Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 10:55
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Geweldig Jasmyn, God herstelt en geneest...Is het niet zo dat vergeving per definitie onrechtvaardig is? Wat zou ik me moeten voorstellen bij rechtvaardige vergeving? Is er dan sprake van vergeving, want volgens mij vergeef je alleen maar iemand, die je kwaad heeft gedaan. Ik ken eigenlijk niemand, die vergeving verdient. |
Vergeving lijkt in de eerste plaats goed te zijn voor de ander. Ik denk dat het veel belangrijker is te weten dat vergeving vooral ook goed is voor jezelf. Met vergeving leef je gezonder dan met wrok. Kijk maar eens hoeveel negatieve energie er in wrok en boosheid gaat zitten. En wrok is er vaak als je niet vergeeft. Vergeven is ook iets anders dan gedrag goed moeten vinden wat de ander doet of heeft gedaan. Vergeving helpt voornamelijk ook jezelf en het is niet voor niets een kernbegrip in het Christendom.
Thomas, wat wil je, gelijk of geluk......
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 3 maart 2011, 20:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 22:39
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | Dag 3 , zit thuis met oorontsteking erg pijnlijk , maar ja komt bij ben geen stilzitter , heb kuur gekregen gelukkig , moet mij deze week maar rustig houden , maar de dagen duren langgg , |
Lidocaïne helpt niet?
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 21:27
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
DINI968 schreef: | Ze willen nu dat ook homo boeren gaan reageren Boerin zoekt boerin of boer zoekt boer............... Hebben we niks geen herkenbare luduvedutjes meer |
Nou, in DWDD hield Yvonne het voor mogelijk, dat is iets anders dan er naar zoeken he.
Thomas, hetero vergaderboeren doen niet mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 19:13
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Je moet wel een aardige bos hebben, om dat te kunnen doen. Heb je dat, Thomas? |
Nou ik heb alle haar nog hoor, wel grijs, dat is zo. Als ik naar de kapper ga moet het gewoon weer wat korter. Ik ga zo om de vijf weken, vind het niet leuk maar het moet nu eenmaal. En die rastas of hoe die lange pijpekrullen ook mogen heten van Gijsbert, passen niet zo bij me. Hoe lang is jouw haar inmiddels Marian? Moet je niet eens naar de kapper? Ik vind lang haar wel mooi bij vrouwen overigens. Kort is veel makkelijker voor een man he, beetje shampoo, wat uitspoelen en klaar.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 19:05
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Heeft iemand ervaring met het energiebedrijf OXXIO, volgens eigen zeggen de goedkoopste van Nederland? |
Ze houden hun administratie slecht bij. Ze schreven eens 1800 euro onterecht af van mijn rekening en het heeft een half jaar geduurd voor het terug was....
Thomas, geen Oxxio meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 13:12
Onderwerp: Echt of onecht???
|
|
|
Volgens mij was de discussie hoe goed je elkaar kunt leren kennen als er eigenlijk alleen maar sprake is van chatcontact.
Laten we wel wezen: meer dan negentig procent van de menselijke communicatie verloopt via non-verbale signalen. En dat is dus niet met taal en spraak. Chatten is opgebouwd rond taal en de eerste gedachte zou dus moeten zijn dat het een heel beperkte vorm van communicatie is. Mensen die wel een een date hebben gehad, hebben denk ik veelal wel de ervaring dat je het eerste half uur, of wellicht langer, vaak bezig bent met wat ik dan maar het kloppend krijgen van het beeld noem. Als je geleidelijk aan dingen in het echt herkent uit de chat, dan is dat proces gaande. Ik ga er wel vanuit dat de meeste mensen voorafgaand aan een date wel een foto hebben gezien en een telefoongesprek hebben gevoerd. Het eerste zegt iets en het tweede zeker. Ik vind dat je aan een stem en de wijze van spreken en reageren veel kunt afleiden. Persoonlijk kreeg ik het meestal wel kloppend.
