ChristianMatch

Forum

Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 58 59 60 61 62 63 64 ... 83 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 14:20
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

CHATULIEM619 schreef:
Inderdaad aan jullie reacties te lezen is dus precies gebeurd waar ik bang voor was. Wat hebben de kinderen toch een fijne tijd met elkaar gehad. En wat zien we er weer naar uit elkaars kinderen weer te zien.....
Mensen dit is een dating site, het gaat erom dat je elkaar leert kennen en sommigen zijn op zoek naar een partner!!!! Als je elkaars kinderen wilt ontmoeten ga dan naar het Libelle forum!
Ik begrijp dat ik me niet geliefd maak met mijn opmerkingen, zwak uitgedrukt, maar ik hoop dat jullie eens een keer nadenken over waar je mee bezig bent. Het is niet mijn intentie om mensen in het harnas te jagen, maar om eens een keer een echt gesprek op gang te brengen.
De laatste tijd is mij verweten dat ik een kinderhater ben, dat ik niet iets met vrouwen wil, als ze kinderen hebben. Dat ik sowieso nooit een vrouw met een verleden zou willen hebben. Dit zijn verwijten die totaal ongegrond zijn. Het gaat mij erom duidelijk te maken dat als je activiteiten organiseert in het kader van een dating site, je wel in de gaten moet blijven houden dat het natuurlijk past in het kader van die site. En tot mijn schrik kom ik tot de conclusie dat jullie meer met elkaars kinderen zijn bezig geweest dan met elkaar. En ik vraag me daarom in alle ernst af of dit past in deze site. De hatelijke term Libelle gebruik ik niet voor niks, omdat het in mijn ogen echt die kant op gaat. In plaats van een uitdaging zien jullie dit als een beschuldiging. Ik daag jullie uit eens te bewijzen dat deze activiteit in de doelstelling van deze site past en het niet tegenwerkt.

Je hebt helemaal gelijk Chatuliem, ik heb me blauw lopen te ergeren aan al die kinderen, die maar liepen te jengelen omdat ze weer een smerige luier aan hadden De volwassenen m/v die zich stonden te verdringen om het desbetreffende kind te mogen verschonen. Tis ook een manier van aandacht krijgen natuurlijk, want de mogelijke toekomstige partner weet dan wel hoe goed je maar haar / zijn kind om gaat.
Dus ik kan me indenken dat dit in alle ernst best goed past bij een dating-site, mannen die zich uitsloven met een bal of badminton racket om toch maar vooral te laten zien dat ze sportief zijn, en dat ze ook nog eens heel goed om kunnen gaan met het kind van de toekomstige partner. Vrouwen die de lekkerste hapjes op tafel toveren, onder het mom, dit vind mijn kind lekker, maar jullie mogen ook we een hapje proberen hoor. En dan nog die overheerlijke snoepjes, blokjes kaas, koekjes en bolussen, natuurlijk alleen voor de kids (jaja, hoe lok ik mijn toekomstige partner in mijn net).
Ja ik kan niet anders dan je gelijk geven, de CM uitjes gaan de kant op van het libelle niveau.
Gelukkig is het aan jou om zelf iets anders te organiseren, voor alleen volwassenen natuurlijk, om niet in (de zo gehate) libelle sferen terecht te komen. Ik zou dan zeggen qua niveau natuurlijk, in vergelijk tot de libelle, het Plus Magazine: méér dan 200 pagina’s betrouwbare en actuele informatie, over o.a. geldzaken en rechten, praktische tips voor gezondheid, maatschappelijke ontwikkelingen, relaties en werk en tot slot nog inspirerende ideeën voor huis, tuin en boeiende reisreportages.

