Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 22:28
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Wat een mooi lied... en heel toepasselijk voor mij vandaag. Thanks Marijan! |
Mooi hè? Fijn, dat je er iets mee kunt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 22:10
Onderwerp: scheppingsdoel
|
|
|
HENK710 schreef: | Hoe apart toch om te zien hoe dit artikel ineens lijkt te gaan over veroordeling van homo's als ik de reacties beluister. Nergens wordt door de paus de homo veroordeeld. Enkel (de keuze voor) het huwelijk van homo's wordt verworpen door de paus. |
Dat valt mij ook op, Henk. Kennelijk is het een onderwerp, wat heftige reacties oproept. Dat is mij al eerder opgevallen op CM. Noem op CM het woord ‘homo’ en de emoties lopen hoog op.
Op bijbelse gronden een homofiele relatie afkeuren staat voor velen gelijk aan iemand als persoon veroordelen en niet in z’n waarde laten. ’t Valt mij steeds meer op dat deze gedachte leeft, vooral ook bij mensen die de Bijbel kennen. Ik vind dat dus echt grote onzin! Ik vind het zelfs kwetsend, zeker om te horen van mede-christenen. Zit hier trouwens ook geen veroordeling in t.a.v. mensen die een mening hebben en daar voor uitkomen, die – naar hun overtuiging – bijbelse gronden heeft?
'k Heb korte tijd geleden meegemaakt dat iemand, die ik heel goed ken, uitgekomen is voor z'n homofiele gevoelens. Hij heeft nu een relatie, dus is inmiddels ook praktiserend. Ik weet dat ik hem - hoewel ik een homoseksuele relatie niet goedkeur, wat ik hem ook eerlijk gezegd heb - absoluut accepteer als persoon en in z'n waarde laat. En hij weet dat ook van mij en begrijpt mij hier ook in. Ook zijn familie en vrienden denken er anders over dan hij, maar ze laten hem echt niet vallen. Wie zou durven zeggen dat bijv. zijn ouders hem veroordelen, omdat ze anders denken dan hij? Zij gaan juist heel liefdevol met hem en zijn vriend om. Dus hij zal dat als allerlaatste beweren. Dus van geen respect en liefde voor deze mensen hebben, is dan echt geen sprake.
Volgens mij is de Bijbel heel duidelijk. En waarom mag je mensen niet vragen om het niet te praktiseren, als je er van overtuigd bent dat het niet goed is in Gods ogen? Is het ook niet onze opdracht, om mensen terecht te wijzen? Of moeten we alles maar met de mantel der liefde bedekken? Je kunt de Bijbel ook lezen op de manier zoals in jouw ogen liefdevol is (Gods gedachten en wegen zijn hoger!), dat is wel lekker makkelijk in deze maatschappij. Dan krijg je niet zo gauw problemen, want je mening wijkt niet af van de gemiddelde Nederlander. Maar ik heb meer bewondering voor mensen, die uit durven komen voor een mening die afwijkt van de mening van de massa.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 19:22
Onderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
|
|
|
ELLY361 schreef: | daniel
moet die persoon naar jou mailen dan kan ze ook maile naar de person die het geschreven heb toch doen dat is veel eerlijker ,, maar ja je h ebt altijd personen die moeilijk moeten doen over bepaalde dingen,,,,, nou ik zal maar nie zeggen wat ik er van moet,, |
Lijkt mij ook veel beter en eerlijker. Om iemand anders te mailen, heeft niet veel zin. Ik hou niet zo van dat vage.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 19:20
|
|
|
PIETER649 schreef: | moet je wel goed mikken met je auto. |
Hoef je trouwens niet eens zo heel voor moeite voor te doen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 17:56
|
|
|
KLAAS252 schreef: | En zo heb je elkaar dus weer nodig, gas om de asperges te bereiden, toch ? |
En weer een ander is trots op de wilde zwijnen en herten, dus je hebt er ook nog een stukje vlees bij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 17:16
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Hoi marijan ik kreeg een mailtje over de desbetreffende geintje over de gasvelden en het daarbijbehornde grote big money. en daar reageren we dus fel op. |
Ok, zou nooit in me opkomen dat dat gevoelig zou kunnen liggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 17:05
|
|
|
De meeste Noorderlingen die ik ken, kunnen wel tegen een geintje hoor. 'n Beetje humor en afwijken van een topic, moet toch kunnen.
