Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 11:21
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ah das zonde!Hamlappen moet je echt kort bakken,hooguit 20 minuten,als het mals vlees is(dus nie van ne ouwe zeug )dan zijn ze heerlijk.Wel lekker pittig kruiden,ik vind het vrij smakeloos vlees........ Voor sudderen zijn varkenslapjes veel geschikter,die zijn wat vetter en je krijgt er een lekker jusje van.
Weet je wat lekker is?Zelfgemaakte kipnuggets Snij kipfilet in brede repen,lekker kruiden,haal ze door bloem(vul een plastic zak met bloem,kip er in en schudden maar),ei en paneermeel,kort bakken op hoog vuur(minuut of 10) en dan smullen! |
als ik ze bak zoals jij dat zegt krijg ik een soort schoenzolen
en wat hen ik aan kipnuggets als ik hamlappen heb
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op vrijdag 10 augustus 2012, 11:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 10:44
Onderwerp: HEL: realiteit of fictie
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Want Ik weet, welke gedachten Ik over u koester, luidt het woord des HEREN, gedachten van vrede en niet van onheil, om u een hoopvolle toekomst te geven. (Jeremia 29:11)
Jezus is voor onze zonden aan een kruis gestorven zodat wij niet verloren hoeven gaan. Dat is wat God voor ons in petto heeft.
Dat de mens na de zondeval verloren en zonder God was wisten we toch al? En het hoeft geen betoog dat zonder God er de meest afschuwelijke zaken mogelijk zijn. Daarvoor zijn er 'helle'-plaatsen op aarde genoeg; om te zien waartoe de satan in staat is en wat hij voor de mens in gedachten heeft.
Jezus heeft ons gewaarschuwd voor de hel. Hij wist voordat Hij hier kwam welk lot de mens zonder God te wachten staat. In de evangelien geeft hij aan hoe reeel de hel is en dat je daar echt niet moet komen:
Marcus 9; 43 En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ter helle vaart, in het onuitblusbare vuur, 44 [waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.] 45 En indien uw voet u tot zonde zou verleiden, houw hem af. Het is beter, dat gij kreupel ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee voeten in de hel geworpen wordt, 46 [waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust]. 47 En indien uw oog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit. Het is beter, dat gij met één oog het Koninkrijk Gods binnengaat, dan dat gij met twee ogen in de hel geworpen wordt, 48 waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.
Nu begrijp ik eigenlijk niet waarom er zo'n ophef is over dit onderwerp. Als mensen terugkomen uit de hel en in feite bevestigen dat het waar is, dat waar Jezus al voor heeft gewaarschuwd, dan neem je dat toch aan?
De suggestie dat de satan dit soort openbaringen geeft ligt volgens mij niet zo voor de hand. Satanisten geloven dat de hel niet bestaat. Zij geloven dat satan het in de eindstrijd van Jezus gaat winnen. Volgens mij heeft de duivel er geen belang bij om mensen voor de waarheid te waarschuwen.
En verder; als het niet zo is dat mensen die God niet liefhebben naar de hel gaan; waar moeten ze dan naar toe? In de hemel zijn we allemaal zo close met God dat zonde en eigengerechtigheid onbestaanbaar is. Alles ligt open en bloot als je zo dicht bij God bent.
Waarom God deze openbaringen geeft weet ik niet; ik ken die mensen niet. Maar moet God alles wat Hij doet aan ons verantwoorden?
Tenslotte; iedereen heeft z'n eigen opvattingen over wie er wel of niet in de hel zouden moeten thuishoren. Als de Schepper van de mens zoveel liefde heeft dat Hij Zelf de zonde draagt van Zijn schepping en plaatsvervangend sterft aan een kruis; zou Hij dan ook maar iemand verloren laten gaan die ook maar enigszins behouden kan worden? Daarom laat ik het oordeel maar aan God over; ik heb er vertrouwen in dat Hij het het beste weet. |
helemaal mee eens. De hel is in eerst instantie gemaakt voor de satan en zin engelen. het is Gods wil dat alle mensen behouden worden 2 petr 3:9.Dat er toch mensen voor eeuwig verloren gaan is voor mij duidelijk. Maar laten we het oordeel maar aan hem overlaten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 10:40
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik heb hier heel veel gelezen en pak er niet even een stuk uit maar zeg gewoon zoals ik het zie/denk.
