ChristianMatch

Forum

Berichten van CARMEN073
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 27 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CARMEN073
Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:48
BerichtOnderwerp: de Bijbel; het Woord van God?

WILLEMIJN232 schreef:
Tja, kwestie van interpretatie he?

Interpreteren = uitleggen, vertolken

Sommige bijbelgedeelten behoeven helemaal geen uitleg of vertolking.

Je kunt net zolang doorgaan met vertolken, uit z'n verband rukken, of omdraaien van bijbelteksten totdat de bijbeltekst zegt wat jij hem wilt laten zeggen. Op die manier laat je de bijbel buikspreken.

De Heilige Geest is de Enige die de bijbel juist kan uitleggen en interpreteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 13:06

WILLEMIJN232 schreef:
Klopt, maar daar staat niet de naam Chatuliem bij........ Engeltje smiley
En het is maar net hoe je tekst interpreteert, daar hadden we het hierboven al over he?

En hierboven vind je dat onderwijzen is voorbehouden aan voorgangers en hen die in het ambt staan? Smiley die vol vragen zit
Chatuliem is voorganger.

Als hij niet goed genoeg is waar baseer je dan je selectie op van voorgangers waar je wel naar wilt luisteren? Je moet ook oppassen dat je niet wordt als de degenen die Paulus noemt in 2 Tim 4:

"Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen"

Laatst aangepast door
CARMEN073
op vrijdag 21 september 2012, 13:07
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 10:51
BerichtOnderwerp: Met elkaar de bijbel door: Genesis

Genesis 32

Meteen het 1e vers bezorgt mij al een vraagteken. Waar en hoe ontmoette Jacob engelen Gods? Wat gebeurde er en hoe wist hij dat het engelen waren?? De tekst geeft er helemaal niets over prijs; Jacob geeft die plaats een bijzondere naam en vervolgt zijn reis. Zou dat zomaar kunnen; dat je ergens onderweg ineens engelen tegenkomt (verhalen genoeg); maar herken je ze dan ook altijd?

Als Jacob in de piepzak zit voor zijn broer Esau roept hij God om hulp en hij herinnert God tevens aan de belofte die God hem heeft gedaan. Heel menselijk en herkenbaar. Maar ik denk dat God niet echt een reminder nodig heeft voor de dingen die Hij ons belooft...

Verder valt me op dat Jacob zich zeer onderdanig opstelt tegenover Esau; dit in tegenspraak met de ontfutselde zegen waarin geprofeteerd werd dat Jacob over Esau zou heersen. De boden die Jacob vooruitzend krijgen als boodschap mee de tekst "'van uw knecht Jacob". Vink niesso stoer.

De worsteling van Jacob met (de engel van) God heb ik nooit zo goed begrepen omdat die persoon het kennelijk niet van Jacob kon winnen. Wellicht moeten we dat dan niet helemaal letterlijk nemen.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 10:41
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

INGE721 schreef:
Misschien moeten we ons beter etaleren?????
Carmen kan bouwvakkers lokken door haar pannekoeken.....
Ik door mijn koffiezettalenten.........

Dus: een bak koffie voor een klus, wieowie
Clown smiley

Hey jij was bezet!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 10:38
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ANNETTE792 schreef:
Na 3 heerlijke dagen een klein jongetje met een hele grote pleister en 3 hechtingen thuis aantreffen.... Huilende smiley, smiley in tranen

Aggossie... wat is er gebeurd?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 21:41
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ROELANDE345 schreef:

Hoe zit het met al die weigeraars zitten jullie tenen er nog aan?
Brrr vanmorgen 5 graden met winterjas en handschoenen aan gefietst

ja tis bar ineens. ik mis de overgangsregeling.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 21:39
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

CHATULIEM619 schreef:
Ik vraag me af waarom ze in Rusland/Oekraïne/ Bulgarije het Cyrillische alfabet hebben. Waarom kunnen ze niet met ons meedoen

Omdat hun azboeka veel rijkere schakingen kent dan ons alfabet. Drom.

Pannimajesh?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 16:35

WILLEMIJN232 schreef:
Waarvoor ga jij zondags naar de kerk? Die is er om ons te onderrichten en ons een blik van kijken in ons zelf te geven van hoe we met dingen omgaan? Als wij dat allemaal zelf doen hoeven er ook geen predikanten, oudsten of kerkdiensten gehouden te worden????? Ik denk dat het voor hen bedoeld is die in het ambt staan? En niet aan de leek?

