ChristianMatch

Forum

Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 ... 78 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 22:39
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
Dit getal is toch het getal van Satan ?? 777 is toch een goed getal Smiley die vol vragen zit

Daarom heeft ie er dus maar een reactie van gemaakt die vooral de Heer prijst Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 22:38
BerichtOnderwerp: God verhoort gebeden ... soms zo bijzonder

SUSANNAH475 schreef:
Maar ik denk Marieke dat dat 'gedragen worden' ook niet altijd zo beleefd wordt... ook al mogen we er zeker van zijn dat God erbij is, hoe dat ook voelt en dat is denk ik niet altijd zo gemakkelijk... Knipoog smiley

Meestal merken we dat pas achteraf, dat we gedragen zijn...zoals het gedicht ook zegt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 22:36
BerichtOnderwerp: Dopen?

HARALD285 schreef:

Maar zoals je zelf aangeeft je ”schoon te laten wassen”, zou je dan van je opdraging aan God schoongewassen moeten worden?

Nee, niet van die opdraging. Het Leger des Heils, dat overigens wel degelijk werkt als kerkgenootschap gaat ervan uit dat een mens zélf de keuze moet maken om Jezus te volgen en doopt daarom niet, maar draagt het leven van het kindje op aan de Heer erop vertrouwende dat het kind Zijn leiding zal ervaren en later dus zelf die keuze zal maken.

En echt vrij zijn, staat dat niet gelijk met alles opgeven en Jezus volgen? (Markus 10:13-31)

Dit ben ik met je eens! Maar toch heb ik soms het gevoel dat er bepaalde dingen zijn in mijn leven die ik echt van me "af moet laten wassen" ...zodat ze echt geen grip meer op me hebben.
Vrij zijn gaat namelijk ook gepaard met "belijden"...
En zoals ik al zei, de bewuste keuze heb ik gemaakt toen ik heilssoldaat werd en ik zie dat dan ook als een vorm van belijdenis. (Ook die kent het ldh namelijk niet)...maar toch...na een lange, zware periode voelt het een beetje als een echt nieuw begin, denk ik?

Je bent kind van God, dus nog steeds een kind Knipoog smiley

Maar wel te groot voor het doopfond Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 9 juni 2010, 22:42
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 22:26
BerichtOnderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard

HENK710 schreef:
Kijk, jij gaat ervan uit dat je de persoon niet kent. Aangezien ik ervan uit ga dat je vermoed dat de ander er niets mee zal doen omdat dat eerder gebeurd is, hebben we het over een ander verhaal. Knipoog smiley De casus zoals die gesteld is, gaat volgens mij uit van voorkennis over de doorrijder...

Inderdaad! Cross zijn reactie ging er vanuit dat je de persoon kent, dat was ik inmiddels even vergeten Knipoog smiley
Maar toch heb ik er moeite mee er van te voren vanuit te gaan dat de persoon er toch niets mee zal doen ook al is dat in het verleden gebleken...
Ik blijf dat toch zien als een stukje veroordeling.
Wie weet om welke reden de persoon er deze keer toch wat mee zal doen... Ik denk nu even aan het topic P.U.S.H. bij gedichten...Ik kan de rots misschien niet verplaatsen, maar God wel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:02
BerichtOnderwerp: De Stemming vandaag:

MARIJAN072 schreef:
Lachende smiley Clown smiley

Mocht hij nog helpen om de 'prullenbak' aan te stampen of was dat bij jullie nog niet nodig? Knipoog smiley

Neuh! het was hier heel rustig Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:59
BerichtOnderwerp: P.U.S.H. - Pray - Until - Something - Happens

Mooi! Die ga k zeker onthouden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:56

HENK710 schreef:
Ook dan is er niet persé sprake van veroordeling in mijn ogen. Oké, je ontneemt iemand wel een mogelijk leermoment...maar wellicht heb je daar vanuit ervaring wel reden toe... of je dat dan meteen veroordeling moet noemen???

Dan is ons referentiekader dus net iets anders, ik vind het op zo'n moment namelijk wel degelijk een veroordeling...zeker wanneer je er vanuit eigen ervaring reden toe zou hebben. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst en dus vel je op zo'n moment een oordeel over iemand die je helemaal niet kent, vanuit eigen perspectief.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:52
BerichtOnderwerp: Dopen?

