Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 16:35
Onderwerp: Boos zijn op GOD?
|
|
|
Hoi Mary,
We leven in een tranendal, dat hoor ik vaak onder de prediking. Ieder huis heeft een kruis. We zijn gezonken in teleurstellingen van alles, zoals mislukte sollicitaties, dates, huis zoeken, eenzaam, hogere kosten dat je vreest dat je niet betalen kan. Dat is onze schuld tegenover God, daarom ben ik weleens boos of verdrietig voor God. Telkens vraag ik weleens waarom dat waarom waarom? Mijn leven vol met waarom. Heeft God mij verlaten? Is bidden zinvol? Dat vraagt Jezus ook op het kruis Mijn God Mijn God Waarom hebt Gij Mij verlaten? Hij wist dat Hij volmaakt was van Zijn middelaarswerk, dat Zijn Vader tevreden over Zijn Zoon. Maar nu zit ik 2 jaar thuis en meer dan 130 sollicitaties en geen succes, ik bid vaker om te vragen voor de zegen voor sollicitaties en toch niks geworden, waarom dan niet. Andere man heeft een baan gevonden en hij heeft niet gebeden om te vragen en toch aangenomen ik vond dat oneerlijk en als ik bid krijg ik geen baan of anders en hij bidt niet en toch krijgt hij wat. Nou ja dan ben ik wel boos op God. Dat is ook pijnlijk voor mij. ik mopper heel vaak. Sorry.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 12:13
Onderwerp: Nieuwjaarswandeling
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | CHATULIEM619 schreef: 1. Wilma 082 2. Majaro 3. Chat..+ hond 4. Billy 701(o.v.) 5. Jasmyn (o.v.) 6. Mar907 7. Trijnie (o.v.) 8. Robert 118 9. Mary 052 (o.v.) 10. Jozua 332 11. Siem720 12.Crossroad 13. Loretta 14. Timo 15. Marijan (o.v. dat het bijv. niet hard regent) o.v.=onder voorbehoud.
Chat, is het een idee om een ander gedeelte dan de vorige keer te kiezen? 'k Vond het toen een nogal kaal stukje. |
Marijan,
Neem je je parasol maar mee kan met z'n 15 onder de moeder's plu?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 januari 2011, 12:08
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
LORETTA033 schreef: | Meld me ook bij deze aan
loretta 45 jaar
Timo 26 jaar Joel 24 jaar |
Huh?????????
Is Loretta jonger geworden?
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op woensdag 12 januari 2011, 12:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 21:55
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | twee minuten geleden: ik zit hier te typen....opeens van achter twee armen om me heen: Mam, ik ben zo blij dat ik weer bij je ben....heb je zo gemist! Mijn dag kan niet meer stuk! |
Is dat je dochter?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 januari 2011, 21:53
Onderwerp: favoriete bijbeltekst
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Iedereen heeft denk ik weleens een periode in zijn leven, waarin je niet begrijpt dat dingen lopen zoals ze lopen. Op zo’n moment sloeg ik een keer de Bijbel open en viel mijn oog op de volgende bijbelteksten.
8 Want Mijn gedachten zijn niet uw gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEERE. 9 Want zoals de hemel hoger is dan de aarde, zo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen en Mijn gedachten dan uw gedachten. Jesaja 55: 8, 9
Aan de ene kant vond ik dat toen niet zo leuk om te lezen, maar tegelijkertijd bemoedigde het mij ook. Zijn wil, kan soms anders zijn dan mijn wil. Toch heeft God een plan met je leven en uiteindelijk het allerbeste met jou voor, al begrijp je Zijn wegen niet altijd. Dat te weten, kan veel rust geven.
'k Heb overigens meer favoriete bijbelteksten,'k lees in dit topic ook hele mooie. |
De Heere regeert in hemel en op de aarde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 13:44
Onderwerp: 15 jan 2011 bowlen de kuip rotterdam
|
|
|
JUVENS119 schreef: | we gaat er mee |
Leg eens uit? In de badkuip of zo? prijs en wie mogen komen en tijdstip aub
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 11:05
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
SOFIE807 schreef: | HANNAH810 schreef: we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbord-berichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar mariska muizenbos Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar griffin748, bijna 40 jaar, met Oude Schicht van bijna 25 pimpernel883, 44 jaar benny340 44 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, evt met vriend Billy 701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, op die datum ben ik net 49 jaar
Is nog zoooo lang maar als het eningzins mogelijk is ben ik erbij ...... en héél graag zelfs .... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 10:23
Onderwerp: Mannen van het forum, verenigt u
|
|
|
Zullen we (mannen) laten zien op de picknick wie we zijn en kunnen de dames best wel schamen. Het grasveld is inmiddels gereserveerd voor alle CMmannen en op de heide voor de dames Schrijven jullie op de agenda 16 april in Ede.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 20:04
Onderwerp: Iemand privé ropen...
