Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 08:50
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
PIETER649 schreef: | .
het zou best kunnen dat een predikant in jouw durp inderdaad een ton bruto verdiend, maar ga er gerust van uit dat dat uitzonderingen zijn, mijn gemeente kan geeneens een full-timer als predikant betalen, bijvoorbeeld en als ik dan zie wat het parttimesalaris is, is de huurtoeslag hard nodig zal ik maar zeggen... (of een grote krantenwijk erbij) daarnaast vind ik je wat schamper klinken, jij weet best wel dat het niet ophoud met die 2 preken op zondag en dat er een fulltime pastorale baan aan vast zit die ook nog es een enorme impact heeft op zn gezin. ook tijdens etenstijd van een predikant is er een deurbel of een telefoon voor gemeenteleden in nood. en een dominee mag geen nee zeggen.
overigens kan ik je uit ervaring zeggen dat een ton bruto misschien ruim klinkt, maar dat dat nog best tegenvalt |
Volgens mij is dominee, althans dat was het vroeger wel, een roeping, en geen beroep. Dat verhaal van vroeger heb ik al gezegd, en hoewel ze tegenwoordig een riant salaris krijgen (zeker in ons durp) zijn ze nog steeds niet los van de priveleges die zij vroeger hadden. Wonen alle refro predikanten, in een huis, die in bezit is van de kerkelijke gemeente. Aldus dus, ook geen huur, gas water licht stijgende rekeningen. Gaat mijn wijkpredikant zeker elk jaar 4x naar Israel, en preken er vooral gastpredikanten. Dit tot overmaat van ramp voor de ouderen (bejaarden) die temeer een predikant aanhangen, ons moe klaagt steen en been, en heeft het over vroeger. Dan zeg ik telkens, ach moe er zijn nog zat andere ook goeie, en dan zegt zij, maar niet zo goed als .... En dan gaan ze met emeritaat (pensioen in Ned) hebben een huis in de laatste gemeente waar zij preekten (als ze er waren) Plus een huis in voorthuizen (emeritaten gemeente) nee pietje zo slecht hebben die gasten het niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 08:28
Onderwerp: Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het punt is, dat het niet om één persoon gaat, maar om beleid. Als je beleid maakt moet je je er aan houden. |
Dus ook je principes die liggen aan je Christelijke achtergrond? Dus nu wel, beleid voor beleving? Het, of dat beleid is er wel gekomen, voor grote groepen die naar ons land zijn gekomen, om zich zelf te verrijken, zonder zich ook maar iets aan te passen. En deze jongen heeft zich wel aangepast, en dan mag je er ook wel wat tegenoverstellen, al was het maar als voorbeeld stellen. Dat hebben ze ook gedaan met dat meisje uit afghanistan, en die was wel een vluchteling, maar die mocht blijven omdat zij verwesterd was. Hij niet dan? Dan kom je ook op, gelijke monniken, gelijke kappen. Dan kom je nu ook uit op iedereen moet zich aanpassen, en niet zij wel, hij niet.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op vrijdag 4 november 2011, 08:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 november 2011, 07:57
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
HARALD940 schreef: | Maar wat is daar met de kinderdoop voor andere invulling aan met de doop zoals in de bijbel genoemd.
Matt 28: 19, 20a Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb.
Als ik het volledige formulier voor de kinderdoop naast deze tekst leg, kan ik daar niets in vinden dat aan het formulier is toegevoegd wat God in deze bijbeltekst niet voorschrijft.
