Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 20:12
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hmm ... hoe was het ook alweer +0 ... -8 .. |
droom fijn verder!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 08:59
|
|
|
Ons vertrouwen stellen op Hem..elke dag weer ons van Hem afhankelijk weten.. prachtig...thx..liefje..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 08:13
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Zo zie je maar: CM beïnvloedt ons denken
Mijn fundamentele vraag is echter niet beantwoord. Beide vormen van doop zijn een ritueel, maar met een betekenis. Als iemand wedergeboren is etc. en hij laat zich volwassen dopen met het ritueel van onderdompeling is dat prima. Maar als ik dat ook bekeerd of wedergeboren ben en doe belijdenis en in plaats van de onderdompeling bevestig ik mijn doop, dan is toch alleen het ritueel verschillend? Met mijn belijdenis maak ik mijn doop geldig en dat doet iemand met zijn getuigenis voorafgaand aan de doop door onderdompeling ook. Mijn vraag is dus fundamenteler. Het gaat om het bekeerd of wedergeboren zijn. Of je daarmee je kinderdoop bevestigt dan wel je daarna door onderdompeling laat dopen is voor God gelijk, denk ik. Thomas |
Van mijn opa kreeg/ontving ik toen ik 12 jaar werd een Bijbeltje met als opdracht voor mij..( tekst..aanwijzing..) psalm 25 vers 2, berijmd..:
HEER', ai, maak mij Uwe wegen, Door Uw woord en Geest bekend; Leer mij, hoe die zijn gelegen, En waarheen G' Uw treden wendt, Leid mij in Uw waarheid, leer IJvrig mij Uw wet betrachten. Want Gij zijt mijn heil, o HEER', 'k Blijf U al den dag verwachten.
Adn deze wijze woorden heb ik me altijd willen houden..
Zo zie ik ook het lezen/meedoen op dit forum en dan vooral de reacties/het leren van elkaar.
Dat dit nu beïnvloeding van CM. wordt genoemd vind ik een beetje een vreemde woordkeus. Zeker het is een leren...wegen van woorden, andermans mening/opinie.. en als je dat een beïnvloeding noemt worden we hopelijk allmaal beïnvloed door elkaar, door het lezen van elkaars meningen tot opbouw.. opbouw van Zijn gemeente.
Het gemeente van Christus zijn ligt nl. niet in het neerzetten van de duidleijke verschillen die er zijn tussen de refo's/ evangelischen en of Roomsen..
Een geloofsgemeenschap zijn we met elkaar als gelovigen en medegelovigen van Christus..
( waar of iedereen nu zo bang vor is als de verschillen tussen onze opvattingen benoemd worden? )
Het onderwerp van deze posting is doop en uitverkiezing.
De doop in mijn refo kerk is een besprenkeling van kleine kinderen..die zo "in het verbond opgenomen worden". Althans..dit stelt ons doopformulier.." daar nu de doop in plaats van de besnijdenis gekomen is..etc.."
Dit kan al niet kloppen..
De jongetjes werden besneden op de 8ste dag... en de meisjes? Hoe kan de doop dan in de plaats van de besnjdenis gekomen zijn?
Wij lezn nu zelf de Bijbel en toch doen we wat de traditie voorschrijft. ...
de traditie van onze kerken..en waarom? omdat dit wel vertrouwd is..voelt? Vragen wij ons nooit eens af of het allemaal wel klopt volgens wat er in de Bijbel staat?
Dat je tot geloof moet komen en dan wedergeboren bent en daarna gedoopt mag worden? moet worden?
Ik ben dus refo, ik zit in een refo kerk..en ik geloof..maar neem niet alles aan wat mij verteld wordt, ook niet wat betreft de kerkelijke regeltjes/ geloofsgeschriften..die tig!! aantal jaren geleden opgesteld zijn, maar nooit bijgesteld.
En dan las ik hier iets op het forum over de "Heilige doop". nou sorry..de doop is een teken en daarom niet Heilig dat was vroeger....daarom heeft mijn moeder jarenlang getreurd om haar te vroeg overleden zoontje die niet gedoopt was en dus niet "Heilig "zou zijn..behouden dan...
Wat een vreemde ideëen hebben sommige mensen als ik heir zo alles lees.
Wordt wakker en lees zelf de Bijbel eens grondig door..is dat niet de opdracht? Onderzoekt de schriften? waarom wordt dat dan niet gedaan?