Toch is er een categorie mensen voor wie dat moeilijk ligt en dat zijn diegenen die zich in taal wat slecht kunnen uitdrukken dan wel niet erg vaardig zijn in het lezen en begrijpen van signalen die worden aangereikt. Deze groep doet er het beste aan zo snel mogelijk de ander te ontmoeten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik chatten wel een heel handig middel vind. De ander is er op een moment dat beiden uitkomt, waar je ook bent. Taalvaardigheid en inlevingsvermogen is wel een eis, denk ik. Wie zich met taal goed kan uitdrukken en goed kan lezen wat de ander schrijft is in het voordeel. Ik geloof zelfs dat je virtueel verliefd kunt worden maar als dat dreigt is het tijd te ontmoeten en wel zo snel mogelijk. Persoonlijk heb ik in ieder geval wel altijd een kloppend beeld gekregen voorafgaand aan de ontmoeting, al is het altijd aangevuld met een foto en een telefoongesprek. Of de klik er is of blijvend zal zijn kun je nooit weten. Als het niet zo is dan is dat jammer. Ook als je elkaar ontmoet hebt blijft chatten nuttig en lijkt vollediger. Zelf ervaar ik dat wanneer je chat, je in totaal meer praat dan bij de gangbare manier van ontmoeten vroeger.
Ik onderschrijf wel wat Chat aangaf dat mensen in het echte leven die je niet zo ziet zitten als je naar de bijdragen kijkt, vaak toch meevallen en soms zelfs aardig zijn.
Via geschreven tekst kunnen dingen zich ook ontwikkelen. Toen ik pas lid was werd ik nogal stevig aangevallen door Sola, Chat en Cross die samen de Groninger driehoek vormden. Sola is verdwenen maar ik zie toch dat Chat en Cross zich meer gematigd opstellen en er nu weinig tegenstelling meer is en een vorm van onderlinge waardering is ontstaan. Normale en goede menselijke processen vinden daarmee dus ook plaats in geschreven taal en verhoudingen kunnen zich ten goede ontwikkelen.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 2 maart 2011, 13:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 maart 2011, 11:43
|
|
|
Crossroad schreef:
..
MARIJAN072 schreef: |
Vertel Cross, wat vond jij van BZV afgelopen zondag? |
Nou Marian, dat is toch helder? Cross had toch nog twee puntjes..
Thomas, maakt hier geen punt van en moet bovendien nog naar de kapper.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:28
Onderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Klinkt niet erg feministisch bedenk ik me nu....... |
Feministes hebben geen verstand van vrouwen....
Thomas, op glad ijs....
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 1 maart 2011, 22:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:17
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar wat is veiligheid en geborgenheid in een relatie? Blijft toch moeilijk om daar een definitie van te geven want is voor een ieder weer persoonlijk....... En wat verlangen mannen in een relatie? Ook die geborgenheid en veiligheid??? |
Het is altijd wat precair natuurlijk, dit soort discussie. Met veilig en geborgen bedoel ik denk ik ook dat een vrouw zich beschermd wil weten door een man die misschien wat sterker aanvoelt. Het zou kunnen zijn dat dit uit de natuur voortvloeit, al heb ik wat een hekel aan dit argument soms, dat is wel dubbel. Wat voor mannen in het algemeen geldt, vind ik lastig vast te stellen. Veiligheid, geborgenheid, gerespecteerd worden, af en toe zwak mogen zijn, zijn dingen die ook meespelen, denk ik. En vast nog wel meer.
Bijbels gezien worden er aan mannen veel meer eisen gesteld dan aan vrouwen. Een vrouw hoeft haar man eigenlijk alleen te respecteren, meen ik ooit eens in een preek gehoord te hebben. Al is de Bijbel wel geschreven in een tijd dat men van een ongelijkwaardige relatie tussen man en vrouw uitging.
Thomas,
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 1 maart 2011, 22:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 22:03
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Thomas bedankt voor je bijdrage hierin maar het is te kort door de bocht om te stellen dat veiligheid en geborgenheid de sleutel is van gelijkwaardigheid in een relatie...op zich mooi maar ten dele waar |
Ik geloof niet dat ik dat stel maar ik zie dat ik het mogelijk wat ingewikkeld heb geformuleerd. Lees nog eens...
