Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:11
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik ben nu pas thuis.......
Ik vond het eeeeeeeeeeeerg gezellig!Zalig weertje,niks moeten,lekker blijven zitten en kletsen! Na afloop konden we met ons drietjes(m,m en l) aanschuiven aan tafel bij een oud-lid,heerlijk gegeten!Daarna de degelijke rok verruild voor een ouwe spijkerbroek en lekker wezen stappen,zo leer je die dames ook van een andere kant kennen Ik heb me uiteraard heel netjes gedragen Het was al licht toen de oogjes dicht gingen Ik ga nu naar een verjaardag en een etentje en dan wil ik 24 uur slapen ......... |
Was wel heel gezellig he, wat vermoeiend maar O zo leuk. Moeten we vaker doen. En ja Leanne we hebben ons keurig gedragen, zeer cm waardig, de bestuurder en bijrijder van de regelmatig langsrijdende politie busjes konden alleen zeer goedkeurend knikken, naar 4 zulke lieve dames dus ook 's-avonds geen spuitende brandweerauto's, of landmijnen nodig gehad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 17:07
|
|
|
GRACE585 schreef: | zijn net goed en wel thuis uit het ziekenhuis de val van mijn dochter tijdens de picknik heeft haar toch een gebroken arm opgeleverd ze zit nu vanaf haar hand t/m bovenarm in de gips dat wordt dus geen fietsexamen doen a.s. woensdag ,waar ze dus stevig van baalt maar niet mee te hoeven gymen heeft ze geen probleem mee |
Tjonge Grace,
Zo ernstig zag het er op de hei niet uit he, niet dik en/of blauw, en ze kon al haar vinger nog goed bewegen.
Wens haar veel sterkte van me.
En als je me jullie (email) adres even prive laat weten zal ik even een kaartje voor haar maken en versturen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 16:47
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
THOMAS968 schreef: . Of: ik ben als maagd het huwelijk ingegaan en na het huwelijk bleek het in bed niet te werken. Moet je dan de rest van je leven daar maar in berusten? Ik vraag me dan ook oprecht af of het wel wijs is als maagd het huwelijk in te gaan. Thomas, gescheiden.
THOMAS968 schreef: | De kern van een van de dingen die ik wilde zeggen pak je heel goed: je stelt dat mensen ook wel eens de fout in kunnen gaan, ook al streef je naar sex binnen het huwelijk. Mij betoog is vooral dat mensen het wel stellen maar het in de praktijk al snel verandert. Ik stel ook niet dat het streven fout is maar constateer dat mensen het vaak toch niet doen. En wat dan?
Eerlijk of niet eerlijk daar loopt al een draadje over. Ik vind het in ieder geval niet eerlijk als mensen andere dingen doen dan ze zeggen na te streven. Ik vind het ook niet eerlijk om te doen alsof, al begrijp ik dat er soms sociale druk is, zeker in de wat behoudende kringen.
De werkelijkheid is weerbarstig, zoals je zelf ook al aangeeft.
Thomas, die met deze reactie wel blij is en ook eerlijk vindt |
Thomas, Of ik begrijp jou niet of jij mij niet denk ik.
Je schrijft eerst dat je denkt dat het niet wijs is om als maagd het huwelijk in te gaan. Daaruit maak ik dus op dat je het wel wijs vind (goed of niet) om voordat je met elkaar trouwt al een seksuele relatie te hebben. Vandaar mijn reactie met de term "uitproberen" wat ik zelf ook een ongelukkig gekozen woord vind maar het toch maar (tussen aanhalingstekens) heb gebruikt omdat ik ook geen ander toepasselijke benaming kon bedenken.
Hierna schrijf je dat je goed begrijpt dat mensen de fout in gaan, en seks hebben voor het huwelijk (waarmee je dus wel aangeeft dat dit waarschijnlijk niet echt goed zou zijn).
