Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 november 2010, 07:55
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | 'k wou eigenlijk nog wat vragen maar laat maar. |
ach, het ging over n slecht moment he enne... aangezien ik geen mens kan zien lijden zonder een hartelijke lach, mag je dr best nog ff op doorgaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 21:48
Onderwerp: advertentie`s
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | zoekt en gij zult vinden...... hahaha.....zo zet je jezelf weer eens lekker op de kaart. |
lekker ding.... menukaart dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 19:02
Onderwerp: Zondigen
|
|
|
Wat leuk!!! een discussie over de kinderdoop, dat hebben we nog nooit gehad hier op t forum.... toch?
Kinderdoop is een teken van het verbond dat God met Zijn kinderen heeft. De huidige generatie baby's is zich hier net zo veel van bewust als de kinderen van de generaties na Abraham die besneden werden op vaak nog jongere leeftijd. Net als bij besnijdenis is het geen garantiecertificaat of toegangspas tot de hemel.... ( en dat is de volwassendoop ook niet)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 november 2010, 18:15
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat is de reden waarom ik kinderdoop een vreemde leer vind, ik geloof niet in erfzonde, ik geloof dat een kind behouden is of die nu gedoopt is of niet.... |
Een kind word niet behouden door de doop. Dit is indertijd wel de leer binnen RK geweest. Hierdoor is onnoemlijk leed berokkend omdat vroeggeborenen niet in gewijde grond begraven mnochten worden.
Ook de RK heeft deze dwaling nu losgelaten.
Wat jouw mening over kinderdoop is, weet ik en respecteer ik. Althans... ik DACHT dat ik dat wist.
Annette en ik hebben ervoor gekozen binnenkort Esther te laten dopen. Niet vanwege de reden die jij noemt hoor, zo middeleeuws zijn we nou ook weer niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 20:59
Onderwerp: kanibalisme
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Pieter jouw post staat bol van de vooronderstellingen, vooroordelen en andere ongerijmdheden. Try again. |
We zijn het dus niet eens  Dat mag. Ik mag er kennelijk niet mijn mening over hebben, want dat is bah en leugens.
Nu durf ik bijna niet meer te stellen dat de pinkster en evangelische gemeenten voornamelijk groeien door instroom vanuit traditionele kerken.
Wel durf ik te beweren dat het absolute totaal van bezoekers van deze gemeenten feitelijk nauwelijks toeneemt doordat er net zoveel uitstroom is aan de achterdeur dan instroom aan de voordeur. Hier is namelijk WEL onderzoek naar gedaan, gepubliceerd in het boek "ooit evangelisch"
Vind jij het een leugen te stellen dat de aantrekkingskracht mede berust op een marketingconcept??? Ik heb nergens beweerd dat dit instrument bewust word ingezet. Feit blijft dat charismatische gemeenten een zuigende werking hebben op vooral jongelui vanuit traditionele kerken. Persoonlijk ben ik er ook slachtoffer van geweest. En dat jij nu gaat koken van woede om deze uitdrukking, interesseert mij niet. Het is exact hoe ik het ervaren heb.... en velen met mij.
Zinga, je mag er over denken hoe je wil, je mag het zelfs op het forum vermelden.
Mijn mening is dat het niet goed is dat charismatische gemeenten hun groei uit andere, zowel charismatische en/of traditionele, gemeenten halen. Ten eerste kunnen ze beter zieltjes winnen onder de heidenen. Ten tweede voorkom je er de bijna standaard teleurstelling mee die men ervaard als men na met gejuich binnengehaald te zijn, binnen een half jaar geen aandacht meer te krijgt. Hierna viua de achterdeur weer verdwijnt en ook niet meer naar de oude gemeente terug durft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 20:31
Onderwerp: liefde en opleidingsniveau
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb niet alle reacties gelezen. Wel heb ik onthouden dat sommige mensen meer gesteld zijn op het EQ dan op IQ. Daar kan ik me erg in terugvinden. Niet iedereen heeft een kans gekregen om te studeren ondanks de IQ-capaciteiten die ze hadden.
