ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 23:49
BerichtOnderwerp: Tongentaal, een gave of niet

JOLAN931 schreef:
Ja!
Juist omdat ik dat gelezen had, en juist omdat ik wat je zegt niet terug kan vinden in de bijbel, en juist omdat ik het nut wat jij wel ziet, juist helemaal niet zie...daarom zette ik mijn reactie. Is het bijbels gezien echt wel bedoeld waarvoor jij denkt dat het bedoeld is?

Waar in de bijbel onderwees Paulus over tongetaal?
En het voorkomen in alle geledingen van de kerk is me niet bekend. In dat geval zo zeker ik, die me in zeer veel verschillende kringen van de kerk bevind, er toch wel eens van gehoord moeten hebben?
Ik zie het zeker niet als een herhaling van zetten, eerder als een standpunt(van jou in dit geval) wat veel meer uitleg, bewijskracht en overtuigingskracht nodig heeft om aan te tonen dat het werkelijk waar is wat je zegt.
Standpunten zijn er om te verdedigen....toch?
Eerlijk gezegd bevalt me niet hoe er hier over gesproken wordt. Wat kan nu overtuigender voor je zijn, als je ziet dat ze in Handelingen met elke christen baden om de tongentaal? Overtuigend heeft niks met de argumenten te maken, maar het heeft ook met je houding ten opzichte van dit onderwerp te maken. Ik zou zeggen, lees maar eens goed Handelingen en dan zul je zien hoe dat toen ging.
Verder heb ik je al aangegeven, dat ik eens een keer onderwijs gehad heb van mensen uit de presbyteriaanse kerk, als voorbeeld om te zeggen dat het echt niet beperkt is tot charismatische bewegingen. Maar goed, dat is niet overtuigend genoeg. Ik heb ook aangegeven dat in de geschiedenis het veel vaker voorkwam en dat de christelijke gemeentes tot ver in de derde eeuw dit gebruik beoefenden. tja, wat moet je dan zeggen als je dat niet gelooft..
Ook heb ik aangegeven dat met name in 1 Kor 14 Paulus onderwijs geeft over het gebruik van de gaven van de Geest, met name de tongentaal. Tja, dat kan je ook niet overtuigen...
En waarom ze dat niet in jouw kringen benadrukt hebben, is heel simpel. Ze geloven er niet in....en als je er niet in gelooft, benadruk je dat ook niet zo in je kerk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 22:23

JOLAN931 schreef:
Ik ontken niet dat het daarom tegenwoordig niet meer gebeurt, maar dan wel door de Helige Geest gegeven(dus zoals de titel van dit topic is: als gave van de Heilige Geest) en in een voertaal van een bepaald persoon tegen wie je spreekt.

Het lijkt me nutteloos om dit in gebed tegen God te doen, aangezien je zelf blijkbaar niet eens weet waarom je bid, en God slim genoeg is om je eigen woorden te begrijpen.

Daarbij heb ook ik als punt dat het opvallend is dat het alleen voorkomt in bepaalde kringen. Mijn idee is, als tongentaal werkelijk is zoals hier in dit topic wordt beweerd( door bijv, chatuliem), dat God dat vast wel belangrijk genoeg moet vinden om dit in alle christelijke kringen voor te laten komen.
Het onderwijs zou daarbij totaal overbodig zijn, aangezien de Helige Geest Zelf het spreken in tongen aan sommigen gaf in de tijd van de bijbel.

Persoonlijk vind ik Willemijns hollandse nuchterheid zo gek nog niet.
Met beide benen op de grond, en niet 'gekker 'willen doen als dat vroeger voorkwam( hierbij oordeel ik niet dat tongentaal gek is( ff goed lezen Knipoog smiley ))
Ik vraag me serieus af of je wel gelezen hebt wat ik schreef over het nut van tongentaal. Dan zie je dat het heel ergens anders voor bedoeld is. Sorry ik kan daar een beetje nijdig om worden.
Het komt voor in alle geledingen van de kerk, alleen mensen komen daar niet voor uit. Het is echt niet alleen beperkt tot de charismatische kringen. Dat is het in de geschiedenis nooit geweest.
En onderwijs over tongentaal is ook nodig, Paulus zelf onderwees immers ook over tongentaal. En helaas het wordt alleen maar een herhaling van zetten hier.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 22:17