IK lees dat er gezegt wordt God is liefde! Klopt helemaal maar daarom zou er niet over de hel gepredikt of gesproken mogen worden! Waarom niet?? Mogen we er niet op gewezen worden dat er ook een andere kant is? dat wie alleen maar de brede weg bewandeld en niet naar zijn eer leeft niet in Zijn koninkrijk komt??
Moeten we dan vanaf de kansel alleen maar hallalujah horen en bijbelgedeeltes maar niet lezen en bespreken?? Waarom omdat het mensen angstig maakt?? Tja het kan idd angstig zijn te horen over de Hel en verdoemenis, maar het is er wel degelijk! Ik denk dat we allemaal liever een preek horen waarin het allemaal maar zo mooi is. Maar het geloof is niet makkelijk en simpel we worden opgeroepen Hem te volgen maar makkelijk is het niet en zal het ook niet worden want wij zijn mensen en dus zondaren!! |
Ja helemaal mee eens Jezus predikte ook over de hel lees bijvoorbeeld Math 25; 41 is echt geen lieve preek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 09:32
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
BART347 schreef: | stel dat: als ik Chat zou moeten zwangermaken....
nee, gaat echt niet gebeu...lukken... en bovendien is ie nog ongesteld............... |
waar zit de un-like knop
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 22:11
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nooit geen problemen mee. Beide kanten dichtschroeien , na een minuut of 10 een scheut water erbij en dan 1,5 uur op een laag pitje laten sudderen. Laat je vlees genieten , geef het de tijd , dan geniet je er zelf ook van . |
oh dus jij laat het sudderen? ga ik ook eens proberen Thanks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:32
|
|
|
is er iemand hier die hamlappen kan bakken zonder dat ze taai worden? Dan hoor ik graag hoe?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:47
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Tja vreselijk is het idd. Geloven mensen je ? ik merk dat veel mensen het niet geloven ......het bagattaliseren. Misschien is het te moeilijk voor je om er over te praten...... maar vertel het. het is een ondankbaar werk om dit te vertellen. maar doe het ! al zul je maar een persoon in heel nederland bereiken. elke dag gaan mensen verloren voor eeuwig ....ook christenen ook mensen die nu denken dat ze een plaats op de eerste rij hebben in de hemel. ik weet dat het je niet in dank wordt afgenomen maar de mens is te arrogant, te eigenwijs. ken je Paul Washer ? Hij heeft ooit eens tijdens een preek in America gezegd dat van het aantal mensen daar aanwezig , het overgrote deel over 50 jaar in de Hel is. ik schrok toen ik dat hoorde voor het eerst en dacht dat hij zich vergiste en wat hij wel niet dacht ..... maar hij had gelijk .......dat is de waarheid. Paul Washer - shocking youth message ......
ate mais |
zou het niet nog net zo zijn als toen Jezus op aarde rondliep? Hij maakte door het verhaal van de arme Lazarus in Lukas 16? hij zegt daar dat als de mensen de Bijbel niet geloven ze het ook niet zullen geloven als er daadwerkelijk iemand uit de dood terugkwam om ons te waarschuwen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:41
Onderwerp: de gratie Gods?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eén van de dingen, die we als mens hebben gekregen is onze creativiteit. En ik denk dat er nog kunstenaars zullen zijn, of Willie Wortels...of zou dat niet nodig zijn? |
Ja dat denk ik wel, zoals 2 geliefden alle creativiteit soms aanwenden om elkaar een plezier te doen stel ik me dat altijd voor. Misschien een wat simpele gedachten gang maar ja als je niet wordt als een kind.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zou je dit niet snel ontzettend gaan vervelen? Als je geen verdriet kent, besef je de vreugde ook niet goed, en begin je alles vrij normaal te vinden. Ik denk dat ikzelf na een weekje volmaaktheid toch wel zou moeten zoeken naar uitdagingen.... Wat maakt een mens tot het unieke wat hij is? Is dat juist niet zijn onvolmaaktheden? Dat iedereen fouten heeft/maakt maakt de persoon juist uniek. Als we allemaal volmaakt zijn, betekent dat opeens dat we allemaal hetzelfde zijn? |
Nee ik denk niet dat het zal gaan vervelen, geen kinderen die mishandelt worden geen oorlog geen ziekte geen dood, volgens mij is dat net zoals met mooi weer dat verveeld ook nooit. Maar er moet nog een meerwaarde zijn natuurlijk. Volgens mij is dat dat we voor altijd bij Hem zullen zijn. De Bijbel stelt het voor als het grote bruiloftsfeest. Wittebroodsweken voor eeuwig met DE WARE!!!! Lijkt mij wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:19
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Theocratie: Door God geregeerd worden. Dat wil niet zeggen, dat het gaat zoals sommigen willen dat het gaat. Dat wil niet zeggen dat mensen die zeggen dat hun ogen geopend zijn, het voor het zeggen hebben. Dat wil zeggen, dat God regeerd. En Hij stuurt dan mensen, die zelf er mogelijk helemaal niet voor geschikt zijn in eigen oog, zie aan een Gideon.
