Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 december 2009, 00:25
Onderwerp: Respect
|
|
|
PIETER649 schreef: | allebei?? lijkt me stug... het woord van 2 getuigen zal waarheid zijn... |
Dus de getuigen bij Jezus spraken waarheid? Er waren er meer dan 2...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 december 2009, 00:22
|
|
|
PIETER649 schreef: | volgens betrouwbare informanten reik jij wel zwaag voed ook anderen met vlaai zwaag is al jaren de weg kwijt, dus das geen excuus |
Blijkbaar is niet enkel zwaag de weg kwijt, maar jouw informant ook Anders zou dit topic niet nodig zijn
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 20 december 2009, 00:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 december 2009, 00:18
|
|
|
PIETER649 schreef: | tis jouw zwager, voed m dan beter op of leer m reikie |
- Ik doe niet aan reiki.
- Zwager laat zich wel voeden, maar opvoeden .
- Zwager is zoek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 december 2009, 00:13
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik ben net als velen op dit forum niet objectief, dus ik verwijs je naar DGL oftewel DE GROTE LIMBO bij rells hoekie, onder van alles wat |
Dan wordt het limbojectief...dan nog liever subjectief
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 december 2009, 00:10
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja... afgoderij moet je uitbannen, bijbelse opdracht he | En nu dan nog de definitie van afgoderij En dan wel objectief aub
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 23:54
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Een dikke knuffel voor Chat en Sola omdat ze bereid zijn te bidden voor Henk en mij.... |
Deze knuffel deel ik met je mee. Deel ik er meteen een uit aan jou en aan mijn andere schatje Syla
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zaterdag 19 december 2009, 23:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 23:51
Onderwerp: christenen en moslims
|
|
|
SYLA060 schreef: | Ook vind ik het nogal hoogmoedig te denken, dat Henk zelfs Jezus niet nodig heeft om het rechte spoor te bewandelen, terwijl de Heer duidelijk zegt, dat Hij de Weg is, de Waarheid en het |Leven. Buiten de Weg van de Heer verdwaal je. Ook ontkent Henk dan ook tevens, dat het offer van Jezus Christus eigenlijk helemaal niet nodig was geweest, want zonder Hem kun je God dus ook kennen, volgens Henk dan. Ongelofelijk. Hij raakt m.i. wel helemaal verdwaald, is al behoorlijk op weg in mijn optiek.
mag ik vragen waar henk dit geschreven of gezegt heeft kan het namelijk niet terug vinden |
Ben inderdaad benieuwd. Dit zal niet gevonden worden... maar Sola en Chat, het zij jullie vergeven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 23:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Waarom zou je dit beperken tot de vergelijking van islam en christendom. |
Ik heb die beperking nergens genoemd. Ook Joden, Romeinen/Grieken heb ik in eerdere reacties genoemd ter illustratie.
CHATULIEM619 schreef: | Uiteindelijk leidt jouw redenatie tot het volgend Henk. En daarom wijs ik hem pertinent af. Waarom zou je dit beperken tot de vergelijking van islam en christendom. Dan heeft het boeddhisme ook een ander godsbeeld, misschien kunnen we dat ook wel erbij nemen. Of het boeddhisme of het satanisme. Als het niet zozeer gaat om God en alleen maar om ons godsbeeld, waarom neem je niet alle godsdiensten en accepteer je dat ze uiteindelijk toch dezelfde god willen dienen. Dat is syncretisme. |
Nee Chatuliem, dit klopt niet! Ik zeg nergens dat het niet uitmaakt hoe je gelooft. Dan zou het syncretisme kunnen heten. Ik blijf God erkennen zoals Hij Zich in Zijn Woord, de Bijbel openbaart. Vader, Zoon en Geest, Drieënig God JHWH is nog steeds mijn God, Die ik dien. Door te stellen dat het heel goed mogelijk is dat anderen dezelfde God dienen doe ik hier niets aan af. Ik zeg namelijk nergens dat die anderen dus ook door God gered worden. Want ja, ik geloof nog steeds in Jezus als Weg tot God. Dus ga nu niet roepen, net als Sola dat ik de God van de Bijbel niet meer erken!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zaterdag 19 december 2009, 23:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 23:37
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ik ga er niet van uit wat, wie allemaal wat zegt in de wereld.....Voor mij is het belangrijk wat er in de bijbel staat. Dat is bepalend voor mij en dan heb ik niet te maken met wat voor een door mensen gemaakt Godsbeeld dan ook, van deze of gene. De mens is niet mijn maatstaf, maar God, die tot ons spreekt vanuit Zijn woord en van waaruit we steeds meer kennis mogen halen over God. | Waar haal je vandaan dat ik niet uit de Bijbel redeneer? De Bijbel is en blijft voor mij richtsnoer in mijn leven met God. En ja, dat betekent voor mij dat ik God erken vanuit Zijn volle manifestatie als Vader, Zoon en Geest. Dat is voor mij net als voor jullie het juiste godsbeeld, omdat wij allemaal vanuit Gods Woord belijden dat God Zich zo ten volle aan de mens geopenbaard heeft. Dat heb ik nog nooit ontkend!
