Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 08:39
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Vrijdag 29 juli, Psalm 139; Waar gaan we heen?
Hoe ziet jouw favorite vakantie eruit? Bestaat jouw vakantie uit eindeloze fietstochtjes, wandelingen, bezoeken aan dorpjes, steden of musea of lig jij het liefst de hele dag aan het strand of bij het zwembad? Ben jij graag alleen of breng je de vrije dagen liever door met zoveel mogelijk vrienden, familie of andere bekenden? Misschien ben je het liefste ‘gewoon’ maar thuis… In Psalm 139 lezen we dat waar we ook zijn en we ook naartoe gaan, God ons daar weet te vinden. Met al onze wegen is Hij vertrouwd. Wat we ook doen, actief of niet, Hij is erbij. Wij zijn onderweg. Bepakt en bezakt gaan we op pad. We hebben onze dromen en verwachtingen en stippelen een weg uit die naar ons doel zal leiden. We nemen voldoende te eten en te drinken mee, trekken goede schoenen aan en nemen voldoende rust. Maar zijn we werkelijk goed voorbereid? De vakantieperiode is per uitstek een tijd om van een afstandje naar onzelf te kijken en onze route opnieuw te bepalen. Betrek God in je plannen! Hij laat niet los wat zijn hand begon (Fil. 1:6) en zal zijn werk in jou voltooien.
Heer, leid ons over de weg die eeuwig is (Ps. 39:24) en geef ons de rust om te accepteren wat we niet kunnen veranderen, de moed om te veranderen wat we kunnen veranderen en de wijsheid om het verschil te zien; om te leven bij de dag, om te leven bij het moment… Erop vertrouwen dat U alles in orde zal maken – dat ik gelukkig mag zijn in dit leven en voor eeuwig ultiem gelukkig met U.
(Uit: Gebed om rust van Trevor Hudson)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 21:46
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
Ik misste jou ook maar ik denk dat Visser iemand anders bedoelt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 juli 2011, 09:34
|
|
|
Donderdag 28 juli, Psalm 118; Dit is de dag.
Uit onderzoek is gebleken dat wij het meeste van onze vakantie genieten in de voorbereidingstijd en wanneer we weer thuis zijn. Want dan idealiseren we de vakantie (die misschien niet zo eens geweldig was) en hebben we volop voor- of napret. Hoe ervaar jij dat? Het blijkt heel moeilijk in het hier en nu te genieten. Terwijl er bijbelteksten genoeg zijn die ons hierin verwijzen. ‘Vier feest!’, staat er in vers 27 van Psalm 118. ‘Maak een feestmaal klaar met lekker eten en drinken, en deel ervan uit aan wie niets heeft, want deze dag is gewijd aan de Heer. Wees niet bedroefd, want de vreugde die de HEER u geeft, is uw kracht,’ zei Ezra tegen het volk in Nehemia 8:10. Toen ging iedereen eten en drinken. Ze deelden alles met elkaar en maakten er een groot feest van. Ik citeer ook gedeeltes uit Prediker 9: 7-9: ‘Dus eet je brood met vreugde, drink met een vrolijk hart je wijn. Draag vrolijke kleren, kies een feestelijke geur. Geniet van je leven, die God je heeft gegeven.’ Misschien zijn er omstandigheden in jouw leven die verre van vrolijk zijn. Hier gaat gelukkig ook niet dat je altijd blij moet zijn. Maar geniet dus op de goede dagen van het goede (Pred. 7:14) en verheug je in Hem, laat de Heer je vreugde blijven (Fil. 4:4), want de vreugde die de HEER je geeft, is jouw kracht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 21:21
Onderwerp: Verlaat dit forum...
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | jullie kunnen weer verder gaan met verstoppertje spelen, ik doe niet meer mee, dus kiekeboe, ik ga mij voorbereiden op mijn date a.s. vrijdag, hmm heerlijk naar die beeldschone... |
Ik zou nu die vrouw wel eens willen horen...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 21:17
Onderwerp: lege pagina
|
|
|
Ik heb via herstel systeem mijn laptop een aantal dagen teruggezet en weer geupdated. Toen lukt het weer. Iets weer van Microsoft.
