaf bescherming, klaar.
In principe worden huwelijken vandaag de dag uit liefde gesloten en de wetgeving uit de Bijbel sluit daar niet zo bij aan omdat het meer paste op het huwelijk in die tijd. Een man kon toen zijn vrouw verstoten na de verstotingsformule een paar keer uitgesproken te hebben. Vrouwen kwamen dan vaak in een uiterst afhankelijke maatschappelijke positie terecht en de loverboys van die tijd wisten er wel raad mee. Een vrouw die van haar man ging scheiden, zal niet zo vaak voorgekomen zijn, daar wordt in de bijbel ook nauwelijks over gesproken. Nu is een vrouw veel zelfstandiger en als het in de relatie niet meer goed gaat, stopt het huwelijk na verloop van tijd vaak. De regels van toen passen gewoon totaal niet op de positie die de vrouw van nu heeft en dat geeft de wrijving ook als het gaat om het al dan niet toepassen ervan. De strekking dat mensen nu sociaal moeten zijn en vrouwen beschermen, is echter net zo zeer van toepassing omdat dat de geest is waarvan uit de wetten geschreven zijn. De wetten waren sociaal in de sfeer waarin toen de huwelijksverbintenissen gesloten werden en sloten aan bij de toenmalige huwelijksopvatting. Het omgaan met de scheidingen vandaag zal moeten passen in de levenswijze van nu, waarin mensen liefdevol met elkaar om behoren te gaan.
Thomas, gescheiden.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 5 september 2010, 21:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 19:48
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Vanmiddag aan de waddenzee, zon, de zilte zeelucht, mijn hond die de meest gekke capriolen uithaalde waarom iedereen die het zag moest lachen....even een knipoog van God...temidden van alle strijd.... |
Was je aan de kust of op een eiland? Het laatste denk ik haast.
Thomas, wat is het wad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 15:24
Onderwerp: Hoe zullen we de Bijbel lezen....?
|
|
|
Als de inhoud van de link verantwoord is, zou er sprake zijn van een dier dat we niet meer kennen, omdat we van geen organisme meer weten dat aan alle eigenschappen voldoet. Het dier kan uitgestorven zijn of alleen in een mythologische situatie beschreven staan. Dan klopt geen enkele benaming maar zou een soort krokodil wel in aanmerking kunnen komen omdat die in ieder geval aan een aantal van die eigenschappen voldoet.
Ik ben het met Pieter eens dat vertalingen zo zuiver als maar mogelijk is moeten zijn, blasfemie gaat me wel wat ver overigens.
En wat is een zuivere vertaling he. De Naardense Bijbel staat dicht bij de grondtekst. Het Boek is duidelijk geschreven met een bedoeling de grondtekst te vertalen voor mensen die met de Bijbeltaal van eeuwen geleden niet meer uit de voeten kunnen. Voor mensen die met de Statenvertaling zijn opgegroeid en mogelijk lief hebben gekregen, is de taal van het Boek wel even wennen. De conclusie is dan al snel dat het niet goed vertaald is. Probleem is dat de meeste mensen de grondtekst in het Hebreeuws of het Grieks niet goed kunnen lezen. En vertalen uit deze talen, die een totaal andere taalstructuur vertonen en vele woorden die soms wel twintig of meer betekenissen hebben, is een hachelijke zaak. Ook als er in de laatste eeuwen veel kennis van deze talen is verzameld met als gevolg een beter inzicht in de betekenis, blijft dat goed vertalen moeilijk.
Thomas, houdt van taal.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 5 september 2010, 15:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 14:24
Onderwerp: Hoe zullen we de Bijbel lezen....?
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Pieter,
Je hebt gelijk..krokodil voor Leviathan klopt van geen kant.
|
Weet iemand wat de vertaler hiertoe heeft gebracht? Wat is er de achtergrond van? Waarom is het zo vertaald? Is het ook te vinden in andere vertalingen?
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 5 september 2010, 14:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 22:04
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Dat is bij ons niet zo erg:
fout parkeren €15,- parkeerschijf vergeten €5,- |
Het plan van het demissionaire kabinet is de boetes met 15 procent te verhogen. Er wordt nu eerlijk bijgezegd dat het de inkomsten van de staat verhoogt. Maar oneigenlijk blijft het. Boetes horen uitsluitend als doel te hebben het in principe foute gedrag te beïnvloeden. Ik vind de hoogte van de boetes in Duitsland redelijker, vooral voor mensen met weinig geld. Al blijft een overtreding maken natuurlijk wel een keuze.