Een mening als zou een Theocratie onmenselijk zijn, zou inhouden dat God zo'n barbaar is, dat onder Zijn regering het onmenselijk zou zijn om nog te leven. Ik ben er van overtuigd dat dit niet zo is. Een echte Theocratie is geen communisme, is geen onmenselijk leven, maar is een leven vanuit Hem, die de Liefde is. Dat dit consequenties heeft voor onze eigen wil, die boos is, en die er continue op uit is om ons eigen ikje te bedoelen, dat is wat anders. Dat is een leven als Christus geleeft heeft, dienstbaar voor de naaste, en tot eer van God. Ook in de practische uitleving is dat een zalig leven. En Leven naar Gods wil en wet is geen Iran, is geen leven in dictatuur. Leven in Gods regering is vrijheid, omdat niet het alles maar te doen wat je wil vrijheid is (al wordt dat soms wel zo gevoeld), maar je over te geven in de wil van je Hemels Vader echt vrijheid is.
In dat opzicht, als ik reacties van hiervoor lees, krijg ik wel sterk de indruk dat God het niet zo goed zou doen als er naar Zijn wil geleeft word, en je onderdaan zou zijn in een leefgemeenschap waarin Hij het voor het zeggen heeft. Ik kan me hier totaal niet in vinden. |
nooit meer tranen nooit meer rouw, volmaaktheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is heel simpel Josina. Ik persoonlijk zou me doodschamen over de dingen die hier geschreven staan. Maar dat wordt klaarblijkelijk niet door jullie zo gevoeld. Dan is er toch niks meer te zeggen? Als jullie bekend willen staan als giechelende pubertjes, dat is jullie zaak. |
Hallo moraalridder ga ergens anders je gal spuwen wij willen genieten van het vrouwentopic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 14:26
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vind je het zelf niet te ver gaan als hier vrouwen zich gaan gedragen als eelske meiden? Hoe druk ze zich maken over wie ze aan Bart kunnen koppelen, dat is geen volwassen gedrag, dat is iets van de middelbare school, met pubertjes, die giechelen bij het idee al verkering te hebben. |
wat zijn eelske meiden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 10:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het blijkt gewoon dat als vrouwen onder elkaar bezig zijn, ze niet verder komen, dan wie wil verkering met die en die, dezelfde puberpraatjes als in de eerste klas van de middelbare school. Het gegiechel ontbreekt nog, maar verder is het precies hetzelfde. |
ja heerlijk he!
maar das alleen in t openbaar maar zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 10:26
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
PETRA944 schreef: | weet ik niet? maar ik heb de reacties van roelande, diana en pieter gecopieerd in het topic gebedsverhoring, mochten jullie er bezwaar tegen hebben mail me effe dan haal ik het weg. |
oke ja prima gedaan is daar beter op zn plaats
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 10:23
Onderwerp: Hoog Sensitief
|
|
|
Weet niet og je ze kent maar Elaine Aron heeft een paar zeer bruikbare boeken er over geschreven. Het is geen christen dus af en toe moet je misschien zelf wat filteren. Maar ik vond ze zeer nuttig en mijn zoon heb ik ze nu gegeven hem helpt het ook om meer handvatten te krijgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 10:16
Onderwerp: 8 - 8
|
|
|
Van harte gefeliciteerd zwaan, maak er een mooie dag van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 21:41
Onderwerp: Hoog Sensitief
|
|
|
[quote=SHANITA130]Heb
Ja, en verder, hoe zou iemand hoog sensitief worden, door overgeprikkeld te zijn in het verleden, datie nu nog maar weinig kan hebben? Dit lijkt mij vrij logisch.