Daarbij, dat je je kind aan de gemeente toont is ondergeschikt aan dat je je kind in de gemeente aan God toont. |
Als ik jou was zou ik hier maar geen bijdrages lezen, dan kom je in een totale verwarring terecht, tussen charisma en refro belevingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 21:12
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nee het gaat mij om het princiepe! Iemand moet al jaren terug naar zijn moeder maar is nooit uitgezet. Nu is tie volwassen en moet tie opeens wel, dat vind ik niet fair! |
Tja, wat moet je daar nu van zeggen he, vorig jaar was heel ons land in rep en roer, om de pvv, ook op cm en nu willen ze allemaal bij Wilders op schoot zitten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 20:46
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Predikant zijn is tegenwoordig gewoon een baan hoor met werktijden en vrije dagen......dat roeping gevoel is er niet meer zo.....en dat is prima. Dus net als in iedere baan heb je dan je rechten en je plichten zou ik zo zeggen....... |
En das een feit, en niet tegenstaande van dat, zij krijgen voor een anderhalf uur s,morgens, en idem s,avonds, als gauw 1.00.000€ per jaar. Zeker bij ons in ut dorp, en dan lopen ze zich nog te beklagen ook, over jou stemgedrag. Dat was aan het begin van de vorige eeuw wel anders gesteld, brood vlees, en groente kregen ze van de boeren, en de plaatselijke middenstand, een fiets van de fietsenmaker. Tegenwoordig hebben ze nog net geen auto met chauffeur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 18:09
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Mannen Maar goed speciaal een uitleg voor een man! Het was de rest van gisteren wat ik niet opkon |
Gelukkig maar ik dacht al, die blijft de rest van de week het zelfde eten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 17:57
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Vandaag heel makkelijk. de Lasagna van gisteren lekker met veel groente erin en sla erbij. |
Die lasagna van gisteren is tie er weer uigekomen dan nou, oke eet smakelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 17:37
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Lieve mensen, probeer je wat minder te laten kwetsen door andermans mening. Dit geldt wederom voor beide kanten. We denken en vinden niet allemaal hetzelfde, dat is onvermijdelijk. Het is daarom ook onvermijdelijk dat sommige leden zich gekwetst voelen door uitspraken van anderen, vice versa werkt dit precies hetzelfde. Zie een mening wat meer als een mening en niet als peroonlijke aanval.
Zolang we dit allemaal in gedachten houden kunnen we komen tot een vruchtbare en prettige discussie.
Graag weer on-topic. |
Zolang een mening geen dwangmatig iets wordt, heeft denk ik niemand daar bezwaar op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 10:23
|
|
|
En dan nog, Mauro mag volgens de meesten niet blijven, maar over een voetballer uit Brazillie, daar wordt geen woordje over gerept. Die heeft gisteren een status Nederlander gekregen, is hier sinds 2007, en spreekt niet lang zo goed Nederlands, als Mauro. Had het wat gescheeld als Mauro kon voetballen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 10:11
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zo, en laten de dames dat zo staan? Ik dacht dat de feministes hier toch wel eens seksistische opmerking in zagen.... |
Hoe noemde je het ook al weer Oh ja, topic bevuilen Respect naar anderen
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 3 november 2011, 10:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 10:09
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Shanita, het getuigt niet van respect naar andere mensen toe, je bent vrij om te posten wat je wil. Maar hou wel rekening met het topic. En nu ben je alleen maar bezig andermans topics te vervuilen. |
Over topic heb je gelijk, behalve het vervuilen. En wat het respect naar anderen betreft, moeten ze jou wel een heel grote spiegel voorzetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 08:30
|
|
|
MARYAN401 schreef: | En Chat, wat mij betreft mag je dat vinden. Ik merk dat jij diep overtuigd bent van je mening, dat vind ik mooi om te merken. Je mag voor deze mening staan! Ik, ook als kind gedoopt, ervaar het zeker niet als denigrerend. En ik zie ook zeker dat jij op bepaalde punten een punt maakt. |
Ach, dat heb je overal, enigen in hun soort.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 november 2011, 08:17
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Mijn mooiste moment, Bijbeltje op de kop getikt, statenvertaling nieuwe testament, anno 1618-1619 Voor een schamel bedrag van 1,50 €, alleen het kaft is naar z,n ramsus goeia
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 21:35
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dat rammelen wordt zo onderhand een hele epedemie, maar ikke nie lekkere rooie kool, met appeltjes en piepers alles uit eigen tuin kon alleen ut spek niet te pakken krijgen |
En wederom weer heerlijke rooie kool en de rest, nu wel met spek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 20:40
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
Bis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 19:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is toch te gek voor woorden, dat men zoveel over zijn dossier kent. Alsof het mij iets kan schelen waarom hij in NL gekomen is. Ik vind wel, dat hij zich net zo goed aan de voorwaarden heeft te houden als anderen. |
Dat is hem nu maar net, precies zoals je zegt: hij heeft zich net als anderen aan de voorwaarden te houden. Nou en, dat doet hij toch ook. Hij blijft namelijk. En of jij ik of wie dan ook vinden dat ze moeten opkrassen, daar hebben ze nu net dikke vette sch..t aan. En hij doet vrolijk met de rest mee. Dus hij heeft zich goed aangepast, aan het falende en gemakshalve beleid van links.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 19:10
|
|
|
Ik vind wel dat er op cm een kentering is gekomen sinds vorig jaar. Toen wist men wel een hoop tegengas te geven, vooral op de pvv stemmers. Mede op hun beleid ten aanzien van buitenlanders, en dan moet ik aan dat reclame spotje denken van die politieagent op die motor oh, dus toch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 18:53
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Natuurlijk moet hij er uit. Het land waar hij vandaan kwam, is juist in een enorme economische groei. Veel mensen hebben daar een kans een welvarend leven te leiden. Hij wordt ook niet vervolgd en ook niet verdrukt. Asielzoekers waren toch mensen die in hun eigen land niet meer veilig waren? Of zijn we dat vergeten? We zouden ons land openstellen voor verdrukten en vervolgden en daar valt hij gewoon niet onder.
