Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 22:26
Onderwerp: Is God aanbidden bijbels of niet?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Er zijn kerken/gemeentes die een valse leer kunnen verkondigen. En daar pas ik voor op. | Ik dacht dat we daar in een ander topic ook over hadden.....over misleiding.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:20
|
|
|
MARISKA601 schreef: | De Here Jezus waarschuwde: “Want er zullen valse messiassen en valse profeten komen, die indrukwekkende tekenen en wonderen zullen verrichten om ook Gods uitverkorenen zo mogelijk te misleiden. Let op, ik heb jullie dit van tevoren gezegd.” (Mattheus 24:24-25) “Niet iedereen die “Heer, Heer” tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?” En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!” (Mattheus 7:21-23) “De komst van de wetteloze mens is het werk van Satan en gaat gepaard met groot machtsvertoon en valse tekenen en wonderen...” (2 Thessalonicenzen 2:9) De Bijbel waarschuwt, dat de wonderen, genezingen en allerlei krachten die de valse predikers zullen doen, zo geloofwaardig zullen overkomen, dat zelfs veel gelovigen het gevaar zullen lopen erdoor verleid te worden. | En wat wil je daarmee zeggen Mariska? Dat de pinksterbeweging uit de duivel is? Of dat ik een dwaalleer aanhang?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:17
Onderwerp: Misleiding door satan
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik stop met deze discussie... Het is hier een kwestie geworden van een wellus nietus gedoe.
De een interpreteerd de bijbel zus en de ander zo.
En het lijkt alsof we elkaar onderuit proberen te halen, dmv bijbelteksten smijten. | Dus jij vindt de kerkelijke leer belangrijker dan de bijbel zelf?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:12
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik vind dat de opsteller van dit hele stuk, heel duidelijk is met zijn argumenten hoe hij tegen het hele aanbidden kijkt.
En ik vind dat dat geen zonde tegen de Heilge Geest is.
Nergens roept Paulus op om God te aanbidden, wel om God te danken. En er zijn zat bijbeteksten te vinden hoe men dat vroeger deed. | Ik laat me niet verleiden hier inhoudelijk op in te gaan. Wat betreft zonde tegen de Heilige Geest: Jezus deed wonderen en de mensen wezen het aan de duivel toe...stel dat je de werken van God van de duivel gaat noemen, dan is er geen verlossing meer mogelijk!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 20:51
|
|
|
MARISKA601 schreef: | En je hoeft ze geen azijn******* te noemen.
Ze hebben gewoon een andere kijk op aanbidding, dan dat de charismatischen hebben. | Het zou me niet verbazen als ze de grenzen zijn overschreden, zij lopen het gevaar te zondigen tegen de Heilige Geest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 20:27
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat is er mis met de ‘praise’ cultuur?
Laten we de praisebeweging naast de bijbel leggen. Dan vallen er direct enkele dingen op.
1. De grote nadruk op aanbidding is onbijbels
Tegenwoordig hebben we aanbiddingsleiders, scholen van aanbidding, aanbiddingsblokken, aanbiddingsdiensten, aanbiddingsliederen, een jaar van aanbidding. Er is een hele worship-cultuur ontstaan.
De brieven van het Nieuwe Testament zijn speciaal tot de gemeente gericht. In deze brieven vinden we het onderwijs van de apostelen.
Weet u hoeveel keer we, als christenen, in deze brieven, worden opgeroepen om te aanbidden? Precies nul keer. Niet één keer vinden we een directe oproep om te aanbidden. Een enkele keer wordt er een verwante term gebruikt, b.v. het brengen van een lofoffer.
Aanbidden is natuurlijk niet verkeerd, maar de apostelen leggen er absoluut geen nadruk op.
2. In de brieven aan de gemeente ligt de nadruk op dankzegging
In de brieven van het Nieuwe Testament ligt de nadruk niet op aanbidding maar op dankzegging. Daar wordt in de brieven wel herhaaldelijk toe opgeroepen.
