Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 23:25
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | 'k zal het niet meer doen w-tje. Fijne dag he , die koninginnedag. Heerlijke dag om te werken. Wordt tenminste voor 200% uitbetaald. Daar moesten we er veeeel meer van hebben. |
Oh ja Dan moet je niet in het onderwijs zitten. Ik werk al jaren op Koninginnedag, maar krijg er niet extra voor betaald.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 18:08
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
Aan de tips van CM kan het niet liggen. 'k Kreeg vandaag tip 8 (ja, serieus!) in de mailbox. Zo heb je - als nieuw lid - in ieder geval iedere dag mail. Ach, ook als ervaren CM-er kun je er je voordeel mee doen. (Al lees ze niet allemaal van a tot z. ) Jammer, dat je wel een limiet krijgt.
Tip 8
Beste MARYAN401,
Het is ontzettend frustrerend als je geen antwoord op je mailtjes krijgt. Misschien heb je het zelf al eens ervaren: Heb je energie gestoken in een leuk, origineel mailtje -- krijg je totaal geen reactie terug. Je voelt je geschoffeerd en genegeerd. Is een simpele reactie soms te veel gevraagd?
Onze tip van vandaag luidt daarom: Geef het goede voorbeeld. Wees galant en beantwoord de mailtjes die je krijgt.
Ook als je niet in iemand geïnteresseerd bent. Maak dat eerlijk kenbaar in een kort, vriendelijk mailtje terug. Dat is veel sympathieker dan niets van je laten horen.
Hartelijke groet,
Redactie ChristianMatch
PS Wie nog meer tips wil horen, laat maar even weten!
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op dinsdag 11 oktober 2011, 18:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 22:15
Onderwerp: Tongentaal, een gave of niet
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zelf denk ik dat het de nadruk legt op iets wat niet belangrijk is. Als je gelooft dat God je leidt, hoef je je toch niet druk te maken of dat nu door een woord van kennis/woord van wijsheid of een profetie is? Ik geloof dat God je datgene geeft wat je op dat moment nodig hebt. Je moet alleen maar bezig zijn met Zijn koninkrijk, dan vult Hij dat echt wel voor je in..... |
Daar heb je best wel gelijk in, Chat. 't Kan ook iets geforceerds hebben. Mooi, hoe je dat zegt over Gods leiding en het bezig zijn met Zijn koninkrijk.
Welkom terug!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 20:35
Onderwerp: Tongentaal, een gave of niet
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik lees weleens over de Gavencursus, ik begrijp dat er dan gekeken wordt of je bepaalde gaven hebt bv met mensen bidden, dat je dan woorden van God ontvangt en ook of je dan in tongen kan praten want het schijnt dat je daar toch bepaalde gaven voor moet hebben..... |
Zo'n cursus kan volgens mij wel een meerwaarde hebben! Er bestaan ook Gaventesten, ook via internet zijn die te vinden. Het kan je wel iets leren over jezelf.
Ergens kan ik er best wel eens naar verlangen, om bijv. in tongen te praten. Meer als een bevestiging van mijn geloof.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op maandag 10 oktober 2011, 20:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 20:33
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | 'k zit ook aan mijn limiet...... |
Geen smoesjes hè, Willemijn. Of bedoel je een limiet aan 'willen mailen'.
Ach, een limiet kan ook wat hebben. Heb je geen zin in mailen, zeg je gewoon dat je aan je limiet zit. Heb net trouwens iets stoms gedaan, een mail wilde niet weg. Ongemerkt drukte ik 3 keer, is de mail 3 keer verzonden. Balen, want nu zit ik dus echt weer aan mijn limiet van 5 mailtjes in het uur.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op maandag 10 oktober 2011, 20:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 oktober 2011, 20:10
Onderwerp: Met elkaar afvallen?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Op dit moment is het programma Obese ervoor. Wat vinden jullie ervan? Volgens mij zit ook een ex CM'er erbij. |
'k Heb het pas voor het eerst gezien. Ik wist niet dat iemand zo dik kon zijn, dat je daardoor ook zo in een isolement kunt komen. Wat een beperkingen kan het iemand geven. Een man van dik boven de 200 kg viel enorm af, ik herkende hem niet meer terug. Wel jammer voor hem dat zijn obsessie voor eten veranderde in een obsessie voor sporten. Hopelijk komt dat goed.
De meeste mensen die meedoen, zijn radeloos. 't Is hun laatste strohalm. Wel knap, dat het ze lukt om zoveel af te vallen.
