Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 06:08
Onderwerp: Bedankt
|
|
|
Heel veel geluk Herman en Marian, en ik wens jullie Gods Zegen toe om als drievoudig snoer een mooie toekomst tegaan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:48
Onderwerp: Accepteren of een bret veur de kop hebben
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dan beland je in een eindeloos slepende relatie waar je beide niet beter van wordt. Eén van jullie heeft diepere gevoelens, die zal altijd blijven hopen...en bij iedere vorm van aandacht zal dat alleen maar versterkt worden. Het beste is gewoon afstand nemen en je tijd aan iets anders besteden... |
hé Chat, ik zie dit ook wel anders.
Ik heb ook mannen in mijn leven voor wie ik echte vriendschap voel! mensen die voor de rest van mijn leven een warm plekje in mijn hart zullen behouden. Maar voor wie ik geen enkele hoop of verlangen koester om meer! Omdat zij bijvoorbeeld gehuwd zijn, of omdat ik gewoon besef dat wij fundamenteel teveel verschillen om een goede relatie te kunnen hebben of omdat ik gewoon weet dat het niet zou lukken om meer dan vriend te zijn!
Deze vriendschappen worden echt wel gewaardeerd, en er zijn momenten in je leven dat je hier echt dankbaar kan om zijn. Dan ben ik blij en dankbaar dat deze mensen er zijn of dat ik er voor hen kan zijn! Juist bij deze vriendschappen is het contact vaak beperkt, maar als je in nood bent en je weet dat je op die mensen kan rekenen (en omgekeerd) ben ik wel heel blij dat ik geen afstand nam, dat ik er wèl tijd aan besteedde, als vriend en vriendin kan je soms veel voor elkander betekenen hoor! Anders is het inderdaad wanneer een der beide partijen meer wil of meer verlangt dan vriendschap! dat het dan moeilijk is kan ik begrijpen. In dit geval zou ik wellicht ook afstand nemen. Maar toch niet direct, soms zijn mensen zo de moeite waard dat je er ook wel je gevoelens wilt voor opzij zetten, en dan kan er plaatst komen voor echte vriendschap die misschien ook een vorm van liefde kan worden, maar waarmee je niets verkeerd doet of waarmee je niemand kwetst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:33
Onderwerp: Accepteren of een bret veur de kop hebben
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Tuurlijk mag je om een reden vragen, maar, "ik wil niet verder met je" is toch echt duidelijk genoeg lijkt me om dat te accepteren en te respecteren.
Hoe te reageren op een openbaar forum (bij vorm van stalken)?? |
Cross, ja ook al kan je een fantastisch mens voor je neus staan hebben, toch kan het zo zijn dat er niets maar dan ook niets van aantrekking is! Ook ik zou dan niets kunnen beginnen met die persoon. Het is niet genoeg om te beseffen dat je een goed mens voor je hebt, er is nog iets als aantrekking, een klik, sommigen noemen het chemie, gewoon er moet toch meer zijn dan alleen een besef van das een goede man of vrouw, wil je er inderdaad een relatie mee aangaan waarin je jezelf ook goed zal voelen. Maar als die ander wèl persé met je verder wil is een woordje uitleg op zijn plaats. "Ik wil niet verder met je" is inderdaad klare taal, maar persoonlijk zou ik mij hier ook niet goed bij voelen. Een afwijzing doet niemands ego goed, maar geen uitleg krijgen is pijnlijk. Men zegt soms de waarheid kwetst, maar ik vind juist dat onwetendheid kwetst. Ik zou een "ik wil niet met je verder" bijvoorbeeld veel makkelijker kunnen aannemen als iemand mij gewoon zegt dat ik niet aantrekkelijk ben voor hem, of te luidruchtig, of te stil, of te materialistisch of wat dan ook! Als je dit extra woordje uitleg niet krijgt voel je je zo goedkoop langs de kant gezet en das extra pijnlijk! Hierdoor kunnen mensen ook aan zichzelf beginnen twijfelen doordat ze redenen gaan zoeken die er misschien helemaal niet zijn! Het kan ook zijn dat voor jou een vriendschap volstaat en dat je geen behoefte hebt aan een intiemere relatie met die persoon. Dit op zich zou voor mij een aannemelijke uitleg zijn. Kan die ander zich hier niet bij neerleggen en voel je je niet meer vrij hierdoor dan blokkeren gewoon!
dus misschien toch iets meer dan gewoon het zinnetje "ik wil niet met je verder"?
je vraag "hoe te reageren op een openbaar forum" deze begrijp ik niet zo goed, tenzij je gestalked wordt via mail of privé chat? Via mail of chat zou ik de persoon blokkeren als die mijn privacy niet respecteert, maar via een forum? bedoel je dan dat je reacties krijgt op jouw bijdragen die je niet wil?.......negeren misschien?