"En weest dankbaar" (Kol. 3:15)
"Dankt ten allen tijd" (Efeze 5:20)
"Dankt onder alles" (1 Thess. 5:18)
"met dankzegging" (Filp. 4:6)
Een christen behoort over te vloeien (over te lopen) van dankzegging.
"zoals u geleerd is overvloeiende in dankzegging" (Kol. 2:7)
Als er al ergens een school voor opgericht zou moeten worden, dan zou het een school voor dankzegging moeten zijn en niet voor aanbidding.
Dertig jaar geleden lag in evangelische kring inderdaad de nadruk op dankzegging. Dit is veranderd doordat de evangelische wereld overspoeld is door de worship-golf. Zoals zoveel zaken uit de charismatische beweging heeft ook de worship-golf de christenen van de evenwichtige bijbelse oriëntatie afgehaald. Vroeger zongen we dankliederen. Nu zingen we 'emotionele' aanbiddingsliederen. Dat wordt gezien als het toppunt van "spiritualiteit".
3. Een misverstand over wat aanbidding is
31. Wat verstaat de bijbel onder aanbidding?
De kerngedachten van de bijbelse aanbidding zijn erkenning en onderwerping. Onderwerping aan en erkenning van God. Dit uitgedrukt in daden, houding en woorden.
Je ziet dat de aanbidders in de bijbel zich neerwerpen voor God, dat is een uiting van onderwerping en eerbied.
Het Hebreeuwse woord "sahah" is het voornaamste woord dat in het Oude Testament voor aanbidding wordt gebruikt, het betekent letterlijk "neerbuigen".
Als je kijkt naar de inhoud van de aanbidding, waar we in de bijbel voorbeelden van hebben, dan zie je dat het gaat om erkenning van God.
"zullen de .. oudsten zich neerwerpen voor Hem …en Hem aanbidden …. zeggende: Gij onze Here en God zijt waardig te ontvangen de heerlijkheid, de eer en de macht; want gij hebt alles geschapen en om uw wil was het en werd het geschapen" (Openbaring 4:10,11)
Zij spreken uit en erkennen dat God waardig is om de heerlijkheid, de eer en de macht te ontvangen. Dit vanwege het feit dat God de schepper is. Ze nemen hun plaats als schepsel in, ze werpen zich neer, een gebaar waarmee ze hun onderwerping aan God onderstrepen.
Het voornaamste Griekse woord voor aanbidding is proskuneia en dat betekent letterlijk "kussen in de richting van". Zoals een hond de hand van zijn meester likt, in een gebaar van erkenning en onderwerping. Zoals de mensen een knieval maken voor de Paus en dan zijn zegelring kussen. Zoals de onderdanen van de voormalige dictator Saddam Hoessein gewoon waren om zijn hand of de revers van zijn jas te kussen. Daaraan kun je zien hoe in het Midden Oosten deze gewoonte door de tijd heen heeft standgehouden. De Grieken gebruikten het woord voor het neerbuigen voor hun afgodsbeelden.
"opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden: Jezus Christus is Here, tot eer van God, den Vader" (Filp. 2:10,11)
In deze tekst zien we de elementen van ware aanbidding. Erkenning van en onderwerping aan God (de knie voor hem buigen) en belijden, erkennen, uitspreken dat Jezus Heer is.
"Groot en wonderbaar zijn uw werken, Here God, Almachtige, rechtvaardig en waarachtig zijn uw wegen, Gij Koning der volken. Wie zou niet vrezen, Here, en uw naam niet verheerlijken? Immers gij alleen zijt heilig. Want alle volken zullen komen en zullen voor U nedervallen in aanbidding, omdat uw gerichten openbaar zijn geworden." (Openbaring 15:3,4)
Neervallen in aanbidding. Waarom? In dit geval omdat Gods gerichten openbaar zijn geworden. De gerichten zijn de plagen die in de voorgaande hoofdstukken van het boek Openbaring zijn beschreven.
