ChristianMatch

Forum

Berichten van ROBBEDOES873
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 25 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ROBBEDOES873
Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 10:59
BerichtOnderwerp: hoofdstukken, boeken en boekenkasten

LIESBETH326 schreef:
Ik hou wel van beeldspraken... maar voor mij klopt deze niet helemaal...
Ik herken wel de verschillende hoofdstukken in mijn leven; het zijn vooral hoofdstukken waar ik blij mee ben dat ze in mijn 'boek' staan... Waarom zou ik ze dan in de kast zetten?

Verder denk ik, en daar zullen we het vast allemaal over eens zijn, dat het verleden je vormt. Om een bepaalde periode in je leven als een hoofdstuk te duiden dat je af kunt sluiten en naar wens kunt openen is mij te simplistisch. Het is al gezegd dat een hoofdstuk zomaar open voor je kan liggen. Bovendien zijn er onderdelen / lessen uit de hoofdstukken die je 'zijn' hebben geraakt en beïnvloed. Sterker nog, ze kunnen onderdeel geworden zijn van je identiteit. Dan kan het zowel gaan om positieve als minder positieve ervaringen.

Daarom zou ik mijn leven niet als twee boeken kunnen duiden. Hooguit twee delen in één boek... Dan kan je er nog voor kiezen om veel of weinig terug te bladeren, dat zegt idd iets over verwerking en acceptatie van dat wat achter je ligt.

En, hoe meer je terugbladert, des te meer zal het nieuwe hoofdstuk lijken op een vorig hoofdstuk.... Daar tegenover staat natuurlijk, hoe minder je terugbladert, des te opener treed je je toekomst tegemoet...

UIteraard kun je leren van je verleden... En vormt het verleden je naar wie en wat je bent...
Of je de boeken dan wel hoofdstukken wel of niet in een kast wilt zetten hangt denk ik ook van je verleden af...
Hoe pijnlijk en in hoeverre het je beschadigd heeft, dat is ook voor ieder mens anders, Gelukkig heeft niet ieder mens een "slecht" verleden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 19:06
BerichtOnderwerp: Angst om dingen te delen op het CM forum, ook iets positiefs

Verlegen lachende smiley Tnx Leanne en Marieke... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 19:05
BerichtOnderwerp: Nickname of gewone naam op CM gebruiken

TESSYBEAR731 schreef:

Hey Muts Clown smiley welcome back Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 19:02
BerichtOnderwerp: hoofdstukken, boeken en boekenkasten

Een heel mooi verhaal echt heel mooi verwoord.
Helaas is het ook vaak zo, in iedergeval bij mij, dat er helaas nog wel eens boeken uit die boekenkast vallen, Terwijl ik nog wel dacht dat ik ze goed had opgeborgen, En geloof het of niet het gebeurt altijd op momenten dat het, het slechste uitkomt helaas.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 14:18
BerichtOnderwerp: Angst om dingen te delen op het CM forum, ook iets positiefs

WILLEMIJN232 schreef:
Maa rhet moet toch niet zo zijn dat je geen 'pittige'discussie meer mag voeren omdat andere mensen er dan weer problemen mee kunnen krijgen?
Dit proef ik nl een beetje uit de laatste opmerkingen.....Of zie ik dat nu helemaal verkeerd? Ook een optie hoor Knipoog smiley

Willemijn

Ik denk dat een pittige discussie niet verkeerd is, zolang er niet op de man gespeeld word en er niet bewust mensen onder uit gehaald worden of wat dan ook maar, want ook van een pittige discussie kun je een hoop leren. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 14:08
BerichtOnderwerp: liefde is

Er voor elkaar zijn...
In goede maar ook in slechte tijden Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 16 mei 2010, 14:02
BerichtOnderwerp: Henk710 & Robbedoes873

Iedereen heel erg bedankt voor de mooie en lieve wensen...
Het was een prachtige dag die we niet snel zullen vergeten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 17:01
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm

JOLAN931 schreef:
ik zie er geen voordelen van, eerder alleen nadelen
mensen die geen lid zijn van cm hebben ook niets te maken met mededelingen die je aan cmmers meedeeld.