Thomas, die van snel rijden op de Autobahn houdt, heerlijk land dat Duitsland.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:53
Onderwerp: Gebed voor een nieuw kabinet
|
|
|
KATJA065 schreef: | Het is heel belangrijk om te bidden voor onze nieuwe regering.
Bid voor Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid, Maxime Verhagen van de CDA en Mark Rutte van de VVD.
Bid om hun wijsheid en kracht. We moeten een gezond en stabiele regering hebben. God is met hen amen. |
Is God alleen maar met deze drie partijen?
Politiek is in het leven van een ieder en ook van iedere christen dus onvermijdelijk maar Gods Naam aanroepen voor partijpolitiek of een bepaalde coalitie gaat veel te ver. Christelijke kiezers zijn ook mondig geworden en kunnen die partij kiezen die ze willen. Het betuttelende vingertje van als Christen mag je niet op een bepaalde partij stemmen, is gelukkig uit de tijd. Je kunt de christelijke ethiek wel mee laten wegen in je stem, maar dat is wat anders. Nederland is geen confessioneel land meer, er is een nadrukkelijke seculiere meerderheid. Het is niet zo eenvoudig om een gezonde en stabiele regering te realiseren op dit moment.
Thomas, maakt wel keuzes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 16:07
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Een man die kan multi tasken...... Ik hoop wel dat je niet praat en eet tegelijk |
Nou ik ben beleefd maar ik vraag me soms wel eens af, hoe vrouwen hun eten op krijgen want het lijkt wel of er altijd gesproken moet worden....
Ik hou meer van rustig eten he, even eten, even praten. En naar elkaars halfverteerde resten kijken ach, je voorkomt dat dat gebeurt. Toch: samen dineren is meer dan voedsel tot je nemen. Ik ben nog best bereid met sommige mensen te drinken maar bij het samen eten ben ik toch wat kieskeuriger. Het komt dan toch dichterbij, kennelijk.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 3 september 2010, 16:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 14:45
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Toch jammer heren dat die prachtige Italiaanse muziek door jullie weer geassocieerd wordt met pizza eten....... |
Wat is er mis met een pizza eten en een romantisch Italiaans liedje op de achtergrond? Mannen kunnen misschien wel geen twee dingen tegelijk, maar dit lukt me echt aardig.
Thomas, kan dan ook nog wel praten met degene met wie hij eet (3 dingen tegelijk dus al)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 14:11
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zo is dat . Topic luidt niet voor niets: Mooi, leuk of bijzonder lied. En het pizzalied is voor mij heel bijzonder. ETEN,ETEN, ETEN, ETEN, ETEN, ETEN,ETEN,want zonder eten kunnen we niet dus ook niet zonder pizza. |
Terecht Visser, ik heb van de pizza zelfs mijn beeldmerk op CM gemaakt. Marinara lijkt me wel wat vanavond. En vrijdag is visserdag he.
Smulsmurf, denkt bij de pizza zelfs aan vis, moet je nagaan.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 3 september 2010, 14:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 september 2010, 20:06
Onderwerp: 9 Oktober Provincie Groningen Uit eten gaan !!!
|
|
|
VISSER278 schreef: | Als ik nou een F16 ter beschikking had zou ik zeggen oke, als er tenminste ergens een landingsbaan in de buurt is. |
In Leeuwarden is een militair vliegveld met nogal wat F16 vliegtuigen en in Eelde kun je ook landen, Visser. Waar je in Zeeland op moet stijgen, weet ik zo niet.
Thomas, ziet je vliegen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 september 2010, 18:11
Onderwerp: Nederland koploper kerk verlating - Ikon kerknieuws
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Nederland koploper in ontkerkelijking Kerklidmaatschap vaker een bewuste keuze
De ontkerkelijking die Nederland heeft gekend in de afgelopen eeuw is "uniek", zo stelt het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS). "Nergens in de wereld was die ontwikkeling zo sterk als in ons land". Het percentage niet-kerkelijken steeg van 2 procent in 1899 tot 42 procent in 2008, zo blijkt uit cijfers van het CBS, meldt IKON-kerknieuws.nl.
Het percentage rooms-katholieken in Nederland daalde in de afgelopen 111 jaar van 35 procent van de bevolking naar 29 procent, maar slechts 7 procent van de bevolking bezoekt geregeld een rooms-katholieke viering.