Ik vind dat de politiek zich voor het karretje heeft laten spannen. Vooral het CDA heeft zich meer laten leiden door de publieke opinie dan door haar eigen beleid. Een hele slechte zaak van bestuur.
Maar Mauro heeft voldoende kansen, en krijgt ook weer een hoop geld mee... |
A/ Hij is (was) geen asielzoeker, zijn moeder heeft hem op de trein gezet voor een betere toekomst, omdat toen der tijd er geen toekomst mogelijk was daar. B) voorlopig hoeft hij niet weg, maar mag hij blijven tot zijn school (studie) er op zit. Nou en tegen die tijd zijn wij de regering die er nu zit ook weer zat, en komt paars zoveel weer terug. Al met al een hoop drukte om niets.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 11:34
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is jammer, dat je denkt dat dit alleen maar bij de evangelische beweging hoort. Het gaat nl. verder dan een kerkelijke stroming. Het gaat erom hoe serieus je de Bijbel neemt. Ik was eerder gedoopt dan dat ik bij een evangelische gemeente hoorde. En voor de vraag of je evangelisch moet zijn om je te laten dopen op grond van je geloof en getuigenis, kan je gewoon de Bijbel lezen en kijken wat daar staat. |
Ik lees enkel en alleen de Bijbel, op geloofsgebied en mijn overtuiging. En zinspiegelingen van derden, of hoe die ook de Bijbel voor zich wederom vertalen, of beleven en beschrijven lees ik beslist niet. Dit leid in de meeste gevallen tot verwarring, een hoop protestanten lezen boeken van eenne Jongeneel. Mogen ze wat mij betreft, maar val er mij niet mee lastig. En negen van de tien keer, is er weer eens een discussie over een onderwerp uit de Bijbel, die dusdanig uit de klauwen loopt. Omdat er een aantal zijn die een uitspraak van die man aanhangen. Dus ook die van Wenzel zegt mij niets. En zo heeft elke beleving zijn eigen vertalers, en krijg je hier citaten van cmers die zich vereenzelven met die schrijvers. Als je een stelling wil verdedigen, met jou beleving, dat mag, maar een ander kwetsen met jou stelling, beslist niet. Preek van uit je hart, en niet van uit ut hard e . Er zijn genoeg onderwerpen in onze beleving, die tegen andere belevingen in druisen. Als we dat dan allemaal gaan veroordelen, en volharden, tot het uiterste en zonder wederzijds respect, zijn we geen haar beter als de duvel zelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 10:22
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
PIETER649 schreef: | We moesten naar Belgie om wat af te leveren, meteen een slof Brandaris shag meegenomen.
Kost 50 euri voor 500 gram In nederland 58 euri voor 400 gram
In Duitsland verkopen ze het helaas niet, dus ben ik genoodzaakt het in nederland te kopen, maar ik gun de belastingdienst die accijns niet.
Dus nu dubbel pret: goedkoper roken en geen centjes voor de belastingdienst!! |
Je kan het ook zo zien, in Holland ben je niet zo snel ziek van roken dan in Belgie elk voordeel, heeft ook zijn nadeel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 09:42
|
|
|
HARALD940 schreef: | Dus Albayrak (Pvda) en Hirsch Ballin zijn net zo verkeerd? Zij hadden namelijk dezelfde mening over Mauro, namelijk uitgeprocedeerd. Feitelijk is Mauro al sinds 2007 uitgeprocedeerd.
