ChristianMatch

Forum

Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 63 64 65 66 67 68 69 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 17:50
BerichtOnderwerp: niet altijd een antwword op mail

CHATULIEM619 schreef:
ijzin...bestaat er dan ook een xzin?

Nee, maar wel een o.zin Gefrustreerde smiley

.=n
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 17:46
BerichtOnderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!

ERIKA129 schreef:
Wilde je een lekkere knuffel Cootje Smiley die vol vragen zit
Nou meid komt tie dan Kussende smiley
Asteblaft en weg met die allergie he Clown smiley

Zei zij al blaffent Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 17:45
BerichtOnderwerp: Donor week

THOMAS968 schreef:
Jij bent meer berustend naar onnodig lijden toe dan ik. En hoe compleet denk je dat je bent na drie jaar begraven te zijn? Wonderen gebeuren en als dat zo is, is het mooi. Maar moet je om die reden iemand aan de dialyse laten liggen als je dat had kunnen voorkomen? Denk je nu werkelijk dat God na je dood zal zeggen dat Hij je compleet gegeven heeft en dat het niet goed was een ander mens een leefbaar bestaan te gunnen? Ik kan me niet voorstellen dat je in een God gelooft die dat doet. Je hoeft er echt niet bang voor te zijn. Je ziel gaat naar God, van je lichaam blijft weinig over en dient in de grond als voedsel voor reducenten. Vind je dat beter dan iemand een leefbaar bestaan te gunnen?

Thomas, die wel pleit voor het donorschap.

Nou, nog 1 keer dan, ik heb geen vertrouwen in de wetenschap, tot op een bepaald niveau. En of ik het goed vind dat, iemand nodeloos lijd even min. Wat God na ons lichamelijk sterven van ons vraagt, is voor iedereen nog een raadsel. Daar bij gelaten, spelen wij mens al niet een tijdje voor God. En me eigen laten registreren, daar begin ik al helemaal niet aan, er worden zo al genoeg fouten gemaakt in de mediche wereld. Of je nu voor of tegen donor registratie bent. Simpel voorbeeld is wel het stemmen voor een europese wetgeving, 75% was tegen, en ze deden het toch. Dat is mijn vertrouwen in de wereld van vandaag. o komma nul.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 12:40
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ERIKA129 schreef:
Iemand nog een tip voor eten Smiley die vol vragen zit
Mijn hoofd ken niet denken ff Twijfelende smiley
Maar geen spruiten want die lust ik niet Kotsende smiley

Watergruwel, met waterkers op een bedje van zeewier Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 12:38
BerichtOnderwerp: hoe eerlijk is je profiel??

ERIKA129 schreef:
Boze smiley Woedende smiley Boze smiley Woedende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond

Door jou intentie, krijgen wij straks een profiel die bestaat uit meerdere pagina,s Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 12:36
BerichtOnderwerp: niet altijd een antwword op mail

YELNIN491 schreef:
als het maar niet verkoolde wordt Smiley met dichtgeplakte mond

Je hebt wel ijzinwekkende Geschokte, onthutste smiley maar geen verkoolde, maar wel uitgebluste Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 12:33

ERIKA129 schreef:
Jullie doen maar IK maak GEEN lijstje meer Boze smiley

Waarom niet Smiley die vol vragen zit Het groeit alleen maar, het wordt steeds langer Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 12:31

JOSINA022 schreef:
Niet zo negatief, Gerrit. Natuurlijk zijn er uitwassen, maar als je het via de officiele weg wilt doen moet je toch echt door een hele molen van onderzoeken, gesprekken etc!

De eisen om een orgaan te doneren zijn echt heel streng. Vraag idd maar 's informatie aan bij Eurotransplant, zoals Leanne aangeeft!

Ik ben ooit gevraagd om beenmerg te doneren en voordat dat evt kon gaan gebeuren heb ik verschillende gesprekken gehad met maatschappelijk werk en met een psycholoog en de nodige lichamelijke onderzoeken.
Ze gaan echt niet zomaar akkoord hoor! Iets meer vertrouwen zou wel mogen!

