ChristianMatch

Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 59 60 61 62 63 64 65 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 22:27
BerichtOnderwerp: Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?

MIEKE364 schreef:
Vanuit het interview begreep ik dat ze het gevoel kreeg dat het nu of nooit was en het om die reden nu heeft doorgezet hoewel ze er al wel eerder over had gedacht.

Zou die Italiaanse arts niet om ethische redenen gestopt kunnen worden? Weet iemand iets van dit soort zaken, internationaal recht, afdeling ethische afspraken of zoiets?

Intussen heeft Leeuwarden wel een internationaal unicum.

In Italië geldt Italiaans recht. Recht is normaal gesproken gebonden aan de plaats, niet aan de nationaliteit. Buitenlanders moeten zich in Nederland aan de Nederlandse wet houden. Er is echter naar de wet gesproken geen sprake van een misdrijf. Dat artsen vrouwen boven een bepaalde leeftijd niet meer helpen kan ook beleid zijn. De arts kan alleen gestopt worden op basis van wetgeving en die ontbreekt. Dan wordt het een kwestie van ethiek.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 21 maart 2011, 23:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 22:21

BEUN656 schreef:
Beste mensen,

De vragen die ik in de groep zou willen gooien zijn: is het Bijbels nog wel verantwoord om als vrouw het randje van de ethiek op te zoeken? Daarhij hoort wat mij betreft ook nog de vraag: mag je voor je eigen lusten je eigen leven en dat van de baby in gevaar brengen? En mag je als arts pogen om als God te zijn? Reacties graag...

MVG.

Beun

Beun,

Met alle respect maar ik heb wat moeite met je uitspraak dat artsen pogen als God te zijn. IVF vindt al jaren plaats en is een zegen als paren ongewild kinderloos zijn. Het probleem zit hier niet in de technische kant, het blijkt mogelijk te zijn, maar meer in de ethiek. Is het wel goed om een techniek die blijkt te werken nog toe te passen op die leeftijd. Niet alles wat kan, is geoorloofd. Vanuit mijn achtergrond, ik heb nogal veel te maken met kinderen met afwijkend gedrag, zeg ik dat je het in het belang van het kind niet moet doen. Theoretisch ziet deze moeder haar kind nauwelijks volwassen worden. Na je 63e moet je serieus rekening houden met lichamelijke en mogelijk geestelijke achteruitgang. De artsen en de vrouw handelen onverantwoord naar het kind toe.

In bijbelse tijden kwam dit natuurlijk niet voor. De bijbel kan er ook niet rechtstreeks over spreken. Sara kreeg een kind terwijl het haar niet meer naar de wijze der vrouwen ging en ze was dus in principe onvruchtbaar en daarvoor klaarblijkelijk ook. Dan gaat het om een ingrijpen van God tegen de natuurwetten in. Dat is iets anders dan dit. Je kunt hooguit stellen dat God in dit geval een oude moeder wel acceptabel vond.

Thomas, een ouder heeft geen recht op een kind, een kind heeft recht op een ouder.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 21 maart 2011, 23:19
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 21:27

MIEKE364 schreef:
ze ziet er griezelig jong uit voor haar leeftijd.....wel een jeugdig aandoende oude moeder iig.

Als je 17 bent en je hebt een moeder van 80 dan is dat niet goed voor beiden

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:51
BerichtOnderwerp: Zou je nog kinderen willen?

INEZ910 schreef:
Vandaag is een vrouw van 63 bevallen van een kind.. dus vul niet te snel in dat je dat niet meer wilt Twijfelende smiley
Eh ja, gewoon in Nederland!!

Er loopt al een discussie over in het off topic-topic.

Thomas, leuk, een moeder van 80 als je 17 bent.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 21 maart 2011, 20:54
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 19:29
BerichtOnderwerp: chantage???

DAVID923 schreef:
@ hannah zeer suggestief stukje van je en waar je ook woorden in mijn mond legt. geen reactie waardig.

Impliciet is dit een contradictio in terminis.

Thomas, ad hoc. Delirant isti Frisii.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 21 maart 2011, 19:45
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 17:42
BerichtOnderwerp: Drachten

LEONARD480 schreef:
Even een vraag, Thomas rijden ze bij jullie rechts of links Smiley die vol vragen zit

We rijden rechts en halen links in. Daar kunnen ze bij Rotterdam nog wat van leren. Gefrustreerde smiley

Thomas, hoezo, randstedelijke arrogantie?

