ChristianMatch

Forum

Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 ... 76 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 17:29
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

ERIKA129 schreef:
Boze smiley Nee ben ziek Huilende smiley, smiley in tranen Maar net effe fit genoeg om jou te plagen Coole smiley met zonnebril

ook griep? beterschap toegewenst, het is dus echt besmettelijk via pc Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 17:28
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

SHANITA130 schreef:
Ik een time out neem als me abo over enkele dagen/weken afloopt......want ik zit hier te lang achter?

niet te lang weg blijven he Knipoog smiley
ik een rommel in huis heb, ook te veel achter pc heb gezeten......
morgen de koningin ofz o op bezoek komt en ik nog eh effe beetje moet opruimen en wenkbrouwen epileren enzo, dus maar weer van me pc af ga
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 17:22
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

FRANKT627 schreef:
Ik heb zelfs eens die vraag van een vrouw gehad. Ze vroeg ook of mijn 'ding' nog werkte...en ze had het niet over mijn gsm...je hebt zulke 'idioten' dus in alle geslachten.

je had gewoon moeten antwoorden, als ik jou zie niet, als ik een andere dame zie doet mijjn ding het prima Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 17:20
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

PIETER619 schreef:
Sorry dat ik vergat om te melden dat gedicht is "geleend", maar vond dat het geplaatst kon worden, zo te zien kwam het goed van pas.

ha ha inderdaad, soms heb je effe van die momenten dat je zoiets effe nodig hebt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 22:38

PIETER619 schreef:
Sterkte en Gods nabijheid gewenst.

Geen commentaar
Ik kom met mijn zorgen
en met tranen tot U
ik open mijn handen
in afwachting op Uw zegen
ik leg mijn leven in Uw hand
en weet dat ik veilig ben
toch is er geen antwoord
op mijn brandende vraag
waarom dit alles gebeurd
ik bid en sluit mijn ogen
hef mijn geest naar U op
er is geen respons
geen commentaar.

Ik geloof dat U God bent
de schepper van het heelal
ik weet dat ik niets ben
zonder uw helpende hand
ook al ga ik door een diepe dal
ik weet dat U voor mij loopt
mijn wegen effenen zal
maar toch is er geen antwoord
op mijn brandende vraag
mijn levensweg is niet zonneklaar
toch bid ik en sluit mijn ogen
mijn hart zingt Uw loflied
zodat U mijn lied hoort
er is geen respons
geen commentaar

Soms lijkt God zover weg maar juist op die moeilijke momenten is Hij dichterbij dan wij kunnen beseffen.

Gods zegen

Pieter

jee wat een mooi gedicht, dankje voor het delen, het geeft me troost effe in een verdrietig moment
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 17:40
BerichtOnderwerp: Mijn gebed vandaag is....

MAMALOE463 schreef:
Dromen over je busdriver is dan welweer leuk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

wel de busdriver is toch ook leuk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 17:28

nou over me droom, ga ik na de kerk en wat zegt die gene die predikt? het kan zijn dat je gehaat word zonder reden, etc.... spring dan op van vreugde, je wilt toch in jezus voetstappen lopen, jezus zegt, ze hebben mij eghaat, ze zullen jouw ook haten.

jee, dacht ik dat had ik vanacht gedroomd zoiets....en verder ging de preek heel mooi over liefde...... prachtigge preek, end ie droom stel dat die van god was. dan is god bij me als dat gebeurt en weet je wat je dan moet doen als alles tegen zit zei die predikster, god aanbidden Lachende smiley petra die zich inhoud om niet de hele preek hier neer te zetten met grote lap tekst, maar dat doe ik jullie maar niet aan, maar wel toepasselijke dingenw erden er gezegd die wel mooi bij dat al die topics over vergeving horen, waar menige cm lid mee bezig is, prachtig ineens werden heel veel dingen me duidelijk. prijs jezus Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:29
BerichtOnderwerp: Wokken

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik heb wel een excuus...ik ga die zaterdag al wandelen...ik kan niet op 2 plaatsen zijn...en het andere excuus is, is dat ik bang ben van vrouwen zoals van anna-piet, mamaloe, BJ, Erika, Margriet...ik heb dus meer excuses dan jij... Knipoog smiley

tja das wel begrijpelijk Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 11:19

en nu nog frank erbij,frank ik heb een goed excuus,nog beetje onzeker,moeilijke stap voor me,maar jij hebt geen excuus,gewoon gaan Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:53

SHANITA130 schreef:
Ik heb weleens ook van de nare dromen lijken net echt dan.