De Protestantse Kerk heeft meer moeten incasseren: in 1899 rekende nog iets meer dan de helft van de bevolking zich tot de Nederlandse Hervormde Kerk of de Gereformeerde Kerken in Nederland. Deze twee kerken gingen in 2004, samen met de Evangelisch-Lutherse Kerk, op in de Protestantse Kerk. In 2008 rekende nog slechts 19 procent van de bevolking zich tot deze kerk. Ongeveer 7 procent van de bevolking bezoekt geregeld een protestantse kerkdienst, wat relatief gezien weer vrij veel is.
Functieverlies is volgens het CBS de belangrijkste reden voor de snelle ontkerkelijking. "Nieuwe instituties namen de rol van kerk en godsdienst over in bijvoorbeeld de armenzorg en het verenigingsleven. Kerkelijke en godsdienstige waardenpatronen boetten aan betekenis in".
Toch laat de ontkerkelijking in ons land ook een ander beeld zien: "Het kerklidmaatschap in ons land is, veel meer dan elders, een bewuste persoonlijke keuze. Dat verklaart bijvoorbeeld de actievere betrokkenheid van kerkleden met hun kerk vergeleken met andere landen".
De cijfers over de ontkerkelijking staan in het deze week gepresenteerde rapport '111 jaar statistiek in tijdreeksen, 1899-2010' waarin ontwikkelingen in de maatschappij aangetoond worden. |
Jonathan, heb jii kunnen vinden wat de onderzoekers als een geregeld kerkbezoek beschouwen? Kerks zijn diegenen die eenmaal of vaker per maand naar de kerk gaan of een levensbeschouwelijke bijeenkomst bezoeken, volgens dit onderzoek, een al krappe opvatting. De oorzaken van kerkverlating zijn complexer dan wat hier wordt genoemd, maar het beeld zal ongetwijfeld kloppen. Alleen functieverlies lijkt me een beperkte verklaring. Wel bijzonder: in het voormalige Oost-Duitsland was er van overheidswege sprake van een bewuste anti-kerkelijke politiek. Maar ook voor 1989, toen de DDR werd opgeheven, was de kerkverlating in Nederland al groter. Het imago van de kerken is al heel lang onverminderd slecht. En het aantal kerkelijk betrokkenen vermindert nog steeds. Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 2 september 2010, 20:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 14:26
Onderwerp: De zon en de ZOON
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Een aantal gedachtes van mijn kant.
Het allereerste wat ik me altijd afvraag, is wat is de betekenis en de bedoeling van een specifiek bjbelgedeelte? Hoewel ik waarschijnlijk een aantal heilige huisjes omver zal gooien, wil ik het volgende stellen. In mijn ogen gaat het scheppingsverhaal niet om te vertellen hoe de wereld precies ontstaan is. Dat is een gebeuren wat we toch niet allemaal kunnen bevatten, doorgronden en uitleggen. Dat is iets wat God alleen kan.... De schepping wordt bezongen, het klinkt als een lied, een lied van vreugde!!!! En het laat zien hoe God over de mens denkt. Want daar gaat het in mijn ogen om. God maakt de hele wereld en als kroon van Zijn werk maakt Hij de mens. Hij maakt hem verantwoordelijk, geeft een geweten, maakt hem naar Zijn evenbeeld. En daar ligt de kracht van het verhaal. De mens wordt gemaakt naar het evenbeeld van God. De mens wordt stadhouder van de wereld, mag dieren een naam geven. De mens praat met God, gaat met Hem om als een vriend....De mens mag zelfs kiezen tussen God en zichzelf. We weten wat er toen gebeurd is. Of die vergezochte therorieën over licht dan relevant is, in mijn ogen doet het er niet toe. Het leidt in mijn ogen zelfs af van de boodschap van het scheppingsverhaal. Als ik met mensen praat over evolutie en schepping, zet ik ook altijd dit verhaal centraal, niet wie er gelijk heeft, maar meer, hoe denkt God over ons als mensen. En dan is de boodschap veel duidelijker, want evolutie laat de mens verworden tot een dier, de schepping verhoogt de status van de mens tot een evenbeeld van God. Een heel groot verschil vind ik. |
Wijze woorden, Chat. Goed dat je weer terug bent en over de relevantie van het Licht, ach daarover stoeien we nog wel een keer.
Licht dat ons aanstoot in de morgen, Voortijdig Licht, waarin wij staan...
