Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 11:19
Onderwerp: Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Tien jaar van zijn leven, dat is in zijn geval meer dan de helft van zijn leven. Ik woon zelf in het 'buitenland', hemelsbreed een km bij de nederlandse grens vandaan. Mijn dochter is 8, kwam hier wonen toen ze 5 was, en zelfs voor haar zou het al ingrijpend zijn om naar nederland terug te gaan. Maar dan hebben we het over een gezinssituatie en een westers land waarvan ze nog altijd de taal prima spreekt. Dit is een jongen die hier alleen heen kwam (raar verhaal op zich maar daar hadden ze 10 jaar terug direct naar moeten kijken), in een nederlands gezin opgegroeid is, die kan je toch niet meer terugsturen?
Als je als land zo'n idioot immigratiesysteem hebt men 10 jaar hier kan zijn voor er een uitspraak komt, moet je ook voor de gevolgen instaan en dit op een nette manier oplossen. Ik snap de angst dat er straks nog een paar honderd mauro-gevallen opstaan, maar t zijn niet de azielzoekers die deze kromme wetgeving gemaakt hebben. Los het op en pas je immigratiesysteem aan zodat zoiets nooit meer voor kan komen. |
Dat kan je wel vergeten in dit land, oplossen doe ze niets, creeren wel. Moi zag het 30 jaar geleden al met de M.kanen, dat gaat uit de hand lopen . Toen hadden ze het probleem T..ken al gehad. Toen kwam de eerste politieke partij de Centrum democraten in opstand tegen het vreemdelingen beleid. Die werden al zo wie zo, door Jan en alle man verketterd, en beschuldigd van nazi praktijken. Begin 2000 had je de L.P.F en Pim werd wel gehoord, maar er werd niet geluisterd. Nu hebben we de PVV, en die gaat zo langzamerhand op, of eigenlijk weer terug op in de vvd. En na wat futloos schreeuwen van Wilders, scheren ze al de emigranten over 1 kam. En is er geen wezenlijk verschil meer tussen, emigranten, vluchtelingen, en economische vluchtelingen. En gaan ze jonge enkelingen met een toekomst terug sturen, onder het motto, gelijke behandeling, en voorbeeld stellen, dat zij het echt wel, menen!! dit keer!! En die Leers is glad verkeerd al vanaf zijn geboorte, laat mij nu weten dat je Gerd met een T aan het einde spelt, het zijn geen Gerden, maar Gerten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:54
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het ging over gebedsgenezing. Het is niet een vrijbrief om al je ellende hier te spuien. |
Dus alleen als het geholpen heeft, mag je reageren, dus alleen positieve ervaringen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:13
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik heb geen moeilijk met medelanders over het algemeen. Maar.... Ik werkte bij de dame, woont al 15 jaar hier, spreekt vrijwel geen nederlands en heeft al 15 jaar een hernia waardoor ik bij haar kwam te werken. Inmiddels heb ik zelf een hernia gehad en weet dus welke ondragelijke pijnen daarbij horen. Deze dame deed alles, uitgaan, hangen op de bank etc....als Dit een hernia is??? Ik geloof daar dus niets meer van, maar mevrouw krijgt intussen jaar in jaar uit van de WMO hulp bij alles waar ze zelf de hele week de tijd voor heeft. Ze kan vanwege haar Christelijke geloof niet terug naar Syrie, dus wat mij betreft mag ze blijven, maar het idee dat alles wat een kleurtje heeft minder betaald en veel meer krijgt....dat begint me af en toe enorm tegen te staan.
Hier in het dorp was er een man die al jaren om een nieuwe schutting vroeg bij de woningbouw vereniging. de schutting was volledig verrot, en meneer kreeg al jaren niets voor elkaar. Totdat hij het zat was, en de woningbouw vereniging belde met een buitenlands accent....binnen een week stond de schutting er!
