Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 juni 2011, 21:29
Onderwerp: Frusty
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hé Frustybear, ik kom net van het noorden en daar scheen de zon heerlijk...toen ik in Zuid Holland kwam was er inderdaad een hoop wolken en nog zelfs enkele druppels rain...terwijl ik dacht dat in het zuiden het steeds zonniger was...ik weet nog niet of ik er frusty van word... |
Hier heeft het zonnetje uiteindelijk ook rijkelijk geschenen! Ik ben content
Ga er nog ff van genieten denk ik, voor ik weer op grijs ga...
Toedels!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 juni 2011, 12:28
Onderwerp: Frusty
|
|
|
VISSER278 schreef: | Weer dit topic omhoog . Wanneer stopt dit gefrustyeer nou eens. kijk naar buiten , zie de zon, voel de zomer, geniet , maar niet meer van frusty. |
Zon, zomer WAAR?!
Raak gewoon gefrustreerd van al die bewolking
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 juni 2011, 12:27
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja hoor, visser doet dat wel. Ik vraag me alleen af of mr. dat wel wenst. Ik krig het idee dat ie ondergedoken is en dat ie even geheel tot rust wil komen na zo'n zwaar weekend. |
Na zo'n zwaar weekend Zit er pas voor de helft op hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 16:39
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
VISSER278 schreef: | En had je dat mij niet kunnen zeggen |
Dat doet ie nu toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 14:20
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
MARIO318 schreef: | Ik vraag me dit af
Waarom krimpt wol nou wel en een schaap niet? |
Oh nee?! Probeer jij dan maar es om een schaap heet te wassen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 12:28
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Hee Tess Gratis kreeg ik niet maar ik wilde even rondneuzen en bijkletsen dus dan maar betalen he......... |
Dan blijf jij dus ook langer?!
Kun je na mijn vertrek weer ff 5 kwartier in een uur kletsen, is het net of ik er ook nog ben! Veel plezier!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 09:00
Onderwerp: huwelijk als sacrament
|
|
|
PIETER649 schreef: | Dus nu je weergeboren bent, zondig je niet meer? |
Hij zou er wellicht toch iets meer moeite voor doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 08:57
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hoi Tess...fijn je weer te zien... Blijf je langer dan 3 dagen deze keer? |
Nope! Sorry Frank
Andere dingen te doen enzo...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 07:13
|
|
|
Tis weer tijd voor drie dagen gratis!!
Niet dat k veel tijd zal hebben van het weekend, maar toch genoeg om ff "hallo" te zeggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 19:31
Onderwerp: jaartelling in de Bijbel
|
|
|
DAVID923 schreef: | goede tekst tessy! hier leren we wat van, ik kwam er zelf niet eens op.
dank je. |
Toevallig van de week weer van voren af aan begonnen in mijn bijbeltje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 19:22
Onderwerp: jaartelling in de Bijbel
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | mag ik aannemen dat men in de tijd van de Bijbel een andere manier van jaartelling hanteerde? In Genesis lees je al dat mannen soms tot 900 jaar werden???? kan toch niet? |
In de eerste dagen was het heel normaal dat mensen zo'n 900 jaar oud werden... Het was aanvankelijk ook niet de bedoeling dat de mens zou sterven.
In Genesis 6 zien we dat God hier verandering in brengt:
Zo kwamen er steeds meer mensen op aarde, en zij kregen dochters. 2 De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ze maar wilden. 3 Toen dacht de HEER: Mijn levensgeest mag niet voor altijd in de mens blijven, hij is immers niets dan vlees; hij mag niet langer dan honderdtwintig jaar leven.
Wat mij ook opvalt is dat God de mens uit de hof van Eden verbannen heeft om te voorkomen dat zij ook van de boom des levens zou eten. Op deze manier zou deze namelijk eeuwig leven. God had hen verboden van de boom des levens te eten, en tevens de boom van de kennis van goed en kwaad.
Genesis 3: 22-23 Toen dacht God, de HEER: Nu is de mens aan ons gelijk geworden, nu heeft hij kennis van goed en kwaad. Nu wil ik voorkomen dat hij ook vruchten van de levensboom plukt, want als hij die zou eten, zou hij eeuwig leven. 23 Daarom stuurde hij de mens weg uit de tuin van Eden om de aarde te gaan bewerken, waaruit hij was genomen.
Persoonlijk denk ik dat dit te maken heeft met het feit dat dit de komst van Jezus dan overbodig zou maken, terwijl dit na de zondeval juist essentieel was om God's genade te openbaren. De mens zou dan Jezus niet meer nodig hebben om eeuwig te leven, maar dit zelf bewerken.
Het is dus aannemelijk dat mensen ook daadwerkelijk zo lang leefden als in de bijbel gesteld word
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 22 maart 2011, 19:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 15:38
Onderwerp: Drachten
|
|
|
sja...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 22 maart 2011, 16:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 16:53
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | nou ja, als je dat al het slechtste moment van de dag noemt wat zeg je dan als er echt een slecht moment is????? |
Ik bekijk het glas gewoon als halfvol Willemijn, Ik ga er gewoon vanuit dat de rest van de dag geweldig is en dan is dit dus idd het slechtste moment
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:10
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het is me niet geheel onbekend, Suus. Soms heb ik ook zo van die nare herinneringen. Als ik dan verder nadenk heeft het meestal met de datum te maken van de gebeurtenis en de datum wanneer ik er zomaar plots mee geconfronteerd wordt... |
Sja, of er gebeurt gewoon iets dat je eraan herinnert... daarnaast, als het een flashback is heb je het meestal toch niet zo goed verwerkt als je dacht. Een echte flashback word gevoed door trauma. Anders is het niet anders dan een gewone herinnering
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 09:36
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Hoi tessie welkom als is het maar voor 3 dagen. Je kan niet zonder ons? |
Blijkbaar kunnen jullie niet zonder mij, Mars en Frank... Krijg zo drie gratis daagies door men keel gedouwd!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 20 maart 2011, 09:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 09:04
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Jullie mooiste moment van vandaag!
