ChristianMatch

Forum

Berichten van PETRA411
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA411
Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:02
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

FLOWERFUL304 schreef:
Wat zal ik zeggen Petra. Ik weet waar ik het over heb mbt zielse banden, het geestelijke dus. De geestelijke wereld is heel complex. Dat is een hele studie op zich. Te complex om in een note dop te schrijven. God heeft genade, Satan niet. Gezien de bijbel voor ons best wil is geschreven en ons als voorbeeld is gegeven ligt het aan ons wat we ermee willen doen.

Er zijn boeken te vinden over zielse banden als je erin wil verdiepen bv Zielse banden. De onzichtbare (verkeerde) bindingen door david cross. Bevrijd van banden door wilken van de kamp zie www.bevrijdingspastoraat.nl Wilken van de kamp is een pastoor die heel veel mensen pastoraal begeleid heeft. Hij weet dus waar hij het over heeft. Hij trekt het hele land door om mensen te informeren. kijk of je een keer een bijeenkomst van hem kan bijwonen. Altijd goed om te doen.
Zijn boeken zijn ook goed en leerzaam.

God oordeelt hoererdeers, ongelovigen etc mits zij zich bekeren, Jezus aannemen en een leven in gehoorzaamheid aan Christus leven. Daar is de bijbel ook heel duidelijk in. Let wel, ik zeg niet dat jij hoereert. Het is algemeen bedoeld opgeschreven vanuit bijbels oogpunt. het is ook niet geschreven om iemand te veroordelen. Ik hoef dat niet te doen dat heeft de bijbel al gedaan. Ik citeer alleen.

Hoe vloeken werken en hoe ze hun ingang in iemands leven vinden dan zou men zich meer in het geestelijk van de bijbel gaan verdiepen. Ook een hele studie op zich die ook niet in een note dop te schrijven is. Voor mij is het een jarenlange studie geweest en nog is. Er valt heel heel veel te leren over de geestelijke wereld vanuit de bijbelse verhaaltjes maar ook van degene die ervaring daarin hebben door hun boeken te lezen. Ook de boeken van wilken van de kamp zijn mij tot zegen geweest.

Ik zou zeggen ga je verdiepen in het geestelijk dan kom je er vanzelf wel achter. Ik heb dat ook gedaan en ben nog steeds mee bezig.

Misschien snap je nu het verband willem?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 22:45

WILLEMIJN232 schreef:
bijbel verschillend geinterpreteerd: dat is nou net het probleem. Omdat we het allemaal zo verschillend interpreteren is het zo een zooitje aldus Flowerfull, ik ben alleen bang dat jij jouw mening de enige juiste vindt...... Knipoog smiley
Ik lees de Bijbel toch heel wat anders dan jij dat doet, gelukkig maar want ik zou met zo'n angst geloof en dat naar de letter lezen van de Bijbel niet kunnen leven.....
En een zooitje? Waarom? Omdat iemand er misschien anders over denkt dan jij dat doet?
Met een star geloof doe je het nooit goed besef dat wel.....en maak je je leven veel moeilijker dan het hoeft te zijn en dat vind ik dan zo jammer voor je.....
Probeer eens te geloven in de onvoorwaardelijke liefde in God, een God van liefde en niet van al die zelf opgelegde regeltjes die je letterlijk in de Bijbel leest....Kijk naar het verhaal wat er achter zit, wat er mee bedoelt wordt en vergeet niet dat het in die tijd geschreven is.......ook opgeschreven door mensen die weer hun eigen insteek hadden...

Mooi verwoord.
flowerfull, ik heb ook de indruk dat jouw geloof een beetje een angst geloof is,misschien zie ik het verkeerd,
maar weet je,er is geneen cristen die het goed doet, we zijn allemaal mensjes,maken allemaal fouten, en we zijn allemaal heilig.
dat we heilig zijn houd in dat we net zoals een nederlander een paspoort hebben, een nederlandse nationalietijd, we rechten hebben als nederlander zoals bv een uitkering,
Zo hebben wij een nationalieteit dat we bij het koningkrijk van god horen,als we zondiggen, dan kunnen we dankzij ons paspoort, dat we geheiligd zijn door jezus met onze zonden na jezus gaan.
ook kunnen we jezus om de heilige geest vragen voor wijsheid,inzicht,ons te laten leren.
En ook zijn we vrije mensen door onze heiligheid.
Waar jezus is is vrijheid, geen gebondenheid door strakke regels opgelegd door religie. en religie is wat anders dan jezus in je hart hebben,religie is meer, naar een kerk gaan en de kerk heeft wetten,regels gemaakt. En dat is anders,niet echt in vrijheid met je geloof omgaan.

liefs voor je,met de hoop dat ikme goed verwoord heb
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 21:34

FLOWERFUL304 schreef:
Wat zal ik zeggen Petra. Ik weet waar ik het over heb mbt zielse banden, het geestelijke dus. De geestelijke wereld is heel complex. Dat is een hele studie op zich. Te complex om in een note dop te schrijven. God heeft genade, Satan niet. Gezien de bijbel voor ons best wil is geschreven en ons als voorbeeld is gegeven ligt het aan ons wat we ermee willen doen.

Er zijn boeken te vinden over zielse banden als je erin wil verdiepen bv Zielse banden. De onzichtbare (verkeerde) bindingen door david cross. Bevrijd van banden door wilken van de kamp zie www.bevrijdingspastoraat.nl Wilken van de kamp is een pastoor die heel veel mensen pastoraal begeleid heeft. Hij weet dus waar hij het over heeft. Hij trekt het hele land door om mensen te informeren. kijk of je een keer een bijeenkomst van hem kan bijwonen. Altijd goed om te doen.
Zijn boeken zijn ook goed en leerzaam.

God oordeelt hoererdeers, ongelovigen etc mits zij zich bekeren, Jezus aannemen en een leven in gehoorzaamheid aan Christus leven. Daar is de bijbel ook heel duidelijk in. Let wel, ik zeg niet dat jij hoereert. Het is algemeen bedoeld opgeschreven vanuit bijbels oogpunt. het is ook niet geschreven om iemand te veroordelen. Ik hoef dat niet te doen dat heeft de bijbel al gedaan. Ik citeer alleen.

Hoe vloeken werken en hoe ze hun ingang in iemands leven vinden dan zou men zich meer in het geestelijk van de bijbel gaan verdiepen. Ook een hele studie op zich die ook niet in een note dop te schrijven is. Voor mij is het een jarenlange studie geweest en nog is. Er valt heel heel veel te leren over de geestelijke wereld vanuit de bijbelse verhaaltjes maar ook van degene die ervaring daarin hebben door hun boeken te lezen. Ook de boeken van wilken van de kamp zijn mij tot zegen geweest.

