Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 23:22
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
LANFY127 schreef: | En? Wie wel dan? Ben benieuwd! |
Weet niet kan me niet voorstellen dat de vader het is, zo'n sympathiek gezicht...ook vanwege wat ik lees hier op deze site. Vind het wel heel erg hoor, ook voor de betrokkenen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 23 mei 2013, 08:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 23:13
Onderwerp: Stilte
|
|
|
Mooie werk, en het heet 'luisteren'.
Ja, vaak als het stil is kan je met God praten. Bidden. Ja, want er is geen afleiding.
S. Houdt ook van de stilte...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 18:20
Onderwerp: verzoek
|
|
|
Ja, inderdaad, en ook beproevingen
1 Petrus 1 6 Verheugt u daarin, ook al wordt gij thans, indien het moet zijn, voor korte tijd door allerlei verzoekingen bedroefd, 7 opdat de echtheid van uw geloof, kostbaarder dan vergankelijk goud, dat door vuur beproefd wordt, tot lof en heerlijkheid en eer blijke te zijn bij de openbaring van Jezus Christus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 18:16
Onderwerp: Pinksteren, mooie slotstrofe.
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Dit heeft te maken met Pinksteren...vandaar dat ik het na het verhaal van Thomas plaats......
Mijn...(onze) dochter mocht vanmorgen belijdenis van haar geloof afleggen... In de gemeente...voor de gemeente, maar bovenal...voor God..
Twee zonen en Oma waren erbij...en haar vader. Samen met 25 andere jonge mensen....aangrijpend mooi...
De tekst voor al deze jonge mensen staat in Handelingen...
Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien.....
Ik hoop en wens....dat ze maar veel haar vertrouwen mag stellen....op die Heere...die nooit los laat wat Zijn Hand is begonnen...
Van onze eigen kracht en wijsheid zullen we het niet moeten hebben..
Lieve dochter: Vertrouw op de Heer met heel je hart, Steun niet op eigen inzicht. Denk aan Hem bij alles wat je doet dan baant Hij voor jou de weg. |
Wat Fijn!
Gefeliciteerd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 17:43
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
Gelukkig!!!
Ja, ik begrijp jou en Heide wel!!!
Ik laat tegenwoordig dingen afglijden, maar dan nog ik begrijp het wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 17:19
|
|
|
Ja Zeeland,
Dat is ook weer zo..
Daar heb jij helemaal gelijk in, jij bent heel wijs!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 16:35
|
|
|
Ik denk niet dat de vader het was...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 20 mei 2013, 17:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 12:50
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
Petra: Quote: | Wist je dat ik ook zo iedere dag ontbijt???? ha ha, oke de werkelijkheid, in piama, boterham met pindakaas, thee effe achter pc af en toe strompelt er en kid langs in piama( nog moe van opwekking) |
Ja, sjiek ziet dat eruit he, met die lakeien, zo heten ze toch, die 2 heren in het rood.
Zal je maar gebeuren niets doen, alleen nu en dan eens zwaaien en bezoeken afleggen en poseren met je familie.
En dan ontbijt klaar, je hoeft alleen te gaan zitten.
Daarna gaat men, zoals elke dag je haar, je nagels, alles doen, speciaal mensen die met kleding komen, wat wil hare majesteit vandaag aan.
De nanny, die veel met de kinderen optrekt, leuke reisjes, ja, heeft wel wat ;)
Aan de andere kant ja, tis ook hard werken, opdrachten binnensleepen, lachen in het openbaar, alsmaar zwaaien(wuiven;)
Personeel wat 'u' moet zeggen tegen de prinsejes ;)
Ja, en aan de andere kant tis wel gewoon een gezin, net als iedereen.
Vind het wel leuk, het koningshuis hoor
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 20 mei 2013, 12:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 12:33
Onderwerp: Muziek belangrijk?.....
|
|
|
Ja, muziek is belangrijk, muziek is ook emotie.
Ja, er is zoveel wat ik mooi vind, ja, als ik het geld ervoor had, had ik nu duizenden cd's.
