Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 17:45
Onderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
|
|
|
bijzonder hoeveel meningen er zijn. en hoeveel visies op deze materie.
mooi dat het kan , maar de facto is het veel gepraat en uiteindelijk gaat er niets veranderen. homoseksualiteit , dames en heren , is een algemeen geaccepteerd feit.
en hoe wij er ook over denken , en oordelen , in nederland is het zelfs muy bien als je homo bent. iig zal niemand je erop aanspreken want dat is dicriminatie etc etc etc en tot aan de 2e WO wordt er bijgehaald door sommigen , die dan het lijden van de homoseksuele gevangen willen gelijkstellen met die van de Joden.
Heb ik al eens meegemaakt. Heel vervelend. Vooral omdat diegene niet wist dat ik afstam van Joodse voorouders.
Het is een overdreven discussie en leidt af van waar het omgaat. God haat homoseksualitiet , lees Romeinen 1 maar. Er is geen enekele reden om aan te nemen dat Hij het goed zal keuren.
En wat een ieder er mee doet is prima , maar niemand zal kunnen zeggen dat het niet in de bijbel stond. Of je het wil geloven en Gods woord serieus neemt .....dat is een de discussie waarvan ik nog nooit iets constructiefs heb gezien.
Gods woord staat niet ter discussie. De mens hoeft alleen te gehoorzamen en God doet de rest. Als Hij kanker kan genezen , mensen kan terug halenuit de dood , zou deze abberatie dan ook niet door Hem genezen kunnen worden.
Maak niet de fout Gods woord te verdraaien en aan je laars te lappen. Dat gaat je erg veel kosten.......alles gaat je dat kosten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 23:23
Onderwerp: Alleen voor ECHTE MANNEN!
|
|
|
zouden discipelen mannen zijn geweest omdat ze wel eens op rare plaatsen en in rare situaties zouden kunnen komen? het was in die tijd en niet gebruikelijk dat vrouwen over des Heeren wegen gingen van stad naar stad en het was ook niet geheel ongevaarlijk. Afgezien nog van het feit dat in het midden oosten tot op de dag van vandaag , een vrouw niet als gesprekspartner kon en mocht functioneren.
Discipel zijn was niet een sinecure .......de meesten zijn gedood. behalve Johannes die op Patmos tot hij 99 jaar oud was heeft geleefd.
dus daarom..... en ook in de legers van die tijd vochten geen vrouwen. net zo goed dat in het Romeinse leger geen vrouwlijke soldaten waren geen vrouwlijke gladiatoren etc etc etc.
dat we het anno 2012 allemaal maar raar vinden wat toen gebeurde is denk meer een teken van deze onzijdige tijd dan dat het berust op Gods woord.
God maakt wel degelijk verschil tussen man en vrouw. niet in aanname tot heil wel in taak en functioneren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 19:22
Onderwerp: Alleen voor ECHTE MANNEN!
|
|
|
het ECHTE MANNEN onderwerp is niet door een man begonnen. cf.
een onder werp zou kunnen zijn .... iets wat dus ook alleen door mannen becommentarieerd mag worden. zoals
Verschil man en vrouw en wat MANNEN daar van vinden. Waarom vrouwen soms zoveel problemen zien , die wij mannen niet zien. En dan geen open deuren en inkoppers van vrouwen, maar de visie van mannen.
Want mannen en vrouwen worden het nooit eens. niet over de onderlinge omgang , niet over prioriteiten stellen en nog veel meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 20:50
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
Ja onvergevingsgezind zijn is een manier om op een hele nare plaats te komen. en wat je zegt over vergeven en bidden voor je vijanden is ook wat de sleutel is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 20:44
Onderwerp: Adulterio oftewel Overspel
|
|
|
Wat mij opvalt is dat iedereen als door een bij gestoken reageert op een onderwerp wat niet in hun straatje past.
Beste mensen , ik heb en niets gezegd over wat volgens mij wel of niet mag en ik heb niets gezegd over stenigen en ik heb niets gezegd over wel of niet trouwen als je gescheiden bent .... Of als je iets anders doet wat niet behoort.
God vergeeft veelvuldig als je erom vraagt. Maar als je iets doet waarvan je denkt dat het niet fout maar wellicht toch niet helemaal in de haak is , dan kun je toch ook geen vergiffenis vragen.
Ik had ook Euthanasie of ABortus aan de kaak kunnen stellen , dan waren er vast ook mensenn hier op de site geweest , die zeggen dat het toch wel moet kunnen. Mag .......