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op donderdag 31 maart 2011, 23:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 18:55
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | In en intriest Martin, en als ze nu niet op schoolreis was geweest hadden we het dan ook gehoord? Dat vraag ik me dan af....... |
had haar moeder dat dan niet gezien? of zou het ook zo'n moeder zijn die alles toeliet om haar vriend niet te verliezen? niet te geloven gewoon dat arme meisje!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 22:52
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Willemijn
Ik las vanmorgen op internet dat ze misbruikt is door haar stiefvader . Vreselijk. Sjalom. Martin |
In België zei men in het journaal dat men via DNA hoopt te ontdekken wie de vader van het kind is, blijkbaar is men in België nog niet op de hoogte (19uur nieuws) van misbruik door een stiefvader! Erg voor dat meisje! Zelf kind zijnde heeft ze nu zelf al een kind, zonder nog maar te denken aan het trauma door alles wat vooraf ging en wat de bevalling ook voor haar teweegbracht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 maart 2011, 18:55
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat dachten de ouders van dat meisje van twaalf misschien ook wel, die beviel op haar schoolreis Een tip Visser: het gaat er vaak om wat je niet ziet........ Maar de ene week lezen we van een moeder van 63 en nu weer een moeder van twaalf.......over uitersten gesproken...... |
lees ik het goed, twaalfjarige bevallen op schoolreis? je zou je afvragen of ze wel wist dat ze zwanger was!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 07:16
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
Ook van mij Emma en Jeroen, Gods zegen voor een gelukkige mooie toekomst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 maart 2011, 12:46
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARISKA601 schreef: | na 4 uur bedworstelen besloot ik om maar een wandeling naar de badkamer te maken. daar aangekomen werd ik klaar wakker. de vloer was kleddernat. wat bleek.. kraantje bij de stortbak lekt.
het was een leuk gezellig nachtje. |
Dutse zeggen ze in België heb ook amper geslapen, zo goed als niets, gevolg van een week nacht, overschakelen gaat oh zo vlot ben ook opgestaan, gelukkig zonder natte vloer, kan goed begrijpen dat je nacht niet zo gezellig was! Courage meid!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 maart 2011, 12:43
Onderwerp: collecte
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Toch is het goed denk ik om die tiende te reserveren voor de Heer. Persoonlijk denk ik dat Hij je daarvoor zal belonen, omdat het een kwestie van vertrouwen is wanneer, ook in moeilijke tijden, je je tienden geeft. Kun je het echt niet geven, of moet je iets anders ervoor laten staan?? Hoevaak is het zo dat onze luxe levensstijl door moet gaan en dat we dan de tienden maar niet kunnen betalen. |
maar hoe zie je die tienden? ik stort bijvoorbeeld ook elke maand aan AZG, en tussendoor komen andere initiatieven ook aan de beurt om gesteund te worden, ik wil dit eigenlijk ook blijven doen, of vindt jij dat het alleen naar de gemeente (of kerk) moet gaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 20:16
Onderwerp: Een oude vogelkooi
|
|
|
Lees het nu voor het eerst,
mooi verhaal, geluk hebben wij toch met de Heer Jezus!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 20:00
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat mijn zoon weer veilig uit Columbia is teruggekomen........ |
Wauw van reizigers gesproken! jij MOET gewoon kunnen loslaten hé
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 23:13
Onderwerp: collecte
|
|
|
om het toch serieus te maken...........