Na een spannende film, soms idd na 'discussies' hier..

Ik heb ook geleerd me dromen te sturen, bewust voor je in slaap valt aan eerlijke, leuke en rustgevende, veilige dingend denkend, dan ga je daar ook vaak over dromen.

Knipoog smiley

is wel goeie tip, ha ha dromen,toch es minder op cm als ik over topics begin te dromen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:32

jee over dromen, echt ik had een hele nare droom dat mensen uit een kerk allemaal lelijke leugens over me vertelden en mensen geloofden dat. en ik moest huilen omdat veel mensen me darom niet meer aardig vonden en toen kwam er een man die overal preekte en die keek me glimlachend aan en zei, niet huilen je hebt gods geest in je, darom doen die mensen zo lelijk, dat is de geestelijke strijd. Daar heb ik ook altijd last van,van leugens en kritiek van sommigge cristenen. wees blij je gods geest hebt.

ha ha komt vast door topics die ik heb gelezen over leugens van cristenen enzo en jeeee wat leuk die blijheid die je uitstraalt op het forum shanita Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 10:20
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

vanmiddag na de kerk Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 22:11

MAMALOE463 schreef:
Zo is dat, al biddend kom je er wel!
Ik heb ook hyperventilerend van angst in de AH gestaan lange rij achter de kassa, maar moest er gewoon doorheen en nu gaat het alweer aantal jaar erg goed, gelukkig.
Je moet met elk klein stapje vooruit dat zien als een stap in de goede richting....

ha ha herkenbaar zo ging ik ook op het begin,en dan lange rij pffffff liefs en zorry voor offtopic gedoe
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 22:00

MAMALOE463 schreef:
Is goed hoor, je moet doen waar je je lekker en goed bij voelt!
Knap dat je het stapje voor stapje oppakt en dat het ook goed gaat!
Niks stom, is juist knap van je, ik heb het ook op die manier gedaan, heb enorm last gehad van angst en paniek aanvallen, durfde en deed niets meer, maar ging stapje voor stapje vooruit en nu cross ik weer overal heen.
Zover kom jij ook weer!

wauw goed van je, ik ben gewoon nog onzeker, ha ah laatste dingen ,tijd terug ging ik na de tandarts harstikke ziek door ontsteking op de fiets, kies trekken, terug gefiets, dus iedereen zei, eh wat ben je nu onzeker alsje dat durft,warom dan niet verder. ma ja kleine stapjes samen met jezus, en dan komt het goed.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 21:57

MAMALOE463 schreef:
Haha nu lig ik echt in een deuk om jou petra Knipoog smiley

Weet je wat, die leuke touringcar driver laat ik voor jou over ok, ga dan ook mee!

en ja heb best een beetje zwak voor de busdriver geef het toe Verlegen lachende smiley maar hij hoort bij de vrouw die god hem geeft en als dat iemand anders als ik ben dan is het goed, dan hoort hij niet bij mij iemand anders, oke geef toe,voordat hij gaat wokken met al die alleenstaande vrouwen(grommm) ontmoet ik hem wel effe, ha ha stel ..... en stel... ha ha erg ben ik he. ontopic maar weer
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 21:46

MAMALOE463 schreef:
Ik kan trouwens jou wel oppikken Petra mocht je toch meewillen
Knipoog smiley