Nederland stikt van dat soort voorbeelden, van mensen die nalles voor elkaar krijgen, maar zich weigeren aan te passen aan onze samenleving of de taal willen leren. Nu de horde Polen weer. men doet het zelfde als vroeger met de Turken. Waar zijn we mee bezig???? Laat een ieder die intergreert lekker binnen komen, maar alles wat na een jaar de taal niet spreekt....ga lekker terug
of discrimineer ik nu? |
Beslist niet, dat zei ik al, die de taal niet spreekt, en er totaal zijn best niet voor doet, en alleen uit de ruif vreet. Gewoon weer retour afzender
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 1 november 2011, 10:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:07
Onderwerp: Dierendag
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik doe niks met dierendag. Het is hier dagelijks dierendag. De map met rekeningen spreekt voor zich. |
En een ruim jaar later zijn ze ons helemaal vergeten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 09:57
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Dit is weer een discussie waar we niet uitkomen. Kunnen we elkaars inzichten in de doop niet respecteren? Elkaars visie hoef je niet te accepteren.
We bieden iedere vluchteling hier onderdak. Iedere vluchteling heeft zijn eigen religie. Ook hun visie op religieus gebied respecteren wij. Wij geven die mensen kansen om hun religie te beleven. We staan toe dat er voor hun gebedshuizen komen. Terwijl we diep van binnen weten, dat ze niet de juiste religie hanteren.
Er zijn meer topics waarin de reformatischen tegenover de charismatischen staan en vice versa. Waarom is er dan weinig respect hier op het forum voor anders denkenden?
Als de kinderdoop onbijbels is, dan vind ik dat het watergraf een onbijbelse term is. Of mag ik dat niet denken en zeggen? |
Je hebt helemaal gelijk, we lijken wel een stelletje filosofen, die komen er ook nooit uit. En volgens mij mag dat ook niet. Filosoferen dan wel te verstaan. Was er niet bij Babel ook zoiets?? (zonder filosofen)
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 1 november 2011, 09:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 02:07
Onderwerp: Halloween
|
|
|
Hallo ween hallo lach de betere optie
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 1 november 2011, 02:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 01:55
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Als je dan zo graag een antwoord wilt hebben ...
Wie gelooft zal hebben en niet is gedoopt ... Ik schreef eerder al over de moordenaar aan het kruis ... "heden zult gij met Mij in het paradijs zijn" ... Staat dus niet met lege handen maar is door zijn wedergeboorte een kind van God ...
De kinderdoop is geen doop zoals die in de Bijbel staat beschreven ... Dat je door de kinderdoop in het verbond zou worden opgenomen is onbijbels en is zelfs niet met bijbelse argumenten te onderbouwen. Zie ook mijn posting over het verbond van God met Abraham, Ismaƫl en Izak ... Belijdenis is niet hetzelfde als volwassendoop (geloofsdoop). Dit kan ook niet omdat de traditionele kerk de kinderdoop als doop ziet ...
Kinderdoop, belijdenis doen en volwassendoop (geloofsdoop) is niet hetzelfde als wederomgeboren worden. Belijdenis doen is voor de traditionele kerk een bevestiging van je geloof ... Volwassendoop (geloofsdoop) is een (persoonlijk) uiterlijk teken om een innerlijke werkelijkheid te symboliseren. Het geeft aan dat je, nu je wederomgeboren bent, "met Christus gestorven, begraven en opgestaan", Hem ook daadwerkelijk wilt volgen ... Nogmaals de volwassendoop (geloofsdoop) is niet je wedergeboorte
Daarom zal ik dus de volwassendoop (geloofsdoop) ook nooit zien als "overdoop" ...