Ik heb geen plaat voor m,n kop, en laat me ook niets op de mouw spelden. En ik kijk verder dan mijn neus lang is (en die is lang) ik ken ook iemand wiens lever ge explodeerd is (drank) en die is niet meer. Maar ik ken ook iemand die een donor lever gehad heeft, en die is nog wel hier. En tegenwoordig drinkt die weer (sociaal) een wijntje. Ik weet dat het gebeurd, en ook dat er controle is. Maar ik weet ook dat er veel mis is, ook in ons land dus. En euro transplant ken ik ook, al heel lang.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 12:21

YELNIN491 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond Boze smiley

Ik geef nooit geen tipje meer Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 12:06

LEANNE226 schreef:
Ik kan me zoooooo boos maken om reacties met "van horen zeggen","het klopt vast weer niet" of "ooit eens op tv gezien".
Vraag informatie over orgaandonatie op bij Eurotransplant dan zul je zien hoe zorgvuldig er mee omgesprongen wordt!

Alleen de naam al. Euro transplant, hoe betrouwbaar moeten wij dat zien Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 12:02

YELNIN491 schreef:
O, dan heb je ook nog Z.Z.M.P Clown smiley
om de boel dan nog maar moeilijker op te maken

Hoe kom je daar nu bij Smiley die vol vragen zit Die jij nu benoemt moeten nog eerst studeren wat zelfstandigheid is. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:52

YELNIN491 schreef:
zonder uitleg erbij Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley

Mijn kleine lettertjes doen het niet. Geschokte, onthutste smiley

zie het maar in het klein

Zelfstandige Zonder Vrouwlijk Personeel Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:49

Het barst in dit land van de corupte instellingen, en de sociale controle is hier gewoon een lachertje. Neem alleen maar het hele adoptie gebeuren in plaatsen als Wassenaar en in het Gooi, zijn al tal van arrestaties geweest op grond van adoptie. Om goedkopere huishoudelijke arbeiskrachten te krijgen uit armlastige landen, waar helemaal geen controle is. En vergeet vooral niet het aantal lijken dat hier onder dubieuse omstandigheden gevonden wordt. Laatst is er nog iemand gearesteerd, voor mogelijke handel in organen van zwervers.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:40

JOSINA022 schreef:
In Nederland is die controle heel groot en zijn er een strenge eisen waaraan een donor moet voldoen.

Hoezo, controle is heel groot in Nederland, verzwijgen dat het wel gebeurd, is veel groter.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 25 oktober 2011, 11:42
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:29

MARIO216 schreef:
Moest even lezen wat je schreef, Stond deze er ok al bij, Huur-of koop huis, helemaal afbetaald of net eentje gekocht.

Of Z.Z.V.P er Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:26

Dan nog dit, mocht er binnen de familie ooit iemand een orgaan nodig hebben, waar ik er twee gezonde van heb, mogen zij/hij wat mij betreft er een van hebben. Als iedereen er zo over dacht, zou ook de helft schelen. Waarom dan pas er voor kiezen, als je komt te overlijden?
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 09:56

JOSINA022 schreef:
Ja, God heeft ons compleet geschapen, maar Hij zal ons ook opnieuw compleet maken wanneer we incompleet geworden zijn!

Het zou wat zijn wanneer we niet-incompleet niet bij Hem zouden mogen zijn na onze dood, want dat zou betekenen dat er niets uit ons lichaam weggehaald zou mogen worden, dus ook geen ziekmakende dingen. Dan zou zelfs een ontstoken blindedarm of galblaas niet weggehaald mogen worden.
Ik geloof dat dus niet.

