ChristianMatch

Forum

Berichten van ROELANDE345
Ga naar pagina Vorige 1 ... 64 65 66 67 68 69 70 ... 85 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ROELANDE345
Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 20:40
BerichtOnderwerp: de gratie Gods?

PIETER649 schreef:
dat bedoel ik nou juist!!!
wie zegt dat God de familie van Amsberg heeft ingesteld???

De Romeinenbrief stelt :
Er is geen gezag dan dat door God is ingesteld
Paulus dus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 20:30
BerichtOnderwerp: de gratie Gods?

Romeinen 13:1 Iedereen moet zich onderwerpen aan de overheden, want er is geen gezag, behalve dat die God heeft ingesteld. De autoriteiten die er zijn vastgesteld door God.

dus misschien toch door Gods genade?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:57
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

Wat doen we dan met teksten in de Bijbel over het te eten geven van de hongerigen en vreemdelingen gastvrij onthalen?zoals in Matheus 25 bijv staat?
Ook de Israelieten kregen de opdracht om vreemdelingen die bij hen woonden goed te behandelen, omdat zij zelf ook vreemdeling zijn geweest, staat er als motivatie bij..
Er zijn in het OT allerlei voorschriften zoals het laten liggen van het koren dat uit de schoven valt zodat de armen en de vreemdelingen dat op kunnen rapen. Dus de vluchtelingen van toen moesten wel iets doen om eten te krijgen maar dat werd hun ook mogelijk gemaakt. De mensen die ons land binnenkoemen als vluchteling mogen helemaal niet werken, dus lijkt het mij wel noodzakelijk om hun onderdak en eten te geven
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:36
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.

CHATULIEM619 schreef:
Helaas kan ik het niet helemaal met je eens zijn. Want je suggereert dat trauma's verantwoordelijk zijn voor psychoses. En dat hoeft helemaal niet. Meestal wordt schizofrenie zichtbaar tussen de 20 en de 30 en dat kan net zo goed in normale gezinnen als in gezinnen waar mishandeling voorkomt.

Zoals jij het hier neer zet lijkt het of je denkt dat schizofrenie altijd verantwoordelijk is voor de psychoses.
Een psychose ontstaat door een combi van factoren zoals genetische aanleg, gebeurtenissen en omstandigheden. Er zijn mensen die maar 1 keer in hun leven een psychose krijgen en mensen die het vaker krijgen door PTSS, depressie, na een zwangerschap, bij manisch depressiviteit allerlei psychische ziekten of inderdaad schizofrenie
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 13:26

STEENTJE178 schreef:
Maar dan wel vooral de pure choc hoor!!! Hoe puurder hoe lekkerder Knipoog smiley
Die schijnt trouwens ook nog gezond voor vanalles en nogwat te zijn, dus vergoeden die hap!!! Knipoog smiley

uiteraard Steen min 70%
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 13:23
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken/BBQ zaterdag 4 aug in ede op de heide?

PETRA944 schreef:
ik vind ze gewoon eng stel dat ze een kind aanvallen, heb vroeger in ede gewoond en ook een tijdje midden in de bossen in otterlo gewoond,, zo moet je op bepaalde tijden niet lopen waar everzwijnen zijn als ze net kleintjes hebben, dan kunnen ze echt heftig reageren, nu zetten we ons in om wolven niet te laten uitsterven, prima in een afgesloten gebied maar overal in de bossen?
ooit liep ik tegen avondschemering in de bossen en er liep een hond, maar twijfelde of het soms een wolf was bedreigend om mij en me kinderen heen , was echt eng, hij liep rond in rondjes om ons heen met een blik als of hij ieder moment eentje ging aanvallen.ook ging hij angstaanjagend huilen. was echt bang dat hij een van me kinderen wou grijpen. en dat is precies waar ik bang voor ben als we te veel wolven ooit weer in de bossen krijgen. als je zo,n beest bedreigend tegenover je ziet staan ben je echt effe bang.
het blijven jagers. ben in dat stuk bos nooit meer gaan wandelen.En had een ouder meisje bij met haar vriend,een grote jongen, echt iedereen was harstikke bang, stilte en een beest wat bedreigend naar je kijkt, om je heen loopt. ha ha was echt maf, toen we in de auto waren en rustig door het bos reden, liep hij nog mee, ging op een gegeven moment recht voor me auto staan en in het licht van me koplampen, weerkaatsten zijn ogen ook nog licht, werd het nog enger, had bijna gas gegeven dat ik dacht ik rijd hem gewoon dood. maar nee niet gedaan hoor.... dat was d elaatste keer ik tegen de avond in het bos ging, deed het altijd omdat het leuk was dat alle dieren dan te voorschijn kwamen.

he bah dat lijkt me inderdaad helemaal geen leuke ervaring. Kan me goed voorstellen dat jullie bang waren
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 12:19
BerichtOnderwerp: christelijk ''daten''?