3.2. Wat de charismatische beweging onder aanbidding verstaat
De theorie is ook hier dat we aanbidden om God te eren. In de praktijk echter komt het er veelal op neer dat onder aanbidding wordt verstaan het 'in vervoering opgaan in God'.
Die leer en houding zijn niet uit de bijbel afkomstig maar uit de mystiek, speciaal de rooms-katholieke mystiek. Het doel is om, b.v. door het zingen van aanbiddingsliederen, te komen in een staat van vervoering, in een staat van directe godservaring. De rooms-katholieke mystici noemen dat de staat van contemplatie. Dan kom je in een staat waar je Gods liefde diep in je voelt stromen. Bij de huidige charismatische aanbiddingsgolf gaat het, bewust of onbewust, om het ervaren en beleven van God, onder meer door je passief mee te laten voeren op aanbiddingsmuziek.
Dit heeft niets meer met het bijbelse begrip aanbidding te maken.
Aanbidding is zeker ook niet het met een van emotieverstikte stem liefdesliederen tot God en tot Jezus zingen. Kijk naar de inhoud van de aanbidding en de lofprijzing in het Nieuwe Testament. Je zult tevergeefs een liefdeslied in de richting van Jezus zoeken. (Voor een bespreking van de bijbelse hoogliedmystiek met zijn verlangen, gemis, smachten, etc, zie punt 9 het artikel De bijbel over geloof, gevoel, ervaring en mystiek”)
In de popmuziek spreken de deskundigen wel over een zanger of zangeres die "the tear in the voice" heeft. Daar bedoelt men mee dat de zanger of zangeres instaat is om een bepaalde emotie (weemoed, onvervuld verlangen, etc) in zijn of haar stem te leggen. In veel van de huidige aanbiddingsliederen zit dezelfde weemoed, het onvervulde verlangen, als in de country muziek die ik vroeger beluisterde.
Zelfs een oud lied als "Als ik ooit u beminde dan is het Jezus nu" (Johannes de Heer, Opwekking) wordt tegenwoordig vaak bedorven door de opgelegde emotionele en slepende wijze van zingen. Zo werd het vroeger nooit gezongen.
4. De houding bij het aanbidden
Wat is de bijbelse houding. Is dat staande met gesloten ogen het in vervoering opheffen van de handen?
Als je de schriftgedeelten leest waarin wordt beschreven hoe wordt aanbeden dan zien we dat de aanbidders zich altijd en zonder uitzondering neerwerpen voor God. Jezelf neerwerpen voor God is een teken van erkenning en onderwerping. In de bijbel zien we dat de christenen vaak neer knielden als ze tot God baden. Knielen is een teken van onderwerping. Het is een daad van verootmoediging, van jezelf op een letterlijke manier klein maken voor God.
"boog zich in aanbidding neder" (Richteren 7:15)
"wierp zich op zijn aangezicht en aanbad" (Dan. 2:46)
"derhalve wierpen … zich ter aarde en aanbaden" (Daniel 3:7)
"Indien gij u nederwerpt en mij aanbidt" (Matth. 4:10)
"grepen zijn voeten en zij aanbaden" (Matth. 28:9)
"Hij zal zich ter aarde werpen en God aanbidden en belijden .." (1 Kor. 14:25)
"zich nederwerpen … en Hem aanbidden" (Openbaring 4:10)
"wierpen zich neder een aanbaden" (Openbaring 5:14)
"wierpen zich op hun aangezicht voor de troon en aanbaden" (Openbaring 7:11)
"wierpen zich op hun aangezicht en aanbaden God" (Openbaring 11:16)
"Want alle volken zullen komen en zullen voor u neder vallen in aanbidding" (Openbaring 15:4)
"wierp zich neder en aanbad (Openbaring 19:4)
"En ik wierp mij aan zijn voeten om hem te aanbidden" (Openbaring 19:10)
"en ik wierp mij voor de voeten om te aanbidden" (Openbaring 22:8)
"opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden: Jezus Christus is Here, tot eer van God, den Vader" (Filp. 2:10,11)
De knie voor de Heer buigen is een manier om je eerbied en ontzag uit te drukken.
