Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 22:52
Onderwerp: Té tolerant?
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | De laatste tijd ben ik m'n hoofd nogal bezig met het thema tolerantie. Inmiddels lagen er al verschillende kladblaadjes met gedachteflarden hierover in m'n huis verspreid... Ik wil proberen hiervan iets op papier te zetten, zodat ik jullie mijn dilemma voor kan leggen...
Volgens het Van Dale woordenboek betekent tolerantie: verdraagzaamheid tegenover andersdenkenden.
Oké, helder. Ik ben het dus niet met andermans mening/visie eens, maar ik geef hem de ruimte en het respect voor zijn mening/visie. In dat geval ben ik dus tolerant.
Ik neem even abortus als voorbeeld. Veel christenen zullen tegen abortus zijn. Maar tegelijk accepteren we wel vrij gemakkelijk dat abortus hier in Nederland legaal is. Bovendien, ik stel me voor dat ik in gesprek ben met iemand die een abortus heeft laten plegen. Ik zou (voorzichtig) zeggen dat ik uit principe tegen abortus ben. En dat ben ik ook, maar ik zou er ook zo maar aan toe kunnen voegen dat ik het bijna begrijpen kan dat mensen voor abortus kunnen kiezen in bepaalde omstandigheden. Dat heet dan met een mooi woord mild zijn. Maar, is het wel mild? Of is het misschien lauwheid (Openb. 3:16)?
Ik wil niemand kwetsen, iedereen sparen en ik gun ieder zijn mening / visie. Maar doe ik dan God en de waarheid niet te kort? Ben ik dan niet teveel bezig met de eer van mensen in plaats van met de eer van God?
Hoe duidelijk zijn we als christenen eigenlijk nog in onze standpunten? Nemen we voldoende positie in in onze maatschappij?
Een voorbeeld waarin wel een duidelijk standpunt werd ingenomen is het weigeren van de hostie aan homoseksuelen. Daar is natuurlijk van alles over te zeggen. Het gaat me in dit topic niet om de vraag of we het daar wel of niet mee eens zijn. Ik wil daar dus eigenlijk ook GEEN discussie over.
Het gaat mij daarentegen om (en dat houdt me bezig de laatste tijd) hoe duidelijk wij als christenen onze standpunten kenbaar maken. Of wordt het tijd voor een duidelijker stellingname? Ik ben benieuwd hoe jullie daarover denken.
Tenslotte, het afkeuren van iemands gedrag of mening betekent voor mij niet dat ik diegene als persoon afkeur. Hoewel dit nogal eens door elkaar wordt gehaald, staat dat voor mij los van elkaar. |
Wat mooi, dat je dit vraagstuk aan de orde stelt. Om te beginnen sluit ik me helemaal aan bij jouw laatste woorden. Ik vind het jammer, dat dit niet altijd zo gezien wordt door anderen.
Verder is dit een vraagstuk wat mij ook heel erg bezig houdt. 'k Weet er niet direct een antwoord op, al zet het mij wel aan het nadenken. Aan de ene kant wil je mild zijn, omdat je vanuit je menselijke gevoel denkt. Dat waarderen mensen ook in je. In mij komt dan wel de vraag op 'ben ik niet té mild?'. Sta ik voor wat God vraagt of kies ik de makkelijkste weg door te zwijgen. Aan de andere kant kan de Bijbelse waarheid - vanuit menselijk oogpunt bekeken - soms hard lijken. Dan moet je je best doen om Gods liefde er in te zien, terwijl de Bijbel wel duidelijke richtlijnen om te leven geeft. Toch twijfel ik er niet aan dat Hij ons richtlijnen geeft, vanuit Zijn onvoorwaardelijke liefde voor ons. Moet je zwijgen als je - op grond van de Bijbel - verkeerd gedrag ziet of moet je het risico lopen dat anderen je hardheid, bemoeizucht en soms zelfs liefdeloosheid verwijten? Dan lijk je - in de ogen van de ander - ook niet op Jezus. Ik vind het moeilijk, als mensen - ook mede-christenen - je dan niet (willen) begrijpen. Het is voor mij dus een zoektocht wanneer ik moet spreken of moet zwijgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 23:20
Onderwerp: Stemmen......op..
|
|
|
MARISKA601 schreef: | http://www.partijenwijzer.nl/Ga-naar-de-test
op deze pagina kan je een test doen welke partij het beste bij je past.
ik heb hem vluchtig gedaan. ik kreeg 3 partijen voorgeschoteld.