De belijdenis in mijn kerk...vind k géén belijdenis.
Ik antwoord op vragen die mij gesteld worden...is iets heel anders dan een openbare belijdenis die je zelf in je eigen woorden getuigt..
Jouw fundamentele vraag Thomas?
Je kunt een doop alleen geldig maken door vooraf tot geloof te komen.. te zijn gekomen..en ja, ook zonder een doop ( die immers maar een teken is.) kkun je behouden/ gered worden..
als je gelooft dat Jezus ook voor jou gestorven is!!
En ja dus.. ik leer van dit forum ( sommige onderwerpen dan.) en ik leer van alle dingen die ik in mijn leven tegen kom.
Beïnvloeding? gelukkig dan maar..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 08:53
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Crossroad:
Belijdenis doen is voor de traditionele kerk een bevestiging van je geloof ... Volwassendoop (geloofsdoop) is een (persoonlijk) uiterlijk teken om een innerlijke werkelijkheid te symboliseren. Het geeft aan dat je, nu je wederomgeboren bent, "met Christus gestorven, begraven en opgestaan", Hem ook daadwerkelijk wilt volgen ... Nogmaals de volwassendoop (geloofsdoop) is niet je wedergeboorte
Ik vraag me dat eerste af, Cross. volgens mij kan belijdenis net zo goed betekenen dat je wederomgeboren bent, "met Christus gestorven, begraven en opgestaan", Hem ook daadwerkelijk wilt volgen ... Nogmaals de belijdenis is niet je wedergeboorte.
Waarom zou de stap naar belijdenis dan anders zijn dan de stap naar de volwassendoop?
Het enige verschil is dat je de kinderdoop die buiten elke wedergeboorte heeft plaatsgevonden bevestigt wordt terwijl er in evangelische kringen dan de doop door onderdompeling plaatsvindt.
Thomas, iemand die belijdenis doet is daarvoor ook bekeerd en wedergeboren. |
Ik ben het in zoverre met je eens dat je eerst wederomgeboren moet zijn vóór je belijdenis doet..
Ik denk wat Cross bedoelt is dat je als baby een teken heb ontvangen dat niet echt Bijbels onderbouwd is en waar velen de betkenis aan geven van opname in een verbond met als gevolg ...behouden zijn/gered zijn, terwijl het gered zijn door het bloed van Christus niet een gevolg is van een teken.
De doop door onderdompeling is Bijbels omdat Jezus het voorbeeld gaf..
De besprenkeling zoals dat in de "kerken" gebeurt..is een poging om een teken van "wassing/reiiniging" te benaderen en niet een opvolgen van het voorbeeld van Jezus.
Al geloof ik wel dat het met praktische omstandigheden te maken heeft? Het tot beschikking hebben van een bad/doopruimte?
Op zich is dit teken..doop door onderdompeling wél Bijbels..
Het teken van de doop aan babies kan gezien worden als een belofte aan God dit kind/deze baby op te voeden in de Christelijke "leer". wat je ook belooft bij het doopvont.
Alleen. wij als ouders beloven het..en in de volgeorde van de Bijbel beloof je het zelf eerst..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 08:39
Onderwerp: ziekenhoekje
|
|
|
[quote=PIETER649]Misschien zijn er mensen die door tijdelijke beperkingen niet een volledige dagtaak hebben buitenshuis? of/en alleen zijn? En dit topic.."het ziekenhoekje" gebruiken waar het voor is? Voor zieken?
Als je dit niet aanstaat dan lees je het niet!!
Of je leest het wel maar ergert je er niet aan, want als jij je ergert ...kun je beter eens bij jezelf te rade gaan...
Krijg jij soms aandacht tekort?
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op dinsdag 1 november 2011, 08:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 08:47
Onderwerp: beroepskeuze en scheiding
|
|
|
PIETER649 schreef: | Wat ik me weleens afvraag...
Heel veul vrouwen hier op cm werken in de gezondheidszorg. De gezondheidszorg staat bekend om de onregelmatige werktijden. Is door het beroep van deze vrouwen hun huwelijk foutgelopen omdat er te weinig quality-tijd was voor elkaar?? |
Aparte ideeën heb jij Een beroep..de gevolgen ervan, die bepalend zijn voor je huwelijk?