Met mijn reactie bedoelde ik overigens niet een schijnheilige vinger uit te steken naar een ieder die voor het huwelijk al seks heeft gehad, al was het maar dat ik net zo hard onderuit ben gegaan en waarschijnlijk weer zal gaan als de meeste. Ik denk alleen wel dat er tegenwoordig vaak te makkelijk over seksualiteit gedaan wordt. Ik denk dat het goed is om te proberen om de geestelijk en de lichaamlijke intiemiteit zo gelijk mogelijk te laten verlopen.
Laatst aangepast door
|
MARIANNE129
|
op zondag 23 mei 2010, 16:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:48
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
THOMAS968 schreef: | . Of: ik ben als maagd het huwelijk ingegaan en na het huwelijk bleek het in bed niet te werken. Moet je dan de rest van je leven daar maar in berusten? Ik vraag me dan ook oprecht af of het wel wijs is als maagd het huwelijk in te gaan. Thomas, gescheiden. |
Thomas, begrijp ik hieruit dat jij er een voorstander van bent om eerst samen seks te hebben om te kijken of het in bed wel fijn is voor dat je met iemand wilt trouwen? klinkt toch wel een beetje als: eerst ff proeven voor ik een beslissing neem. Dat veel mensen niet wachten met seks tot na het huwelijk heeft denk ik niet zo zeer te maken met een van te voren gepland uitproberen dan wel met zo smoor verliefd zijn, dat het vlees sterker is/wordt dan de geest.
Wanneer je iemand voor je gaat trouwen wilt "uitproberen" om te kijken of het gaat, zul je denk ik een redelijke tijd moeten gaan samenwonen. Ik denk dat je dan pas echt merkt hoe iemand is, ook wanneer de persoon zich even niet lekker voelt, of in een stress situatie is. Hoe iemand is nadat de eerste verliefdheid is overgegaan tot een diep houden van, merk je vaak pas in een huwelijk (of samenwonen).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 21:17
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en nu wil ik alleen nog lezen wat iedereen voor lekkers mee denkt te nemen. geen reacties meer op de mensen die niet mee gaan picknicken in ede op de hei, want die reacties zijn off-topic. |
ik ga op reis (o nee sorry picknick) en ik neem mee:
Een in stukkies gesneden watermeloen (lekker voor de dorst) en natuurlijk een zak met spekkies voor de kids en eh.... broodjes, krentenbollen, zonnebrand, tekenpen, pleisters, en ehh, misschien ook nog wel een pot zelfgemaakte rabarber jam (als hij zo tenminste nog wil lukken hoor)
en natuurlijk EEN HEEL GOED HUMEUR
ik heb er zin in .............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 21:57
Onderwerp: Gezocht...
|
|
|
THOMAS968 schreef: |
Wie heeft een mooi bewegend plaatje van de smulsmurf?
Thomas, die wel weer eens wil smurfen. |
geen bewegende smulsmurf, maar voor jou wel toepasselijk denk ik
http://www.youtube.com/watch?v=LdfwcGnuoi4
Laatst aangepast door
|
MARIANNE129
|
op dinsdag 18 mei 2010, 22:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 19:34
Onderwerp: Henk710 & Robbedoes873
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Wij Henk en Does hopen vrijdag 14 mei 'smiddags in het huwlijksbootje te stappen...
|
Heel veel geluk en zegen voor jullie en de kids,
En natuurlijk een stralende dag toegewenst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 10:18
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
IMRE695 schreef: | Hier wil ik even iets meer over zeggen. De reden waarom ik bijna over m'n nek ging van dit lied, is dat er zo sentimenteel over Jerzalem wordt gedaan. Als er 1 stad in de geschiedenis is, waar stromen bloed hebben gevloeid, dan is het deze stad wel. Jebusieten, Israëlieten, Grieken, Romeinen, Babyloniërs niet te vergeten, Arabieren, kruisvaarders (christenen!), Turken, Engelsen en later weer de joden en de arabieren. Enfin, het wordt een saaie opsomming. Maar echt, dit is een stad waar al ruim 3000 jaar om gevochten wordt. En het gevecht is nog niet ten einde! Een loflied op een slagveld....