Ik zou zeggen ga je verdiepen in het geestelijk dan kom je er vanzelf wel achter. Ik heb dat ook gedaan en ben nog steeds mee bezig.

Ik ken die boeken flowerfull , verdiep me er ook in.en begrijp waar je het over hebt, wees eerlijk,als je met ex 20 jaar geleefd hebt, heb je een bepaalde band met elkaar, met me kinderen heb ik ook een bepaalde zielsband,met een eventuele nieuwe partner ook. Zie er niets verkeerds in. Tenzij ik met een verkeerd iemand een zielsband heb.

wat betreft hoereerders, wat ik probeer duidelijk te maken is dat het over hoer eerders gaat, mensen uit de kerk niet te snel hoeren moeten veroordelen zonder het hoe of wat van hun te weten.
tuurlijk is hoererij zondig, en ja ook de gedwongen hoeren hebben ongewild deel aan die zonde,en door gemeenschap met allerlei mannen,verkeerde bindingen via hun. Ik heb de indruk dat veel cristenen ze allemaal nog veroordelen, vandaag de dag. teksten lezen van hoererij is zondig,dus die mensen denken houd me ver daar van. terwijl ik het idee heb dat jezus heel blij zou zijn als we ons iets meer inzette om die mensen te helpen,
maar das een hele afdwaling van het originele onderwerp.
wat zielsbanden betreft; stel je hebt een zielsband waardoor je gebondenheid hebt met zonde, dan kan je die in jezus naam verbreken.

om op de kern terug tekomen,stel ik word verliefd, de relatie groeit,we beginnen aan sex,natuurlijk ook met godszegen daarbij gevraagd. terwijl we niet getrouwd zijn,maar wel serieus met elkaar verder willen,zonde of niet? ik denk het niet. verkeerde zielsband? Nee een mooie denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 16:40

FLOWERFUL304 schreef:
verschil christen en niet christen: dat een christen gelooft. bid en leest de bijbel, ernaar leeft, te handelen, te spreken, te denken, te kijken. En idd waar het hart vol van is vloeit de mond van over. Waar vullen we ons hart mee? Waar kijken en luisteren we naar? Aan de vruchten van de boom kan men zien welk een boom het is.

de bijbel verschillend geinterpreteerd: dat is nou net het probleem. Omdat we het allemaal zo verschillend interpreteren is het zo een zooitje. Wij dienen onze manier aan een kant te zetten en het met zn allen op God zn manier te gaan doen en te bekijken. Staat niet geschreven dat de bijbel door de HG geinspireerd is. Zo we hebben de HG nodig om de bijbel op Gods manier te gaan begrijpen en te bekijken, maar ook zijn kracht om naar de bijbel te gaan leven en handelen. Het is een proces en niet iedereen is zo ver en idd hebben wij onze persoonlijk weg met Hem daarin te vinden. Vooral als iemand net christen is, dan praat ik hier uit ervaring, dan heeft hij dingen af te leren die die voorheef deed voordat die christen werd, te denken valt aan zelfbevrediging, liegen, roken, vrije sex, sex voor het huwelijk etc. Het is wel de bedoeling dat wij steeds meer op Christus gaan lijken en dat geldt voor iedereen. En hoe dichter bij christus we komen en hoe meer wij op Christus gaan lijken, hoe minder wij zullen zondigen.

1john3:1-8-> Ziet, welk een liefde ons de Vader heeft gegeven, dat wij kinderen Gods genoemd worden, en wij zijn het (ook). Daarom kent de wereld ons niet, omdat zij Hem niet kent. 2 Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen; (maar) wij weten, dat, als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem gelijk zullen wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is. 3 En een ieder, die deze hoop op Hem heeft, reinigt zich, gelijk Hij rein is. 4 Ieder, die de zonde doet, doet ook de wetteloosheid, en de zonde is wetteloosheid. 5 En gij weet, dat Hij geopenbaard is, opdat Hij de zonden zou wegnemen, en in Hem is geen zonde. 6 Een ieder, die in Hem blijft, zondigt niet; een ieder, die zondigt, heeft Hem niet gezien en heeft Hem niet gekend. 7 Kinderkens, laat niemand u misleiden. Wie de rechtvaardigheid doet, is rechtvaardig, gelijk Hij rechtvaardig is; 8 wie de zonde doet is uit de duivel, want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou.
9 Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonde; want het zaad (Gods) blijft in hem en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren. 10 Hieraan zijn de kinderen Gods en de kinderen des duivels kenbaar: een ieder, die de rechtvaardigheid niet doet, is niet uit God, evenmin als wie zijn broeder niet liefheeft.

Indien wij zeggen bekeerd te zijn of een christen te zijn maar we leven op dezelfde manier als de heiden(vrije sex, sex voor het huwelijk als levenstijl,etc) dan houden we onszelf voor de gek.

rom 12:2->Ik vermaan u dan, broeders, met beroep op de barmhartigheden Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levend, heilig en Gode welgevallig offer: dit is uw redelijke eredienst. 2 En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene.

1tim5:6 wordt geadresseerd aan weduwen maar is een geestelijke realiteit voor iedereen. 1 tim5:6-> doch zij, die een los leven(vrije sex, hoererij, sex voor het huwelijk als levenstijl) leidt, is levend dood. (Dood in de zin van afgesneden zijn van God.)

De bijbel is duidelijk dat sex bestemd is voor na het huwelijk. Onder sex voor het huwelijk als levensstijl bedoel ik dan de ene vriendin na de andere maar het komt nooit tot een huwelijk valt dan onder hoererij. Door de ongeoorloofde zielse binding (2 zullen 1 vlees zijn) die tot stand komt vindt er zo wie zo van elke partner een demonische overdracht plaats waarvan satan gebruikt maakt. Tevens doet met schade aan eigen lichaam want sex heeft met het lichaam te maken. 1kor6:18-> Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam.