Zelf heb ik erg veel gestudeerd. Soms gewoon uit pure hobby. Ik studeer graag en gemakkelijk. Ik ben ontzettend leergierig en toch nog wel een beetje wereldvreemd; Tijdens mijn abdij-jaren heb ik 5 jaar 'religieuze studies' gedaan. Nadien nog eens een andere HBO studie. Daarna nog veel zelfstudie. Wat heb ik er uiteindelijk mee bereikt? Niets dus. Want als het uiterlijk er niet is dan maak je sowieso weinig kans. Ook merkt ik hier dat de geloofsovertuiging ook nog eens moet matchen. Het is altijd wel iets. Dan heb je gestudeerd...en wat nu? |
Heb jij dan alleen gestudeerd om een chickie te kunnen scoren????  Jij geeft je uiterlijk de schuld van je vrijgezellenstatus. Net of ik wel een adonis ben op het eerste gezicht 
Met alle respect Frank... ik denk dat je met jouw religeuze richting op cm niet echt op je juiste site zit om een partner te vinden. De discussie of dat "eerlijk" is, wil ik niet voeren, ik denk dat het de praktijk is. Dit laat onverlet dat jij in mijn ogen een aanwinst voor cm-forum bent en ik wil benadrukken dat ik jouw bijdrages waardeer!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 november 2010, 10:33
Onderwerp: liefde en opleidingsniveau
|
|
|
HANNAH810 schreef: | in mijn bijbeltje staat;
indien iemand zijn broeder gebrek ziet lijden, en sluit zijn hart toe voor hem, hoe blijft dan de liefde van God in hem?
en
wie twee jassen heeft, kan er één weggeven.......
als dit voor een broeder geld, zou het dan helemaal niet voor je lief gelden??? |
Nou nee Hannah... niet per definitie in het voorbeeld dat hier werd gesteld. Shanita schetst een beeld van iemand die alleen maar loopt te klagen en door zn partner meerdere malen gewezen word op budgettaire fouten. Zolang deze persoon niet op de goede raad ingaat, maar ook niet stopt met zn foute bestedingsgewoonte, vind ik het niet per definitie normaal dat de ander dat gat maandelijks blijft afdichten. Maar waar het feitelijk om gaat is dat een relatie die onder druk staat door geldproblemen, heel moeilijk zal worden.... zeker als die relatie nog vrij pril is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 22:59
Onderwerp: kanibalisme
|
|
|
De laatste tijd zijn er wat snel groeiende gemeenten, zoals bijv. in Drachten en Barneveld die een zuigende invloed hebben op mensen uit andere gemeenten. Op zich is er niets mis mee dat gemeenten snel groeien, als die groei komt vanuit nietchristenen. Helaas leert de practijk dat de groei juist vanuit andere gemeenten komt. Kleinere gemeenten worden opgevreten door die grotere gemeenten en verdwijnen. Als we er van uit mogen gaan dat de boodschap overal juist verkondigd word, dan is deze vorm van groei niet de juiste weg. De evangelisatie opdracht is juist: verspreid u over de aarde! en niet: concentreer u op n paar selecte plaatsen...
De aanzuigende werking komt door een goede marketing.. comfortabele stoelen, opbouwend (opzwepend) sfeertje en een winnaarssfeer.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van dergelijke mega-kerken... wat vinden jullie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 20:29
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
HAAS141 schreef: | volgens cm normen schijnen wij mee te vallen  |
Sas... hoe serieus neem jij de cm-normen eigenlijk???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 20:25
Onderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Krankzinnig Je beseft dus echt niet hoe je spot met Gods woord........zalig zijn de armen van geest zullen we maar zeggen......wie is hier degene die tegen God schopt? Aan je afbeeldingen te zien heb je waanbeelden over jezelf als strijdende engel Gods of zoiets. Succes met je martelaarschap,ik kan je na deze woorden niet meer serieus nemen. |
Ik pretendeer allerminst een schriftgeleerde te zijn die hier de waarheid en niets dan de waarheid betreffende de juiste vertaling kan verkondigen. Wel deel ik de mening van Anita betreffende de modernere vertalingen. Er word veel net-niet gepubliceerd en ik weet dat er in de bijbel ( althans in de statenvertaling) duidelijk staat dat er aan de inhoud van de bijbel NIETS af of bij gedaan MAG worden. In mijn beleving is de enige weg bij gedegenereerde vertalingen, inderdaad de, al dan niet letterlijke, brandstapel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 20:17
Onderwerp: boswandelen
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Ik ga nie lopen Pietje, ik spóór! (voor deze keer wel)  |
laat ons dan dit bijzondere en zeldzame moment koesteren in de trieste wetenschap dat je vele andere malen NIET spoort
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 20:14
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Weet je wat zo fijn is aan zondigen? Dat we het allemaal doen. Jij en ik, in woorden en daden...Niemand is vrij van zonde...Niemand... |
Ongelukkige woordkeuze Frank... Iedere zonde is er 1 teveel en dat wij t allemaal doen, is niet fijn maar in en intriest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 17:25
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
HAAS141 schreef: | ook dat ... alleen heeft die van ons nog weinig haast  |
gewoon zorgen dat je deze week t ziekenhuis inkomt... en dan op 11-11 om keizersneej vragen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 16:53
Onderwerp: boswandelen
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | De route naar Rome kent vele wegen....  |
das n pokke end lopen hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 16:51
Onderwerp: Cranio sacraal therapie
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Niet iedereen is zo’n ster-versierder als jij bent, Pieter.