SOLAFIDE630 schreef: | Jezus Christus heeft gezegd, dat als je Hem niet hebt, dan heb je de Vader ook niet. Dus als mensen niet geloven in Jezus Christus dan hebben zij een andere god. Ze hebben niet de Vader van Jezus Christus, want Die heeft Zich uitsluitend uitgedrukt in Zijn Zoon. | Ze erkennen God niet zoals Hij Zich naar onze inzichten in Zijn Woord openbaart. En ja, daarvan zegt God dat Hij dat niet goed vindt. Dus ja, dat mogen we afwijzen...wijzend op onze visie op God vanuit Zijn Woord.
SOLAFIDE630 schreef: | Ik begrijp het allemaal van jou niet Henk.......het lijkt wel of je de biijbel niet kent.....of ben je met verblinding geslagen? Kun je de bijbel niet (meer) lezen????????? Wat is er met jou aan de hand??????? Onder wiens invloed verkeer je???????????? Kom weer terug naar de gezonde leer. Ik bid je Gods Heilige Geest toe, want alleen Die kan de bijbel openbaren aan je. | Gods Woord zoals dat tot ons gekomen is in de Bijbel, is nog steeds de maatstaf van mijn leven. Dat ik zeg dat anderen wellicht dezelfde God kennen op een andere manier (die dus vanui de Bijbel als onvolledig te bestempelen is), betekent geenszins, wat jullie er hier wel van maken, dat ik God niet meer erken zoals Hij Zich in de Bijbel openbaart.
Laten we vooral blijven bidden voor elkaar, dat we dat Licht mogen blijven zien, zonder veroordeling!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 17:51
|
|
|
RELLOK036 schreef: | nee dat ze de enigste dame is binnen het bedrijf van pieter... En dat ik een knoevel van pruus krijg? nah denk ut niet weet wel zeker... Dus pruus euhm iedereen ff andere kant uit kijken krijg je een knoevel... |
Wie weet als je genoeg schuift....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 16:32
Onderwerp: advent...
|
|
|
Advent..Latijn voor komst. Advent is voor mij dan ook uitzien naar wat komen gaat, waarbij Gods komst centraal staat. Maar voor mij is het niet zo dat ik dit enkel voor Kerst beleef. Advent is het voor mij elke dag. Elke dag mag en wil ik uitzien naar Gods komst in mijn leven:
- naar Zijn kracht om de lasten in het hier en nu te dragen;
- naar Zijn wijsheid om in het hier en nu de juiste beslissingen te nemen;
- naar Zijn rust in de onrust van het dagelijkse leven;
- naar Zijn bemoediging om toch weer door te gaan;
- naar Zijn vreugde die mijn hart vervullen mag om te genieten van Zijn schepping
- naar Zijn genade en vergeving in dit gebroken leven
- etc etc...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zaterdag 19 december 2009, 16:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 16:16
Onderwerp: Loslaten
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Loslaten is vooral een kwestie van vertrouwen hebben op God! Maar kennelijk is dat erg moeilijk voor veel mensen.