Bij de volgende picknick ga ik me ook zo uitsloven ..... kijken of ik een leuke vrouw kan vangen ..... Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 13:51

MARIJAN072 schreef:
Hoeveel bolussen had hij wel niet bij zich Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley

Hmm.....de picknicks worden, ondanks de vele kinderen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley , wel steeds aantrekkelijker. Kwijlende smiley Lachende smiley

Volgende keer neem ik jou wel mee Marijan .... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 13:47
BerichtOnderwerp: Picknicken bij het henschotermeer

MARISKA601 schreef:
de datum die gepland is is 14 augustus.
we ontmoeten elkaar op de parkeerplaats .

de volgende hebben zich dus al op gegeven:

mariska de muis,
hannah 810, 37 jaar met pleegdochter
johanna598, 48 jaar
erika 129, 35 jaar
anoniempje met kinderen, vriendin en nog meer kinderen
zinga672 46 jaar onder voorbehoud

cor299, 49 jaar
gauke 185, 46 jaar

wie volgt.....

Ik, met T-shirt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 22:40

Als het een beetje meezit, dan hoop ik morgen ook aanwezig te zijn. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 22:36
BerichtOnderwerp: Jeugdsentiment

VISSER278 schreef:
Ja, ik wel . was mn eerste auto. voor 2000 piek . Was echt een rib uit mn lijf. Voel het nog Lachende smiley
Maarja , Zeeuwen sien zuunig he Knipoog smiley

He Visser, weet je zeker dat die auto was en geen vrouw ?? Want die zijn gewoonlijk duurder dan een auto ..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 17:18
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

SHANITA130 schreef:
CHATULIEM619 schreef:
Ik heb eerder aangegeven dat seksualiteit buiiten het huwelijk om nooit wordt goedgekeurd, natuurlijk komt het er wel voor.....
En wat je dochter zegt, is natuurlijk grote onzin. Er komen wel verhalen van incest voor, maar niet in die mate als dat zij doet voorstellen.

Deze laatste zin slaat alles. Werkelijk waar....

Boze smiley

Ongelofelijk.

Mijne excuses, ik heb het weer eens verkeerd begrepen.
Het gaat hiero over de bijbel. Incest is natuurlijk héél iets anders als seksueel kindermishandeling hoe dat tegenwoordig voorkomt.

Ik had het even verkeerd begrepen, ik dacht dat het een reactie was op en andere posting.
Ja, dat heb je met zoveel postings he Verlegen lachende smiley

Vind je het niet erg lastig dat je op deze manier wel heel vaak je excuses moet aanbieden Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 17:15
BerichtOnderwerp: Voorganger zijn.

WILLEMIJN232 schreef:
Vroeger was het inderdaad zo als crossroad beschreef, tegenwoordig is het een baan waar je ook recht hebt op vrije tijd.
En tegenwoordig hebben predikanten (man/vrouw) ook werkende partners waar ze ook weleens rekening mee moeten houden......
Ik denk zelf dat het ook heel goed is om er niet 24uur per dag mee bezig te zijn, een beetje afstand werkt vaak verfrissend en eigenlijk geldt dat voor elk beroep toch?

Helemaal mee eens, maar vaak is het ook nog, zoals Hannah schreef, afhankelijk van de gemeenteleden. Het "normale" werk is te plannen, maar de "tussendoor" werkzaamheden, pastoraat, sterfgeval enz. enz. zijn niet in te plannen. Dus dan is het afhankelijk van de afspraken zoals die in de kerk of gemeente zijn gemaakt.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 17:11
BerichtOnderwerp: david maasbach

PIETER649 schreef:
en het zou net zo makkelijk niet kunnen... waar hebben we het over???

Misschien zou je een paar goede eindtijdboeken kunnen lezen Pieter, dan weet je waar het over gaat.
Goede boeken in deze zijn o.a. Daniël, Jesaja, Jeremia en niet te vergeten Openbaring Knipoog smiley

(vraag me af of het keukentrapje genoeg treden heeft om Pieter van de kast te krijgen)
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 12:08
BerichtOnderwerp: Wat is zonde?

ZINGA672 schreef:
In Johannes 8 staat het verhaal waarin de Farizeeën een op overspel betrapte vrouw bij Jezus brachten om Hem te verzoeken. Het verloop van dit verhaal is bekend. Jezus oordeelt haar niet, maar zendt haar weg met de woorden: "Ook Ik veroordeel u niet. Ga heen, zondig van nu af niet meer!"