VISSER278 schreef:
Wat niet? Daarom nodig ik juist zoveel mogelijk dames uit om mee te gaan.

ja zie je wel dat dacht ik al

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 12:18

CARMEN073 schreef:
..waarom chocolade nog steeds niet AWBZ vergoed wordt?

ja inderdaad!! en dan ook in ruime hoeveelheden

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 10:16

VISSER278 schreef:
Neee, Petra wilde graag een keer gaan vissen. Nou , en als behulpzame zeeuw wilde ik graag haar daarmee een keertje de fijne kneepjes van het vak bijleren. Lachende smiley

En als er één schaap over de dam is zeg ik... laat de rest er zich dan maar gelijk bij toevoegen. Knipoog smiley

haha die visser die durft natuurlijk helemaal niet alleen met een vrouw
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 00:15
BerichtOnderwerp: kreet van de week

The happiest people don't have the best of everything,
they just make the best of everything

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 6 augustus 2012, 00:16
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 23:29
BerichtOnderwerp: goedertierenheid

mooie uitleg Chatuliem kon vandaag niet naar de kerk maar dank zij jou toch nog een mooie preek
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 19:57
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

STEENTJE178 schreef:
Een computerbril is erop gericht een iets langere afstand te overbruggen dan een leesbril. Ben je net toe aan een leesbril, kun je deze idd ook gebruiken voor de computer etc.
Gaan je ogen verder achteruit, voldoet het niet langer voor de computer.
(Tenzij je natuurlijk met je neus op je monitor wil/gaat turen)

Daarbij zijn de glazen groter om rust te creeëren en om langer de focus vast te houden. Je kijkt immers langer door die bril naar je monitor als dat je bijv. door een leesbril in een boek kijkt. Dan kijk je sneller even op, etc.

ah kijk deze info daar heb ik wat aan! Dank je.
Misschien toch binnenkort tijd voor een computerbril.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 19:51

SHANITA130 schreef:
Volgens mij is het gewoon een gat in de markt wat wel werkt, sommigen zitten uren per dag achter zo'n scherm, en dan is het gewoon beter zo'n bril die je ogen beschermt, ja, dat heb ik gehoord, je ogen worden er rustiger van.

mijn ogen zijn al heeeel rustig ik heb geen kind aan ze
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 15:34
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)

STEENTJE178 schreef:
Ooooowwww Verraste, verbaasde smiley dus jij wilt wel dueleren om Bart??
Hebben we iig al 1 persoon die de strijd aan wil gaan. Coole smiley met zonnebril
Nu nog een tegenstander voor je vinden.....

Steen-die-nog-steeds-wel-een-jureer-maar-geen-dualeer-rol-op-haar-wil-nemen. Coole smiley met zonnebril

We hebben Channah toch?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 10:42

SHANITA130 schreef:
Een computerbril is voor achter de computer en een leesbril is om een boek te lezen.

Zoiets vermoed ik.

ja haha zover was ik ook!! Maar wat is het verschil in het glas. Ik zit nml met mn leesbril achter de computer en dat gaat ook best.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 10:37

BART347 schreef:
ik dacht aan iets anders, maar dat mag ook... Lachende smiley

Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 00:34

BART347 schreef:
ach, alleen voor controle?

ja controle van de libelle en de viva zeker Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 00:29

CARMEN073 schreef:
Whahaha!! En de Libelle en de Viva en Mijn Geheim en Lieve Dora....

En dan OOK nog het Alleen voor Vrouwen-topic op CM bijhouden. Clown smiley

Je bent dr maar druk mee...

ja hoe vaak zou hij in de wachtkamer zitten?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 augustus 2012, 12:21

CHATULIEM619 schreef:
Zoals Channah ook beschreef gaat het niet om wat ik vind, maar veel meer hoe ik het ervaar. En dan is het ronduit zwaar om een date op afstand te hebben. Mijn mening is dan ook gebaseerd op de ervaring die ik ermee gehad heb. Als je gemiddeld vier uur moet reizen met het openbaar vervoer, dan wordt het snel heel zwaar en dan wordt de spanning alleen maar groter als je uiteindelijk met elkaar verder wil. Want dan worden de offers die je moet en die je kunt brengen wel heel erg groot.
Het is een vergissing dat je de ander al goed kent als je elkaar alleen maar 's weekends ziet. Het vergt een hele hoop vertrouwen om je bestaan op te geven en met de ander verder te gaan.