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 21:54
|
|
|
LISA610 schreef: | Hé Leonard. Klopt helemaal hoor. Overigens kan ik me wel iets indenken bij de stelling dat een ongelijkwaardige relatie soms goed kan zijn voor een vrouw. Persoonlijk denk ik dat een dan vrouw beter gedijd in een situatie waarin zij zich gesteund weet door haar partner, dan in een situatie waarin zij alleen maar steun geeft en weinig steun ontvangt. Daarom vind ik die tegenstrijdigheid dan ook zo opvallend. De eerste stelling ondersteund wat ik zelf had bedacht (kijk en dat vind ik natuurlijk altijd leuk om te zien ha ha ha), maar de tweede stelling is daarmee in tegenspraak. Je zou haast denken dat er een foutje in die rapportage is geslopen. Uiteraard wat betreft de tweede stelling
Rest me nog te vermelden dat naast het geven en ontvangen van steun er uiteraard veel meer aspecten zijn die ertoe leiden dat je de relatie al dan niet of gelijkwaardig ervaart. Ga ik nu even niet op in, want ik heb nu eerst ff andere plannen |
Het is toch mijn indruk dat veel vrouwen streven naar veiligheid en geborgenheid in een relatie met een man. Als dat zo is dan wordt de relatie daarmee toch niet ongelijkwaardig?
Thomas, gelijkwaardig en gelijk is niet hetzelfde.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 1 maart 2011, 21:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 19:58
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Nou inderdaad, dat lange haar stond hem echt veel beter! Zou dit een idee van Femke geweest zijn?
'k Denk dat de meeste mannen meekijken, de vrouw levert waarschijnlijk het scherpste commentaar. Dat kunnen vrouwen hè. |
Uiteraard, iedereen weet dat mannen veel milder zijn en zeker over vrouwen. Het zou pas erg zijn als Femke haar haar af zou knippen! En wat doet het er toe, we hadden allemaal een beetje met Pieter te doen en niemand weet meer wat voor haar zijn vriendin heeft. Eigenlijk vond ik het verdriet van de overschietende Pieter het meest aangrijpend en ook van de andere niet-geselecteerde boeren die op een heel pure wijze blij waren met hun nieuwe liefde.
Thomas, die het eigenlijk niks kan schelen dat Gijsbert korter haar heeft.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 1 maart 2011, 20:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 14:32
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Zover als in bovenstaande link is het gelukkig nooit gekomen ....
Ik heb meer met instrumentaal dan met vocaal als het om klassiek gaat .... Verraste, verbaasde smiley
Nou Cross, dat kan ik me in het geval van je link wel voorstellen... Wel boeiend om de gezichten van de mannen te lezen, dat dan weer wel.
Thomas, hoezo klassiek....
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 1 maart 2011, 14:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 19:10
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Kan je dat uitleggen, Thomas, je laatste zin, bedoel ik? |
Vroeger werden jongetjes met een goed zangtalent voorafgaand aan hun lichamelijke volwassenwording soms gecastreerd om de hoge stem te behouden. Een countertenor als in dit stuk komt qua stemhoogte daar in de buurt. Ik vind een dergelijke ingreep veel te ver gaan, en dat alleen om hoog te kunnen zingen. De meeste jongetjes kwamen overigens niet tot een zangcarrière en werden boer achter de ossenkar, dieren waarmee ze hun droevig lot deelden.
Thomas, maar Kirkby en Bowman (intact) maken het Stabat Mater toch prachtig.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 28 februari 2011, 19:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 18:53
|
|
|
Bartoli is mooi maar Emma Kirkby haast onovertroffen in dit fraaie stuk over het verdriet van Maria bij haar gekruisigde Zoon. Samen met James Bowman, een counter-tenor, vroeger overigens een partij voor castraten.
Het stuk is er in vele uitvoeringen maar deze is wat mij betreft het meest aangrijpend:
http://www.youtube.com/watch?v=QYsjwKuC-Wg&feature=related
Thomas, voor kunst mag je wat over hebben maar vroeger ging men wel ver.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 28 februari 2011, 18:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 16:45
Onderwerp: voorjaarswandeling
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Kan mijn Tom Tom het wel vinden Chatuliem???? |
Vanuit de Veluwe bij Drachten rechtsaf, Willemijn. Bakkeveen is Friesland maar heeft toch een brink. Beetje toeristisch dorpje in een mooie omgeving met bos en heide. Het Friese Woudenpad komt er langs. (Lange afstandswandeling Lauwersoog- Steenwijk.)
T(h)om(as), heeft GPS maar neemt ook altijd een kaart mee.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 28 februari 2011, 17:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 16:24
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
LISA610 schreef: | Volgens mij gaat Thomas het regelen toch: uitje naar Ameland op een nader te bepalen datum. Vertrektijd vanaf Holwerd op een nader te bepalen tijdstip. |
Ik ben er van overtuigd dat iedereen hier voldoende intelligentie heeft om dit zelf te kunnen.