Ik vind zóveel mooi, dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.
Gevoel als ik een paar nummers opnoem, ik weer een heleboel andere nummers tekort doe, die ik niet opnoem.
Ik draai nu lijsten van wat ik leuk vind af op You Tube, dus ja wel mooi.
Wel willekeurig, ja, ik heb nu, niet iets wat ik heel veel draai en opzet, ken die tijd wel. Dat ik een tijd bijna alleen dit en dat en dat draaide. :)
Heb ook gewoon radio aan regelmatig.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 20 mei 2013, 12:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 10:31
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
LANFY127 schreef: | Haha, aan de datums te zien wordt er erg weinig gelezen hier! |
Ik lees bij vlagen, het kan zo zijn dat ik maanden lang, elk vrij stukje wat ik heb lees. En dan een hele tijd weer niet, en ook regelmatig ertussenin, dat ik weleens een boek lees. zo elke week een oid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 10:29
|
|
|
PETRA373 schreef: | heb het ergens neergelegd, net uitgelezen, maar waar ik het gelaten had? een boek uit de kringloopwinkel voor 50 cent, heel oud van willem busch of zoiets heette hij en ik dacht interessant, de man had gevochten in de eerste wereldoorlog, was daarna tot geloof gekomen, es lezen wat die mans mening is over god enzo. geweldig boek. een mooi stukje is waar hij omschreef dat hij tijdens de nazies in de gevangenis werd gegooid , omdat hij het evangelie verkondigde. er brak wanhoop in d egevangenis uit, alle gevangen schreeuwden, gilden, sloegen op de muren, de bewakers werden zeer onrustig, sloegen iemand inelkaar, en hij dacht als er een hel is, dan moet het er zo uit zien. En dacht ik kan e rniet meer tegen. toen zei hij 3 keer heel zachtjes jezus jezus jezus, niemand had hem gehoord, maar op eens werd het stil en ging hij een loflied over jezus zingen in de gevangenis, de bewakers lieten het toe, iets wat ze normaal niet deden en de rust kwam in de gevangenis. ook beschrijft hij van een keer dat hij de wanhoop nabij was in d gevangenis en Jezus bij hem kwam, door de muur en dat hij werd overspoeld door liefde. en zoveel meer dingen las ik dat ik dacht jee, zijn mening over bepaalde dingen zoals warom god? etc. wijze man, met veel ervaring en wijze woorden van een predikant in een boekje voor 50 euro cent, als waardeloos oud boek, terwijl het een kostbare schat is dat boekje als je het leest |
Ha Petra,
Lijkt mij ook erg indrukwekkend, dat boek!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 10:27
|
|
|
Indrukwekkend Jol, die boeken!
Ja, ik lees er regelmatig drie tegelijk, dan denk ik, met welke zal ik nu eens verder gaan. Heerlijk he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 10:12
Onderwerp: Wanneer een date?...
|
|
|
ANNA415 schreef: | Wanneer een date? Lastig als je allebei een drukke agenda hebt |
In de pauze op je werk ;)
En, als je niet over hoeft te werken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 09:54
|
|
|
PETRA373 schreef: | jee, nog nooit gezien, een gele klaproos |
Ja, ik liep even naar de buren gisteren, en ik keek in de tuin en ja, toen zag ik zo'n hele bos gele klaprozen in de tuin staan, ja, ze leken er precies op, maar dan geel.
Ja, toen zocht ik het ff op, en ja hoor, op Google precies dezelfde afbeeldingen, als in die tuin...ja, leuk he?
Zo ongeveer als dit maar dan waren het er veel meer bijmekaar, zo zag het eruit. En nog heel veel knopjes ertussen die nog moeten uitkomen.