PIETER649 schreef:
ho ff chat... het is toch een gave volgens jou ?? en geen goocheltruuk of handigheidje dat je aan kan leren???
Er zit een groot verschil tussen aanleren of onderwijs over het onderwerp geven. En gezien de uitlatingen hier op het forum, kun je zien hoeveel vragen erover zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 20:45

MARISKA601 schreef:
Het blijft voor mij allemaal een ver van mijn bed show.
Als ik zo op internet lees de ervaringen die men heeft
met tongentaal, is het beter dat ik mij er niet mee bezighoud.

En waarom komt het spreken in tongen meer voor in de
charismatische kerken, dan bijvoorbeeld in de rk-kerk, of de refo kerken?
Omdat de charismatische kringen hier onderwijs in gaven. Bovendien is er nog steeds geen onderwijs in de traditionele kerk, dat wil niet zeggen, dat daar geen mensen zitten....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 20:25

MARISKA601 schreef:
In het zelfde stuk staat ook dat vrouwen dienen te zwijgen dus vrouwen mogen geen eens in tongen praten maak ik er uit op.
tja, je kunt er een behoorlijk zootje van maken zo. Verwacht je nu een echt antwoord van me?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 20:05
BerichtOnderwerp: ga je mee, picknicken (in ede op de heide) op 24 september?

PIETER649 schreef:
jij bent verstandig man!!
hoe gaat het met daten trouwens?
zn gangetje joh..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 19:38

HANNAH810 schreef:
en wat ik me ook afvraag; wie vertaalt al die klanken?
in een persoonlijk gebed hoeft dat toch niet, dat is iets tussen jou en God. Paulus maakt ook een duidelijk verschil tussen persoonlijk gebed en hardop uitspreken, maar hij voegt er wel aan toe dat hij meer dan anderen in tongen bidt.
1 Kor14 schreef:
Dus wat moet ik doen? Ik moet bidden met mijn geest, maar ook met mijn verstand; ik moet zingen met mijn geest, maar ook met mijn verstand. 16 Als u God alleen maar dankzegt met uw geest, hoe zou dan iemand die net als een buitenstaander uw klanktaal niet verstaat, uw woorden met ‘amen’ kunnen bevestigen? Hij begrijpt niet wat u zegt. 17 Het is natuurlijk goed dat u God dankzegt, maar op die manier is een ander er niet bij gebaat. 18 Ik dank God dat ik meer dan u allen de gave heb in klanktaal te spreken;
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 19:05
BerichtOnderwerp: ga je mee, picknicken (in ede op de heide) op 24 september?

PIETER649 schreef:
hulpe tegenover hem...
iemand wiens taak is te helpen, is je knecht, dus niet gelijk aan de baas.
ik snap dus ook niet :

a. wat dit met de picknik te maken heeft, en
b. waarom dat personeel zo brutaal is tegen de baas
Ze moeten hun plaats weten.....voor het aanrecht, achter de strijkplank.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 19:04
BerichtOnderwerp: Hoe echt ben ik in Jezus naam

JOLAN931 schreef:
Dus als ik het goed begrijp is dit bericht plaatsen een impuls, en tegelijkertijd een heilig moment, wat je op een ander tijdstip weer aanpast??

Ik probeer het topic te volgen maar ik snap er helemaal niets meer van en het komt heel zweverig en irreëel op mij over.
waar gaat het eigenlijk nog over?
In elk geval wordt de ervaring belangrijker dan het kruis...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 18:40

WILLEMIJN232 schreef:
Maar hoe komt het nu dat het vrijwel alleen in Pinkstergemeentes voorkomt? In een refokerk zul je het niet zo gauw zien denk ik......heb ik in ieder geval nooit gehoord en gezien.....
Dat is dus niet zo. Er wordt in onze kringen aandacht aan besteed, maar ik kan me een conferentie herinneren die geleid werd door Britse Presbyterianen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 18:11

WILLEMIJN232 schreef:
Als het je overkomt en je gaat ineens in brabbeltaal babbelen, dan raak je wel vervuld van de Heilige Geest.