Ja 4 uur reizen met openbaar vervoer lijkt mij inderdaad te veel, dan moet de liefde wel erg diep zitten. Mijn lief woont precies een uur sporen bij mij vandaan en hij woont praktisch naast het station. Ik woon er 5 minuten lopen vandaan dat vind ik nog goed te doen. Kun je nog best spontaan ff heen en weer. Maar ja wij moeten ook nog brainstormen over waar eventueel te gaan wonen in de toekomst.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 23:26
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken/BBQ zaterdag 4 aug in ede op de heide?

wens jullie een heel fijne dag morgen

Roelande zal het werk wel weer doen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 18:38

THOMAS968 schreef:
Mijn gezichtsafwijking is niet eens erg groot maar de kleine lettertjes op het scherm is net weer verder weg dan de kleine lettertjes van de leesbril. Inderdaad, ik heb me een computerbril laten aansmeren en dat is een zegen. Het leest heerlijk ontspannen en als ik naar beneden kijk is er hetzelfde leesgedeelte. Het is een geluk moet ik zeggen want ik breng redelijk wat uren achter het scherm door. Dus als je de letters op je computer niet meer goed ziet, aarzel niet en naar de opticien.

Thomas, ziet het weer scherp.

Wat is het verschil tussen een computerbril en een leesbril?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 11:12
BerichtOnderwerp: Humor

CARMEN073 schreef:
Bart; ik vind die platvloerse moppen eigenlijk helemaal niet leuk. Lees ze liever niet. Als ik de enige ben dan; blijf ze gerust plaatsen. Maar ik zie er de humor niet van in.

Ik sluit me bij Carmen aan
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:22
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

ANNA415 schreef:
En daarom heb ik niet zo'n ding in huis Knipoog smiley Zieke smiley

eh nee ik ook niet
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 13:18
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

ANNA415 schreef:
Wat heb je gegeten vandaag? - Pannekoek met rozijnen Knipoog smiley Zieke smiley

he jakkes Anna
Zieke smiley Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 12:42
BerichtOnderwerp: Histamine Beperkt Dieet

ZWAAN995 schreef:
Bij doktoren maatschappij is snel wat uitschrijven tot de zogenaamde snoepjes fabriek en wie zich als proefkonijnen dienen. Bepaalde snoepjes kunnen goed zijn zoals mijn mams snoepjes eet voor haar hart. Maar verder de apothekers mensen die daar werken weten heel goed wat erin zit en wat de bewerkingen ervan zijn en beginnen daar niet eens aan om te snoepen hooguit 1 snoepje in het jaar tegen hoofdpijn.

Doordat er veel troep in het eten en drinken zitten krijgt men klachten en is mooie verdiensten voor de doktoren op die manier word men rijk als voor de vele andere maatschappij van winkeliers bedrijven de mens is hooguit een nummer en geen persoon om na omkijk te hebben.

Dit is mijn mening en visie erover waar ik levenservaringen mee heb naast mijn familie kwestie kan ik daar een boek over schrijven.

<><

Zwaan

Dit is wel heel generaliserend naar de artsen toe zeg. De meeste van hen zijn heel gewetensvolle mensen die echt niet zomaar een medicijn voorschrijven( en het zijn ook echt geen snoepjes) En al helemaal niet omdat zij er wat aan zouden verdienen. Zit in de zorg en ben zelf zeer kritisch t.o.v. onnodig medicijngebruik maar ken ook een behoorlijk aantal mensen die dankzij de medicijnen nog leven en een redelijk goed leven hebben
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 12:27

CHATULIEM619 schreef:
Wil jij dan niet zeggen dat er veel onzin op dit terrein geschreven wordt, dat wantrouwen kweekt ten opzichte van de gewone medici? Als je van een arts een bepaald dieet voorgeschreven krijgt, vind ik het heel wat anders dan maar bij de medici om jezelf dingen aan te lopen praten.

Ik weet niet wat jij precies hebt, maar mijn dokter heeft liever dat ik Light drinks neem, dan sinaasappelsap....

Ik denk dat het omgekeerde ook vaak voorkomt Dat een arts er niet aan wil dat een bepaald dieet kan helpen bij gezondheidsproblemen. En toch merken mensen dat ze zich goed voelen als ze bepaalde dingen niet eten of juist wel. Is soms ook een kwestie van gewoon proberen. Als ik geen migraine meer krijg als ik bepaalde voedingsstoffen laat staan. En ik krijg het wel als ik ze weer eet. Dan lijkt mij duidelijk wat ik het beste kan doen.

Bij diabetici wordt inderdaad vaak light voorgeschreven i.p.v. "gewoon" omdat je dan minder suiker binnenkrijgt het lijkt mij over het algemeen verstandig om je aan het advies van de arts te houden.