er werd in het verre verleden wel eens de opmerking gemaakt om één tiende van je inkomen te schenken aan de gemeente,
ik zie regelmatig de collecte passeren bij sommigen, waarschijnlijk storten deze maandelijks, hoe zien jullie die gift van 1 tiende van je inkomen? eerlijk gezegd zijn er maanden dat ik dit niet kan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 21:57
Onderwerp: Calvijn
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Jan, met alle respect: in dit stukje geef je nu precies aan waar de schoen wringt. Ds. Kersten beriep zich op een Bijbeltekst dat we de overheid moesten gehoorzamen. Wat was echter de consequentie? Dat Joden werden aangegeven dan wel niet werden geholpen. Ds. Kersten wist toen niet van de vergassing maar wel dat ze naar het oosten zouden worden verbannen. Er zou zeker sprake zijn van ballingschap. Hij trok echter de conclusie op Bijbelse gronden dat de Joden dus niet beschermd hoefden te worden en we weten wat de gevolgen hiervan waren.
Er waren ook calvinisten, die niet buitengewoon begaafd waren als ds. Kersten en die vonden dat je God meer gehoorzaam moest zijn dan de mensen. Die namen Joden in huis.
Jij kijkt naar deze dominee als iemand die ook fouten maakte en het is een christelijke gedachte dat te doen. Maar op basis van zijn weergave van een Bijbeltekst moet dit haast wel levens gekost hebben.
Je kunt dus zelfs als erudiet mens, want dat was hij, op grond van een Bijbeltekst mensen laten omkomen. En hij had niet beter moeten weten maar vooral beter kunnen weten. Hij was in zijn tijd leidend en buitengewoon gezaghebbend in de bevindelijke kring. Als hij niet star calvinistisch had geïnterpreteerd en de keuze had gemaakt God meer te gehoorzamen dan de mensen, waren er ongetwijfeld levens gered. In de gereformeerd synodale hoek waren zeer veel moedigen met Godsvertrouwen die de Joden wel onderdak gaven.
In de Gouden Eeuw was de slavenhandel het zwarte goud in Nederland. Fout? Welnee, er stond toch geschreven dat slaven hun meesters moesten gehoorzamen? En had God niet gesproken over Cham? En als het zoveel geld binnenbracht moest het toch een zegen zijn voor zijn calvinistische volgelingen? De Amerikaanse gedachte dat welvaart een zegen van God was, leefde toen ook al. Op basis van een Bijbeltekst werd de slavenhandel goed gekeurd. God had dit toch voorbeschikt? Ondanks dat deze teksten in de Bijbel staan is slavenhandel verwerpelijk en in strijd met het christendom.
Zijn bloed kome over ons en over onze kinderen, daar sprak ik al eerder over. Het staat letterlijk in de Bijbel. Maar het is in strijd met het het christelijk geloof om Joden te vervolgen en zeker middels de grootste misdaad die de mensheid ooit kende, de Holocaust. Deze tekst is hiervoor misbruikt, want het staat er toch letterlijk?
Het probleem zit hem niet in de Bijbel. Het probleem zit hem in een foute interpretatie van Gods Woord. Ds. Kersten had, erudiet als hij was, beter moeten weten. Mensen moeten nadenken wanneer ze een Bijbeltekst letterlijk aanhalen en daarmee vaak fout gebruiken. Het gaf al zoveel leed. En het denken van Calvijn over het moeten doden van de tovenares op grond van een Bijbeltekst was een gevolg van dezelfde denktrant.
Thomas |
Leerrijke bijdrage Thomas!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 21:51
Onderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is dat niet een beetje kort door de bocht? Het is natuurlijk prettiger maar een relatie met een ongelovige hoeft toch niet per definitie in te houden dat je een slecht huwelijk hebt als je elkaar daar de ruimte in geeft? |
toch ken ik tot nu toe geen koppels waarin en een gelovige en een ongelovige toegeven dat ze een gelukkig huwelijk hebben willemijn, ik denk dat je als gelovige hoopt daarin de ruimte te krijgen van een ongelovige partner, maar ik zou liever samen bidden met een gelovige partner dan mij te moeten afzonderen omdat mijn ongelovige partner er niets in vindt!