Hoog sensitief daar wordt je vaak mee geboren. Mijn zoon van bijna 18 is niet alleen autistisch maar ook hoog gevoelig. Dat was ie al bij zn geboorte. Ook mn kleindochter van 3 is duidelijk hooggevoelig. zij heeft in elk geval in haar leventje nog niets naars meegemaakt, het is gewoon aangeboren! Het lijkt mij af en toe wel heel lastig als je dat hebt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 21:27
|
|
|
PETRA944 schreef: | ha ha schrijf hier es op.als je wil. dan ga ik toch vanavond effe online om te lezen,
our god is greater la la la, weet niet of je dat lied kent. maar dat zing ik vaak. |
nou vooruit speciaal voor jou Petra; Met één van de kinderen had ik eens gebeden voor een hoekbank omdat ik die graag wilde hebben. Van een lieve vriendin kreeg ik een hoekbank en via een ander ook nog een stoel die er precies bij paste. Er was alleen één probleem ze waren groen en mijn kamer (die overigens ook heel dringend een opknapbeurt nodig had) was geel en licht blauw. Dus ik bad: ‘Heer dank u voor de hoekbank en de stoel dat is mooi dat ik die krijg, maar er is één probleem ze zijn groen en mijn kamer is helemaal in het geel met blauw geschilderd dat staat echt niet.’ Voor ik het wist had ik geld voor verf, e.d. gekregen om de kamer te verven en melden er zich mensen om mij te helpen hierbij. Ik had een mooie kersen houten kist en zag steeds bij de Hema drie kersenhouten lijstjes á 10 euro per stuk, dat zou prachtig staan aan mijn muur. Die 30 euro had ik echt niet, maar die week kreeg ik van iemand een enveloppe met 30 euro met de mededeling hier koop maar iets leuks voor je nieuwe kamer. Dit hele gebeuren was als balsem op onze ziel.
In die tijd zat ik in de bijstand en redde ik het allemaal net financieel. Voor mezelf bleef er niets extra’s over maar ik dacht dat geeft niet zolang ik de kinderen maar het nodige kan geven. God dacht daar duidelijk anders over. Iemand in onze gemeente, die eigenlijk in dezelfde financiële situatie verkeerde, heeft het maanden lang gepresteerd elke week 5 euro in mijn jas, bijbel of tas te stoppen. Dit was als het ware mijn zakgeld. 5 euro zakgeld per week gekregen van God! Wie kan me dat na zeggen
Als alleenstaande ouder moet je werken in Nederland, aan God gevraagd of Hij wilde zorgen dat de mensen van het CWI mij gunstig gezind zouden zijn. En ja als enige hoefde ik alleen maar op parttime banen en hier in de buurt te solliciteren. Het was zelfs zo dat mijn huidige werkgever via, via had gehoord dat ik werk zocht en mij verzocht om te komen solliciteren. En deze baan begon met 2 ochtenden en is heel rustig uitgebouwd naar wat ik nu doe, op zo’n manier dat het voor mij en mijn gezin goed is
Eén van de jongste kinderen was heel vaak ernstig ziek geweest en nog veel te jong om alleen thuis te zijn tijdens ziekte. Heer bad ik hoe moet dat straks in de winter? Maar God is zo goed en zorgzaam zelf had ik al half een noodoplossing bedacht maar het kind is gewoon in die winter helemaal niet ziek geweest. En daarna ook nooit meer zó ziek. In het eerste jaar had ik had gebeden i.v.m. de vakantie ;Heer het geeft niets als we thuis moeten blijven, maar als we toch kunnen gaan maakt u het maar duidelijk. Er kwam een envelop in de bus met daarop duidelijk geschreven; vakantie, met genoeg geld voor een weekje vakantie.