't Is wel modern om zulke tv te maken, 'k vind het wel behoorlijk ver gaan. Toch blijf je kijken, als je in zo'n programma rolt. Ergens vind ik het ook weer jammer van mijn tijd.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op maandag 10 oktober 2011, 20:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:37
Onderwerp: Welkom terug
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ben ik met je eens..... Maar stel dat ik om jou weg zou gaan van cm dan zegt het toch niets over jou maar wel een heleboel over mijzelf....... |
Toch vind ik het ergens jammer dat iemand als Roady, was nog maar kort lid, min of meer weggepest (klinkt misschien iets te zwaar) wordt. Hij moet toch ook zijn mening kunnen zeggen.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op zondag 9 oktober 2011, 22:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:34
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Tja Visser, even wachten dan maar he..... Heb je zijn nieuwe foto al gezien Maryan |
Ik kan 'm niet vergroten, vanwege mijn proefabonnement. 't Ziet er wel relaxt uit!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:31
|
|
|
VISSER278 schreef: | Eigen schuld
VERLENGEN |
Is inderdaad niks voor mij, zo'n beperking. 'k Wilde jou net een mailtje sturen, maar moet weer 24 uur wachten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 22:03
Onderwerp: Niet het perfecte plaatje
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Sex gaat NOOIT per ongeluk. Je bent er altijd zelf bij, en als je het eigenlijk niet wilde, kun je jezelf terecht verwijten dat je een zwakkeling bent geweest. Theoretisch gezien had je NEE kunnen zeggen, maar je begeerte was te groot. |
Mijn idee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 21:57
|
|
|
PIETER649 schreef: | dat bewaren we voor etentjes of bbq´s met andere cm-ers |
Wanneer is dat? Dan zet ik het vast in mijn agenda.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 oktober 2011, 21:56
|
|
|
Net een spontaan bezoekje gehad van mensen, die ik jaren niet gezien heb. Ze zijn hier op vakantie, we kwamen elkaar onverwacht (van mijn kant dan) tegen toen we de kerk uitliepen. 't Zijn de ouders van een heel goede vriendin, die aan de andere kant van het land woont. Net als haar ouders. 'k Hoop voor ze dat het weer nog iets beter wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 23:25
Onderwerp: Het weer
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Haha, vol verwachting klopt mijn hart |
Je moet wel een half jaar verlengen, om zo'n boek te krijgen. Tja....... , is wel heel lang hè.
Oh ja, ook op de Veluwe regende het bijna de hele dag. Tenminste aan de kant, waar ik woon.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op zaterdag 8 oktober 2011, 23:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 19:51
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Doen hoor, Maryan...krijg je een heel leuk boek cadeau |
Ach, wat zijn jullie allemaal aardig voor me. 'k Heb inderdaad iets gelezen over dat boek, sommigen zijn er nogal negatief over hè. Maar echt waar, het lijkt mij best interessant. Zeker een reden om te verlengen. Zo heb ik ook een boek op de plank staan, dat heet Niet alleen maar single. Het is geschreven op een leuke manier door Lisa Fontein. Heel herkenbaar en raak, soms ook erg grappig. Dat boek is meer bedoeld voor vrijgezellen, maar minder geschikt voor gescheiden mensen. Dit boek van CM, zal wat breder zijn. Mocht ik blijven en het boek krijgen, dan zet ik wel een boekverslag op het forum.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 19:41
|
|
|
PIETER649 schreef: | Chatuliem hoort gewoon bij cm zoals het steeltje aan de appel hoort
Alleen jammer dat hij zich zo vlot op de kast laat jagen waardoor hij onbezonnen terugreageerd zodat hij n ban aangesmeerd krijgt
Pieter, uitlokken is kinderachtig |
Ik vraag me af of de uitlokkers een waarschuwing hebben gekregen, 'k vermoed van niet omdat het heel subtiel gebeurt. Al is het voor mijn tijd geweest, ik volg het forum al wel een poosje op afstand. En het valt echt op! Er zijn een paar mensen, ze kennen Chat langer dan vandaag, die op bijna iedere opmerking van Chat fel (soms zelfs sarcastisch) reageren. Het is overduidelijk met meerderen tegen één, wat ik sowieso al laag vind. Ik kan hun irritatie absoluut niet inleven, heb daar ook nooit last van (gehad). En ik ben het echt niet altijd met hem eens. Hij kan wel hele mooie dingen zeggen. Ik zou graag willen, dat Chat terug komt. 'k Kan me ook voorstellen dat hij er zijn buik van vol heeft.
Thomas, je hebt het duidelijk verwoord!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 15:07
Onderwerp: Misleiding door satan
|
|
|
Nog even als toevoeging, met de Wet dacht ik aan de 10 geboden. Is duidelijk(er) nu!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 15:06
|
|
|
VISSER278 schreef: | En dat nog al liefst met zo'n gratis proefabonnement. Bofkont. |
Klinkt leuker dan het is hoor, Visser. Het heeft ook zo zijn beperkingen. Gisteren kreeg ik ineens de melding: Je hebt het limiet bereikt van het aantal mails dat je momenteel kunt versturen. Uit veiligheidsoverwegingen kunnen proefabonnees maximaal 5 mails per uur en maximaal 10 mails per 24 uur versturen. Hoezo veiligheidsoverwegingen
Oh ja, om on-topic te blijven....het zonnetje schijnt én het regent!
