Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 februari 2013, 14:46
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
GERRIT084 schreef: | aan Shanita: Kijk en daar zit hem nu de kneep, omdat jij niet anders kan dan hele lappen teksten plaatsen . Met een kort antwoord geen genoegen kan nemen, ik op een ander reageer. Verwacht ik zeker van jou niet zo,n antwoord, daar jij al eens een topic om zeep hebt geholpen, door zulk stom gezeur. Puur en alleen omdat jij om bepaalde redenen, met een hoop dingen niets heeft, dan alleen topic euthanasie. |
vriendelijk...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 13 februari 2013, 14:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 februari 2013, 13:26
Onderwerp: "sterke vrouwen"
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Achter elke sterke vrouw staat een Almachtig God! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 februari 2013, 09:32
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Wakker worden met een kerstlied in mijn hoofd die er niet meer uitgaat, iets van oh kerstnacht schoner dan de dagen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 februari 2013, 07:24
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ANNA415 schreef: | VERHUIZEN is toch een heel normaal woord |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 21:30
|
|
|
Vanavond Van Dale woordspel Jeugd gespeeld met dochterlief.
Strijd onbeslist...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 18:26
Onderwerp: Heer geef dat ik de juiste antwoorden mag ontvangen.
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Ja dat zal wel maar voor nu kan ik daar niet bij en je mooi lied maar heeft God me voorbestemd om mijn hele leven zo gebukt te moeten gaan.
Is dat de God van liefde mij nu pas in laten zien dat ook ik schuldig ben geweest , waarom dan niet eerder zodat ik mijn kinderen had kunnen houden waar ik echt van hield ja ik weet dat ik niet mag vragen waarom ik weet waar naar toe ik ga mijn bestemming is hemels maar en nu dan en hier ?
Alles kwijt mijn kids een straat verder en ik maar thuis zitten wachten dat ik dacht hoop dat ze even komen maar nee hoor ze zijn boos op mij en ik denk terecht nu neem de schuld wel op mij deed Jezus ook toch. Dat kruis draag ik wel tot ik in de hemel kom zo zal het wel zijn .
Dat is mijn belijdenis tekst van vroeger verloochen je zelf neem je kruis op en volg mij
Nu moet ik dat maar gaan doen sterker nog dat is wat gebeurd nu ik zie geef toe vergeef de ander nu mezelf nog en zien wat er van komt .
tot hier ga even thee nuttigen groet anita |
Wat een goeie vragen Anita ... de waarom vraag mag hoor... En rouwen ook ...
take care..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 18:00
|
|
|
ANNA415 schreef: | verhuisdozen gesjouwt |
Don't say the v-word.
Maar sterkte met sjouwen van de v ...dozen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 12 februari 2013, 18:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 13:30
|
|
|
ROOS575 schreef: | Ben ik helemaal met je eens Jans (overigens wie vind zich niet emotioneel intelligent??) |
Sommige mensen weten niet eens wat dat is.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 12 februari 2013, 13:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 13:28
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Volgens mij weet die emotionele intelligente het zelf wel hoor |
Zijn die vragen van Jans zo moeilijk? Ze vraagt om de verschillen die hier worden uitgespeeld naar elkaar, die door anderen niet ervaren worden maar wel voor o.a. jou en Mamaloe spelen. Er wordt hier iets gesuggereerd wat er ook volgens mij niet is en ik ook niet wens opgeplakt te krijgen maar ondertussen wel plaatsvindt. Dan mag het ook uitgelegd worden.
Jol, heeft een hekel aan insinuaties en invullingen vanuit bepaalde hoek binnen Gods gezin.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 12 februari 2013, 13:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 12:43
|
|
|
JANS221 schreef: | aan Gerrit:
Om het e.e.a. weer duidelijk te krijgen op deze topic, de volgende vraag: Haar (Mamaloe) is een andere mening toebedeeld, dan die van anderen hier, schrijf je. Geef nu eens concreet aan welke mening anderen dan hebben en wie die anderen zijn. Ik ben namelijk nog geen andere mening tegengekomen.
En het is inderdaad ieders goed recht om een andere mening te hebben. Soms wordt er een beroep gedaan op emotionele intelligentie en dan kan het wijs zijn om je eigen mening even niet voorop te stellen, maar eerst met bewogenheid naar de ander, die lijdt, te luisteren. |
Ik ben benieuwd (tromgeroffel )
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 12 februari 2013, 12:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 09:25
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Precies, haar is een andere mening toebedeeld, dan die van anderen hier, en dat is ieders goed recht, een andere mening te hebben. Je kan met iemand meelopen, en iedereen doet dat op zijn/haar eigen manier, voor en tegen, en er tussen in. |
De discussie lijkt nog steeds te zijn voor/tegen/anders denken en tegen over elkaar staan. Uit die eerste opmerking van mij wordt een hele visie op mij geplakt en een aanname gesteld dat ik voor actieve euthanasie ben, zonder dit na te vragen of te verifiëren. En daar verzet ik me tegen. Een andere mening vind ik niet erg. Wel als mensen mijn mening, normen en waarden voor me invullen. Als je goed leest kun je dit terugvinden in mijn reacties.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 12 februari 2013, 09:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 05:01
|
|
|
ROOS575 schreef: | Mooi verwoord!
