ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 09:01
BerichtOnderwerp: bid voor mijn

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd ben ik er een beetje huiverig voor. Ik weet jullie achtergrond niet en ik zou ook graag het verhaal van je dochter willen horen.

Natuurlijk zijn er twee kanten aan een verhaal. Maar bidden om rust, wijsheid en kracht kan toch altijd, ook als we maar 1 kant kennen? Het is, wat de reden ook is, altijd moeilijk om je kind niet meer te zien. Dan heb je alle reden om pijn te ervaren, ongeacht het exacte verhaal. En daar mag voor gebeden worden!

Wat heb je er dan aan om direct het hele verhaal eerst te horen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 00:13
BerichtOnderwerp: christenen en moslims

HANNAH810 schreef:
wie jezus christus niet liefheeft is een vervloeking henk; scherpe woorden he???

Die ontken ik nergens!
Het zijn overigens ook woorden die mijn stelling kunnen verdedigen. Want als je God niet kent zoals Hij in totaliteit is, dus incl. Jezus, dan behoor je tot de mensen die wel "Here, Here" roepen, maar uiteindelijk wel buiten blijven staan.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 23:40

SOLAFIDE630 schreef:
Als je Jezus niet hebt, dan heb je de Vader ook niet.

Dit heeft niets temaken met het beeld dat mensen wel of niet kunnen maken. Hier staat juist een objectieve maatstaf, waaraan je het goede, n.l. de God , de Vader van Jezus Christus kunt herkennen, of niet.
Jezus zegt zelf, dat Hij de deur is en dat je door de deur naar binnen moet. Als je niet door de deur naar binnen gaat, dan ben je een dief of een rover!

Als je Jezus niet hebt, betekent het nog niet dat je God niet kent. Als jij een bepaald deel van mij niet kent, ben ik dan ineens iemand anders?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 22:18
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes

PIETER649 schreef:
joh, jullie zitten al 3 jaar op cm-forum te vergelijken wie de grootste heeft. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
(ik bedoel uiteraard de grootste bijbelkennis )
tot op heden is er nog niets indrukwekkends getoond door beiden....

Ik heb geen enkele boehoefte om mijn bijbelkennis op de voorgrond te zetten. Ik geef enkel een visie weer die ik heb. Anderen hoeven het daar geenszins mee eens te zijn. Het gaat geenszins om mijn gelijk, maar veel meer om de manier waarop andere inzichten veelal direct afgebrand worden...en ja, dan heb ik helaas nog wel eens de gewoonte om mee te gaan in een wat negatieve stroom van reacties. Dank voor je wijzen hierop, al gaat het mij dus zeker niet om het tonen van iets indrukwekkends...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 22:14

SOLAFIDE630 schreef:
Hennepen is beslist niet ziende blind.

Jezus zei al tegen de Joden, dat ze de duivel als vader hadden. De Islamieten zeer zeker. Hun god is wel erg bloeddorstig en onrechtvaardig als je ziet wat de Islamieten allemaal niet bewerkstelligen in de wereld met hun afschuwelijke aanslagen....... Lekker hoor!!!

De Enig Echte God Die er is, is nu Jezus Christus en de Islamieten belijden niet dat Jezus Christus Gods Zoon is, dus kan hun god niet God de Vader zijn, want dat is het werk Gods, dat een ieder gelooft in Zijn Zoon........

Ik zeg ook niet direct dat ze het is. Ik heb enkel op wat ludieke wijze aan willen geven dat je niet zomaar kunt roepen dat iemand zijn ogen blijkbaar sluit.

En wat het niet belijden van Jezus: dit geeft dus niets aan over het wel of niet gelijk zijn van God en Allah, maar enkel dat het beeld dat de mens van God heeft/maakt anders is.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 22:08
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?

Als je hiermee bedoelt te zeggen dat voegen naar je man zoals Hannah dat noemt wat te sterk is uitgedrukt als je de Bijbelse oproep volgt, dan denk ik dat je een punt hebt (ja, we kunnen het wel eens zijn Lachende smiley ). Erkennen van een man als zich ernaar gedragend hoofd van gezin is iets anders dan gedwee volgen, wat toch wel de bijklank is bij het voegen naar de man.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 22:01

PIETER649 schreef:
over jullie allebij... stelletje kleuters

Tja, soms is het gewoon goed om even het nivo van de ander te zoeken... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt En ja, helemaal volwassen zal ik nooit worden Knipoog smiley Maar we kunnen ook serieus zijn hoor (zie boven!)