Het is anders als een stel daadwerkelijk met elkaar trouwen maar sex vooraf met elkaar hebben gehad. [u]Waarom niet sex voor het huwelijk[/u]: 1.Sex vooraf aan het huwelijk heeft een minder intensiteit na het huwelijk. 2.Er wordt een ongeoorloofde zielse band tot stand gebracht (2 zullen 1 vlees zijn) voor het huwelijk omdat dat in zonde plaats vindt, waardoor het een opening wordt voor satan om vloeken op het stel te leggen. Indien men zich vooraf aan het huwelijk niet van bekeerd zullen de vloeken door werken in het huwelijk en in de meeste gevallen leiden tot een scheiding. 3.God zegend sex vooraf aan het huwelijk niet. Indien men zich bekeerd wil God dat nog wel zegenen, maar de zegen van God is groter als men sex na het huwelijk heeft want dan handelen we in overeenstemming Zijn wil. Hebr13:4

God heeft ons een vrije wil gegeven om zelf te kunnen kiezen of wij Hem willen gehoorzamen of niet.

spr16:19->16 Wie het gebod bewaart, bewaart zijn leven; maar wie niet let op zijn wandel, zal sterven.

hebr. 13:4 het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbedoezeld,want hoereerders en echtbrekers zal god oordelen
God had mijmogen veroordelen alsik mijn kinderen niet had gered uit een huwelijk met een vader die negatief veranderde,die kinderen afbrak en dan zwijg iknog over mezelf, het zou onrechtvaardig zijn geweest als ikniet was ogestaan om te vechten voor me kinderen voor een beter leven voor ze. hoereerders, veroordeelt hij hier trouwens, geen hoeren,das ookzoiets, de meeste hoeren doen het niet uit vrije wil,god zou ze niet veroordelen, wat veel cristenen wel doen.
Die woorden worden zo verschillend gelezen, goed bedoeld worden mensen veroordeelt door cristenen.

over vloeken gesproken ,komt jezus niet uit een generatie waarbij een bastaard werd geboren? als we terug kijken na zijn voor,voor ouders etc.
over ziels banden gesproken,tja als ikweer trouw heb ikeen zielsbandmet menieuwe man en met me exman. Daar ga ik nu mee om als vrienden,en blijf een bepaalde band met hem houden die gezegend is,want hij is veranderd en vergeven.

Zo simpel is alles niet met zinnen uit de bijbel uitteleggen, wat god goed vind en niet. liefs
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 16:15

XABIA794 schreef:
Dat is nu net "niet" wat er staat... 'bij de overspelige vrouw zegt Hij wel van ga heen en zondig niet meer'
Bij dit hoofdstuk (Joh 4: 1-42) vind je dat niet terug
Bij de vrouw bij de put heeft Jezus haar gewoon gezegd hoe haar situatie is, zonder daarbij te vertellen wat ze moest doen. Het gaat hier over het Levend Water vinden...
Daaruit kan ik vooral besluiten dat Jezus haar aanmoedigt om Hem te vinden, te volgen...

Klopt ik kan geen veroordeling vinden dat jezus de vrouw bij de put veroordeelt over het feit dat haar situati met die man zo is. En stel dat jezus haar daarom veroordeelde weten we de reden ook niet warom, omdat ze niet officieel getrouwd was, of omdat de man niet zo leuk was, ofzo?

De overspelige vrouw, deed aan overspel, niet aan sex voor het huwelijk,en dat is iets anders overspel

Verder over de woorden wat god heeft samengevoegd word niet gescheiden, of hoe het er precies staat, tja ikblijf altijd ergens een gebondenheid voelen met me exman na 20 jaar huwelijk, daar komt niets tussen, of ik nu weer opnieuw trouw of niet.

Zo kan je ook denken,echtscheiding is verkeerd, tenzij overspel
Heb hier lang mee geworstelt, en als er geen sprake is van overspel ,maar bv een man die agressief is?
Zou god het veroordelen dat je met je kinderen weggaat om ze een thuis te geven waar ze zich veilig en geborgen kunnen voelen? Denk het niet.
Die van mij deed ook aan overspel, maar stel dat hij dat nou niet had gedaan,had ik dan volgens de woorden van god moeten blijven?
In een boek met profetieeen van david wilkerson ,een man die dicht bij god leefde schreef hij dat god hem openbaarde dat in sommigge gevallen
een echtscheiding niet anders kan.
De fout die ik destijds tijdens mijnhuwelijk maakte is dat ikgod de rug toekeerde toen dingen slecht gingen,ikvraag me wel es af, en als ik toen god omhulp had gevraagd? Maar kan de dingen niet terug draaien, zou god mij veroordelen ik gescheiden ben, ik weggegaan ben? Geloof er niets van.
Mijn ervaring is dat god,ondanks ik hem de rug had toe gekeerd me niet los liet,me heeft geholpen, me heeft geholpen om me leven weer op te pakken, mij en me kinderen heeft geholpen het verdriet een plek in ons hart tegeven.
Jezus mebegrijpt het warom en me niet veroordeelt, kreeg laatst een prachtigge profeti over mij,met prachtige woorden.

Dus we kunnen wel zeggen de bijbel zegt...want er staat...., tja begrijpen we dat wel echt goed, of jezus dat bedoelt? In onze situatie? Ik lees het geheel wat jezus zegt en vandaar uit denk ik wat jeus ervan vind.

Wat yes hiervoor schrijft is ook goed gezegd, en hoezit het met andere dingen? hebzucht,etc. noem maar op...
En laten we niet de foutmaken om onze dingen vanuit het oude testament te beslissen, het oude testament was het oude verbond, later kwam er eennieuw verbond, het nieuwe testament, we hoeven niet meer iemand te stenigen omdat die persoon overspel pleegt ofzo

Zo denk ik erover...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 14:23

Ik haal uit het nieuwe testament ,het nieuwe verbond,dat man en vrouw samen 1 zijn. en dan denk ik, stel ik word verliefd,trouwen zou ik niet snel doen, want ik heb ook kinderen.zou ik een relatie krijgen met sex erbij zijn we ergens 1,alleen we wonen in verschillende huizen en later wanneer het zover is in 1 huis en trouwen, want dat doe je niet zo snel met kinderen.

en dan denk ik weer aan de sameritaanse vrouw bij de put,jezus zei , die gij nu hebt is uw man niet, tegen de vrouw. en dan kan ik erzoveel over denken, wat houden die woorden in, in die tijd, kon het niet denk ik met een man die niet je man is. misschien was het wel een man die haar alleen gebruikte en vond jezus dat niks omdat de bedoeling is dat je ook voor elkaar zorgt. Etc. zoveel kan je er over denken, ik kan er ook niet iets uit halen waardoor ik denk,jezus zegt het mag niet petra met een man sex waarmee je niet getrouwd bent.
Of intrepetreer ik de woorden van de bijbel naar me eigen belang? zie ik het verkeerd? Ik denk... van niet.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 22:53
BerichtOnderwerp: Dilemma of niet………..

JOSINA022 schreef:
Helemaal mee eens, Yes!