Frank, sterkte èn bid voor je! Ik hoop van harte dat je weer mooie dingen mag gaan zien.
Jammer overigens dat ook hier weer zo'n discussie verloopt. |
Inderdaad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 20:45
Onderwerp: Laat uw geluk niet afhangen van anderen
|
|
|
JANS221 schreef: | Je zegt hiermee nogal wat, Jane! |
Meestal hoor je dit van mensen die gelukkig zijn getrouwd... en/of niet weten wat er binnen een huwelijk verloren kan gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 19:08
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mamaloe snapt duidelijk niet wat jij probeert te zeggen. Het is Frank onwaardig om er zo over te hakketakken en er zo over te schrijven en te denken.laten we dat dan ook niet doen......Daar is hij een veel te waardevol en mooi mens voor......en als iemand dicht bij zijn Heer leeft is hij dat wel......... |
Inderdaad Willemijn, dat was mijn insteek vanmiddag al. Ik heb alleen een gruwelijke hekel aan de houding van mensen die menen alles te weten, zelfs welke normen en waarden ik erop na houd (staat iets over op mijn profiel trouwens), en dat menen ze af te kunnen meten aan mijn manier van reageren. Daarmee stellen ze iemands integriteit op de helling zonder dit ook maar uit te vinden of hun denkwijze klopt over die persoon. Dus luisteren? ho maar, gewoon je oren ophouden en niet uitlenen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 11 februari 2013, 19:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 18:48
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ik raas niet door, ik heb een andere mening dan die van sommige anderen op dit forum..... Dat kun je onzinnig vinden ja.... |
Weet je al wat en hoe ik erover denk? Knap!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 18:47
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ik had het in mijn posting zeer zeker niet om iemand laten vallen, mijn mening is Juist om diegene meer te bieden dan toestemmen in euthanasie en een hand vasthouden, temeer omdat ik tegen euthanasie ben, ik zou hem meer willen geven en helpen dan dat en niet als een baksteen laten vallen, ik zou diegene, en nu laat ik het open en in het algemeen, juist willen helpen op een andere manier, maar niet in het openstaan voor euthanasie want dat druist tegen mijn gevoel in. En nogmaals als jullie bericht niet zo bedoelt was, mijn excuses, maar zo kwam het wel over nl..... |
En nu zeg je het weer. Toch fijn he dat het er weer staat. Excuus of niet, het staat er maar toch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 18:45
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Dus omdat ik een andere gedachtegang heb over bv zelfmoord en euthanasie ben ik onzinnig op jullie aan het reageren? Mijn volgens jou onzinnigheid betreft niet jullie persoonlijk, maar een mening die ik heb, en die haaks staat op jullie mening. |
Ja ik vind dat onzinnig. Je raast maar door met je eigen gedachten en invullen hoe ik of een ander iets in liefde schrijft. Dat vind ik onzinnig ja.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 18:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat "met zijn hand vasthouden"heel wat anders gezegd wordt dan wat jij nu beweert........je maakt het een beetje goedkoop......terwijl de strekking van die term veel breder is.....jammer... |
Ja ... veel en veel breder... maar maakt niet uit. Het is een volkomen voorbij gaan aan die brede strekking. Je kan iemand ook vasthouden om hem te behouden, laten merken dat hij niet alleen is... maar goed...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 11 februari 2013, 18:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 16:38
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Willemijn,
Ja, ik vatte 'm al geloof ik.
Was ook niet een op zich staande post, maar naar Jol gericht..
Ja, ik ga er later op in.
Laterz! |
Joh Shanita, laat nu maar los naar mij toe. Ik vind dit te precair omdat het hier gaat om Frank. De onzinnigheid van diverse reacties richting mij maar ook o.a. naar Jans, en ook Erika rekent zich erbij, vind ik pijnlijk omdat het hier gaat om een mens die hier gisteravond iets heeft gedeeld. Het gaat hier ook om diverse harten die betrokken zijn bij deze mens en om hem geven en naast hem willen staan. Ik heb eigenlijk geen zin in haarkloverij. De manier van hoe in ieder geval mijn wijze van mensen benaderen wordt gepareerd ervaar ik op zijn zachtst gezegd als onprettig. Ik heb blijkbaar een ander Gods- en mensbeeld. So be it.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 11 februari 2013, 16:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 14:45
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Jol,
Ja, dat kan je voelen; invullen enzo.