Heb de redactie hierover gemaild. Met Chrome lukt het wel.
Mario, die denkt dat Thomas weer denkt, ik heb een Apple.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op woensdag 27 juli 2011, 21:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 21:10
Onderwerp: lege pagina
|
|
|
Heb ik ook gehad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 08:45
|
|
|
Woensdag 27 juli, Psalm 8; Leve de schepping!
In het Oude Testament wordt de grootheid van God zichtbaar. Dat begint meteen in Genesis, dat ‘oorsprong’ of ‘begin’ betekent. God schiep het helaal, het land, de zee, de bomen en de planten, de zon en de maan, dieren in allerlei soorten en ten slotte – als kroon op zijn schepping – schiep Hij de mens. Wie op de top van een berg staat (of op een ander hoog punt) en naar beneden kijkt ziet allemaal ienieminiwezentjes rondlopen. Wat zijn wij mensen eigenlijk klein en nietig als je het van bovenaf bekijkt. Wanneer je dan denkt aan de overweldigende grootheid van God (‘Wat is God groot! Zijn rijkdom wijsheid en kennis zijn onmeetbaar’, Rom. 11:33a) kan dat een beklemmend gevoel geven. Je voelt je als mens mogelijk nog kleiner, nederiger en kwetsbaarder. Maar God legde zijn grote macht en heerlijkheid af en kwam als dienaar in het lichaam van een mens (Fil. 2:7) en daarom mogen en kunnen wij in vrijmoedigheid tot Hem naderen (Heb. 4: 16). Wat een zegen! Teken eens een horizontale tijdslijn, waarop je naast je geboorte wat hoogte- en dieptepunten plaatst in je leven. Overheerst dankbaarheid als je naar je eigen persoonlijke tijdslijn kijkt, of stemt het je juist verdrietig als je terugkijkt op de teleurstellingen die het leven jou bracht? Bedenk dan dat die grote, ontzagwekkende God er al was voordat jouw tijd begon, dat Hij er vandaag is er altijd zal zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 09:41
|
|
|
Dinsdag 26 juli, Psalm 100; Vieren in dankbaarheid.
Ik was eens bij een optreden van de Continental Kids. Het thema was ‘Partytime’, gebaseerd op de gelijkenis van de verloren zoon. De thuiskomst van de verloren zoon werd luidruchtig gevierd. De oudere broer kon de ‘herrie’ van veraf horen. Ook tijdens het optreden van de Continental Kids ging het dak eraf. Wat een enthousiasme! Ik voelde me een stijve hark tussen al die dansende en vierende kinderen. Maar ik durf te zeggen dat ik, hoewel mijn voeten niet letterlijk van de vloer gingen, innerlijk net zo enthousiast was! Ik dacht aan woorden uit Johannes 4: “Waarachtige aanbidders zullen de Vader aanbidden in geest en in waarheid, want de Vader aanbidden in geest en in waarheid, want de Vader zoekt zulke aanbidders” (vers 23). Het gaat God dus om onze hartsgesteldheid wanneer we voor zijn aangezicht komen met gejubel (Ps. 100). Is me dat even een opluchting! Ik ben namelijk nooit zo’n luidruchtig type geweest. Maar toegewijd ben ik wel! Kies jij ook vol blijdschap, verlangen, liefde en toewijding voor een relatie met Hem? Dan mag je Hem aanbidden op jouw eigen unieke manier, of dat nu met veel toeters en bellen is, of in stilte. Het gaat om een dankbaar hart dat zich naar Hem uitstrekt. De Vader ziet naar je uit!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 22:50
Onderwerp: Ik ga op rei.s (2)
|
|
|
VISSER278 schreef: | Smokkelaar! |
Jaloers Visser
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 22:48
Onderwerp: De klik...