Ik zou eerder denken: gaat het wel goed met je en moet ik even de dokter bellen? Knipoog smiley hollandse nuchterheid he? Engeltje smiley
Hoe Roady het voorstelt is niet juist. Je raakt niet in een bepaalde trance ofzo, je bent niet van de wereld. Je kunt zelf beslissen wanneer je in tongen gaat bidden en wanneer je ophoudt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:44

MARISKA601 schreef:
Als aanvulling op Pieter: heeft Jezus ons niet geleerd het Onze Vader te bidden?
En dat dat gebed voldoende moet zijn voor ons lichaam en ziel?

Dat maakt het bidden in tongentaal overbodig.
De apostelen dachten er anders over. Ze vonden het zo belangrijk, dat ze voor ieder christen baden om tongentaal. Ik heb je in mijn vorige bijdrage al duidelijk gemaakt wat het nut is van tongentaal.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:20

MARISKA601 schreef:
Is het niet zo dat satan ons bij God vandaan wil houden?
Kan satan dat niet doen door ons een brabbeltaal te geven?

Ik zeg: ik bid en evangeliseer in mijn moedertaal, dan weet ik zeker dat de duivel mij niet verleid.
Het is niet zo, dat satan zomaar de gebedstaal van een christen kan overnemen. Satan kan niks doen als we het niet toelaten. We zijn immers geborgen in Christus. En er bestaat ook wel occulte tongentaal, maar dan moet je echt diep bezeten zijn in het occulte...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 19 september 2011, 17:42
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:07

JOSINA022 schreef:
Maar is het niet zo dat er altijd iemand bij moet zijn om te vertalen?
Tongentaal is ook voor je persoonlijke gebedsleven. Een profetische tong, die moet vertaald worden, maar je kunt ook gewoon in je eigen stille tijd in tongen bidden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:05

MARISKA601 schreef:
Hoe weet je dat je bid tot God?
Voor het zelfde geld aanbid je Satan.
Als je satan aanbidt, weet je dat echt wel als christen. Want aanbidding vereist een geestelijke bereidheid. En als je in tongen bidt raak je echt niet in een soort trance hoor...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 17:04

MARISKA601 schreef:
Bij punt 3 heb ik sterk mijn twijfels.
Ooit was hier op cm iemand die beweerde dat hij kon zien wie een goede geest was en wie niet.
Ik ga dan denken aan figuren die last hebben van psychoses.
Mensen die lijden aan schizofrenie.

Ik vind daarom dat je heel goed moet uitkijken waar mee ben je bezig.

Als je geen behoefte hebt in tongentaal ben je dan geen goed christen?
Eigenlijk bewijs je mijn stelling. Het is duidelijk dat je je niks kunt voorstellen bij de geestelijke wereld. Ben je geen goed christen als je niks met de gaven van de Geest te maken hebt? Natuurlijk wel, maar God geeft Zijn gaven om beter toegerust te zijn in deze wereld.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 16:59

MARISKA601 schreef:
Wat ik zo begrijp is is dat je alleen in tongentaal mag spreken tegen een ongelovige.
Ik verkondig liever in mijn eigen taal het evangelie naar een ongelovige.
En bidden in tongentaal, je weet zelf niet wat je zegt.
Moet je niet bidden met je hart en je verstand?

Ik zie zelf het nut er niet van in.
Je bidt in tongen naar God..het is in eerste instantie een gebed..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 16:05

MARISKA601 schreef:
Wat is het nut van spreken in tongentaal?
Wat is het doel er van?
Welke meerwaarde geeft het aan je geloof?
Uit mn hoofd kan ik je vier redenen opnoemen:
1. Het versterkt je gebedsleven. Je bidt door de Geest geleid naar God toe...
2. Het verdiept je geestelijk inzicht. Je krijgt geestelijke ogen om te doorgronden wat er aan de hand is.
3. Het opent de weg naar de andere gaven, zoals gaven van genezingen en profetie en onderscheiden van geesten.
4. Het ondersteunt je bij de geestelijke strijd. Het wordt zelfs genoemd als een onderdeel van de geestelijke wapenrusting (Ef.6:18)
Dit zijn mijn eigen argumenten, maar ik geloof dat het verder gaat. Uiteindelijk weet God zelf het beste waarom Hij deze gaven geeft.
Je kunt in mijn ogen de vraag ook omkeren: waarom vind jij dat het niet nodig is?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 19 september 2011, 16:05
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 12:01