Zoveel gebedsverhoringen en vaak exact en tot in detail datgene waarvoor gebeden was. Een winterjas, laarzen, kleding, geld en voedselpakketten nog meer geld en voedselpakketten te veel om op te noemen. Een van de kinderen was zijn winterjas kwijt geraakt op school, echt helemaal weg. Ik wist echt geen oplossing ik had gewoon geen geld om een nieuwe te kopen. Heb dus maar simpelweg met mijn kind gebeden voor een nieuwe jas. Hij was nogal specifiek in wat voor een jas hij wilde. De volgende dag toen ik uit mijn werk kwam lag daar een zak met kleding met daarin precies zo’n jas als hij wilde. Zelf wilde ik graag laarzen en ik had ook nogal een eisen pakket daarbij. In plaats van laarzen kreeg ik 50 euro. Ik weet nog dat ik eigenlijk een beetje mopperde zo van dat is niet genoeg. Ik ging naar een winkeltje wat allemaal laarzen in de uitverkoop had. Al de laarzen die ik keek waren nog boven de 100euro. Toen zag ik de laarzen heel voorzichtig keek ik erin:49,95 Ik bad ergens voor en het kwam er leek het, zo dat één van m ’n kinderen over een auto zei; “waarom bid u er niet gewoon voor u krijgt toch alles wat u vraagt van God” Toen kreeg ik een auto aangeboden een oldtimer voor een spotprijsje en heb ik inderdaad gebeden of die auto voor mij was. Die mensen hadden hem mij al toegezegd maar verkochten hem toch aan een ander. Eerst was ik boos, maar later hoorde ik dat die auto naar de sloop moest en dankte ik God. Later kreeg ik als een soort knipoog van God een hele tijd elk weekend een auto aangeboden van een kring M ’n oudste zoon ging in Ierland wonen, weer gebeden; Heer ik wil er zo graag heen in de vakantie Al kan ik er alleen maar naar toe Heer al heb ik dan geen geld meer om iets daar te doen dat is al genoeg. Maar God is een gulle God en voorzag in ruime mate en ik ben er met de jongste drie kinderen heen gevlogen en we hebben een fijne vakantie mogen hebben Nog veel meer dingen zou ik op kunnen schrijven maar het is nu toch niet meer zo als in het begin. Als je echt niets hebt wordt je vanzelf helemaal afhankelijk van God
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 13:17
|
|
|
PETRA944 schreef: | ha ha heb 2 exxen wat deden die, niet officieel scheiden de een de eerste twee jaar en gaf een beetje, te weinig, en de andere schreef zich niet uit, gaf niks, dus waar we soms van leefden soms zaten we te bidden bij ons laatste eten, en god verhoorde heb nooit iemand wat gevraagd, maar het eten kwam me soms echt gewoon toewaaien. of ik stuurde een kind met 1 euro om iets te kopen en onderweg op straat vond die 10 euro en konden we weer meer eten. of we verkochten net op het juiste moment iets op marktplaza. en rond kerst waren er de gratis hapjes in veel winkels, dan gingen me kinderen effe vol eten. en daarbij gaf ik soms wat aan armere mensen en ik kreeg het altijd maal tien weer terug via iets. Dus ik geloof echt dat god de hemel open heeft en voor ons zorgt, waarneer we iets echt nodig hebben en met lege handen na god gaan van help. En het heeft me kinderen goed gevormd, sommiggen geven rustig 5 euro aan een zwerver.of kopen wat eten en drinken voor een zwerver. eentje deed het laatst met haar bijna laatste geld, want ze heeft mijn vb overgenomen. god geeft zelfs meer, we hebben tijdje terug gebeden voor een luxe wintersportvakantie voor een kind, was een wedstrijd waar ze met haar vriendin aan mee deed, dus we zijn gaan bidden, ze wonnen ook nog.
enfin ik ga es verder. ga proberen te ont cmen schrijf te veel hier. ha ha
maar de woorden van matteus 6 vers 25 tot 34 zijn waarheid. en als je die woorden goed leest, geld het niet alleen voor eten en kleding maar ook voor alles wat we nodig hebben, soms is het meoilijk daarop te vertrouwen.....ook ik knok daar wel es mee met me geloof ondanks al me ervaringen. |
ja mooi is dat he. Onze God geeft overvloedig wat we nodig hebben. Ik heb eens alles opgeschreven wat ik in de loop van de jaren gekregen heb. Dat is echt verbazingwekkend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 12:35
|
|
|
PETRA944 schreef: | herkenbaar, heb het ook wel es gedaan, waar kies je voor met je laatste geld, eten kopen of nieuwe stofzuigerzakken Dus heb nu een stofzuiger zonder zakken, probleem opgelost als ik nog es in zo,n situatie kom. Maar armoedig, hmmm ik dacht toen altijd ik ben rijk vergeleken met veel andere mensen in de wereld. ik heb een huis, en tig dingen. en ik ben rijk met kinderen, beter veel kinderen dan veel stofzuigerzakken, want zou er niet eentje willen missen. En ondanks dat me ex nooit niet hielp financieel, heb ik het altijd gered, dan moest ik maar wel es die stofzuigerzak hergebruiken, keer op keer. En daar ben ik trots op. yeahhhhh een vrouw die het redde zonder ex, ondanks dat hij zei, je red het niet en ik betaal geen kinder ali. en dan waardeer je het weer als je stofzuigerzakken heb |
haha ja je hebt helemaal gelijk bij mij ging het ongeveer net zo. Met dit verschil dat ik pas echt arm was toen ik nog met mn ex samen was we zaten ver onder de bijstands norm. Dus toen ik na de scheiding even in de bijstand zat voelde dit als rijk! Je vergeet dat heel snel hoe je dat deed financieel als je het weer iets breder hebt, das eigenlijk wel jammer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 12:04
Onderwerp: Het weer
|
|
|
VISSER278 schreef: | IS HET GEEN MOOI WEER DAN? |
Het is echt stralend weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 11:34
|
|
|
CARMEN073 schreef: | t Stuit mij ook tegen de borst. Ik ben meer van het Revolutie!-type. Maar wanneer mag je een revolutie ontketenen en mag dit dan gewelddadig zijn? Zo pacifistisch is de bijbel nu ook weer niet.