Zwaaien naar Trijnie kan bij de sluis/brug van Lauwersoog. Het dorp op Schiermonnikoog is overigens ook levendig maar minder druk dan Nes op Ameland.
Thomas, niet zo makkelijk aan te sturen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 23:40
|
|
|
IMKE917 schreef: | Zegt dit misschien iets over de Telegraaf, die dit bericht naar buiten bracht Niet mijn krant dus.
Precies Marijan !!! |
Pake zei het al: ik lees de krant en de Telegraaf.
Thomas, leest alleen een echte krant.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 28 februari 2011, 18:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 21:30
|
|
|
En nu maar hopen dat we morgen het beeld van Annemarie en ook van Adriaan positief mogen bijstellen.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 00:44
Onderwerp: hoelang ben jij vrijgezel ?
|
|
|
MAR907 schreef: | Volgens mij kun je beter samen een zijn; dan alleen... Wie zoekt zal vinden.... |
Dat was bepaald niet de essentie van mijn opmerking, Mar.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 25 februari 2011, 00:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 17:47
Onderwerp: Drachten
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En in wat voor kerk kom ik dan???? Evangelisch, zwaar gereformeerd? Moet natuurlijk wel weten wat ik aan moet trekken Maar even serieus, er worden wel namen van kerken genoemd maar misschien is het handig om er ook nog even bij te schrijven wat voor kerk het is Bij ons in de kerk worden regelmatig Thomasvieringen gehouden maar ik weet eigenlijk niet of dat wat is voor de gemiddelde cmmer....... |
Thomasviering? Ahum, dat moet leuk zijn
Thomas, viert het leven, maar even serieus: het is echt de moeite waard, al is het heel anders dan je gewend bent. Persoonlijk moest ik er aan wennen omdat je de structuur niet kent en het dus niet zo voorspelbaar is.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 24 februari 2011, 18:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 februari 2011, 16:40
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jammer Marijan dat je niet zo organiseerderig(is dat wel een goed nederlands woord ) bent, het is wel een leuk idee......
Willemijn, helaas ook niet zo organiseerderig........... |
Ameland en Schiermonnikoog komen in aanmerking voor een dagtocht. Je kunt elke keer om half zeven nog terug. Parkeerruimte zat, aansluitend openbaar vervoer van en naar Leeuwarden. Alle informatie bij Wagenborgs passagiersdiensten. Overtocht vanaf Holwerd of Lauwersoog duurt drie kwartier. Die tocht is over het Wad en dat is al vakantie. Retourtocht kost iets meer dan 13 euro per persoon. Eigenlijk is van organisatie geen sprake, zo eenvoudig is het. Onze rijksdelen overzee zijn zeer de moeite waard, en een echt breed strand, in tegenstelling tot de Hollandse kust.
Thomas, in anderhalf uur op Ameland.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 24 februari 2011, 16:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 21:03
Onderwerp: wat vinden jullie van de volwassendoop ?
|
|
|
Ben ik met je eens Chat, het fatsoen keert weer wat terug in de discussie. En verder is een verschil van mening dat een beetje onderbouwd is, alleen maar mooi. En uit privechats citeren, dat doe je niet, dan breek je een code. De opmerking over het zwembad zegt vooral iets over diegene die dat schrijft. Heel goed dat er dan toch een respectvolle discussie uit ontstaat. Het grapje over neuropathie is inderdaad wel erg wrang, maar goed, je zegt het niet over een ander - dat zul je ook nooit doen - en zelfspot is wel een goed teken.
Thomas, of we een discussie al dan niet voort willen zetten, maken we zelf wel uit.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 23 februari 2011, 21:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 20:22
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Het heeft eigenlijk meer te maken met de openbaarheid van het forum en mijn googlevindbaarheid...! |
Nou Jasmijn, je moet toch toegeven dat ik tegen de openbaarheid van het forum behoorlijk heb geageerd
Ik denk dus ook dat het commercieel helemaal niet goed is als je de nadelen voor de leden daartegen afzet. Het lijkt me lastig voor cm om aan te tonen dat het geld oplevert en het is overduidelijk dat de meeste leden zich in hun vrijheid aangetast voelen. In een dorp moet je altijd wat rekening met de gemeenschap houden. In Leeuwarden of in andere wat grotere plaatsen ligt dat wat makkelijker.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 23 februari 2011, 20:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 19:38
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Even t lijstje compleet maken: - De Bethel in Drachten (soort dienst nog te bepalen) - Alphadienst in de PKN gemeente van Jasmyn (Noordoost Frl) - begin mei - "Kom in dienst" in de kerk van Inez in Groningen - Dienst in de kerk van Josina in Utrecht - Dienst in de kerk van Mar te ???