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 21 maart 2011, 17:45
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 17:25
BerichtOnderwerp: Drachten

.[/quote]Wel hard remmen anders ...ben je drachten alweer voorbij. Verraste, verbaasde smiley[/quote]

Als je auto een remweg van zes kilometer heeft, zou ik toch een andere nemen Knipoog smiley

Thomas, ongeremd.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 17:22
BerichtOnderwerp: Japan

Vandaag in het ND deze tekst. Hij is dus niet van mij. Een link kan ik wel geven maar die werkt alleen als je geregistreerd en ingelogd bent. Dit commentaar komt dus uit de cgk en de gkv, beide wat behoudende calvinistische kerken:

Nee, de vrijgemaakt-gereformeerde predikant Jan Kuiper gaat niet zeggen dat de aardbeving en de alles verwoestende tsunami een straf van God is over een samenleving die denkt het zonder Hem af te kunnen. In de Gereformeerde Kerkbode noemt hij dat aanmatigend en geen recht doend aan het leed van de Japanners. 'Ook daar is de kerk van Christus present en we weten van het gesprek tussen Abraham en God over de rechtvaardigen in Sodom en Gomorra.'

Wel bepaalt de ramp hem bij het 'Babelkarakter' van onze cultuur. Bij de ramp in Haïti vorig jaar, was het commentaar: er is niet aardbevingsbestendig gebouwd. Over het door overstromingen geteisterde Pakistan werd gezegd: ze hebben de grond op de berghellingen, die het water had kunnen tegenhouden, laten wegspoelen. Wij weten het beter, met onze hoogstaande techniek, klinkt in deze houding door.

Maar in Japan is geen lemen hut weggespoeld, maar een technisch hoogwaardig deel van de samenleving. 'Hoe ga je met techniek om? In goed gebruik of wordt de techniek tot een afgod die je kinderen verslindt? Die vragen komen boven bij het zien van de afvalberg na de ramp.'

Kuiper wijst op het einde van de profetieën in Jesaja, waar het volk Israël op de oude zondige voet verder gaat, en God redenen 'in zichzelf' vindt om het weer in genade op te zoeken. 'Ons gebed is dan dat Hij ook in deze dagen zo naar deze wereld kijkt en zijn heil zal laten aanstormen als het heldere water uit een bergbeek dat de aarde schoonspoelt van de puinhoop die wij ervan maken.'

De kerk heeft geen 'zakken vol zekerheid'

De beelden van de verwoestende tsunami en al die mensen die in een klap weggerukt zijn - ze wringen, doen pijn. Iedere verklaring die er een zin in denkt te kunnen zien, miskent het absurde ervan, schrijft de christelijk-gereformeerde ds. Niels den Hertog in De Wekker. 'Hier hebben we niet veel woorden. Laten we als kerk dan niet net doen alsof we zakken vol zekerheid hebben als we ze niet hebben en als ook niet van ons gevráágd wordt dat we ze hebben. Dat zou een onaangedaanheid suggereren die nergens op stoelt.'

Het getuigenis van de kerk klinkt sterker als de vragen die beelden uit Japan oproepen in gebed aan de Here 'gezegd' worden. We moeten niet menen dat het vroom is vrede te hebben met de pijn en gebrokenheid van deze wereld - de Here heeft dat zelf ook niet. We mogen een beroep doen op zijn beloften, die elke zondag in de dienst worden voorgehouden, aldus Den Hertog. 'Dat ene graf dat al geopend is, dat geeft ons hoop. Christus leeft en Hij heeft beloofd dat Hij zijn Rijk zal vestigen. Juist omdat die belofte zo wordt aangevochten in onze wereld, heb ik het steeds weer nodig daar te zijn 'waar alles ons een dag voorspelt dat hel en dood zijn neergeveld'.

Bron: Nederlands Dagblad, 21 maart 2011, geput uit kerkelijke bladen van de cgk en de gkv.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 21 maart 2011, 19:16
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 16:52
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

WILLEMIJN232 schreef:
Wordt er dan onzin geschreven op het forum???? Verraste, verbaasde smiley
Of bedoel je nu de libelle-theekrans praatjes?????? Verraste, verbaasde smiley

Het feit dat ik iets als onzin benoem, betekent niet dat alles wat ik verder zeg geen onzin zou zijn. Dus kom maar op met die theekrans en de Libelle.

