Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 18:04
Onderwerp: Gebed vriendin
|
|
|
MARENTH030 schreef: | Beste mensen, Ik wil jullie even laten weten dat mijn vriendin vanmorgen om tien voor half zeven is overleden. Willen jullie voor mij bidden?? Voel mij leeg en verdrietig. God kent mij, alleen kom ik niet verder dan stamelen in gebed. Dank hiervoor Gr Marenth |
Zegen en moed voor jou Marenth voor de komende dagen... Wat mooi dat jij zo'n vriendschap hebt gekend, dat is bijzonder en neem je mee je verdere leven lang.
Jo
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 29 januari 2013, 18:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 13:49
Onderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
|
|
|
ZOEKER064 schreef: | Nou, bedankt voor de duidelijkheid, en ik wil hier eigenlijk wel graag op reageren.
Ik zit in de gemeente waar ik nu zit, niet op basis van een vergelijkend warenonderzoek, of omdat ik denk dat dit de beste kerk is die er is. De periode dat ik geloofde dat ik de plicht had om me bij de meest ware kerk te voegen licht achter me. Dat was een belangrijk onderdeel van mijn belijdenis toen ik jong was. Vanuit de belijdenisgeschriften ,waar ik ja op heb gezegd was dat een opdracht.
Met het vrijmaken van de Vrijgemaakten heb ik mij ook vrijgemaakt van die plicht. (en met dat ik dat schrijf komen er een heleboel gedachten aanrennen die ik met liefde de deur wijs).
Ik ben twee en een half jaar geleden verhuisd naar Zoetermeer. Ik heb in gebed neergelegd; Heer waar wilt u dat ik mij kerkelijk bij aansluit? Ik heb binnen een week na dat gebed van drie personen buiten Zoetermeer ongevraagd het advies gekregen om eens in de Parousia gemeente te gaan kijken. Ik heb dat ervaren als een vingerwijzing van God en ehb me daar na enige tijd aangesloten.
Omdat het een toffe gemeente is? Tjonge, wat een toestanden in de gemeente, voorgangers die niet meer met elkaar door een deur konden .. Een gemeente in een dal. Als je alle negatieve zaken op pakt en verzamelt; wat een vuilnis is er te vinden.
Ik heb regelmatig tegen de Heer gezegd: maar Heer ik vind dit helemaal niet leuk ... En de Heer heeft me meerdere keren duidelijk gemaakt ... Maar ik wil jou hier nu gebruiken. en ik kom tientallen mensen tegen die met een identiek verhaal ook zo bij de gemeente zijn gekomen en nog komen.
Mijn overtuiging is dat de heer me in Zijn werkplaats heeft neergezet. en die overtuiging, die Stem die gehoorzaam ik. Is dat altijd tof? Nee integendeel. Juist door weerstand en dingen die fout gaan wordt duidelijk wat Hij wil.
Wat de Here voor jou wil kan compleet iets anders zijn dan wat Hij voor mij wil. Hij gaat met ieder Zijn eigen weg. Hij wil ons geven wat we nodig hebben, overvloedig ...
En mijn hart zingt: How Great is our God ... http://www.youtube.com/watch?v=GyGD3zH9Xvc Hij vergadert zijn Kerk. uit alle volken en naties. Op zijn tijd en Zijn manier. Awesome God!!! |
Yep, ik heb ook goede vibes bij deze gemeente, ook al kom ik er niet. Er zitten goede weldenkende mensen die verder denken dan hun neus lang is en dat is hoopgevend. Hoe dan ook blijft het gewoon een feit dat ieder voor zichzelf moet blijven denken en verantwoording nemen daarvoor, los van wat leiders zeggen of denken te kunnen opleggen. Als eigen meningen van gemeenteleden en bezoekers gevoeld worden als dreiging heb je al een aanwijzing van geestelijk ongezonde sfeer.
Ik voor mij heb goede en zeer bedroevende ervaringen met evangelische gemeenten en ben op dit moment op het niveau van (soms muppet-opaatje op de achterbank) wel de diensten bezoeken maar verder niet al te betrokken zijn. Gewoon richten op wat eerst belangrijk is in mijn eerst nabije omgeving; heb God lief bovenal en je naaste als jezelf. Hele kluif.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 18:56
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
ROOS575 schreef: | Vrees van wel, het zat er aan te komen |
Is net de vorstperiode voorbij, komt er een nieuwe Vorst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 17:11
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Je bent me net voor Josina hihi denk dat is topic nu echt voor Frank |
Zou hij weten dat je ook Wok'n Go hebt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 17:02
Onderwerp: Tijd...