Zo zei m'n ex (en die heeft nergens vertrouwen in) dat ik Té veel op God vertrouwde. Tsja, misschien heb ik een onnatuurlijk groot vertrouwen op God. Maar het heeft me wel heel veel opgeleverd. Ik ben wat dát vertrouwen betreft nog nooit beschaamd.
Matth. 6v34: Maakt u dan niet bezorgd tegen de dag van morgen, want de dag van morgen zal zijn eigen zorgen hebben; elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad. |
Zorgen van elke dag ken ik wel. Maar het volledige vertrouwen in God is er inderdaad wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 16:10
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Henk,
God de Vader heeft alleen door Zijn Zoon de wereld geschapen en de Islamieten wijzen Jezus Christus als Zoon van God af.
|
Dat erken ik dus volmondig! Overigens valt zelfs onder christenen op te merken dat er groepen zijn die Jezus niet als God erkennen. Hebben zij het dan ook over een andere God of houden zij er een ander godsbeeld op na?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 16:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | God kan Zijn oogappel niet liefhebben en tegelijkertijd uit willen roeien. God kan Zijn volk niet opbouwen en tegelijkertijd willen vernietigen. | Op welke feiten baseer je deze zgn. tegenstelling tussen God en Allah? Heeft dt verschil niet juist te maken met wat mensen voor beeld gecreëerd hebben van God/Allah?!
CHATULIEM619 schreef: | In de Koran staan diverse voorbeelden genoemd, waarbij je mensen mag mishandelen, onderdrukken en uitroeien omdat ze niet zoals jij denken. Wil jij dan nog steeds beweren dat het alleen maar ons godsbeeld is wat anders is. Er zit een andere inspiratiebron achter de Koran. | De Koran is een weergave van een bepaald godsbeeld van bepaalde mensen. Dus ja, het kan nog steeds over dezelfde Persoon gaan, ook al wordt er anders over deze Persoon geschreven. Nogmaals: als jij een beschrijving van mij geeft en mijn moeder geeft een beschrijving van mij, dan zie je twee verschillende beelden van één persoon.
CHATULIEM619 schreef: | Ze denken dezelfde god te dienen | Juist: ze denken... Alleen wordt niet God in Zijn totaliteit aanbeden/gediend, maar enkel een bepaalde manifestatie van God (zie eerdere reacties voor uitgebreidere informatie hierover). Dat is het manco dat je kunt aanwijzen bij die andere godsdiensten, al blijft dat tegelijk een beoordeling vanuit ons meest ruime manifestatiebeeld van God (zie ook weer eerdere reacties voor uitgebreide beschrijving van de manifestatiemogelijkheden). Deze hele discussie blijft dus een verhaal van referentiekaders, waarin wij ons (in ons geval vanuit de Bijbel) een beeld van God vormen die bepalend is voor de vormgeving van onze dienst aan Hem. Het blijft dus een verschil van beelden van God en niet direct van een andere God.
CHATULIEM619 schreef: | Elia stond ook niet op de Karmel te prediken dat ze een verkeerd godsbeeld hadden. Hij zei ook niet dat het dezelfde god was die hij diende. Nee hij predikte dat ze de verkeerde god aanbaden en dat zijn God de ware God was. | Nog even terug naar mijn andere voorbeeld. Jouw beschrijving van mij bepaalt jouw omgang met mij. Voor mijn moeder omschrijf jij een heel ander persoon dan die zij kent vanui haar beschrijving. Zij kan dan dus zeggen dat jij mij niet beschrijft. Maar is dat dan ook zo?