Ligt voor mij op de route zag ik Lachende smiley
Kan je je gelijk voorstellen aan die busdriver van je Knipoog smiley

ha ah wat lief van je, eh heb het wel es op het forumgeschreven heb straatangst gehad,genezen zonder medicijnen,maar woord van god en alles gaat goed buiten maar soms ben ik nog onzeker, laatste loodjes om me leven weer helemaal op te pakken en wel ik blijf in me omgeving nog niet verder dan zeewolde ermelo,putten....ha ha en dit is moeilijke stap en wel wil eerst na de pn gaan in de lente en als dat goed gaat zulk soort dingen es, weet is stom,onzeker gedoe maja,dus neee ik ga niet en wel heel lief van je

ga jij maar gezellig met busdriver en welontopic maar weer
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 20:34
BerichtOnderwerp: Mijn moment

voor anita:

soms op momenten dat je effe niet meer kan
rust in gods armen dan
als je gaat slapen
laat hem over je waken
doe je ogen dicht en zeg in jezus naam heer
mag ik in uw armen slapen weer
heel mijn wonden en mijn pijn
laat me heel dicht bij u zijn

liefs voor je en sterkte met de dingen die je nu door maakt. Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 19:33
BerichtOnderwerp: eenzaam

ach vlinder, liefs voor jou toegewenst, Kussende smiley ik ben wel berend niet maar reageer toch op je schrijven.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 13:20
BerichtOnderwerp: Hoe laat je anderen in de waarde als je anders denkt.

LUDOVIS284 schreef:
Hoe kun je een ander Niet accepteren / in zijn waarde laten als je zelf geaccepteerd en in je waarde gelaten wordt ?
Is het niet een beetje hoogmoedig een ander terecht te wijzen omdat hij in jouw ogen minder " christelijk" gedraagt? Wie kan in de huid van een ander kruipen en al diens gedachten en gevoelens te weten komen?
Toen Jezus alleen wilde zijn omdat zijn achterneef Johannes de doper op een of ander decadent Romijns feestje was onthoofd en hij aan land gekomen de mensen zag die Hem waren gevolgd werd hij met ontferming bewogen...Hij is liefde en kan niet anders dan liefhebben. Het is toch de bedoeling dat we op Hem gaan lijken?

zeker mooi Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 12:10

SHANITA130 schreef:
Je moest eens weten hoe rustig ik me voel, nu ik sinds enkele dagen bid voor mensen en voor me zelf.
En God dank voor dingen die goed gaan.
Ja, ik deed dat wel als ik eraan dacht natuurlijk, maar ik bedoel op vaste tijden gericht erbij nu, elke dag voor ik ga slapen.

En voor wat ik allemaal heb, en voor de mensen om me heen, vrienden, kennissen.

Zoveel, te veel om op te noemen.

Er zit veel wijsheid in 'het kleine huis op de prairie'.

Ik ga ontbijtje maken en ff lekker een aflevering kijken Lachende smiley

Laterz!

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:35

SHANITA130 schreef:
Ja, weet je, dat niet goed naar elkaar luisteren op het forum, wat natuurlijk ook niet kan, je hebt alleen het geschreven woord.....
En dat is ook wel leuk een stuk zo proberen te schrijven dat een ander het oppikt wat je bedoelt enzo.

Het, de bijbel, is wel duidelijk over gebed.
Moslims bidden regelmatig, en ja, we zijn geen moslims, wat ik wil zeggen; bidden is een discipline.
Dat zie je bij 'huis op de prairie ook': er wordt daar regelmatig gebeden bij dat gezin. Oa, ook elke nacht voor het slapen gaan.

Ik had eerst van nou, ik bid wel, maar ja dat was eigenlijk nadenken maar dan naar God toe. Dat heb ik steeds de gehele dag door als ik me ervan bewust ben en niet me gedachten op andere dingen moet richten zeg maar.
Ja, en als ik dan toevallig es aan die en die dacht, ja, dan bad ik voor hem/haar.

Maar ja, nu bedoel ik gericht bidden op zelf vastgestelde tijden, en tussendoor kan ook. Maar ja die zelf vastgestelde tijden, ja, dat maakt dat er een ritme in komt.
Bijvoorbeeld elke keer voor het slapen gaan.
En dan ook een lijstje, al dan niet in je hoofd, of geschreven.

Bidden is een opdracht het komt het zo vaak voor in de bijbel, NT.

