Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 december 2010, 16:18
Onderwerp: alcohol
|
|
|
Sterke drank is een begin van de leugen
Noach zoop tot hij Lazerus was.... puntje bij paaltje kreeg Cham de schuld. Na Cham werd ook diens zoon vervloekt... Lekker... een opa die aan de drank is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 23:53
Onderwerp: De 'hemel' saai ?
|
|
|
BART817 schreef: | wat zegt genoeg over mij? mijn ledematen heb ik nog, ik hoop nu juist maar dat ik JOU niet gekwetst heb 
ik heb je link een stuk bekeken, maar t is mij een betoog zonder einde en zonder antwoord. ik zou t nog eerder openhouden. gezien ook mensen zijn genezen van bv een darm waar een stuk uit was gehaald. over diabetes is terug te zien, weet niet welk type, maar hij vertelt hoe ernstig t was. ik denk eerder dat jouw opmerking meer over jouzelf zegt...
Marco Kalkhoven vertelt hoe God hem genas van diabetes.
zie link: http://ministries.levensstroom.nl/uitzendingen/2010
klik op video: week 28, scrol dan 17 min. door. daar begint zn getuigenis. (paarse blouse, blauwe stropdas) |
ik hoop wel dat die meneer genoeg geld heeft gedoneerd.... anders heeftie zn ziekte weer terug als hij thuis is 
heb je geen betere voorbeelden dan die zijlstra onzin?? we proberen hier een serieuze discussie te houden.
en wat betreft dhr zijlstra.... mijn God heeft geen chronische geldhonger
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 22:25
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Waar ik van baal is is dat drankgebruik goedgekeurd word en tabak niet. terwijl beiden schadelijk zijn.
Oke ik beken.. ik rook als een stoomboot.
Ook het stoppen met roken heeft zijn afkick verschijnselen, maar die zijn minder ernstig als bij alcoholisten. |
die ervaring deel ik absoluut niet met je... integendeel zelfs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 22:24
|
|
|
HENK710 schreef: | Is het werkelijk spotten? Of reageren vanuit de teleurstellende manier van omgaan met deze dingen door diverse mensen die zich christen noemen? Het is toch zo dat bepaalde mensen die zich christen noemen helaas een verkeerde voorstelling van zaken geven als het omGod en Zijn manier van werken (door mensen heen) gaat? Dat is toch waar een oprecht christen ook altijd weer mee te maken krijgt? Wellicht is dat ook de reden dat we in ons christen zijn al snel wat allergisch kunnen reageren op medechristenen die toch net even anders over dingen denken... |
In mijn ervaringen en wat ik, in diverse kerken/ gemeentes, heb meegemaakt, is er geen intoleranter volk dan christenen. Iedere christen heeft het gelijk ( en God) aan zijn of haar kant. Lees het forum hier er maar op na.... Het is geen incident dat een kind van chr. ouders dat de religie de rug toekeert, of zelfs naar een andere richting overstapt, min of meer verstoten word uit de familie. Ook medekerkgangers kunnen opeens helemaal geen vrienden blijken te zijn, of zelfs maar vage kennissen. Het "zoeken" waar Arend aan refereerd, word dan erg lastig. Het zal je maar gebeuren dat je als zoekende op een chr.site ( cm bijvoorbeeld) komt, daar controversionele uitspraken doet en direct naar de hel verwezen wordt.... spreekt echt naastenliefde uit....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 22:15
|
|
|
MAR907 schreef: | Ik zit me af te vragen wie het een probleem vind??? De omstanders of de persoon in kwestie... Ik ken "christennen" die bij elke druppel al streigeren....en iemand veroordelen als acloholist...... |
Er zijn ook niet-christennen die steigeren bij iedere druppel die een ander drinkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 21:24
|
|
|
Ik heb het geluk dat drank me niet veel doet. Vaak zat dronken geweest hoor, zo tussen mn 15e en 33e Zelfs een periode gehad waarin ik dagelijks een liter Ketel 1 jenever wegspoelde met de nodige biertjes.
Maar net zo makkelijk stopte ik dan weer van de ene dag op de andere voor een periode. Zonder ontwenningsverschijnselen zelfs. Tegenwoordig drink ik hooguit een flesje bier met de buurman(nen)
Mijn zwakke punt is meer het roken... na 2 uur nietroken ben ik al bloedsjacherijnig  Ik geloof niet dat ik tussen mn 15e en nu een dag niet gerookt heb, ook in het ziekenhuis niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 20:10
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
[quote=HAAS141]een nieuw setje esther & daan
vergeet het maar.... Esther wordt non
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:49
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Misschien vindt Duk mijn zangkunsten wél mooi...  |
er zijn mensen die dat moderne kleurgekladder als schilderij mooi vinden statistisch gezien moeten er dus ook mensen zijn die jouw euh... zangkunsten mooi vinden.... (als je t mij vraagt is de kans groter dat een kameel door t oog van de naald loopt...)
kop op sus misschien is hij aardig en liegt hij er over!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 19:29
Onderwerp: Themachat
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Voorstel:
Iedere 1e en 3e donderdag van de maand
THEMACHAT
in de Jolijtbox
Vanaf 21.00 uur...