Inderdaad als je weet wie jezelf bent, overleef je het wel.
Check je haren voor je uit de wc komt. Komt alles goed.
ha ha, fijne week allemaal toegewenst. ik ga naar dromenland.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 22:19

YES356 schreef:
Die spreuk staat onder” opbeurende opmerkingen” Knipoog smiley betekend(in nederland) dat als je moed in je schoenen zit als je op de kop gaat staan je de moed weer in je hoofd krijgt. Dat is opbeurend toch! (eigenlijk best jammer dat ik dit schijnbaar uit moet leggen) haha

Dus,je hebt een date,ziet de man en denkt oh neeeeeeeee
Wat doe je dan,je gaat na dewc,daar effe op je kop staan en vervolgens heb je de moed om 1 bakje koffie met hem te drinken.
Of erger jij denkt jaaaaa leuke man. je ziet die man kijken van oh neeeee gets. ga na de wc...etc.... en je hebt de moed voor dat ene bakje koffie om daarna jankend na huis te fietsen om vertwijfelend voor de spiegel te staan. wat een gedoe daten...
In ieder geval weet je nu warom de ander zolang op de wc zit,hij heeft geen besmettelijke darmbacterie ofzo maar staat op zijn kop.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:53

WILLEMIJN232 schreef:
Geloof me, ik kan vrij direct zijn....... Knipoog smiley maar een kopje koffie is toch wel het minste he?

Dat moet te overleven zijn,hoe rampzalig je date ook is, ha ha
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 21:18

THOMAS968 schreef:
Petra, met alle respect maar mensen zijn meestal geen verstandelijke wezens als het om dit soort dingen gaat. Ga op je gevoel af zonder naief te zijn. Wissel foto's uit en vooral: bel elkaar op en voer een gesprek. Dat zegt enorm veel. Chatten is prima en een unieke nieuwe mogelijkheid om een gesprek te voeren zonder ballast. Maar in het echt komt het vooral ook op noin-verbale communicatie en chemie aan. Daar is niks mis mee. Een relatie is meer dan vriendschap en het gevoel speelt een grote rol. Gelukkig maar. Persoonlijk zou ik zeggen: zorg dat je een goed beeld krijgt via de chat (1 op 1) bel elkaar op, wissel een foto uit en ontmoet elkaar op een wat neutrals plaats. Je voelt wel aan als het zover is. Wie weet lukt het en zo niet dan heb je een mooie middag toch? De combinatie van vertrouwen en actie zoals Willem die omschrijft, vind ik niet zo gek.

Thomas, vreest niet.

Dankje thomas en yes, nou nog een "slachtoffer" zien te vinden Knipoog smiley
Maar serieus, inderdaad bij mij raakt het verstand een beetje op de achtergrond als ik verliefd word.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 18:14
BerichtOnderwerp: kreet van de week

HERMAN968 schreef:
Volledig akkoord met jou Petra. De nagel op de kop. Wat legt God in ons hart over zijn Woord, wat wil Hij hoe we Hem kunnen eren en prijzen. Knipoog smiley Lachende smiley

Nog 1 om over na te denken; toeval bestaat niet, god laat ons dingen toevallen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 16:02
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Als we iedere week een uur in een koeienstal gaan zitten, veranderen we nog niet in een koe,
zo is het ook met geloof, we kunnen iedere week een uur in de kerk zitten of bv hele stukken over willem ouweneel lezen ofzo, maar we zullen daardoor niet een cristen worden, dat worden we pas als we jezus echt in ons hart aannemen.
En daar waar godsgeest aanwezig is,is echte vrijheid, geen leugens.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 14:43

mooie reacties allemaal, maar dan heb je die beslissing genomen om op een site te gaan,lijkt iemand leuk. Wanneer neem je de beslissing om iemand in het echt te ontmoeten?
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 10:27

ROOSJE140 schreef:
Dilemma of niet………..

Hoe weet je of de partner die je kiest ook de man/vrouw is die de Heer voor je in petto heeft. Als de Heer iemand voor je in petto heeft, op welke wijze komt deze dan op je pad. En hoe/wanneer/waar zal dat dan blijken, dat deze persoon voor jou de ware is. Op welke wijze werkt de Heer, Zijn wegen zijn immers ondoorgrondelijk. Die vragen komen regelmatig weer naar boven.

- Stel dat je er van uitgaat, dat de ware vanzelf wel op je pad komt.
Hoe zou de Heer dan werken, als je (bijna) nooit de deur uit komt,
gewoon niets onderneemt.
Werkt de Heer ook via internet? Dat kun je je afvragen en welke
criteria hanteer je dan.

Ik hoorde eens van een vrouw die in de dienst op zondagmorgen een woord kreeg van de Heer, via de gastspreekster. Ze liep rechtstreeks op deze vrouw af en zei:”de Heer heeft een man voor jou. Kijk op het internet”. De gastspreekster was juist iemand die heel huiverig was voor dit soort voorspellingen, maar ze moest wel want de Heer gaf haar deze woorden in en leidde haar rechtstreeks naar deze vrouw. Deze vrouw echter dacht, als de Heer iemand voor mij bestemd heeft, komt hij sowieso wel op mijn pad. Zij heeft dagen, maanden, jaren gewacht en niet het internet geraadpleegd en is nog steeds alleen.

Waarom zou de Heer niet via de hedendaagse communicatiemiddelen kunnen werken?

Ik geloof dat de Heer zeer zeker 2 mensen bij elkaar kan brengen, die hij voor elkaar bestemd heeft. Echter heb je ook met 2 persoonlijkheden te maken met elk eigen keuzes en eigen interpretaties van signalen. Als één van beiden deze signalen of woorden van de Heer mist of niet verstaat, dan sla je de plank volledig mis. Zouden beiden dan toch niet het recht hebben op geluk, zou de Heer hen dan op aarde bewust alleen laten blijven? Ik geloof dat de Heer ons in die gevallen ook een eigen keuze laat maken, zo staat het ook in de bijbel. Dat wij mogen huwen met wie wij willen, mits in den Here !

- Is dat niet wonderbaarlijk, dat als wij bang zijn, dat wij Zijn signalen
niet zullen verstaan, niet zullen oppakken of gewoon niet zo
lang kunnen wachten en wij zo eenzaam zijn, zo ongelukkig, zo
zielsalleen tussen zo veel mensen om ons heen.
Is het niet geweldig, dat de Heer dan zegt:”Toe maar mijn kind, kies je
partner, je zielsverwant, een lieve man/vrouw om samen
het leven te delen en elkaar tot steun te zijn. Alleen gun ik je iemand
die ook Mij liefheeft en zijn/haar leven aan mij heeft
gegeven. Slechts dan rust hierop Mijn zegen!” Is dat niet geweldig dat
de Heer zoveel vertrouwen in ons heeft, dat Hij gelooft
dat wij het goede zullen kiezen en dan vierkant achter deze keuze zal
gaan staan, mits de partner Hem ook liefheeft, Hem ook
toebehoort!”

Heer, leer mij Uw weg te gaan, Uw wil te verstaan juist als het gaat om een partner voor dit aardse leven. U weet wat goed is voor mij. Heer, leer mij wat U wilt dat ik doen zal. Uw wil geschiede. Dank U Heer. Amen.

Laat mij niet mijn lot beslissen:
zo ik mocht, ik durfde niet.
Ach, hoe zou ik mij vergissen,
als Gij mij de keuze liet!
Wil mij als een kind behand'len,
dat alleen de weg niet vindt:
neem mijn hand in uwe handen
en geleid mij als een kind.