|
|
|
waarom geen status bij persoonlijke profiel net als bij msn of hyves Dan kun je zien wat iemand aan het doen is, dus niet storen!!!
Directie van CM, graag groot renovatie van uw website en belletje aanschaffen aub! Voor betere samenwerking
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 11:16
Onderwerp: gebed:
|
|
|
Je naam is heel mooi Ben je echte Daniël die de Heere vreest? Buigt je knieën bij open ramen naar Jeruzalem voor Gods heilig Aangezicht met gesloten deur. De Heere zal je verhoren van het gebed. Apostel Paulus heeft gezegd bidt zonder ophouden!!!!!! Het is naar Zijn welbehagen dat zijn hand gelukkiglijk zal voortgaan.
Ik wens Gods zegen toe voor je persoonlijke omstandigheden, broeder des Heeren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 15:45
Onderwerp: favoriete bijbeltekst
|
|
|
Welgelukzalig is het volk, hetwelk het geklank kent; o Heere! zij zullen in het licht Uws aanschijns wandelen Psalm 89 : 15 Getroffen in mijn hart door de Heilige Geest onder de preek
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op donderdag 6 januari 2011, 15:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 13:01
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging van Eva/1 januari 2011
|
|
|
EVA685 schreef: | Dinsdag 4 januari:
MAAK ZELF GEEN PLANNEN!
Toon ons UW weg, o HEER en laat ons wandelen op UW paden. Leid ons in UW waarheid en leer ons.
Alles is wel, er gaan wonderbare dingen gebeuren, stel GOD geen enkele grens, HIJ zorgt en voorziet. Roei het ik uit, dat alle kanalen blokkeert, maak geen plannen van te voren, stap voor stap zal de weg zichtbaar worden. Neem de last van morgen niet op je schouders, maar laat die liggen. CHRISTUS is de Grote Lastdrager, je kunt ZIJN last niet dragen en HIJ verwacht allèèn maar, dat je een klein dagelijks deel draagt. |
Leid ons in UW waarheid en leer ons.
Deze woorden is voor mij erg bekend
De dichter van Psalm 86 vers 6 van de oude berijming Leer mij naar Uw wil te handlen, 'k Zal dan in Uw waarheid wandlen; Neig mijn hart, en voeg het saam, Tot de vrees van Uwen Naam. Heer', mijn God, ik zal U loven, Heffen 't ganse hart naar boven; 'k Zal Uw Naam en majesteit Eren tot in eeuwigheid.
Neem je deze woorden mee naar je gebed en De Heere zal je verhoren op Zijn tijd.
Gods zegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 00:25
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging van Eva/1 januari 2011
|
|
|
Klopt Josina,
Deo volente is heel mooi woord dus Latijn. Zo de Heere wil en wij leven Het is Zijn voorzienigheid zie zondag 10 van onze Heidelbergse Catechismus. Want de Heere regeert in voorspoed maar ook in tegenspoed. Wij hebben de jaarwisseling weer mogen beleven. Wat achter ons ligt is geschiedenis, wat voor ons ligt is verborgen. Wat het jaar ons brengen zal, voor- of tegenspoed, of dat het ons sterfjaar worden zal, wij weten het niet. Zeker is, dat wie achter Hem mag komen die verloochene zichzelven, welgelukzalig is. Zoekt de Heere terwijl Hij te vinden is, roept Hem aan terwijl Hij te vinden is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 12:42
Onderwerp: Gehoord op TV Zender: Family7
|
|
|
Waarom heeft Jezus gezegd Mijn God, Mijn God, Waarom hebt Gij MIj verlaten? Zwijgt God?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:43
Onderwerp: Voor de echte studiebollen ;-)
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Herman speciaal eentje voor een slimmerik als jij:
Twee zusjes worden op de zelfde dag geboren, datum 25 november 2010. Ze hebben dezelfde ouders, maar zijn géén tweeling... Hoe kan dat?