Idd ik zie ook geen voordelen en enkel nadelen...
Het gevoel van hier "veilig"zijn is dan helaas wel weg.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 mei 2010, 16:59
BerichtOnderwerp: Doop in de Geest

Ook ik heb geen idee wat ik me er bij voor moet stellen,
Krijg er een beetje rare ideën bij eerlijk gezegd.
Dus als je zou willen en kunnen uitleggen wat het is dan heel graag.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 22:08
BerichtOnderwerp: Henk710 & Robbedoes873

Wij Henk en Does hopen vrijdag 14 mei 'smiddags in het huwlijksbootje te stappen...

Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 20:50
BerichtOnderwerp: Dieren zijn lief!

IMRE695 schreef:
Ach toch, hondje was gewoon bang. Voor die enge meneer of mevrouw. Het is toch niks ernstigs hopelijk?

Imre, die morgen 3 kwartier in de tandartsstoel moet zitten en daarvoor ook wel volledige narcose zou willen hebben. Of een beetje lachgas....

Dat kan hoor heb je speciale tandartsen voor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 20:49
BerichtOnderwerp: Kinderdoop

WILLEMIJN232 schreef:
Dan is het toch een prachtig ritueel de kinderdoop?
Doop is de geboorte van je kind vieren en het opdragen in de palm van Gods hand......

Wil jullie toch nog dat prachtige lied van Huub Oosterhuis meegeven over dopen:

Jouw leven staat aan het begin
het heeft nog geen herinnering
het is zo weerloos en zo klein
je weet nog niet hoe het zal zijn

Dit teken is een heilgeheim
God wil met jou verbonden zijn
Hij is nabij waar jij ook bent
omdat Hij je bij name kent

Zo komt jouw leven aan het licht
zo krijgt het zin, zo krijgt het zicht
Gods adem heeft je aangeraakt
en jou tot bondgenoot gemaakt.

Dit lied zongen ze bij de doop van mijn beide kinderen die nu inmiddels volwassen zijn en als ik de tekst lees kan het mij nog ontroeren omdat die tekst voor mij aangeeft waarom ik mijn kinderen heb laten dopen......

Willemijn

Bij ons in de kerk zingen we dit lied idd voor de doop...
Voorafgaand aan de doop wordt bij ons in de kerk ook altijd aan de doop ouders gevraagd om de dopeling te tonen aan de gemeente...
Het doet mij altijd denken aan een stukje uit de film de lion king Verlegen lachende smiley
Zo mooi hoe trots de dopeling getoont wordt...Zodat de gemeente ook daadwerkelijk kan zien om wie het gaat....bij mij "kippevel"

Tevens worden er bij ons in de kerk worden naast de vragen aan de doopouders ook vragen aan de gemeente gesteld.

Tijdens en na de doop zingen we het volgende...
En bij beide liederen krijg ik toch elke keer weer de tranen in men ogen zo mooi...

Gezang 335: 1, 6 en 9
1 Heer van uw kerk,
Gij hebt het woord genomen
en zegt ons: laat de kindren tot Mij komen,
want hunner is het koninkrijk.

6 Uw teken spreekt
Gij wilt zijn Heiland wezen,
het is gedoopt, begraven en herrezen
in Vader, Zoon en Heilge Geest.

9 Er is gedoopt!
Wij allen zijn verbonden,
het voorgeslacht, de ouders, die hier stonden,
de ganse kerk in één geloof.

Weet niet of dit alles gebruikelijk is, maar vind dit zo verschrikkelijk mooi Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
ROBBEDOES873
op dinsdag 11 mei 2010, 21:05
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 18:58
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

ANITA324 schreef:
Mijn mams heeft het mij niet eerder verteld nadat ik toen de leeftijd ervoor had was ik 16 jaar. Want op mijn 16e jaar begon ik voor het eerst mijn mams een knuffel te geven want daarvoor vond ik maar niks en raar maar andere kant was mams mijn grootste harts-vriendin kon alles aan haar vertellen. Verliefde smiley
Nadat ik het hoorde was ik erg verdrietig en boos en voelde mij vies en beschaamd maar mams wilde mij ervoor behoeden dat ik als jong meisje gewoon kon blijven spelen genieten van mijn jeugd en dat begrijp ik ook wel hoor.
Heb dit nog nooit naar de buitenwacht hierover verteld dit is voor mij nu de 1x dat ik het erover heb met nog veel schaamte. Hoe dan het ook is Luctor et Emergo ik worstel en kom boven mijn Here is mij nabij als een Rots in de branding Hij die mij nimmer meer verlaat en mijn hunkering naar God is. Verliefde smiley Lachende smiley