--------------------------------

Wat mooi omschreven, we kunnen bidden om een leuke man, maar dan zitten wachten en niets ondernemen? Wil god zelf ook niet dat we zelf ook stappen zetten en dan vertrouwende erop dat jezus met ons meegaat, ons beschermt tegen verkeerde keuzes schrijven we ons in op een datingsite..... Want met alles waar we ombidden, wil god niet denk ik dat we passief wachten tot god het ons schenkt,of voor ons doet, maar verwacht hij van ons zelf ook wat inzet toch??????
Dus heb ik me hier ingeschreven, veel succes en hoop dat je een lieve man vind voor jou.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 21:19
BerichtOnderwerp: voetbal

YES356 schreef:
Tenp hier weer normaal! hardslag ook. Woensdag weer Lachende smiley Knipoog smiley

Mijn oprechte deelneming toegewenst, zo,n goeie wedstrijd was het niet.
ha ha, zeggen mannen wat over vrouwen en hormonen,maar mannen en een voetbal das nog erger volgens mij Knipoog smiley
Gelukkig ben ik een vrouw,of ze nou winnen of verliezen, de oranje tompoezen smaken er niet minder om.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 15:14
BerichtOnderwerp: voetbal

YES356 schreef:
39,3 ’c hier Knipoog smiley

eh 39,3 graden... ben je ziek of is dat voetbal koorts? Of zit je met je lap in de sauna..
ha ha voetbal, ik ga voor de oranje tompoezen, die zijn leuk en lekker Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 12:32
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

WILLEMIJN232 schreef:
Zo heeft ieder zijn of haar verhalen....De artsen en hulpverleners die nog nooit iets bijzonders hebben meegemaakt wat niet te verklaren is schrijven nooit stukjes in die boeken en dat is wel jammer...
Ik denk dat je er erg mee op moet passen, het kan mensen beschadigen, die denken dan: mijn geloof is niet groot genoeg of ik heb gezondigd......hele gewetenskwesties krijg je dan en mensen zijn dan ook nog bang om te sterven want ze zijn niet genezen dus hebben ze iets niet goed gedaan......
En laten we duidelijk zijn: zo is het natuurlijk niet....
En nogmaals: ik geloof dat God geneest als Hij dat wil en niet als we maar genoeg bidden......

Eh effe nog een toevoeging aan me schrijven,ik gaf me helemaal over bij jan zijlstra aan jezus en genas,maar dat wilniet zeggen dat dat de reden was dat ik genas doordat ik me aan jezus gaf, je kan je ook aan jezus geven en niet genezen, voordat mensen denken het komt doordat ikniet genoeg bij jezus ben en daardoor niet genees.
Jezus genas me omdat??????? De laatste week ben ik erg ziek geweest,jezus genas me niet omdat???????
het zegtniets overmij,hoe ik bid, ofikdicht bij jezus ben ofniet, of over me zonden.... het antwoord warom krijg ik later wel van jezus in de hemel denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 12:09

WILLEMIJN232 schreef:
Zo heeft ieder zijn of haar verhalen....De artsen en hulpverleners die nog nooit iets bijzonders hebben meegemaakt wat niet te verklaren is schrijven nooit stukjes in die boeken en dat is wel jammer...
Ik denk dat je er erg mee op moet passen, het kan mensen beschadigen, die denken dan: mijn geloof is niet groot genoeg of ik heb gezondigd......hele gewetenskwesties krijg je dan en mensen zijn dan ook nog bang om te sterven want ze zijn niet genezen dus hebben ze iets niet goed gedaan......
En laten we duidelijk zijn: zo is het natuurlijk niet....
En nogmaals: ik geloof dat God geneest als Hij dat wil en niet als we maar genoeg bidden......

Dan begrijp je me woorden verkeerd willemijn, ik schrijf jezus geneest nog steeds, soms worden mensen genezen, soms niet, warom???.... daar heb ik het antwoord ook niet op. Wel het vertrouwen dat god de dingen beter weet en alles zo zijn redenen heeft.
Dat de redenen zijn dat iemand danniet genoeg bid, of nog zonde heeft zou ik nooit niet zeggen,ofschrijven.... is zeker erg vernietigend zulk soort dingen beweren.
kijk na corrie ten boom, lijkt me een vrouw die dicht bij jezus leefde,de laatste jaren lag ze erg ziek op bed,
Me eigen ervaring is me kleindochtertje, overleden twee jaar geleden en weet hoe sommigge cristenen daarop kunnen reageren, door zonde van ouders.... oh en ze komtniet in de hemel want ze was nog niet gedooptetc... allemaal bullshit.
de reden en de oorzaak warom ze dood ging,nooit gevonden. Wel het vertrouwen erop dat god met ons is en met haar, dat ze veilig geborgen is in gods hand, ik gaf wat mee in het mandje waarmee ze gecremeerd werd, het is mee de vlammen ingegaan, er zat een briefje in, woorden die ikhaar had willen zeggen en woorden aan god gericht,dat ik haar in jezus naam opdroeg en dat god haar in zijn handpalm mag bewaren, dat ze geborgen bij hem mag zijn. het ding overleefde het vuur , me dochter heeft hetnu. ik heb alles nagegoogeld, hoe heet de oven word bij een klein kindje en volgens de wetenschap had het ding moeten verbranden,smelten... Nee god genas niet me kleindochtertje, wel gaf hij ons troost, dat jezus echt de dood heeft overwonnen,er echt is.
Warom?? ik berust erin dat god alles beter weet als ik. en vertrouw hem en ben heel dankbaar voor het wonder dat hij ons gaf toen we ontdekten dat het ding wat ik mee gaf tussen de as was, toen mijn dochter de as ophaalde.Het was een enorme troost voor ons dat jezus bij haar is.

Dat jezus me gebed niet verhoorde heeft niets met zonde te maken, of niet genoeg gebed. Dat ze niet officieel gedoopt was in de kerk maakt ook niet uit, ze is toch bij god.

enfin erg persoonlijk stukje, begrijp je schrijven wel en een ieder zo zijn/haar geloof over gebedsgenezing.
en helaas verschillende meningen ja, zoals sommiggen zeggen, het komt door je zonde, misschien soms bij sommigge gevallen??
Het is jammer dat zulk soort dingen tegen zieke mensen word gezegd soms.
En bij genezingsdienst was het niet jan zijlstra die me genas, maar jezus zelf, daar zette ik in geloof een stap, gaf me over helemaal aan jezus

met respect voor iedereen die andere meningen over dit onderwerp heeft.
We zijn allemaal zoekende, lerende over jezus.
en zullen allemaal ook wel es verkeerd dingen inzien.... das het interesante van dit forum, verschillende meningen kunnen we van leren van elkaar.