Vanaf het moment dat ik geboren ben heeft mijn moeder me meegenomen naar het Leger des Heils.
Ik ben daar als kind opgedragen en uiteindelijk op mijn 22e heilssoldaat geworden.
Nooit heb ik er, sinds ik heilssoldaat werd, ook maar één seconde aan getwijfeld dat ik een kind van God ben en de Heilige geest in mij woont.
Toch ben ik, door omstandigheden, op een bepaald moment in een soort van "identiteitscrisis" terecht gekomen...en ik heb hard moeten knokken om daar weer uit te komen. Tijdens die periode ben ik me er meer en meer bewust van geworden dat mijn geloofsvisie zo verschilde van die van de kerk waar ik altijd mijn "thuis" had gehad, dat ik er uiteindelijk voor gekozen heb om op zoek te gaan naar een andere gemeente.
Dankbaar ben ik, dat ik die ook gevonden heb en dat deze kerk me helpt verder te groeien in mijn geloof.
Ik ben enorm gegroeid in mijn geloof, en Mattheus 19:26 heeft een heel nieuwe betekenis voor me gekregen...

Bij mensen is het onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.

Meer en meer merk ik dat Hij mij een weg baant en dat ik aan het worden ben zoals God me bedoelt heeft...
Een paar maanden geleden heb ik een (volwassen) doopdienst meegemaakt in de kerk, en ook om mij heen zijn er mensen geweest (uit het ldh) die er voor gekozen hebben om zich te laten dopen.
Sindsdien ben ik hierover gaan nadenken...ik wil mijzelf graag helemaal aan de Heer "geven" en Hem echt alle leiding geven.
k ben er de afgelopen twee jaar keihard mee bezig geweest om alle "slechte" dingen uit het verleden te verwerken...ben de confrontatie aangegaan...
En op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik, om dat te doen, alle die dingen uit het verleden van me "af moet laten wassen"...zodat ik er echt vrij van ben.
Maar zoals gezegd, tot voor kort heb ik er nooit één seconde over nagedacht omdat ik al openlijk voor God gekozen heb toen ik heilssoldaat werd.

Zou graag jullie mening willen weten, maar hoop wel dat dit op een respectvolle manier kan gebeuren...
Ook is het niet mijn bedoeling om de zoveelste discussie los te maken over volwassendoop en kinderdoop...dat laatste ben k namelijk echt te oud voor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:33
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen, zin of onzin?

Mieke, van harte gefeliciteerd met deze stap Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:22
BerichtOnderwerp: "Paars kabinet funest voor christelijke thema's"

HENK710 schreef:
Dit heeft alles te maken met de invulling die je geeft aan naastenliefde. Zoals met meerdere begrippen, is dit ook zo'n mooi voorbeeld van de mogelijkheid om vanuit een en dezelfde basis toch een andere definitie te hanteren en daarmee dus uit te gaan van andere standpunten dan een ander. Welke van die christenen is dan niet oprecht? Of is dit puur de beleving van een van beiden dat die ander niet oprecht zou zijn? En wat is daar dan christelijk aan om een ander niet oprecht te noemen, puur omdat die ander vanuit een andere denkkader reageert? Knipoog smiley

En nee, ik ben ook geen VVD-stemmer. Maar ik zie wel voldoende mogelijkheden om ook binnen de gelederen van de VVD christenen tegen te kunnen komen.

Dit ben ik helemaal met je eens!
Ik heb dan wel geen VVD gestemd, maar heb het CDA en de ChristenUnie net zo goed voorbij laten gaan... en toch heb ik mijn keuze wel degelijk gebaseerd op mijn geloofsbeleving Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:19

HENK710 schreef:
Niet persé.
Je kunt een bepaald vooroordeel hebben over iemand zonder hier iets mee te doen verder...dan is er zeker geen sprake van veroordeling!

dat klopt! Het hangt helemaal af van wat je ermee doet. Maar wanneer je er dus wel wat mee doet...zoals meteen de politie bellen om je er van te voren (vooroordeel) van overtuigt bent dat vermanen niet gaat werken bij iemand die zo aso is om na een botsing door te rijden zonder bericht achter te laten...was het vooroordeel dus wel degelijk de bron van de veroordeling...
wat dus aanvankelijk enkel een vooroordeel was, werd een veroordeling toen je besloot ernaar te handelen...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:13

HENK710 schreef:
Ook dat is volgens mij nog steeds geen veroordeling, Tess, maar een vooroordeel Knipoog smiley

En die gaan hand in hand samen, want een vooroordeel is de bron van de veroordeling Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:12
BerichtOnderwerp: "Paars kabinet funest voor christelijke thema's"

MARIANNE129 schreef:
VVD, inderdaad DE partij voor rijke werkgevers, ieder voor zich God voor ons allen (of zoals zij dat noemen, ieder is verantwoordelijk voor zichzelf) hulp voor mensen die gewoon wat minder kunnen, minder snel zijn of .... nou ja, even (of wat langer) minder goed voor zichzelf kunnen zorgen is er niet. Ontwikkelingshulp, ach waarom zou je, doodzonde het is toch veel leuker om mensen die al genoeg hebben nog even een flinke bonus te geven.