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | In ieder geval niet DE klik met Visser Hannah brr |
Wij wil he en die andere van de Veluwe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 21:08
Onderwerp: liegen of een leugentje
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Als en ieder nu eens begint met oprecht te mailen vanuit zijn(haar) ontvangen geloof en dan kan het niet anders, dan dat de leugen moet wijken, Dat vereist steeds een dagelijks onderzoek van onszelf of wij waarachtig zijn of niet... |
Begin eerst eens bij jezelf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 10:33
|
|
|
Maandag 25 juli, Psalm 77; Terugkijken in dankbaarheid.
Toen ik nadacht over ‘tel je zegeningen’ en over tevredenheid (n.a.v. Fil. 4:11b), dwaalden mijn gedachten af naar mijn eigen situatie. Ben ik tevreden? Op momenten dat het niet meevalt, schreeuw ik het uit naar God, zoals de schrijver van Psalm 77 ook doet in vers 3. Asaf denkt aan de jaren die voorbij gingen, herinnert zich het blijde musiceren van vroeger en piekert over het verschil tussen toen en nu. Als jij op dit moment in een dergelijke situatie bent, kan ik dit adviseren: kijk en spreek erover met anderen. Het zal je bemoedigen! Ken je het verhaal van de Israëlieten die door de Rode Zee trokken, waar God voor hen een weg baande? Het volk besefte dat er een groot wonder was gebeurd en had diep ontzag voor de Heer ( Ex. 14:32) maar slechts zes weken na hun vertrek uit Egypte beklaagden zij zich (Ex. 16:2) en mopperden er flink op los. De tijden zijn niet veranderd. We vergeten dikwijls waar we vandaan komen. We vergeten de wonderen die God gedaan heeft en klagen over wat we missen. Maar God is groter dan onze problemen! Hij hoort het gemopper en oordeelt niet. Nee, het wonder gaat door. Brood uit de hemel. Water uit de rots. Uiteindelijk gaf Hij zelfs zijn eigen Zoon, uit liefde voor ons (Joh. 3:16). Onvoorwaardelijke liefde! Als we dat bedenken, zullen we stil worden van verwondering en leven in dankbaarheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 10:17
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en je hebt haar mee naar huis kunnen smokkelen, mario? |
Ze paste niet in de koffer en het vliegtuig zat ook al vol. Anders had ik 60 kg overgewicht. Had ik er graag voor over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 22:06
|
|
|
Oke niets geheimzinnig:
De Cinque Terre bestaat uit vijf dorpjes langs de Italiaanse kust vlakbij La Spezia in Ligurië in Italië. Cinque Terre bestaat uit de volgende dorpen: Monterosso al Mare Vernazza Corniglia Manarola Riomaggiore De dorpen zijn in 1997 opgenomen in de Werelderfgoedlijst van UNESCO. Het gebied is moeilijk bereikbaar met de auto langs de steile kust. Er loopt een wandelpad dat de vijf dorpjes met elkaar verbindt: de Via dell'Amore. Ook worden de dorpen met elkaar verbonden via een spoorlijn die onderdeel is van de hoofdlijn La Spezia-Genua. Via het wandelpad heeft men uitzicht op zee en de met terrassenteelt bewerkte heuvels. Ook zijn er door muurtjes begrensde olijf- en citroenboomgaarden op de heuvelwanden te vinden. Het grootste dorp is Monterosso en heeft 1560 inwoners. Het is gelegen aan een zandstrand. Vernazza heeft 1060 inwoners en wordt beschouwd als het meest pittoreske van de vijf dorpen. Het dorp telt een aantal rotsstranden en heeft een kleine vissershaven ter bevoorrading van de lokale restaurants en het eigen achterland. Manarola is het oudste van de vijf dorpen. Het werd gesticht in de twaalfde eeuw en heeft aan de achterzijde van de haven het gebied Punto Bonfiglio met een historische begraafplaats en aanliggend park. Van daaruit kan via een wandelpad naar de andere stadjes gelopen worden, Corniglia en Vernazza. In Corniglia bevinden zich wijnvelden en zeer oude olijfboomgaarden. De Via dell'Amore (Italiaans voor: Liefdespad) is één van de wandelpaden in de streek Cinque Terre aan de Italiaanse Rivièra.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 21:13
Onderwerp: Het weer
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Tot 20 centimeter sneeuw in Italië
ROME - In delen van Italië lijkt het midden in de zomer herfst of zelfs winter, met uitbundige sneeuw- en regenval bij lage temperaturen.