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 16 december 2009, 22:02
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 21:43

CROSSROAD317 schreef:
Zou liever van je willen weten hoe je over Romeinen 3 denkt t.o.v. het onderwerp de 10 geboden, wet van Mozes, ipv een uitleg te geven over hoe je leest...... Twijfelende smiley

Als je dat liever hebt, waarom vraag je dat dan niet gewoon Smiley die vol vragen zit
Maar ben de beroerdste niet en zal minder indirecte vragen stellen dan jou Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Ik ga het hoofdstuk er eens bij pakken Knipoog smiley

Paulus schreef:
Welnu, we weten, dat de Wet, bij al wat ze zegt, zich richt tot hen, die staan onder de Wet. Iedere mond is dus gestopt, en heel de wereld staat schuldig voor God!
Door de voorschriften der Wet zal dus geen mens voor Hem gerechtvaardigd worden; wèl brengt de Wet de kennis der zonde.
Maar thans is, buiten de Wet om, de gerechtigheid Gods verschenen, waarvan de Wet en de profeten getuigenis hebben afgelegd.
Het is de gerechtigheid Gods, door het geloof in Jesus Christus, en voor allen die geloven. Neen, er bestaat geen onderscheid meer.
Want allen hebben gezondigd, en zijn beroofd van de heerlijkheid Gods;
om niet worden ze gerechtvaardigd door zijn genade uit kracht der verlossing door Christus Jesus.
En God heeft Hem aangewezen als zoenoffer door het geloof in zijn Bloed
Bron: Romeinen 3:19-25 (Petrus Canisius)

Wat zegt dit stuk?
  1. De Wet richt zich tot hen die onder de wet staan. In de vervolgzin wordt duidelijk wie dit zijn: alle mensen.
  2. De Wet brengt niet zelf onze redding, maar wijst ons enkel op de grenzen van Gods leefkader.
  3. Jezus heeft ons redding gebracht. De Wet heeft ons hier de Weg naar gewezen. Jezus=JHWH redt > zie met name inleiding van de 10 geboden voor de heen wijzing.
  4. Ieder mens kan door Jezus weer met God verzoend worden.

Tot zover even de kern zoals ik die uit het gevraagde hoofdstuk uit de Brief aan de Romeinen haal.

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 16 december 2009, 22:00
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 21:38

CROSSROAD317 schreef:
Ik reageer op jouw woord "lees", verder niet.
En ik reageer gewoon op jouw reactie en krijg de wind van voren....over wie zegt dat dan iets Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:41

CROSSROAD317 schreef:
Dan had je die aanvullende info eerder moeten geven, lezen is lezen, en nu pas geef je die aanvullende info dat je begrijpend leest....... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ja hoor meneer betweter, we zullen allemaal ons woordgebruik aanpassen aan uw idioom Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt (laatste woord betekent trouwens woordenschat Clown smiley )

Maar u kunt ook gewoon vragen hoe lezen bedoeld wordt door een schrijver ipv er meteen op af te geven Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:35

HENNEPEN110 schreef:
Helemaal mee eens Cross!
Het karakter van God en van allah (volgens mij gewoon satan) liggen kilometers ver uit elkaar. Er is geen enige twijfel mogelijk of God en allah dezelfde zouden kunnen zijn.Dat is geen verschil in beleving of een zienswijze, dat is een feit. Ik vind dat christenen die daar ook maar enige twijfel over hebben, zich heeeeeeel diep zouden moeten schamen en zich moeten afvragen hoe het komt dat hun geestelijke ogen potdicht zitten.

Liever mijn ogen dicht om beter in de siegel van mijn ziel/God te kijken, dan ziende blind Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ben benieuwd naar de feiten wb de verschillen...

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 16 december 2009, 16:38
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:32

CROSSROAD317 schreef:
Ik kan, wil en mag niet meegaan in jouw denkwijze Henk.

God is God, en allah is de god van de islamieten..... deze 2 zijn zo verschillend van karakter als licht en duister. Ik denk dat allah de god van de islamieten niemand minder is dan satan, de leugenaar van de beginne, die veel van zijn aanhangers meetrekt naar de diepste duisternis, ook wel de hel genoemd.
Ga aub niet zeggen dat deze twee hetzelfde kunnen zijn, want dat is mijn ogen een dwaalleer van de bovenste plank......

Joh.3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
Joh 14,6 Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.

Dat de mensen er via de Koran een andere godheid van gemaakt hebben, betekent nog niet per definitie dat het ook werkelijk een andere God betreft. Het door mensen gemaakte beeld is anders, dat klopt, al maken niet-kenners van de islam ook nog wel eens een karikatuur van Allah, zoals niet-kenners ook geregeld een karkatuur van God maken. En ja, zo kom je wel totaal verschillend uit. Maar ís er dan ook daadwerkelijk verschil? Zie de eerdergenoemde voorbeelden.

Overigens moeten we ons tegelijk den ik niet te druk maken over het wel of niet gelijk zijn. Het gaat er veel meer om wat wij als mensen doen met ons kennen, onze relatie met God in relatie tot Hem, tot onszelf en tot onze naaste. Weest daders van het Woord dat in U is! Daar zijn, en zo zijn we weer even bij een ander draadje, de 10 geboden een prachtig handvat voor!