Ik weet, voor alle monotheïstische (wereld-)godsdiensten is Jerusalem een heilige stad and the place to be. Maar er is daar slechts 1 keer op positieve wijze bloed gevloeid, nl. op Golgotha.
Verder mijn excuses voor de song over Parijs. Mijn kennis van de franse taal is zéér rudimentair. Ik geloof dat het niet zo'n lief liedje is, als ik me altijd voorgesteld had. Maar goed, tot zover mijn bescheiden mening. |
Imre,
Natuurlijk heb je voor 100% gelijk, Jeruzalem van nu is een slagveld. Maar dit lied gaat over het nieuwe Jeruzalem (Jeruzalem stad van goud). Eigenlijk is dat de reden dat ik het zo'n ontzettend mooi nummer vind, want natuurlijk heb je gelijk, als je zonder tekst alleen puur naar de muziek luistert staat dit nummer bij mij ook absoluut niet boven aan de lijst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 19:39
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
IMRE695 schreef: | De mens lijdt het meest, door het lijden dat hij vreest. |
Dan maar even het hele gedichtje
Een mens lijdt dikwijls 't meest Door 't lijden dat hij vreest Doch dat nooit op komt dagen. Zo heeft hij meer te dragen Dan God te dragen geeft.
Het leed dat is, drukt niet zo zwaar Als vrees voor allerlei gevaar. Doch komt het eens in huis, Dan helpt God altijd weer En geeft Hij kracht naar kruis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 14:38
Onderwerp: Steun maar op Mij - Herman Boon
|
|
|
PAULUS505 schreef: | Beste CM leden,
onderstaand lied is gepost op het CM forum met alleen de weblink bij mooiste liedjes. Ik heb naar dit geloofs lied geluisterd. Ik vind het zo'n ontzettend mooi lied. Ik dacht: Dit lied moet niet zomaar ergens op het CM forum staan, waar niet echt er kennis gemaakt kan worden met dit prachtige lied. De songtekst is nergens op het internet te vinden. Ik heb al luisternde naar dit prachtige geloofs lied de tekst overgeschreven, zie hieronder: Ik ben heel benieuwd of dit lied jullie ook ten diepst raakt.\
Onderstaand lied is te beluisteren via:
http://www.youtube.com/watch?v=89cLxCrdraE&feature=related
Steun maar op Mij - Herman Boon
Steun maar op Mij, Leun maar op Mij Vertrouw me maar, Mijn kind Ik hou van jou Onbetaalbaar ben jij!
Steun maar op Mij, Leun maar op Mij Vertrouw me maar, Mijn kind Ik hou van jou Je bent zo kostbaar voor Mij!
Als veen parel in Mijn Ogen, Zo ben jij, Mijn lieve kind, Er is niemand, nee niemand Die jou liever vindt Dan ik Jouw Hemelse Vader
Steun maar op Mij, Leun maar op Mij Vertrouw me maar, Mijn kind Ik hou van jou Onbetaalbaar ben jij!
Steun maar op Mij, Leun maar op Mij Vertrouw me maar, Mijn kind Ik hou van jou Je bent zo kostbaar voor Mij!
Als je eens beseffen kon, Hoeveel Ik van je hou, Mijn Allerliefste Zoon, Gaf Ik in ruil voor jou! Ja, ik jouw Hemelse Vader!
Steun maar op Mij!
Groeten van Paul |
inderdaad een erg mooi lied Paul, even verder zoeken op Youtube, Herman Boon heeft veel van dit soort liedjes. Wat ik ook zo leuk vind is dat je bij Herman Boon zo overduidelijk de ADHD'er herkend, soms een ontzettend grote mond, en ontzettend druk. Maar even zo goed, een heel klein hartje, heel gevoelig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 14:19
Onderwerp: kennen jullie dat?
|
|
|
NISHA834 schreef: | Zó herkenbaar, ik kom evn naast je zitten meis.... |
Fijn om iemand naast je te weten, onderstaand gedicht, waarschijnlijk heel bekend, geeft mij altijd troost als ik het echt niet meer weet.
Voetstappen in het zand..