In Marcus 9 (42-50) waarschuwt Jezus voor zonde.
En wie één van deze kleinen, die geloven, tot zonde verleidt, het zou beter voor hem zijn, dat een molensteen om zijn hals was gedaan en hij in de zee was geworpen. En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ter helle vaart, in het onuitblusbare vuur, (waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.) En indien uw voet u tot zonde zou verleiden, houw hem af. Het is beter, dat gij kreupel ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee voeten in de hel geworpen wordt, (waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust)." Etc...

Maar wat is zonde? Is het onderhevig aan cultuur en tijd? Hoe kunnen wij weten of wij zondigen? Is er verschil in gradaties bij bepaalde zonden? Wat is de oorzaak van zonde en wat zijn de consequenties? Wat zegt de bijbel hierover? Wie bepaalt wat zonde is?

GrZing

Ik denk dat het antwoord ligt in Genesis 2:15 God, de HEER, bracht de mens dus in de tuin van Eden, om die te bewerken en erover te waken. 16 Hij hield hem het volgende voor: ‘Van alle bomen in de tuin mag je eten, 17 maar niet van de boom van de kennis van goed en kwaad; wanneer je daarvan eet, zul je onherroepelijk sterven.’ en Genesis 3:22 Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 22:55
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

MARIO216 schreef:
Donderdag 29 Juli; Johannes 4:4-14: Levend water.

Wij kunnen ons dat nauwelijks voorstellen, maar in Israël was het zo: op straat sprak je niet met een vrouw. Dat was onfatsoenlijk.
Zo was het ongebruikelijk om omgang te hebben met een Samaritaan. De Samaritanen vormden eigenlijk een aparte provincie. Zij kenden wel de boeken van Mozes, de Thora, maar van de tempel in Jeruzalem moesten ze niets hebben.
En nu vertelt Johannes ons dat Jezus dwars door het land van de Samaritanen trekt en daar op klaarlichte dag bij een bron een gesprek heeft met een Samaritaanse vrouw! Hoe is het mogelijk! Een echte Jood reisde om de provincie Samaria heen, zou nooit met een vrouw spreken op straat en zeker net met een Samaritaanse! Hoe durft Jezus!
Daar zitten ze, samen bij de bron. Waar het gesprek over gaat? Over water. Jezus heeft dorst. De vrouw ook. Jezus vraagt haar om water voor Hem te putten. Maar tegelijkertijd bied Hij aan haar water te géven. Daar begrijpt de vrouw niets van. Wat is dat dan voor water?
Zo onstaat er een heel gesprek. Jezus kent haar, door en door. Vier mannen heeft ze gehad en die ze nu heeft, is haar man niet. Maar nu is hier een andere man. Iemand die zegt haar dorst te lessen. Iemand met levend water, een fontein die springt tot in het eeuwige leven! Al luisterend begint ze te begrijpen wat Jezus bedoelt. Wie hem kent, krijgt een ander leven: vrede, vreugde, vriendschap die blijvend is, voor altijd.

Persoonlijk één van de mooiste bijbelgedeeltes Levend Water

Jezus leeft, en ik in Hem, Halleluja !!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 22:52
BerichtOnderwerp: david maasbach

JEANFRITS816 schreef:
ik heb vorig jaar een boek van hem gekocht over de eindtijd. een heel goed boek. er zaten soms wat zwakke plekjes in zoals de aanname dat europa de laatste grote supermacht wordt,het herstelde romeinse rijk. ik denk wel dat de antichrist democratisch gekozen gaat worden. de liefde van jezus komt er ook sterk naar voren. Groet jf.

ff off-topic, maar als je de droom van Nebucadnezar leest en de uitleg daarvan dan zou het zo maar eens Europa kunnen zijn...... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 22:50
BerichtOnderwerp: Voorganger zijn.

Ik denk dat er verschil gemaakt mag worden tussen een dominee en een voorganger.
Als ik me niet vergis wordt een dominee beroepen door een gemeente, en dat betekend dat hij of zij 24/7 beschikbaar moet zijn voor zijn gemeente. In deze gemeenten/kerk is de dominee vaak (altijd) het eerste aanspreekpunt.
Een voorganger wordt aangesteld door een gemeente (meestal) voor een aantal dagdelen per week, en hoeft zodoende niet 24/7 klaar te staan voor de gemeente. De voorganger is samen met de oudsten het aanspreekpunt voor de gemeenteleden.