Ja, ik had er ook nog nooit van gehoord: géle klaprozen...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 20 mei 2013, 10:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 08:41
|
|
|
...er een gele klaproos bestaat, die kwam ik gisteren tegen
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 20 mei 2013, 10:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 08:34
Onderwerp: Bemoedigingen
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar als het nu eens niet zo afgelopen was Petra, hoe zou je dan in je geloof staan? Ik lees hier verhalen van allemaal goede dingen, maar blijf je ook bij je geloof als het niet goed gaat? |
Ik zélf denk, dat is ook ervaring, dat een goede afloop niets te maken heeft met het wel, of niet, op en bepaalde manier in het geloof staan.
Juist als er geen goede afloop is op dingen, kan van alles zijn, is juist het geloof veel belangrijker. Gaan erg veel mensen zich juist veel meer op God richten.
Daarom stroomden de kerken ook vol, in 1930 met de crises in Amerika.
Juist heel erg veel mensen bij wie alles van een leien dakje loopt, hebben de neiging alles wat met geloof te maken heeft te negeren. En dan niet eens om het geloof belachelijk te maken oid, gewoon, ze geloven echt niet. Ja, er zijn natuurlijk altijd wel uitzonderingen, maar dit is wel een trend die je ziet.
(Waarmee ik zeker niet impliceer dat deze mensen niet in de hemel komen. Maar ja, 'dát is een heel andere discussie'...)
Dusz...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 20 mei 2013, 09:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 mei 2013, 18:00
|
|
|
PETRA373 schreef: | ach verlengen, zelfs een oproep tot gebed, verloopt negatief maar zal de positieve dingen missen, alleen geen zin meer om tegen nagatieve dingen steeds aan te moeten lopen, me eigen te verantwoorden.... want, wat je ook schrijft, het is niet goed....bij sommiggen... |
Hai Petra ;)
Ik heb je gemailt!
Laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 mei 2013, 14:19
Onderwerp: gebed gevraagd
|
|
|
PETRA373 schreef: | Wie bid er mee vandaag voor exmilitairen van bosnie/kosovo? Sommigge hebben vandaag voor het eerst een reünie georganiseerd, gebed gevraagd voor deze helden die zich inhebben gezet voor anderen en al de dingen die ze daar hebben meegemaakt een plek in hun hart moeten geven.
Nogmaals oproep voor gebed, voor deze mannen De reunie was leuk,maar hier het verslag te hebben gehoord hoe het met iedereen gaat is gebed voor deze mensen nodig. De groep had eerst in een dorpje en later in sarajevo geweest. verbaasd me hoe niemand op deze gebedsoproep reageert, En dan denk ik, niet bewust van het leed, waar ik over zwijg, want is privé van deze mannen. Maar jee hoe sterk is de kracht van gebed, hoe hard hebben deze mensen god nodig in hun leven Zou toch gaaf zijn als er zo,n 20 mensen es gingen bidden een tijdje voor deze mannen. da,s 1 tiende deel van de cristelijke leden..... trekt niemand zich het lot aan van deze mannen, veel meegemaakt |
Bedankt Petra!
Ja, ik zal bidden!
Ja, ik wéét...Ik ken persoonlijk iemand die is in Libanon geweest.....
Ik heb een documentaire van De Eo gevonden die over een militair die in Libanon geweest is gaat...Oorlog in mijn hoofd...
Ja, ook daar mag wel meer publiciteit voor komen, goede zaak!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 19 mei 2013, 14:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 mei 2013, 14:12
Onderwerp: Wat heb je aan vandaag
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Witte jurk met rode blazer en rode pumps en haren op zo een soort grace kelly rol, vrij classy weer vandaag |
Rode Blazer ;)
Gaaf!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 mei 2013, 11:46
Onderwerp: Lente
|
|
|
Vandaag schijnt de zon, het wordt 14 graden hier
Heerlijk Buiten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 mei 2013, 11:18
|
|
|
PETRA373 schreef: | me abbo loopt nog tot 25 mei |
Hai Petra,
Weet je wat ik dacht, nou je kan ook gewoon denken van even rust, even niet op CM voor onbepaalde tijd, kan dus drie weken zijn, en ook drie maanden. Of iets dergelijks.
En dan gewoon weer eens kijken.