Ik droomde eens en zie ik liep aan 't strand bij lage tij. Ik was daar niet alleen, want ook de Heer liep aan mijn zij.
We liepen samen het leven door, en lieten in het zand, een spoor van stappen; twee aan twee, de Heer liep aan mijn hand.
Ik stopte en keek achter mij, en zag mijn levensloop, in tijden van geluk en vreugde, van diepe smart en hoop.
Maar als ik het spoor goed bekeek, zag ik langs heel de baan, daar waar het juist het moeilijkst was, maar één paar stappen staan.
Ik zei toen "Heer waarom dan toch? Juist toen ik U nodig had, juist toen ik zelf geen uitkomst zag, op het zwaarste deel van mijn pad..."
De Heer keek toen vol liefde mij aan, en antwoordde op mijn vragen; "Mijn lieve kind, toen het moeilijk was, toen heb ik jou gedragen..."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:03
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
JILL658 schreef: | Als je altijd op tijd komt, denken de mensen dat je nooit iets belangrijks te doen hebt. |
maak haast als je tijd hebt dan heb je tijd als je haast hebt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 21:37
Onderwerp: picknick-with-music
|
|
|
sorry off topic
Laatst aangepast door
|
MARIANNE129
|
op woensdag 5 mei 2010, 21:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 14:14
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
HERMIENA254 schreef: | Wie van de CM leden kent dit lied uit zijn of haar hoofd? Weinigen denk ik. |
Misschien toch nog meer dan je denkt (hoop ik).
Wij moesten het 1-ste, 6-de en 14-de leren hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 14:12
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
[quote=LEANNE226] Lieve Leanne,
Ik heb even met je mee zitten huilen, tjonge wat is dat mooi zeg.
Heel veel sterkte eneen enorme knuffel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 mei 2010, 11:52
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
[Donderdag nog de beker finale, hopen op meer geluk voor Ajax (anders zou mijn kind wel heel verdrietig worden) dus: kom op Ajax, doe je best
Op verzoek de bijnaam waarvan ik dacht dat deze in voetbal wereld algemeen erkent werd gewijzigd.
met excuses aan een ieder die zich hieraan heeft gestoord, dat was dus absoluut niet mijn bedoeling.[/quote]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 18:02
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
WILLIE400 schreef: | ff en dan maar weer verder Beker komt er nog aan |
Ja, dat zei mijn zoon ook, is net terug uit de Arena (heeft daar op grote schermen zitten kijken). Maar natuurlijk was de scheidsrechter in Breda heel gemeen.
Donderdag nog de beker finale, hopen op meer geluk voor Ajax (anders zou mijn kind wel heel verdrietig worden) dus: kom op Ajax, doe je best Op verzoek de bijnaam waarvan ik dacht dat deze in voetbal wereld algemeen erkent werd gewijzigd. met excuses aan een ieder die zich hieraan heeft gestoord, dat was dus absoluut niet mijn bedoeling.
Laatst aangepast door
|
MARIANNE129
|
op maandag 3 mei 2010, 00:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 17:53
Onderwerp: De 7 geheimen die vrouwen verzwijgen
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Nou ik zal je dan maar bekennen..... 90% klopt |
maakt niet uit jo, er is nu eenmaal verschil (meer dan alleen de uiterlijk zichtbare) nou en. Het gedicht kende ik al, en nog wel andere niet cm waardige gedichtjes komen hier ook wel ongevraagd over de mail.
Wat maakt het uit, laten we er gewoon om lachen en doorgaan met het leven.
Dan moeten alleengaande mannen leren strijken, en alleen gaande vrouwen om allerlei andere klusjes in huis te doen. Tenminste volgens het al oude rollen patroon, in de praktijk blijken heel wat mannen al die zogenaamde vrouwen klussen allang te kunnen en heel wat vrouwen kunnen in huis heel wat meer klusjes oplossen dan ze soms willen toegeven.
want natuurlijk is het gewoon gezelliger en soms ook wel makkelijker om dingen samen te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 mei 2010, 13:49
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Help...!!!!! ik ben verloren..... en toch kan ik t best alleen ! |
Tja, natuurlijk kun je het best alleen, alleen wat kun je dan alleen, als ik dit lees moet ik toch denken aan mijn zoons een aantal jaar geleden, riepen ook: zelluf doen....
natuurlijk laat een verstandige vrouw de hulpeloze man een beetje aanknoeien, komt vanzelf met hangende pootjes terug om de boel weer netjes op orde te krijgen.