Nou ja, je begrijpt, ik zal NOOIT VVD stemmen, staat in mijn stemwijzer, helemaal onderaan. Ik begrijp ook niet dat een Christen, die oprecht probeert om zijn naasten lief te hebben als zichzelf op VVD kan stemmen. Maar oke, dat zal dan wel aan mij liggen

Niet alleen aan jou dan, Marianne Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:08
BerichtOnderwerp: ff weg...

INEZ910 schreef:
INEZ910 schreef:
Ja leuk hé, in eerste instantie voor een aantal weken .
Zuid Afrika, here we come!!
Ze hebben daar trouwens wel internet, dat hoorde ik weer!!

SUSANNAH457 schreef
Bijzonder Inez... en spannend misschien wel.... dat houd je vast wel langer vol dan... hi...

Wat een heerlijke onzin: ik naar Afrika Coole smiley met zonnebril ... maar wat wel waar is dat ik hier na vanavond niet meer ben!!
Gegroet allemaal, veel geluk en liefde toegewenst Lachende smiley met blinkend witte tanden

Het ga je goed meis, enneh...tot ziens he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:07

CROSSROAD317 schreef:
Als ik zie dat een broeder of zuster uit onze gemeente bijv. tegen een andere auto aanrijdt, schade aanricht maar zonder bericht achter te laten doorrijdt. Dan zal ik hem / haar daar op aanspreken, maar ook tegen hem /haar zeggen dat als hij / zij dit niet regelt dat ik dan wel de politie zal inschakelen. Dus ik vermaan hem / haar om wat hij /zij heeft gedaan, maar gelijktijdig veroordeel ik hem / haar ook .....

Ik vind niet dat hier sprake is van een veroordeling hoor Cross...in mijn ogen zou het een veroordeling zijn wanneer je niet eerst op de persoon afstapt, maar meteen de politie belt omdat je ervan overtuigd bent dat de persoon in kwestie zich toch niets zal aantrekken van jouw woorden...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:05

SHANITA130 schreef:
Ik heb het even gewijzigd, Tessybear, jou quote van mijn tekst.

Ik typte per ongeluk een dreiging, of dreigingen, het moest natuurlijk geen dreiging of dreigingen zijn.
Ja, zo een klein lettertje kan een heel groot verschil maken.
Nou is dat misschien niet echt opgevallen gezien de context van mijn tekst, maar ja, toch effe voor de zekerheid!

(En normaal zou zo'n fout ook automatisch wijzigen in je quote geloof ik, maar omdat je mijn quote waar de fout in zat had veranderd in 'vet afgedrukt' gebeurde dat dus niet, volgens mij.)

Het ging idd om de context, dus dat ene lettertje maakte weinig uit Knipoog smiley
Overigens word een ge-quote tekst niet automatisch gewijzigd wanneer je de oorspronkelijke tekst wijzigt...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 18:40

MARISKA601 schreef:
wat doen ze met al die stembiljetten als ze klaar zijn met tellen, hertellen?

Terug in dezelfde prullenbak denk ik Mars Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 18:37
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

JONATHAN890 schreef:
weet ik.... ze is welkom hoor, zij woonde toch in de buurt he?

Ja! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 12 juni 2010, 17:17
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 17:46

JONATHAN890 schreef:
dat weet ik nog niet hoor.....misschien is er wel nog iemand die mee wil rijden...taxi heeft nog plek voor iemand, uit R'dam of omgeving

Uhuh...Pearl wilde misschien nog mee...ff afwachten Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 17:25

CHATULIEM619 schreef:
Misschien verbaas je je over mijn antwoord, maar ik ben het absoluut met je eens. Maar ik kijk ook naar de praktijk en dan zie ik dat er heel anders mee omgegaan wordt. Zo anders, dat meestal de vermaner de kous op de kop krijgt, omdat hij een zgn. verkeerde hartsgesteldheid heeft gehad. Terwijl hij met een goede houding de ander benaderde. En het beeld dat degene die vermaant de ander ook meteen veroordeelt wordt alleen maar door dit artikel versterkt.
Mensen zijn rare wezens, die als het maar enigszins kan geneigd zijn hun gedrag goed te praten en de oorzaak bij de ander neer te leggen....