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op zaterdag 8 oktober 2011, 15:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 12:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vraag me af wanneer Chatuliem weer terug komt? Zijn zinnige bijdragen mis ik toch wel......hoewel we het niet vaak eens zijn......dat weer wel.... Maar hij hoort gewoon bij CM vind ik..... |
Helemaal mee eens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 12:15
|
|
|
BILLY701 schreef: | Sinds afgelopen donderdag is deze jongen ook weer paraat. |
Gezellig, Billy!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 12:07
Onderwerp: Niet het perfecte plaatje
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Visser je weet niet wat je mist......! Het is mij wel 238 euro op jaarbasis waard! |
En mij nog wel meer!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 12:05
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Wat zei je even? ik denk dat je de hele dag op CM zit |
Ja hoor, ik zit van zondag t/m zaterdag van 00.00 uur tot 24.00 uur op CM.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 12:02
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Door het lezen van de wet , onstaat er een sluier op het hart. En daar gaat het hier in feite om.
2 Kor. 3:
14 Hun denken verstarde, en dezelfde sluier ligt tot op de dag van vandaag over het oude verbond wanneer het voorgelezen wordt. Hij wordt alleen in Christus weggenomen. 15 Tot op de dag van vandaag ligt er een sluier over hun hart, telkens als de wet van Mozes wordt voorgelezen.
Uit de hele discussie maak ik op dat de een vindt dat het niet mag. En de ander vindt dat het wel mag.
Dan rijst bij mij de vraag in hoeverre moeten wij de bijbelteksten letterlijk nemen? |
Mariska, het valt mij op dat je de vragen zo zwart-wit stelt. Alsof je op iedere vraag 'ja of nee, voor of tegen', moet antwoorden. Zo vind ik een vraag als 'gebedsgenezing zin of onzin', ook een gekke vraag. Natuurlijk, het is vast prikkelend bedoeld. Het roept echter ook een welles-nietes discussie op. Dat merk ik helaas bij meerdere topics, ik merk juist bij mezelf dat ik steeds 'grijzer' (niet dat je lauw moet zijn, maar je mag wel nuanceren) ga denken. Ik ga niet zeggen, alleen omdat het in mijn gemeente wel gebeurt, dat het niet lezen van de Wet verkeerd is. En dan krijg je op een bepaald moment, dat mensen niet meer reageren. Echt heel jammer, want ik zie een discussie vooral om te leren. Het gaat niet om het gelijk krijgen.
Maar goed.. om bij het topic te blijven, ik ga nog eens nadenken over de teksten uit 2 Korinthe 3. Gaat dit niet over het volk Israël, die Jezus nog niet (er)kent als Verlosser?
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op zaterdag 8 oktober 2011, 12:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 09:26
|
|
|
Het is weer om uren in je bed te blijven liggen, maar ja.....je bent een keer uitgeslapen.
Dan maar even CM.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 09:24
|
|
|
Voor de (nog) geïnteresseerden onder ons. Het is, zo denk ik (en ik denk eigenlijk de meesten hier) erover, niet óf de Wet óf de Genade. Het gaat om de balans hierin. Het lijkt mij geen probleem, als de Wet wekelijks gelezen wordt, als er verder ook over genade gesproken wordt. Het kan je namelijk wel een spiegel voorhouden, dat je zonder het verlossingswerk van Jezus nergens bent. Er is wel het gevaar voor sleur, als je de Wet iedere week hoort. Iedere week hoeft voor mij ook niet. Gebeurt dit lezen niet in een gemeente, dan denk ik dat de Wet - bijv. in een preek - weleens genoemd mag/moet worden. 'k Vond een stukje op internet, waarin o.a. staat....
Wet en genade horen elkaar in evenwicht te houden.
http://www.bijbelstudie.org/herschepping/04vs/wet_genade.htm
Het gaat uiteindelijk om het hart van de mens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:19
Onderwerp: 23 september
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ja Visser.....ik kan 19 november ook niet.....vier ik ook maar kerst in Pietenstad....... |
Wie weet komen we elkaar tegen, zijn we toch niet alleen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:14
Onderwerp: 23 september
|
|
|
VISSER278 schreef: | Sjonge jonge.....er staat een hele grote, mooie , actieve, uitdagende , haast vanzelfsprekende uitnodiging op het forum, gepland op 19 nov. Gericht aan ca. 2300 mensen , en wie van jullie staat er al op het lijstje???
Oke...ik weet het , het is dan idd. nog geen kerst, maar wel een leuk dagje ( lijkt mij) om elkaar te ontmoeten.
Dus W-tje, Maryan, Erika......eerst naar Scheveningen en dan kunnen we verder zien w.b . de kerst.
Visser, die écht niet te beroerd is om mensen uit te nodigen. |
Maar Visser, dan kan ik helaas niet. 'k Heb 's avonds een concert in Apeldoorn, dus dat wordt een beetje teveel dan. Volgende keer beter. Dan vier ik maar Kerst in Pietenstad, wordt ook vast gezellig.
|
|
Naar boven |
|
|