Ik denk dat voorgangers en oudsten daar idd een verantwoordelijkheid in hebben. Maar ik denk dat het tevens onze verantwoordelijkheid is om elkaar te onderrichten en te bemoedigen.

Koll 3:15-16 is niet uitsluitend gericht aan voorgangers, herders of leraars, maar aan de hele gemeente:
"En de vrede van Christus, tot welke gij immers in één lichaam geroepen zijt, regere in uw harten; en weest dankbaar. Het woord van Christus wone rijkelijk in u, zodat gij in alle wijsheid elkander leert en terechtwijst en met psalmen, lofzangen en geestelijke liederen zingende, Gode dank brengt in uw harten."

Daarnaast is het mijn persoonlijke ervaring dat er niets mooiers is dan samen met anderen de bijbel te bestuderen en te onderzoeken en te ontdekken wat God allemaal voor ons in petto heeft! Het bindt samen, het bemoedigt en het verrijkt je geloofsleven.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 20 september 2012, 16:36
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 16:26

LEANNE226 schreef:
Doorschuifbouwvakkers Verraste, verbaasde smiley
Ik vind het een briljant idee nu de bouw op zn gat ligt........wel een beetje duur idee,daten is goedkoper...........repareermijndakdate..........autowasdate........grasmaaidate............
schildermijnhelehuisdate..............
de mannen die niet handig zijn nemen gewoon hun pinpas mee Lachende smiley

LOL

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 16:19
BerichtOnderwerp: Dagelijkse tijd met God

Bovenstaande tekst vond ik zo mooi en herkenbaar dat ik hem vertaald heb. Mss zijn er meer die dit herkennen.

EEN HELD VAN GOD WORDEN

Psalm 62:9
Vertrouw op hem, mijn volk, te allen tijde,
open voor hem uw hart,
God is onze schuilplaats.

Je dient je dagelijkse ontmoetingen met God belangrijker en heiliger te achten dan je afspraken met alle andere mensen – wie het ook zijn.

Wat moet het voor de hemel beschamend zijn om te moeten aanschouwen hoe christenen falen in het hoogachten van de majesteit van onze God, de Koning der Glorie. We zijn vaak zo luchthartig in de manier waarop we Hem laten wachten! We laten onze plannen om Hem te ontmoeten varen om het minste of geringste!

Kun jij je voorstellen hoe iemand de Schepper van het universum laat wachten, voor de buis hangend bij zijn favoriete tv-programma? En toch is dit wat velen van ons doen! Nog erger; we nemen niet eens de moeite om op te komen dagen in Zijn tegenwoordigheid. Wij vergeten onze ontmoeting met Hem niet, maar we weigeren bewust om voor Hem te verschijnen!

Jesaja klaagde: Hij werd veracht, door mensen gemeden, hij was een man die het lijden kende en met ziekte vertrouwd was, een man die zijn gelaat voor ons verborg, veracht, door ons verguisd en geminacht. (Jesaja 53:3)
Wanneer ik toesta dat er afleidingen komen tussen mij en mijn tijd met God, dan verberg ik mijn gezicht voor Hem en waardeer ik Hem niet zoals het zou moeten.

Het is een feit dat je onmogelijk tijd kunt verspillen terwijl je God aan het zoeken bent in gebed. En bovendien bereikt een biddende man of vrouw, buiten de binnenkamer, meer in minder tijd, met minder haast, inspanning en zweet.