Ik ben zelf al jaren donor. Heb ook jaren bloed gegeven en ben een paar keer met spoed opgeroepen en dat maakte het geven extra speciaal. Het was net alsof ik naast die patiënt lag.
En wat was ik blij met al die donoren toen ik na mijn laatste operatie zelf een bloedtranfusie nodig had!

En daarom is het en moet het ook een keuze blijven, wel of niet, dus ook niet verplicht wel. Iedereen zijn eigen keuze zelf laten beslissen. En dan de negatieve kanten van het donor zijn, er heeft al genoeg van in de media gestaan. Het is mij nog altijd te toevallig, dat er voor de rijken der aarde, wel altijd en op tijd een donor beschikbaar is. En dan kunnen ze mij wel zeggen dat er een goede controle is, maar zolang daar nog steeds niet een goede zuivere waarborg op is. Ga ik er zelfs niet eens serieus over nadenken.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 09:25

THOMAS968 schreef:
Iedereen die ooit met dialyse te maken heeft, weet waarom je donor moet zijn. Het is je omschot wat gebruikt wordt voor het geluk van een ander, we zijn het na onze dood niet zelf meer. Het kost je echt niets en het is voor veel mensen een enorm geschenk dat een veel normaler leven mogelijk maakt. Vijf jaar dialyseren is al heel lang. Als alle Christenen donor worden, zijn de wachtlijsten weg. Feitelijk lijden de dialysepatiënten in de meeste gevallen onnodig.

Thomas, je geeft leven na je dood.

Heel veel Christenen gaan er van uit (ik ook) we zijn door God compleet gegeven. Mogen wij wel incompleet weder keren. En daarbij gelaten, is genezen niet iets waar voor je ook bidden kan? Geneest ook God niet? Wijden wij niet alle genezingen aan Hem toe? In het verleden (40 jaar) was mijn moeder ook opgegeven door de wetenschap. En er werd mijn vader gevraagd of het niet wijzer was alle apratuur af te sluiten. Mijn moeder was clinies dood, de wetenschap had haar al afgeschreven. En door die zelfde medici werd later verklaard, dit moet een wonder zijn, dit had menselijk gezien niet mogelijk geweest. Ze kwam terug uit een heel diep dal van vreselijke pijnen, zonder operaties, en leeft nog steeds. Ook die weet niet wat zij doet, wel of geen donor. Wij hebben hier geen eeuwige stee, eens gaan wij allemaal, de een jong de ander oud, dat is niet aan ons. De een heeft een makkelijk leven en de ander niet. De een is rijk, de ander niet, en geeft die rijke aan die arme, nee ook niet.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 20:21
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ERIKA129 schreef:
Te moe van een sessie dus vanavond simpel een pizza in de oven Knipoog smiley

Kijk, en dat zijn um nou net de instinkerts Zieke smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 20:17

WILLEMIJN232 schreef:
Iedere arts heeft behandelingsplicht, moordenaar of niet.........maar daar hebben we het ook helemaal niet over.....het gaat over de richtlijnen van zorg.......stel jij staat op de wachtlijst voor een nieuwe lever die je dringend nodig hebt, maar iemand die zijn lever kapotgedronken heeft krijgt hem eerder zodat jij zieker wordt of komt te overlijden.......?
Dat zijn gewoon heikele ethische kwesties.....En vergeet niet dat in Nederland heel veel kan in vergelijk met andere landen qua gezondheidszorg.......wij zijn dus danig verwend want alles kan.....