Maar eerlijk is eerlijk , mannen zijn best handig om de zware boodschappen te tillen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 23:24
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
HANNAH810 schreef: | Vraag over het voorbeeld van David en Batseba: Wie pleegde nou echtbreuk? Was het David of was het Batseba of alle beide. Wat zegt het 7e gebod.
als vrouw had bathseba niets te vertellen wanneer de koning haar liet halen, dus ik denk zelf dat david schuldig is. hoewel ik me wel eens afvraag waarom ze op het open dak ging staan om zich te wassen.... vrouwen kennende zal ze vast niet over t hoofd gezien hebben dat ze daar goed zichtbaar was voor koning david; een man die er goed uit zag, en met aanzien... en ze wist waarschijnlijk ook wel drommels goed dat zij zelf niet onaantrekkelijk was. t is inderdaad een aanname, maar ik lees nergens dat zij het vreeslijk vond, om door david te worden gehaald. |
door bovenstaand stukje kreeg ik dus ook dat idee Chat (dat Batseba eigenlijk minimaal even veel schuld zou hebben) juist daarom ben ik het na gaan kijken, ik denk dus dat Batseba eigenlijk niets kon veranderen aan de situatie of zij dat nu wilde of niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 23:02
|
|
|
DIKKIE717 schreef: | david had van het dak uitzicht op de oever van de rivier, en de vrouwen die vloeiende waren,gingen zich wassen van hunne onreinheid aan de avond. kantekenigen lezen. |
Lijkt mij toch niet echt logisch, haar vruchtbare periode zou dan niet op dat moment zijn. Wanneer deze kanttekening wel klopt dan blijkt daaruit in elk geval dat Batseba zich niet ging baden om David te verleiden.
Laatst aangepast door
|
MARIANNE129
|
op maandag 26 april 2010, 23:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 april 2010, 22:33
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Dan moeten we maar eens kijken of het in die tijd gebruikelijk was dat mensen zich wasten boven op het dak. Indien blijkt dat het niet gebruikelijk was om zich boven op het dak te wassen, dan deel ik de conclusie die Hannah heeft getrokken. |
Toch nog even iets recht zetten (heb het voor de zekerheid even nagezocht). David liep over het dak, en zag beneden een vrouw die zich aan het baden was.
Met andere woorden, Batseba was zich niet op het dak aan het wassen maar beneden in haar tuin, waarschijnlijk voelde zij zich onbespied, of was het in die tijd de gewoonte om op je dak rond te lopen en in de tuinen van de buren te kijken?
(zie 2 Samuël 11)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 23:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik herhaal maar weer eens mijn stelling, je bent niet voor God getrouwd als je alleen maar het bed gedeeld hebt. Je laat zelf zien hoe verwarrend die stelling is en bijbels gezien totaal niet te verdedigen. |
Hoe moet ik deut. 22:28-29 dan zien, dat gaat zelfs nog een stap verder. Als een man zich vergrijpt aan een meisje dat nog maagd is moet hij haar vader vijftig sjekel zilver betalen, en haar tot vrouw nemen, en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden.