CHATULIEM619 schreef: | Dit is geen geestelijk spelletje, een filosofisch verschil van mening. Waar je mee bezig bent is het ontkennen van de realiteit | Tja, van wiens realiteit???? Ja, ik erken dat de invulling van het dienen van God door de islam anders is dan die van christenen. En ja, vanuit mijn christelijke identiteit zie ik hun invulling als niet correct en dus dolend. Maar dan hebben we het dus alweer over de invulling die de mens geeft aan God en Zijn dienst door ons leven, niet over God Zelf. Dat blijkt ook al in deze discussie, die niet gaat over God, maar over elkanders invulling van God en onze dienst aan Hem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 15:46
|
|
|
RELLOK036 schreef: | ben er bang voor annette |
Bang voor een knuf van Pruus, Limbo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 december 2009, 15:45
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Zo moeilijk is het niet hoor... gewoon selecteren en selectie uitprinten. |
Of selecteer uw verleden, uw pijn en druk op de Delete... Alleen werkt het niet zo in het echte leven. Loslaten is echte levenskunst, welke niet altijd even goed te vatten is! Wel is 1 ding zeker: het werkt bevrijdend!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 december 2009, 23:55
Onderwerp: Arjans hoekje
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Het schijnt hier vannacht min 11 te worden..... Overigens heeft het KNMI nooit beloofd dat in tijden van klimaatopwarming wij nooit meer vriesweer zouden krijgen...... |
Dus geen klimaatopwarming als het KNMI gelijk krijgt vannacht? Dan allemaal naar Piet Paulusma, want die hield het op -4 vannacht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 december 2009, 23:42
Onderwerp: Hoe gaan single moeders op deze site om met...
|
|
|
JILL658 schreef: | Nu dacht ik wel dat als de moeder het in haar testament heeft staan waar de kinderen heen gaan na haar overlijden dat dan zeker daan naar gekeken werd. Maar weet niet zeker of het dan ook gaat zoals het beschreven is in haar wil. |
Het testament dient volgens mij in principe gevolgd te worden, maar als er juridische gronden zijn voor andere gegadigden, dan is het nog allerminst zeker of het testament wordt uitgevoerd, al zal het antwoord pas na een formele rechtsgang tot stand komen. En ja, in zo'n rechtsgang is een mens toch afhankelijk van de gedrevenheid en argumenten van een advocaat/officier...
(EDIT: overgenomen uit topic Gebed-bedankt, waar het afdwaalde van het onderwerp)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 december 2009, 23:37
|
|
|
BULLDOG524 schreef: | ctrl P |
Maar als je alles eromheen niet hoeft, kun je de tekst selecteren, kiezen voor kopiëren en dan in een tekstverwerkingsprogramma plakken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 december 2009, 23:34
Onderwerp: Arjans hoekje
|
|
|
RELLOK036 schreef: | nah ook in verf? dacht dat je dan zwart krijgt nl.... is mij teminste geleerd tijdens schilderen... en ben er zelf ook proef ondervindelijk achter gekomen toen op school, mara kan zijn dat er nu nieuwe verf is dat dan alles wit wordt kan ook ja denk ik |
Rel, water heeft als transparante materie een prismawerking, wat inhoudt dat het alle kleuren van het licht kan ombuigen (om het maar even zo uit te drukken). En in lichtkleuren is de combi wit, waar het bij verf etc inderdaad zwart is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 december 2009, 23:26
|
|
|
PIETER649 schreef: | Dus als ik besluit mezelf tot profeet benoemen omdat mijn God HATSIKIDEE dat doorgegeven heeft, uit de bijbel haal wat bij mijn lezing past en daar een heilig boek van maak dat ik de HATSJOE ga noemen dan is dat in jouw ogen nog steeds dezelfde GOD toch, Henk?
Op zich wel hartverwarmend dat over 1500 jaar mijn volgelingen nog steeds zeggen: HATSIKIDEE is groot en PIETER649 is zijn profeet. |
Nee Pieter, dat heb ik nooit gezegd. Het kan wel een beeld van Dezelfde God zijn, alleen dan van een andere kant bekeken. Niet iedereen ziet jou hetzelfde, maar ben je dan ook direct niet meer jezelf?
Zie verder de reactie van Thomas
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op vrijdag 18 december 2009, 23:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 december 2009, 23:22
Onderwerp: bedankt
|
|
|
JILL658 schreef: | Nu dacht ik wel dat als de moeder het in haar testament heeft staan waar de kinderen heen gaan na haar overlijden dat dan zeker daan naar gekeken werd. Maar weet niet zeker of het dan ook gaat zoals het beschreven is in haar wil. |
Het testament dient volgens mij in principe gevolgd te worden, maar als er juridische gronden zijn voor andere gegadigden, dan is het nog allerminst zeker of het testament wordt uitgevoerd, al zal het antwoord pas na een formele rechtsgang tot stand komen. En ja, in zo'n rechtsgang is een mens toch afhankelijk van de gedrevenheid en argumenten van een advocaat/officier...