Maar nu draai ik het om ... graag antwoord op deze vraag ...
wie gedoopt zal zijn, als kind, en niet gelooft ... staat met lege handen ... JA of NEE
.. |
Eigenlijk, Ja en NEE, als je niet gelooft dat Jezus je verlosser is, sta je ook na de volwassendoop met lege handen. En voor de rest, mooi verwoord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 01:40
|
|
|
Eerlijk gezegd, als het aan mij lag mocht hij blijven, en mogen ze wat mij betreft, al die eikels, (eikellinnen) die hier al jaren zitten, en nog geen woord hollands kennen, er uit knikkeren. Deze jongen is hier 10 jaar en spreekt vloeiend L.burgs, is aan deze kant van de rivieren, ook goed te verstaan. Eigenlijk nog beter dan de echte, hij is eigenlijk een toon voorbeeld, voor de nog te komen vluchtelingen (+ economische) en de M.Kanen, Z.A anen, T..ken, O.E. anen, enz etc......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 21:53
|
|
|
Ach, sommige figuren moet je maar in hun waarden laten, slandswijs slands eer?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 21:36
|
|
|
JOLAN931 schreef: | het is maar een raar ritueel die volwassendoop. ook dan kunnen ze weer het geloof verlaten, onder de mom van ...oeps, foutje...zo dacht ik vroeger |
Wel nee, die gast(en) leven zonder de wet, die doen niets fout, het hoort zo...... bedankt .
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op maandag 31 oktober 2011, 21:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 20:31
|
|
|
LORETTA033 schreef: | Mary 052 mee eens eerlijk gezegd heb ik nog nooit gehoord van een lopende tafel |
Zo,n ding op wieltjes denk ik, waar je achter loopt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 20:29
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
MARRY942 schreef: | Mijn dochter en ik gaan samen "stampie-andijvie-met-spekkies" eten vanavond....met een flinke snuif peper erover (we zijn allebei nogal heet gebakerd) |
So hee, de dames zijn al 2 dagen aan de rammedan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 20:25
|
|
|
ERIKA129 schreef: | kan maar een ding zeggen Pieter!! Helemaal met je eens!! |
Ach het is volgens mijn bescheidenheid, maar een persoon die er continu tegen aan schopt. En laat ik netjes blijven, ga ze er niet allemaal op aankiijken. 1 spreeuw maakt ook geen winter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 18:59
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Welja...laten we doorslaan met testamentrollen... |
W.C rollen dan, ook goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 18:33
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Kun je die 4 antwoorden niet in1x plaatsen Shanita??? |
Wees eens eerlijk, ik vind die korte samenvattingen toch wel beter te volgen, dan die halve testament rollen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 18:25
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach Cross, ik wil gewoon een stukje nuchterheid naar voren brengen. Wil je evangelisch geloven, dan ga je naar een evangelische gemeente, en dan accepteer je daar de gewoontes en gebruiken. En ben je refo, dan voel je je beter thuis in een refo gemeente. Maar laten we aub niet een evangelische gemeente refo maken of een refo gemeente evangelisch. Dan ben je verkeerd bezig in mijn ogen.
Ik ken voldoende mensen die in de evangelische gemeente kwamen, juist omdat ze zich wilden laten dopen. Ze konden zich niet vinden in het verhaal dat de belijdenis voldoende was. En ik denk dat veel mensen ook hier op de site eraan twijfelen. De boodschap van bekering en doop is de laatste tijd alleen maar kracht aan het winnen.