Ik ben er weer!!
Voor wel drie hele dagen!!!
En met mij vast vele anderen dus gratis rode balkjes..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 21:27
Onderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Was je met de bus dan! |
Als er nog bussen van 17 jaar jong (oud dus) rondrijden pak ik voortaan de fiets
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 december 2010, 21:26
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
Nog een paar uurtjes en dan ga ik op grijs...
Latersss
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 19:45
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | FF vraagje Mario... Hoe wil je ze in je postvak hebben? Als Url of mag ik gewoon titels neerknallen?? Scheelt een hoop werk voor mij |
Luiwammes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 19:44
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
ROLAND867 schreef: | bovenstaande werd 2 maal geplaatst |
Ach...het went...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 10:11
Onderwerp: Bindingsangst
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Is iemand met bindingsangst dan zo'n uitdaging?Ik begrijp het niet goed(maar ja,ik ben ook niet zo'n haastig typje),het opbouwen van een relatie kost tijd,dat zal niet vlekkeloos gaan dus of je wel of niet bindingsangst hebt,dit soort dingen kom je gegarandeert tegen,toch? Wat is er eerder,liefde of de angst voor bindingsangst( ) Het is ook een modewoord geworden op cm,er is niets mis met de kat uit de boom kijken,rustig aan doen,opbouwen........euh.....is er nog meer?
*laat je niet gek maken* |
Laat dat nou exact zijn wat ik bedoel... (heb k een paar reactie's terug ook al gezegd) En voor mij persoonlijk zie ik dat best als een uitdaging, maar wel als een hele mooie want ik ga em namelijk ook samen met God aan. En bij God...is alles mogelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:57
|
|
|
PIETER649 schreef: | er zijn mensen die dat moderne kleurgekladder als schilderij mooi vinden statistisch gezien moeten er dus ook mensen zijn die jouw euh... zangkunsten mooi vinden.... (als je t mij vraagt is de kans groter dat een kameel door t oog van de naald loopt...)
kop op sus misschien is hij aardig en liegt hij er over!! |
Grut, zou bijna benieuwd worden naar de zangkunsten van Sus... Ligt hier nu vol met sneeuw, geeft wel een mooie akoestiek!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:53
Onderwerp: Themachat
|
|
|
HENK710 schreef: | Of het vanavond wat wordt, blijft de vraag voor haar. Ze flitst heen en weer in de chat |
Het werd dus niks voor Tess
Hoop dat het een mooi gesprek geweest is voor de aanwezigen!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 17 december 2010, 09:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:50
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
BART817 schreef: | ik denk dus niet dat je me zó goed kent of inschatten kan, maar indirect oordeel je wel over mij... wat zou je dan daarmee willen bereiken? (en mogelijk niet (alleen) jij?)
Rom 12:18 Houdt zo mogelijk, voor zover het van u afhangt, vrede met alle mensen.
Matt.7:1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2 want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. 3 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?
probeer ik mss iemand van cm zwart te maken?
(ps: nogmaals zoals in de kleine lettertjes van t bericht, hoewel nu door cm weggehaald, speciaal voor jou t juiste antwoord opnieuw: *='k'!!!, ipv: 'B', maar dat wist je inmiddels al) |
Ik oordeel niet, ik wijs je erop dat dit soort grapjes mij doen twijfelen aan de intentie van de persoon. Maar wat jij dus eigenlijk wil zeggen is dat ik gewoon maar heel hard moet gaan zitten lachen om die vulgaire grapjes omdat ik anders wel eens zou kunnen oordelen Jij weet net zo goed als ik dat het dubbelzinnig bedoeld was, vandaar ook dat ie dus verwijdert is door CM
Maar hey, het ligt ook vast aan mij! Nogal een gevoelig onderwerp en het soort term dat gebruikt werd link ik nou niet bepaald aan de vorm van seksualiteit zoals God het bedoeld heeft. Wél aan de vorm die tegenwoordig alom gebruikt word en een heleboel mensen vooral diep ongelukkig maakt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:39
Onderwerp: Bindingsangst
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is niet een kwestie van op zichzelf gericht zijn, maar weten dat de problemen je dan snel boven het hoofd zullen groeien. Het is toch ook de vraag: kan ik de ander gelukkig maken? En als je weet dat je beiden elkaar alleen maar in de haren vliegt, of elkaar niet echt begrijpt, dan kun je er m.i. beter niet aan beginnen. En iedereen heeft toch bepaalde voorkeuren, en vaak zijn die nog onbenulliger... |
Sja, maar ja...ook dit soort dingen weet je van te voren helemaal niet! De een heeft namelijk heel wat meer last van die bindingsangst dan de ander, dus dat moet gaandeweg duidelijk worden Er zijn meer dan genoeg mensen die zichzelf er bewust van zijn, en in de praktijk graag anders willen gaan ervaren. Als er dan niemand is die die uitdaging aan durft zal de bindingsangst ook nooit verdwijnen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 20:41
Onderwerp: Themachat
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Er is niks mis met de begrippen als zodanig, maar de interpretatie van mensen kan nog wel eens verschillen... |
Ach Chat, probeer het gewoon es...wie weet valt het mee
|
|
Naar boven |
|
|