1 SGP 2 Groen Links 3 SP |
Niet te geloven zeg, mijn uitslag! Ik ben toch linkser, dan ik dacht. De partij waar ik op ga stemmen, zit er niet eens bij. Lijkt op jouw uitslag, Mariska.
1 SGP 2 SP 2 Groen Links
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 maart 2010, 20:16
Onderwerp: onaardig gedoe in de chat deel 2
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Je haalt me de woorden uit de mond... |
En ik ben het weer met Liesbeth en Pieter eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 februari 2010, 12:35
Onderwerp: Onaardig gedoe in chat (en forum)
|
|
|
PIETER649 schreef: | Er is inderdaad een "wij" Henk. Dat schrijf je heel correct.... Het onbegrip van waaruit sommige mensen hebben gehandeld, EN zelfs een ban hebben opgelopen, komt door de eenzijdige voorlichting die ze hebben gekregen. Vanuit die valse informatie is er een demonisering in gang gezet die christenen onwaardig is. Wel jammer dat er mensen zijn die op het forum met bijbelteksten gelardeerd "bewijzen" de juiste christelijke leer aan te hangen terwijl ze in een chatroom niet veel verder komen dan kleutergedrag. Er heerst in de chatroom een sfeer van pestgedrag en opstookgedrag die in mijn ogen CM onwaardig is. Als kleuterjuf Chris dan (helaas) weer moet ingrijpen en enkele kleuters verwijderd, ligt dat NIET aan het slachtoffer van pestgedrag maar aan de pestende kleuters zelf....
Jij noemt het hartverwarmend dat de achterblijvende kleuters hun sympathie uitspreken naar de weggestuurde kleuters.... Ik zou het hartverwamerder vinden als alle kleuters tot inkeer komen en begrijpen dat pestgedrag niet kan op deze site en de knuffelhoek eens zouden gebruiken om hun terechte excuses aan te bieden aan het slachtoffer
Dan bewijs je dat de kleuter op kan groeien naar een man |
Pieter, 'k ben het lang niet altijd met je eens. Maar in dit geval sla je volgens mij de spijker op de kop. Ik voel me voor even verbonden met je. Volgens mij moeten we de problemen ook in perspectief zien. Op CM staan meer dan 2000 mensen, het grootste deel weet niet wat er gebeurd is. Ik heb besloten me er verder inhoudelijk niet mee te bemoeien, dat laat ik in alle vertrouwen aan Chris over. Ik heb er wel m'n gedachten over, maar die hou ik voor me. Ik voel me op deze manier op CM - het dagelijkse leven is wat anders - prettiger als einzelgänger. Bij de genoemde verbondenheid heb ik echt grote twijfels, dan ben ik liever een buitenbeentje.
Fijn CM, dat jullie de kwaliteit van deze site bewaken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 18:26
Onderwerp: Stemmen......op..
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | 'Christen kan geen Wilders stemmen'
Ruim driekwart van de predikanten en kerkelijk werkers in Nederland vindt dat een christen niet op de PVV van Geert Wilders kan stemmen. Dit blijkt uit een door het Nederlands Dagblad uitgevoerde enquete onder ruim twaalfhonderd voorgangers. Vandaag verschijnen de uitkomsten van het onderzoek in de krant.
"Het gedachtegoed van Wilders en de PVV is tegenstrijdig aan het christendom," zegt een predikant in de Protestantse Kerk. Hij voegt toe dat Jezus Christus opkwam voor vreemdelingen, wezen en weduwen. Een derde van de ondervraagden geeft aan dat er in hun gemeente mensen zijn die de ideeën van Geert Wilders steunen.
Het onderzoek is gehouden onder predikanten uit de volle breedte van protestantse kerkgenootschappen in Nederland.