Shalom

Lieve Anita JIJ hoeft je zeker niet te schamen, JIJ mag TROTS zijn op wie je bent een hele dikke knuffel en Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 17:24

ANITA324 schreef:
Helaas maar ook ik voel mij leeg en gebruikt ik was een jong meisje van 5 jaar en werd met busje naar kinderdag verblijf gebracht alleen ik vond nooit leuk om met de chaffeur mee te gaan. Die dag dat mams mij zag als klein meisje boven (normaal vrolijk en opgewekt zat te spelen)ik was in shok liet alles lopen en er zat bloed in mijn onderbroekje mams wist niet wat het was en ik was haar 1e kindje ik werd naar ziekenhuis gebracht voor controle en kon zelfde dag weer naar huis. Zonder erbij na te denken deed mams de was gewoon en dacht niet bij na om met bloed in het onderbroekje mee aangifte te doen bij de politie.
Mams bracht het verder wel in gebed en 1 jaar later stierf de chaffeur onverwachts aan een hartinfarct of dit misschien de hand van God is geweest weet ik niet. Zelf heb ik daar verder geen nachtmerries of dat ik dat mij kan herrinderen het lijkt alsof God mij die uit mijn hoofd heeft gewist maar je begrijpt dan wel dat ik naar leeftijdsgenoten als een jongen mij om verkering vroeg dat verder van mij vandaan hield en vond kusjes geven heel erg eng. Kan mij nog herrinderen was ik 19 jaar en was goed bevriend met een jongen en zag hij mij wel zitten om dan verkering te vragen en wilde mij een knuffel geven ik riep het uit blijf uit mijn buurt ik wil het niet.
Verder ook eens toen zat ik in groep 7 van de bassisschool was ik samen met een jongen naar de zwembad te zwemmen ook toen was een jongen wilde mij een kusje geven daar schrok zo enorm van heb hem flinke schop tegen zn kaken gegeven. Geschokte, onthutste smiley En boos dat die jongen werd ik maakte dat ik mij weg kwam. Dus tja zo lief ben ik nou ook weer niet hoor. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Hoe dan ook mijn angst ben ik langzamer zeker wel overeen gekomen. Alleen de vertrouwen in iemand stellen heeft wat tijd nodig voor ik iemand volledig durf toe te vertrouwen en ja zo heeft ieder mens hem of haar dingen he.
Elk huis draagt ze kruis en bovenal God die mij dit niet toe kan rekenen en ben ik in Gods ogen nog rein voor degene waar ik dan mijn huwelijk eens mag betreden. Daarom voor mij geld Ware Liefde Wacht en rustig afwacht wat God op mijn padt brengt en stel al mijn vertrouwen op Hem. Lachende smiley

Shalom,

Meissie wat een verhaal...
Je zegt wel dat het gewist is... Maar de gevolgen ervan draag je wel met je mee, En dat doet helaas een ieder die sexueelmisbruikt dan wel verkracht is...Het zij door iemand die ze kennen of een vreemde.
En ja ik geloof ook zeker dat God er voor hun is, En er altijd voor hun zal zijn, Maar ze blijven het wel bij zich dragen helaas.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 17:21

WILLEMIJN232 schreef:
Maar is het niet zo Henk dat wel meer verhalen wat bizar overkomen in onze tijd? En dat geeft -volgens mij- juist die verschillen in mening over wat er nu in de bijbel staat. De een leest het naar de letter en de ander leest het als een verhaal wat zich in die tijd afspeelde en dat kan je vertalen naar de huidige tijd .......
Is dat ook niet met die verhalen over occultisme? Toen was dat zo maar is dat nu nog zo? Ik denk van niet maar ik ben bang dat daar niet iedereen het mee eens is... Knipoog smiley

Willemijn

Lachende smiley Ik kan je wel volgen hoor, en ben het ook helemaal met je eens.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 17:19
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

JILL658 schreef:
Voor iedereen een knuf die mij nog kent Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley
, mijn pc doet het niet. Twijfelende smiley Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Jill

Heej Jill zo snel vergeten we je niet hoor Clown smiley
DIkke knuffel terug... Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 10:52
BerichtOnderwerp: sja soort traditie he...