Het meest effectieve werk dat we ooit voor God zullen doen is op onze knieën. Terwijl degenen die geen gebedsleven hebben van hot naar her rennen, reikend naar grote dingen, is de biddende christen hard aan het werk met het verplaatsen van koninkrijken, het slechten van bolwerken, en het verrichten van grote daden terwijl hij gaandeweg het proces, een held van God wordt.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 20 september 2012, 16:21
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 16:18
BerichtOnderwerp: Dagelijkse tijd met God

BECOMING A GIANT WITH GOD
by David Wilkerson

“Trust in Him at all times; ye people, pour out your heart before Him: God is a refuge for us” (Psalm 62:8).
You must consider your daily appointments with God more sacred and important than appointments with any other people — no matter who they are.
How embarrassing it must be for heaven to see the way we Christians fail to highly regard the majesty of our God, the King of Glory. We are often flippant in the way we keep Him waiting. And at the drop of a hat, we will suddenly cancel plans to meet with Him in His courts, all for the most trifling thing!
Can you imagine someone keeping the Creator of the universe waiting while he lingers to view his favorite TV program? Yet that is what many of us do! Even worse, we often do not bother to show up in God's presence at all. It is not that we forget our appointment with Him but we willfully refuse to appear before Him!
Isaiah lamented, "He is despised and rejected of men; a man of sorrows, and acquainted with grief: and we hid as it were our faces from him; he was despised, and we esteemed him not" (Isaiah 53:3). When I allow interruptions to come between me and my appointments with the Lord, I am hiding my face from Him and not appreciating Him as I should.
The truth is, it is impossible to waste time when you are seeking God in prayer. Furthermore, outside the secret closet, the praying man or woman accomplishes more in less time, with less hurry and less effort and sweat.
The most effective work for God we will ever do is on our knees. While the prayerless run helter skelter, to and fro, attempting great things, the praying Christian is hard at work moving kingdoms, shattering strongholds, doing great things and, in the process, becoming a giant with God.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 15:11

STEENTJE178 schreef:
.........verleiding............ kortom: toch echt toe aan wat mannen in huis Coole smiley met zonnebril
(die dan bovendien ff de klussen doet waarvoor ze immers komen)

Ja, maar dan gaan ze nooit meer weg! Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 13:54

LEANNE226 schreef:
Dan is het toch opgelost?
Door de week heb je een huis vol bouwvakkers en in het weekend de barmannen..........lijkt me afleiding genoeg Knipoog smiley

Wie heeft het over afleiding?!

Ik heb leiding nodig!

Waterleiding, pijpleiding, gasleiding, electriciteitsleiding, riolering...

Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 20 september 2012, 13:55
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 10:37

ANNA415 schreef:
Kun je niet een van je barmannen vragen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Die zijn alleen voor t weekend Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 10:36

STEENTJE178 schreef:
Ohoh, dat klinkt wel héél wanhopig ...... Twijfelende smiley
Joh, het kan hier soms binnen een aantal weken geregeld worden, maar of je dat moet ambiëren??

Ahum: welke ridderlijke man biedt zijn kasteel aan Carmen aan, zodat zij niet in de kou komt te staan?
En ehm........wat die ridder dan zelf moet?? een echte bikkel kan wel een beetje kou trotseren. Coole smiley met zonnebril

Alternatief: welke ridderlijke man biedt Carmen een reis naar een exotisch oord aan in januari, zodat zij niet in de kou komt te staan??

Opties genoeg zo, dacht ik. nu maar hopen dat er een ridder toehapt. Coole smiley met zonnebril

Wat mooi omschreven Steentje!

De aanmeldingen strooooomen binnen!! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 09:44

Genesis 31

Jacob moet weer vluchten, maar deze keer zonder dat hij iets verkeerds heeft gedaan.

Wat mij verbaast is de houding en het gedrag van Laban. In het vorige hoofdstuk zegt Laban zelf dat hij heeft gemerkt dat God hem heeft gezegend omwille van Jacob. Dan zou je verwachten dat hij Jacob ook goed behandelt; al was het desnoods uit zelfbelang. Toch weegt zijn zelfbelang zwaarder dan zijn ontzag voor God want hij verandert Jacobs loon vele malen. En als hij ziet dat Jacob rijk wordt dan misgunt hij hem dat ten zeerste.

Als Laban Jacob heeft ingehaald gaat hij ook nog eens zover dat hij alle tenten en privé-eigendommen van Jacob ondersteboven keert om te zoeken naar de terafim. De brutaliteit! En wat is nou zo'n terafim? Paste in de zadeltas van een kameel, dus zoveel kan het niet voorgesteld hebben. Volgens mij lijkt het er meer op dat Laban een reden zocht om Jacob toch weer een 'oor aan te kunnen naaien'.