En ook de artsen beschrijven hoe soms mensen worden genezen en soms niet, warom?? Ook hun hebben het antwoord niet, ik vertrouw er op dat god ons later antwoord wel geeft op zulk soort vragen,wanneer wij die informatie aan kunnen
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 10:50

PETRA411 schreef:
Jezus geneest vandaag de dag nog steeds mensen.
Een interesant boek erover is ; niet te geloven, 15 artsen over god,wonderen en onzichtbare machten, daar staan verslagen in van chirurg, gynaecologen, pshychologen,arts-microbioloog,neuroloog, internist anesthesist, kinderarts,psychiater, priester-exorcist. Mensen die veel geleerd hebben over het menselijk lichaam en ervaring en beschrijven over wonderen van genezing door jezus.

Bij jan zijlstra worden wel degelijk ook mensen genezen, niet alleen bij jan zijlstra er zijn genoeg getuigenissen van mensen die genezen zijn van iets door jezus.

Warom word de een wel genezen en de ander niet vraag je je wel es af? Tja, warom denken alle cristenen wel es...denk ik.
De disipelen dachten ook vast warom ... paulus zat in de gevangenis, ze baden voor hem, eh best wel twijfelend gebed moet het geweest zijn, want ze waren zeer verbaasd toen hij ineens voor hun stond vertellende dat een engel hem uit de gevangenis had bevrijd, vervolgens word ,ik dacht dat het jacobus was... in de gevangenis gegooid en zou je toch denken dat de disipelen dachten: dan gaan we effe bidden,komt er vast weer een engel om jacobus te bevrijden. Wat gebeurt er... jacobus word onthoofd, geen engel die komt bevrijden.

Ik kan niet anders denken dan dat, net zoals een klein kindje van drie zou vragen mama wat gebeurt er allemaal in de wereld? En ik het kleine kindje niet alles zou vertellen omdat die die informatiie nog niet aankan, god ons ook niet alles openbaart,omdat we die informatie niet aan kunnen, maar dat we hoe meer we god gaan kennen,hem meer gaan vertrouwen en in dat vertrouwen mogen we ook vragen om genezing, soms worden mensen genezen,soms niet. Warom? ik vertrouw er maar op dat god het beste met ons voor heeft,me later ooit uitlegd warom.

Zelf heb ik ook genezing mogen ervaren bij jan zijlstra, das een lang verhaal, wat ik jullie bespaar , eh had toen trouwens ook een hoe heet het? Bij me tenen zon zwembadexzeem toestand,exzeem,me huid iedere keer open,dus deed er maar geen zalf op, want magniet op open huid en iedere keerging me huid bij me tenen kapot, vervelend iets, maar vond het niet de moeite waard omvoor te bidden. Ging voor straatangst, dat was belangrijker.Na de genezingsdienst van jan zijlstra was het exzeem gedoe weg, niet meer terug gekomen.
Nu op dit moment ben ik net weer fit na flink ziek te zijn geweest door bacteriele infectie, genezen door antibiotica. nee me gebed hielp niet, alhoewel je nooit niet weet, misschien zonder gebed was ik nog langer ziek geweest? Een dochter had ongeveer het zelfde, 6 weken lang antibiotica gehad, dus toen ik het ook kreeg dacht ik oh nee...ik heb maar 1 week antibiotica nodig gehad. Misschien toch dankzij gebed,ofmisschien had ik het minder erg?...

nog een goed boek : emiliano tardif, jezus geneest, eengetuigenis over een katholieke priester die veelmensen geneest in jezus naam.
ja ja katholiek, jezus geneest overal, kijkt denk ik niet naar de verschillen in de kerk, de foutte afdwalingen die kerken maken....

Enfin,interesant onderwerp envoor een ieder die gelooft in gebed,genezing, bid effe mee voor de gebedsoproep van eh effe zoeken...

gevonden: jane 866 gebed gevraagd.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 10:48

HENK393 schreef:
Mw Vlot is zèker genezen, en na jaren nog steeds.....
Jan Zijlstra; zijn gebedsgenezingen vind ik een lastige discussie

Jezus geneest vandaag de dag nog steeds mensen.
Een interesant boek erover is ; niet te geloven, 15 artsen over god,wonderen en onzichtbare machten, daar staan verslagen in van chirurg, gynaecologen, pshychologen,arts-microbioloog,neuroloog, internist anesthesist, kinderarts,psychiater, priester-exorcist. Mensen die veel geleerd hebben over het menselijk lichaam en ervaring en beschrijven over wonderen van genezing door jezus.

Bij jan zijlstra worden wel degelijk ook mensen genezen, niet alleen bij jan zijlstra er zijn genoeg getuigenissen van mensen die genezen zijn van iets door jezus.

Warom word de een wel genezen en de ander niet vraag je je wel es af? Tja, warom denken alle cristenen wel es...denk ik.
De disipelen dachten ook vast warom ... paulus zat in de gevangenis, ze baden voor hem, eh best wel twijfelend gebed moet het geweest zijn, want ze waren zeer verbaasd toen hij ineens voor hun stond vertellende dat een engel hem uit de gevangenis had bevrijd, vervolgens word ,ik dacht dat het jacobus was... in de gevangenis gegooid en zou je toch denken dat de disipelen dachten: dan gaan we effe bidden,komt er vast weer een engel om jacobus te bevrijden. Wat gebeurt er... jacobus word onthoofd, geen engel die komt bevrijden.

Ik kan niet anders denken dan dat, net zoals een klein kindje van drie zou vragen mama wat gebeurt er allemaal in de wereld? En ik het kleine kindje niet alles zou vertellen omdat die die informatiie nog niet aankan, god ons ook niet alles openbaart,omdat we die informatie niet aan kunnen, maar dat we hoe meer we god gaan kennen,hem meer gaan vertrouwen en in dat vertrouwen mogen we ook vragen om genezing, soms worden mensen genezen,soms niet. Warom? ik vertrouw er maar op dat god het beste met ons voor heeft,me later ooit uitlegd warom.

Zelf heb ik ook genezing mogen ervaren bij jan zijlstra, das een lang verhaal, wat ik jullie bespaar , eh had toen trouwens ook een hoe heet het? Bij me tenen zon zwembadexzeem toestand,exzeem,me huid iedere keer open,dus deed er maar geen zalf op, want magniet op open huid en iedere keerging me huid bij me tenen kapot, vervelend iets, maar vond het niet de moeite waard omvoor te bidden. Ging voor straatangst, dat was belangrijker.Na de genezingsdienst van jan zijlstra was het exzeem gedoe weg, niet meer terug gekomen.
Nu op dit moment ben ik net weer fit na flink ziek te zijn geweest door bacteriele infectie, genezen door antibiotica. nee me gebed hielp niet, alhoewel je nooit niet weet, misschien zonder gebed was ik nog langer ziek geweest? Een dochter had ongeveer het zelfde, 6 weken lang antibiotica gehad, dus toen ik het ook kreeg dacht ik oh nee...ik heb maar 1 week antibiotica nodig gehad. Misschien toch dankzij gebed,ofmisschien had ik het minder erg?...

nog een goed boek : emiliano tardif, jezus geneest, eengetuigenis over een katholieke priester die veelmensen geneest in jezus naam.
ja ja katholiek, jezus geneest overal, kijkt denk ik niet naar de verschillen in de kerk, de foutte afdwalingen die kerken maken....

