Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 december 2009, 23:14
Onderwerp: Boekentip....
|
|
|
PIETER649 schreef: | en das nou presies waarom er vanaf de kansel gewaarschuwd word voor wereldgelijkvormigheid |
Omdat de Bijbel ook occult is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 december 2009, 23:11
Onderwerp: Boekentip....
|
|
|
PIETER649 schreef: | das hartstikke occult man!!! |
Wat is er occulter aan LotR dan de Bijbel? Beiden kennen de strijd tussen goed en kwaad en beiden kennen kwade geesten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 december 2009, 22:14
Onderwerp: christenen en moslims
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Religie/godsdienst hoort samen met een boek. Bij de christenen is dit de bijbel bij de Islamieten is dat de koran.
Voor een godsdienst is dus het boek onlosmakelijk met elkaar verbonden, waardoor je dus ook de God of god van die religie/godsdienst kunt kennen. |
Godsdienst hoort met een boek samen te vallen? Bij mijn weten heet dat boek dan gewoon hart. Dat is de werkelijke plek waar God ons mensen raakt en waar relatie met Hem begint en groeit. Het boek is niets meer dan een hulpmiddel om God te leren kennen. Daarbij is het dan wel weer goed om te weten dat die boeken hoe dan ook altijd een stuk mensenwerk zijn en daarmee dus een beeld van God kunnen oproepen dat niet altijd strookt met wie en hoe God daadwerkelijk is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 december 2009, 22:32
Onderwerp: christenen en moslims
|
|
|
PIETER649 schreef: | nee, die christenen, die hebben hun geloof altijd vreedzaam uitgedragen... ff nadenken voor je zoiets plaatst. |
Maar Pieter, dat mag je niet zeggen Want die doen het uit de goede Naam ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 22:43
Onderwerp: terecht?
|
|
|
Quote: | Woedende Ivana Trump uit vliegtuig gehaald Uitgegeven: 27 december 2009 18:33 Laatst gewijzigd: 27 december 2009 21:30
LOS ANGELES - De Amerikaanse beroemdheid Ivana Trump is zaterdag door veiligheidsmedewerkers uit een vliegtuig gehaald, omdat ze een grote mond had. © AFPDat meldden Amerikaanse media zondag. Ivana zou woedend zijn geworden vanwege luidruchtige kinderen, die door het gangpad renden.
De bemanning van de Delta-Northwest Airlinesvlucht probeerde haar te kalmeren, waarop ze alleen maar bozer werd.
De 60-jarige zakenvrouw weigerde vrijwillig het toestel op de luchthaven in Palm Beach in Florida te verlaten, waarop de beveiliging werd ingeschakeld. Het toestel vertrok alsnog met twee uur vertraging naar New York.
Trump, de eerste vrouw van miljardair Donald Trump, vroeg ongeveer een week geleden de scheiding aan van haar vierde echtgenoot. Dat is een man van 37 jaar. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 20:47
Onderwerp: minaretverbod
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Tjonge, op deze manier ga ik het bijna nog met je eens worden! Zou een nieuw topic kunnen worden. Wat vind je van evangelisatie vanaf de minaret? |
Dat wordt dan een mooie dialoog, aangezien het ook van de kerktorens kan En ja, bijbels is het wel, want je moet het licht niet onder de korenmaat zetten he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 20:41
Onderwerp: vloek uitspreken
|
|
|
"Bijbels Theologische Encyclopedie (ed 2007)" schreef: | Vloek
1) Overtreders van de wet worden bedreigd met een vloek (vgl. Deut. 27:11 vv; 28:15 vv). Dit is een straf van God.
2) Goddelozen vloeken (vgl. Ps. 10:7). Dat is ijdel gebruik van de Naam van de HEERE. Dit vloeken werd met steniging gestraft (Lev. 24:11-15).
3) Vloeken betekent ook het verwensen van mensen. De doodstraf stond op het vloeken van ouders (Ex. 21:17; Lev. 20:9; vgl. Deut. 27:16; Spr. 20:20; 30:11) en van overheidspersonen (Ex. 22:28; Hand. 23:5). De toch al ongelukkige dove genoot speciale bescherming (Lev. 19:14).
Zijn vijanden mocht men niet vervloeken (Job 31:30). Christus heeft door woord en daad zijn discipelen geleerd, hun vijanden te zegenen (Matt. 5:44; Luc. 23:34).
4) De vloek is een wapen bij de ijveraar voor de eer van God en wanneer de onrechtvaardig vervolgde zich tegen vijanden verdedigt. Dan is de vloek een krachtige verwensing, het uitspreken van een straf. Iedereen geloofde in de kracht van zo’n vloek (o.a. Richt. 9:57), vooral wanneer een profeet (2 Kon. 2:24), een vader of moeder (Gen. 9:25; 27:12) of een gezagsdrager hem had uitgesproken. Maar een vloek die niet verdiend was, trof niet (Spreuk. 26:2) of werd door God in zegen veranderd (2 Sam. 16:12).