In evangelische kring was het dertig jaar geleden nog gebruikelijk om te knielen als er gezamenlijk werd gebeden nu vaak niet meer. Onbegrijpelijk als je bedenkt dat men tegenwoordig zo op aanbidding is gericht.
Eerbied en ontzag voor God? Waarom eigenlijk? Omdat onze God de heilige God is. Omdat Hij "een verterend vuur" is. "Laten wij dankbaar zijn ….en hierdoor God vereren op een Hem welbehaaglijke wijze met eerbied en ontzag, want onze God is een verterend vuur" (Hebr. 12:28,29)
Het is niet verrassend dat de huidige, vooral charismatische, aanbidders ook op het gebied van de uitvoering (de houding) afwijken van de bijbel.
De charismatische wijze van aanbidden: staande, met een in vervoering opgeheven hoofd, jezelf, met gesloten ogen, in je gevoel mee laten voeren door de muziek. Passief, naar binnen gekeerd. Weg van de wereld. Deze houding past uitstekend bij de mystieke wijze van aanbidding (contemplatie), maar niet bij de bijbelse betekenis van aanbidding.
5. Het door elkaar gooien van de bedelingen
Men gooit de bedelingen, de bijbelse perioden, door elkaar.
Als christenen hebben wij ons in het bijzonder te concentreren op het onderwijs van de apostelen. Dat onderwijs vinden we in de brieven van het Nieuwe Testament.
De worship-beweging richt zich op de Oude Bedeling. Op de oudtestamentische eredienst, op de tempeldienst van Israël. Daar haalt men de aanbiddingleiders, voorzangers, prachtige combo's (vergelijk de tempelmuziek), etcetera, vandaan. De Oude bedeling was gericht op uiterlijke dingen.
Of men grijpt vooruit naar de hemelse situatie. Dan haalt men inspiratie uit het boek Openbaring. Maar, zoals gezegd, ook daar ontbreken de emotionele liefdesliederen richting Jezus. Bekijkt u eens de inhoud van de aanbidding zoals we die in het boek Openbaring vinden. Lees het boek door en kijk wat er concreet wordt gezegd in de aanbidding.
6. Geen kwestie van persoonlijke smaak
In vroeger jaren werd in evangelische gemeenten 'aanbidding in worship-stijl' ontmoedigd. Op de conferenties van Operatie Mobilisatie werd het b.v. ronduit verboden. De leiding wilde niet dat de mensen gingen ‘trippen’, omdat men toen nog inzag dat dit niets met bijbelse worship te maken heeft.