Ik heb dit dus meegemaakt, maar ik moet er niet aan denken, dat ik dan ook nog met die engert zou moeten trouwen, vreselijk toch. Ben je dan voor God wel of niet getrouwd, ik kan me hier echt niets bij voorstellen. Van liefde is in elk geval op dat moment geen sprake.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 22:06
Onderwerp: Hokjes
|
|
|
Hoewel ik een hekel heb aan 'kerkhokjes', vind ik het wel een belangrijke vraag. Het zegt toch vaak iets over de (achtergrond van de) persoon, zoals Chatuliem al aangaf. Voor mij is het heel belangrijk om mijn geloof te kunnen delen met een partner. Het geloof is wezenlijk onderdeel van mijn identiteit. Iemand die mijn geloofsbeleving niet begrijpen kan, begrijpt dus mij in mijn identiteit niet. Ik zeg niet dat dit de kans op een goede relatie onmogelijk maakt, maar het is wel erg lastig in de praktijk... Uit ervaring weet ik dat kerkgenootschappen met dezelfde naam nogal eens per plaats kunnen verschillen. Wanneer er een relatie ontstaat is de kans groot dat minimaal een van de twee zal gaan verhuizen. Ik denk dat het dan goed is wanneer je samen gaat kijken naar een gemeente waar je je het best thuis voelt. Dat kan dus best plaatselijk verschillend zijn. Ik denk dat er dus veel meer mensen zijn die al meerdere kerken hebben bezocht, bij de een sprak het een, bij de ander het ander weer meer aan.
Er is nu eenmaal geen open keuze mogelijkheid, dan moet je toch iets invullen. Er zijn meer vragen hoor, die best lastig zijn om echt eerlijk in te vullen, wat moet ik invullen bij lichaamslengte? Ik zou het echt niet weten, zover ik weet ben ik 179,5 cm jij mag het zeggen.
Laatst aangepast door
|
MARIANNE129
|
op woensdag 21 april 2010, 22:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 april 2010, 23:24
Onderwerp: kromme kinderbabbeltjes
|
|
|
HANNAH810 schreef: | soms hebben kinderen van die uitspraken, die je op zou willen schrijven voor later; heb jij dat ook? schrijf ze hier, dan genieten wij mee!!
mijn pleegdochtertje ging vanmorgen luid zingend door het huis. dat doen we wel vaker; is de ene song uit, dan beginnen we een volgende. afijn, ze had een mooi lied in haar hoofd;
als je bidt, dan moet je eten, als je klopt op de deur, dan moet je opendoen, als je zoekt dan zul je t vinden, halleluja.......
wat een heerlijke zegen toch, zo'n kleutertje, zingend door t huis!! |
Wat vind je van het volgende lied: (gezongen door kind van ca. 3 jaar)
Hoe kwam Mozes door de Roosvicee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 11:05
Onderwerp: Goede doelen
|
|
|
INKA401 schreef: | ik gaf vroeger altijd een gulden aan de collekte aan de deur, nu is dat een euro ... is wel ruim ééns zoveel hé ... en denk dat álle instantie's dat wel merken ... verder is het toch zoiets van, hoe dik is je portemonee toch? de 'GZB, IZB,het rode kruis en mijn kerkelijke bijdragen vind ik belangrijk, maar nu het volgende ... ik heb met mijn zaak érg te maken met de creditkrisis ... moet ik nu mijn bijdragen aan unicef, natuurmonumenten en de dierenbescherming nu maar opzeggen? ... ik vind dit best wel moeilijk ... natúúrlijk word ik van die 10 euro per jaar aan een instantie niet armer ... maar als ik dan kijk hoeveel wanbetalers heb ... pffffff ... jullie snap? |
Ik snap het maar al te goed Inka, als boekhouder doe ik dus ook het debiteuren beleid. Je enige kans bij dubieuze debiteuren is toch veel bellen en eventueel betaal afspraken maken, oke, je krijgt dan misschien niet meer de vollegige factuur binnen, maar nog wel een deel. Zolang je het kan missen, probeer toch de voor jou belangrijkste goede doelen te blijven steunen. Ook zij hebben waarschijnlijk last van de credietcrisis en moeten roeien met de riemen die ze hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 08:30
Onderwerp: Zondagsheiliging
|
|
|
HENK710 schreef: | Tegenspreken is in mijn ogen geen sprake van. De teksten maken eerder duidelijk dat het houden van de sabbat iets moet zijn van jouw hart en niet omdat anderen dat willen of omdat het zo hoort. Niet voor niets heeft Jezus ook met het voorbeeld van de genezing op een sabbat laten weten dat de sabbat er is voor de mens (hartsgesteldheid) en niet de mens voor de sabbat (regeltjescultuur).