Bij vervloekingen noemde men (Jer. 29:22) de namen van personen die door God waren gestraft, om de straffen die men inriep, duidelijk voor te stellen. Dergelijke "voorbeelden" heten "een vloek zijn" of "een vloek worden" (2 Kon. 22:19; Jer. 24:9; 25:18; Zach. 8:13). |
Ben verder ook niet zo thuis in deze materie. Misschien alleen al door de negatieve lading van een vervloeking. Daarom laat ik maar even een naslagwerk spreken. Hierin vind ik vooral duidelijk terug dat ook voor God een vloek dusdanig negatieve lading heeft dat Hij het afwijst, zelfs naar onze vijanden. God is meer een God van zegen, al zal er tegelijk nooit een zegen zijn zonder tegenhanger. Misschien helpt dit stukje vanuit een theologisch boekwerk je wat op weg in je verdere denk- en zoektocht. Maar bestaan doet het dus in elk geval wel, al zal het niet altijd even zuiver in de Naam van God zijn
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op zondag 27 december 2009, 22:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 13:25
|
|
|
PIETER649 schreef: | Neen, geen optie voor mijn industrieel complex. Wellicht iets voor jou, kun je internetmiljonair wonen | Ik miljonair? Nee dank je! En internet...leuk om te gebruiken, maar inrichten, daar heb ik geen kaas van gegeten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 10:55
|
|
|
PIETER649 schreef: | iedere idioot loopt tegenwoordig al met een gsm.... die moskee kan best een sms sturen als het zover is. Opent tal van mogelijkheden... koranvers van de dag kan er ook bij.
Misschien een idee voor ons christenen ook..... |
Er is al een internetoptie voor een bijbeltekst voor elke dag. Dus ja, is wel een optie Nieuwe afdeling voor jouw bedrijfje ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 10:14
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | En wat had dat prcies met minaretten te maken |
Het is een boodschap om van de minaretten te schreeuwen Dus toch maar meer minaretten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 december 2009, 10:04
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
ELLY361 schreef: | wou al mn vriendjes en vriendinnetjes van cm een verlate kerstknuffel geven sorry had nie eerder tijd dus doe ik het nu maar,
knuffels |
Ach te laat...Het is toch elke dag een beetje Kerst Dus gewoon lekker een Kerstknuffel terug voor jou!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 december 2009, 16:57
|
|
|
president Mahmoud Ahmadinejad (Iran) schreef: | Ze begrijpen echter niet, dat niet de minaretten de mensen laten geloven, maar dat door het geloof minaretten ontstaan. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 december 2009, 11:00
|
|
|
Een Kerstknuffel voor alle schatten in aarden vaten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 21:45
Onderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Een ieder weet voor zichzelf tenslotte het beste waar die roeping wel of niet ligt, de discussie ging er dan ook over wat te doen als de ander hier niet achter wil staan... |
Dat vraagstuk is dus nog wat uitgebreid: wat als beiden een roeping zeggen te hebben...
Wat mij betreft blijft het dan een samen zoeken zonder doordrukpraktijken, wat je wel geregeld ziet gebeuren, zeker als het om zaken voor het instituut kerk gaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 21:08
Onderwerp: Speeddate in Alphen aan den Rijn, 12 december
|
|
|
MARIO216 schreef: | Waarom sta jij om CM?? |
Blijkbaar niet voor de speeddate, Mario. Er zijn mensen die hier voor andere dingen komen: [*]gewoon rustig zien wat er op je pad komt; [*]gewoon mensen ontmoeten... Het hoeft niet allemaal zo gehaast
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:34
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
PIETER649 schreef: | nee, das mn buik en portemonnee... het ging over jouw neus | Jouw neus gebruik je als buik? Vandaar!!! En nog al dat geld erin....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:27
|
|
|
PIETER649 schreef: | kijk... dat bedoel ik nou... overal duwtie zn neus in... |
...en blijft die van jou toch vele malen groter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:23
|
|
|
PIETER649 schreef: | Oh, grote wijze nietsverhullende limbo relloko... ik heb ene vraag:
zal er ooit een tijd komen dat uw zwager niet bij iedere discussie mee gaat kleppen als een berggeit met barenswee?? | Gelukkig is er dan nog altijd een Pruus om het te doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:16
Onderwerp: de jostiband
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het valt me op, dat een opmerking op de chatbox door iedereen meteen negatief geïnterpreteerd wordt. (...) Vaak vult men al voor de ander in wat men denkt en krijg je ruzie die heel gemakkelijk voorkomen had kunnen worden door beter naar elkaar te luisteren. |
Kan wellicht ook liggen aan de wijze waarop dingen gezegd worden. Je woordkeus etc is niet altijd even handig gekozen, waardoor je blijkbaar dingen zegt/lijkt te zeggen die je niet bedoelt. Het ligt niet altijd enkel en alleen aan het gehoor.