En(dus niet "maar"), ik voel uit de toon van de posting van Mamaloe dat ze het heel goed bedoeld, dat is ook belangrijk.
En tuurlijk, mag jij, Jol, zeggen dat je vind dat iemand voor je aan het invullen is. |
Ze kan het goed bedoelen maar in goede bedoelingen kan je iemand ook heel hard in een hoek duwen waar iemand niet hoort. Ik vul niet in overigens. Dat laat ik liever aan anderen over.
Met goede bedoelingen is de weg naar de hel geplaveid zei mijn oma altijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 13:24
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Er ligt altijd een diepere oorzaak achter, het is vrij makkelijk om nu maar te zeggen, ja maar hij praat al enkele jaren met de dokter, dus, met andere woorden, het is goed zo deze keuze.
Ik denk dat we eens wat meer naar De Reden moeten kijken waarom iemand deze keuze wilt maken, en Daaraan proberen iets te doen.
Bij Frank wat ik van zijn mails begrijp ( ik hoop en denk dat ik dit wel hier mag aankaarten van je ) is dat hij zich erg eenzaam voelt waar hij nu woont en weinig contacten, vriendschappen kan maken en zo word je wereldje dermate klein en vereenzaam je.... Vind het fout om als iemand dit aangeeft om je er maar dan zo bij neer te leggen en te zeggen, wij zijn bij je en houden je hand vast, nee mijn idee is, je mag meehuilen met diegene maar dan hem al het moois proberen te laten zien wat er is, maar hij nu niet ziet, maar proberen dat het leven van diegene een andere wending krijgt en hopen en bidden dat hij dat dan ook in mag gaan zien.... Bidden met elkaar, dat is wat Frank nu nodig heeft.... |
ik leg me nergens bij neer, je vertelt mij hier even hoe ik denk en hoe ik hierin sta. Je mag ook vragen hoor. Verder zeg ik hierin niets maar je bent op een formidabele wijze aan het invullen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 11 februari 2013, 13:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 12:40
|
|
|
CORNE927 schreef: | Tjee, wat een discussie is dit.
Dit is zo'n beetje het moeilijkste onderwerp wat je maar kan verzinnen. Zijn er eigenlijk wel goede antwoorden op te verzinnen?
Ik ken een vrouw die totaal verkankerd was en heeft bij haar volle verstand aangegeven of ze haar niet te veel wilden laten lijden. Goed of fout?
Fout: Er gebeurt een wonder waardoor ze geneest Goed: Je ondraaglijke lijden voor jezelf ...en...naasten verzachten, dus juist rekening houden met anderen zelfs.
Geef het goede antwoord maar op dat moment.
Dan de religieuze discussie. Mogen we voor God spelen? Hij gaf ons leven en Hij neemt ons terug. Geen discussie mogelijk meer. Wij mogen dat niet zelf beïnvloeden.
Het is niet voor niets dat dit onderwerp al jarenlang HOT is. Zoetjesaan glijden we naar de situatie toe dat, mits (aards) goed geregeld, veel mag. Aards gezien scheelt het ook veel kosten, dus kan wel begrijpen dat men dit omarmt. Ja, we kunnen zelfs blij zijn dat degene niet zoveel heeft hoeven lijden als 'we 'een handje helpen. Je hoort het vaak in de trant van, nou hij/zij is rustig heengegaan hoor. Men voelt zich er dus goed bij!! Goed voelen = accepteren, maar dus wel voor God spelen!!
Ga er maar aan staan als je zelf voor een keuze komt.
Dit is een voorbeeld van fysiek ziek zijn dus.
Nu geestelijk ziek, is zowaar toch anders..of niet?
Vraag 1) is geestelijk ziek vergelijkbaar met lichamelijk ziek? Kan je maanden over discussiëren. Persoonlijk zou ik zeggen, nee, is niet vergelijkbaar, maar door je vorming, omgeving gegroeid. Ja, maar dan ben je toch ook ziek? Ja, ziek gemaakt lijkt me.
Ik zie dat wel als een belangrijk verschil, zonder te zeggen wat erger is, lichamelijk of geestelijk. Het is allemaal erg namelijk, maar euthanasie bij geestelijk zieken ligt voor mij toch een stuk lastiger te accepteren.
We zitten allemaal wel es in de put, maar een goed gesprek kan veel verlichting geven en je weer positief doen worden. Nou, je zou maar een einde aan je leven gemaakt hebben. Da's toch zuur dan lijkt me.
Natuurlijk geldt dit niet in alle gevallen, maar ik wil aangeven dat geestelijk zieken en euthanasie meer oplossingen kan bieden dan lichamelijk zieken.