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 16 december 2009, 16:38
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:25

CROSSROAD317 schreef:
Ik lees niet alleen, ik bestuur de hele bijbel..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Het is maar wat je onder lezen wilt verstaan. Begrijpend lezen is bestuderen Knipoog smiley Als je studie doet zou je dat toch moeten weten, broeder Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 16:10

CROSSROAD317 schreef:
CROSSROAD317 schreef:
Blij dat je Romeinen goed hebt gelezen

als je die dan net zo goed leest als de Romeinen brief, dan is er nog hoop voor je...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En wanneer ga jij de rest lezen Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:21
BerichtOnderwerp: verschillende vertalingen

CROSSROAD317 schreef:
Maar misschien wel het allerbelangrijkste dat het je intentie mag zijn om God groot te maken door je bijbelstudie.
CHATULIEM619 schreef:
Je raakt de spijker op de kop. Voor bijbelstudie heb je een vertaling nodig, en geen parafrase, anders ga je ook nog verkeerde dingen leren.

Chat, volgens mij sla jij niet op dezelfde spijker als Cross. Want Cross geeft juist aan (zie citaat) dat we niet teveel moeten bezig zijn met welke vertaling/parafrase, maar dat het gaat om de intentie die je hebt bij lezing/studie, namelijk Gods eer!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:16

CHATULIEM619 schreef:
Waarom vertrouwt men Het Boek meer dan de NBV??

Ben benieuwd naar de bron van deze informatie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:13

CHATULIEM619 schreef:
dat is gewoon niet zo Henk. Je moet altijd streven naar een vertaling die zo dicht mogelijk bij de grondtekst staat. Kan jij je niet voorstellen dat als je zo'n ruime vertaling als basis neemt voor preek of bijbelstudie dat je dan gewoon de plank misslaat?

Ik mag toch hopen dat je voor preek/bijbelstudie nu juist niet blind gaat op 1 vertaling!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:09

CHATULIEM619 schreef:
ik ben het absoluut niet met je eens. In mijn ogen is de god die moslims aanbidden de antigod. Een god gemaakt uit mensen geïnspireerd door de duivel.
Vergeet niet dat de duivel God wil nabootsen en hoe kan hij het beter doen dan de ware God na te bootsen. Het verklaart ook de hartgrondige haat tegen de joden, Gods oogappel. En de haat tegenover de christenen, de volgelingen van de Zoon van God.
Zet nooit religies naast elkaar, er zijn geestelijke verschillen.

Er zijn verschillen in manier van invulling van het godsbeeld. Maar maakt dit ook werkelijk de Persoon anders? Als jij samen met een aantal anderen een beeld van mij schetst, zal dat beeld verschillen. Maar ben ik dan ook iemand anders? Of als er meerdere getuigen zijn van een ongeval, hoeveel versies heb je dan van dat ene ongeluk?

Zie ook mijn eerdere reactie:
HENK710 schreef:
Hoezo tegen Zichzelf verdeeld? God is tegen afgoden, ofwel tegen verkeerde voorstellingen van Hem. Door die menselijke invullingen/beelden verandert God nog niet. Hij blijft Dezelfde en blijft tegen het verkeerd dienen van Hem.

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 16 december 2009, 12:12
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 12:04

CROSSROAD317 schreef:
Ok laat ik dan doorgaan op jouw stellingname dat het beide nog steeds kan, dat allah een naam is voor god.
Een ongelovige zou zich bekeren tot de islam, die heeft dan dus allah als god, en Mohammed als zijn profeet. Zou deze persoon dan in dezelfde hemel komen als waar ik als christen zou komen, waar mijn God is met Jezus Christus als Zoon van God ?? Want allah is alleen maar een naam voor god zoals je stelt, maar is dit dan dezelfde god als mijn God??

Om nog specifieker te zijn, is de god van de islamieten dezelfde god als de God van de christenen ??

Dat het Dezelfde God zou kunnen zijn, want ja, die mogelijkheid ligt nog steeds open, betekent nog niet dat de persoon in jouw voorbeeld naar de hemel gaat. Immers, niet ieder die zegt "Here, Here" zal werkelijk bij God komen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 december 2009, 11:59

JILL658 schreef:
Al deze wetten van God waren er voor onze bescherming. Bescherming voor de kinderen , want als je aan de kinderen komt dan zijn daar zeer zware straffen op. Kom je aan iemand vrouw idem. De reinheid wettten waren er om ons te beschermen tegen ziekte. Daar was geen overdracht van ziekte in die tijd!
Veel geleerde hebben zich hierover verbaasd en weten nu hoe goed die wetten waren en zijn .
Ik weet dat hierover door een weterschapper een boek over is geschreven. Ik weet niet de naam maar dat ga ik opzoeken.