Bron: http://www.toetsalles.nl/htmldoc/aanbidding.htm | Tjonge, wat een azijnpissers weer.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 20:15
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Hoe zie je dit dan? een hoek met mensen die zelfmoord gedaan hebben, een hoek met mensen die euthanasie toegepast hebben en een hoek die... | Ach, tegenwoordig heb je veel meer algemene begraafplaatsen, maar goed ook. En ik kan niet goed aangeven wat ik precies zou aanpassen, dat weet ik pas als ik degene ken die overleden is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 19:52
|
|
|
ERIKA129 schreef: | In hoeverre aanpassen bedoel je dan? | aparte plaats op het kerkhof...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 19:44
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik begrijp je wel chat maar stel dat een gemeente lid van jou er psychische zo doorheen zit je hebt diverse gesprekken gevoerd maar lijkt er niet doorheen te komen en de hulpverlening laat op zich wachten wat helaas tegenwoordig vaak gebeurt. Die persoon ziet het niet meer zitten en pleegd zelfmoord zou jij die persoon dan niet begraven? Zou jij het niet aanhalen in jou dienst hoe moeilijk die persoon het had. Begrijp dat dit ethische dilemma's zijn maar toch. | Kijk, het ligt voor de hand dat je aandacht er aan besteedt. En verder vind ik wel dat de dienst aangepast zou moeten worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 18:46
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Oke maar heb hier toch even mijn vraagtekens bij kan zijn dat ik het verkeerd opvat hoor. Maar als iemand Euthanasie laat plegen moet dit worden aangevraagt dus dat kan niet zomaar in een vlaag van emotie en angst daar gaat echt wel behoorlijk wat aan vooraf voordat een arts de euthanasie inwilligd! Bij zelfmoord denk ik altijd dat die mensen het leven echt niet meer zien zitten en de wanhoop nabij zijn en natuurlijk dat noemt men zelfmoord maar vind dat anders dan euthanasie weet niet goed hoe het uit tel leggen kom er misschien nog wel op terug als ik het weet of misschien iemand anders er een aanvulling op heeft! | Je hebt gelijk Erika, het is beslist niet hetzelfde. Zelfmoord is niet strafbaar, euthanasie mag alleen maar via strikte regels. Beide zijn in mijn ogen niet goed. Ik denk ook dat het een gepaste begrafenis zal worden. Ik vind dat je je ogen niet mag sluiten voor datgene wat gedaan is, ik hoop van ganser harte er nooit mee te maken te krijgen. Maar een dienst, waarbij je doet alsof er niks aan de hand is, vind ik ook niet kunnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 18:09
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
COOTJE711 schreef: | oke Renate snap je punt wel. Vooral als je niet met dàt gedeelte mee doet, dan is het een hoop leeswerk Stukken die mij niet interesseren lees ik altijd heel oppervlakkig of sla ik over. Punt van een forum is nu eenmaal dat er veel verschillende mensen zijn met verschillen. Goed is het om elkaar hier soms op aan te spreken, vind het wel verschil maken op welke manier. - Leg je op alle slakken zout òf geef je gewoon eens je mening. - Praat je namens jezelf òf neem je gelijk half CM mee in je argument.... | Cootje, ik weet echt wel het verschil tussen mijn eigen mening en een mening die door anderen gedeeld wordt. In deze korte periode heb je al twee mensen, die hetzelfde beweren als ik. Ik draai hier al een paar jaar mee en ken een behoorlijk aantal mensen, en dit is toch wel de meestgehoorde klacht.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 29 september 2011, 21:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 17:47
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ik geef toe dat ik er idd nogal eens een handje van heb om op iets lollig te reageren, maar dat is dan meestal wel nav een andere bijdrage. Ik kan het dan toch niet laten om daar op in te gaan
Maar ik beloof beterschap en mocht ik mij daar niet aan houden dan hoor ik dat graag. Uiteraard dan wel via de mail | Slaap je wel goed?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 16:37
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Hoi chat, Jij praat natuurlijk voor jezelf. Als er meer zijn die zich storen, laten die het dan melden. (een enkele reactie gezien)
Misschien moeten we gewoon onderscheid gaan maken tussen serieuze of niet serieuze topic's. | Hoezo spreek ik voor mezelf? Er zijn voldoende mensen die erover klagen. En we hebben het onderscheid gemaakt tussen serieuze en niet serieuze onderwerpen. Alleen mensen houden zich niet aan de afspraak....'t is om slapeloze nachten van te krijgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 15:54
|
|
|
COOTJE711 schreef: | sorry meid, had graag wat gestuurd maar heb vannacht m'n benen uit m'n lijf gelopen.... (gelukkig zijn ze weer teruggeplaatst..... )
@chat: vermoed dat jij op een andere 'golflengte' zit als een paar andere Cm- ers. Dit heeft m.i. niets met kleutergedrag te maken maar wèl met het verschil in denken/ reageren. Anatomisch gezien heeft de ene meer verbinding tussen de beide hersenhelften dan de ander.... Jij kan denk ik heel abstract denken maar anderen leven zich meer uit in beeldspraak maar... kunnen ook heel serieus zijn. Mag dat?