Mijn mening is dat dit inderdaad niet kan. Ben t met een aantal punten van hem wel eens, maar dat heb ik met zoveel andere partijen. Echter discriminatie is nooit goed. Beperking van geloofsuitingen van moslims, betekent ook dat ik mijn uitingen niet meer mag doen. Als Wilders bijvoorbeeld vind dat islamitische scholen niet goed zijn, dan betekent dit dat een D66 of VVD straks het hele bijzonder onderwijs, dus ook alle christelijke scholen afschaft.
maar ..... wat is jouw mening over dit stemadvies van zovele voorgangers? |
't Is niet zo origineel, maar ik sluit me helemaal aan bij de mening van deze voorgangers!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 27 februari 2010, 18:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 16:45
Onderwerp: Vrijheid van meningsuiting
|
|
|
KAT125 schreef: | nee die humor zie ik niet van jou. ik zie het als,het moet maar getolereerd worden. als jij ergens in een kroegje bent en er zijn veel mannen met zo'n broek aan,en ze dneken allemaal even door, dan voel jij je geheel onprettig. denk daar maar es over na. ik ben er tegen. broek moet verboden worden om er in het openbaar mee te lopen. als dat getolereerd moet of mag worden, dan moet je nudisten ook de rvijheid geven. |
Oei, volgens mij is dit de laatste reactie van Kat. Ik heb 'm toch niet weggejaagd. 'k Denk dat het beter is zo, ook voor hem. 'k Zou 'm toch nog graag alle goeds toe willen wensen, maar weet niet of hij dat ooit nog leest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 15:27
|
|
|
KAT125 schreef: | Mode-industrie opgeschrikt door penisbroek
de rest van de tekst bespaar ik jullie.
vijheid van menings uiting,maar dit is toch waanzin? |
‘k Vind je wel een beetje preuts hoor, Kat. Als je wel eens in West-Papua (voormalig Irian Jaya, Nederlands Nieuw-Guinea) bent geweest, dan kijk je niet meer op van zo'n broek hoor. Daar dragen ze zelfs nog veel minder dan dat. 'k Zou je foto’s kunnen laten zien, maar laat ik ze hier maar niet plaatsen. 't Is wel te googelen, als je Papoea intikt en de afbeeldingen bekijkt. De mannen, die vaak alleen zo’n koker dragen, kijken er zelfs trots bij. Je krijgt het gevoel dat ze meer naar jou – als blanke vrouw – kijken, dan jij naar hun. 'k Moet wel toegeven dat het eerst een beetje wennen is, lastig ook wel om zo’n man aan te blijven kijken. Het idee van die modeontwerper is dus al eeuwenoud, niet echt origineel dus. Hij gebruikt alleen een lapje stof i.p.v. een kalebas. Dus de waanzin valt m.i. wel mee. Niemand is ook verplicht, om z'n broek te dragen hè.
‘k Heb het nieuwsbericht opgezocht en aan vrienden, met wie ik in dat land was (een daarvan heeft er heel wat jaren gewoond), gemaild. We hebben er veel plezier aan beleefd , dus bedankt voor de hint Kat. Hopelijk kun je deze humor waarderen.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 27 februari 2010, 09:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:15
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Je leest niet, je denkt niet na over wat er staat en je taalgebruik is volstrekt ongepast en liefdeloos.
Thomas |
Zo denk ik er ook over. En dat het niet lekker loopt op het forum, ligt aan iedereen behalve aan Kat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 14:12
|
|
|
KAT125 schreef: | idd klopt dat, het was een reactie op henk.
als ik afwijk, waarom trek jij dan die schoen aan? |
Sorry hoor, maar volgens mij mag dat op een forum.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:53
|
|
|
KAT125 schreef: | idd,eigen volk eerst en dan de rest. kijk het volgende even.
http://www.dumpert.nl/mediabase/285151/a26c60dc/dit_land_is_het_zat._c_est_ca.html
en ik noem het dat volk en ben hetniet met hun eens daarover hoe ze dat doen. |
Sorry Kat, maar ik kan jouw stukjes over echtscheiding niet rijmen met het plaatsen van deze link. Ken je het 3de gebod?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:43
Onderwerp: Welke partij stem je op en waarom?