Deze fraaie regels uit het Lied aan het Licht van Oosterhuis - de tekst staat in zijn geheel in mijn profiel - geeft het qua betekenis goed weer. De Nederlandse taal schiet wel eens tekort als het gaat om het goed vertalen uit het Hebreeuws of Grieks. Dichters verstaan soms de kunst het onzegbare toch te verwoorden, hoe paradoxaal dat ook mag klinken. En het is niet erg dat ik dat wat relevanter vind dan jij, het zou wat zijn als jij en ik niet meer gingen hakketakken.
En voor die mensen die nu al zolang tegen Chat hebben gefulmineerd: Stop er nu eens mee en zand erover. Vergeven is een eigenschap die bij Christenen past. Het Christendom is geen fundamentalistisch strijdmodel maar een weg ten leven. En hier op Aarde is het zo dat wij al in dit voortijdig Licht mogen staan. Laten we hopen dat dat Licht op ons afstraalt en het een heilzame werking mag hebben.
Thomas, zonder Licht geen Leven.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 1 september 2010, 14:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 20:29
Onderwerp: Alleen voor mannen
|
|
|
PIETER649 schreef: | het topic hier heet Alleen voor mannen..... das 1
en als ik mag kiezen tussen Eucalypta en n gezellig jong ding, is mn keuze heel makkelijk.... das 2
en NU wil ik koffie.... en das 3 |
Het is NU half negen.
En, heeft Annette je al koffie ingeschonken, Pieter?
Thomas, geen George, wel nespresso.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 31 augustus 2010, 20:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 19:10
|
|
|
Dit is realistischer dan al die bovenstaande dames, Jonathan. En merk eens op hoe gelukkig ze kijkt met haar strijkijzer.....
Thomas, ziet graag een vrouw strijken
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 31 augustus 2010, 19:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 17:33
|
|
|
Dit zichtbare geluk misgun ik geen enkele vrouw....
Thomas, die toch echt niet zelf strijkt.....
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 31 augustus 2010, 17:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 23:05
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Viel gelukkig mee! 'k Hoefde niet zo heel veel te zeggen, heb zelf ook nog kunnen genieten van het zingen. |
Joost zei het al: de mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest, doch dat nimmer op komt dagen.
Thomas van de Vondel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 augustus 2010, 13:39
|
|
|
PETRA883 schreef: | Mijn mooiste moment van vandaag was dat mijn nichtje gedoopt werd....
zou het graag met mijn partner delen maar ja.....dat gaat wat lastig als je maar een half setje bent |
Een half cm-setje is nu een kreet voor iemand die een partner van buiten cm. Alleen ben je geen setje natuurlijk of je moet denken in de termen van Godfried Bomans die ooit dichtte:
Ik zit nu voor het vensterraam mij stilaan te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen.
Thomas, wees vrienden met jezelf.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 29 augustus 2010, 14:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 augustus 2010, 15:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik dacht dat je wilde gaan zeggen: het moment dat ik liedjes op cm kon zetten.... |
Josina,
Je kunt liedjes nu op CM zetten, je kon het na mijn verhaaltje erover. Als het zou betekenen dat je niet meer zou roken, heb ik het mooiste moment van deze dag.
Overigens hoef je niet te stoppen met roken hoor, het roken stopt jou wel.....
Thomas, die nu weer kan proeven hoe lekker het eten smaakt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 28 augustus 2010, 15:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 22:21
|
|
|
VISSER278 schreef: | En dan nu even het Zeeuwse volks...uh klokkenlied [url] www.youtube.com/watch?v=zQTcyctiNHE&feature=related[/url]
En bij mij word ie niet blauw > |
Gewoon even opnieuw doen. De spaties mogen er niet in zitten,
http://www.youtube.com/watch?v=zQTcyctiNHE&feature=related
Thomas, wordt zelden link.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 27 augustus 2010, 22:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 21:17
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Zucht, idd. Maar ik bedoelde deze wel.
Maar waarom wordt die van mij dan niet blauw? Wat doe ik verkeerd? |
Dezelfde link die niet blauw wordt selecteren. Dat kun je doen door de muis er overheen te slepen. Dan wordt de link blauw, op dezelfde wijze als een woord in de tekst. Vervolgens klik je op URL rechtsbovenaan.
Wat ook kan: klik op url kopieer de link klik nog eens op url
In je bericht staat dan [url] jouw link [url]
en dan stuur je hem naar het forum. Dan moet het een blauwe en onderstreepte link zijn.
Thomas, blijven oefenen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 27 augustus 2010, 21:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 21:47
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
JOLAN931 schreef: | ja, vinden die vrouwen vast leuk |
En die mannen dan met al die schoonmoeders?
Thomas, schoonmoeders die thee drinken, erger kan niet
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|