Oke geef wel toe dat het soms wel wat minder kan | Het onderwerp ging over slapeloosheid. De laatste pagina's is precies het zelfde gebeurd als ook met andere topics. En dat tegen de afspraken in. Het lijkt erop dat ik de enige ben die er zich aan stoort, maar de meeste mensen storen zich hieraan....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 13:05
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Het NT kan niet los van het OT. OT staan vol beloftes, die zijn vervuld in het NT.
En ja , nu we in het NT leven, zijn we geen haar beter dan de mensen in de OT tijd.
Daarom vind ik dat je de 10 geboden niet aan de kant kan schuiven.
Gedenk den sabbatdag.. schaf de zondag maar af met zijn kerkdiensten...
Eer uw vader en moeder... wees maar ongehoorzaam aan een ieder die boven je staat.
Gij zult niet doodslaan... sla er maar op los... O,nee heb uw naaste lief als u zelf...
Gij zult niet echtbreken... ach mijn partner houd van een ander laten we maar uitelkaar gaan... O, kan niet de kerk verbied het... Paulus zegt ook, het kan niet...
Wat is er dan in de plaats gekomen van de 10 geboden? | De wet die in je hart geschreven is, want uiteindelijk draait het veel meer om je motivatie dan om je daden zelf. Je loopt het gevaar dat als je je aan de buitenkant goed voordoet en je zoveel mogelijk aan deze geboden houdt, je denkt dat je er al bent. Maar dan kan je hart nog koud zijn en vol haat en bitterheid zitten. De 10 geboden hebben het niet over vergeving, ze hebben het ook niet over verlossing bij overtreding. Zonder de genade en de liefde van God leiden ze tot veroordeling. Je kunt idd een ander ermee om de oren slaan, en je er ook nog goed bij voelen. De wet in je hart leert je een ander te vergeven, eigenlijk al voordat hij er over vraagt. De wet in je hart komt voort uit de Liefde van God en de liefde voor God. En als je van elkaar houdt, heb je ook dingen voor elkaar over. Niet de 10 geboden zou je motivatie moeten zijn om te leven zoals God het wil, maar je relatie met God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:28
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Bij mijn weten doe ik ook gewoon mee met andere topics chat dus vind dit onredelijk van je! Alleen ben ik niet zo bijbels onderlegt dus haak ik op sommige topics af omdat ik daar niks van weet mag ik?? | Als je jezelf zo wilt verlagen moet je het zelf weten. Maar op dit moment zijn er wel acht topics door jullie verziekt of Annette zou zeggen verzeikt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:24
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Verkeerde been uit bedgestapt chat? Of kan je nu echt zo weinig hebben op het moment! We hebben soms even lol op een topic door mezelf geopend! maar we zijn er ook serieus dus niet zo snel aangebrand zijn dank u wel! | Hoezo kan ik weinig hebben? Jullie zijn al zo lang bezig met deze kleuterpraat, en niet alleen op dit topic, je besmet het hele forum ermee...dit moeten wij al dagen meemaken. Ga een kleuterforum oprichten en leef je daar uit...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 29 september 2011, 13:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:20
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Hierbij geef je aan dat de 10 geboden overbodig zijn geworden.
God gaf Mozes de 10 geboden.
Daar bij kwamen ook andere Joodse wetten erbij. Die wetten waren in feite voor hun redding.
God zond Jezus op aarde om de mensen te redden. Dus de Joden hoefden zich niet meer aan die wetten te houden, die voor hun een redding was.
Ieder nadenkend mens, weet dat hij zich niet aan die 10 geboden kan houden.
Omdat geen mens zich er niet aan kan houden dan maar weg met die 10 geboden?