Het is een gevolg al en geen oorzaak..oorzaak is altijd een verwijdering de kans geven..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 11:39
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Het teken van het verbond ... ik kan hier niet zo veel mee. Als ik de Bijbel lees, dan zie ik toch een hele andere uitleg van het teken van het verbond ... Wat heel belangrijk is in het verbond is het woord nageslacht Alleen de nakomelingen van Izak vallen onder het nageslacht van Abraham en met Izak heeft God zijn verbond gemaakt ...
Abraham -- vader van een menigte volken -- vader van allen die geloven. Ismaël -- uitermate talrijk -- groot volk -- niet gerekend tot het "nageslacht" van Abraham Izak -- nageslacht van Abraham -- Jacob = Israël -- gelachtsregister van Jezus
Om dit alles Bijbels te onderbouwen staan hieronder de Bijbelteksten die hierop betrekking hebben ... (Herziene Statenvertaling)
Genesis 17:2 Ik zal Mijn verbond sluiten tussen Mij en u, en u uitermate talrijk maken. 3 Toen wierp Abram zich met het gezicht ter aarde en God sprak met hem: 4 Wat Mij betreft, zie, Mijn verbond is met u! U zult vader worden van een menigte volken.
Genesis 17:9 Verder zei God tegen Abraham: En wat u betreft, u moet Mijn verbond in acht nemen, u en uw nageslacht na u, al hun generaties door. 10 Dit is Mijn verbond dat u moet houden tussen Mij en u en uw nageslacht na u: al wie mannelijk is bij u moet besneden worden. 11 U moet het vlees van uw voorhuid laten besnijden en dat zal een teken zijn van het verbond tussen Mij en u. 12 Elk kind bij u van acht dagen oud, al wie mannelijk is, moet besneden worden, al uw generaties door: degene die in uw huis geboren is én degene die van enige vreemdeling voor geld gekocht is, die niet tot uw nageslacht behoort.
Genesis 17:19 God zei: Integendeel, uw vrouw Sara zal u een zoon baren en u moet hem de naam Izak geven. Ik zal Mijn verbond met hem maken, tot een eeuwig verbond voor zijn nageslacht na hem. 20 Wat Ismaël betreft, heb Ik u verhoord. Zie, Ik heb hem gezegend en zal hem vruchtbaar maken en hem uitermate talrijk maken: twaalf vorsten zal hij verwekken en Ik zal hem tot een groot volk maken. 21 Mijn verbond echter zal Ik met Izak maken, de zoon die Sara u volgend jaar op deze vastgestelde tijd zal baren.
Genesis 21:12 Maar God zei tegen Abraham: Laat deze zaak met betrekking tot de jongen en uw slavin niet kwalijk zijn in uw ogen. Bij alles wat Sara u zegt, luister naar haar stem, want alleen het nageslacht van Izak zal uw nageslacht genoemd worden.
Matteus 1: 1 Het geslachtsregister van Jezus Christus, de Zoon van David, de Zoon van Abraham. 2 Abraham verwekte Izak, Izak verwekte Jakob, Jakob verwekte Juda en zijn broers; 3 Juda verwekte Perez en Zerah bij Tamar; Perez verwekte Hezron, Hezron verwekte Aram; 4 Aram verwekte Aminadab, Aminadab verwekte Nahesson, Nahesson verwekte Salmon; 5 Salmon verwekte Boaz bij Rachab, Boaz verwekte Obed bij Ruth, Obed verwekte Isaï; 6 Isaï verwekte David, de koning; David, de koning, verwekte Salomo bij haar die de vrouw van Uria was; 7 Salomo verwekte Rehabeam, Rehabeam verwekte Abia, Abia verwekte Asa; 8 Asa verwekte Josafat, Josafat verwekte Joram, Joram verwekte Uzzia; 9 Uzzia verwekte Jotham, Jotham verwekte Achaz, Achaz verwekte Hizkia; 10 Hizkia verwekte Manasse, Manasse verwekte Amon, Amon verwekte Josia; 11 Josia verwekte Jechonia en zijn broers, ten tijde van de Babylonische ballingschap. 12 Na de Babylonische ballingschap verwekte Jechonia Sealthiël, Sealthiël verwekte Zerubbabel; 13 Zerubbabel verwekte Abihud, Abihud verwekte Eljakim, Eljakim verwekte Azor; 14 Azor verwekte Zadok, Zadok verwekte Achim, Achim verwekte Eliud; 15 Eliud verwekte Eleazar, Eleazar verwekte Matthan, Matthan verwekte Jakob; 16 Jakob verwekte Jozef, de man van Maria, uit wie geboren is Jezus, Die Christus genoemd wordt. 17 Al de geslachten dus, van Abraham tot David, zijn veertien geslachten; en van David tot de Babylonische ballingschap zijn veertien geslachten; en van de Babylonische ballingschap tot Christus zijn veertien geslachten.