LIESBETH326 schreef:
't Schijnt tegenwoordig ook traditie te zijn om in rap tempo weer terug te komen.... De een nog sneller dan de ander... Knipoog smiley

Ik vraag me langzamerhand af hoe serieus ik die afscheidsberichten nog moet nemen... Clown smiley Knipoog smiley

Mijn afscheid was ten tijde van afscheid echt wel serieus en ben toch een paar weekjes weggeweest, had het ook echt even nodig... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 10:50
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARISKA601 schreef:
Zijn vrouwen beter in het huishouden dan mannen?eeh eeeh eeeeh eeeh Clown smiley
Zijn mannen betere klussers dan vrouwen?
Nee tuurlijk niet wij vrouwen kunnen dat veel beter Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 10 mei 2010, 22:36
BerichtOnderwerp: sja soort traditie he...

RENSKE067 schreef:
tja en ik hou wel van sommige tradities
na deze dag houdt het ook voor mij op hier op cm
ik ga jullie ook verlaten
heeft chris misschien ook weer een beetje rust Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Kussende smiley

meis dat kan niet hoor ben net weer terug Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 10 mei 2010, 21:11

RENSKE067 schreef:
hee doessie
wb op cm
helaas laat ik je gelijk weer in de steek
sorry Verlegen lachende smiley Kussende smiley

Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen hoe kan je dat nu doen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 10 mei 2010, 19:43
BerichtOnderwerp: Waarom een kruisje dragen?

JONATHAN890 schreef:
Ja en daarom vond ik t heerlijk om bij het kruis, in gebed te zijn. En zo voelde ik t ook echt. Bijzonder dat mensen voor je bidden en je zegenen.

Super fijn dat die mogelijkheid er is...en sterkte
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 10 mei 2010, 19:33

Hallo iedereen ik ben der weer Clown smiley
Een hele mega dikke knuffel voor iedereen...
Heb jullie stielum toch wel gemist Knipoog smiley
En en nog grotere knuffel voor iedereen die heeft meegeleeft met mijn ziek zijn via Henk.
Ik knap heel langzaam aan gelukkig weer wat op,
Ben vandaag voor het eerst de hele dag op en moet zeggen,
Kruip zo snel weer op de bank Clown smiley Ben toch meer dan gaar Zieke smiley
Maar we gaan ervoor want vrijdag moet ik weer op en top zijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 10:40
BerichtOnderwerp: Buddha beeld

ARJAN007 schreef:
Een "verlichte" mens komt wel dicht in de buurt van religie. Dus in de zin van een mens die nog verder boven zichzelf uitstijgt dan normaal gesproken mogelijk is voor een mens. Kenmerk van een religie is dat er iets of iemand verabsoluteerd wordt..... in dit geval dus het "verlicht" zijn van een mens. Het boeddhisme wordt echt wel gerekend tot de religies.
Ik vind het overigens lariekoek dat een mens uit zichzelf tot "verlichting" kan komen, maar dat even terzijde.

Het lijkt me voor de hand te liggen dat fabrieksmatig vervaardigde boeddhabeeldjes geen problemen veroorzaken, anders hadden we het allang in de krant gelezen.
Blijft toch over het feit dat je niet altijd weet wat er daarna met zo'n beeldje is gebeurd, zeker niet als het beeldje met de hand vervaardigd is.

Fijn Ar is geloof dat wij elkaar uiteindelijk wel snappen...
De beelden die je dus overal vind en fabrieksmatig gemaakt zijn... Is niets mis mee...behalve dan dat ik ze mega lelijk vind Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 10:33

CHATULIEM619 schreef:
In een spannende tijd heb je wel andere dingen om je druk te maken. Dan hoef je toch ook niet de zaak nog spannender te maken door een Buddha beeldje in huis te nemen?
Trouwens, hebben jullie de datum al verteld? Niet dat ik kom, maar ik denk dat veel mensen hier op het forum blij voor jullie zijn en graag willen weten wanneer de grote dag is.