Zie boekentips, Jill. Want dat boek heb ik daar gisteren geplaatst. Is echt een aanrader!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:51
BerichtOnderwerp: Boekentip....

Titel: 'Moderne wetenschap in de Bijbel'
Ondertitel: 'De Bijbel is de wetenschap 3500 jaar vooruit'
Schrijver: drs. Ben Hobrink
Onderwerpen: voeding, gezondheid, hygiëne, geslachtsziekten, epidemieën, evolutie

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 15 december 2009, 22:54
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:31

CROSSROAD317 schreef:
Blij dat je Romeinen goed hebt gelezen Clown smiley

Ik lees gelukkig de hele Bijbel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 december 2009, 22:28
BerichtOnderwerp: wie is God?

JILL658 schreef:
Tja even Mary en Henk.

Even in het kort.
Jezus bestond al voor de grond legging vande wereld het Woord was God en Hij sprak en het was er. En het Woord is God. Jezus is de Weg de Waarheid en het Leven. God is een Drie-eenheid.

Jezus kwam op aarde om de Vaders Liefde te laten zien. Jezus deed niets zonder de Vader.
Omdat wij een heel verkeerd beeld hadden gemaakt van God onze Vader.
Het voorhangsel scheurde zodat wij gelijk naar de Vader mogen gaan. Er is geen belemmering meer tussen ons en God .
Want Jezus heeft de Wil van de Vader gedaan, omdat Jezus Zijn Vader zo Lief had. Dat Hij die Liefde aan de mensen wilde openbare.
God is Vader en God.
En bovenal God is Liefde!!!!!!
Jill

Kan in enkel beamen Jill! Mensen vertekenen God, maa God blijft Zichzelf...voor iedereen!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:32

CROSSROAD317 schreef:
Christenen kennen God, JHWH, de Ene.
Moslims kennen allah al hun god.

Nu lees ik in sommige stellingen dat deze 2 één en dezelfde god/God zou zijn, waar ligt dan de waarheid ??

Kan nog steeds beiden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Allah is namelijk geen Naam, maar de titel, zoals wij God als titel gebruiken.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:12

MARY052 schreef:
als je Jezus hebt aangenomen als je Redder en Verlosser zit de wet in je hart en wil je niet anders meer dan gehoorzaam zijn. Niet omdat het moet maar omdat je niet anders meer wil.

Amen!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 22:03

PIETER649 schreef:
tja, jij speelde turkish airlines Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

SSSST! Niet verklappen hoor. Was niet TA, was de finale test van AQ-Airlines Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 21:58
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje

CROSSROAD317 schreef:
Ach voordat die friezen doorhebben dat het vriest, is het al 2010,
Voordat die Sallanders door hebben dat het al 2010 is... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En ja, die Friezen hebben het al door: zie bovenstaande opmerking van een Fries Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 14 december 2009, 21:59
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 21:56

CHATULIEM619 schreef:
Vertalingen naast elkaar leggen is best wel mooi, maar dan moeten het ook vertalingen zijn, geen parafrases. Als "krachtens de genade" vertaalt met äls Gods boodschapper" kun je toch niet echt van een vertaling spreken. Het kan beide waar zijn, maar het gaat om de zorgvuldigheid van de vertaling.

Wel goed aanhalen he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
"krachtens de genade die mij ten deel gevallen is" wordt "als Gods boodschapper" Knipoog smiley
Maar waarom zo moeilijk blijven doen als elke vertaling toch altijd interpretatie is? Zeker als Hebreeuws al 70 betekenissen per begrip kent.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 21:47

JOLAN931 schreef:
Ik ben het niet met je eens Henk.
Als je gelijk zou hebben zou God tegen zichzelf verdeeld zijn gezien de duidelijke haat die Hij in de bijbel kenbaar maakt tegen de afgoden en afgodendienaars

Hoezo tegen Zichzelf verdeeld? God is tegen afgoden, ofwel tegen verkeerde voorstellingen van Hem. Door die menselijke invullingen/beelden verandert God nog niet. Hij blijft Dezelfde en blijft tegen het verkeerd dienen van Hem.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 14 december 2009, 21:44

RELLOK036 schreef:
de 10 geboden dacht ik leren toch zonde kennen? Ik weet dat ik ze allemaal niet kan halen.... ben daarom denk ik een (b)engel....

Door deze leefregels wel regelmatig in je op te nemen, leer je inderdaad een stuk afhankelijkheid beseffen.

Met dat engelengedoe moet je wel oppassen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Zonder brevet geeft dat evt. wel problemen Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 64 65 66 67 68 69 70 71 Volgende
Pagina 67 van 71