Enfin,interesant onderwerp envoor een ieder die gelooft in gebed,genezing, bid effe mee voor de gebedsoproep van eh effe zoeken...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 09:36

WILLEMIJN232 schreef:
Jij leest het blijkbaar als de waarheid, ik lees het niet zo......en als je zelf weet dat je zo niet bent? Het zegt wat over Herman, niets over jou.....
hij kent je tenslotte niet eens.....

Het zegt over herman dat hij woorden anders leest.
Dus laat iedereen a.u.b. ophouden met in het openbaar er verder op door te gaan. Het is goed tussen herman en mij nu. Ook herman heeft gevoel,heel lief dat iedereen mee denkt,maar als iedereen zijn of haar mening hier gaat neer zetten, blijft door gaan over mis begrip,miscommunicatie,blijft wijzen op die had dat niet moeten schrijven ofzo word er dadelijk iemand gekwetst.
We schrijven denk ik allemaal wel es wat verkeerd denk ik.
Eh in het vervolg bij zoiets probeer ik het prive te houden....pffffffff
Met de hoop dat niemand iemand hier verder veroordeelt en op een leuke manier dit moeilijke onderwerp sex voor het huwelijk... verder kan gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 09:26

SHANITA130 schreef:
Hoi Petra,

Ik zou zeggen trek het je niet aan. Ik kon jou helemaal volgen in de stukjes die je schreef, anderen ook.

Sommigen denken dat ze leuk zijn en vaak beschuldigen mensen anderen van dingen die ze zélf doen, projectie heet dat.

Fijne Dag!

jij ook fijne dag Knipoog smiley
En ik trek het me ook niet aan meer, uit hermans reactie haal ik uit, dat hij me woorden verkeerd begrijpt, en is oke herman,kan gebeuren. En ik ben er echt van overtuigd herman zijn reacties opzijn manier goed bedoeld. en hoop dat iedereen zich vrij voelt om verder te schrijven hier, ook herman. Wie weet schrijf ik ook weleen keer goedbedoeld woorden bij iemand neer waarmee die persoon zich gekwetst voelt,ofzo
En ben blij dat herman gereageert heeft. Op zijn manier, met zijn woorden wil hij het dan ookgoed maken en het is goed. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 09:14

WILLEMIJN232 schreef:
Is het kritiek of geeft hij zijn mening? Hij mag toch ook schrijven wat hij denkt en vind? En Petra kan het nemen of laten? Ik zou het me niet te persoonlijk aantrekken Petra.....
Ik heb hier dezelfde ervaring een beetje omdat ik op yoga zit. Hoe vaak ik hier wel niet gehoord heb dat het occult was en van de duivel, je wilt het niet weten! Zelfs nu nog krijg ik van die mailtjes maar ook op het forum was de kritiek niet mals.....
Soms denken mensen in het kader van hun christen zijn dat ze alles kunnen zeggen en schrijven en vooral....kunnen vermanen......en dan vooral zaken die ze zelf niet bij de hand hebben.....
Een mening van een ander kan je lezen en er wel of niet wat mee doen, maar als ik hierboven de tekst aan Herman lees: Ga heen broeder en zondig niet meer komt dat bij wel een beetje dramatisch over......
En Petra, is het zo belangrijk dat iemand van CM het niet met je eens is? Welnee.....zonde om je aan te ergeren.....het is net het echte leven hier en mensen hebben zo hun meningen, jij en ik toch ook?
Ga je weg, met God, en dan maak je wel de keuzes die goed voor je zijn!

Nee Willemijn, niemand hoeft het met me eens te zijn,het ging me erom dat iemand schrijft alsof het de waarheid is, dat ik zo.... ben, terwijl dat niet zo is. En dat is wat anders als een andere mening hebben.
Dat iemand schrijft,ga en zondig niet meer, dat zullen er wel meer denken,want voor de een is het zonde sex voor het huwelijk, voor de ander niet.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 09:06

HERMAN968 schreef:
Petra, mss je woorden volgende keer beter formuleren. Knipoog smiley Lachende smiley

Ik denk dat als je woorden schrijft op een forum,met verschillende mensen, mensen ook verschillend dingen uit je woorden opmaken, dusja inderdaad hoe formuleer je je woorden en hoe lees je de woorden van een ander.
En hoe breng je goedbedoelde kritiek?? Het komt so wie so al anders over als dat je in het echt met iemand praat. En daarbij zal je toch ook heel goed moeten nadenken hoe formuleer je die woorden van kritiek,of andere mening waar over je wil discusieren.

Maar fijn datje reageert Herman.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 08:56
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd

WILLEMIJN232 schreef:
Moet hij wel zijn pinpas mee nemen he? Ik was eens bij zo'n genezingsdienst en wat mij bijzonder stoorde daarin was dat het wel erg om geld draait.........als je binnenkomt liggen de machtigingskaarten al op je stoel!

Klopt,maar is niet verplicht. Dus heb niets gemachtigd toen ik ging, maar wel genezen van het geen waarvoor ik kwam. Maar is dat niet bij veel dingen, je geeft een keer wat aan een cristelijk doel en vervolgens krijg je de eerste zoveel jaren machtigingskaarten thuis gestuurt.....
Alles kost natuurlijk wel geld. De een vraagt erom, de ander vertrouwt erop dat god vanzelf het benodigde geld voor kosten laat toewaaien, ik heb daar geen oordeel over. Ik kijk naar de dingen die gepredikt worden en de werken. En ook daar,aangezien het mensen zijn, zullen ze wel es fouten maken. of het een fout is dat je machtigings kaarten klaarlegt? Het is niet verplicht,maar begrijp je reactie als je machtigingskaarten ziet liggen. Mijn eerste reactie was ook??
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 08:34

LEONARD480 schreef:
De hele discussie had misschien beter in een pv chat/mail kunnen gebeuren, zeker gezien de privacy gevoelige achtergronden.