In de door Angy in eerste instantie gestelde vraag gaat het om twee zusjes, daar wordt nergens gesproken over 2 babies. Ik denk dat Angy zich daarin heeft vergist bij haar reactie, zo niet ben ik ook heel nieuwsgierig naar het werkelijke antwoord. |
Er komt toch geen antwoord hihihihi
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op zondag 2 januari 2011, 20:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 15:40
Onderwerp: Voor de echte studiebollen ;-)
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Herman speciaal eentje voor een slimmerik als jij:
Twee zusjes worden op de zelfde dag geboren, datum 25 november 2010. Ze hebben dezelfde ouders, maar zijn géén tweeling... Hoe kan dat? |
elk zus krijgt een eigen kind
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 20:39
Onderwerp: Christelijke Mop van de dag....
|
|
|
Mop of grap over God kan hier niet. Het past gewoon niet.
Geeft Zijn Naan de eer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 15:55
Onderwerp: Getuigenissen door gebeden
|
|
|
Is de genezing van je gezondheid genoeg om de Heere te danken? Is dankbaar voldoende? 1 keertje maar?
Denk aan de 9 melaatsen, die genezen waren door Jezus, waar zijn ze gebleven? En die 1 melaatse dan? Om de Heere te danken aan de voeten van Christus. Uw zonden zijn u vergeven zegt Jezus. Weet je dat we geestelijk melaats zijn, daarom bekeert u en gelooft het Evangelie. Ons hart MOET gereinigd worden en niet je gezondheid, ons leven is voor een tijd van wieg tot graf. Dat Jezus Christus reinigt van alle zonden door Zijn dierbaar bloed, dat Hij daar gehangen werd aan het vloekhout van Golgotha. Ik (Jezus) voor u daar gij anders de eeuwige dood had moeten sterven zegt avondmaalformulier. Dagelijks hebben we de Heere Jezus nodig, Geef mij Jezus of ik sterf want buiten Jezus is geen leven maar eeuwig zielsverderf.
Beste CM vrienden, dit jaar KAN uw sterfjaar zijn, daarom zoekt de Heere terwijl Hij te vinden is en roept Hem aan terwijl Hij nabij is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 december 2010, 08:04
Onderwerp: Gebruiksaanwijzing
|
|
|
MAR907 schreef: | De verschillen tussen mannen en vrouwen op een rijtje.
Vrouwen kunnen zich beter emotioneel uitdrukken (zowel mondeling als schriftelijk) omdat hun hersenhelften beter samenwerken en hun limbisch systeem groter is. Vrouwen ruiken beter dan mannen, omdat dit vermogen in het limbisch systeem ligt. Vrouwen zijn beter met woorden en kunnen reeksen onsamenhangende woorden beter onthouden. Vrouwen zijn beter in het gebruik van een routebeschrijving waar veel herkenbare punten op staan omdat ze hun goede visuele geheugen hiervoor gebruiken, mannen kunnen door hun goede ruimtelijke inzicht beter kaarten lezen. Vrouwen zijn in staat om meerdere taken tegelijk uit te voeren omdat hun hersenhelften beter samenwerken. Vrouwen zijn beter in het herkennen van gezichten. Vrouwen kunnen sneller zien of twee afbeeldingen hetzelfde zijn. Vrouwen hebben meestal een betere fijne motoriek. Vrouwen gebruiken hun hersenen efficienter dan mannen, mannen compenseren dit met grotere hersenen. Vrouwen hebben een breder blikveld terwijl mannen een verder blikveld hebben, ook kunnen mannen zich beter op één doel concentreren. Vrouwen kunnen beter onsamenhangende informatie opslaan terwijl mannen beter zijn in het opslaan van geordend informatie. Mannen zijn minder gevoelig voor depressies omdat ze zich minder bewust van hun emoties zijn. Mannen hebben een beter ruimtelijk inzicht en kunnen objecten beter visualiseren. Mannen kunnen beter complexe technische problemen oplossen. Mannen zijn bij problemen meer op actie gericht terwijl vrouwen meer op communicatie gericht zijn. Mannen hebben meer verbindingen tussen de hersencellen dan vrouwen waardoor de informatie overdracht tussen de cellen sneller verloopt waardoor ze beter complexere problemen kunnen oplossen.