MARISKA601 schreef:
"Tongentaal"
in deze tijd, een Bijbelse gave of toch niet?
Over tongen en andere 'tekenen der apostelen' in het licht van de Bijbel

Met name in Charismatische kringen wordt veel over tongentaal geleerd. Maar ook in andere Christelijke geloofsrichtingen wordt wel tongentaal gepraktiseerd. Althans, hetgeen wat men in die kringen tongentaal noemt. Maar wanneer we de Bijbel goed op dit onderwerp bestuderen, komen we erachter dat, hetgeen tegenwoordig in die kringen plaatsvindt, niets te maken heeft met de Bijbelse gave van tongen. Het woord 'tongentaal' is dan ook een verkeerd woord. Want we zullen gaan zien dat de Bijbel, Gods Woord, ons leert dat 'een tong' een taal is, en dat 'tongen' talen zijn. Ten eerste is het woord 'tongentaal' dubbel op, ten tweede is de samenstelling verkeerd, want 'tongen' is geen taal, maar 'tongen' zijn talen.

Wat waren tongen in de Bijbel? Wat was hun doel? Werkt de gave van tongen vandaag de dag nog steeds? Zo niet, wat doen dan degenen die tegenwoordig de gave van het spreken in tongen claimen? Vaak is er op dit gebied veel verwarring en onbegrip. Het doel van dit artikel is te onderzoeken wat de Bijbel over dit onderwerp zegt. In de Bijbel vertelt de Heere immers wat Zijn bedoelingen zijn, wat Zijn Plan is! Wat is de Bijbelse leer over tongen?

gedeelte overgenomen van:

http://bijbelengeloof.com/index.php?option=com_content&view=article&id=123:tongentaal&catid=151:diverse-artikelen&Itemid=91
Goed heb ff het artikel gescimmed. En weer valt me op hoe gemakkelijk de termen bijbels en onbijbels gebruikt wordt, maar goed, iedereen kan wel een stelling teweegbrengen en het versterken met deze termen. Dat geeft meteen een absoluutheid aan, die in dit geval vreemd en raar aan doet.
De term bijbels/onbijbels gebruiken voor de Korinthe gemeente is een lachertje. Temeer dat er toendertijd nog niks geschreven was over tongentaal. Je kunt wel stellen dat er sprake was van onjuist gebruik van de tongentaal, nl. in een dienst, waarbij er meer sprake was van chaos, dan van orde.
Een tweede, vreemde theorie is dat het alleen voor de apostelen was. In Hand. 10 zien we al meteen, dat zelfs heidenen ( in dit geval niet-Joden) in nieuwe tongen spraken. Tongentaal is niet uitgestorven na de apostolen. In de geschiedenis zijn voorbeelden te over, dat mensen in tongen spraken en de Heer prezen.
Het meest frappante voorbeeld, is het Gregoriaans. Dat is afgeleid van het in tongen zingen van de gemeente. Zeker tot de 3e eeuw na Christus was dit een algemeen gebruik in de kerk. Toen is het wat na achteren gedrongen, maar het hoorde lang bij de diensten van de vroegchristelijke gemeentes. Die theorie dat het alleen bij de bediening van de apostelen hoorde, is achterhaald door de feiten. Bovendien is er ook geen enkele geestelijke basis voor deze stelling. Joel heeft het bij de uitstorting van de Geest op alle vlees niet beperkt dus door de tijdelijke bediening van de apostelen, het geldt voor iedereen, van toen en ook van nu.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 09:41
BerichtOnderwerp: flirtcursus

