Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 20:14
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Thomas nog naar Smurfen, the movie ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 21:50
Onderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | In Paulus'tijd: De Atheners hadden niets anders te doen dan nieuwtjes te horen en nieuwtjes te brengen de hele dag en vonden het Evangelie van Paulus en Paulus zelf ook een 'nieuwtje". Toen was er ook al de roddel- en sensatiepers, net als op dit forum... Niets nieuws onder de zon... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 19:32
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Woensdag 3 Augustus, Hebr. 11: 39 – 12:3; Iedereen heeft supporters.
In Hebreeën 11 komen we drie woorden als een refrein steeds weer terug: ‘Door het geloof.’ Voorbeelden van mensen uit het Oude Testament die uit het geloof handelden en leefden. Zoals Noach, die een ark bouwde op droog land. ‘Door het geloof’ gaat over vertrouwen op God en zijn beloften. Zoals de belofte van God aan de oude Abraham en Sara, die in vervulling ging. Ze kregen een zoon! Zijn dit allemaal bijzonder krachtige mensen aan wie wij niet kunnen tippen. Nee. Mozes zag het bijvoorbeeld in eerste instantie helemaal niet zitten om naar de farao te gaan. En toen Sara hoorde dat ze een kind zou krijgen, lachte ze ongelovig in zichzelf (Gen. 18). Het verhaal van deze hele gewone mensen mag ons bemoedigen de wedstrijd te lopen (Heb. 12:1) Als jij wel eens aan een wedstrijd hebt meegedaan, kun je je het opgewonden bevoel vast herinneren. Een gevoel dat nog meer toeneemt als op de tribune of vanaf de zijlijn mensen toekijken en de deelnemers aanmoedigen. Paules vergelijkt ons met atleten. En op de tribunes zitten deze geloofsgetuigen. Ze weten hoe zwaar de training en de wedstrijd kan zijn. Zij moedigen ons aan en helpen ons het doel vast te houden: de onvergankelijke erekrans die op ons wacht. Een wedstrijd is prachtig, winnen is helemaal mooi. Het wordt nog mooier als je weet dat de overwinning eeuwig zal zijn! Een overwinning die je nu als team van gelovigen al kunt vieren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 20:10
Onderwerp: wat is jou favoriete liefdes liedje ?
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | weet iemand hoe je uit you tube liedjes hierheen kunt brengen en laten weergeven, want het lukt mij niet? |
CM, kun je dit topic niet sluiten er is al een topic hierover bij Van alles wat.
Dé DJ van CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 20:07
|
|
|
Dinsdag 1 Augustus, Hebr. 10: 11-25; De maaltijd vieren.
In zijn laatste avondmaal met de discipelen geeft Jezus de disicipelen de opdracht zijn dood te gedenken, totdat Hij weer terug zal komen. Hij doet dit door het brood, het symbool voor zijn lichaam, te breken. En vervolgens neemt Hij de beker met wijn, het beeld voor zijn bloed. In de tekst hierboven kunnen we lezen dat de eerste gemeente samen het brood brak. En dat deed ze vol vreugde, staat er. En die vreugde mag er zijn! Door het offer van Jezus is het niet meer nodig offers te brengen, zoals in het Oude Testament gebeurde. De priesters bleven maar offer brengen namens de mensen. Die offers brengen namens de mensen. Die offers konden de zonde niet te niet doen (Heb. 10:11). Het offer van Jezus daarentegen was eenmalig. Door zijn dood is er vergeving van alle zonden. Vrijspraak! Een mens heeft eten en drinken nodig om in te leven te blijven, om energie te krijgen. Door te eten van het brood en te drinken van de beker mogen we samen met anderen stilstaan bij het feit dat we eeuwig mogen leven, dankzij het offer van Jezus. God zal zelfs niet meer aan onze zonden denken (Hebr. 10:17, Jer. 31:34). In de Nieuwe Bijbelvertaling staat boven 1 Kor. 11 het kopje “De viering van de maaltijd van de Heer.” En zo is het. We mogen de maaltijd van de Heer vieren! Een feest waarbij we dat brood samen mogen delen. Het brood dat, net als met de wonderbare spijzing, nooit op zal raken. Er is genoeg voor iedereen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 00:11
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Juist de punten waarop je niet voldoet aan de norm, kunnen je laten zien waar je speciaal in bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 20:05
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Was wel warm zeg vandaag weer werken, viel niet mee en ook nog de eerste dag na de vakantie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 19:50
|
|
|
Maandag 1 Augustus, Fil. 1:3-11; Bemoedigend voorbeeld.