Omdat geen mens zich kan houden aan de verkeersregels, daaro maar weg er mee? | Het heeft toch geen zin om in het oude te blijven hangen, terwijl er iets nieuws voor in de plaats is gekomen? Vooral omdat Paulus daar zo duidelijk bezwaar tegen maakt? Je zegt te leven in het NT, maar zo lijkt het erop dat het OT nog steeds een grotere invloed op je heeft. En eerlijk gezegd, ik kan me goed voorstellen dat Cross dat misleiding noemt.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 29 september 2011, 12:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 12:11
|
|
|
Is dit lollig ofzo, of is dit een kleuterklasje?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:34
Onderwerp: 9 Oktober Bethel Drachten Bijbelstudie Openbaring deel 8
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Kan heel ver met je meegaan en op zich heb je gelijk. Tevens kun je niet je ogen sluiten voor de realiteit van de dag van vandaag. In de VS is het al een verplichting het teken van het beest te dragen voor einde van het jaar 2013. | Hoe kom je aan die info Leo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 september 2011, 11:14
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Wij zijn zeker vrij van de wet zoals je zegt, omdat de wet in ons hart gelegd is...en daarmee zijn we dus gebonden aan een andere wet, die dezelfde eisen stelt als de eerste wet, alleen is die nu in ons hart gelegd en niet op stenen tafelen.
De eerste wet is door God gegeven, om zonde te leren kennen..en de tweede wet is ons gegeven door Jezus, in Zijn vervulde Middelaarswerk en verzoenende bloed aan het kruis.
Het een sluit het ander niet uit...zie Romeinen 7 en omdat het elkaar insluit hebben wij als gevolg hiervan een inwendige strijd..en die is er elke dag, ook al je wedergeboren bent..je bent dan niet ineens een heilige geworden, maar je streeft.....naar het volmaakte...en hebt daarbij strijd..elke keer weer. zie Romeinen 7:
21 Ik ontdek dus deze wet in mij: als ik het goede wil doen, is het kwade dicht bij mij. 22 Want naar de innerlijke mens verheug ik mij in de wet van God. 23 Maar in mijn leden zie ik een andere wet, die tegen de wet van mijn verstand strijd voert en mij tot gevangene maakt van de wet van de zonde, die in mijn leden is. 24 Ik ellendig mens, wie zal mij verlossen uit het lichaam van deze dood? 25 Ik dank God, door Jezus Christus, onze Heere.
26 Zo dien ik dan zelf wel met het verstand de wet van God, maar met het vlees de wet van de zonde | Maar als je weet dat de wet vervangen is door een nieuwe wet, nl. de wet in ons hart, vind je het dan niet vreemd, dat de oude wet zo'n prominente plaats in de dienst heeft? Ontken je dan juist niet daarmee dat er een nieuwe wet voor in de plaats gekomen is? Ontken je daarmee niet in feite het verlossingswerk van Christus? Want waar draait het dan om, de oude wet die veroordeling gaf of de nieuwe wet, die verlossing geeft?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 29 september 2011, 11:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 23:22
Onderwerp: Niet het perfecte plaatje
|
|
|
NATHANYA830 schreef: | Nu volgde ik dit topic al een paar dagen, ook omdat ikzelf helemaal niet perfect ben
Toen ik net dit topic halverwege opende, moest ik mezelf even op het hoofd krabben, ik had mijn in mijn hoofd geformuleerde reactie toch nog niet echt gepost? Was ik dan echt een stukje tijd kwijt? En waarom reageerde iedereen zo boos op mijn 'afkeer' van spelfouten?
Toch maar even teruggezocht, nee, ik was het echt niet, het was iemand anders... Ben ik toch blij dat ik het niet neer heb gezet, zouden ze ook nog boos worden op mij...
Afkeer is een groot woord misschien. Maar als je iemands profiel leest, en zinnen tweemaal, driemaal moet lezen omdat je zonder interpunctie niet snapt wat er bedoeld wordt, of er staan zoveel spelfouten in dat ik me afvraag of we al die avonden die we tot ons negentigste nog samen op de bank gaan hebben wel een diepzinnig gesprek kunnen voeren, hoe oneerlijk is het dan dat ik nog even verder kijk?