’Kijk je nu naar mijn neus of lippen?’
Door Chantal Bakker

REPORTAGE FLIRTEN

3 Workshop blijkt hele drempel voor deelnemers

Assen "Kijk je nu naar mijn neus of naar mijn lippen? Ik zie het verschil haast niet", zegt een vrouw terwijl ze indringend naar de jongeman tegenover haar kijkt. "Het is ook lastig", stelt de leider van de workshop flirten haar gerust. Maar, zo benadrukt hij, het verschil is wel van belang. Want kijk je van de ogen naar de neus, dan geef je iemand een vriendschappelijke blik. Maar kijk je van de ogen naar de mond dan solliciteer je naar intiemer contact. "Goh", roept een 47-jarige deelneemster verrast. "Dat wist ik niet.Dat moet ik maar eens proberen."

Plaatsvervangende schaamte had diezelfde vrouwnog toen ze zondag voor hotel De Jonge in Assen stond.Wat doe ik hier, zei een angstig stemmetje in haar hoofd. Dat gevoel van onterechte schaamtewas die ochtend van de gezichten af te lezen. Of je nu de 28-jarige jongeman (’Ik kom nooit verder dan een praatje’), of de 60-jarige weduwe (’Flirten is best moeilijk’) in de ogen keek.

Dat het moed vergt om je voor een cursus versieren aan temelden, leek geen van hen zich te realiseren. "Ik kom gewoon even kijken. Als het niks is, ben ik zo weer weg", zegt een 44-jarige vrouw verontschuldigend.

Gelukkig is daar professioneel lifecoach en leider van de workshop Saqib Hussain om hen gerust te stellen. Ja, ook hij vond flirten vroeger doodeng. Niet voor niets noemt hij zichzelf ’het product van duizend afwijzingen’.

Deze biecht lijkt de groep te ontdooien. "Flirten, daten, ik wil alles leren", zegt een van hen prompt. "Bijmij gaat het al mis zodra ik op eenmeisje afstap."

Misschien sloeg hij voorheen een essentiële stap over.

Een flirt begint volgens Saqib met oogcontact en een glimlach.

"Vrouwen nemen daarin het initiatief. Maar zij beseffen niet dat ze dat aan- en wegkijken zo’n drie keer moeten herhalen om duidelijk te maken dat ze geinteresseerd zijn. Een man heeft bevestiging nodig want hij wordt geacht letterlijk de eerste stap te zetten." En dat is een hele drempel, verzekert Saqib. "Inderdaad.

Wat zou ik het toejuichen als dat ook eens andersom gebeurde", verzucht een 29-jarige jongen.

Vooral de openingszin blijkt een hersenkraker. "Maar waarom?", vraagt Saqib zich af. Geforceerde zinnen zoals ’Heb jij de komende 60 jaar wat te doen?’ of ’Deed het pijn toen je uit de hemel viel?’ zijn helemaal niet nodig.

Gewoon ’hoi’ kan volgens de flirtexpert al voldoende zijn.

De deelnemers gaan enthousiast met de verworven kennis aan de slag en helpen elkaar waar ze kunnen. "Je mag vrouwen toch niet naar de leeftijd vragen?", zegt een jongen. "Jawel", zegt een van de dames.

"Maar je had er niet bij moeten zeggen dat ik er voor mijn leeftijd nog best goed uitzie."Ook aan de houding van de deelnemers wordt gewerkt. Want, zo vertelt Saqib, 60 procent van je uitstraling wordt daardoor bepaald. Ga niet recht tegenover iemand staan, is een van zijn tips. "En ik zou ook niet met de handen in de zij gaan staan", adviseert een vrouw de 50-jarige Gerard. "Je lach. Die moet je goed gebruiken.

Dan heb je van die pretogen."

Na de pauze is het tijd voor een groepsmassage. De deelnemers gaan in een rij staan en kloppen over elkaars lichaam.

"Nou, je hebt geen wapens bij je voel ik", zegt een jongeman gekscherend.

Dat humor belangrijk is voor een goede flirt, heeft hij goed onthouden.

Joyce Boerkoel van relatiebemiddelingsbureau IndiviDuo neemt hetwoord. Ze vertelt over het belang van de eerste indruk.

Over de kleur kleding die bij de deelnemers past en de signalen die je met je outfit kan geven.