Nu word ie spannend zeg Zieke smiley
Pff sorry hoor...
Maar dit is volgens mij iets tussen Henk en mij en de kinderen....
De datum is al wel bekend hoor al geruime tijd ook hier op CM het staat zelfs op het forum....
En spannend NEE nu niet meer want ik heb eindelijk bijpassende schoenen Clown smiley
Verder is alles geregeld.... Het is nu enkel nog wachten tot de datum....
Anders had het van ons morgen ook wel gemogen! Want alles is goed geregeld.
En zoals Henk ookal aangaf je blijft doen alsof wij een buddha beeld hebben dan wel willen hebben...Dit is dus ook niet het geval wel blijven lezen...Maar dat is schijnbaar moeilijk anders had je ook wel gelezen dat we de datum wel op het forum hebben gezet.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 26 april 2010, 09:56

ARJAN007 schreef:
Het gaat om twee dingen:
1) de vraag met welke intentie die boeddhabeeldjes zijn vervaardigd
2) de vraag wat er vervolgens met die beeldjes is gebeurd.

Wie kan bewijzen dat de boeddhabeeldjes NOOIT vervaardigd zijn voor de mogelijkheid van aanbidding, mag hier het bewijs gaan leveren.

Gezien het feit dat zo nu en dan demonen meekomen met boeddha- of hindoebeeldjes, zou het toch tot voorzichtigheid moeten stemmen, lijkt mij. Dus niet klakkeloos een beeldje binnenzetten voor de sier!

Wat ik probeerde te zeggen was het volgende....
Momenteel zijn buddha beelden in de mode... Je komt ze overal tegen bij de action, de blokker, de tuincentra etc dat is in mijn ogen pure massa productie...
Ik denk maar nogmaals das wat ik denk...Als er al iets meel zou liften met zo'n beeld dat het dan handwerk moet zijn ofzo en niet een beeld dat met 100tallen van de fabrieksband rolt... Ik DENK dat daar verschil in zit...
Ik weet het niet maar das wat ik DENK....
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 21:44

Een mega knuffel voor alle schatten hier Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 00:51

Een hele dikke knuffel voor iedereen die ik hier heb leren kennen, En die me heeft genomen zoals ik ben zonder veroordelen...
Ik moet eerlijk zeggen heb hier leuke fijne en lieve mensen ontmoet maar ook mensen die mij gigantisch pijn hebben gedaan,
Daarom heb ik Chris vanavond gemaild om men abbo af te breken.
Kwam hier voor men plezier en niet om met de grond gelijk gemaakt te worden en niet om jankend achter men laptop te zitten omdat me weer eens werd verweten dat mijn geloof niet goed genoeg zou zijn.
Gelukkig hoef ik aan mensen geen verantwoording af te leggen, maar ben het ook niet van plan om me nog langer te laten verguizen ben het zat.....
Iedereen een dikke knuffel hoop dat jullie vinden wat jullie hier zoeken.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 00:41

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zondag 25 april 2010, 11:44
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 00:34

SUUS869 schreef:
Lieve Doesje,

Ik snap heel goed waar je moeite mee hebt, gebeurd geregeld dat op dit forum reacties komen, dat naar mijn mening niks meer te maken heeft, met elkaar in waarde te laten, nee meer zo van ik zal je wel even zeggen hoe het zit, dat vind ik zooooo jammer, op het vorige forum postte ik nog weleens maar de zin is er bij mij niet meer zo, eerlijk gezegd
Maar Doesie, je moet het zelf weten hoor maar daarom weg gaan ?
Trek het je niet teveel aan meis Kussende smiley

Tnx Suus helaas trek ik het me wel teveel aan...
Ik heb veel gezien en veel meegemaakt in men leven..
En ben het gewoon zat om elke keer weer mezelf te moeten verdedigen omdat mijn geloof schijnbaar niet goeg genoeg is...
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 25 april 2010, 00:25

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op zondag 25 april 2010, 11:42
Naar boven