Corne, vindt het ook maar lastig |
Tja... ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen maar een gesprek inzetten wat goed kan doen. Frank heeft aangegeven al enkele jaren met de dokter alles te bespreken en heeft eea ook al voor langere tijd ernstig overwogen ... kortom is behoorlijk overtuigd en vindt zijn leven nu afgerond...
Dat ik bid dat Jezus, de Opgestane, zich aan hem zal openbaren en hem zal leiden mag duidelijk zijn...
Jol... die dit ook lastig vindt... en een verdrietige zaak.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 11 februari 2013, 12:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 11:25
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Hele mooie stelling...maar weet je dat het HUILEN en MEELOPEN tegelijkertijd ook heel goed kan??? |
Dat is denk ik wat Jans ook insluit ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 22:19
|
|
|
JANS221 schreef: | Frank, ik huil vandaag even met je mee! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 20:44
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Jullie, de forumlezers mogen gerust weten waar ik mee bezig ben. Ik heb al enkele jaren gesprekken met een dokter. Ik ben enorm geestelijk moe. Mijn verhaal doen van die pijnen hier op het forum doe ik niet want dan word ik weer voor een zielige persoon of wat ook uitgemaakt. Dus, ik kom in aanmerking voor die euthanasie. Zelf heb ik besloten om dat volgend jaar te doen. Op mijn 50ste verjaardag wil ik mijn leven terug geven. Ondertussen ben ik nog een jaar hier en wie weet gebeurd er wel iets moois in dat leven. Je kan het immers nooit weten. Indien er niets moois gebeurt dan ga ik door met wat ik van plan was. Ik ben echt niet bang van de dood. |
Frank, voordat de discussie losbarst, moet je weten dat we naast je staan. We houden je vast.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 10 februari 2013, 20:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 16:11
Onderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
|
|
|
SHANITA130 schreef: |
Vergeven is een werkwoord. En in het NT is altijd sprake van berouw.
God vergeeft mij ook alleen als ik berouw heb. Wij moeten worden zoals Jezus, maar alleen op dat vlak niet, zegt men hier.
En iemand nooit meer willen zien, ja, dat valt bij mi niet onder van harte vergeven.
Maar ja, als sommigen denken van bij vergeven hoort geen berouw, ja, dan hoeven ze dus ook geen berouw naar God te hebben.
God wil dan niet meer met ze omgaan want ze hebben geen berouw, maar ja, het gaat om het vergeven.
Snap Jij het nog?
Liefs |
Betekenis: boetvaardigheid, inkeer, wroeging, spijt. Ik weet dat veel mensen struggelen met wat is nu berouw, zie ik het wel voldoende in, kan God mij wel vergeven want heb ik wel genoeg inzicht/berouw/spijt? Ze bestraffen zichzelf levenslang dat ze niet voldoen aan wat zij invullen wat de bijbel met berouw bedoelt. Zo bereiken ze ook nooit wat God alleen maar bedoelde: kom tot de Vader, kom zoals je bent. Ben je eenmaal Zijn eigendom, dan gaat Hij aan het werk. Ook met inzichten, tot inkeer komen over bepaalde zaken en dit recht zetten. Soms heeft dit jaren de tijd nodig en moet iets rijpen. Als ik in de tussentijd maar kan loslaten en misschien ook de weg kan gaan van vergeven (weggeven, uit handen geven, naar Boven hevelen). Elkaar opnieuw zien/ontmoeten, verder met relatie? Dat kan niet altijd. Soms moet je als mens net even iets sterker en weerbaarder worden tegen de patronen waar de ander in zit. Vergeving kent meerdere gezichten en daarin gaat het God om het belangrijkste: Geef Mij je hart.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 10 februari 2013, 16:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 12:39
Onderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
|
|
|
Ik begrijp dat je niet de bedoeling hebt te kwetsen, ik geloof dat dat ook niet je opzet is. Maar gevoelige snaren raakt het zeker wel omdat dit onderwerp zo uit het leven gegrepen is.
Je schrijft nu eigenlijk meer vanuit de instelling van iemand die ongelovig is (en ook daar hoeven we gelukkig niet over te oordelen, dat is er maar Een gegeven). Ik ging in mijn postings ervan uit dat we het hier hadden over gelovigen die ondanks hun basis in het leven het niet hebben gered vol te houden.
Je schrijft verder: Nogmaals is het niet mijn bedoeling mensen extra pijn te doen, maar het is een mening die ik heb, en die gegrond is op Gods Woord.
Dat ontneemt een ander met een visie in hoe hij/zij God heeft leren kennen en Zijn woord kent alle recht van spreken.
|
|
Naar boven |
|
|