Ja, Nederland heeft een taak om asielzoekers op te nemen die dat nodig hebben, maar we nemen inmiddels meer asielzoekers op die dat niet nodig hebben dat het in het gedrang komt voor asielzoekers die dat wel nodig hebben. Willen we dat dan zo vol houden? Dat is onrechtvaardig tegenover de asielzoekers die onze hulp wel nodig hebben, zoals een vrouw met kind (door verkrachting) waar ik vanaf weet die rond dezelfde tijd kwam als Mauro. Die zal waarschijnlijk ook uitgeprocedeerd word in Nederland. En zij zal dan het land wel uitgezet worden omdat Nederland asielzoekers hier bestaansrecht geeft die dat niet nodig hebben.
Daarbij Mauro is hier goed geïntrigeerd, dan kan hij dat ook weer in een ander land. |
Albayrak is hier gekomen om haar zakken te vullen, en heeft dat ook ruimschoots gedaan. Daarbij staat ze nu op nonactief, en die Ballin is ook een oude slaper van links. Hadden ze toen daad bij woord gevoegd, zaten ze nu niet met dit probleem Maar omdat die partijen toen geen daadkracht, hadden en zig vooral met knuffelen bezig hielden. En om nu appelen met peren te vergelijken, het gaat nu om die Mauro, die toen 13 was. Je kan ook niet een kind van toen 13/14 nu 18 de schuld van slapent en falent links in de schoenen schuiven. Net zo als het vergelijk van een vrouw die verkracht is, en daar door een kind heeft. Dat gevaar voor verkrachtingen is hier net zo groot, net zoals hier ook vrouwen rondlopen die een kind uit een verkrachting hebben. Het is in en in triest, dat ben ik met je eens, maar het is geen reden voor een asielverzoek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 00:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zorgvuldigheid in formuleren vind ik belangrijk. Onze dr. Wentzel spreekt bv. niet over inspiratie, maar over theopneust. Een veel correctere omschrijving dan het algemene woord inspiratie. Dat ik het woord kinderdoop niet gebruik, is omdat het in mijn ogen geen doop is. Dat de kerkleer dit wel als zodanig beschreven heeft en daarom de echte doop buiten de deur gezet heeft, is niet mijn verantwoordelijkheid. Als mensen hierdoor gegriefd zijn, moeten ze maar eens in gesprek gaan met hun eigen kerkleiders, want daar ligt voor mij de cruciale fout.
Je schrijft terecht dat mensen veel meer zelf kunnen denken, en ik denk dat als in de Bijbel A staat en je doet B, dat mensen dat zelf ook niet met elkaar meer vinden rijmen. Het is in min ogen ook niet te rijmen. Het stelt het Oude Verbond boven het Nieuwe Verbond, en mensen beginnen dat zelf ook door te krijgen. De reactie van mensen om nu opeens de geloofsdoop als volwassenritueel te beschrijven is grote onzin. Er kan niemand hier zeggen, dat die doop niet door God voorgeschreven is. En helaas voor dat kinderritueel kun je wel stellen dat dat niet voorgeschreven is door de Bijbel. Hoe God dit beschouwt weet ik niet. Wel vind ik de houding van veel mensen te gemakkelijk. God heeft het maar goed te vinden en niet zeuren over hoe wij dit invullen. |
Zolang Hij dat zeuren, en zagen van jou toestaat, hebben wij ook nog wel even. Er staat nog heel wat meer geschreven, waar ook jullie gemeenschap zich aan ontrekken. Maar dan moet ik in herhaling gaan en daar heb ik een hekel aan, en veroordelen is daar een van. Hoef je ook niet aan te komen dat jij het beoordelen noemt, dat is wel heel goedkoop. Trouwens, het is ook heel slecht Nederlands, als je de inhoud van je woorden niet weet, ten aan zien van je daden. ( en nee ik zoek geen ruzie)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 21:30
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik ben ook niet zo van de genezingsdiensten en ik heb mijn twijfel ook bij al die spontane genezingen(ik heb ook nog nooit iets meegemaakt wat niet te verklaren was) maar ik vind wel dat als mensen dat serieus zo beleven wie zijn wij dan om het onderuit te halen....en dat zie ik jou nu toch wel doen.......jammer, wat voor een ander heel waardevol is moet je ook wel 'heel'laten en dat kan ook zonder allemaal kommer en kwel over die diensten hier te spuien...... Jij hebt er nare ervaringen mee, dat is duidelijk maar er staan daar tegenover mensen die met volle overtuiging daarin geloven en dat ook zo ervaren hebben.....Voor hun is dat min of meer heilig...... We kunnen elkaar daar toch wel in tegemoet komen? |
Ik ben het bijna helemaal met u eens, ware het niet, dat zij die overtuigt zijn van dit gebeuren, ook anderen, in weer een ander topic, ook te kort doen. En hen ook niet met rust laten, en onderling respecteren in hun beleving. En ja dan werkt het een het ander, wel in de hand, maar of dat de Christelijke eensgezindheid is, volgens mij bescheiden mening niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 21:22
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik krijg nu werkelijk moeite met de term kinderritueel...