Afspraken:
* Respectvol naar elkaar luisteren en op elkaar reageren. * Uitsluitend inhoudelijke reacties op elkaar en niet op de persoon spelen * Humor is toegestaan.
Wie heeft er ideeën voor thema's? Over welk onderwerp zou je nu graag eens met anderen willen bomen? Waar kunnen we es lekker over doorzagen?
Vul het lijstje hieronder aan met een interessante stelling of een thema:
1. "Op doorreis" Hoe beleef je je leven hier op aarde? 2. Zie je de tekenen van de eindtijd, zo ja waarom en heeft dat consequenties voor je leven op aarde? 3. Woorden hebben kracht, geloof je dat ?? 4. Kinderen in een samengevoegd gezin 5. wie heeft er te maken gehad met een sekte... (op verzoek van iemand die hier een boek over schrijft.) 6. Is een potentiële partner met schulden acceptabel 7. hoeveel ben je bereid om op te geven voor een potentiële partner baan/woning? 8. Gods plan met je leven 9. Zin en Onzin van winterbanden |
Oeps... je was mijn voorstel vergeten, dus ik heb m dr ff bij gezet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 18:48
|
|
|
AREND003 schreef: | Ook even mijn reactie, en dat is een quote van Mark Twain: I prefere to go to heaven for the climate, to hell for the company! |
dat is het mooie van cm.... hier is SOMS een goed klimaat, en SOMS goed gezelschap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 22:45
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 16 december 2010, 10:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 22:42
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Het is een fabeltje dat getrouwde mannen langer leven... Het lijkt langer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 21:54
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 16 december 2010, 10:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:52
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Ik snap niet wat je nog in Nederland doet, als het zo erg is, bleef ik lekker in Duitsland.  |
pfff dat leg ik net uit!!! ff de sneeuwrommel van mn auto halen dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:50
|
|
|
MARIANNE378 schreef: | En toen was iedereen stil. |
de meesten op cm zijn ongehuwd... misschien moeten die ff iets doen voordat ze getrouwd zijn... je weet maar nooit 
(neehoor, ik bedoel activiteiten als afwassen, de strijk, hond uitlaten ofzo )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:52
|
|
|
MAR907 schreef: | Je leest een vertaling...... Zoek zelf maar, wat de Here werkelijk gezegd heeft... "Ik zeg u heden, komma......." |
het lijkt mij nou ook zooooo heerlijk om alles te weten en altijd gelijk te hebben.... hoe doe jij dat nou?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:25
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Was je de broodtrommel vergeten Pieter?  |
het brood bij jullie is niet te vr... dus ja, ook daarvoor hierheen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:21
|
|
|
MAR907 schreef: | Dit is nou typisch hetgeen waar ik niet in geloof en ook nergen in het Woord van God terug kan vinden....
Alsof er een tussen station is....
Mijn vrouw dacht het ook....... ik stap uit dit leven en ben dan in de Hemel en heeft ons zo verlaten....
De gelovige doden worden niet eerder opgewekt dan wanneer de Here Jezus terug komt..... Zelfs Maria wist het... |
en wat werd er ook alweer tegen de moordenaar aan het kruis gezegd....?
hint: de zin begon met HEDEN...
( of is dat woord er bij verzonnen in de statenvertaling'? )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:12
|
|
|
GRACE585 schreef: | willen jullie alle sneeuw en gladheid ff het land uitwerken voor de 18e 
 |
vanmorgen was mn auto bedekt met n laagje sneeuw.... ik ben de grens overgereden, heb de sneeuw op hollandsche bodem laten vallen en ben als n speer naar mn mooie Deutschland terug gereden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Henk, harmonieus krijg ik echt de kriebels van. Ik krijg het er zelfs benauwd van. Wat voor de een een zaligheid lijkt, is voor de ander benauwend en beknellend.... |
in de hemel kriebelt of jeukt niets meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:59
Onderwerp: Themachat
|
|
|
Leuk actueel lijkt mij een discussiechat over het thema "de zin en onzin van winterbanden"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 17:49
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Laat je rechterhand niet weten wat je linkerhand doet Pieter....... En trouwens.....het was maar een grapje maar je voelt je blijkbaar toch wel een beetje aangesproken...... |
ik begreep best dat het een grapje van je was, maar ik merk steeds vaker dat mij een imago word aangemeten hier op cm waar ik mij niet in herken en waar ik niet blij mee ben. men hoeft mij echt niet op te hemelen maar ik lees hier op forum termen als afzeiken, asociaal, egoistisch. de tijd van christmas carol komt weer naderbij maar ik vereenzelvig mezelf niet met dhr Scrooge en vind het spijtig dat ik voor sommigen wel dat imago heb.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 17:04
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Over naastenliefde gesproken he..... Niet mannen eigen geloof ik, alleen Grace vind het naastenliefde.......Mario rekent voorrijkosten en bij Pieter moet het niet te ver uit de buurt zijn........ |
er zijn meerdere mensen op CM (en ook daarbuiten) te vinden die jou verhalen over mijn naastenliefde kunnen vertellen die jouw oren doen klapperen. laten we het er maar op houden dat ik alleen help als het echt nodig is...... en aangezien er al een wegenwacht bestaat, voel ik me hiervoor niet geroepen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 15:10
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Pieter....over enkele weekjes kom ik door Duitsland met mn auto,
mag ik je tot Munchen bellen als er wat loos is? Wel ff je telefoonnummer geven dan heh.  |
tssss je vind 85 kilometer te ver om hier naar mn dochter te komen kijken, maar ik mag wel op komen draven als jij 600 km verderop met een lekke band staat??? je belt ADAC Pannenhilfe maar... 0049-172.222.222
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 15:01
Onderwerp: Christelijke feestdagen vieren?