En ik denk Chat, dat dat juist hetgene is dat dit artikel aan wil geven...iemand die een vermaning als oordeel opvat namelijk, is zelf net zo goed aan het oordelen. En dat heeft dus alles te maken met hoe je naar jezelf en de wereld kijkt.
Overigens ben ik het met je eens dat het in de praktijk allemaal zo makkelijk niet is als het lijkt, maar ik denk dat we daarin dan echt niets anders kunnen dan volharden in Hem en Zijn liefde.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 17:12

Uk is met me meegeweest en heeft op geheel eigen wijze het stemformulier in de grote container gesjeesd...
hij vond het wel een beetje raar..."Mamah, waarom moeten al die papieren nu in de prullenbak?" Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 17:11
BerichtOnderwerp: relatie is werk ?!

HENK710 schreef:
Sociale dienst zoekt man voor bijstandsmoeders

Alleenstaanden met een uitkering in een aantal Friese gemeenten worden desnoods via een relatiebureau aan een partner geholpen. Dit plan van de gemeenten Dongeradeel, Dantumadeel en Schiermonnikoog heeft verbijsterde reacties opgeleverd.

De gemeenten gaan ervan uit dat als genoeg bijstandsvrouwen aan de man komen het bedrag aan uitkeringen met tonnen daalt.
Meest in het oog springende element is het betalen van de inschrijvingskosten voor een relatiebureau en het netjes in de kleren steken van de dames. Dit alles inclusief professioneel stijl- en imagoadvies en een bezoekje aan de kapper. Er wordt dus gesleuteld aan uiterlijk, houding en sociale vaardigheden.
Tot dusverre doen vijf à tien vrouwen mee. Per deelneemster wordt tot 1400 euro uitgetrokken. Wethouders Sicco Boorsma van Dongeradeel (ChristenUnie) en Marianne Hofs van Dantumadeel (Dantumadiel'82) denken dat met het plan 'Up to date' circa een miljoen euro te besparen valt.

(...)
Wethouders Boorsma van Dongeradeel blijft wel positief. "We gaan niet actief mensen aan een partner helpen, maar wie wil krijgt folders mee. De sociale dienst betaalt om mensen uit hun isolement te halen. Het gaat erom dat iemand zich beter voelt en werk vindt."

(...)
Het ministerie van Sociale Zaken stelt dat gemeenten met het voor reïntegratie ter beschikking gestelde geld mogen doen wat zij zelf het beste achten. "Maar zoiets heb ik nog niet gehoord", aldus zegsman Rense Weide. "Het moet leiden tot betaald werk."
Het aan verkering helpen lijkt daar niet direct onder te vallen, erkent het ministerie.

Aldus een artikel in de Telegraaf vanmorgen. Misschien moeten alle uitkeringsgerechtigde leden van CM maar eens de beleidsstukken opvragen bij de genoemde gemeenten, om dan naar de eigen gemeenteraad/sociale dienst toe te stappen met de vraag of zij dat ook willen gaan doen. Voortaan lid van CM met gemeenschapsgeld...en je krijgt nog een schoonheidsbehandeling ook...Als je vervolgens ook nog eens een relatie krijgt, mag je dat blijkbaar onder werk rekenen als ik wethouder Boorsma zo hoor. Knipoog smiley

Ervan uitgaande natuurlijk dat iedere alleenstaande op een partner zit te wachten! Engeltje smiley
Ben je eindelijk van de vorige af, douwen ze je der weer één door je strot Geschokte, onthutste smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 17:09

LIELIE304 schreef:
Haha, nu dat eindelijk geregeld is ga ik jullie heel blij maken door te vertellen dat ik ondertussen al een andere afspraak heb om erheen te gaan!
Ik ga samen met Angelique met de trein en op het station worden wij heerlijk opgehaald door Dukje! Verliefde smiley

Nou! uk springt echt een gat in de lucht nu...heeft ie tenminste heel de achterbank voor zichzelf Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 9 juni 2010, 17:16
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 17:07

ZINGA672 schreef:
Het verschil tussen vermanen en oordelen is denk ik fundamenteel.