Maar Daniël, wat is er dan in het verkeerde keelgat geschoten? Ik heb het hele topic nog eens gelezen, maar kan niks bedenken.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op dinsdag 12 januari 2010, 17:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 21:48
Onderwerp: minaretverbod
|
|
|
HENK710 schreef: | Een ander alternatief voor een dialoog met de wereld |
De stadsmoeftie heeft echt geen gevoel voor humor zeg!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 17:28
|
|
|
INEZ910 schreef: | Leuker zelfs in het algemeen |
Jij durft, Inez! Ik probeer de Noorderlingen hier een beetje te vriend te houden, want het zijn er zooooveel. Dus ik zeg wijselijk niks.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 15:11
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Wat wat wat???Hoor ik het woord "stappen"??? Misschien ga ik wel mee,duurt nog zo lang he......lijkt me wel erg leuk,ontmoet ik nog meer mensen van cm,hoe meer friezen hoe beter!Wat is de planning,lang doorzakken of een kort avondje? Ik mag trouwens ook zonder begeleiding op stap,ben al een grote meid |
Er mogen toch ook wel niet-Friezen mee, Leanne? Die zijn ook best leuk hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 13:44
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Daarom ook naar maart geschoven in de hoop dat er dan geen sneeuw meer is |
Heel wijs!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 13:30
Onderwerp: Te laat op date / afspraak komen
|
|
|
DANIEL777 schreef: | vertrouw maar niet teveel op je tomtom, vaak is een uitleg beter dan de tomtom |
In mijn geval echt niet, ben heel erg blij met het ding.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 13:23
Onderwerp: Te laat op date / afspraak komen
|
|
|
Als je geen dates afspreekt, loop je ook niet het risico om te laat te komen.
Ik ben 2 keer te laat gekomen op een date, omdat ik de locatie (hoe goed de mannen het ook uitgelegd hadden) domweg niet kon vinden. De ene baalde er zichtbaar van, maar ja.... Als dat een afknapper is, dan zij dat zo. Vind ik eigenlijk wel iets ongeduldigs hebben hoor. Niet alle vrouwen zijn sterk in het vinden van de weg, weten ze dat ook meteen. 'k Heb inmiddels een tomtom, dus misschien dat het nu beter gaat. Op m'n werk ben ik overigens, zonder tomtom, altijd ruim op tijd. Dus mijn advies; neem het de ander niet gelijk kwalijk, als hij/zij te laat komt op een date. Dat zegt niet alles en er zit niet altijd opzet/laksheid achter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 13:16
Onderwerp: Vrouw zoekt christelijke boer
|
|
|
ASANTI087 schreef: | hey carien, k denk dat jenny bedoeld dat ze als postbode binnensmonds moet gaan praten zodat ze vriendjes wordt met de honden. slapende honden moet je niet wakker maken he |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2010, 13:14
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Wie gaat er mee op zaterdag 13 maart stappen in Groningen? Als je zin hebt laat het dan even weten via het forum... Hoe meer zielen hoe meer vreugd |
Is een beetje ver voor mij , maar misschien..... Tegen die tijd sneeuwt het vast niet meer zo hard daar in het noorden en in de rest van Nederland!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 19:24
Onderwerp: Moppentrommel
|
|
|
Er lopen 2 muizen door de woestijn. Als er opeens een vleermuis overvliegt, zegt de ene: 'kijk, dat is mijn broer. Hij werkt bij de luchtmacht.'
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 9 januari 2010, 21:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:40
Onderwerp: Moppentrommel
|
|
|
Leuk, Robbedoes.
Nog eentje:
In een klein kroegje zit een zakkenroller. Hij haalt een modeblad tevoorschijn en bekijkt de foto's aandachtig. 'Wat krijgen we nou?" vraagt een collega-zakkenroller. 'Volg jij de mode?" 'Ja," zegt de zakkenroller, "ik moet toch weten waar volgend seizoen de zakken zitten!"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:20
Onderwerp: Risico op stalken na date via internet
|
|
|
Ik geloof trouwens direct dat vrouwelijke stalkers ook irritant kunnen zijn hoor.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 9 januari 2010, 16:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:20
|
|
|
MARY052 schreef: | Is ook niet normaal Marijan! |
Dank je! Je kunt ook zeggen dat zo iemand een bord voor z'n kop heeft, maar dan is het wel een hele grote hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 16:04
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Ik denk dus ook dat dit wel degelijk een vorm van stalken is, Stalken heb je in verschillende vormen, Hoop dat je nu van em af bent. |
Gelukkig wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 15:38
Onderwerp: Tjeerd? De man die mee ging naar Denekamp
|
|
|
VROUW811 schreef: | Beste buschauffeur uit Lwrd en omstreken, Ook soldaat in het Leger Des Heils....Jij die mij die fijne middag hebt gegeven bij mijn dochter in Denekamp....Eerlijk gezegt denk nog wel eens aan je....Jammer dat ik problemen had op msn en dat ik alles was kwijtgeraakt....Ik wil iets terug doe na die fijne middag en wil je vragen ga JIJ met mij uit eten????