Valt best mee... in t land der blinden is eenoog koning
(Gompie… hoe heb jij het in vredesnaam voor elkaar gekregen, om een ruim 10 jaar jongere vrouw te strikken.)  |
gewoon... mezelf zijn... das voldoende ( in mijn geval wel dus )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 16:40
Onderwerp: Mogen wij een ander ergeren?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Spiegel jij je wel eens?  |
nergens voor nodig. ik ben fantastisch leuk, aardig, vriendelijk etc. als je dat van jezelf weet, is dat goed, want er staat toch: Ken Uzelve
en joh... wat n ander er van vind... t zal me zo mn r... roesten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:51
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
HANNAH810 schreef: | die mensen zijn er frank, ook hier op cm. en vaak zit er een verdrietig verhaal achter...... |
dat zit er achter zovelen hier... waarom dat hier zo benadrukken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:36
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Zo is dat, een beetje prikkelen moet kunnen. Sommige mensen ergeren zich al, terwijl er nauwelijks iets gezegd wordt. De vraag is dan aan wie het ligt. |
nooit aan mij hoor, juffie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:34
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Welja, voer de spanning maar op! Hoe ouder hoe gekker lijkt het wel......  Valt crossroad op oudere vrouwen???  |
wist jij dat nog niet dan?? je valt midden in zijn doelgroep 
(gompie... als ook cross jou niet interessant vind, hoe hoog liggen je kansen dan helemaal op cm..)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:29
|
|
|
mogen we een ander niet ergeren?? alleen maar knuffelen ofzo????
doei
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 16:22
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is er ook nog een deel 2? , Pieter vertel je die ook? |
die typ gave? das info die ze zelf gaf in de chatroom. snap ook niet dat crossy dat zelf niet vermeld.
maar misschien denkt cross dat als hij verteld dat deze 63 jarige dame in dr blotende niksie lag te chatten, iedereen denkt dat hij er naast lag...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 22:53
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
CARIN303 schreef: | Heb je zeker getypt toen Anette Esther de fles gaf? Denk namelijk dat het eerder andersom is, ruwe bolster blanke pit verhaal! |
Arme Jonathan.... Carin vond hem super zoals ze hem leerde kennen hier op cee-em.... nu gaat ze van cee-em af en gaat ze hem kneden en boetseren naar haar ideaalbeeld...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 22:12
Onderwerp: emoticons
|
|
|
VISSER278 schreef: | Sjonge, wat ben je weer nieuwsgierig. |
inderdaad, heel nieuwsgierig... t liekt wel een zeeuw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 21:40
Onderwerp: relatieproblemen in nieuwe relaties
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Pffft, wie zou daar nu aan denken, dit is Cee Em
Je zou ze de kost moeten geven  |
die C staat toch voor christelijk en niet voor conceptie????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 21:38
Onderwerp: Bijna dood ervaring
|
|
|
zou dit topic ooit een bijna dood sterven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 21:37
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
HAAS141 schreef: | gefeliciteerd! voor je weet heb je een cm huwelijk  |
.... en een cm-baby
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 21:36
Onderwerp: emoticons
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Volgens mij zit er een boodschap achter die 'gelaatsuitdrukkingen'...is het niet? En dat ga je ons nu vertellen waarschijnlijk  |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 21:36
Onderwerp: relatieproblemen in nieuwe relaties
|
|
|
GRACE585 schreef: | je vergeet er nog een paar leanne koffiedaten,wandeldaten,strand/zeedaten,picknikdaten bbqdaten etc  |
maar denk erom... NIET sexdaten, want het is en blijft wel CM he!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 18:59
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Je moet een vrouw nemen zoals ze is... Maar daarna niet laten zoals ze is.
Pieter, die nog geloofd in de maakbare vrouw
|
|
Naar boven |
|
|