Wat een vage opties leg je nu neer, wie of wat doet nooit terzaken, en dat zou u moeten weten. Er is overal een wachtlijst voor, waar door de band genomen afspraken voor zijn genomen. En dan nog, stel hoe dan ook de volgende vraag, nu weiger je de alcohollist, en geef je de lever aan een niet drinker. Hoeveel zekerheid krijg je dan, dat de niet drinker wel gaat drinken of niet. Die garantie krijg je nooit, en dat terwijl de drinker wellicht nooit meer gaat drinken, omdat hij de gevaren kent.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 18:20

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand overleed (inslapen vind ik meer iets bij dieren) omdat men de kosten te hoog vond Gerrit.....Zo werkt het niet gelukkig...
Wat wel een punt van discussie is-en ik vind dat op zich geen verkeerde discussie- de oplopende kosten van de gezondheidszorg....Als jij 95 bent wil je dan nog een nieuwe heup? En weet je hoeveel dat kost???En is dat nog wel rendabel? Moet je tegen beter weten in allerlei dure behandelingen ondergaan? Moet iemand die rookt nieuwe longen? Of een alchoholist een nieuwe lever?
Dat zijn allemaal ethische discussies en gelukkig wat anders dan zoals jij het formuleert.

Even in het kort, het was een optie om ouderen te doen inslapen als zij ongeneeslijk ziek zijn (inslapen is niet iets voor dieren, dat doe ik ook elke avond) dan die optie, dat stond in een krant van wakker Nederland. Die zal u wellicht niet lezen, en dan geen longen voor een roker, of een lever voor een alcohollist. Ik rook, drink niet, maar dat zou dan discriminatie zijn, al de ziekten die we kennen, althans de meesten zijn welvaart ziektes. Dan zou de hele gezondheidszorg op zijn kop liggen. Dan ook geen nieuw hart meer voor hen die nooit geen lichaansbeweging doen. Die te zwaar zijn, (en er niets aan doen) en noem maar op.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 14:11

RENATE619 schreef:
Zou je deze vragen ook stellen als je zelf afhankelijk bent van een orgaan? Zou je je dan afvragen of je gewoon wilt sterven, op deze leeftijd?
Dat kan ik nu wel even heel snel neerzetten, nu zeg ik ja. Maar aan de andere kant, ik weet het niet, ik ben al zo wie zo geen persoon die enkel er van uit ga dat ik alleen onder de genade leeft. Volgens mij doen die het niet, als je dan komt te overlijden ga je gelijk naar de hemel. En als dat zo zou gaan, hoefde het voor mij hier ook niet meer.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 14:04

WILLEMIJN232 schreef:
Dus je vind dat je overal een keuze in mag hebben? Ook in levensbeeindiging?
En waarom twijfel je aan je donorschap? Daar ben ik nu wel benieuwd naar.....

Inderdaad, tegenwoordig is er al sprake dat mensen na hun 80ste die ongeneeslijk ziek zijn, maar in te laten slapen. Omdat anders de kosten uit de hand gaan lopen, dat stond in een krant (geen refo) en wat je er van vond. TEGEN dus. Dat gingen ze onderzoeken, en de wet moest dan wel worden aangepast. En ja, als iemand er uit wil stappen, is dat een persoonlijke keuze, maar wel 1 ding een ieder komt ook alleen voor God te staan. En wat het donorschap betreft, dat is persoonlijk daar laat ik mij niet overuit, dan zit ik morgen nog te typen . Maar waarom moet je als je nee zegt je eigen verantwoorden? En bij JA niet?
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 11:07
BerichtOnderwerp: Herfstwandeling

WILLEMIJN232 schreef:
Wat ben je weer lekker positief Gerrit..... Knipoog smiley Je bent wel een beetje een brompot volgens mij...... Verraste, verbaasde smiley
Huh Geschokte, onthutste smiley meer een realist, moet u maar eens goed lezen op forum, ook tussen de komma,s Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 10:47

Donor of niet, ik vind dat iedereen daar vrij in moet zijn, je bent ook niet verplicht om aan goede doelen te geven. En het is nog altijd geven, en niet nemen. Ik ben geen donor, vaak twijfel ik nog, en zo lang je twijfelt moet je het niet doen. Er wordt wel gediscuseerd en getwijfeld aan levens beeindiging, maar minder aan verlenging tot niets. Ik vraag me meer af, mag iemand eigenlijk nog wel gewoon sterven?
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 09:46
BerichtOnderwerp: Roken als christen