|
|
|
GERT856 schreef: | Waarom lijkt mij duidelijk, na de komst van de Heerre Jezus is ook de besnijdenis vervangen door de doop, en ik heb gelezen en waar precies weet ik even zo vlug niet, dat als je de Joodse feestdagen wil aan hangen je ook al de gebruiken dient te handhaven. En gezien het feit dat je als Christen een volgeling van de Heerre Jezus bent, en niet van het Joodse volk die Christus niet erkent en zelfs ontkent dat het Gods zoon is. Kan je dus ook geen kerst en pasen meer vieren, want dat doen de Joden ook niet. Plus het feit dat je dan ook de Sabat, en niet de zondag moet Heiligen.. maar hang me er niet aan op vraag het na bij een theoloog groet u Gert |
Geen theoloog voor nodig hoor Gert.... zitten wijsneuzen genoeg op CM In jouw korte bijdrage heb ik weer stof genoeg gezen voor 73 pagina´s forumbijdrages verdeeld over enkele zelfstandige topics met naar schatting 3 waarschuwingen, 1 ban en 2 slotjes van de redactie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 21:47
|
|
|
mn ex die sms stuurt dat Emma, onze st.bernard overleden is. Emma ging tot de scheiding iedere dag met mij mee naar de fabriek, samen met Evita en Knorretje. Evita is 3 jaar geleden overleden, dus van ons trio leeft er nog maar 1 Emma was met voorsprong de liefste hond die ik ooit gehad heb.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 19:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Duitsland is GEEN provincie van Nederland 
Zeg je dat nu omdat je eigenlijk geen band kan verwisselen Het is ook wel handig om je adresjes over de grens te hebben voor het geval dat? Wie weet heeft iemand ook nog het 06nummer van Frank???? |
in duitsland heb je geen 06 
maar een 0049-152.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 17:23
Onderwerp: heel lang geleden!!!
|
|
|
tis inderdaad heel lang geleden dat er een topic op forum was waar ik echt geen mening over had
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 15:43
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | En dat risico willen we natuurlijk niet lopen.
Een cursus kan nooit kwaad natuurlijk en is ook erg gezellig. Dan kunnen we de mannen advies geven (in woorden).
'k Zal vast een lijstje beginnen, vullen jullie 'm verder aan? 2 Mannen per provincie, heeft wel onze voorkeur.
Groningen: Chatuliem 06- Friesland: Thomas 06 - Drenthe: Crossroad 06 - Overijssel: eh...... Gelderland: (wie biedt zich aan?) Zuid-Holland: Mario 06- Zeeland: Visser 06- Duitsland: Pieter 06- ......... |
Duitsland is GEEN provincie van Nederland 
Voor limburg adviseer ik WMG uut Venlo  Voor gelderland is Arend een realistische optie wellicht?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 11:38
Onderwerp: Verwerken van het verleden
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Jouw mening en levenservaring zijn heel waardevol omdat ze laten zien hoe sterk je er uit kunt komen(en een beetje tegengas is ook wel eens lekker ) maar soms zijn mensen nog niet zo ver dat ze het accepteren.Ik denk dat veel mensen hier (h)erkenning zoeken maar wel degelijk bezig zijn met "genezing". |
De mening en levenservaring van Willemijn zijn idd heel waardevol. Fantastisch te lezen dat er mensen zijn die op een evenwichtige wijze in het leven staan en hun scheiding goed verwerkt hebben. Fantastisch ook dat haar kinderen volwassen zijn en een normaal leven leiden.
Helaas zitten er ook jongere moeders, met veel jongere kinderen op dit topic, moeders die wel degelijk soms levensbedreigende situaties meemaken met de vaders van hun kinderen. Moeders wiens structuur weg is omdat op ieder onverwacht moment een psychopatische idioot toe kan slaan. Toch worden ze regelmatig gedwongen door de staat der nederlanden hun weerloze kinderen mee te geven.
Dan is het aan de ene kant bemoedigend te lezen dat er ook gescheiden moeders zijn waar het wel goed gaat, maar aan de andere kant vernederend te moeten lezen dat ze niet moeten zeuren en "gewoon" moeten vergeven.
|
|
Naar boven |
|
|