God heeft niet voor niets tot Laban in een droom gesproken dat hij Jacob geen kwaad mocht doen; Laban had blijkbaar niet veel goeds in de zin. Ik vind het mooi om te lezen dat God zo voor zijn kinderen opkomt. En ik weet dat Hij dit nog steeds doet. Ik ken veel verhalen waarin mensen vertellen dat God iemand waarschuwt een ander geen kwaad te doen. (Ook dat is een ervaring die ik persoonlijk heb meegemaakt; hoe een niet-gelovig iemand van God een droom kreeg om mij geen kwaad te doen. Dan sta je wel even sprakeloos.)

Dit ter bemoediging. God zegt ook in vers 12-13: "... Ik heb gezien alles wat Laban u aandoet." Denk nooit dat God niet ziet wat er met Zijn kinderen gebeurt! Al onze hoofdharen zijn geteld. Soms zouden we willen dat Hij iets eerder ingrijpt. Maar als Hij dat niet doet, dan betekent dat niet dat Hij het vergeet.

Over Laban heb ik niet veel goeds meer te melden. Hij brengt het er in dit hoofdstuk niet fraai van af.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 20 september 2012, 09:48
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 22:22

Quote:
Ik denk juist dat de Bijbel daar niet voor gegeven is... De Bijbel is voor mij het lezen van Gods woord en daardoor stil te worden in de Geest van god..........
Het probleem in deze is ook dat er niets voor niets zoveel kerkgenootschappen zijn met allemaal hun eigen visie op de Bijbel......

Hoe ga jij dan om met een bijbeltekst zoals ik hierboven neerzette?

"Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid,..." (2 Tim.16)
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 22:10

Wie oh wie wil uiterlijk januari 2013 met mij trouwen???

Dit ivm een renovatie aamme huis in februari waardoor ik wekenlang zonder douche, toilet, verwarming, voorgevel, asbest, riolering en electriciteit kom te zitten.

Zucht...

Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 17:26
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

PETRA944 schreef:
hmmm huishouden... ik ga eerst me wenkbrouwen es epileren en dan pas verder met me huishouden, want wat zag ik toen ik net es in de spiegel keek? 4 witten haren in me wenkbrauwen Twijfelende smiley tssss en dan is het nog de bedoeling ik ooit nog een man versier Twijfelende smiley

Iew... ja das 1 van de ergste dingen die je als vrouw kan overkomen Zieke smiley

Gelukkig zijn t geen borstharen...
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 17:22

STEENTJE178 schreef:
En dat is???? zelf bakken????
Maar heb hier een zak kant-en-klaar liggen..........ons bent zuunig, dus dat gooi ie net vot! Knipoog smiley Vandaar deze "hulpvraag" Coole smiley met zonnebril

Ik heb een hele effectieve manier om pannenkoeken te bewaren. Kan vast ook wel met poffertjuzz. Stuur maar op Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 15:25

STEENTJE178 schreef:
Best wel, alleen bak ik pannenkoeken ook altijd zelf................ Knipoog smiley

Dan zie ik maar 1 oplossing Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 15:18

STEENTJE178 schreef:
Hoe warmen jullie kant-en-klare poffertjes op, zonder dat het van die zeemleertjes of juist slappe sponsjes worden??
Ik heb een zak gekregen, heb er ook wel wat mee geprobeert, maar het resultaat is een beetje Twijfelende smiley zeg maar.......

Steentje (at tot dusver alleen versgebakken poffertjes)

Lijken poffertjuz niet heel erg op pannenkoeken? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:25
BerichtOnderwerp: Alleen voor ECHTE MANNEN!

MARIANNE338 schreef:
Zou het cafeetje nog bestaan?.....
Misschien is er inmiddels een nieuwe lichting barmannen.... Smiley met dichtgeplakte mond

Maar eerlijk is eerlijk.....DE lederhosen blijft in trek!!!

Ik stel voor dat we op onderzoek uitgaan Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:22
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ROELANDE345 schreef:
Ik weet niet wat we vanavond moeten eten Huilende smiley, smiley in tranen

iemand een idee?

Boekweit'njanke
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:19

JOL252 schreef:
Het woord van God is als een tweesnijdend zwaard,
Die doet vanzelf zijn werk...