Ik ben trouwens benieuwd naar het volgende: als iemand die refo is, zich volwassen laat dopen, is hij dan nog wel welkom in de kerk? Vroeger werden ze nl. de kerk uitgezet. |
Nu heb je een punt, en min of meer ook weer niet, die heb je wat mij aangaande, wel omzeep geholpen. Ik heb een tijdje, toch wel aan volwassendoop zitten denken. En dan niet overdopen, maar gewoon laten dopen, dat heeft of eigenlijk had met periodes in mijn leven te maken. Maar als ik jou ongezonde halsstarrigheid voor ogen houd, doe ik het liever niet. Geen rekenschap houdende mening over anders gezinten. En ik geloof ook niet dat dit de boodschap is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 18:01
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
YELNIN491 schreef: | sja en nu......................??? |
Zie je wel bij jou krijg ik ook alleen maar puntjes om zelluf in te vullen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:47
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach Gerrit, minder fel mag ook wat mij betreft. Niemand duwt je een standpunt door de strot, maar sommige dingen moet je nooit loslaten, omdat het tot de kern van je boodschap hoort. Als je daarmee gaat schipperen kun je net zo goed ophouden. De boodschap Bekeert u en laat u dopen heeft ons gemaakt wat we zijn, en nog steeds vormt dat de kern van onze boodschap. |
Tja, ik zou zo zeggen, over dat schipperen dan! Goed voorbeeld, doet goed volgen. Het zou u sieren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Natuurlijk kan ik dezelfde vraag aan jou stellen: is het niet wat kort door de bocht dat wij dit zomaar moeten accepteren? In principe raakt dit het hart van onze identiteit. Het vormt de aanleiding van onze bestaansgeschiedenis. Het vormt de kern van onze prediking. Het is de oorzaak van onze groei. Het zou hetzelfde zijn om aan de katholieken te vragen de paus aan de kant te zetten. En het draait in mijn ogen de zaak om. Je komt als gast en je accepteert de identiteit. Je kunt niet verwachten dat ze zich gaan aanpassen aan datgene wat jij wil. |
Het evangelie brengen is 1, maar om nu jou standpunt bij iemand door de strot te duwen, is geheel wat anders. Bij ons (pkn) in de kerk komen ook van allerlij gezinten, van verscheidene belevingen. Maar wij stellen die regels niet die jij handteerd. Zo haal je geen mensen binnen, zo jaag je ze weg. En daar bij gelaten, heb ik ook gelukkig goede, en welkome lieden meegemaakt uit jou beleving. In ieder geval, die zijn niet zo verketterend , zoals u. Gisteren nog een dienst bijgewoond in Zwijndrecht daar gebeurde ook dingen die niet, of geheel niet in mijn beleving zitten. Had ik dan ook naar voren moeten gaan, en desnoods de dienst verstoren omdat het niet mijn beleving is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 08:22
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Als je het niet snapt, moet je een mail sturen niet hier vraagtekens neerzetten |
Ik snap het helemaal niet meer bij chatten krijg je bijna gelijk antwoord en bij mailen bijna nooit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:11
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik heb de mogelijkheid tot chatten uitgeschakeld.
Als iemand iets wil schrijft ie maar netjes een mail.
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:09
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat een opluchting vanmiddag. Groningen heeft echt weer laten zien hoe goed ze zijn. Mijn keel is schor vanwege het juichen... |
Was het zo,n mooie dienst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 19:37
|
|
|
Eigenlijk is het de zot voor woorden, en niet bepaalt een voorbeeld van Christen zijn. Een beetje wedijveren over wiens doop de echte is, en sommigen (1) gaat al steigeren, om de spelling van de ander. Nu als je het eens goed leest, vind ik het dan ook niet eens zo vreemd meer dat. In landen waar grote droogte heerst, meer mensen er voor kiezen om moslim te worden. Zeker als ze dit konden lezen, er is daar nauwlijks water om te drinken. Dus dopen kunnen ze dan ook wel vergeten. Besprenkelen had dan og de meest voor de hand liggende geweest. Maar ja dat mag weer niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 08:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Waarom denk je dat de hedendaagse vertalingen met minder zorgvuldigheid gemaakt worden? Eerlijk gezegd, denk ik, dat ze nu betrouwbaarder zijn geworden. Het bijbelonderzoek heeft een hele grote vlucht genomen, de versies zijn nauwkeuriger geworden. |