Ik denk dat het verschil dus voornamelijk ligt in de zwaarte qua dagelijkse verantwoording.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 15:14
BerichtOnderwerp: Ben ik sexverslaafd

PIETER649 schreef:
ja leuk... laten we een bandbreedte stellen..

ik stel voor: 2x per maand uitgebreid en n vluggertje tussendoor is te weinig
Als beide partners daar geen moeite mee hebben(en plezier aan beleven) is het genoeg
iedere dag + doordeweeks in de lunchpauze ff gauw langs huis is teveel.
Als beide partners daar geen moeite mee hebben(en plezier aan beleven) is het voldoende
wie bied er meer?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 14:55
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

ZINGA672 schreef:
En in vergelijking met de boeken van Neil T. Anderson (De Bevrijder e.a.) welke vind je beter (als je ze kent)?

GrZing

Ik lees enorm veel overeenkomsten in de boeken van beide schrijvers.
De basislijnen van Neil T. Anderson vind je terug in de boeken van Wilkin van der Kamp.
En ook in de groepstherapie van bijv. Celebrate Recovery vind je deze basislijnen terug.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 23:45
BerichtOnderwerp: Topic voor mannen en vrouwen

ELSKE475 schreef:
hmm, als vrouwen zoveel praten, waar valt dan een vrouw die niet veel praat? Geschokte, onthutste smiley Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley

Dat is dus een multi tasker ..... Clown smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 23:44

WILLEMIJN232 schreef:
Is het niet zo dat vrouwen meer multi tasken? Volgens mij willen vrouwen iets zeggen terwijl ze praten en het samen gezellig hebben......
Mannen zeggen alleen iets........ Knipoog smiley

Dat is wat de vrouwen de mannen willen doen geloven Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 22:40
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

CARIN303 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=_alyyRqh61M

God of the moon and stars- Kees Kraaijenoord

Ja dat lied kent geen hokjes, vakjes of door mensen opgeplakte etiketten.... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 12:37

MARIEKE897 schreef:
Lachende smiley

maar als Jonathan nu probeert de 1234 te halen, probeer ik mezelf te veranderen in een kabouter van maximaal 8 kg... Duiveltje smiley

begin dan maar met een puntmuts op te zetten ..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 juli 2010, 12:34

MARIEKE897 schreef:
eh.... Smiley met dichtgeplakte mond

Wat een vraag, hij kan toch je profiel lezen Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 22:29
BerichtOnderwerp: Alleen voor mannen

BRAZEEVEL772 schreef:
een goed vrouw vinden is net zo moeilijk als pannekoeken bakken
mislukt steeds weer Smiley met dichtgeplakte mond

En als je dan eens een pannekoek kunt eten, bestel je kippenpoten ...... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 22:13

LIESBETH326 schreef:
Dank je Cross...

Ik liet bewust de muziek achterwege Boze smiley. De tekst is veel mooier dan de muziek/uitvoering... Knipoog smiley

Hm, ben je boos.... pluk een roos, zet hem op je hoed, ben je morgen weer goed Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 20:11
BerichtOnderwerp: verder...

ANNETTE792 schreef:
Dat zeg ik Sus, en als je reakties terug leest, ook in vorige topics, zul je zien dat nog meer mensen dat wel eens zeggen.
Als je niet in jou straatje reageert klopt de anders reaktie nooit, trekt men dingen uit zn verband, begrijpt men je niet of moet men enkel opbouwend reageren. Maar dan wel op de manier die jij opbouwend vind., en die komt op mij vaak over alsof je enkel maar bevestigd wil worden in jou denkwereld. Je lijkt precies te weten hoe je wilt dan men op je reageert.
We begrijpen het wel, maar zijn het dan enkel niet met je eens. En dat lijkt jij niet te kunnen begrijpen.
En wat ik nu schreef klinkt in jou oren vast heel onaardig, maar t is dus juist opbouwend bedoelt!

Nogmaals, ik denk dat Jonathan perfect met de juiste woorden neergezet heeft wat ik denk,ik kan het niet beter uitleggen dan hij.