Waarom kunnen jullie niet rustig zonder allemaal opgekropte boosheid en kriebel iets lezen ? Is het zo moeilijk om achter je PCof Laptop rustig te blijven als je iets leest of ziet wat je niet bevalt?
Zulke korte lontjes ?
Het is een algemeen onderwerp mi zonder dat ik iemand aanspreek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 20:28
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
Ik denk dat het vergeven juist als die ander je niet vraagt o vergiffenis juist het vergeven is zoals Jezus het ons leert. In dat opzicht ben ik het helemaal met Jeanette eens.
En onvergevingsgezindheid ......is gif en maakt je ziel zo zwart als de nacht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 15:20
|
|
|
Ik snap niet zo goed waarom je veronderstelt of ik het wel of niet goed vind wat een ander doet ?
ik vraag me slechts af wat de idee achter overspel is. En wat mensen vandaag de dag doen , is hun eigen keuze.
De teksten waarin God zegt dat we van het leven moeten genietenn zijn er zeker. En over smaak valt niet te twisten. Maar ik heb er denk ik wel een andere opvatting over wat genieten is.
En ik veronderstel dat God , toen Hij de 10 geboden liet dicteren , wel heel goed voor ogen had , wat voor de mens een valstrik iz. En wat Hij absoluut niet wil.
Wij zijn misschien in de loop van de 2000 jaar veranderd qua ideeen over heelal en aarde etc etc ...... Maar God niet. Hij is mi alwetend , en Hij weet als geen ander welke kant deze wereld op gaat.
Voortschrijdend inzicht is van toepassing op ons , mensen. Ik geloof absoluut niet dat God , door voortschrijdend inzicht , andere ideeen er op na houdt anno 2012. Zijn woord is vast en ja en amen. Daar is geen enekel vergissing bij me dunkt
Maar wellicht is het leven voor sommigen mensen zoeken naar geluk ? voldoening , zelfverwezenlijking en dat soort kletskoek?
Wie weet ......is het leven vooral bedoeld om jezelf te ontplooien en tot een hoger bewustzijn te geraken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 15 september 2012, 13:00
|
|
|
Ik denk dat alles met elkaar is geligeerd , verbonden.
Overspel / Ontucht komt voort uit begeerte, verlangen of verwaarloosde behoeften.
En uiteraard niemand zal opzettelijk zijn of haar partner bedriegen. Dat is ook niet waar het mij omgaat. Waar het omgaat is of Overspel een zonde is , die ernstig is en wanneer er sprake is van overspel.
Kijk , de gangbare opvatting en voorstelling is, dat overspel binnen het huwelijk plaatsvindt. Daar zijn we het denk ik overeens. Maar wat is overspel als het huwelijk niet als zodanig door de overheid wordt gezien of door de algemeen heersende opinie.
Ik denk dat Overspel of Ontucht een begrip is waarvan wij de werkelijke omvang niet goed voor ogen hebben. Is een relatie zonder voor de wereld kenbare vormen , zoals ring en receptie en kerke en stadhuis , wel of geen huwelijk.
Als een vrijblijvende relatie zoals de LAT relatie , geen huwelijk is , maar er is wel seksueel contact......... dan is er geen overspel als dit wordt beeindigd en men zijns weegs gaat en weer een nieuwe LAT , WOP of wat voor relatie dan ook aanknoopt.
Dan is er geen centje pijn en God vindt het ok.
Maar wat is dan overspel ? alleen als je in een huwelijk gesloten op de wereldse voorwaarden zoals boven geschetst , buiten de deur eet ?
Dan is het niet trouwen met de hele santekraam erbij , een vrijbrief om er maar van te genieten ?
Dus de slimme strateeg trouwt niet voor de mensen , blijft alleen , maar kan toch .....
En God gaat dat goedkeuren ? Geen probleem ?
Dat is wat mij intrigeert.
Op basis van Gen 2: 24 is een huwelijk het een vlees worden van man en vrouw. Daar staat niets over ringen en wat dies meer zij.
Laatst aangepast door
|
CORTAZAR588
|
op zaterdag 15 september 2012, 13:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 19:41
|
|
|
Ja vers 15 is als het huwelijk op grond van ongelijkheid in gezindten niet gaat. Als er voortdurend strijd is of onenigheid over zaken , die met de beoefening en het belijden van het geloof te maken hebben.
Dan is degene die wil vertrekken vrij om te vertrekken. Maar wat dat voor ons inhoudt in deze tijd waarin alles relatief is.
Ik denk dat huwelijk meer is dan alleen een ring en ja zeggen. Maar de redenen om te scheiden zijn sinds de invoering in 1971 van de wet die de echtscheiding gemakkelijker maakte , nu allemaal te vangen onder : langdurige ontwrichting .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:58
|
|
|
Je hebt gelijk ... Ik denk dat als je zegt met je partner , voor het aangzicht van God, dat je elkaar trouwt , dat God dat ook ziet als huwelijk.