|
|
|
[quote=MIRJAM247]Ik geloof niet dat een christelijke, regerende partij in deze tijd uberhaubt goed zou kunnen regeren onder de druk van het land en de rest van de wereld. Dat heeft te maken met de scheiding tussen kerk en staat. Niemand zou een volledig bijbels gegronde partij meer toelaten. Je ziet bijvoorbeeld al dat de CU/SGP zich niet teveel uitlaten over bepaalde onderwerpen zoals bouw van moskees en het homobeleid. De andere kant van die medaille is namelijk dat dan al snel kerkenbouw en christenen ook niet meer getolloreerd zullen worden.[/quote]
Helemaal mee eens, Mirjam. Het vetgedrukte is voor mij ook een reden om nooit op Wilders te stemmen. De plannen die hij bedenkt tegen de moslims bijv. verbod op het hoofddoekje, waar ik al m'n bedenkingen bij heb, hebben ook consequenties voor de vrijheid van godsdienst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:27
Onderwerp: Velen kiezen de Heiland als koning
|
|
|
HENK710 schreef: | Maar wat is een echte Bijbel dan? Want elke vertaling is een interpretatie! |
De Dode Zee-rollen misschien
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 26 februari 2010, 13:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:25
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Weet je Kat dat het juist Jezus was die met tollenaars en hoeren omging ? Weet je nog die Zacheus ... waarvan iedereen dacht ... pffff ... maar Jezus ging zelfs zijn huis binnen en Zacheus ontving hem en Jezus had daar een maaltijd ... Juist Jezus liet ons zien dat we mensen in hun waarde moeten laten. Daden kunnen in strijd zijn met wat God van ons vraagt, maar we moeten niet vergeten om de mens daarachter te zien. |
Ik ben het met je eens Susannah, dat je mensen in hun waarde moet laten. Dat deed Jezus zeker! Maar Hij wees mensen ook hun zonden en wees hun Gods weg, daar is Zacheüs een duidelijk voorbeeld van. Jezus deed dat vanuit Zijn liefde voor hen. Ik krijg hier op CM soms de indruk dat 'daden goedpraten' hetzelfde is als 'mensen in hun waarde laten'. En praat je bepaalde daden niet goed omdat je daar op bijbelse gronden van overtuigd bent, dan krijg je dat soms keihard te horen. Dat vind ik best jammer. 'k Ben het wel helemaal met je eens, dat Jezus het allerbeste laat zien hoe je - in liefde - met je medemens omgaat.
Kat, waarom mag Jezus niet ons grote voorbeeld zijn? Susannah zegt niet dat zij zich vergelijkt met Jezus, maar wij krijgen wel de opdracht om Hem te volgen. En ik wil dolgraag zoveel mogelijk op Hem lijken, eens - in de nieuwe hemel en op de nieuwe aarde - zal dat zo zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 13:12
|
|
|
HENK710 schreef: | Je zou het denk ik kunnen vergelijken met de opmerking van Rouvoet '(in de formatietijd van het nu net gevallen kabinet) dat hij blij is dat er in NL ook moskeeën gebouwd kunnen worden, omdat dit de vrijheid van godsdienst benadrukt, wat hij als hoog goed ziet, al heeft hij wel en specifieke godsdienstige overtuiging die hij het liefst met iedereen zou willen delen... Acceptatie van de mens, maar het niet eens zijn met zijn/haar levensbeschouwing... |
Dat vind ik een goede vergelijking, Henk! Ik herken me eigenlijk wel in Rouvoet. Het stukje wat ik vetgedrukt hebt, geeft wel het spanningsveld weer waarin de CU verkeert. En dat is denk ik iets wat steeds minder geaccepteerd en gewaardeerd wordt, vaak ook niet door mede-christenen. Je kunt dan in de knel komen te zitten met je bijbelse opdracht in een individualistische en multi-culturele/religieuze maatschappij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:47
Onderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik geloof graag dat iedereen met de beste bedoelingen hier op het forum schrijft. vaak gaat het over zonde en het liefst over de zonde tegen nr.7
weet je... soms denk ik weleens dat er mensen zijn die het lekker vinden om over die specifieke zonde te praten-schrijven... |
Is een stukje verwerking misschien?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:21
Onderwerp: Vrouw zoekt christelijke boer
|
|
|
KAT125 schreef: | stuur me dan maar een prive mail met wat er in stodn want ik ben wel nieuschierig geworden. |
Heb ik net zo min zin in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:20
Onderwerp: Zwolle: Speeddate-lokatie gezocht
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ze kan mijn moeder zijn |
Tja, daar moet je niet moeilijk over doen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:08
|
|
|
MARIO216 schreef: | Lenie 't Hart (van de zeehondencreche) kan gelijk mee doen . Is geloof ik gescheiden. |
Interessant voor jou als man, maar niet voor mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 22:03
|
|
|
MARIO216 schreef: | Bij Pierburen zijn denk ik wel noch een paar zeehonden die willen daten |
Haha, beetje ver weg Mario.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:53
|
|
|
RELLOK036 schreef: | euhm kleine vraag kan er ook iets in het zuiden gedaan worden? |
Leuk in je uppie, Rell.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:50
|
|
|
VINCENT394 schreef: | Bij deze dus weer on-topic.