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zaterdag 26 maart 2011, 21:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 21:46
Onderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Gelovige met niet gelovige, zou ik zeker niet willen. Je kunt namelijk niet praten over de dingen die voor jou als gelovige je het meest na aan het hart liggen, je stuit uiteindelijk op een muur van onbegrip ..... Of de Heilige Geest moet hem/haar zo aanspreken dat hij/zij tot geloof (behouden) komt. Maar dat is meer uitzondering dan regel. Twee geloven op één kussen daar slaapt de duivel tussen, niet als de basis van je geloof hetzelfde is; Jezus Christus kennen als je Verlosser en Zaligmaker. Over de invulling van je geloof, kun je samen, met God (zie hier het drievoudig snoer), het wel eens worden .... |
Ben het volledig met je eens Cross!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 16:54
Onderwerp: Calvijn
|
|
|
DINI968 schreef: | ...en je zal vooral een veel beter mens van worden...euh, heb ik horen zeggen... | Heb de test nog steeds niet gedaan maar wil wel reageren. Mijn moeder had nadat mijn vader was overleden ook nog haar beide zonen moeten begraven. Bij haar kwam dus heel erg het gevoel dat de zonden van haar voorvaderen op haar verhaald werden. Mijn schoonfamilie is rooms katholiek en die hebben een veel blijer geloof. Immers je gaat te biecht, en dit bedoel ik niet lichtzinnig, maar je gaat daarna wel weer heerlijk verder in de zekerheid dat je zonden je vergeven zijn.
Dini die nu toch de test maar eens moet gaan doen [/quote]
Beste Dini, ik denk dat dit weer niet algemeen kan gesteld worden, maar dat ook het rooms katholieke geloof een persoonlijke impact heeft. Ik ben thuis bijna fanatiek rooms katholiek opgevoed, maar bij ons thuis is nooit een "blij" geloof aan de orde geweest, integendeel met alle respect maar soms dacht ik (en nu nog soms) liever alleen dan op de manier waarop mijn ouders samenleven, maar goed dit staat mss los van het geloof, maar mijn ervaring in de katholieke kerk is dat daar heel veel afgerammeld wordt terwijl aan de essentie nl Jezus Christus die voor onze zonden aan dat kruis die vreselijke dood onderging, voor ons!, dat de Heer Jezus onze Verlosser en Redder is, mijn Zaligmaker, mijn Alles!, hieraan wordt zo weinig aandacht besteed vind ik! ook sta je alleen in je geloof, bij onze gemeente is er interesse in elkander, is er vriendschap, heb je ook het gevoel dat er mensen naast je staan, in de katholieke kerk (ik spreek dus uit mijn ervaring) gaat iedereen zo vlug mogelijk naar huis, heeft niemand geen oog om wie triest is, en op de koop toe was ik getuige dat er door wie in de kerk werkte heel veel geruzied werd.
wat het biechten betreft; zelfs als kind kon ik mij hier helemaal niet in thuisvoelen; waarom niet rechtstreeks je zonden belijden aan de Heer, aan God? ipv bij een mens als tussenpersoon?
Ik wil hiermee de katholieken niet afbreken, ik ken katholieke mensen die oprecht en heel intens en vurig geloven!!! maar het warme geloof heb ik er nog maar heel sporadish ontmoet.
Misschien moest ik het zo ervaren omdat de Heer mij liever in een evangelische gemeente ziet? kan best zijn, ik geloof dat de Heer ons ook persoonlijk leidt en dat Hij wel weet (om welke reden dan ook) waar we het beste op ons plaats zijn!
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zaterdag 26 maart 2011, 16:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 15:05
Onderwerp: daten Bijbels?
|
|
|
DAVID923 schreef: | totaal oftopic weer. en oudsten betekend de oudsten/leiders van de gemeente waar je gaat, in de tekst van petrus. niet iemand die ouder is in leeftijd op een forum. ontopic plz. |
zo bedoelde ik het ook niet, wees gerust!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 14:50
|
|
|
DAVID923 schreef: | hoe krijg je het voor elkaar om op het ENIGE te reageren wat niet inhoudelijk is. werkelijk ongelovelijk hier... |
1Petrus 5 : 5 Evenzo gij, jongeren, onderwerpt u aan de oudsten. Omgordt u allen jegens elkander met nederigheid, want God wederstaat de hoogmoedigen, maar de nederigen geeft Hij genade.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 14:40
|
|
|
DAVID923 schreef: | DIT. | ..