"Draag je zwart of wit dan straal je macht uit. Ga je in het rood dan trek je graag aandacht.

Blauw is juist een veilige kleur."

Aan het einde van de middag gaan de deelnemers tevreden richting uitgang. "Ik ga de tips zeker gebruiken", zegt de 60-jarige dame enthousiast. "Ik ook", zegt de 44-jarige vrouw verlegen.

Maar het taboe blijft. "Een vervolgcursus? Nee! Zo wanhopig ben ik niet." @ chantal.bakker@dvhn.nl

Meer informatie over de cursus en cursusleiders vindt u op www.lovecollege.nl. Joyce heeft daarnaast een relatiebemiddelingsbureau IndiviDuo. Zie www.individuo.nl.

Hoe versier ik het (niet)?

Wel doen Maak oogcontact en glimlach.

Herhaal dat enkele keren.

Hou de openingszin simpel en luchtig.

Denk om je houding.

Gaat het goed? Dan mag je iemand best subtiel aanraken.

Niet doen Onverzorgd overkomen.

Een ongeïnteresseerde of gesloten houding aannemen.

Oogcontact mijden.

Staren.

Geforceerde openingszinnen gebruiken.

Wist u dat 1.Uw ogen groter en pupillen wijder worden als u flirt? 2.U vollere lippen krijgt tijdens het flirten? 3.Een glimlach op het gemak stelt omdat u zich dan onderdanig opstelt? 4. 60 procent van de indruk die u achterlaat wordt bepaald door uw houding, 30 procent door uw stem en 10 procent door wat u zegt? 5.Twee mensen die elkaar leuk vinden lichaamshouding en mimiek spiegelen?

’’ Het zou fijn zijn als een vrouw eens de eerste stap zette

© Dagblad van het Noorden 17-9-2011
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 september 2011, 09:34
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

MARISKA601 schreef:
Je praat zo langzamerhand iedereen een angst aan.

Ieder christen weet dat hij/zij behouden is.
Op de dag des oordeels zullen wij beoordeeld worden op onze woorden en daden.
Wij weten dat onze zonden vergeven zijn.
Dus we hoeven niet bang te zijn voor de eeuwige straf.

Als het goed is , heeft geen enkele christen last van deze angst.
Nu raak je een heel gevoelig punt Mariska. Hoeveel christenen ervaren geloofstwijfel. Ze zijn opgegroeid met de gedachte dat ze behouden zijn, de vraag is of ze dat zo ervaren als jij dat nu beschrijft.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:39

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind het vooral jammer dat er zo geoordeeld wordt Chatuliem.......vooral als je wat anders over dingen denkt........Is dat eigenlijk wel zo christelijk dat oordelende????kan je je ook af vragen....
Oordelen hoort wel bij het christendom, een humanist vindt elke mening even belangrijk. Als er geen oordeel is, is er immers ook geen bekering nodig? En zonder de boodschap van bekering heeft het kruis haar waarde verloren.
In het Oude Testament zien we duidelijk dat God geen andere goden naast Zich duldt, in het Nieuwe Testament lezen we dat iedereen vervloekt is als hij een ander evangelie predikt.
Wel moet er natuurlijk een verschil zijn tussen de persoon en/of zijn mening of de persoon en/of zijn gedrag. Nu denk ik dat je zelf wel voldoende hersentjes hebt om zelf het verschil in te zien....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:33
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

MARIAN519 schreef:
Het lied is erg mooi, de rest kan ik niets mee...
Bij de viering van een christelijke dienst? oosterse aspecten? van een andere god? een christelijke zonnecirkel lopen? en dan Gods Geest ervaren? de Heilige Geest van Onze God? Smiley die vol vragen zit

Wat ervaar je dan? wat heb je ervaren? wat deed de Geest met je en ik wil het oprecht graag weten? mag ook per mail als je dat liever doet?
Ik begrijp niet dat je dat nu wilt weten, aan de ene kant ben je er op tegen, dus dan zou het logisch zijn, dat je er afstand van zou willen houden. En Gods Geest ervaren in yoga, in mijn ogen pure misleiding.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 20:30

FRANKT627 schreef:
Mensen toch, worden jullie dat nu zelf niet beu om zo steeds Boedha en Bijbelse termen te gebruiken om dat iemand graag Yoga doet omwille van de oefeningen? En dan die vrome beweringen en leringen.