Nou ja anyway, ik ga daarmee beginnen, dus niet nu en dan es of vaak al naar gelang ik eraan denk, aan iets, maar ik bedoel ook dus zeker doelgericht elke dag en/of meerdere keren per dag.

je moet es voor de grap af en toe opschrijven waar je voor bid en een jaar later dat terug lezen, sta je verstelt hoeveel er is uitgekomen waar je voor bid.
ha ha huis op the prairie, ja ik bid met me kinderen wel es samen , das een grote zegen echt.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:31
BerichtOnderwerp: Hoe laat je anderen in de waarde als je anders denkt.

misschien door te begrijpen dat we allemaal anders zijn, allemaal een andere rugzak hebben,anders gevormd Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:22

MAMALOE463 schreef:
Haha petra, je kan ook voor twee tegelijk bidden, dan hoef ik geen week in de wacht te staan
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

wacht met jou een week, want zo verhoort god me gebed en je gaat mee wokken en die leuke busdriver ook en wel begin wel met bidden na het wokken voor jou, ha ha Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:20

FRANKT627 schreef:
Dat hoor ik al 5 jaar...de enigste die voor me vielen waren labiele vrouwen. Ik blijf nu wel lekker alleen. Dat van dat dekseltje en pot is een achterhaalt cliché...het zijn maar sus-woorden waar je geen meter mee vooruit komt. Maar de intentie is wel goed...dat weet ik ook wel.

ach, geduld, dat zei ik toen ook tegen die ene, petra die al 8 jaar diep in me hart hoopt op iemand die een maatje voor het leven is, en we hebben het wel over een maatje voor het leven he, die kom je niet effe zomaar tege( darom wordhet es tijd voor gebeds ondersteunig Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:04

ja leuk he, en ben blij voor hem, vorig jaar heb ik twee weken gebeden voor hem omdat ik dacht na ja zeg,leuke man, word tijd hij e s iemand vind die bij hem hoort en hem verdiend en jeee nu is hij verliefd......
misschien heeft god me gebed ook wel verhoort dus deze week ben jij aan de beurt en volgende week mamalou, we kunnen altijd vragen toch,wie weet
en voormij ha ha bidden de mannen waar ik altijd de kerk mee poets, ha ha
wel lief van ze dat ze dat gingen doen toen ik zei, zal best wel nog een man willen
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 10:57

FRANKT627 schreef:
Mogen wij, of ik alleen, ook op je FB kijken? Kussende smiley

jij wel hoor, ben wel nog beetje ei met facebook hoe het werkt ha ha. stuurje me naam wel effe per mail Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 10:54

FRANKT627 schreef:
Erger dan dat kan niet...spijtig genoeg zal geen enkele vrouw voor mij vallen... Huilende smiley, smiley in tranen ...ik wens jullie veel wok- en wandelplezier

als we nu es allemaal gaan bidden voor een leuke lieve vrouw voor jou die bij
je hoort,
heb tijdje terug ook voor iemand gebeden van cm hier en die is nu heeel erg verliefd , dus ( en nee zeg niet wie)
sereius het stikt hier van de cristenen,laten we god allemaal vragen voor leuke vrouw voor frank deze week Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 10:48

MAMALOE463 schreef:
Heey dat is leuk een familie facebook! Goed idee!
Dan gebruik je dus allemaal hetzelfde wachtwoord waarmee je kan inloggen?
Handig!
Fijn dat je je weer wat beter voelt en de wereld je toelacht, nu nog het zonnetje erbij
Knipoog smiley

die is er al, maar in bed met lap ligt wel lekker. ha ha
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 10:47

MAMALOE463 schreef:
Dankje, ben het gewend inmiddels, maar soms breekt het ineens op Twijfelende smiley

Moet nu nog zoveel doen, naar de bakker, boodschappen doen, maar ben niet vooruit te branden, wat zeg ik, ik lig nog in bed zelfs Twijfelende smiley

is zaterdag en nu toch nog heel druk met boodschappen doen, lekker rustig aandoen, winkels zijn nog wel effe open. mooie nieuwe foto heb je trouwens
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 10:43

leuk kids hebben een familie face book gemaakt,alleen voor ons gezin en aanhang, dus 1 is in amsterdam, de ander daar, de ander daar en toch kunnen wel elkaars leven makkelijk volgen, met fotos enzo erbij van wat doe je vandaag enzo, dus daar zit ik op,want moest toch dan maarfacebook aanmaken en ik ga boodschappen vandaag doen en lekker relaxen piano spelen,want voelmewat beter en blij en de wereld lacht me toe Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 ... 76 Volgende
Pagina 64 van 76