Nu de data nog....!
En ja inderdaad, omdat ik in een dorp woon kies ik ervoor niet de plaats erbij te zetten. Voor degenen die te zijnertijd graag willen komen, zal ik dan de adresgegevens persoonlijk doorgeven. I hope you understand?! |
Jawel hoor, Jasmijn. Ik ken de dorpen in Friesland en de cultuur daarvan heel goed. Wijs van je.
Thomas, yn Ljouwert kin it hwat mear lije.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 23 februari 2011, 19:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 19:34
Onderwerp: het kind met een probleem
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat wordt de VVD vaker verweten, maar bij elke hervorming die ze doorvoeren wordt het systeem er beter van. Neem als voorbeeld de hervorming van de WAO. Veel kritiek, maar erg functioneel gebleken. Het is opvallend, dat als deze maatregelen doorgezet zijn en ze blijken te werken, zal de oppositie geen enkele aanstalten maken om ze weer ongedaan te maken als ze zelf regeringsmacht krijgen. Wie heeft er eigenlijk boter op hun hoofd? In feite zijn ze blij dat de VVD dit doet, want dan kunnen ze later de vruchten plukken van dit beleid.
Chat, VVD'er in hart en nieren. |
Bijsterveldt is van het CDA.
Thomas, partijloos, gaat het meer om evenwichtig en verstandig beleid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 17:37
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dus eigenlijk is het zo gek nog niet als men gaat kijken hoe we dit beter kunnen inrichten...
In mijn buurt zijn er aparte scholen voor kinderen met autisme of adhd |
Het gaat dit kabinet, noch de voorgaande over beter inrichten van het onderwijs. Hoe verkoop je bezuinigingen als zorg voor het kind, daar gaat het alleen om, vrees ik. Ik heb geen enkel vertrouwen in de huidige onderwijsminister en zeker niet in haar intenties. Het aanbod aan hulp inperken zodat de vraag vanzelf daalt - en de gemeenschap betaalt later de rekening, verder gaat het beleid helaas niet.
Verder laat je voorbeeld zien dat de basisscholen vaak niet in staat zijn over probleemkinderen adequaat te oordelen maar bedenk dat ze er ook niet op zijn ingericht. Een Lomschool met een betrokken en speciaal opgeleide onderwijzer als directeur, bekwame leerkrachten en een psychologe waren eerder ook al een goede combinatie.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 23 februari 2011, 17:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 16:41
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb het idee dat de drempel veel hoger was. Nu wordt er wel heel snel gestigmatiseerd.. |
Vroeger had je de BLO en dan was je verstandelijk niet sterk. Stigmatisering is dan onvermijdelijk. Mensen die verstandelijk normaal begaafd waren maar met een probleem, gingen naar het LOM. Dat voorkwam in ieder geval het stigma van de BLO dat je verstandelijk niet mee kon en het belang daarvan kun je niet onderschatten. Het kromme is dat in het speciaal basisonderwijs van nu die twee vormen weer zijn samengevoegd. Stigmatisering dus. Weer samen naar school klinkt mooi maar de praktische uitvoering ervan rammelt aan alle kanten. Kinderen zijn veel beter af met een aparte LOM-school. De basisscholen ook, men kan de problematiek vaak niet aan maar scholen hoeden zich ervoor dit naar buiten te brengen. Het houdt een systeem van leugenrapportage in stand. Maar ja, als het op papier maar klopt, dan is er geld. Geef mij maar betrokken en bekwame mensen die wat betekenen voor kinderen in plaats van beleidsambtenaren en dure vergaderboeren.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 23 februari 2011, 16:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 februari 2011, 16:21
|
|
|
[quote=LISA610]Zo kun je het inderdaad bekijken en het is ook wel prima, al denk ik dat je het lastig buiten de openbaarheid houdt.
Thomas, Noord-Fryslan is wat vaag he.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 23 februari 2011, 16:23
|
|
Naar boven |
|
|