God schrijft rust voor tbv ruimte voor onszelf en Hem. Dat is ergens in de kern de boodschap van het 4e gebod, welke ook wel naar voren komt vanuit de teksten die je aanhaalt. |
Ik denk dat er absoluut geen tegenspraak is in de bijbel. Heiligen is zoveel als apart zetten, anders dan anderen. Dan staat er een verbod op WERKEN, maar wat is dat: is dat helemaal niets doen? Of is dat juist het apart zetten, doe andere dingen dan anders, denk er bij na, met andere woorden VIER DE SABBAT (of welke andere dag dan ook, die je apart zet voor God).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 april 2010, 08:10
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Verbergen? ........ of bedoel je de dingen die voor mannen, helaas soms, een geheim zijn? Waar wij mannen soms geen, of te weinig oog voor hebben?
Ze verbergen die dingen niet, maar wij mannen ervaren, voelen die dingen niet goed genoeg. Hoe gaan we er nou eens voor zorgen dat we al die signalen wel opvangen?
Iemand tips? |
Oke, zoveel heb ik niet te verbergen hoor.
punt 1: onzin, meestal moet ik worden aangespoord om iets voor mezelf te kopen zeker als het duurder is dan ik eigenlijk in gedachten had. Zoals mijn moeder me geleerd heeft is het eerst 5 keer de kinderen, dan 3 keer de man en als er dan nog wat over is .... dan heb je gewoon geluk.
punt 2: hoeveel exen denk je dat ik heb om hierover iets zinnigs te kunnen zeggen? pff, ik hoop dat ik nooit achter de echte waarheid kom (zo leuk is een scheiding niet hoor).
punt 3: klopt
punt 4: klopt
punt 5: klopt, laatst hoorde ik in een preek de (mannelijke) voorganger vertellen dat vrouwen niet mochten verwachten dat hun man in alles op een golflengte zou zitten met haar. Als je als vrouw dus over gevoels kwesties wilde praten ga dan naar je beste vriendin en niet naar je man (was zijn uitleg). Met andere woorden punt 5 klopt op advies van een man. Alleen doe ik er niet stiekem over.
punt 6: klopt
punt 7: klopt, maar 3 uur pff waar moet ik de tijd vandaan halen (of denken mannen dat ook dat hoord bij meerdere dingen tegelijk doen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 april 2010, 21:22
Onderwerp: de collecte in de kerk
|
|
|
BRAZEEVEL772 schreef: | volgens mij is dat verschillend voor iedereen die drempel maar dat maakt mij niet uit hoe hoog die is maar geld geven en dan op geven aan de belating vind ik onzin je geeft omdat je het deels terug krijgt dus je geeft niet want je krijgt terug hypocriet vind ik dat ik geef jou wat maar je krijgt het eigenlijk niet van mij maar deels van een ander
het peninkske van de weduwe was een gift van de weduwe zelf en wat zei Christus hier over ?
en de arme kunnen we toch wel steunen hebben we de belastingaftrek niet voor nodig |
Ik heb voor de vakbond jaren mensen geholpen bij het invullen van hun belasting aangiften. De giften worden ook afgetrokken, natuurlijk waarom niet. Wat je misschien niet weet is wanneer je echt goed gaat rekenen veel christenen meer geven dan de maximale 10 procent die je mag aftrekken, want die bovengrens is er ook. Als je al je giften mee gaat tellen kom je vaak heel ver, denk ook aan onkosten die je maakt als vrijwilliger voor een goed doel. Maar buiten al die financiele giften is er natuurlijk een veel belangrijker gift. Geef jezelf aan elkaar, als iemand je nodig heeft, ik denk dat dat in deze tijd met sociale uitkeringen zeker zo belangrijk is.
Niemand is zo arm dat hij geen glimlach kan geven, niemand is zo rijk dat hij geen glimlach nodig heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|