Ik ben er nog niet uit. Ben ernstig teleurgesteld in CDA en CU zoals ze in het laatste kabinet zaten. Ik heb me verdiept in de voorstellen van de CU, en driekwart bestond uit extra regeltjes en verboden. Omdat een van de grootste problemen in Nederland de enorme regeldruk en regelzucht is, wil ik daar mijn stem niet langer aan geven.
verder ben ik echt klaar met Balkenende, dus mijn 2e keus (CDA) gaat het waarschijnlijk ook niet worden.
Dus ik ben er nog niet uit. Uit landsbelang wil ik geen partij stemmen die geen regeringsverantwoordelijkheid willen nemen (SGP en SP) of waarmee niemand wil samenwerken (PVV, al is dat niet de enige reden)
Vincent |
Er wordt toch gevraagd waar je wel op stemt en niet waar je niet op stemt Misschien een idee om een eigen partij op te richten, Vincent?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 21:44
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Rare teksten? Hoe bedoel je?
Die staan gewoon in iedere bijbel hoor. Ook in de jouwe....echt wel.....
Zoek ze maar eens op dan, want anders heb jij wel een erg rare bijbel. |
'k Moet even glimlachen, mag wel hè.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 20:26
Onderwerp: Vrouw zoekt christelijke boer
|
|
|
KAT125 schreef: | ik weet niks van dat topic af, vertel of leg uit als je wilt?
ik ben hobby boer, is dat ook goed? |
Om in de sfeer van het platteland te blijven; ik heb niet zo'n zin om ouwe koeien uit de sloot te halen.
Dit was iets van voor jouw tijd op CM, Kat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 20:12
Onderwerp: De rooie balk deel 2
|
|
|
KAT125 schreef: | eeej daniel, ik kan geen mail meer verstruren,maar zou je een ander plaatje willen gebruiken? je hebt de zelfde als robbedoes en dat vindt ik enorm verwarrend. |
Is toch leuk om memory te spelen op CM.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 20:11
|
|
|
DANIEL777 schreef: | zolang tie het maar tot en met 8 maart vol houd |
Waarom tot en met 8 maart Loopt je abonnement dan af?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 11:35
Onderwerp: beurs in utrecht - hardenberg
|
|
|
KAT125 schreef: | nou ik denk asik daar zou lopen dan val ik wel op,want nette kleren heb ik niet dus ik loop daar in mn werk kleding en momenteel ga ik er zo wie zo niet heen want dan moet ik in ene rolstoel zitten en jah daar zie ik mezlef nog niet helemala geschikt in. maar vind het jammer dat er niks is geschreven over dat. |
Er is toch wel genoeg over geschreven, Kat Zie de link. Maar je moet wel even zoeken, het komt niet aanwaaien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 11:10
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Nou, t was meer Bambi's moeder.....en vooral erg groot, werd gewoon even donker in de auto. Maar ik kan wel diervriendelijk aanrijden, ze stond gewoon weer op na de klap |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 10:55
|
|
|
DANIEL777 schreef: | was na valentijn |
Oei, dan heb je een serieus probleem dus. Sterkte!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 februari 2010, 10:13
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ik verdedig mij niet, maar ik vind t volgende:
Er is geen enkele zonde groter dan de andere, allen zijn gelijk.
Zonde is je doel missen
Nog meer zonde is het als je je zonde niet aan t kruis bij Jezus brengt, Zijn tranen in zijn ogen hebt gezien, en hebben mogen ervaren dat die traan er voor jou was. Een traan van blijdschap van Jezus, dat je daar bent gekomen. |
Zo is dat! Wat mooi gezegd, Jonathan. En als iemand anders jou uitmaakt voor een grote zondaar (en zichzelf stiekem wel geweldig vindt), dan moet je eigenlijk medelijden hebben met hem/haar.
|
|
Naar boven |
|
|