En wat ik bedoelde met wat je hier niet ging vinden, cm is een dating site, een site met mensen uit alle richtingen van het christelijk geloof.
Als jij diepgaande gesprekken wilt voeren, kom je hier dus verhalen uit al die richtingen tegen. Als je aangeeft dat je snel verward raakt en problemen met je beeld van God krijgt vraag ik me dus af of je op de juiste site zit om diepgaande gesprekken te voeren.

Eigenlijk heb je gewoon gelijk Annette, maar het zal voor Sus wel slikken zijn om het zo te lezen.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 20:07

CARIN303 schreef:
Vergeten Cross Smiley die vol vragen zit mannen kunnen toch zo goed luisteren?

Natuurlijk ..... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 20:02

CARIN303 schreef:
Of dacht.....hèy die aap daar, die lijkt op mij,misschien iets voor een relatie Clown smiley

Op wat kleine aanpassingen na lijkt de vrouw toch wel op de man..... Gefrustreerde smiley
(de belangrijkste aanpassing, ze praten veel ....)

Gehoord tijdens een spreekbeurt op Opwekking.

Een alleenstaande man, was het alleen zijn beu en vroeg God om een vrouw.
God in al zijn Liefde gaf de man waar hij om vroeg. Wow dacht God, wat is die man gelukkig, YES !!!

Een paar weken later, God, God, hoort U mij ?? Dezelfde man die van God een vrouw had gekregen.
God zegt, ja gelukkige man, waarmee kan ik je van dienst zijn ?? O God, neem haar alstublieft terug, please please please.....
Nou zegt God tegen de man, dat kan ik niet zomaar doen, wat is er aan de hand dan ??

O God, ik kan er niet meer tegen...... HET PRAAT !!!!!! Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(de rest van het verhaal ben ik natuurlijk vergeten)
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 19:47
BerichtOnderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid

ANNETTE050 schreef:
het spijt mij als ik de indruk heb gewekt, dat ik de Bijbel niet serieus neem, mijn excuses hiervoor. Ik heb ook niemand willen kwetsen...

De geschiedenis van Anne Frank wordt behandeld in groep 7, een groep waaraan ik graag lesgeef....haar 'leeftijdsgenootjs'...het idee dat kinderen van die leeftijd moeten meemaken wat zij heeft meegemaakt raakt me gewoon elke keer weer...

Het ging mij alleen om het steun betuigen aan en bidden voor Israel, een volk dat natuurlijk Jezus nodig heeft....maar het is en blijft Gods uitverkoren volk, niet meer of minder, maar anders.

Daarom heb ik respect voor iemand als Wilders, die onvoorwaardelijke steun betuigt aan Israel.
Als wij christenen dat in grote getale zouden doen, wat een getuigenis zou daarvan uitgaan.....

Hoi Annette, mijn reactie op jou was te hard. Verlegen lachende smiley

Toch schreef ik en ik citeer mezelf maar "Natuurlijk mogen we onze steun betuigen aan Israël, en het erg vinden wat er gebeurt met de Joden, maar we moeten ook realistisch zijn in ons denken en kijken naar Israël."
Met het 2de gedeelte van die zin bedoel ik dat we ook vanuit bijbels oogpunt naar Israël moeten kijken. Wat ze nog voor de kiezen krijgen en door welke strijd ze moeten gaan voordat ze zich weer als volk tot God (be)keren/wenden.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 19:31
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

VISSER278 schreef:
Spekbonen? Wat zijn dat?
Ik ken wel spersiebonen, snijbonen , bruine bonen, witte bonen in tomatensaus maar spekbonen???????????
Is dat een of ander genetisch gemanipuleerd nieuw iets?

De spekboon (Phaseolus vulgaris) is de wat vleziger variant van de sperzieboon. Spekbonen worden vaak ten onrechte aangeduid als snijbonen, enz enz (zie wiki) Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 19:26

LIESBETH326 schreef:
Afgelopen zondag was ik in Reykjavik te gast in in de mooie Hallgrímskirkja. Ik leerde dit prachtige lied...