Levenszaken? Dat zijn voor mannen zaken als een auto en voetbal, al heb ik met beide niet zoveel.

Thomas, er is weinig erger dan thee, daar komen de vrouwen nog mee op de koffie. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 21 maart 2011, 17:02
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 16:45
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

Ok, we blazen dit topic nieuw leven in, dan kunnen we serieus en onzin mogelijk beter scheiden, lol. Hier dus de onzin. Dit is een kletstopic.

Thomas, off topic

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 21 maart 2011, 19:25
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 23:36
BerichtOnderwerp: Lente

MIEKE364 schreef:
Eindelijk. Vandaag voor het eerst in de zon gezeten in mijn postzegelstadstuintje en de eerste lammetjes in de wei gezien.

Er was wel een hoge langdurige vloed vanmiddag overigens; de werking van de maan die vannacht zo dichtbij was?

Het verschil met een normale vloed bij volle maan is drie centimeter. Echt te verwaarlozen. De invloed van wind(richting) is hierbij veel groter en die week niet af van normaal

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 23:06
BerichtOnderwerp: Lente

Om 00.21 uur begint de Lente, heerlijk

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 20 maart 2011, 23:08
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 20 maart 2011, 00:23
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Kunnen we de dag weer mee afsluiten:

http://www.youtube.com/watch?v=rq1Iv3DkwVs

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 20 maart 2011, 00:24
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:41

http://www.youtube.com/watch?v=KcHQ_taWPK4&feature=related

Ook Gods wil?

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 19 maart 2011, 23:46
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 23:32
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MARYLIEN613 schreef:
slechtste moment van vandaag..............

met al dat theoloog gedoe op CM, al die bazigheid om toch de best gelovige volgens bijbelse normen te zijn vind ik het hier niet meer fijn!

Arrogantie en betweterij vormen een constante in discussie op christelijke sites. Die cultuur bestaat nu eenmaal binnen een deel van de kerken. Gelukkig kunnen we op CM ook geloofszaken delen en bouwen veel mensen elkaar op. Als mensen zichzelf lopen op te blazen, is dat meestal als gevolg van weinig kennis en wijsheid, en een verlangen naar aanzien. Ook dit vroom lijkende kwaad straft zichzelf.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 19 maart 2011, 23:33
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 22:27

Marylien, ik hou niet zo van knippen en plakken maar dit stuk is zeer bijbels en een verademing.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 21:28
BerichtOnderwerp: Grotere maan dan normaal

IMKE917 schreef:
Ja idd, ik reed van mijn werk terug naar huis (19.00 uur) en zag net boven de bomen een giga grote maan!!
Ik ben zelfs gestopt en heb met mijn telefoon een paar foto's genomen.
Eenmaal thuis las ik op msn nieuws dat de maan vannacht erg dicht bij de aarde staat.
Niet iedereen is het er mee eens dat het van weinig invloed is op de aarde. Sommigen zeggen dat het van invloed is op vulkaan uitbarstingen en aardbevingen.
Ik weet het niet, de tijd zal het leren, maar het was wel een prachtig gezicht !!! Aan de ene kant, in het oosten, die grote maan en aan de andere kant, de ondergaande zon die de lucht rood kleurde..

Deze situatie doet zich eens in de negentien jaar voor en volgens een vast en voorspelbaar patroon. Er zijn wel vrij recente gevallen bekend dat het samen ging met natuurrampen maar het was meestal niet zo. Ik hecht geen enkel geloof aan astrologie en er is voor mij ook geen verband - en als het er lijkt te zijn, is dat toeval.
Maar met je beleving van de ondergaande Zon en de opkomende Maan kan ik meegaan, ik ervoer het vandaag precies zo. Heel bijzonder. Friesland en Vriezenveen kennen toch wat overeenkomsten, lol.

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 19:59

FRANKT627 schreef:
ik ben ook eens buiten gaan kijken. Ik zie geen maan maar wel een erg wit licht in het westen. Sterren zijn er wel genoeg.

Boze smiley struikelde ik nog over een spade die ik vanmiddag een beetje had laten rondslingeren...