Vermanen heeft de bedoeling iemand dichter bij Jezus en weer terug op het rechte pad te brengen. Vermanen gebeurt vanuit liefde. Iemand die vermaant staat niet boven degene die vermaant wordt, maar ernaast. Hij of zij is er zich van bewust ook een mens te zijn met fouten en gebreken en zal zijn woorden met zorg uitkiezen om de andere persoon niet onnodig te kwetsen.

(Ver-)oordelen is liefdeloos en egocentrisch en onverschillig en houdt geen rekening met de gevoelens van de ander. Degene die veroordeelt voelt zich superieur en maakt gebruik van krachtige taal (bijv: "belachelijk") om zichzelf boven het 'slachtoffer' te verheffen. Veroordelen heeft niet tot doel iemand dichter bij Jezus te brengen, maar om gelijk te krijgen en zichzelf te rechtvaardigen.

De bijbelse richtlijn voor vermanen van een broeder staat in Galaten 6:1

¶ Broeders, zelfs indien iemand op een overtreding betrapt wordt, helpt gij, die geestelijk zijt, hem terecht in een geest van zachtmoedigheid, ziende op uzelf; gij mocht ook eens in verzoeking komen.

GrZing!

Wat ik ook al aangaf idd...ff kijken of het uit de "pen" van een ander nu wel overkomt Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 13:03

http://www.youtube.com/watch?v=BePkLgDWdSI&playnext_from=TL&videos=AY9OuvbOXb0

Ik denk dat dit nummer heel goed weergeeft waar de knel zit...
Naar mijn mening (en ook volgens dit artikel) hoor je op deze manier naar mensen te kijken...en wanneer je dat kunt doen zal de liefde van Jezus ook steeds beter zichtbaar worden door je heen. Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 9 juni 2010, 13:04
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 12:59

CHATULIEM619 schreef:
De meeste drugsgebruikers kunnen je pcies vertellen waarom ze aan de drugs zijn gegaan. Als medische termen kennen ze uit hun hoofd...Alle misdaden die ze begaan hebben, vertellen ze je schaamteloos en geven daar ook nog argumenten voor....
Het eerste wat ze moeten leren, is verantwoordelijk te zijn. Niet alleen de verantwoording van zich afschuiven, maar ook eens onder ogen te durven zien wat ze gedaan hebben. Ook moeten ze leren weer verantwoordelijkheid te dragen in hun dagelijks leven..Afspraken nakomen, geregeld leven leiden en een goed dagritme hebben. En dat is een moeilijk en zwaar proces. Als je ze alleen maar benadert met, niemand veroordeelt je, zul je merken dat je juist hun probleem versterkt en ze je zien als een gewillig slachtoffer, die hun naar de mond praat en waar ze dus gebruik van kunnen maken.

Hmm...dan ken jij vast een ander soort drugsgebruikers dan ik!
Er is namelijk nooit beweerd dat je ze niet op het gedrag mag aanspreken, maar met oordelen kom je niet zo ver...tenslotte, als je er bij voorbaat van uitgaat dat ze niets waard zijn waarom dan de moeite doen om ze te helpen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 12:56

HANNAH810 schreef:
mij still don't snapper........ Huilende smiley, smiley in tranen
ik ja zie lijst,
nee zie TAXI...... Smiley die vol vragen zit

Taxi staat zelfs twee keer op de lijst...achter Lielie en achter mij haha...
maar misschien is het wel goed om taxi ook nog even onder zijn eigen naam te vermelden... Engeltje smiley

voorlopig begrijp ik dat er al een aantal mensen mee willen;

marieke897 met twee kinderen
hannah810 met twee kinderen
zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt)
buurvrouw van hannah met kind?
mariska601
tessybear731 met TAXI en kind
lielie met TAXI
peacedove830 met haar drie kinderen
grace585
susannah475
miekjes285
marieke913 met kinderen
johanneke817 met kinderen
roos166 met vijf !!!!! vriendinnen
ysha217
marianne129 (onder voorbehoud)
carin303 (onder voorbehoud)
angelique...

martien579
dirkjan078
mydestiny349
gert856
dirkie395 met twee ballengooiers...
eloy025 (als er niets tussenkomt)
herman040 op klompen
fred229
leo571 met kinderen (onder voorbehoud)
hlcvb791
hans521 (onder voorbehoud)
dreeke472 (onder voorbehoud)
henduk927
juda209 (97 jaar, hihi) (onder voorbehoud)
code953 (onder voorbehoud)
kennis van hannah (onder voorbehoud)
rucosca532
Jonathan890 (met lifters)

38 aanmeldingen dus; 22 dames en 18 heren
en 4 mensen die (nog) niet op de lijst vermeld willen worden; t wordt alweer een lekker cluppie!!
leuk hoor!!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 9 juni 2010, 13:08
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 12:50

HANNAH810 schreef:
TAXI gaat rijden en staat op de lijst tessy???
mn snappertje heeft last van storing denk ik?