|
|
|
LYDIA448 schreef: | Práchtig! Mijn complimenten! |
Thanks.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 16:52
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik heb hier nog een huishoudelijke vraag over, zal ik die maar in een ander topic stellen? |
wel ja.. nu we toch bezig zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 16:50
|
|
|
JANS221 schreef: | Ja, dat is wel lekker. Maar toch gaat het culinaire niveau van de gerechten over het algemeen wel achteruit. Wat is jouw mening daarover? |
't Is toch naar behoren? Waldorfsalade de luxe, gebraden fazant met zuurkool, rode kool en zilveruitjes en mini aardappelgratins... wat wil je nog meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 16:39
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
JANS221 schreef: | Waar ik blij van word? Van Jol, ze heeft een Margriet voor mij! |
De kersteditie, met recepten voor wat eten we vandaag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 16:35
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
JANS221 schreef: | Kijk, daar word ik nu blij van! |
Dat is een ander topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 16:27
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
JANS221 schreef: | ik heb de libelle al gelezen en alle topics van vandaag, wat zal ik nu eens gaan doen? |
Verveel je je? ik heb nog een Margriet in de aanbieding, of de Eva voor wat meer niveau en gristelluk te blijven.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 27 januari 2013, 16:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 12:56
|
|
|
LYDIA448 schreef: | Wauw.... Dit lijkt op de vertaling van de laatste periode van mijn moeders leven... Treffend mooi verwoord! Eigen werk, Jol? |
yep ... copyright Jol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 09:26
Onderwerp: Gebed vriendin
|
|
|
MARENTH030 schreef: | Beste mensen, Willen jullie bidden voor mijn vriendin. Vanavond gehoord dat zij nog maar een paar dagen zal leven. Heeft mij opgebeld, ligt nu in het ziekenhuis. Arts had geadviseerd om afscheid te nemen van haar in het weekend. Hoop morgen naar haar toe te gaan, en de juiste woorden te vinden. Want wat zeg je tegen iemand die mij zo dierbaar is. Kan alleen maar bidden om kracht. Dank voor jullie gebed Gr Marenth |
Misschien ... "ik hou van jou" ... misschien "ga maar, het is goed zo" (maar wat heet goed in deze moeilijke situatie) of misschien alleen maar een lieve lange blik.. die alleen van jullie tweeën is. Ik wens je alle moed en kracht.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 27 januari 2013, 09:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 08:54
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, idd.
Maar ja, het is rigide denken bij sommigen; het is altijd, ten allen tijden vergeven anders ben je ongehoorzaam aan God, quote R.
Dus zwart-wit; altijd of nooit.
Maar ja genuanceerd denken van de ene keer kan iemand , ik, wel vergeven, als degene geen vergeving heb gevraagd, de andere keer niet, ja, wat uit mijn postings in dit topic blijkt ja, dat kan niet volgens sommigen heb ik de indruk, tis dan of zwart, of wit.
En dan ook, ten allen tijden je gevoel uitschakelen bij zoiets BElANGRIJKS ALS VERGEVEN, DAN, worden mensen robotjes, die zelf niet na mogen denken van de leiding, ben blij dat ik daar weg ben.
En blij dat ik hier op het forum mijn mening kan zetten.
Ineens. Komt het woordje farizeeërs bij me op, ja, niet om het een of ander hoor, gewoon, zomaar....ja, nu weet ik het weer: anderen bepalen wel even wanneer anderen ongehoorzaam zijn aan God.... |
Soms duurt de uitwerking van Gods woord in ons gewoon wat langer dan menselijke maatstaven omdat God boven de tijd staat. '
Ik snap dat alle toeters en bellen bij jou afgaan als je de overbekende uitlatingen hoort en leest waar je een tijdlang aan stuk bent gegaan. Maar wanneer jij voor jezelf weet dat dit NU voor jou niet zo geldt en jij en God zijn daarover in vrede, is het toch goed? God is Gods genoeg het je te laten weten als het anders zou zijn dan waar jij nu van overtuigd bent. En wat een ander daarvan vindt of wat een ander daarover gelooft... "Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:53
|
|
|
De tijd vervloeit voor jou. Mensen uit verleden en heden zijn steeds om je heen.
Hoe alleen.. en ik kan niets verhelpen.