Romeinen 9: 3 Want ik zou zelf wel wensen vervloekt te zijn, weg van Christus, ten gunste van mijn broeders, mijn familieleden wat het vlees betreft. 4 Zij zijn immers Israëlieten; voor hen geldt de aanneming tot kinderen en de heerlijkheid en de verbonden en de wetgeving en de eredienst en de beloften. 5 Tot hen behoren de vaderen, en uit hen is, wat het vlees betreft, de Christus voortgekomen, Die God is, boven alles, te prijzen tot in eeuwigheid. Amen! 6 Ik zeg dit niet alsof het Woord van God vervallen is, want niet allen die uit Israël voortgekomen zijn, zijn Israël. 7 Ook niet omdat zij Abrahams nageslacht zijn, zijn zij allen kinderen. Maar: Alleen dat van Izak zal uw nageslacht genoemd worden. 8 Dat is: niet de kinderen van het vlees zijn kinderen van God, maar de kinderen van de belofte worden als nageslacht gerekend. 9 Want dit is het woord van de belofte: Rond deze tijd zal Ik komen, en dan zal Sara een zoon hebben. 10 En dit niet alleen, maar zo was het ook met Rebekka, die zwanger was van één man, namelijk Izak, onze vader.
Romeinen 4:9 Geldt deze zaligspreking nu alleen voor besneden mensen of ook voor onbesneden mensen? Wij zeggen immers dat aan Abraham het geloof gerekend is tot gerechtigheid. 10 Hoe is het hem dan toegerekend? Toen hij besneden was of als een onbesnedene? Niet als besnedene, maar als onbesnedene! 11 En hij heeft het teken van de besnijdenis ontvangen als een zegel van de gerechtigheid van het geloof dat hij had toen hij nog onbesneden was, opdat hij een vader zou zijn van allen die geloven, hoewel zij onbesneden zijn, opdat ook hun de gerechtigheid toegerekend zou worden; 12 en om een vader te zijn van hen die besneden zijn, voor hen namelijk die niet alleen besneden zijn, maar die ook wandelen in de voetsporen van het geloof van onze vader Abraham dat hij had toen hij nog onbesneden was. 13 Want niet door de wet is de belofte aan Abraham of zijn nageslacht gedaan dat hij een erfgenaam van de wereld zou zijn, maar door de gerechtigheid van het geloof.
Als dus de kinderdoop voor de besnijdenis in de plaats is gekomen, door de kinderdoop het teken van het verbond wordt toegekend, dan vraag ik me af hoe jullie dit willen verklaren ... Of is iedereen die gedoopt is als kind Iraëliet (nageslacht van Izak ...) ???
.. |
Mooi en duidelijk uitgelegd, Cross... Ik zie hiermee dat ik nu anders ben gaan denken over het teken van het verbond.. én de doop door besprenkeling....
al weet ik nog niet precies hoe en wat.. thxx
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 11:24
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Tja bij de kinderdoop weten de ouders niet dat hun kind eventueel anders geaard zou zijn, dus krijgt het kind al het teken van het verbond mee. Ik zie niet in waarom ze geen belijdenis zouden mogen doen als ze maar niet praktiserend homo zijn. En reken maar dat de christelijke homo's een zwaar kruis te dragen hebben zij hebben er niet om gevraagt en toch zijn zehet. Als ze goed naar de bijbel willen leven weten ze dat ze de rest van hun leven vrijgezel zullen moeten blijven. |
en waarom dan? omdast het de Heere een gruwel is? Omdast het zonde is? en onze zonden dan? zijn die geen gruwel in de ogen van God? HOe blijven wij de rest van ons leven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 09:08
Onderwerp: Hersenoperatie op tv
|
|
|
Ik vond het interssant oom te zien..en ook wel eng..ik houd niet van bloederige dingen..