Taxi had tot gisteren toe nog steeds niet bevestigd dat hij zou rijden Han, maar positief ingesteld als wij allemaal zijn gingen we daar maar gewoon van uit...tenminste, voor 90% dan! Knipoog smiley

Wij kunnen dat Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Denk dat komt dus best goed met dat snappertje van jou Clown smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 9 juni 2010, 12:51
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 12:46

CHATULIEM619 schreef:
Sorry Jonathan, je maakt jezelf echt belachelijk met deze voorbeelden. Heb je wel eens een drugsgebruiker meegemaakt? Het eerste wat ze van je verwachten is dat je voor ze klaarstaat...Daar maken ze juist gretig gebruik van.

Belachelijk Smiley die vol vragen zit Dat is dus een oordeel Boze smiley
Hoe lang zullen ze gebruik van je blijven maken als je ze alle mogelijkheid tot drugsgebruik ontzegt? Want dat is natuurlijk wel het doel van dit geheel...
zo blij zijn ze dan niet meer met je hoor!
En dan is het juist de kunst, om dat ontstane gat te gaan vullen met de liefde van God. Ik kan je wel vertellen Chat, één ding dat je daar niet bij kunt gebruiken is veroordeling!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 9 juni 2010, 12:48
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 12:43

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb in mijn vorige bijdragen al weer gegeven dat vermanen en veroordelen als subjectief worden ervaren. Mensen, die willen volharden in zonde, zullen elke vermaning als veroordeling beschouwen. En met dit artikel in de hand hebben ze er ook een argument bijgekregen..

Nou dat ben ik dus niet met je eens!
Dit artikel staaft inderdaad dat dit gebeurt, maar geeft aan dat de oorzaak ervan bij jezelf ligt (als oordeler, want daar gaat het artikel over) en dat je er dus aan mag werken dat je op een andere manier naar de dingen gaat kijken.
Ik heb er zélf aan toegevoegd dat men, wanneer een negatief zelfbeeld een vermaning daarom ook als veroordeling op kan vatten, en ook daar aan gewerkt mag worden.
Ik heb zelf heel lang een ontzettend negatief zelfbeeld gehad en zodoende regelmatig goed bedoelde dingen helemaal verkeerd opgevat, maar ook heel veel oordelen opgebouwd. Over anderen, net zo goed als over mijzelf.
Wij hebben als mens namelijk geen groter aanklager dan wij zelf...(lekker gevoed door het duveltje)...en daar gaat dit artikel op in...Wijs niet zo met je vingertje (naar jezelf en zodoende ook anderen) maar accepteer jezelf zoals je bent door de liefde van God. Wij hebben als mens veel te vaak de neiging naar onszelf te kijken door menselijke ogen, en als we dat doen kunnen we ook niet anders dan enkel constateren dat we faliekant de mist in gaan. Vervolgens zwelgen we zo in zelfmedelijden dat we, i.p.v. onze zonde bij de kont te pakken en er wat aan te doen, liever blijven waar we zijn omdat we toch waardeloos zijn! En dat is niet zoals God het bedoeld heeft; Tuurlijk weet hij dat we zondigen, maar Hij heeft het ons bij wijze van spreken al vergeven nog voor we het doen en rekent het ons niet meer aan! Terwijl we zelf wel blijven aanrekenen, onszelf en anderen...
En op die manier kan Hij niet doordringen tot ons diepste wezen om ons te "genezen"...en om dat wel te kunnen doen moeten we onszelf, en al onze fouten aanvaarden...en ik kan je uit eigen ervaring vertellen, dat argument staat gewoon als een huis!
Dat is wat dit artikel ook zegt en is dus alles behalve een vrijkaartje om te volharden in zonde. Als dat wel is wat je er uit gehaald hebt, zou ik je aan willen raden het toch nog es te lezen, oordeelsvrij! Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 ... 61 62 63 64 65 66 67 ... 78 Volgende
Pagina 64 van 78