Kunnen we gewoon niet noemen wat we bedoelen? |
Ik denk persoonlijk meer aan dat volwassenritueel, zij die aan dat volwassenritueel zo,n hoop hebben gehad, gedragen zich er niet naar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 20:43
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Door je wedergeboorte behoor je aan God toe ... Je kunt je wel aan God toewijden maar dan ben je niet Zijn eigendom.
En als Zijn eigendom, Zijn kind, heb je ook recht op de erfenis. |
Met alle respect Cross, maar zet er in vervolg wel bij (in mijn beleving) staat wat netter, we hebben n.m niet allemaal de zelfde belevingen hier.
niet, hatelijk,onderwijzent,beledigend, respectloos, of ruzie zoekent enzv bedoeld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 18:47
|
|
|
YELNIN491 schreef: | lange rammedan dan, wordt bijna rammeldan |
Dat rammelen wordt zo onderhand een hele epedemie, maar ikke nie lekkere rooie kool, met appeltjes en piepers alles uit eigen tuin kon alleen ut spek niet te pakken krijgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 13:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | tja, volgens mij is ieder kind van chr. ouders een kind van God. Daar is dat ritueel toch niet voor nodig. Bovendien bekijk eens het formulier wat gehanteerd wordt, daar staat heel wat meer in. |
Niet alleen van chr ouders, ieder kind, is een kind van God. Eigenlijk elk mens is een kind van God, Hij dwaalt niet af, dat doen wij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 12:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoe kun je nu een bepaalde mening hebben over wonderen? Of hoe kun je nu oorzaken aanwijzen waarom een wonder niet gebeurt? Ik heb daar geen mening over, alleen geloof ik wel dat wonderen gebeuren en dat mensen genezen. Ik geloof dat genezingen het bewijs zijn, dat Gods heerlijkheid boven bidden en denken uitgaat. Hij laat Zijn grootheid zien. Maar één genezing is geen garantie dat iedereen geneest. Verder geloof ik, dat het onze opdracht is voor zieken te bidden. Niet om zieken te genezen, dat kan God alleen. En bidden is altijd goed, vind ik. En het is heel gemakkelijk om mensen die in gehoorzaamheid voor anderen bidden, te kijk te zetten, want niemand is perfect. Fouten worden uitvergroot en het maakt mensen belachelijk, die toch in hun eigen tekortkomingen de Heer proberen te dienen. |
Ik ben er haast van overtuigt dat het gebeurd, en dat er wonderbaarlijke genezingen zijn. Maar die van de tv, die trek ook ik in twijfel, maar ik ga ook niet zeggen dat het niet zo is. En ik vind ook dat al die tv healings, een beetje de kat op het spek binden zijn. In veel gevallen zet je op de een of andere manier het Cristelijke geloof te kakken. Wellicht een rare uitdrukking, maar je ziet het zelf al in het klein op CM. Hoe moet je dan de ongelovige positief berijken, die jaag je juist tegen het harnas in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 11:57
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Gerrit, soms denk ik dat je alleen maar reageert om ruzie te zoeken. Moet ik echt op deze reactie reageren? Het gaat me helemaal niet om alleen maar positieve verhalen te horen. Het gaat me erom, dat er van alles bij gesleept wordt om de evangelische wereld in een kwaad daglicht te stellen. En dat kan toch niet echt de bedoeling zijn van dit forum? |
Ik, ruzie zoeken?! Volgens mij was het meer een vraag, en daar bij gelaten, krijg je niet altijd een duidelijk antwoord op een vraag. Als iemand een negatieve ervaring heeft over iets, gebeds genezing in dit geval, waarom schiet men dan gelijk inde verdediging, voor die persoon die deze genezingen doet. Nou ja doen, meer begeleid. Waarom dan geen meegaande reaktie, Maar wel een afwimpelnde reaktie, of zeg dan in ieder geval, dat je niet op alles een oplossing weet. Of dat genezing en geloof daarin ook van 2 kanten moet komen.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 1 november 2011, 12:00
|
|
Naar boven |
|
|
|
|