Wat bedoel je met vanzelf Jol? Hoe zie jij het woord van God zijn werk doen; kun je dit uitleggen a.d.h.v. een praktijkvoorbeeld?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:00

[quote=WILLEMIJN232]Ik ben het helemaal met je eens Harald; ik las vanochtend een tekst van Spreuken: Hoeveel beter is het wijsheid te verwerven dan goud, hoezeer is inzicht te verkiezen boven zilver?
he t is juist belangrijk dat het niet alleen woorden voor je zijn maar het moet verbinding hebben met je ziel dus je kan je afvragen: wat betekent het voor jou persoonlijk? Voor je eigen geestelijke weg?
En de Bijbel is niet een boek vol woorden waarmee je de ander om de oren kan slaan...[/quote]

Ik vind het jammer dat je het zo ervaart. Des te meer omdat ik denk dat de bijbel daar juist voor gegeven is!

"Elk van God ingegeven schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid,..." (2 Tim.16)

Laatst aangepast door
CARMEN073
op woensdag 19 september 2012, 13:03
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 12:56

Wat zo mooi is aan de bijbel vind ik dat er 2 kanten aan zijn. Een menselijke en een Goddelijke.

Wanneer Jezus tijdens zijn rondwandeling op aarde, of later Paulus de schrift aanhaalt zeggen ze bijv: "Mozes heeft gezegd...." of "David..." of "de profeten...."
Andere bijbelgedeelten vertellen echter dat "God spreekt...." of "de Heilige Geest..."

Dan zijn er de profetische gedeelten die zo geïnspireerd zijn dat hun betekenis eigenlijk het menselijk verstand te boven gaat. Neem bijv. de psalmen waarin al wordt geprofeteerd over Jezus. Psalm 2 en Psalm 22. Nergens in de hele bijbel lezen we iets over hoe Jezus zich voelt tijdens zijn lijdensweg. Behalve in psalm 22; geschreven honderden jaren ervoor.

Het mooie van de bijbel vind ik dat ik er iedere keer nieuwe dingen in ontdek. Telkens maakt God mij andere zaken duidelijk. Steeds leert Hij mij weer nieuwe dingen. Soms gebeurt dit met bijbelteksten die je al vele malen gelezen hebt, totdat er door de Heilige Geest ineens een ander licht opvalt en je iets begrijpt wat je er daar eerder niet in zag.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 11:50

Genesis 30

Door het hele verhaal proef je de strijd die is ontstaan tussen Lea en Rachel. Rachel haar uitspraak als haar slavin een zoon baart: "God heeft mij recht verschaft".
Lea die n.a.v. de liefdesappelen, Rachel verwijt: "Is het niet genoeg, dat gij mijn man genomen hebt? En nu ook nog de liefdesappelen van mijn zoon nemen?" Allesbehalve een harmonieus gezin.

Wat zijn liefdesappelen?

Jacob werd uitermate gezegend door God; niet alleen in bezittingen, maar ook in de uitbreiding van zijn gezin. Als ik goed begrijp krijgt hij in 7 jaar tijd 11 zonen bij 4 vrouwen.

Ik vraag me nog steeds af welke rol die geschilde takken hebben gespeeld in de uitbreiding van de kudden. Was het bijgeloof of slimmigheid? Zit er een bepaalde stof in die de schapen op een of andere wijze beïnvloedt?

Laatst aangepast door
CARMEN073
op woensdag 19 september 2012, 11:52
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 15:15
BerichtOnderwerp: BZV Topic

[quote=CHATULIEM619]Twee punten: het lijkt alsof de vrouwen zich alles laten aanleunen/ Is er geen enkele vrouw, die bij de eerste ontmoeting denkt van: da's um niet...

2: zou het niet zo zijn, dat ondanks de emancipatie de vrouw toch niet veel veranderd is?[/quote]

Ahum... had de emancipatie dan een verandering van de vrouw op het oog? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 13:04
BerichtOnderwerp: Alleen voor ECHTE MANNEN!

ANNA415 schreef:
Wordt dan toch een barman. Moet ik helpen uitzoeken Verliefde smiley Verlegen lachende smiley Engeltje smiley

Ja gezellie! Lachende smiley Zoeken de leukste eruit en die krijgen een proeflidmaatschap op CM Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CARMEN073
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 27 Volgende
Pagina 7 van 27