Aangezien het hier inderdaad (dank Doeshi) van het eigenlijke onderwerp afdwaalt is het goed om verder te reageren bij Hoe gaan single moeders van deze site om met ...
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op vrijdag 18 december 2009, 23:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 december 2009, 23:15
Onderwerp: Henk030
|
|
|
HENK030 schreef: | dank je Henk is nodig |
Gebed hebben we allemaal nodig Henk! Misschien moeten we ons zelfs vaker kwetsbaar durven opstellen door toe te geven dat we dit nodig hebben. Naar de mens gesproken merk ik toch dat men zich niet graag afhankelijk opstelt, waardoor er naast zelf bidden (ook al een hele stap soms) ook moed nodig is om gebed te durven vragen aan anderen. Toch is dat wel wat God van ons vraagt, om zo onze liefde naar elkaar en naar Hem vorm te geven. Gebed voor elkaar is daar 1 mogelijkheid in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 december 2009, 23:08
Onderwerp: 10 geboden,wet van mozes
|
|
|
RELLOK036 schreef: | mag je zeer zeker maar hij reageerd standaard terug he... en voilla... maar terug naar topic |
Terechtwijzen past prima bij dit onderwerp, waar we met elkaar nadenken over de functie van de 10 geboden. Deze leefregel is ons door God gegeven om ons leven te spiegelen. Zodoende is deze leefregel ook verder uitgediept door Jezus in Zijn prediking.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 december 2009, 19:20
|
|
|
Hoezo bij elkaar vegen? Ik geef nergens aan dat er geen verschil in geloof en geloofsbeleving is. Ik erken juist de andere invulling van mensen. Alleen geef ik aan dat het niet onmogelijk is dat de Bron Een en Dezelfde God is. Zo vreemd is dat trouwens niet als we bedenken dat God de Schepper van allen is!
Wie voor mij wil bidden: is welkom! Ik zal ook voor u allen bidden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 december 2009, 19:15
Onderwerp: Henk030
|
|
|
Ik wil, nu het andere topic door de dwaalsporen en insinuaties is gesloten, op deze plaats alsnog gebed vragen voor Henk030, voor zijn dochter en voor haar moeder!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 december 2009, 19:13
Onderwerp: 10 geboden,wet van mozes
|
|
|
RELLOK036 schreef: | dat lukt die 2 toch niet bull... en niks tegen henk of crosser dan btw... |
Hoezo zou ik niet lief zijn tegen Cross? Terechtwijzen mag toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 december 2009, 19:11
Onderwerp: Christen maar niet naar de kerk of heel weinig??
|
|
|
Kerk zijn is iets anders dan een gebouw. Kerk zijn kan ook als mensen onder elkaar in een andere vorm. Ook dat is gemeente zijn, gemeenschap met elkaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 december 2009, 09:10
Onderwerp: verschillende vertalingen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik gebruik 1 vertaling en ik bekijk de grondtekst en vaak is dat voldoende. Verder ben ik van mening dat tijdens een zondagochtenddienst de nadruk niet moet liggen op diepgaande beschouwende studies, maar op verkondiging. Daar zijn m.i. de bijbelstudies voor. De zondag is in mijn ogen een viering, met nadruk lofprijzing en aanbidding waarbij de prediking een andere rol speelt dan tijdens bijbelstudies. Bij deze studies ligt de nadruk meer op de tekst. |
Bij verkondiging en bij studie gaat het toch om hetzelfde? Het gaat in beide gevallen om (het leren begrijpen/verstaan van) God! Daarbij mag in beide gevallen vergelijk helpen in het verstaan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 december 2009, 09:03
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Welke god bedoel je Henk....?
Ik heb het over God de Vader van Jezus Christus. |
Dan hebben we het gelukkig over Dezelfde God!
|
|
Naar boven |
|
|