Als Paules deze brief aan de Filipenzen schrijft, zit hij gevangen. Niet de meest fijne situatie. Ook zijn herinneringen aan Filipi zijn niet helemaal even positief. Stokslagen, een nacht in de gavangenis… En toch is hij ‘vol vreugde’, zo zegt hij in zijn brief. Hij bidt en denkt voor deze gemeente vol uiteenlopende mensen – hij noemt een rijke handelsvrouw, een voorheen bezeten vrouw en een gevangenisbewaarder (Hand. 16) Mensen die elkaar zonder de verkondiging van het evangelie door Paules waarschijnlijk nooit hadden ontmoet. Al deze mensen liggen Paules na aan het hart. Paules denkt aan de anderen, bidt en dankt voor anderen – ondanks zijn eigen omstandigheden. Misschien dat hij juist daardoor ook wel volhoudt. Hij is niet alleen gericht op wat hij zelf meemaakt, maar wordt ook blij van wat hij anderen ziet en over hen hoort. Niet iedereen kan op reis in de vakantie. Soms gebeurt er iets waardoor de vakantie tegenvalt. Maar misschien geniet je juist enorm. De omgeving is overweldigend mooi en je komt heerlijk tot rust. Kun jij – ongeacht de omstandigheden waarin jij vakantie viert – net als Paules in vreugde danken en bidden? Wij kennen het bemoedigende voorbeeld van Paules doordat hij deze brief schreef. Vertel je wel eens iemand dat je blij wordt van hem of haar? Bijvoorbeeld door de manier waarop die ander zijn christen-zijn uitdraagt, in woorden en daden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 09:27
|
|
|
Zondag 31 Juli, Psalm 23; Voordurend vieren – is dat mogelijk?
Volgens mij kun je niet optimaal vakantie vieren zonder de drukte die eraan vooraf gaat. Eerst de bestemming bepalen, de overnachting en activiteiten. Dan op het werk de laatste deadlines halen. Thuis nog wat schoonmaken en de laatste was draaien. En dan is het zover. Eindelijk vakantie, eindelijk rust. Even geen horloge en niets meer moeten. Deze week staan we stil bij het vieren van ons geloof door het delen met anderen. Ja, hoe doen we dat eigenlijk? Misschien ben je een nieuw schaap in de kudde dat de omgeving nog moet verkennen. Je moet nog wennen aan het idee dat er een herder is die over jou waakt. Niet alleen in de vakantie, maar altijd. Gaandeweg ervaar je het verschil. Je gaat merken dat geloof en vertrouwen in de Herder je innerlijke rustig maken. God is onze herder. Hij waakt over zijn kudde en zorgt dat het beste voor ons is. Hij leidt ons langs veilige levenspaden. En ook in de donkere dalen en op verdrietige momenten van het leven is Hij bij ons. Hij zorgt voor vredig water, rustig water, innerlijke rust. Daar is eigenlijk helemaal geen vakantie voor nodig. Bij mensen is het niet altijd zo dat als er één schaap over de dam is de rest vanzelf volgt. Als schapen moeten we leren afhankelijk van de Herder. Gelukkig zijn we als deel van een kudden samen op weg. Ken jij mensen in je omgeving die ook bij de grote kudde van onze goede Herder horen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 16:29
|
|
|
Adelle Davis: "Ontbijt als een koning, lunch als een prins en dineer als een bedelaar."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 16:28
|
|
|
Alexander Pola: "Op jezelf te zien zoals anderen je zien, heb je twee spiegels nodig."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juli 2011, 10:06
|
|
|
Zaterdag 30 Juli, Psalm 131; Dankdag