Ayla uit Heerenveen |
Weet je zeker dat deze man op CM staat? Anders zal de kans niet zo groot zijn, dat je 'm vindt. Misschien kun je een advertentie in een Friese (Lauwerd ligt daar toch?) krant zetten of de busmaatschappij bellen?
Veel succes met deze zoektocht. Ik hoop dat je 'm vindt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 15:35
|
|
|
MATTHI636 schreef: | De reden dat ik dat vraag is omdat dingen anders kunnen worden opgevat. Dan bedoel dat iets dat voor een vrouw duidelijk is dat voor een man helemaal niet hoeft te zijn. Even achtervolgen en bedreigen buiten beschouwing gelaten. |
Ik vind het bijv. niet normaal als een man weken op rij een sms stuurt, terwijl je niet reageert. En dat terwijl je al duidelijk aangegeven hebt, geen contact meer te willen. Een mailbox vol met stomme mailtjes, telefoontjes (met dank aan de nummermelder), etc. En als iemand zegt naar je kerk te komen, terwijl het duidelijk is dat je geen contact meer wilt. Dat voelt bedreigend en daar word ik stiknerveus van. Dit voelde voor mij als stalken. Kan iemand aanstellerig vinden, maar ik vind dat niet normaal.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 9 januari 2010, 15:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 15:22
|
|
|
MATTHI636 schreef: | Daar ben ik het mee eens, maar wat is stalken? |
Stalking is het stelselmatig lastigvallen van een persoon, door die persoon te achtervolgen, steeds op hinderlijke wijze contact op te nemen, en soms ook te bedreigen.
Het woord stalking komt van het Engelse woord to stalk, wat besluipen (meestal van wild) betekent. Zowel in het Nederlands Wetboek van Strafrecht als in het Belgisch Strafwetboek wordt het met belaging aangeduid (van het werkwoord belagen, in het nauw brengen).
Dit vond ik op internet. Ik denk dat als je duidelijk aangeeft het contact met iemand te willen verbreken en de persoon blijft je toch mailen/sms-en/bellen/opzoeken etc., je kunt spreken van stalken. Je hebt het natuurlijk in mates.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 19:07
Onderwerp: Here zegen deze spijze
|
|
|
Voor mij is het altijd - tot voor een week - vanzelfsprekend geweest, om een zegen te vragen over het eten. Maar n.a.v. een prachtige preek over zegenen op 1 januari, heb ik me iets meer in dit onderwerp verdiept. Ik vond dit stukje op internet, wat mij wel verraste.
Het is de gewoonte van veel christenen om "voor hun eten te bidden" oftewel "een zegen te vragen over hun maaltijd." Wat bedoelen ze ermee? Is het hun wens dat God hun een gezonde spijsvertering geeft of dat het voedsel een extra heilzame uitwerking heeft? In dat geval komt het voedsel waar niet voor gebeden wordt (zoals ongezonde snacks!) meer voor zo'n gebed in aanmerking. Nee, God zegent ons voedsel echt niet. Wel is het God die ons zegent MET bijvoorbeeld voedsel, en daarvoor mogen wij een dankzegging of lofprijzing uitspreken. Dat is ook wat Jezus deed, bijvoorbeeld bij de wonderbare spijziging: Hij keek omhoog naar de hemel en sprak de zegen uit (Mar.6:41, NBG vertaling). Let wel: Jezus sprak geen zegen uit over het voedsel, maar een zegen naar God toe! In de modernere Engelse NIV vertaling lezen we in Marcus 6:41 dan ook terecht: "He gave thanks". Mogelijk heeft Jezus ook het eeuwenoude Joodse tafelgebed tot God gebeden:
"Gezegend (of: geprezen) bent U, Heer, onze God, Koning van de wereld, die het brood uit de aarde deed voortkomen..."
Kortom, we hoeven niet te vragen of God het eten zegent dat voor ons op tafel staat, want God heeft ONS daar mee gezegend. Laten we Hem daar maar voor bedanken in een besef van afhankelijkheid, want dat is WEL Bijbels.
Heb ik er nu al die jaren naast gezeten, door te bidden voor het eten? Hoe denken jullie hierover?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 17:21
|
|
|
JENNY524 schreef: | Met een boer gaan zou toch echt een ramp wezen voor mij. Ik hoe niet alleen niet zo van dieren.. ik ben er met regelmaat bang voor. Alhoewel.. als postbode beginnen honden af en toe toch grappig te worden, vooral als de deur dichtzit.
Bah.. dieren. Moet ik straks nog binnensmonds gaan praten.. ook lekker vrouwelijk. |
Je laatste zin zou, bij mensen met een boerenachtergrond, over kunnen komen als een belediging.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 januari 2010, 23:32
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ooooh gelijk maar slapen?? tja, t is ook bedtijd he....... |
Dus jij ligt nu aan kop, zeg maar...
|
|
Naar boven |
|
|