Here I Am Lord

I, The Lord of Sea and Sky, I have heard my people cry
All who dwell in dark and sin, my hand will save
I who made the stars of night, I will make their darkness bright
Who will bear my light to them, whom shall I send?

Refrein:
Here I am Lord
Is it I Lord?
I have heard you calling in the night
I will go, Lord
If you lead me
I will hold your people in my heart

I the Lord of snow and rain, I have born my people's pain
I have wept for love for them, they turn away
I will break their hearts of stone, Give them hearts for love alone
I will speak my word to them, whom shall I send

I the Lord of wind and flame, I will tend the poor and lame
I will set a feast for them, my hand will save
Finest bread I will provide till their hearts be satisfied
I will give my life to them, whom shall I send

http://www.youtube.com/watch?v=rzp83SWRNZw&feature=PlayList&p=713F2A8286224C07&playnext=1&index=1 Knipoog smiley

welkom terug vakantieganger ....
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 00:03
BerichtOnderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid

ANNETTE050 schreef:
Cross.....Welk gevaar? Je hebt geen idee welk gevaar ik bedoel??
Leg jij mij dan maar uit welk gevaar je bedoelt, en wat niet in de bijbel wordt beschreven.

Ik heb geen zin in een gegooi met bijbelteksten...
Als je bedoelt dat het hoofdstuk uit Zacharia gegooi met bijbelteksten voor jou is, dan vind ik dat je maar weinig respect hebt voor die bijbel.

...'k heb alleen diep respect voor diegenen die hun leven hebben gewaagd en gegeven voor een meisje als Anne Frank...
..die hebben begrepen wat het nieuwe verbond is...heb God lief boven alles en je naaste als jezelf... (o.a. matt 22:37 en lukas 10:27)daarin is het hele O.T. vervuld en is genoeg gedaan aan de toorn van God...God openbaart zich nu als een Vader...
voor ieder is er een nieuwe kans...
Maar er is ook nog een toekomende tijd, dat kun je niet ontkennen, want als je dat wel zou doen zou je Gods woord ontkrachten, en daarmee ook Gods plan met de Joden teniet doen.
God zal zich daar laten zien als een machtig en rechtvaardig God, met wie niet te spotten valt. Maar eerst moet het volk Israël God weer aannemen als hun God. Maar goed dat staat in de bijbel en daar heb je geen zin in.....

Cross...hoe komt het dat ik nu moet denken aan de barmhartige samaritaan...de wetgeleerde en de farizeeer zagen de geslagen en beroofde jood niet....een heiden wel... (lukas 10:33)

Zijn wel heel veel bijbelteksten voor iemand die "geen zin heeft in gegooi met bijbelteksten" Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 15:50
BerichtOnderwerp: Alleen voor mannen

Vrouwen in een mannen topic, het moet niet gekker worden.
Laat ze dan dit maar lezen

Dat alle mannen, als ze ouder worden, Viagra nodig hebben, echt niet !!!
Wat wel vaststaat is dat vrouwen "uitdrogen/verwelken". Dit is zelfs bijbels te onderleggen.
Gen. 18:12 Daarom lachte ze in zichzelf. Zou de liefde voor mij dan nog weggelegd zijn? dacht ze. Ik ben immers verwelkt, en ook mijn man is al oud.
Sara had een wonder nodig, Abraham kon gewoon nog goed presteren.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Even wat feiten, Picasso werd op zijn 68ste nog vader en Charlie Chaplin werd op zijn 74ste nog vader..... (in die tijd was Viagra nog niet eens bekend)
Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 15:17
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

HANNAH810 schreef:
waar baseer je dat op dan henk?
ik moet zeggen dat ik het in deze wel eens ben met chatuliem en pieter.
waarom zou het per definitie verkeerd zijn, wanneer je er beiden van kunt genieten?
de bijbel is er denk ik vrij duidelijk in;
het huwelijksbed is onbevlekt.
dus binnen een huwelijk is alles prima, mits beiden zich er prettig bij voelen.

Is dat zo, dat alles maar is geoorloofd zolang beide partners zich er prettig bij voelen ??
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 58 59 60 61 62 63 64 ... 83 Volgende
Pagina 61 van 83