Ik bedoel niet het hebben van een seksuele relatie binnen een huwelijk. Dus dat je zoals Adam en Eva een vlees wordt.
Het gaat er daarna denk ik wel om , dat je elkaar trouw blijft. en idd is het zo , dat als je niet getrouwd bent voor de wet , met alle daaruit vloeiende rechtsgevolgen , je gemakkelijk voor jezelf een huwelijk kan ontbinden ....
Het trouwgebeuren zoals wij dat nu kennen heeft niets te maken met de idee die God voor ogen stond. Immers , in de kerk trouwen kon niet , en in de synagoge gebeurde het niet. En de burgerlijke stand als zodanig bestond ook niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 18:14
|
|
|
Een heikel onderwerp. Des te meer omdat het gaat over wat wij verstaan onder Overspel en wat God eronder verstaat.
Mijn idee is dat Overspel geen grap is. Overspel is een zonde tot zeer ernstig is en een ieder die zich hier schuldig aan maakt , zal het koninkrijk der hemelen , niet beerven.
Om Overspel te definieren , moet je eerst definieren wat trouwen is. Is trouwen het Boterbriefje halen ? Of is het het een vlees worden uit Genesis ? Wie heeft bedacht dat men moest trouwen in de kerk en voor de overheid ?
Mijn insziens is trouwen 1. het bewust kiezen voor je partner en dat belijden voor God 2. het worden van een vlees.
Vanuit deze premissen is Overspel mi , het hebben van een seksuele relatie , ook als je niet en voor de Kerk en voor de overheid getrouwd bent. En het beeindigen van de relatie en het wegsturen van de partner is echtscheiding. Wat dat voor gevolgen heeft voor het daarna opnieuw aangaan van een relatie lijkt me evident , er is dan sprake van Adulterio. 1 Cor 7 is hierin heel duidelijk.
Trouwen is geen handeling voor mensen ogen , maar een belofte voor God.
Seksuele relaties onderhouden met meerdere partners is overspel. Ongeacht over je er mee getrouwd bent of niet. Wij hoeven niet voor de aardse rechter onze onschuld te bewijzen in deze maar voor de Hemelse Rechter.
God haat de echtscheding en haat Overspel. Ik weet dat ik een Onheilig Bolwerk een schop verkoop en Ruettel ( auf Deutsch ) , maar dan zij dat zo.
Laatst aangepast door
|
CORTAZAR588
|
op vrijdag 14 september 2012, 18:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 17:59
Onderwerp: De wet
|
|
|
buenas tardes hermano ,
Ik denk dat je daar een goed punt hebt. maar als je heeeeeeel veeeeeeel boze reacties wilt hebben moet je hier iets over gaan zeggen.
Ik denk .....dat veel mensen de wet + de tig daarbij bedachte regeltjes vooral gebruiken om houvast te hebben. een richtlijn, een afstreeplijstje.
heel vaak ter veroordeling van een ander , die dan op zijn /haar beurt , de kerk de rug toekeert en het voor gezien houdt. ik denk ook dat wij als mensen elkaar niet moeten veroordelen ,maar wijzen op.....
ik heb me heel vaak afgevraagd waarom er toch zoveel onmin is in de wereld van de kinderen van God.
Het is een diepe schande dat mensen uitgesloten worden van avondmalen , deelnames aan diensten etc etc etc ondat ze in zonde zouden leven.
me dunkt ........ Wie leeft er niet in zonde ? we gaan allemaal naar de Hel en we gaan allemaal verloren , mits Jezus in zijn grote liefde en genade ons aanneemt. en wij Hem aannemen.
ik durf niet te oordelen over de mensen die nu leven en het niet gemakkelijk hebben. ik ben wel bang , dat veel mensen af zullen vallen en het geloof de rug zullen toekeren. maar dat gebeurt ook zonder dat wij ze de les lezen .... de Vijand gaat rond als een briesende leeuw en hij is erg bedreven in het verleiden ,verblinden en kapot maken. Daarvoor hoef je alleen maar een blik te werpen in onze maatschappij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 14 september 2012, 17:15
Onderwerp: waarom altijd dat verfoeilijke engels?
|
|
|
mira.....
zodra de inhoudelijke verweren tekort schieten .....schiet men op de brenger van de boodschap
enne alles waar men zich door voelt aangesproken .........schijnt pijn te doen.
als men het latijn zou beheersen en iets meer dan een poco de ingles ..............
para todos las mentiras hay dos verdades
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 22:47
Onderwerp: Twaalf september stemmen
|
|
|
ja een waxine lichtje ? ik ga ook mee ........ dus 2 lichtjes haha
dolletjes wordt het dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 21:50
|
|
|
Gordon ........ach bij de VVD is iedereen welkom. Ook Gordon en die ander , die Joling als hij pegeltjes heb.