Zelf mankeer ik eigenlijk niets ben zo gezond als een vis alleen als ik suiker eet of iets met E621 dan heb ik de volgende dag minimaal het gevoel dat ik een kater heb, soms krijg ik ook koorts en zwelt mn slijmvlies op.is allemaal minder prettig en heel simpel te vermijden
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 12:10

ZWAAN995 schreef:
Beïnvloed ben ik niet Chat ik heb werkelijk na mijn eigen lichaam geluisterd en ik weet dat als ik bepaalde dingen eet erg hoofdpijn van krijg nogmaals als u goed leest in mijn 1e blog bovenaan geld dit niet voor iedereen maar men kan het hebben is elk mens anders.
Voor mij geld dit wel en leer ermee te leven en accepteer dat.

<><

Zwaan

Mooi dat je ontdekt hebt hoe het komt die hoofdpijn enzo, Klinkt als een gezond eetstijl. Zou het wel jammer vinden dat ik zo weinig vlees mocht. maar ja als je je dan goed voelt is dat ook heel wat waard.
Ikzelf heb een glucose intolerantie en ben allergisch voor in elk geval E 621, (Officieel door een arts d.m.v een bloedmonster vast gesteld Chatuliem)dus ik weet een beetje hoe beroerd je je kunt voelen als je de verkeerde dingen gegeten hebt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 00:08

LEANNE226 schreef:
Die eitjes zaten er al lang op,in de koeling komen die tot rust maar zodra ze de warme keuken voelen komen ze uit..........dus voortaan je fruit maar goed wassen Knipoog smiley

Het is ook heel onlogisch om je container op een kier te zetten om maden te voorkomen,door die kier kunnen er nl. vliegen in komen die er eitjes leggen,die eitjes worden maden etc......het is beter om hem gesloten te houden(stinken doet hij met dit weer toch wel,had ie maar geen container moeten worden!)

Ik vraag me vandaag nog iets af,kan ik zelf wespen verdelgen?Kost me anders 40 euro per nest Twijfelende smiley Ik ben zelf geen held op een ladder en met mn hoofd in een wespennest maar ik krijg vast wel een vent zo gek Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ik ken wel mensen die het zelf doen, meest mannen inderdaad maar ook 1 vrouw van 86! Ze kopen gewoon verdelgingsmiddel en spuiten dat in het vlieggat NA zonsondergang.
Suk6

roelande@gaatvoorgeengoudzelfwespenverdelgen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 23:45

PETRA944 schreef:
nog heftiger als in je puberteit dat de hele wereld op zijn kop staat Smiley die vol vragen zit maar datz eg jij natuurlijk omdat je 51 bent Knipoog smiley

Eh ik ben 53 en werd 2 jaar geleden vierliefd op het moment dat ik HEM Verlegen lachende smiley
tegenkwam.En gelukkig was dat wederzijds. Het was veel heftiger dan ik ooit had gedacht dat je verliefd kon zijn, veel heftiger dan toen destijds met mijn ex. Eind april heb ik deze relatie beëindigd om verschillende redenen. Ik kwam hem vorige week tegen en wham het was er weer. we hebben besloten om het nog een kans te geven want zo'n liefde maak je denk ik niet zo vaak mee in je leven.
Dus het kan heel goed erger zijn dan toen je 16 was
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 juli 2012, 10:43
BerichtOnderwerp: Tóch maar liever een kind

JOL252 schreef:
Ik begrijp niet helemaal waarom er nog steeds hierover wordt gesproken. Het zal best dat er ook verkeerd is gereageerd op TG maar ik weet naast de bedreiging op Bart minstens twee reacties van hem te noemen waarin hij op een grove ontoelaatbare manier zich uitte naar anderen en die worden ook niet uitgeplozen. Verder al die lege topics die hier nog steeds leeg staan te blinken die hij in een hele korte tijd achter elkaar het forum op lanceerde, elke keer die reacties op mensen die toch alsnog serieus in gingen op hem en dan triomfantelijk door hem als wettisch en religieus werden neergezet (en dan was hij nog mild!). Dan kun je toch niet meer spreken van een serieuze manier van met elkaar discussiëren?

Ik zou het verder gewoon willen zien als afgesloten. Volgens mij is alles nu wel gezegd wat er gezegd moet worden en meningen blijven hierin denk ik ook verdeeld.

helemaal mee eens, niet in blijven hangen heeft geen zin
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ROELANDE345
Ga naar pagina Vorige 1 ... 64 65 66 67 68 69 70 ... 85 Volgende
Pagina 67 van 85