Gehoorzaamheid aan overheersende machthebbers hoeft nog niet direct tegen bijbelse normen in te gaan. Je fiets afgeven en je onderwerpen aan legitimatieplicht ed is nog iets anders dan daadwerkelijk meewerken aan het ombrengen van andere mensen.
We moeten God altijd nog meer gehoorzamen dan mensen.
Liberté, égalité, fraternité! |
ja dat ben ik helemaal met je eens Carmen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 11:33
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Paulus was ook een mens Roelande en die schrijft met zijn eigen gedachtes....En niet alle Bijbelschrijvers zijn goede auteurs........reden des te meer om het niet allemaal zo letterlijk te lezen maar om te kijken wat men er nu eigenlijk mee wil zeggen...... |
ja daar kun je natuurlijk zo je eigen gedachten over hebben over de schrijf kwaliteiten van Paulus Maar wat denk jij dat hij er nu eigenlijk mee had willen zeggen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 11:26
Onderwerp: Het weer
|
|
|
JANS221 schreef: | Il pleut!! Ik probeer het van de zonnige kant te bekijken, maar zelfs in het Frans vind ik het niet mooi klinken....... |
Nee in het frans klinkt het helemaal triest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 11:25
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik ben benieuwd hoeveel vreemdelingen ze bijvoorbeeld afgelopen nacht onderdak heeft gegeven. Het is wel heel erg makkelijk om ergens voor te zijn als het je niet direct in de portemonnee raakt maar uit de (inmiddels lege) grote zak uit Den Haag betaald word. Zo ben ik benieuwd hoeveel pleeggezinnen nog pleegkinderen in huis zouden nemen als er niet zoveel vergoeding tegenover zou staan. (en nee, das niet persoonlijk bedoeld ) |
Ja Pieter je kan niet verder gaan dan je eigen portemonnee dat toe laat, das waar (dat geld natuurlijk ook voor de regering) Maar aan de andere kant heb ik al zo vaak ervaren dat onze God een God is die voorziet. Enne afgelopen nacht geen een maar er was er net eentje naar huis die bijna 3 weken hier geweest is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 11:21
|
|
|
PETRA944 schreef: | ik ben inmiddels wakker maar zit hier te denken snap het niet, ha ha petra die zich weer es effe dom voelt. het gaat over mensen die hun zak leegmaken zodat ze geld uitsparen voor nieuwe stofzuiger zak? ha ha wat een gepof als je zon zak moet leeg zien te maken, zei de vrouw die wel es wat opzuigt en denkt shit effe in de zak zoeken. Maar de oplossing is een stofzuiger zonder zakken, die heb ik nu, als je van pof in je gezicht houd als je zon ding boven de vuilnisbak leeg kiept. |
haha ja dat heb ik ook een tijdje gedaan de stofzuigerzak leegmaken zodat je hem nog een keer kon gebruiken. Moet zeggen dat voelt echt armoedig maar ja dat was ik toen ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 augustus 2012, 20:47
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
PIETER649 schreef: | Als jij het ziet als een bijbelse opdracht, ga je gang, open je huis, geef er n paar onderdak en voed ze iedere dag tot ze op dr eigen benen kunnen staan. Maar betaal je eigen hobby dan ook zelf en niet via anderen die er anders over denken |
Ja is geen antwoord op mijn vraag hoe zie jij dat je om moet gaan met die bijbel teksten
|
|
Naar boven |
|
|