In de Dolomieten, in de Italiaanse Alpen, ligt de sneeuw op sommige plekken 20 centimeter hoog.
In de regio's Veneto, waarvan Venetië de hoofdstad is, en Friuli Venezia Giulia is het kwik op enkele plaatsen tot het vriespunt gedaald, aldus het Italiaanse persbureau ANSA zondagavond.
Zeg Mario, heb je ook winterkleren aan |
Ik heb geen sneeuw gezien, ja in de bergen de eeuwige sneeuw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 21:09
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mario; ik mag aannemen dat de schone dame in knalroze shirt de gelukkige is??? |
Bedoel je deze: Deze kwam ik in Sienna tegen, net afgestudeerd en zo lopen ze dan door de straten
Uploaded with ImageShack.us
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 15:06
|
|
|
Ik ben alweer tweee daagjes thuis. Heb het leuk gehad, veel zon, veel mooie steden, een dagje stappen in de bergen, leuke restaurantjes, torentje tegenhouden (Pisa). Ook nog op de heenweg een piloot die het bij de landing in Pisa niet helemaal snapte geloof ik. Ook nog vijf mooie kleine stadjes gezien met een strak blauwe lucht. En het pad der liefde gelopen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 09:22
|
|
|
Zondag 24 juli; Lucas 10: 38-42 en Math. 11: 28-30: Lekker rustig!
Het ligt zo voor de hand om deze Vakantiebijbelsgids te beginnen met deze teksten. Misschien een beetje flauw zelfs. En toch waren dit de eerste die in mij op kwamen toen ik aan vakantie vieren dacht. Want jarenlang was ik door omstandigheden niet in staat om weg te gaan. Jij wellicht ook niet. En waar vind je dan de rust? De komende zeven dagen denk ik met jou na over onze zegeningen. Kunnen we ondanks datgene wat we moeten missen, kijken wat we juist wel hebben? Naar al het goede dat God ons geeft? Stel je voor: met en verhit hoofd heeft moeder Martha de lijstjes, die ze weken al maakte al afgewerkt. Bepakt en bezakt staat het gezin nu in de file. De kinderen maken ruzie op de achterbank en vragen zich om de vijf minuten af of de bestemming al is bereikt. Pa kan later de weg niet vinden, de tomtom begeeft het midden in een onbewoond gebied en tot overmaat van ramp gaat het benzinelampje ook nog branden… Voel je de spanning? Neem dan een moment om diep adem te halen, en kijk omhoog! De God die al je lasten wil dragen, klein en groot, wil jou werkelijke rust geven! We leggen onzelf dikwijls een juk op. We moeten genieten, we moeten blij zijn, we moeten op vakantie om tot rust te komen ( en ondertussen moeten we tijdens die vakantie nog tig boeken lezen ook). Leg jezelf geen juk op! Kom naar Mij… En God belooft dat, wanneer jij tot Hem nadert, Hij er voor jou zal zijn (Jak. 4:8). Wat een heerlijke belofte!
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op maandag 25 juli 2011, 10:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 21:39
|
|
|
Ben nog zo moe dat ik morgen verder ga. Het is vandaag een jaar geleden dat ik begon. Ga morgen verder met een serie verder van Ark mission. Uit de vakantiegids 2011.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 21:30
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Ik wil zon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 00:18
Onderwerp: wie weet hoe het moet?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Nee hoor, ze heeft geen probleem met haar pc, want die doet gewoon wat zij aangeeft ... En daarin zat haar probleem ... |
Oke, alles wat met een pc te maken heeft; dus ook de software
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 23:05
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Na een mooie vakantie, toch weer lekker thuis gekomen.
Noord, oost, zuid, west; Thuis best.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|