Ik heb het nogal eens geschreven in deze en andere topics, maar dat komt dan totaal geen reactie op: als je zo bang ben voor beinvloedingen van anders gelovig moet of zaken die met een ander geloof te maken hebben moet je je gewoon opsluiten. Ook gaan werken ergens waar een multi-cultureel personeelsbestand is kan niet meer. Eens gaan eten in een Chinees of in een Libanees restaurant kan dan ook niet. Denk toch eens 5 minuten na vooaleer je dwaze beweringen de wereld instuurt. Misschien zijn sommige vlug beinvloedbaar, hebben ze geen karakter of ontbreek hen het nuchtere, verstand, maar dat wil toch niet zeggen dat elke christen die yoga doet paranoide is.
Het is jammer dat die discussie verzandt in yoga. Toch is deze beweging: Awakening the Christ heel duidelijk gelinkt met oosterse filosofiën. En het klinkt misschien leuk, maar het is misleidend hoe dat hier gepresenteerd wordt. Eerst dacht ik dat ik te maken had met een superenthousiast christen, die pas tot geloof was gekomen. En die radicaliteit herken ik vanuit mijn eigen tijd. Toen ik echter de link bekeek en een beetje duidelijker voor ogen kreeg met wat de achtergrond was, vond ik het niet meer dan normaal dat ik er een reactie in zette.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 17:17
BerichtOnderwerp: Op televisie

Goed, komt er nog iets leuks op de tv?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 15:58

LOVEJEZUS310 schreef:
Dames, volgens mij raken we uit koers hier

Al die leugens ken ik wel zo'n beetje, teveel om even op te noemen

Ga weer terug naar het begin van deze topic

Ja, hoe echt kan ik zijn en kan ik werkelijk in zijn 'presence' staan anno 2011.

Wat vraagd God nu aan ons om te gaan doen in deze eindtijd
Toch ben ik het eens met Marian. Wat je zegt over leugens, vind ik nogal ver gaan. Het filmpje spreekt niet over verlossing of het kruis, maar over vrede te vinden voor jezelf bij Jezus. Die trouwens inwisselbaar is voor Buddha. Dit heeft niks met het geloof in Christus te maken. Ik begrijp nu beter met wat je bedoelt met echt zijn. Want als je in de vrede van de Christos komt( Jezus of Buddha, beiden gezalfden) weet je pas wie je echt bent. Daar heb je gelijk in, alleen twee dingen: ten eerste gaat het niet om de ervaring, de vrede...het gaat om de persoon, Jezus. En geloof me, er is een heel groot verschil tussen Jezus en Buddha. Ten tweede de weg ernaar toe is alleen maar door het aannemen van het kruis,
je eigen leven opgeven en een leven onder Zijn gezag te leiden...De vrede die Buddha geeft, is valse vrede...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 23:53
BerichtOnderwerp: Is de duivel echt?

ANNETTE050 schreef:
Die wapenrusting is toch beeldspraak lijkt mij?
Heb ik eigenlijk nooit echt begrepen....
ik wou dat ik kon liegen....maar als ik één klein leugentje vertel, word ik knalrood en heb ik gelijk het getuigenis van de Heilige Geest in mijn hart dat ik Hem ermee bedroef....
denk dat ik een erg zeldzaam exemplaar ben dan....
In mijn ogen is het ook maar beeldspraak. Het geeft aan hoe te handelen en hoe staande te blijven in een wereld vol verzoekingen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 14:47

CROSSROAD317 schreef:
MARIAN519 schreef:
Toch is er 1 vast gegeven...er is God..het goede én de Satan..de gevallen engel...de Morgenster...het kwade...

Daartussen kunnen wij kiezen..wie volgen wij? de Satan..het kwade de verleiding tot verkeerde keuzes ...of?
God...het goede..de allerbeste keus, Die ons geluk op het oog heeft..

Het is dan wel onze keus en onze verantwoordelijkheid.