Ne we tot rust gekomen zijn, kunnen we datgene wat we ontvangen hebben ook doorgeven. Wat een zegen dat we kunnen communiceren, via liederen, gedichten, muziek en verhalen. Wat geeft jij voor een boodschap door? Wat deel jij met kinderen, kleinkinderen, buren, collega’s, vrienden? Ik kan enorm genieten van samenzijn met anderen. Het is een zegen dat we aan elkaar gegeven zijn, al kost het soms enige moeite elkaar te accepteren met onze verschillen. Maar wat kunnen we veel van elkaar leren en wat kunnen we veel van elkaar leren en wat kunnen we ook veel van kinderen leren. Enige tijd geleden werk ik door een klein jongetje staande gehouden, die me op een bloemetje wees, terwijl ik met een hoofd vol gedachten een heel mooi veldje voorbij liep. De zon scheen, de lucht was blauw en dit kind bracht me voor even dicht bij de prachtige natuur. Dat gaf mij zoveel rust dat ik de dag vanaf dat moment heel anders beleefde, al bleven mijn zorgen bestaan. De grootste zegen vind ik de vrijheid die we hebben gekregen om onze eigen keuzes te maken. We kunnen ervoor kiezen te knielen voor God, bij Hem te rusten (als een kind op de arm van zijn moeder – Ps. 131:2b) en Hem te danken voor alle goede dingen die Hij aan ons heeft gegeven, vul zelf maar in welke. Tel je zegeningen, één voor één.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:32
Onderwerp: Schaamte om jezelf bloot te geven
|
|
|
LISA610 schreef: | Chat en Mario, ik heb het ook niet over jezelf figuurlijk bloot geven op het forum. Wie dat wil doen, mag dat van mij best doen, maar dat is niet waar het mij in dit topic om gaat. Ik zie het breder: hoe makkelijk of moeilijk vind je het om je gevoelens, gedachten en emoties te delen met andere mensen, om je kwetsbaar op te stellen bij anderen. Mijn ervaring is dat er erg veel mensen zijn die daar heel veel moeite mee hebben, zelfs binnen vriendschappelijke relaties of juist ook binnen hun relatie met een partner. Voordat je het weet leef je dan op emotioneel vlak volledig langs elkaar heen. Je denkt te weten wat er in de ander om gaat en handelt daarnaar. Maar het risico zit er juist dan in dat de ander teleurgesteld raakt, juist omdat je er volledig naast zit. In mijn optiek lopen heel veel relaties mis doordat mensen niet (goed) kunnen communiceren over wat er in hen om gaat. Praten over praktische zaken (regel jij dit, dan doe ik dat) gaat dan prima. Maar je hart uitstorten bij elkaar, lijkt voor veel mensen ongelofelijk moeilijk. En daar heb ik het nu dus over en niet over de vraag of het wel of niet op dit forum kan of moet... |
Daar in heb je wel gelijk, maar het komt er in eerste instantie op aan of iemand te vertrouwen is en hoe serieus iemand is. Vooral op dit forum wat ook nog openbaar is. Ik weet wel dat ik nu een tijdje op het forum zit wat ik wel en niet kan zeggen en hoe anderen het op kunnen vatten. En ook hoe ze mij zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 22:09
Onderwerp: Schaamte om jezelf bloot te geven
|
|
|
Vond het best spannend om iets om op het forum te schrijven, maar ook wel dingen van geleerd dat je jezelf tot op zekere hoogte zelf mag beschermen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 20:44
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
Welkom terug marianne !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juli 2011, 20:39
Onderwerp: Ik ga op rei.s (2)
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | lekker hoor de zon!!! wij zitten in Oostenrijk, maar ook hier weten ze wat regen is! we zitten vlak bij Insbruck.......wel errrrrug mooi hier. maar we hebben nog een week..wie weet komen we terug als bruine....... |
Volgende week als ik weer moet werken wordt het mooi weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|