Je weet nooit, denk ik dan
Ik zal je nu sowieso heel erg missen
Maar ja, nog enkele dagen sowieso
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 19 mei 2013, 11:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 mei 2013, 11:09
|
|
|
...dat ik vaak dingen heb geschreven tijden terug en een tijdje terug.
Sommige dingen zou ik nu anders schrijven dus ja, kom ik dingen tegen, en ik kijk ook weleens naar een topic, ja dan wijzig ik die.
Dan wijzig ik niet de strekking van mijn posting(s) natuurlijk, dat kan niet, sowieso omdat anderen erop kunnen hebben gereageerd.
Maar ja, dan wijzig ik gewoon dingen die ik nu, op een andere manier wil zeggen, en die dan wel op hetzelfde neerkomen. Of dingen die niet spelen nu. Of allang niet meer spelen. Of dingen die ik anders zie nu. Of dingen waar ik het nu niet nodig van vind om die te vermelden. Of dingen die niet nodig waren te zeggen, zeker als het al een herhaling was...
Maar ja, en dat ís vervelend, want als iemand mij al gequote heeft, ja, dan gaat die vlieger niet op, want dáár blijft het dus wel staan.
En dit heb ik ook weleens gehad, en nu nog wel eens, met mailen. Ja, ik ben dan gewend als ik post op een forum, en ik wil iets weghalen een zin, of iets veranderen, dat dat kan; je druk op de knop wijzigen en je haalt iets weg, zet er wel of niet iets voor in de plaats, of je veranderd iets.
En ja, die neiging heb ik dan ook met mail, dan heb ik de mail al verzonden, en dan lees ik het even na, en dan denk ik, ja die zin moet eruit, daar moet 'dit en dat' voor in de plaats komen, of gewoon alleen eruit. Ja...en dat lukt dan niet als de mail al verzonden is....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 19 mei 2013, 11:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 mei 2013, 10:35
Onderwerp: Angst om lief te hebben
|
|
|
Dit vind ik een goed doordacht stukje wat Lydia eens schreef: Ieder mens hoort in principe in zn autoriteit te staan, dat stuk om je heen waar jij jij bent, waarin de relatie met God centraal is. Zodra je je autoriteit wil verbinden met die van een ander, ga je werken aan een brug.
Op die brug kom je samen, en mocht het fout gaan, dan kan je terug vallen op je eigen autoriteit. Dan val je niet meteen in een 'onoverkomelijk' gat waarin je je gaat afschermen om niet gekwetst te worden.
Dat kan binnen een partnerrelatie zijn alswel binnen een vriendschap.
Zodra je van je eigen grond gaat weggeven omdat je niet jezelf kunt/wilt/durft te zijn, gaan je grenzen eraan. En hoe meer je van je grenzen weggeeft, hoe meer een 'burn-out' op de loer ligt.
De letterlijke betekenis van een burn-out is ook ' leeggegeven', 'opgebrand' Die grens moeten we zelf bewaken, en met behulp van God, door alles waar we over twijfelen los te laten en bij God brengen.
Maar ja.... het 'takes two to tango' dus.... wil je een eerlijke oprecht verbinding met elkaar is het noodzakelijk om het geven en nemen in balans te houden, een verantwoordelijkheid die je samen draagt in een relatie.
Als er onder in de verse fundering al een steentje scheef komt te liggen, volgt de rest vanzelf.. een soort van toren van Pisa.
Je moet je eigen grenzen bewaken! Je kan zelfs in een burn out raken als je dat niet doet!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 19 mei 2013, 10:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 mei 2013, 08:23
Onderwerp: Humor
|
|
|
Hello my dear,
Er zijn van die dagen dat het zelfs de beste ontbreekt aan Eenvoud - Aandacht - Koffie - Gekkigheid - Verwondering - Huys & Haard - Anti Oxidanten(?) - Hoffelijkheid - Beltegoed - Perspectief - Zelfspot - Mildheid - Focus - Aanvaarding - Hartelijkheid - Ruimte - Timing - Zelfzorg - Ritme - Geduld - Historisch Besef - Kwaliteit - Overzicht - Toewijding - Vertrouwen - Geld - Vervoer - Authenticiteit - Hartstocht - Glans - Gezondheid - Logica - Moed - Wederkerigheid - Omega3 vetzuren(?) - Compassie -Zout- Woorden - Bandbreedte - Souplesse - Waardigheid - Uithoudingsvermogen.