Ik denk dat Marian wil aangeven dat er geen "grijs" gebied is.
Dat satan zich niet alleen als een brullende leeuw manifesteerd maar zich ook als een "engel des lichts" voordoet.
Hij, satan, imiteert de Almacht van God op zijn manier om zodoende een "grijs" gebeid te creeeren. Maar er is geen grijs gebied, het is "in of van het Licht" of "in of van de duisternis" ... Je bent of van God of van satan ... Gered of verloren ... geen tussenweg of tussenoplossing !!!
Wie niet in Hem gelooft is reeds veroordeeld. Hier lees ik maar één keuze, we kunnen kiezen voor God, als we niet kiezen, zijn we van de duisternis.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 13:44

CROSSROAD317 schreef:
Toch loert het kwaad op ons, continue. Efeze 6 geeft daarvoor trouwens de oplossing. Je hebt gelijk dat er Één God is, de enige God, de schepper van hemel en aarde, Hij die zijn Zoon heeft gegeven voor onze Redding.
Wij, christenen, kinderen Gods, strijden tegen de hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen.
Als de angst voor de duivel ons meer beheerst dan de overwinning van Christus daarop, zijn we zeker niet goed bezig. Het is dan ook van belang dat we ons wapenen door de wapenuitrusting van God aan te trekken anders kunnen we de listen van de duivel niet onderscheiden en dus ook geen stand houden tegen die listen ...
Juist door het aantrekken van de wapenuitrusting van God, zijn we bezig met de Waarheid, Gerechtigheid, Evangelie, Geloof, Verlossing en de Geest als Gods Woord ... Al deze punten zijn samen het Licht en aangezien satan het kwaad is, het kwaad kan het Licht niet verdragen ... Zullen wij door het dragen van de wapenuitrusting van God ten volle kunnen genieten van het Volbrachte werk van Jezus Christus ...

Efeziërs 6:10 Ten slotte, zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van zijn macht. 11 Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. 12 Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen. 13 Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden. 14 Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw borst, 15 de inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten, 16 en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven. 17 Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden.
18 Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen. (NBV)
Uiteraard heb je helemaal gelijk Cross, maar ik vind dat Thomas ook gelijk heeft. In geestelijke strijd denk ik dat mensen een hele grote denkfout maken. Ze geven de duivel nl. meer macht dan dat hij toekomt. Ten eerste om te stellen, dat alle zonde die je begaat de schuld van de duivel is. In mijn ogen is hij helemaal niet zo sterk. Verleidingen worden verleidingen als we het toestaan. In 9 van de 10 gevallen hebben we voldoende ruimte en tijd om van tevoren je niet in een verleidelijke situatie te begeven. En als we dan vallen voor verleiding, geven we hem de schuld. Ik geloof dat we daar boven kunnen staan, als we willen.
Het tweede, waardoor de duivel teveel macht krijgt, is als ons leven er alleen op gericht is hem te verdrijven...ons geloof is meer dan alleen strijd leveren, het is leven in de liefde van de Heer. Ons geloof moet gericht zijn op het nieuwe leven en zou een voortdurend loflied moeten zijn voor Hem.
Het derde, waardoor de duivel teveel macht krijgt, is gebukt gaan onder het oordeel Gods. Veel mensen denken dat ze geen overwinningsleven kunnen lijden of mogen lijden, want God is een God van genade. Omdat wij niet de autoriteit zien die God ons gegeven heeft gaan we door het leven als machteloze christenen, gebukt onder zonde en oordeel.
De duivel heeft veel macht toegedicht gekregen, maar hij heeft het in feite niet. We geven hem teveel macht omdat we zo weinig beseffen, dat God ons bevrijd heeft...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:44
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

MARISKA601 schreef:
Annet en Chatuliem,

Die beiden zinnen zit geen gebiedende wijs in.
Met die zinnen gebied je God niet.
Je bevestigd er alleen Zijn hoedanigheid.
En wat denk je dan de mensen doen in hun gebed? Ze bevestigen Zijn almacht en kracht en trouw...dat is de kern van proclameren.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 ... 169 Volgende
Pagina 68 van 169