Ik geef je meer kans in het oosten Engeltje smiley . In de Zee der Rust staat wel een Amerikaanse vlag maar of hij wappert, betwijfel ik ook Knipoog smiley

Thomas, Jupiter is al weer onder.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 19:24

Vanavond is het volle maan en de Maan lijkt ongeveer een vijfde groter dan normaal. Dat komt omdat de Maan geen cirkelvormige baan om de Aarde volgt. In verhouding staat de Maan wat dichter bij de Aarde dan normaal. Gevolgen heeft het niet, de vloed kan alleen iets hoger zijn. Maar het is helder, dus je kunt het zien. Bij voorkeur vroeg in de avond, als de Maan laag staat, lijkt hij (nog) groter omdat je het dan onwillekeurig vergelijkt met de dingen op Aarde die je ziet.

Thomas, meer licht voor verliefden.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 19 maart 2011, 20:02
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 13:33
BerichtOnderwerp: Welkom terug

LISA610 schreef:
Welkom terug Hannah. Lachende smiley En zie ik het goed? Is Griffin ook terug? Nou vanuit t het friese \"buitenland\" dan ook welkom terug Griff Clown smiley

Eeeeeeh, ik neem aan dat je bedoelt: vanuit de Friese beschaving, Lisa. Engeltje smiley Hannah kon niet zonder ons en is nu weer in de originele verpakking. Griffin komt grif werom. (grif is: zeker)

Thomas Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 19 maart 2011, 13:34
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 13:10
BerichtOnderwerp: voorjaarswandeling

SUSANNAH475 schreef:
Ik ga een poging wagen Trijnie Knipoog smiley
Ik denk dat ie zegt (tegen Lisa): "Gelukwensen voor oma, ga er maar naar toe nu ze er nog is".
Kom ik een beetje in de richting Thomas ? Clown smiley

En Lisa, gefeliciteerd met je beppe...

Goed van je Suzanne, al kun je er ook in lezen - en ik denk dat de Friezin Lisa dat doet- wees er voor haar. Eigenlijk: beteken op dat moment wat voor haar. Maar je vertaling is heel logisch, je stuit hooguit een beetje op het gegeven dat in het Fries veel gelaagdheid zit. Persoonlijk vind ik dat de charme van deze taal.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 20 maart 2011, 01:01
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 01:12

LISA610 schreef:
Sorry lieve mensen, maar t gaat mij niet lukken.. Mijn beppe (= oma op zijn fries) viert haar 90-ste verjaardag en jullie zullen ongetwijfeld begrijpen dat ik daar wil zijn... Wens jullie een hele fijne wandeling in die prachtige omgeving. En wees voorzichtig in de klimboom bij de zandvlakte Knipoog smiley

Tige lokwinske mei Beppe, wêz der mar no 't se er noch is.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 23:17
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

HENK710 schreef:

Je laat er geen gras over groeien, Henk!

Gefeliciteerd.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 22:59

SUSANNAH475 schreef:
Da's buitenland Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
haha, maar ik wens jullie een hele mooie en gezellige wandeling daar in het Friese Bakkeveen...

168,5 km vanaf Ede, valt wel mee, toch? En vandaag was het weer beter dan op de Veluwe hoor.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 18 maart 2011, 23:00
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 maart 2011, 20:30
BerichtOnderwerp: Bijbels vermanen en ego.

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik niks mis met je houding of je bijdrages..en liefde en lief zijn is een groot verschil. Denk maar zo, beter een stevige waarheid dan een zachte leugen. Ga gewoon door David, want die zgn. lieve dametjes hier die je kop gek zitten te zeuren om je toon, laat die dan maar een theekransje beginnen of gezellig picknicken. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen... Moet opeens aan Libelle denken....

Nou nou Chat, ik ben genuanceerder van je gewend. En een stevig standpunt- wat waarheid is, bepalen we zelf wel - kan ook met overtuigingskracht en respect gebracht worden. Sneren naar vrouwen, de picknick of de Libelle deed je al eerder en zonder veel positief resultaat. Het bevordert de discussie niet en is beneden je niveau, zeker als voorganger.
Niet alles is onder de noemer van ironie te brengen. Het zwijgen van een aantal mensen is ook veelzeggend.

Thomas, die vindt dat mildere mensen ook wel in de keuken van CM mogen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 18 maart 2011, 23:01
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 23:49

.....nog even genieten vlak voor de nacht, overbekend en dat is ook terecht, want wie vindt dit nou niet mooi?

http://www.youtube.com/watch?v=E2j-frfK-yg&feature=related

Bach, de eenvoud is het kenmerk van het ware....