Verantwoord? ik denk het wel... er werd heel zorgvuldig met zowel de patiënt als met het laten zien van ingrepen omgegaan..het is mooi dat de techniek al zover is dat je "wakker" een zo iingrijipende operatie als deze hersentumor zo kunt meemaken.
En de patiént? zal zelf wel toestemming gegeven hebben..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 08:57
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
BILLY701 schreef: | Lekker gewerkt net thuis maar alwel weekend!!!!!!!!!!! |
Je bent een bofferd Billy...Ik moet nog een hele dag..alsl het niet langer is..pffffffffffffff..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 08:56
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
Gebedsgenezing is een Bijbels gegeven en is dan meer dan zin of onzin..
( wie of dat nu bedacht heeft? ) Het is het doen wat God van ons vraagt..bidden..zonder ophouden!
En dan zullen we genezen..lichamelijk en/of geestelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 08:53
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | het topic heet: heeft de dominee gelijk? het gaat er meer op lijken dat er iemand anders gelijk wilt hebben.
en men gaat hier absoluut off topic. |
Een doominee heeft alleen gelijk als hij absoluut gelijk heeft....
en anders niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 08:50
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Seksuele geaardheid is bij ons nog steeds een reden niet te trouwen. |
Ik volg het even niet meer?
Het ging hier toch over doop en uitverkeizing? Is de seksuele geaardheid een reden om niet gedoopt te worden?
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op vrijdag 28 oktober 2011, 08:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 08:48
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
En dit valt allemaal onder sex voor het huwelijk? wowsie... tell me...wat heeft dit dan met een huwelijk te maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:22
Onderwerp: Kerstmuziek
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat vinden jullie dan van de stelling dat Kerst allang geen christelijk feest meer is? Het is overgenomen en vervormd door de maatschappij... |
Die stelling is zeker voor de ongelovigen waar, maar voor ons die geloven in het wonder van kerst...de Christus, Heiland, Zaligmaker..voor ons geboren? Voor ons is het toch zeker nog wel een christelijk feest...als we het als zodanig vieren toch?
Dat geldt voor de liederen net zo, ongelovigen zullen niet zo snel christelijke liederen zingen en als ze het wel doen? zullen ze er vast over na gaan denken..ik zie het dan als een mogelijkheid van evangelieverkondigng....prachtig toch?
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op woensdag 26 oktober 2011, 19:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:16
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | sorry voor de late reactie,ik bedoel de middenweg tussen angst en liefde. Of beter de middenweg tussen angst en vertrouwen.... |
En welke middenweg is dat? die tussen angst en liefde? of angst en vertrouwen?
Sorry,..heb soms niet de tijd om alle reacties te lezen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:59
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb ook eens naar die film gekeken. En het valt me juist op, hoe zachtmoedig die man is, hij gaat er op een goede manier mee om. God heeft hem de bediening gegeven, en hij eist nergens de plek van God op. Hij dwingt niet, hij manipuleert niet en staat open voor correctie. En dat je hem dan als bedrieger neerzet, vind ik eigenlijk heel schandalig. Hij erkent dat er terugval is, hij erkent dat niet iedereen geneest en ze laten mensen niet vallen als ze niet genezen, ze komen zelfs op bezoek. Hoezo bedrieger? En hij vindt het net zo erg dat die twee mensen niet genezen waren, maar er waren vier mensen in deze reportage wel genezen waren, heb je dat ook opgemerkt? Uiteindelijk bepaalt je eigen achtergrond heel sterk hoe je naar zo'n docu kijkt. |
Ik heb dit stukje ook gezien.. Het viel me op en valt me op dat de interviewer Jan Zijlstra neerzet als "de succesmaker"..en dit ten onrechte...
Hij heeft het nl. over het succes van Jan Zijlstra..
Als we zo ons geloof in God overbrengen zal het altijd onwaarachtig lijken.