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zaterdag 26 maart 2011, 14:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 09:24
Onderwerp: Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?
|
|
|
@Does en @Maria (en uiteraard a wie dit wil lezen)
ja wordt moeilijk hé, Ik kan toch zomaar niet goedkeuren dat iemand van boven de 60 bewust kiest voor kinderen! Heb al van alles gezien, van zwangerschapsintoxicaties met dood van kindje tot gevolg en met gevolg van blijvend hartfalen voor de moeder, van zware aangeboren hartafwijkingen waarbij het kindje na meerdere operaties niet kan overleven, deze week nog een vrij jonge man, spastisch en geretardeerd.........pas goed ontdekt in kleuterjaren maar oorsprong staat gedocumenteerd in moeilijke bevalling (hetgeen meer kan voorkomen bij oudere moeders dan op normale jongere leeftijd),
kan ik die vrouw haar kinderwens begrijpen? ja uiteraard! maar is het niet zo dat wij soms vaker eens wens naast ons moeten neerleggen ook al is het met veel pijn en verdriet? Hoorde gisteren in het nieuws nog een 60-plus vrouw die enkele jaren terug een tweeling kreeg (ook via IVF) die wel al gestorven is terwijl de kindjes nog kleuter waren.......ja het is waar, een jonge moeder kan ook ziek worden en sterven of verongelukken, maar hoe ouder hoe groter de kans en zoiets probeer je als moeder toch te vermijden!
Beoordeel ik die vrouw? ja waarschijnlijk wel hé..... Mocht die vrouw nu op natuurlijke wijze zwanger geworden zijn, zou ik zeggen ongelooflijk maar zeker een Zegen van God! maar het was niets natuurlijk hier...............
wil hier niemand mee kwetsen! sorry indien ik jullie kwetste, was en is de bedoeling niet maar dat weten jullie hopelijk wel
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op vrijdag 25 maart 2011, 16:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:14
|
|
|
HENK710 schreef: | Daar wil ik Does even op reageren Je zegt dat je vermoed dat Maria als jongen moeder nog geen besef had van haar aandoening.... Wel ik wist waar ik aan begon, 2 jaar voor mijn eerste zwangerschap heb ik een ernstig auto onegluk gehad en oa men bekken op 6 plaatsen gebroken gehad, Ik zeg oa omdat de waslijst nog al groot word om te plaatsen Maar ik heb nog wel 2 kindjes gekregen.... En ookal was de eerste geheel niet gepland omdat ik mede door het ongeluk nooit geen kindjes zou kunnen krijgen, en ik wist wat een aanslag het op mijn lijf zou hebben, Heb ik er nooit aan getwijfeld, En ja ik kan minder dan andere moeders en ja soms baal ik giga van mijn beperkt zijn en het minder kunnen, En ook mijn kinderen moesten snelller dingen leren dan andere kindjes omdat ik een aantal dingen niet kan en kon. Maar ik denk niet dat ze er minder door geworden zijn, En ik heb ook absoluut geen spijt van men kids, Ben een mega trotse mama Ook met men beperkingen Dus tja als ik dan zo het stukje van Maria lees, dan denk ik idd oordelen we niet vaak te snel?? Want er zullen ook genoeg mensen zijn geweest en misschien nog wel zijn die het onverantwoord vonden dat ik aan kindjes begon. |
Does, toch vind ik dit anders, wil zeggen, neen is niet onverantwoord van jou! Zal er graag morgen verder op reageren maar moet nu ..........