Dat zij ik toch, er mag veel meer, er kan veel meer, lang zo veel plichts getrouwheid niet meer. Eigenlijk concreet gezegd, een bandeloos leven, en een lang leven de lol vertaling. Dus gewoon een bandeloze vrije vertaling. Is die vertaling eigenlijk ook gebonden? Dan past hij namelijk ook mooi in mijn boekenkast. (die boeken heb ik ook gelezen) Doe je n.m ook maar 1 keer, anders gaat het zo vervelen he.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 08:29
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zelf vind ik dat dat te snel gezegd wordt. Door mensen worden fouten enorm zwaar aangerekend, en wie maakt geen fouten? Wie is volmaakt? In mijn ogen gaat het om de integriteit van mensen en ik vind JZ wel integer en oprecht. Je kunt het niet met hem eens zijn, je kunt wijzen op zijn fouten, maar ik vind niet dat hij mensen verleidt tot een valse leer en hij oefent ook geen ongezonde macht over ze uit. Die David Koresh was een valse profeet, die noemde zich de vleselijke Jezus. Of Jim Jones, die mensen verplichtte tot zelfmoord. In deze lijn staat deze man echt niet... |
J.Z, eens heb ik een dienst mee gemaakt van hem, er stonden wel 60 mensen in een rij. Zij wilden genezen worden, van een onderliggend probleem. Ik kende hen een beetje, en ik moet zeggen dat zij wonder wel niet genezen zijn van hun probleem. Wat ik eigenlijk wil zeggen, was 1 ding vooraf aan die healling die ik miste. Er werd niet bij gezegd dat, bij wonderbaarlijke genezingen, zoals deze, bij onderliggende problemen van deze aard, je jou eigen inbreng ook moest sturen. En ook de commerciele aard als hij zijn diensten begint zie je ook veel al niet op bv, je tv. Dus eigenlijk effe genezen bij J.Z en gezond weer op naar huis. Waarom zegt hij er nooit bij, dat je het ook mag (moet) geloven met geheel je hart, verstand en ziel. Zo breng je de mensen niet naar Christus toe, maar jaag je ze enkel weg. Zeker als een sessie niet geheel, naar de tevredenheid van een sessie ganger verlopen is. Ook op de tv hoor je enkel de mens(en) die genezen is(zijn), maar waarom nooit de velen die niet genezen zijn, om wat voor redenen ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 20:49
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Gerrit, waarom verbaasd me dat nu niet?? Maar je kan ook open staan voor al die nieuwe belevingen en zoektochten......met andere-hedentijdse - vertalingen die ook wel wat makkelijker leesbaar zijn... |
Dat is het hem nu net, hedentijdse vertalingen die ook wel makkelijk leesbaar zijn. Het is maar net, waar je het makkelijk vindt, ze vertalen dan wel in het straatje dat jou nou net uitkomt. En dan, dan denk je, komt dat even goed uit, zie je wel het mag toch. En zo, denk je, kom ik veel verder. Maar goed dat is jou keuze, doe mij maar het oude vertrouwde. Het komt waarschijnlijk dan niet altijd zo goed uit, en later eigenlijk weer wel. Alles is bij mij oud, ik ben oud, me bezittingen zijn oud, mijn omgeving is oud, maar ik kan met zekerheid zeggen, voor mij is het vertrouwt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 16:37
|
|
|
MARIAN519 schreef: | [/b]en waarom dan? omdast het de Heere een gruwel is? Omdast het zonde is? en onze zonden dan? zijn die geen gruwel in de ogen van God? HOe blijven wij de rest van ons leven? |
Het is ook een zonde ja, en zo ook de onze klopt ook, maar volharden wij in de zonde? Ook dat, zij die zonder zonden zijn, werpen toch de eerste steen. Volgens mij bescheiden mening, mag een ieder die er naar vraagt gedoopt worden, en de zonde dan? Iedereen die een zonde begaat, moet zelf zijn zonde beleiden tegenover God. Dus niet tegen over de voorganger, kerkenraad, dominee, pastoor of wie dan ook, dan alleen tegenover God. Een verbond daar in tegen als een huwlijk, is nog steeds, alleen voorbestemd voor een man en een vrouw (bijbels) en gelijke seksen is een huwlijk van de staat.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|