Iedereen is vrij en blij. is ook wel wat waard toch ?
En ja Wilders is van alles en nog wat. Maar vooral mens net als de nu gelauwerde Rutte en Samson. En mensen , zoals Obama ons liet zien , staan nooit op een voetstuk als ze geboren worden , daar hijst iemand hen op.
En als het pluche goed zit .......
Wilders trok de stekker eruit. Daarmee zette hij veel op het spel , ook zijn eigen aanhang en populariteit. Ik zou dat niet dom noemen. Hooguit onverstandig als je graag wil meedoen en je zelf graag hoort praten , wat natuurlijk ook Wilders niet vreemd is.
Politicus zijn is ook Narcisme ........ Echter nee zeggen en dan je zelf uit de markt prijzen vanwege een principe , dat is moed.
en de stemmers op VVD , PvdA en andere partijen willen ook het beste voor Nederland. Dus de tijd zal het leren. Maar ik ben bang dat wij de grieken moeten gaan onderhouden. en binnenkort ook de andere mindere goden in het zuiden.
De duitsers zijn het ook beu , die euro. Merkel heeft al heel wat weerstand in eigen land.
Net als Hollande
Die fransen gaan er straks ook mee uit scheiden , met de euro. wacht maar tot Hollande ruzie krijgt met A Merkel dan is het heel snel Adieu Euro , bien venue Franc
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 20:15
|
|
|
Vertaling voor niet Latinisten
Stultum facit Fortuna quem vult perdere
Dwaas maakt Geluk / toeval die wou verliezen
Stultum facit Audax quem vult vencere
Dwaas maakt Vermetelheid die wou winnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 20:09
|
|
|
Stultum facit Fortuna quem vult perdere
Stultum facit Audax quem vult vencere ?
ja perdere heeft Wilders gedaan.... Nu wachten wat Stultia gaat doen ......
Fortuna bestaat niet als je in God gelooft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 18:13
|
|
|
de grote blonde ? nee ook hij heeft het niet allemaal goed. maar een ding moet je / nou ja kun je hem wel nageven... hij heeft stamina , ruggegraat ruggegraat .......en dat is geen alom aanwezige eigenschap.
alhoewel ik ook M Rutte geen slappeling vind. Misschien hebben we nu eens een paar mannen , die niet meteen gaan huilen als ze eens een paar harde woorden moeten aanhoren.
Ik geloof dat men niet populair moet zijn , maar eerlijk. en eerlijkheid en populariteit gaan meestal niet samen.
ik hoop dat mensen elkaar kunnen vinden in de formatie. Pvda en VVD is nog een hele klus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 september 2012, 18:04
|
|
|
ja ik ben het ook mee eens. daarom zeg ik het nog maar eens.
non vale la pena ........
en dat het Engels door de gemiddelde nederlander als mooi wordt ervaren was mij bekend. net als alle andere doorsnee ideeen is ook dit een doorsnee mening.
geen onderscheid is ook onderscheid.
felix qui potuit recognoscere rerum causam.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 23:32
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ja IPhone is helemaal in en als het mij uit een regenbui kan redden. Toppie.
Ik zou alleen niet weten wat ik er verder mee zou moeten doen. Bellen enzo.......
Maar wat is de meerwaarde van iphone ? en wat is Whats Upp?
ik heb echt geen idee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 21:06
|
|
|
ja in mn enthousiasme en vertrouwen denk ik dan ...... het zal nu toch wel een keer goed gaan?
in het vervolg toch maar even alle kaarten op lijn onderzoeken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:48
|
|
|
slechtste moment van de dag..... als je helemaal klaar bent voor de mooie zomerdag en overeenkomstig jezelf hebt gekleed en dan ......
je voelt hem wel denk ik ?
dan wil ik acuut weg uit dit regenland.
is een heel veel voorkomend slecht moment.
kost geen geld , maar als je het zou moeten uitdrukken in een boete voor te hard rijden , dan komt het overeen met die van Pieter.
lekker tuffen , 140-150 km/uur , mooie kruis snelheid en dan ......flits ...een koude douche.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 20:32
Onderwerp: Calvijn
|
|
|
de kennis van de gerformeerde broeders is niets op tegen. daar zal ook niet de crux / de quintessence liggen.