|
Ben je jaloers of niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 december 2010, 08:01
Onderwerp: Nieuwjaarswandeling
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | zal zeker wel heel ver zijn vanuit belgië.......oost-vlaanderen..... zou jullie anders wel graag leren kennen, mss later eens..... |
België staat naast de deur
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 december 2010, 07:58
Onderwerp: Hoe zullen we de Bijbel lezen....?
|
|
|
GIBBY159 schreef: | B I B L E. =
B.......Basic I........Instructions B.......Before L........Leaving E........Earth |
Gibby, lees eens voor, te kleine letters
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 december 2010, 07:57
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Wij hebben er achteraf gezien geen probleem mee, hoor Angy. 2500 Km (heen en weer) reizen betekend plm. 6 keer een volle tank á 80 Euro... Eventuele pech en risico's en al wat dies meer zij. Het is goed zo! De Heer heeft voor ons behoed voor nare gevolgen! |
Dan maar varen op de Friese meren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 december 2010, 07:55
Onderwerp: Staatsloterij
|
|
|
GIBBY159 schreef: | En als ik wakker wordt, lig ik nog in bed en niet op het strand in Ibiza. |
Je droomt alleen maar Gibby
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 12:59
Onderwerp: Een handvol klachten!
|
|
|
Lees je Mattheus 6 helemaal
Leer ons bidden zoals het behoort
Van harte aanbevolen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 12:41
Onderwerp: Eenzame kerst
|
|
|
INKA401 schreef: | de kerst is voorbij ... heb met mjn familie een súper kerst diner gehad, en zou de tijd wel even stil willen zetten ... maar kan niet hé? ... de dagen gaan voorbij ... en het komt steeds dichterbij ... digene die mij kennen wéten wel wat ik bedoel ... het is de oudejaarsdag, dát is de dag dat mijn allerliefste pauline overleed ... en moet huilen nu ... sorry ... moet dit gewoon aan jullie kwijt ... elk jaar leggen we op oudejaarsdag een groot nieuw bloemstuk op het graf van mijn vrouw en moeder van haar kinderen ... het oude neem ik dan mee naar huis, en leg dat in mijn tuin, waar het een bijzonder mooi plekje heb.
eenzame kerst? ... het is voor mij zóóó dubbel ... heb een schat van een vriendin ... maar kan mijn verwerking néver nooit beantwoorden ... en dan denk ik aan mijn kids, jullie moesten eens weten ... ik heb er vier ... en ieder verwerkt het op zijn eigen manier ... de één nog heftiger dan de ander ... sorry ... met dat ik dit schrijf lopen de tranen over mijn wangen oke ... ik als vader moet er zijn voor mijn kids ... maar op dít moment? ... huilen ... en niets anders ... sorry voor dit klote bericht
groetjes inka |
============================================= Geliefde broeder des Heeren,
Ik snap je omstandigheden wel, ons leven gaan door De Heere zal je gedenken van je zorgen, moeite en verdriet. Ons leven is voor een tijd van wieg tot graf. Mozes zegt in Psalm 90 6 In den morgenstond bloeit het, en het verandert; des avonds wordt het afgesneden, en het verdort. 7 Want wij vergaan door Uw toorn; en door Uw grimmigheid worden wij verschrikt. 8 Gij stelt onze ongerechtigheden voor U, onze heimelijke zonden in het licht Uws aanschijns. 9 Want al onze dagen gaan henen door Uw verbolgenheid; wij brengen onze jaren door als een gedachte. 10 Aangaande de dagen onzer jaren, daarin zijn zeventig jaren, of, zo wij zeer sterk zijn, tachtig jaren; en het uitnemendste van die is moeite en verdriet; want het wordt snellijk afgesneden, en wij vliegen daarheen.
De Heere ondersteunt je samen je kinderen en je vriendin bij het verdere levenswandel. Went u naar Mij toe en wordt behouden, want ik ben God en niemand meer. Dat de Heere jullie in het nieuwe jaar brengen mogen.
Gods bevolen en hartelijke groet
Je CM broeder
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op donderdag 30 december 2010, 12:43
|
|
Naar boven |
|
|