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 16 maart 2011, 23:54
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 23:18
BerichtOnderwerp: chantage???

Goed verhaal, Lisa. Je raakt de kern.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 16 maart 2011, 23:20
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 11:16

WILLEMIJN232 schreef:
Het zou wel prettig zijn als er een vertaling bij stond vind je niet????
Het klinkt wel mooi maar waar het over gaat?????? Verraste, verbaasde smiley
Engels is toch wel wat makkelijker......... Knipoog smiley

Het Engels, eigenlijk het heerlijk klinkende Schotse accent van Amy McDonald is goed te volgen:

http://www.youtube.com/watch?v=LJGQ7_2g4E0

Caledonia is de oude Romeinse naam voor Schotland.

Een meer gecultiveerde maar goed gezongen versie is van Celtic Woman:

http://www.youtube.com/watch?v=v28is4jFWeo&feature=related

Het is een wat melancholisch verlangen en ach, daar is niks mis mee.

"Caledonia"

I don't know if you can see
The changes that have come over me
In these last few days I've been afraid
That I might drift away
I've been telling old stories, singing songs
That make me think about where I've come from
That's the reason why I seem
So far away today

Let me tell you that I love you
That I think about you all the time
Caledonia, you're calling me, now I'm going home
But if I should become a stranger
Know that it would make me more than sad
Caledonia's been everything I've ever had

Now I have moved and I've kept on moving
Proved the points that I needed proving
Lost the friends that I needed losing
Found others on the way
I have kissed the fellas and left them crying
Stolen dreams, yes, there's no denying
I have traveled hard, sometimes with conscience flying
Somewhere with the wind

Now I'm sitting here before the fire
The empty room, the forest choir
The flames have cooled, don't get any higher
They've withered, now they've gone
But I'm steady thinking, my way is clear
And I know what I will do tomorrow
When hands have shaken, the kisses float
Then I will disappear

Oh ja 't is wier, ik fiel my hjoed
Hiel oars as oars, begryp my goed
Myn hûs stie oeral op?'e wrâld
Gjin plak wêr't ik sa fan hâld

Ik stiel herten, die oaren sear
Makke freonen, ferlear in pear.
De leste dagen ben ik bang
Da ik sa nei dy ferlang.

Ik sil dy sizze dat ik grutsk ben
En myn tinzen stean hiel ticht by dy
Fryslân do ropst my, ja ik wol nei hûs
En soe ik oait in frjemde wurde
En dyn grûn fielt net mear as fan my
Fryslân o Fryslân ik longerje nei dy

O Fryske grûn, do joust my brea
De griene greiden, de lucht fan hea
Dyn loften wyld, dyn marren wiid
Dat is myn byld fan dy tiid

Fertel ferhalen,sjong fan dyn grûn
It is wâr't eartiids myn libben begûn
't Ferwôndert my hoe as it kin
Dat ik mysels hjoed net bin

Ik sil dy sizze dat ik grutsk ben
En myn tinzen stean hiel ticht by dy
Fryslân do ropst my, ja ik wol nei hûs
En soe ik oait in frjemde wurde
En dyn grûn fielt net mear as fan my
Fryslân o Fryslân ik longerje nei dy

http://www.youtube.com/watch?v=QtV4qQ3tltk

Thomas, mooi he.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 16 maart 2011, 12:03
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 08:42
BerichtOnderwerp: PC-problemen

LEONARD480 schreef:
Thomas zit in de marketing van Firefox en ja zelfs in het fries tjonge ha ha

Dus overstappen mensen Knipoog smiley

Chrome is snel maar zou iets uitgebreider moeten zijn, naar mijn idee. Vind het goede compromis maar eens he.

Overstappen naar Apple dan wel he Knipoog smiley , je PC-programma's draaien er ook gewoon op - als je dat zou willen.

Thomas, die zich afvraagt welke Applegebruiker dat dan nog wil.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 maart 2011, 00:11

MARIJAN072 schreef:
Leuk lied Thomas, al ben ik dan geen Fries. Knipoog smiley

Tsja, nog Friezin ook, je kunt niet alles hebben he. Wat echt is, voel je goed aan, Marijan.

Thomas, wel gek dat het Engels wel lukt, eigenlijk.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 16 maart 2011, 10:53
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 59 60 61 62 63 64 65 ... 91 Volgende
Pagina 62 van 91