Anderzijds kun je alle pijlen wel op Herman richten, maar veelal de discussie ter goedkeuring om seks voor het huwelijk te hebben ..is meer een gevoel van goedkeuring dan wezenlijk onderbout.

klopt,maar als iemand in het openbaar dingen over je gaat schrijven,die niet kloppen, heb jehet recht omjezelf te verdedigen.
En dan doe je dat ook in het openbaar.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 21:40
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd

JANE866 schreef:
Graag wil ik een ieder die dit leest oproepen om te bidden voor Peter.
Graag gebed voor hem en zijn vrouw voor rust en kracht van de Heilige Geest.
De komende week moet hij diverse onderzoeken ondergaan.
Een poos geleden is er bij hem melanoomkanker geconstateerd in de huid. Later zijn er uitzaaiingen gevonden in de longen en lever.
Sinds begin deze week zijn er uitzaaiingen geconstateerd in de hersenen.
Zijn bloed gaat weg en de komende week wordt onderzocht of dit te maken kan hebben met een lek in zijn lichaam en ook wordt onderzocht of er er eventuele uitzaaiingen in de darmen zijn.
Het een volgt na het ander ...
Heel graag bidden voor een positieve uitslag volgende week en het stilzetten van de ziekte.

"Wat bij mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God".

Misschien is het iets voor Peter om na een genezingsdienst van Jan Zijlstra te gaan? Jan zijlstra bid met veel autoriteit in jezus naam en daar worden soms mensen genezen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 15:57

WILLEM618 schreef:
Petra,

Eerlijk stukje, mooi.
Ik denk dat het in het samenleven helemaal niet gaat om allemaal regels die we met elkaar hebben bedacht. Het gaat er in het leven om, dat we waardevol met de schepping omgaan. En laten we eerlijk zijn, iedereen die een relatie achter de rug heeft, heeft ook ervaring met gevoelens delen met een ander. Voor het huwelijk sex hebben is voor een gescheide persoon niet meer mogelijk, want het is in alle gevallen NA het huwelijk. Maar gaat het hier echt om?
Een huwelijk om sex is een huwelijk waarin je de ander geen recht doet, maar ook jezelf niet. Waardevol met het leven van jezelf en van de ander omgaan, dat is het tweede gedeelte van de samenvatting van de wet. Je naaste liefhebben als jezelf. Ik denk, als je echt bewust voor elkaar kan kiezen, en die keuze ook uitspreekt, dan is dat een verbintenis. In heel veel gevallen waar ik van weet, lag de nadruk van geen sex voor het huwelijk er zo dik op, dat de weg om elkaar te leren kennen niet eens bewandeld kon worden. En wat is er nu juist belangrijk om "een verbintenis voor het leven te KUNNEN aangaan?". Het ELKAAR leren KENNEN. En als er door het kennen liefde ontstaat, en vanuit die liefde sex plaats heeft, is dat waardevol met elkaar omgaan, is dat liefde. En dat is niet goedkoop, dat is niet gebasseert op eigen behoeftes alleen, dat is geen pure lust, dat is niet verkeerd. En zondig? Zelfs onze beste werken met zonden bevlekt zijn. Is dat een goedpraten? Nee, een besef. En ik geloof niet, dat we alleen moeten kijken naar wat mag en niet mag. Heel ons leven moet doordrongen zijn van het besef, dat er uit ons geen GOED kan komen, en daarom niet meer ONS leven is, maar dat ons LEVEN Christus is. En dat houd is, dat de Levenden weten dat ze sterven moeten, en de doden weten helemaal niets. En sterven is, niet dood gaan, maar een poort doorgaan, naar het Eeuwige leven. En in dat licht, mag je waardevol genieten van wat God geeft, en wat God ons schenkt. Ook in de omgang met je geliefde.

tadaaaaaa.... hier een mooi stuk over het onderwerp, om over na te denken
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 15:55

PETRA411 schreef:
weet je, dit forum, zou mooi zijn, als we van meningen kunnen wisselen, daar leren we van,elkaar kunnen opbouwen op een liefdevolle manier.Wat is het nu,een ruzie tussen herman en mij, andere mensen lezen het,worden er door betrokken.
Herman heeft een mening overmij, wou me, ik ga er van uit goed bedoeld op me zonden,fouten wijzen. Dat zijn informatie over mij niet klopt, is ja vervelend,maar zie hem geen fout toegeven. Dus wel dan denkt hij maar zo over mij. Blijkbaar leest hij half,vormt een oordeel en vervolgens voelt hij zich geroepen om de ander op zijn fouten te wijzen.
deze ruzie is iets voor herman vind ik om over na te denken, over zijn eigen manier zoals hij hier met mensen omgaat.
En zo hebben we allemaal veel te leren, zo onze fouten, geven onze fouten niet graag toe.
En ikvind laat het allemaal rusten, zonde om hier op door te gaan met over en weer beschuldigingen na elkaar toe.
laten we elkaar vergeven, en gewoon door gaan met het onderwerp waar we gebleven waren, ik laat herman met rust en hopende laat herman mij met rust. en kan dit forum gewoon normaal verder verlopen.

Want ik heb een hekel aan ruzie, heel lief komen mensen voor me op.Spreken herman er op aan, die niets toegeeft,zo kunnen we dagen doorgaan, ruzie creeeren op een plek, waar godsgeest eigenlijk hoort te overheersen. We elkaar eerder liefdevol horen optebouwen, dus hoop dat we gewoon verder kunnen gaan,waar we gebleven waren,voordat de communicatiemis ging. en quete de mooie reactie van willen maar nog een keer Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 15:43

JOL252 schreef:
Ik denk dat het goed is alle persoonsgerichte info/invulling/etc. richting Petra te wissen.

Dan kunnen we weer met schone lei verder.

Jo

weet je, dit forum, zou mooi zijn, als we van meningen kunnen wisselen, daar leren we van,elkaar kunnen opbouwen op een liefdevolle manier.Wat is het nu,een ruzie tussen herman en mij, andere mensen lezen het,worden er door betrokken.
Herman heeft een mening overmij, wou me, ik ga er van uit goed bedoeld op me zonden,fouten wijzen. Dat zijn informatie over mij niet klopt, is ja vervelend,maar zie hem geen fout toegeven. Dus wel dan denkt hij maar zo over mij. Blijkbaar leest hij half,vormt een oordeel en vervolgens voelt hij zich geroepen om de ander op zijn fouten te wijzen.
deze ruzie is iets voor herman vind ik om over na te denken, over zijn eigen manier zoals hij hier met mensen omgaat.
En zo hebben we allemaal veel te leren, zo onze fouten, geven onze fouten niet graag toe.
En ikvind laat het allemaal rusten, zonde om hier op door te gaan met over en weer beschuldigingen na elkaar toe.
laten we elkaar vergeven, en gewoon door gaan met het onderwerp waar we gebleven waren, ik laat herman met rust en hopende laat herman mij met rust. en kan dit forum gewoon normaal verder verlopen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA411
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 Volgende
Pagina 7 van 8