Het gaat er toch om dat we deze site (ook) mogen gebruiken om te kijken of de Heer voor ons hier onze wederhelft heeft 'verstopt'? | Zo Nathanya, eigenlijk denken we hetzelfde. En ook in persoonlijk contact is het een veelgehoorde klacht. Tja, als ze niet goed NL kunnen, moet ik dan maar al mn films weggooien die niet ondertiteld zijn? Ik kijk hier meer naar Engelstalige zenders dan NL, dan kan ik dat dus ook niet meer doen. Die schotels en tuners kan ik dan maar verkopen...pfff...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 28 september 2011, 23:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 20:56
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hé Arjan, in een andere topic schreef Chat dat hij graag zou willen paaldansen...dus denk ik dat hij wel een zekere vrouwelijke inslag heeft...hij is echt wel universeel hoor...ook flexibel (niet zozeer aan de paal) en nog zoveel meer. | Wat voor ziekelijke geest heb je eigenlijk Frank???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 20:55
|
|
|
ERIKA129 schreef: | hihi ik heb op de spinazie academie gezeten en idd als er bij mij een fout staat komt dat door snelheid al zeg ik eerlijk ik heb altijd moeite gehad en nog met d's en t's helaas maar het is niet anders doe er wel altijd mijn best op. | En ik vind dat jouw schrijven over het algemeen verzorgder is. Jij denkt wel na voordat je wat opschrijft...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 19:34
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Scheer jij hier nu alle dames over een kam?? | Nee, ik heb het over die gemakkelijke houding die men hier tegenover heeft. Er is niemand die beweert dat je minder bent als je niet goed kunt schrijven, en ik denk dat daar al een heel groot probleem zit. Als je goed kunt schrijven doe dat dan, want dan geef je een betere indruk dan dat je maar allerlei spelfouten maakt die nergens op slaan. Alle spellingsregels hebben we al op de basisschool geleerd. En idd, de dames van de spinazie-academie schrijven beter...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 19:27
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Daar ben ik het niet helemaal mee eens, eigenlijk helemaal niet. Die gene die de meeste taal fouten maken hebben veelal een hoge opleiding genoten. Die gene met een lagere opleiding, zijn door de band genomen veel preciezer, en kijken voor ze wat versturen, alles een paar keer na. En daar bij gelaten, het is niet het geen iemand zegt over zich zelf, of schrijft. Het is hoe iemand is, en dat leer je pas kennen door een persoonlijke ontmoeting, en, of omgang.
(daarom ben ik nog vrijgezel) | Juist daarom vind ik het juist wel heel veel zeggend. Omdat je weet dat ze beter kunnen... Per slot van rekening kan jij nooit bepalen wat de ander belangrijk vindt. En ik vind dat de dames hier een te gemakkelijke houding hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 14:10
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Heb je ook een afkeer voor bepaald ondergoed, Chat? | Ik verwacht toch niet dat ik daar de eerste date mee geconfronteerd word....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 14:08
|
|
|
ARJAN024 schreef: | Om bij het onderwerp te blijven: | Nog iets waar ik een hekel aan heb: okselhaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 13:55
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Over spel fouten gesproken, tis toch een datingsite | Is het dan juist niet belangrijk om verzorgd over te komen op de ander??? Er zijn maar twee dingen waarin je kunt laten zien wie je bent...de foto en je schrijftaal. Veel mensen die nemen niet eens de moeite zichzelf te laten zien via een foto, dus er blijft eigenlijk maar één ding over, datgene wat je opschrijft.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 28 september 2011, 13:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 september 2011, 11:43
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Of ik mail niet met mannen die witte sokken in sandalen dragen.
Of ik mail niet met vrouwen die leggings dragen.
verzin die dingen maar.... | goed idee Mariska. Wie zijn wij om een oordeel te geven over andermans voorkeuren?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|