waar het ligt is de exegese , die blijkbaar zo nauwgezet wordt opgevat , dat er hele bijzondere opvattingen uitkomen. opvattingen , die een volksgroep wegzetten en veroordelen. en uiteraard zie ik het verkeerd en moet ik met hetzij bewijzen komen of diepgaande theologische bespiegelingen.
daar pas ik voor. het is duidelijk dat ondanks de holocaust en alle andere ellende die er geschiedt is onder de hemel , dat de leerstelligheden nog steeds prevaleren.
het is wellicht een open deur intrappen , maar slavernij is ook zo n gedrocht uit de pijp van de blanke , hervormde , zich verheven achtende blanke man.
is ook heel lang met de bijbel in de hand goed gepraat. en het ontnemen van de Joodse nederlanders hun plaats en waardigheid hoort daar ook bij.
en als de tijdgeest , zoals sommigen hier durven te beweren , een vergoedelijking van het handelen van Calvijn met Miguel Servet zou zijn , dan kan ik er ook nog wel een paar bedenken.
dan was het verraden van ondergedoken joden ook gezien de tijdsgeest geheel in lijn met de wil van de bezetter.
ja .......dan is moord geen moord meer maar een gevolg van de e=sentimenten van die tijd. die Calvijn hoefde Servet niet aan te geven ....... Toch deed hij het.
en hij wist wat er zou gaan gebeuren met Servet. dan ben je een verrader , niet meer en niet minder.
ik wil de bronnen en titels wel citeren waarin dit allemaal is terug te vinden. Maar ook hierin is het mi evident dat ik geen leugens zou gaan rondspuien. iedereen die Calvijn hoog heeft zitten , zou ook eens naar de smeerlapperij moeten zien , die hij op zn geweten heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 september 2012, 14:08
|
|
|
zo zeg jij maakt er werk van. is verspilde moeite beste Zwaan.....
je kunt hem beter gelijk geven.
en de zaak laten rusten.
sommige dingen zijn zo gevoelig dat de hele gereformeerde goe gemeente je aanvalt.
en kinderdoop en al die dingen.........niet over beginnen. maakt heel veel los en is onoplosbaar.
AM Yisraeel Chai
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 23:00
|
|
|
ja t is stil aan de overkant .........
Sebastiaan is met Hanna in conclaaf en zoekt in de boeken naar bewijzen.
Mijn kleur is t ie ook niet die C en de fam Von Amsberg ook niet, uitvreters en profiteurs.
en ze verkopen hun moeder nog ( wordt moeilijk ) maar als ze nog leefde onze Juli dan werd ze verkocht.
wordt vervolgd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:56
|
|
|
ja is dat haar tactiek ? mmmm was ook niet van plan om erop te reageren. wellicht is Sebastiaan ook onderdeel van de ban commissie ?
que pena para ellos .........non vale a pena
hasta la vista
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:30
|
|
|
mijn beste is een aanpreek vorm mijn slechtste mag ook.
verder heb ik niet de behoefte om de in rood gekleurde teksten te repliceren.
dan vervalt het in het zelfde haarkloven als met die Sebastiaan. een beetje typisch gereformeerd, veel muggen uitziften en hele kamelen door zwelgen. en als de boeken maar kloppen , de kruideniersmentaliteit.
een sociaal vaardige reactie ? ben je van de pot gerukt ? met die onzinnige geiten wollen sokken kletskoek.
misschien is dit voor jou of jullie een heikel punt want het is nooit leuk om te horen dat iemand je club behoorlijk laakbaar vindt , maar voor mij is het meer dan heikel. het is niet aan het verstand van de protestantse doctrines te peuteren dat ze wel degelijk een aandeel hebben gehad in de holocaust. ook niets doen en toezien is misdadig.
wrs is het allemaal niet zo vers meer , maar de wereld gaat weer de zelfde kant op. en het volk Israel is nog niet zijn eerstgeboorte recht kwijt. ook al vindt Sebastiaan dat waarschijnlijk niet.
iig heb ik nu wel genoeg refo kletskoek gehoord en drammerigheid over bewijzen etc dat het beeld wat ik al van hen had weer helemaal wordt bevestigd.
Handen wassen is onschuld........komt me bekend voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 september 2012, 20:48
|
|
|
nee er was iemand boos op mij. en die smeet allerlei englands er door heen.... dus ik was de draad kwijt.
was nog over eeeehm minder gezellige mensen , die 500 jaar geleden wat hebben bekokstoofd geloof ik en dat ik geen rare dingen mag zeggen over hen en hun fans
|
|
Naar boven |
|
|