GERRIT084 schreef:
Wrom Smiley die vol vragen zit Ik rook, en vind ik dat goed van mij zelf, beslist niet, voel ik mij minder Christen? Soms wel, waarom, simpel wij hebben ons lichaam van God in bruikleen gekregen. Maar is dat het ergste wat ik er mee doe, beslist niet, wat zijn dan de andere dingen waar je het lichaam mee onteerd. Te weinig rust, te weinig sport, te veel eten, te veel koffie, te lang in de zon, te veel drinken, en soms heel soms zeggen wij dingen te veel, en krenken wij die ander te veel, en soms horen wij te veel verkeerd, en zijn wij te veel op ons teentjes getrapt, en vaak soms heel vaak, zijn wij jaloers, en gunnen wij het die ander helemaal niet, of juist weer wel, en dan....en zus en zo, en ook weer niet..dus al met al voel ik mij minder, omdat ik rook, beslist niet, kom op ouwe vriend ik steek je maar weer eens in de fik Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 09:46
BerichtOnderwerp: Roken als christen

BEUN656 schreef:
Lezen vriend! Ik zeg juist dat het niet uitmaakt of je rookt of niet, je bent even zondig voor God. Niet-rokers doen weer andere zondige dingen.

Je hebt helemaal gelijk, ik zal hem verwijderen, ik denk dat ik gewoon verkeerd gezet heb Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 09:39
BerichtOnderwerp: Herfstwandeling

CHATULIEM619 schreef:
Goed wat is het toch moeilijk om iedereen het er naar de zin te maken. Ik heb het wat laten geworden, omdat je altijd dat soort commentaren krijgt. Of het is te ver, of het is op een verkeerde dag.
Maar om toch de meeste mensen tegemoet te komen zal ik het nog even terugzetten naar de zaterdag.

Het wordt dus zaterdag 5 november bij Het Neie Hemelriek te Gasselte.

Lijst ziet er als volgt ui:

Billy701
Chatuliem619
Momo
Yelnin491(onder voorbehoud)
Bert168.
Het zou leuk zijn als er nog anderen zich aanmelden, Erika, jij kunt weer gaan twijfelen...

Als ik jou was zag ik er van af Gefrustreerde smiley ze vliegen elkaar nu al in de haren Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 09:35
BerichtOnderwerp: BREAKING NEWS!

BEUN656 schreef:
Beste mensen,

Er is altijd wel wat gaande in de wereld. Om te beginnen met de aardbeving gisteren in Turkije. Maar we hebben ook nog de schuldencrisis enzo. Verder nog een flitspaal met bom enzo... Ik heb dit topic geopend om hier opvallende nieuws items te dumpen. Ik zou dus zo zeggen: doe je best...

Beun

Nou vooruit dan maar, de turken wensen geen hulp van ut westen, dat is een geluk bij een ongeluk. En wat die flitspaal aangaande, de dader van de landelijke flitspalen is Koos von Spee. En wat de schuldencrisis betreft we gaan naar verloop van tijd uit de Euro vandaan, en krijgen een nieuwe Europese munt, waar armlastige landen van uitgesloten gaan worden. Engeland daarintegen is nooit met de munt mee gegaan, en stapt waarschijnlijk ook uit het Europese verbond. Dus wel degelijk goed nieuws vandaag.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 23 oktober 2011, 21:56
BerichtOnderwerp: Niet het perfecte plaatje

MOMO697 schreef:
Woedende smiley Gerrit vind de aanwezige dames niet mooi genoeg? Woedende smiley

en nee, k voel me totaal niet aangesproken haha Lachende smiley

Een mooie aanvulling op het geheel Lachende smiley daars niets mis mee, anders was geweest, een betere aanvulling op het geheel Engeltje smiley

h
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 63 64 65 66 67 68 69 ... 74 Volgende
Pagina 66 van 74