Juist zou zijn als hij had gesproken over de wonderlijke genezing die God bewerkstelligt door middel van Zijn dienstknecht ...Jan Zijlstra.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op woensdag 26 oktober 2011, 19:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:50
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je hebt het idee dat je op watten loopt. En het gevoel komt niet meer terug. Komt omdat ik waarschijnlijk jaren lang suikerziekte heb gehad zonder dat ik het wist.... |
Vreselijk..en heb je aangepaste schoenen daarvoor? je kunt zo toch ook je voeten beschadigen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:49
Onderwerp: Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | MOMO697 schreef: Nou ken ik deze mensen persoonlijk en ook weet ik van de genezingen die daar plaatsvinden; genezingen van pdd nos, authisme, eczeem, reuma, kanker, depressie enzovoort. En ik merk vooral bij de tegenstanders dat er gewoon geen kennis is en geen geloof. Het is toch vreemd dat als er geloof voor genezing is, er ook genezing plaatsvind. Hiermee zeg ik niet dat iemand niet goed zou geloven of geen geloof zou hebben. Maar of er geloof bestaat voor genezing. Jezus zegt dit ook tegen zijn discipelen. Zij kunnen op een gegeven ogenblik de mensen niet genezen, ook al deden ze het wel in Zijn naam. Jezus zegt hun dat hun ongeloof er de oorzaak van is.
Maar goed, even goede vrienden hoor. Vrijheid is belangrijk, ook in geloof.
Volgens mij zegt Momo dat niet "Hiermee zeg ik niet dat iemand niet goed zou geloven of geen geloof zou hebben."
Maar het is wel een feit dat Jezus tegen zijn leerlingen zegt dat ze te weinig geloof hebben ... Matteüs 17:19 Later kwamen de leerlingen naar Jezus toe. Eenmaal met hem alleen vroegen ze: ‘Waarom konden wij die geest niet uitdrijven?’ 20 Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.
Persoonlijk denk ik "als we geloven in datgene waar we voor bidden, in volledig vertrouwen, dan zal het ook zo gebeuren. Maar ik denk wel dat het altijd moet zijn om Gods naam groot te maken, dat het tot eer van God is ..." |
IK geloof dat je eerst moet geloven..in het wonder van Gods almacht en dat er dan onwaarschijnlijke dingen gebeuren.. Want Jezus zegt dat sommige dingen niet gebeuren vanwege ons ongeloof...het is dan toch ons ongeloof om te ontvangen waar we voor bidden.. Als we het overgeven aan God en rust vinden in Hem, dan zal Hij ons alles schenken.. ...als het gaat om Gods eer, die moet wél voorop staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:41
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik was bij de dokter, en zij testte mn voeten. Ik moest mn ogen dicht doen, en ze liet een stemvork trillen op mn voet. Ik voelde helemaal niks. Sterker nog, mn voeten waren koud, en ik kwam er achter doordat ik dat met mn hand voelde. Vreemd dat zo het gevoel uit de voeten verdwijnen kan. |
Wat erg..en als je loopt? hoe loop je dan als je voeten gevoelloos zijn? Voel je zelfs geen pijn? Hoe kan dat dan? En belangrijker....kun je het gevoel weerkrijgen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 08:55
Onderwerp: opbouwen van een relatie
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Omdat je tegen je grenzen aanloopt?Onvoorwaardelijk bestaat eigenlijk niet,je kunt nooit álles overhebben voor een ander ook al wil je het nog zo goed doen. |
Alles overhebben? misshien niet alles, wél het goede..en daar moet je een eenheid in zien te vinden...en als je het samen wilt en blijft willen en er aan werken blijft... denk/hoop/verwacht ik dat je heel ver komt..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 18:39
|
|
|
KLAPROOS940 schreef: | Alleen hoe weet je dat er van beide kanten onvoorwaardelijke liefde is? En bijvoorbeeld niet het verlangen naar een relatie. |
Wel. het is een gevoel dat je niet eerder hebt ervaren..bij mij tenminste..of alles op zijn plaats valt..én het moet bij beiden zo zijn..jij én de ander.. En je moett het durven..lef hebben..om ervoor te gaan.. garanties wat dit betret zijn er geloof ik niet..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 oktober 2011, 17:38
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Fijn Marian, hoop dat je nu echt gelukkig bent... |
Super ja..thx... nooit gedacht.....toch gekregen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011, 09:00
|
|
|
Prachtig lied Leanne.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op vrijdag 21 oktober 2011, 09:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 20:13
|
|
|
Je bent dan al van plan voor elkaar te gaan? Er is liefde van beide kanten? Onvoorwaardelijke liefde?
Dan neem je als basis Gods liefde die in Jezus is.. Vanuit die liefde samen verder gaan en vanuit die liefde aan een relatie beginnen en die relatie opbouwen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|