Godzijdank kan ik elk moment weer Stoppen - Kijken - Anticiperen - Rusten - Verpatsen - Ontwarren - Onderhandelen - Kappen Met Klagen - Sparren - Vertrouwen - Twijfelen - Bewegen - Beginnen - Stoppen - Loslaten - Verscheuren - Gunnen - Informeren Naar de Blinde Vlek - Ontzuren - Binnenstebuiten Dragen - Koesteren - Kijken - Verzachten - Inlijsten - Onderhouden - Watertanden - Uitloggen - Bemoedigen - Onderzoeken - Versimpelen - Kiezen - Springen - Dragen - Delen - 'James Bond Showeren' - Kappen Met Voor Lief Nemen - Verliezen - Grinniken - Onteigenen - Rectificeren - Ontvangen - Niksen - Kijken - Vragen - Schenken - Begroeten - Doorleven - Oefenen - Spelen - Kappen Met Gelijk Halen / Evangeliseren - Doorbreken - Verbreken - (gepast) Vloeken - Verdiepen - Ontheiligen - Verbinden - Werken - Uiten - Zwijgen - Koffie Zetten - Meedeinen - Dansen - Onderdompelen - Crediteren - Verversen - Kijken - Bezuinigen - Verrijken - Onttrutten - Verlaten - Respecteren - Kappen Met Idealiseren/Minachten - Beveiligen - Bezinnen - Tukken - Rouwen - Afstoffen - Handelen - Kijken - Vergeven - Aanvaarden - Stoeien - Omkeren - Vieren - Inloggen - Afmaken - Smelten - Waterlanden - Overnieuw Beginnen - Kleur Bekennen - (Bijna) Zonder Einde.
Als je de Immer Schreeuwende Alwetende Rekenmeester in je hoofd soms even laat voor wattie is -slechts een schrikachtige halfgod- weet je gaandeweg wat je moet doen of laten, want de goden die lachen* zich rot / stuk / kapot om hun eigen koppige verzet, voor zolang het ze gegund is, trillend van ontzag & plezier. Uiterste best Voor Vandaag.
*althans, dat heb ik gelezen, dat ze dat doen ;
illustration ripped
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 19 mei 2013, 08:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 mei 2013, 17:37
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Jij bent goed bezig Shanita! Trots op zijn! |
Bedankt!
Ja, ze komen over een paar dagen hier kijken van de woningbouw en dingen doen in me huis.
Vandaar
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 18 mei 2013, 18:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 mei 2013, 17:25
Onderwerp: gezworven
|
|
|
PETRA373 schreef: | J a maar alleen moeilijke herrineringen, waar zijn de herrineringen van alle mooie momenten in het leven? heeft die persoon die niet? Zo komt het een beetje over, en dat is er zo verdrietig aan vind ik |
En nu ben ik net een paar minuten terug van weggeweest Ik heb mijn rugzak zomaar in een hoek gesmeten En zie de beelden van de reis naar mijn geweten Het is een reis geweest om nooit meer te vergeten
Dit is het positieve, degene is weer terug heeft alles onder ogen gezien, verwerkt, en nu de rugzak weggegooid
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 18 mei 2013, 17:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 mei 2013, 13:53
|
|
|
HEIDE936 schreef: | Vandaag weer die zwarte trui aan zoals je ziet;)
Weet je wat ik soms niet kan begrijpen he.. Dat ik dan wel is mee maakt,dat je dan uren voor een open klerenkast kan staan tuuuuren
En dat ik met de kleren van 1 dag geleden toch weer de deur uit gaat?.... |
Komt me bekend voor...:)
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|