CHATULIEM619 schreef: | Ik ben het met de mensen eens die zeggen, dat gehandicapten heel vaak puur omgaan met muziek en dat we wat dat betreft heel veel van ze kunnen leren. Het optreden wat me zelf het meest voor ogen staat in dit geval, is die keer dat we voor gehandicapten moesten spelen, dat ze zelf mee gingen doen. En inderdaad daar straalde heel wat van af. | Blij dat je die vreugde nu wel met ons deelt.
CHATULIEM619 schreef: | Waar ik moeite mee heb, is dat ik het idee heb dat ze gebruikt worden. | Je hebt dus moeite met jouw idee dat...Zodoende al meermalen gevraagd of je dit ook al werkelijk aan de mensen zelf gevraagd hebt...Want kijk bijvoorveeld naar de reactie van Ariënne, dan hoor je het tegendeel. Conclusies op basis van een eigen idee zijn niet echt handig, lijkt me.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:06
|
|
|
@Tessybear Het enige dat ik duidelijk probeer te maken, is dat het niet zo eenvoudig is om te zeggen dat KR-werk Gods roeping/plan is, wat dus wel (ook door jou) gebeurt. Mensen kunnen ook andere roepingen hebben/ervaren, waardoor ze KR-werk voorbij laten gaan. Daar is dus niets mis mee in mijn ogen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 december 2009, 20:00
Onderwerp: Gezellige feestdagen!?
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | (stukje uit ons kerkblad)
Kerstfeest....
In deze tijd zijn er allerlei vieringen en feestelijke bijeenkomsten.Toch wil ik hier ook denken aan hen voor wie het kerstfeest eerder pijn dan vreugde betekent.Immers juist de feestelijkheid van de één kan het gemis van de ander extra sterk doen uitkomen.Van harte hoop en bid ik dat de kern van het kerst, nl dat het Licht van Gods liefde in het duister schijnt, door zal dringen in de meest duistere hoeken van ons hart, en ons allen zal omstralen in het jaar dat voor ons ligt... |
Zeker in een situatie als die van Inka een sprekend stukje, denk ik. Want naast enerzijds dat stukje gemis is er ook bij hem wel het geluk/de feestelijkheid van zijn nieuwe relatie. Zo mogen licht en donker heel dichtbij elkaar zijn en is het de kunst om het licht sterker te laten worden en het donker te verminderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 23:29
Onderwerp: de jostiband
|
|
|
Liesbeth326 schreef: | de puurheid die deze mensen uitstraalden en de manier waarop zij opgaan in de muziek |
...een voorbeeld van levenshouding voor ons allemaal!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 23 december 2009, 23:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 23:04
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Eh...waar heb je mij dat horen (zien) beweren Je roeping kan toch overal liggen? dus ook in je gezin...maar ook buiten je gezin...wie weet wel op de maan...we spraken hier over roepingen buiten het gezin! (en de partner die daar problemen mee heeft) En mijn stukje gaat erover dat je die roeping boven alle andere dingen zou moeten stellen, dus eventueel ook boven je gezin |
Eventueel boven gezin...dat is nu net het stukje. Want ik denk dat je gezin toch altijd als roeping mag zien. Dus dan is er geen roeping boven te verkiezen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:48
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Zoals ik in mijn eerdere reactie al zei; het werkt twee kanten op... Zowel de man als de vrouw horen de Here hun God lief te hebben boven alles en zodoende Zijn werk voorop te stellen...
Kort door de bocht gezegd; (en ja, ik snap echt wel dat het in de praktijk lang zo makkelijk niet is)...Wanneer man of vrouw voor de keuze komt te staan tussen Roeping en Gezin...er eigenlijk gezegd word voor die roeping te kiezen...en wanneer dat nodig is alle andere dingen er voor op te offeren. |
Gezin is dus geen roeping????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:40
|
|
|
Een knuffel voor de Jostiband! Prachtig zoals die mensen vol levensvreugde je een spiegel voor kunnen houden!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 23 december 2009, 23:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 22:03
Onderwerp: terecht?
|
|
|
Hoe een reactie met komische ondertoon toch zo verkeerd kan worden opgepakt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:44
|
|
|
JOLAN931 schreef: | off topic....open een nieuwe voordat we de weg kwijt zijn |
Huh Man en vrouw, hoe zit dat nou? Dat is waar het over gaat. Nu komt er een casus voorbij waarin de vrouw geroepen wordt om in het schoolbestuur te zitten. Hoe zit het dan met de verhoudingen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:40
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Lijkt me van wel idd Henk, tenslotte kan het werk God's overal plaatsvinden, dus ook in het schoolbestuur |
En als de vrouw nu die roeping heeft....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 december 2009, 20:37
|
|
|
MARIO216 schreef: | Rel.
Ik had een vraag. Mag het zeilmeisje nu wel of niet alleen de wereld rond zeilen?? |
Als haar ouders haar daar genoeg voor toegerust achten....
Sorry Rel, maar onderwerp trok me toch even
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 23 december 2009, 20:38
|
|
Naar boven |
|
|