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op donderdag 24 maart 2011, 09:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:05
|
|
|
HENK710 schreef: | Mijn mooiste momenten zijn er 2 Eerst heerlijk in de tuin bezig geweest was echt super, Em later vanmiddag is ons kleine kereltje geslaagd voor zijn proefzwemmen en mag dus volgende week afzwemmen voor A
*Does een super trotse mama* |
Proficiat super trotse Does mama
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 maart 2011, 21:00
|
|
|
MARIA576 schreef: | Hoewel ik mezelf inmiddels té oud acht om nog kinderen te krijgen, wil ik deze vrouw toch niet veroordelen. Ik geloof dat ik zo'n beetje de enige ben hier op dit forum die er anders over denkt? Ja, het is 'oud', 63 jaar...en ja, er is medisch technisch ingegrepen. Met het laatste heb ik al helemaal geen moeite omdat we ándere ingrepen wél toestaan, zoals donororganen willen afstaan bijvoorbeeld, of een kunsthart of ....noem maar op. 63 jaar..het is de vraag hoeveel jaren zij met elkaar in goede gezondheid mogen meemaken...en ik hoop dat ze die jaren zullen hebben. Maar..is jong zijn een garantie voor gezondheid? Ikzelf heb al ruim 10 jaar een aandoening die mij tot een ándere moeder dan 'de doorsnee' moeder maakt. Mijn kinderen moesten snel zelfstandig worden, het kon niet anders. Mocht ik dan óók geen kinderen krijgen? Tuurlijk wel, zullen jullie zeggen...maar hoe natuurlijk is dat dan nog? Wanneer men afwijkt van het gemiddelde in Nederland, zie ik direct de veroordelingen al voorbij komen en dat stoort me. 'Steek je hoofd niet uit boven het maaiveld'...want je wordt onthoofd, keihard en genadeloos. Wat is de volgende stap? Wie bepaalt het recht op ouderschap? 'De gemiddelde Nederlander', de publieke opinie? Ik zou liever zien dat we begrijpen dat er mensen zijn die ánders zijn dan dat gemiddelde..en we het misschien wel niet voor onszelf zouden willen, maar het toch niet veroordelen. Ik heb haar een mailtje gestuurd...en ontzettend veel geluk toegewenst. |
Maria, een donororgaan wordt wel gegeven, ingeplant bij mensen wiens leven in gevaar is. Dit vind ik toch een gans andere situatie dan op leeftijd van 63 jaar zwanger worden en zo je kind zijn leven in gevaar brengen! Want die kans bestaat wel reëel op zo'n leeftijd. Ik kan begrijpen dat je er anders tegenaan kijkt, maar ik vermoed dat jij als jonge moeder ook nog geen besef had van welke aandoening je zou treffen. Als we denken aan wat ons kan overkomen voor onze kinderen volwassen zijn moet niemand aan kinderen beginnen want niemand is vrijgesteld voor ziekte en problemen. Toch vind ik dat je de problemen niet moet gaan zoeken, zoals deze vrouw eigenlijk wel gedaan heeft! Hopelijk voor haar maar vooral voor het kind blijft alles inderdaad goed!
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op woensdag 23 maart 2011, 21:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 20:28
Onderwerp: jaartelling in de Bijbel
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Toevallig van de week weer van voren af aan begonnen in mijn bijbeltje |
Dank je Tessybear,
ik ben ook terug van voor af aan in bijbeltje begonnen, maar mijn inzicht is duidelijk zo goed niet.
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op dinsdag 22 maart 2011, 20:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 18:18
Onderwerp: jaartelling in de Bijbel
|
|
|
mag ik aannemen dat men in de tijd van de Bijbel een andere manier van jaartelling hanteerde? In Genesis lees je al dat mannen soms tot 900 jaar werden???? kan toch niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 16:37
Onderwerp: Groningen, 20-40jaar? interesse?
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Misschien iets in trend van Dutch Woman | Deze dutch woman heeft ook roots in nederland hoor, tzij juist over de grens, mijn grootouders waren van Yzendijke.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 16:34
Onderwerp: Japan
|
|
|
LISA610 schreef: | Hai Marylien. Je hoeft je nergens op te abboneren hoor. Iedereen kan gewoon via de site van de Bethel naar de mediaspeler. Dit is de link naar de site: http://www.bethel.nl
Linksboven staat een button "mediaspeler". Als je daarop klikt kun je vervolgens een keuze maken uit de verschillende diensten. De themadiensten over openbaringen zijn avonddiensten. De eerste drie diensten waren op: 9 januari 2011 20 februari 2011 13 maart 2011
Voor het gemak even de link naar de pagina waarop je deze diensten kunt vinden: http://mediaspeler.bethel.nl/category/openbaring/
Hoop dat je er zo uit komt. |
Thanks Lisa, ga dit zeker bekijken!
|
|
Naar boven |
|
|