Lief mens, de eerste in mijn leven ... blijf in het nu nog even ... voordat onze namen bij jou mee vervagen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 26 januari 2013, 16:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:33
Onderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
|
|
|
PETRA373 schreef: | klopt , frank ik heb heel netjes omschreven over vrouwen die een scheetje laten,das toch een heel nette omschrijving, de werkelijkheid is veel heftiger te omschrijven dan een scheetje. ik denk dat berendjan vast wel es effe flink gas met zijn bus heeft gegeven zodat al die vrouwen effe konden ontluchten ergens voor de bom in de bus barstte. ze eten natuurlijk allemaal dingen he op zon huishoud beurs, cake jes en weet ik veel wat,is allemaal gratis dan zwijg ik nog over bejaardenvervoer die effe met het bezoekje bij het museumstaan bij de verwarming om hun pamper effe te laten drogen |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:29
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
Vanavond, als het tenminste niet glad gaat worden (ik vermoed dat ik gewoon de gok waag, Nederland met z'n weeralarmen ) met m'n meiden naar de film Le Miserable ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 26 januari 2013, 16:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:07
Onderwerp: Cynisme of het forum
|
|
|
PETRA373 schreef: | ook las ik hier ergens dacht ik zoiets als, groepje die steeds reageert etc. volgens mij reageren soms bepaalde mensen vaak omdat ze opkomen voor bepaalde grenzen die ze willen bewaken hoe mensen met elkaar hier omgaan, zodat het een forum blijft waar iedereen op een goede manier met elkaar omgaat.
enfin laten we hopen dat we er allemaal wat van hebben geleerd |
Precies.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 20:03
|
|
|
PETRA373 schreef: | jammerre is als we er niks van leren.er zaten best goeie stukken tussen. Heb het echt helemaal gelezen, sorry ik met humor er op reageerde, daardoor kwam er weer een andere reactie van iemand , waarvan ik dan weer denk, eh hoe is die opmerking nu bedoeld, komt op mij onvriendelijk over.
zo komt mijn humor blijkbaar misschien ook op andere onvriendelijk over petra die maar effe verder hier zwijgt . |
oh okay, dan snap ik het beter, geen probleem joh..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 18:53
|
|
|
PETRA373 schreef: | nou zeg heb ik alle lappentekst gelezen, denkende dat ik daar wat van kon leren en ik het door had ennu ben ik helemaal weer van de wijs door jullie en snap ik er niks meer van, bedankt hoor jol en zeeland |
huh?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 18:14
|
|
|
KEITH722 schreef: | nee ,onder gebrek aan zelfkritisch vermogen a |
is dit dan sarcasme?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:49
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Wat kan ik nog aanvullen dan alleen te zeggen AMEN |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:40
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Klopt helemaal wat je zegt HIJ weet wat er in je hart is en gaat net zolang door tot je je er bij neerlegt. Uitleg: Ik wil zo graag anders zijn dan dat ik doe en laat zien, maar ik ben er nog niet lukt me niet altijd maar op een dag gaat het wel weer met HEM die mij kracht geeft kan ik weer opstaan , en leven in een wereld zoals HIJ bedoelt heeft. Als God met je een werk is begonnen verlaat Hij je niet al zou je dat willen . Soms denk was ik maar weer in die tijd vroeger dan hoef ik niet zoveel te denken leefde ik gewoon in de wereld niets van boze machten kracht , maar wel veel geweld in mijn leven. Dat is waar God aan timmert Hij is de timmerman bij uitstek en als HIJ zijn beitels meeneemt nou ga er van maar van uit dat je pijn hebt Maar ook dat weet HIJ zo door zijn voetstappen in het zand je te dragen. Dan zie je het niet door de pijn het wisselt nu nog wat bij mij Maar langzaam kom ik weer daar waar God wil dat ik mag zijn. En gaan de gordijnen open en krijg ik weer nieuwe hoop en verlangen naar wat de HEER gaat doen in mijn leven en kan ik weer blij de wereld tegemoet. In die zekerheid wil ik blijven geloven al zegt mijn denken zo averechts Ik zei deze week al eerder tegen iemand misschien heb ik te veel averechts gebreid maar dan in mijn leven
Groet en zegen Anita |
Hij ziet dwars door onze acties en uiterlijk vertoon heen hoe en wie we werkelijk zijn en begrijpt ons meer dan wij onszelf. Hij is al ons verlangen en meer. Vanmorgen nog uitgesproken naar iemand: je positie is aanvaard zijn in de Geliefde. PUNT. Mensen maken er meer of minder van. Maar ik lees: wij zijn 100% aanvaard. Nu wij onszelf nog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:24
Onderwerp: Het weer
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...mijn tenen hebben het zo koud dat ik rugpijn in mijn ellebogen heb als ik mijn handen snuit |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 13:20
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Mooi Jol...heel mooi...maarre...als ik dan toch de pijn van het snijden voel...ook al doet Hij dat als een liefdevolle Vader??? |
Ja lastig hé.
Volgens mij doet Hij dat niet buiten jouw wil en overgave om, Hij werkt in en met vertrouwen.
|
|
Naar boven |
|
|